Vaikuttaako nyt todella siltä että Jumalan luvattu kansa Israel on nyt asialla lähi-idän kriisissä? Miten heidän pyrkimyksissään näkyy, vaellus Kristuksen seuraajana?
Jumalan luvattu kansa Israel
10
325
Vastaukset
puolustavat laillisen isänmaansa Israelin lapsia ja naisia terroristien ohjuksilta. Heitä, jotka eivät pysty itse puolustautumaan.
- vanjempi teologi
juutalaiset ITSE nimittivät itsensä "Jumalan luvatuksi kansaksi".
- korjaus
juutalaiset ei ole nimittänyt itseään jumalan valituksi kansaksi vaan länsimaiset kristilliset kirkkojen ulkopuolella toimivat liikkeet
- DoctorT
korjaus kirjoitti:
juutalaiset ei ole nimittänyt itseään jumalan valituksi kansaksi vaan länsimaiset kristilliset kirkkojen ulkopuolella toimivat liikkeet
Opsista oi poijjaat kun teidän historianne on kovin höllällä kantilla!
Lupaus annettiin Aabrahamille, vahvistettiin hänen pojalleen Iisakille ja vielä Jaakobille!
Jotta tästä LUVATUNMAAN STATUKSESTA ei voida kyllä myöhäiskristillisiä kirkkoja kiittää yhtään. Tai senverran, että osa on rohejnnut pitää Raamatun ilmoituksesta kiinni.
Lutkirkko, katkirkko ja monet vapaat suunnat, ovat lyöneet tietoisesti laimin tai jänistäneet!
ON JA PYSYY! korjaus kirjoitti:
jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani. Jeremian kirja 31:33
- hankiparempaatietoa
DoctorT kirjoitti:
Opsista oi poijjaat kun teidän historianne on kovin höllällä kantilla!
Lupaus annettiin Aabrahamille, vahvistettiin hänen pojalleen Iisakille ja vielä Jaakobille!
Jotta tästä LUVATUNMAAN STATUKSESTA ei voida kyllä myöhäiskristillisiä kirkkoja kiittää yhtään. Tai senverran, että osa on rohejnnut pitää Raamatun ilmoituksesta kiinni.
Lutkirkko, katkirkko ja monet vapaat suunnat, ovat lyöneet tietoisesti laimin tai jänistäneet!
ON JA PYSYY!Abraham kun ei satu olemaan historiallinen henkilö.
- yks toinen
Israelissa on vain kourallinen Jeesukseen uskovia, emme voi odottaa, eikä tarvitse odottaa "maaliselta esivallalta"
(Room.13:1-7) "Jeesuksen valellusta". Mikään esivalta ei edusta evankeliumia sanan mukaisessa merkityksessä, koska se on vain Jumalan seurakunnan ja Jeesukseen uskovien tehtävä. Elämme vielä "pahassa maailman ajassa", emmekä Rauhan valtakunnassa tai Jumalan valtakunnassa. (sitten voisit ihmetellä)
Mitä tulee esivallan toimintaan "muista, se ei turhaan miekkaa kanna". Se, joka aloittaa sodan ja hyökkää (mikä maa tahansa) eikä suostu rauhaan, vaan jatkaa sotimista saa itse myös kantaa vastuun seuraamuksista. Jokaisella maalla on oikeus puolustautua vihollista vastaan.
En todellaan ymmärrä mihin pyrit, Jeesukseen uskovilla on vaikeaa päästä edes maahan asumaan ja lähetyssaarnaajia ei hyväksytä lainkaan.(he elävät kansana pimeydessä Jeesuksen messiaallisuudelle, ja luulevat VT:n ajan olevan vielä)
Mutta Israel on oltava meille rakas ja meidän tulee siunata sitä (Raamatun käsky), koska heidän kauttaan saimme Raamatun Jumalan sanan, kymmenen käskyä, Jeesus oli juutalainen ja apostolit, isät, Israelin on lupaukset.... siis ei kannata ottaa kirousta nousemalla Israelia vastaan. - jlin
Ehkä kirjoitus "Lyhyesti Israelista" antaa sinulle joitakin taustatietoja, jotta paremmin ymmärtäisit tämän päivän tapahtumia.
http://www.lindellnet.net/iasema.html- Kyseleväinen
kaipaamaani taustatietoa.
Viittaamallasi kotisivulla oli tosiaan paljon asiaa, mutta sivun tekijä ei ole ottanut huomioon että vanhan testamentin lupaukset Israelille olivat ehdollisia ja lupaukset raukeaisivat jos ehdot eivät täyttyisi. Tosiasia on tällä hetkellä se, ettemme näe merkkiäkään siitä että Israelin valtakuntana joskus voisi olla siunaukseksi ”koko maailmalle” ja juuri se lupaus perustuu niihin ehdollisiin lupauksiin.
Raamatussa ei ole ainuttakaan ehdotonta lupausta että Israel valtakuntana joskus tulevaisuudessa kääntyisi. On hyvin vakava virhe väittää toista mitä Raamattu sanoo. Tietenkin on selvää että meidän tulee rukoilla sen kansan puolesta, ei Jumala ole koskaan sulkenut heiltä pelastuksen tietä, eikä lakannut rakastamasta heitä, vaan sen on tehnyt Israel kansakuntana. Kysymys on siitä HALUAAKO Israel kansakuntana kääntyä Kristuksen puoleen vai ei.
Paavali sanoo: ”Eivät kaikki israelilaiset kuulu tosi Israeliin, eivätkä kaikki Abrahamin jälkeläiset ole oikeita Abrahamin lapsia.” Jumalan Israelilaiset tunnistetaan siitä, että he ovat uudesti syntyneitä Jumalan lapsia. Eivät he taistele eivätkä tavoittele mistään maa-alueista tästä ajallisesta maailmasta. He eivät Paavalin mukaan myöskään ”taistele ihmisiä vastaan, vaan henkivaltoja ja voimia vastaan, tämän pimeyden maailman hallitsijoita ja avaruuden pahoja henkiä vastaan”. Heidän tavoitteensa on Jumalan lupaus, luoda uusi taivas ja uusi maa jossa vanhurskaus asuu, ilman syntiä, sairautta ja kuolemaa. On siis olemassa "Jumalan Israel", joka pelstuu kokonaan. (Gal. 6:16). Oliko Paavali väärässä?
Luulen että joku muu on väärässä. Oikea tie on tarkastella asioita Raamatun valossa, eikä seurata kaiken maailman opinkappaleita jotka voivat olla hienoja, kiehtovia ja sopivat moneen korvasyyhyyn, mutta johtavat harhaan.
On viitattu siihen että Israelin pitää puolustaa maataan. Historia todistaa että niin sen on pitänyt tehdä aina ennenkin, kun se on lähtenyt luopumuksen tielle, mutta kun se on pysynyt oikealla tiellä Herra on pitänyt huolta puolustuksesta.
- seurakunta ole
vain ja ainoastaan vanhoillislestadiolainen sellainen? Raamtussa niin sanotaan, jotta uskottava on.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293135- 1191265
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101145- 58981
- 70969
olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26917Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu171899Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38891Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66860Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹75794