helvetti perheessä

mä en tiedä kuuluuko tää nyt tänne, mutta ajattelin nyt kuitenkin tän tänne kirjoittaa.. eli mun perhe, siihen kuuluu minä(keskimmäinen lapsista), isoveli ja pikkusisko ja sit vanhemmat. viimeiset 7vuotta, ovat olleet yhtä helvettiä meidän perheessä, vanhempani ovat riidelleet koko tämän ajan lähes päivittäin, välillä ovat sanoneet että nyt tää on ohi, me erotaan. ei, ne ei pysty eroamaan. mutsi on "vähän" pilannu meidän perheen asioita, jonka takia meidän perhe tulee jatkossakin olee yhtä helvetillinen. faija, se syyttää mutsia jokaisesta asiasta, kaikki on muka mutsin syytä. välillä ne juoksee pihalla milloin mikäkin rautakanki kädessä toisiaan hakaten, välillä soitetaan poliiseja paikalla, ja välillä faijan sisko tulee paikalle syyttää mutsia. meidän perheen tilannetta ei kai helpota sekään, että mä kärsin vakavasta masennus pohjaisesta käytöshäiriöstä, tulee entistä pahempi olo näistä riidoista.isoveli koittaa noiden kahden väliin aina mennä ja lopettaa sen riidan, ja itekkin muutaman kerran huutanut ja hakannut noita kun menetän hermoni. tukiperheeseen mut kerran meinattiin pistää, mutta sitten tää tilanne helpottui taas hetkeks aikaan. välillä tuntuu et mä käyn turhaan puhumassa jollekin psykologille, mielestäni noi kaks sinne pitäs pistää. mä en tajua miks vitussa noi kaks ei voi EROTA!!!parempi se olis meille lapsille, ei tota jaksa kukaan katsella. sisko on vielä sen verran nuori ettei tajua kaikkea mistä puhutaan, parempi niin. noille kahdelle on turha meidän lapsien alkaa mtn puhumaan koska ne ei kuuntele, ja kellekkään sukulaiselle ei voi puhua koska ei olla pahemmin niiden kaa väleissä. tää ei oo enää mtn mukavaa, aina ne lupaa että huomenna tehdään sitä ja tätä yhdessä ja sovitaan tää riita, sitä ei pysty enää sopimaan, noi kaks.. niiden pitäis erota.. :/ ei oo kivaa katsella ku noi riitelee ja jahtaa toisiaan, enkä todellakaan jaksaisi veljeni kaa enää niitä vahtia ja juosta apuun. ajattelin puhua mutsille tässä pian että mitä mieltä me ollaan, jos se jaksaisi nyt kuunnella, faijalle on turha puhua. onko kellään samanlaisia kokemuksia?

2

1240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -linne22

      Tilanteesi kuulostaa tutulta. Omassa perheessäni samantapainen tilanne kesti yli 10 vuotta. Vanhenpani eivät pystyneet eroamaan, riidat lopetti äitini alkoholismi ja syvä depressio, joka vei hänet katkaisuun, jonka jälkeen hän on ollut psykiatrisellaosastolla tähän päivään asti. Meidän perheessä asiat eivät menneet siis aivan nappiin. Isällä menee paremmin, hänellä on nyt uusi perhe. Minä ja sisareni olemme molemmat käyneet erilaisilla auttajilla tapahtuneiden jälkeen ja varmaan vielä tulemme käymään jonkin aikaa. Rakastan silti vanhempia vaikka itse en halua perustaa perhettä, koska en halua, että lapseni joutuisivat kokemaan saman kuin minä?
      Toivon sydämeni pohjasta, että teidän perheenne löytää ratkaisun helpommin kuin omani.

      • Laudatur

        Mua aina ihmetyttää, miks just esim. alkoholistivanhempien lapsista tulee kans alkoholisteja. Kun luulis omien olojen opettaneen, millaista sellaisen keskellä on elää lapsena. Tai hakkaajien lapsista hakkaajia tai muuta vastaavaa. Ja että jos sä perustaisit perheen, mikä siinä pelottaa? Että et uskaltais erota jos mies osoittautuisi epäkelvoksi? Vai miksi et perustaisi perhettä, jossa lapset saisivat rakkautta senkin edestä, mitä itse et ehkä ole saanut? Pelkäätkö siis itsesi vai puolisosi puolesta perustaa perhettä?


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 197
      2752
    2. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      248
      2713
    3. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      65
      2376
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      203
      1861
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1364
    6. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      12
      1338
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1307
    8. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      23
      1275
    9. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1244
    10. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      158
      1142
    Aihe