Kannattaa lukea Ari "Paska" Peltosen artikkeli elokuun City-lehdestä, "Herätysjuhlat hallelujah!". Ei ehkä kovin tieteellistä mutta en silti yhtään epäile kirjottajan kokemuksia vääristellyiksi. :)
Ajattelemisen aihetta
12
1043
Vastaukset
- no "Mitä sitte?"
Miksi "kannattaa", mitä minä siitä saan?
- Huhhhahhei
Ei kannata lukea. Et ymmärtäisi kuitenkaan.
- Rautaneito85
Luepa aiheen otsikko, selventääkö se mahdollisesti asiaa? Jos ei selvennä, niin omapahan on häpeäsi. :)
- :P :P plääh
Rautaneito85 kirjoitti:
Luepa aiheen otsikko, selventääkö se mahdollisesti asiaa? Jos ei selvennä, niin omapahan on häpeäsi. :)
Pitääkö sen huutajan ajatuksista löytää (yrittää löytää) jotain ajattelemisen aiheita, "hyvää iltaa tyttö sinulle", omissakin ajatuksissa on selvittämistä. :P
- ja selvästi
hän meni tilaisuuteen provosoimaan. Silti, ihmiset ovat ihmisiä ja hyvin erilaisia sellaisia, uskonnosta riippumatta.
Pointtisi oli?- Rautaneito85
Ei minulla sen kummempaa pointtia ollut asiaan, teksti vain oli mielestäni mielenkiintoinen. Kuten "Paska" jutussa kirjoitti, hänellä oli ennakkoasenne. Mutta se ei silti poista sitä, mitä hän kuuli ja näki. Kuhan ajattelin pirisää ihmisten päivää, mutta ei väkisin. :)
- ateisti20
Peltosen artikkelin ja pidin sitä hauskana. Sitä kai ei ollut edes tarkoitettu kovin vakavasti otettavaksi. Peltonen provosoi hyvin vahvasti, mutta samalla hän myös sai esille monia merkityksellisiä asioita. Hupaisinta tuossa jutussa oli se, että Peltonen onnistui esittämään lukuisia sellaisia kysymyksiä, joihin haastateltavat eivät osanneet vastata tai olivat haluttomia vastaamaan. Kaikkiaan koko jutusta jäi jälkeenpäin sellainen kuva, että haastatellut tekivät itsensä naurettaviksi, mikä kai oli Peltosen provosoivan tyylin perimmäinen tarkoituskin.
- menee herätysjuhlille
ei häneltä voi muuta odottaakaan kuin hämmästyneitä katseita,pilkkaavia sanoja tai turhautuneita nauruja,ellei itse satu olemaan "etsikkoajassa",silloin hän menisi eri asenteella juhlille nöyränä kuuntelemaan,voisiko Jumalan henki löytyä täältä vai oikeasti omasta sydämestäni.
silloin hän menisi rukoiltavaksi,jos uskaltaa,vaatii nimittäin rohkeutta olla heikko Jumalan edessä,ja pyytää Häntä elämäänsä ilman ehtoja.
Ei-uskova ajattelee kielilläpuhumisen olevan juopuneen tai hullun houreita,onneksi en ole kumpaakaan vaikka kielet olenkin saanut,ja kas kummaa,olen luterilainen,enkä helluntailainen!
Jumala ei katso kirkkoon vaan ihmiseen! - Rautaneito85
Onhan täällä edes yksi, joka oli artikkelista samaa mieltä kuin minä! :) Hauskana minäkin sitä pidin, en tarkoittanut että viestiini suhtauduttaisiin suurella vakavuudella. Kiitos "ateisti20" :)
- ateisti20
menee herätysjuhlille kirjoitti:
ei häneltä voi muuta odottaakaan kuin hämmästyneitä katseita,pilkkaavia sanoja tai turhautuneita nauruja,ellei itse satu olemaan "etsikkoajassa",silloin hän menisi eri asenteella juhlille nöyränä kuuntelemaan,voisiko Jumalan henki löytyä täältä vai oikeasti omasta sydämestäni.
silloin hän menisi rukoiltavaksi,jos uskaltaa,vaatii nimittäin rohkeutta olla heikko Jumalan edessä,ja pyytää Häntä elämäänsä ilman ehtoja.
Ei-uskova ajattelee kielilläpuhumisen olevan juopuneen tai hullun houreita,onneksi en ole kumpaakaan vaikka kielet olenkin saanut,ja kas kummaa,olen luterilainen,enkä helluntailainen!
Jumala ei katso kirkkoon vaan ihmiseen!"...ei häneltä voi muuta odottaakaan kuin hämmästyneitä katseita,pilkkaavia sanoja tai turhautuneita nauruja,ellei itse satu olemaan "etsikkoajassa",silloin hän menisi eri asenteella juhlille nöyränä kuuntelemaan,voisiko Jumalan henki löytyä täältä vai oikeasti omasta sydämestäni."
Saattaa olla, ja kuten sanoin, Peltosen teksti oli provosoiva. Mutta olisi juhlien yleisöltäkin odottanut hieman toisenlaista käytöstä, kuten kysymyksiin vastaamista. Ne kysymykset olivat nimittäin aivan asiallisesti esitettyjä, tosin vaikeita.
täytyypä sanoa, että puuppaa oli.
Ensin vaatii että meidän uskovaisten olisi suvaittava tuo ja tämä asia.
Sitten toisessa kohtaa kysyy onko islamissa jotain vikaa.
Mä voin kuule olla niin suvaitsematon kuin haluan ellei Jeesuksella ole mitään sitä vastaan."Mä voin kuule olla niin suvaitsematon kuin haluan ellei Jeesuksella ole mitään sitä vastaan."
Jeesusta ei ole. Ja se heijastuu suvaitsevaisuuteesi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki131444Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2531354- 1051105
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1211061- 76726
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168691- 52562
- 107562
Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala368548Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52515