Yli kolmannes papeista siunaisi homoliitot

Tänään ilmestynyt Aamulehti kertoo, että 38 prosenttia papeista hyväksyisi homoliittojen kirkollisen siunauksen. Kysely toteutettiin yhteistyössä Akavan kirkollisten ammattiliittojen ja Kirkon tutkimuskeskuksen kanssa. Viisi vuotta sitten tehdyssä kyselyssä vastaava luku oli 17 prosenttia. Naispapit suhtautuvat kirkolliseen siunaamiseen myönteisemmin kuin miehet.

Dosentti Kari Eskola Kirkon tutkimuskeskuksesta arvelee, että asennemuutos on seurausta samaa sukupuolta olevin parisuhteen hyväksyvästä laista.

Luterilainen kirkko on näin ollen kehittymässä pikku hiljaa ihmisläheisempään ja suvaitsevaisempaan suuntaan erilaisten ihmisryhmien tasa-arvoisenapitämisen saadessa yhä enemmän jalansijaa. Kirkko tottelee näin ollen, vieläkin tosin puutteellisesti mutta kuitenkin, Raamatun kehotusta esivallan kunnioittamisesta.

Miksi helluntai-liike ei pidä maallisen esivallan kunnioittamista arvossaan ja miksi se yrittää kaikin tavoin vängätä sivistyneen yhteiskunnan tietämystä ja ihmisten tasa-arvoisuutta vastaan?

52

1306

Vastaukset 52

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kunnioita...

liian orjallisesti.

"Miksi helluntai-liike ei pidä maallisen esivallan kunnioittamista arvossaan ja miksi se yrittää kaikin tavoin vängätä sivistyneen yhteiskunnan tietämystä ja ihmisten tasa-arvoisuutta vastaan?"

Ehkä Jumala järjesti hengelliset liikkeet niin, etteivät "kaikki munat ole samassa korissa." Jotain porukoita voi päästä ikuiseen elämään uskollisuutensa tähden, jotkut taas mukautuvat vallanpitäjien normien mukaan. Tärkeämpi on kuitenkin totella Jumalaa ennen ihmisiä...

• "Tärkeämpi on kuitenkin totella Jumalaa ennen ihmisiä..."

Terroristit usein ovat kuuliaisia jumalalleen, niin olivat myös inkvisiittorit.

• Hirvas

Kunnioita kirjoittaa:

" Ehkä Jumala järjesti hengelliset liikkeet niin, etteivät "kaikki munat ole samassa korissa." Jotain porukoita voi päästä ikuiseen elämään uskollisuutensa tähden, jotkut taas mukautuvat vallanpitäjien normien mukaan. Tärkeämpi on kuitenkin totella Jumalaa ennen ihmisiä...

Ja totella ihmisiä, etenkin kolminaisuusopin keksijöitä ja Lutheria, kuten evl- ja hellaritkin tekevät.

• alohaopla
        Työmies2 kirjoitti:

"Tärkeämpi on kuitenkin totella Jumalaa ennen ihmisiä..."

Terroristit usein ovat kuuliaisia jumalalleen, niin olivat myös inkvisiittorit.

Kysyn mikä on siis jumalasi tai onko Jumalasi ollenkaan olemassa?

On muuten toteltava Jumalaa enempi kuin ihmistä:

Ap. t. 4:19
        Mutta Pietari ja Johannes vastasivat heille ja sanoivat: "Päättäkää itse, onko oikein Jumalan edessä kuulla teitä enemmän kuin Jumalaa.

Matt. 18:7
        Voi maailmaa viettelysten tähden! Viettelysten täytyy kyllä tulla; mutta voi sitä ihmistä, jonka kautta viettelys tulee!

Luuk. 16:13
        Ei kukaan palvelija voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

• kunnioittaa.

Se on ihan Raamatun mukaista, että esivaltaa kunnioitetaan ainoastaan siihen asti, kuin sen lait ovat linjassa Raamatun kanssa. Kun laki ja Raamattu ovat ristiriidassa, Jumalan sanaa on toteltava enemmän.

• Kadun-nainen

Maallinen laki seuraa aina yhteiskunnan kehitystä.
      Me tulemme kokoajan paremmin tietoiseks omasta olemassaolostamme ja säädämme uusia lakeja jo tieteellisten finaali lopputulosten sanelemana.

Kirkko seuraa aikaansa. Eikä ole jämähtänyt neliön muotoiseen pyörään.

• poikalapsi

Jopa yli kolmannes papeista ymmärtää, että ihmisiä tulee kohdella tasapauolisesti ja arvostavasti ihan heidän yksilöllisistä ominaisuuksistaan riippumatta. On mukavaa huomata, että lähimmäisenrakkaus on lisäänytymään päin myös uskovien joukoissa.

Helluntailaisuus on menneen ajan lahko, jonka tulevaisuus on katkera ja lyhyt, ellei asioihin aleta jo vähitellen suhtautua ajattelevien ja koulutettujen ihmisten tavoin. Hellarit ovat johdateltavaa laumaa näissäkin asioissa varmaan siksi, että joukoissa on kovin vähän koulutettua väkeä ja koulutusta jopa halveksitaan syvästi. Muistakaapa vaikka, mitä sanoin Stb Suomen koululaitoksessa saamastaan opetuksesta tai miten asennoituu Ritari asialliseen ja perusteltuun tietoon...

• todé

miksi sinun täytyy aina silloin tällöin ilmoittaa aivan kuin totena, että helluntailaisten joukoissa on "kovin vähän koulutettua väkeä ja koulutusta jopa halveksitaan syvästi", vaikkei se ole totta?

johtuuko se siitä, että tahdot ikäänkuin aivopestä lukijoita uskomaan, että helluntailaiset ovat tavallista tyhmempää väkeä?
        ajatteletko, että toimimalla noin, saat missiosi läpi vähemmällä työllä?

• todé kirjoitti:

miksi sinun täytyy aina silloin tällöin ilmoittaa aivan kuin totena, että helluntailaisten joukoissa on "kovin vähän koulutettua väkeä ja koulutusta jopa halveksitaan syvästi", vaikkei se ole totta?

johtuuko se siitä, että tahdot ikäänkuin aivopestä lukijoita uskomaan, että helluntailaiset ovat tavallista tyhmempää väkeä?

että koulutetun väen tietämys asioista on parituhatta vuotta jäljessä?

• uskossa tänään
        Työmies2 kirjoitti:

-todella korkeasti koulutettua väkeä ja paljon..
        -se on vain siinä että kun imetään se fanaattinen ja fundamentalistinen oppi sinne pääkoppaan niin hankkii se koulutettukin järkiparka sevota :-)
        -ihminen on niin manipuloitavissa erilaisilla aatteilla,-että monelta pettää se terveellä maalaijärjellä ajattelu ja porukassa,vielä tyhmyys tiivistyy..

• todé
        Työmies2 kirjoitti:

suurempi osapuoli,70% papeista, kouluttamatonta väkeä, vai koulutettua?

• seuraava

sodoma ja gomarran. Tuli tulee taivaasta ja tuhoaa suomen...

• poikalapsi
        todé kirjoitti:

1) Minulla ei ole mitään missiota, vaikka toistuvasti "totena" colet mm. sinä niin väittänytkin.
        2) Helluntailaisten joukossa on vähemmän koulutettua väkeä kuin väestössämme keskimäärin. Tuskinpa minä tuota sanoisin, jos haluaisin aivopestä. Katsohan aivopesun kohteelle tuskin kannattaisi vihjaista, että hän uskoo mitä sattuu, koska ei tiedä asioista. Aivopesussa teillä ollaan ihan siellä omissa joukoissanne.
        3) Koulutuksen syvä halveksinta näkyy tällä palstalla usein. Mainitsin myös esimerkkejä. Kiistät varmaan nekin...

Miksi sinulla on tarve puolustaa taikauskoista lahkokuntaa, jos olet itse niin kovin sivistynyt? Miksi sinun varpaasi ovat niin herkät silloin, kun helluntailaisuutta joku katselee silmät auki ulkopuolelta?

• poikalapsi
        todé kirjoitti:

suurempi osapuoli,70% papeista, kouluttamatonta väkeä, vai koulutettua?

Laskuoppisi on aika outo: kun toisella puolella on 38 prosnettia, toisella on ENINTÄÄN 62 prosenttia - eikä se muutu pyristämälläkään seiskalla alkavaksi. Lisäksi ko. kyselyssä on ihan taastusti ihmisiä, jotka eivät kuulu kumpaankaan ryhmään.

• halpamaisinta

mitä olen kuullut. Tekeekö kouluttamattomuus tai koulutettu henkilö ihmisestä eri arvoisen sinun silmissäsi. Tuosta kyllä näkee että oma sydämesi on todella ahdas, etkä voi arvostaa ihmistä juuri sellaisena kuin hän on. Intoilet täällä ihmisten arvostuksesta homo ja lesbo asioitten suhteen mutta oma suusi on suoltamassa tuollaista arvostelua!
        Sinusta itsesäti huokuu todella asennevamma, ihmisten koulutuksia kohtaan, ja uskovia kohtaan.

Jos tällä arvostelulla yrität saattaa ystävällisyyttä kanssasi, tee asialle jotain!!!!!

• niin se on
        seuraava kirjoitti:

-ensin tullee akkoja hameet korvis ja puukot ja puntarit mukana,hehe
        -voi sinuakin ressukkaa,-miten muualla mailmassa on käynty kun ihmiset on avautuneet tiedolle jne..
        -mitä on satanut?
        -suomi on takapajula ja lintukoto jota on pidetty uuninpankolla menneet,vuosikymmenet jne..
        -nyt kun tääläkin aletaan saavuttaa samaa kuin mitä euroopassa ja amerikassa on ollut aikojen saatossa jo vaikka kuinka kauan,-niin tultahan sitä ja tulikiveä alkaa satamaan,-ilman muuta !
        -kannattasko ostaa tiketti vaikka Thaimaahan tai johonkin ja löysätä se pipon naru hetkes,hiukan ettei tule kuolio?

• poikalapsi
        halpamaisinta kirjoitti:

mitä olen kuullut. Tekeekö kouluttamattomuus tai koulutettu henkilö ihmisestä eri arvoisen sinun silmissäsi. Tuosta kyllä näkee että oma sydämesi on todella ahdas, etkä voi arvostaa ihmistä juuri sellaisena kuin hän on. Intoilet täällä ihmisten arvostuksesta homo ja lesbo asioitten suhteen mutta oma suusi on suoltamassa tuollaista arvostelua!
        Sinusta itsesäti huokuu todella asennevamma, ihmisten koulutuksia kohtaan, ja uskovia kohtaan.

Jos tällä arvostelulla yrität saattaa ystävällisyyttä kanssasi, tee asialle jotain!!!!!

Ei kouluttamaton ihminen ole TIPPAAKAAN vähäarvoisempi kuin koulutettu, ei tietenkään ole. Se nyt vain on niin, että kovin usein tietämätöntä höynäytetään tietämättömyytensä vuoksi.

Moni on tällä palstalla uhonnut, kuinka tieto on Jumalaa vastaan, tiedre on huijausta jne. Ne uhoajat ovat olleet uskovaisista niitä kouluttamattomia, jotka eivät tiedä, mitä tarkoittaa tieto tai tiede. Heoillä on ihmisarvo ja tulee ollakin, mutta noista asioista puhuessaan he tulevat puhuneeksi pöllöjä.

Minusta on muuten aika outoa sanoa ahtaaksi sitä, että sanoo jonkun olevan kouluttamaton. Nykymaailmassa sitä koulutusta saa jokainen, eikä siinä ole ikäkään este, jos haluja tietoon on.

• todé
        poikalapsi kirjoitti:

1) Minulla ei ole mitään missiota, vaikka toistuvasti "totena" colet mm. sinä niin väittänytkin.
        2) Helluntailaisten joukossa on vähemmän koulutettua väkeä kuin väestössämme keskimäärin. Tuskinpa minä tuota sanoisin, jos haluaisin aivopestä. Katsohan aivopesun kohteelle tuskin kannattaisi vihjaista, että hän uskoo mitä sattuu, koska ei tiedä asioista. Aivopesussa teillä ollaan ihan siellä omissa joukoissanne.
        3) Koulutuksen syvä halveksinta näkyy tällä palstalla usein. Mainitsin myös esimerkkejä. Kiistät varmaan nekin...

Miksi sinulla on tarve puolustaa taikauskoista lahkokuntaa, jos olet itse niin kovin sivistynyt? Miksi sinun varpaasi ovat niin herkät silloin, kun helluntailaisuutta joku katselee silmät auki ulkopuolelta?

näkyy tällä palstalla usein.."

tämän palstan esimerkithän ne ovat ne, jotka sanelevat helluntailaisten mielipiteen koulutuksen tarpeellisuudesta. ihanko olet tosissasi? ja silmät auki katsellen sitten lauot fanaattisia mielipiteitäsi helluntailaisten kouluttautumattomuudesta, heidän typeristä lapsistaan jne.

miksi kirjoittamiisi "totuuksiin" ei saa kirjoittaa poikkipuolista tekstiä? eikö minulla nyt kuitenkin ole jotakin sananvapautta, vaikka olenkin helluntailainen? sinäkö tahdot rajata, mitä mieltä täällä saa uskovainen olla raamatusta ja elämästä yleensäkin?

nimittelysi taikauskoiseksi ei hetkauta minua ollenkaan. turhaan sinä sellaisella kepulikonstilla koetat vaikuttaa vakaumukseeni ja siihen, että koen helluntaiherätyksen omakseni. vielä vähemmän minua vakuuttaa se, että tsiikailet silmät selällään tätä palstaa ja heittelet tutkimustuloksia sen perusteella.

• poikalapsi
        todé kirjoitti:

näkyy tällä palstalla usein.."

tämän palstan esimerkithän ne ovat ne, jotka sanelevat helluntailaisten mielipiteen koulutuksen tarpeellisuudesta. ihanko olet tosissasi? ja silmät auki katsellen sitten lauot fanaattisia mielipiteitäsi helluntailaisten kouluttautumattomuudesta, heidän typeristä lapsistaan jne.

miksi kirjoittamiisi "totuuksiin" ei saa kirjoittaa poikkipuolista tekstiä? eikö minulla nyt kuitenkin ole jotakin sananvapautta, vaikka olenkin helluntailainen? sinäkö tahdot rajata, mitä mieltä täällä saa uskovainen olla raamatusta ja elämästä yleensäkin?

nimittelysi taikauskoiseksi ei hetkauta minua ollenkaan. turhaan sinä sellaisella kepulikonstilla koetat vaikuttaa vakaumukseeni ja siihen, että koen helluntaiherätyksen omakseni. vielä vähemmän minua vakuuttaa se, että tsiikailet silmät selällään tätä palstaa ja heittelet tutkimustuloksia sen perusteella.

Missä minä olen sanonut, että tämän palstan esimerkit sanelevat jotain? Sinä ehtimiseen väität, että tällä palstalla helluntailaiset ovat jotain muuta kuin sinun rakkaan lahkosi tyypilliset jäsenet. No, se on sinun käsityksesi sisäpiiriläisenä - ja jäävi olet silläkään perusteella paljoa yleistämään.

Häpeät aika lailla palstan hellarikeskustrelijoita, huomaan. Enpä ihmettele.

Näkyy hetkauttavan.

• todé
        poikalapsi kirjoitti:

Missä minä olen sanonut, että tämän palstan esimerkit sanelevat jotain? Sinä ehtimiseen väität, että tällä palstalla helluntailaiset ovat jotain muuta kuin sinun rakkaan lahkosi tyypilliset jäsenet. No, se on sinun käsityksesi sisäpiiriläisenä - ja jäävi olet silläkään perusteella paljoa yleistämään.

Häpeät aika lailla palstan hellarikeskustrelijoita, huomaan. Enpä ihmettele.

Näkyy hetkauttavan.

on ylipäätään kokemusta niinsanotuista hellarikeskustelijoista? jos vetoat mielipiteissäsi jatkuvasti tämän palstan muutamaan helluntailaiseen, jotka provosoituvat räkyttämään kanssasi, ei kokemuksellesi hellarikeskustelijoista voi paljoa arvoa antaa.

• käy kyllä
        poikalapsi kirjoitti:

Ei kouluttamaton ihminen ole TIPPAAKAAN vähäarvoisempi kuin koulutettu, ei tietenkään ole. Se nyt vain on niin, että kovin usein tietämätöntä höynäytetään tietämättömyytensä vuoksi.

Moni on tällä palstalla uhonnut, kuinka tieto on Jumalaa vastaan, tiedre on huijausta jne. Ne uhoajat ovat olleet uskovaisista niitä kouluttamattomia, jotka eivät tiedä, mitä tarkoittaa tieto tai tiede. Heoillä on ihmisarvo ja tulee ollakin, mutta noista asioista puhuessaan he tulevat puhuneeksi pöllöjä.

Minusta on muuten aika outoa sanoa ahtaaksi sitä, että sanoo jonkun olevan kouluttamaton. Nykymaailmassa sitä koulutusta saa jokainen, eikä siinä ole ikäkään este, jos haluja tietoon on.

jo yli! kukaan ei varmasti ole kouluja käymätän ihminen, mutta jos kouluttamattomuudella tarkoitat jotain oppiarvoa voi hyssykät! opipiarvo vaille jäänyt ihminen pystyy olemaan hyvinkin viisas, ei se mitä paperilla opetellaan, tee ihmistä viisaaksi, tietoa kyllä varmaan on, mutta miten sitä toteutetaan on jo toinen juttu.
        Joku maatalon emäntä pystyy päihittämään hyvinkin oppineen ihmisen käytännön tasolla kuin se joka edustaa omaa viisauttaan paperilla.

Ahtaaksi sinun ajatusmaailmasi antaa tuolla yllä olevan arvostelun uskovia kohtaan, etteivät ole koulutettua väkeä. Tuo on todella sitä puusilmäisyyttä, luulee tietävänsä mutta todellisuudessa et näytä tietävän.
        Helluntalaisest ihmiset ovat yhtä koulutettua väkeä kuin kuka tahansa ihminen. Tuo juuri sitä asennevammaisuutta mitä sinä laskettelet uskovia ihmisiä kohtaan. Et pidä heitä minään. Luuletko olevasi joku parempi kun täällä toisia arvostelet.

Höynäytetyn piiriin itse tunnut kuuluvan kun et tiedä miten ihmiset kouluttautuvat. Helluntalaisuus ei ole todellakaan este, mitä kukin on elämänsä aikana opetellut. Luulo ei ole tiedon väärti. Opettele sinäkin arvostamaan ihmistä vaikkei olekaan niin oppinut kuin sinä. :(

• poikalapsi
        käy kyllä kirjoitti:

jo yli! kukaan ei varmasti ole kouluja käymätän ihminen, mutta jos kouluttamattomuudella tarkoitat jotain oppiarvoa voi hyssykät! opipiarvo vaille jäänyt ihminen pystyy olemaan hyvinkin viisas, ei se mitä paperilla opetellaan, tee ihmistä viisaaksi, tietoa kyllä varmaan on, mutta miten sitä toteutetaan on jo toinen juttu.
        Joku maatalon emäntä pystyy päihittämään hyvinkin oppineen ihmisen käytännön tasolla kuin se joka edustaa omaa viisauttaan paperilla.

Ahtaaksi sinun ajatusmaailmasi antaa tuolla yllä olevan arvostelun uskovia kohtaan, etteivät ole koulutettua väkeä. Tuo on todella sitä puusilmäisyyttä, luulee tietävänsä mutta todellisuudessa et näytä tietävän.
        Helluntalaisest ihmiset ovat yhtä koulutettua väkeä kuin kuka tahansa ihminen. Tuo juuri sitä asennevammaisuutta mitä sinä laskettelet uskovia ihmisiä kohtaan. Et pidä heitä minään. Luuletko olevasi joku parempi kun täällä toisia arvostelet.

Höynäytetyn piiriin itse tunnut kuuluvan kun et tiedä miten ihmiset kouluttautuvat. Helluntalaisuus ei ole todellakaan este, mitä kukin on elämänsä aikana opetellut. Luulo ei ole tiedon väärti. Opettele sinäkin arvostamaan ihmistä vaikkei olekaan niin oppinut kuin sinä. :(

Minä en ole muuten puhut oppiarvoistakaan mitään. Pidät näämmä minua ihan tollona, ja pidä pois vain - sinun käsityksesi se on. Vai en minä pidä uskovia minään... No, muutamat "uskovat" eivät pidä minua puolestaan ihmisenäkään, koska olen julkisesti homo sanonut olevani. Ja NIITÄ, jotka minun ihmisyyttäni alentavilla jutuillaan mollaavat, minulla on lupa piyää ihan minä haluan. Ainakaan TIETOA asioista heillä ei ole.

Stb uhosi täällä Ritarin säestyksellä aikanaan, että Suomen koululaitos on valehdellut hänelle ja hän uskoo Raamattua, ei kouluopetusta. Miten mahdat itse asennoitua tuollaiseen asenteeseen? Olisi mukava kuulla.

Vai onkohan minulla taas asenneongelma.....

Voi teita hellareita! Säälitätte.

• alkaa
        poikalapsi kirjoitti:

Minä en ole muuten puhut oppiarvoistakaan mitään. Pidät näämmä minua ihan tollona, ja pidä pois vain - sinun käsityksesi se on. Vai en minä pidä uskovia minään... No, muutamat "uskovat" eivät pidä minua puolestaan ihmisenäkään, koska olen julkisesti homo sanonut olevani. Ja NIITÄ, jotka minun ihmisyyttäni alentavilla jutuillaan mollaavat, minulla on lupa piyää ihan minä haluan. Ainakaan TIETOA asioista heillä ei ole.

Stb uhosi täällä Ritarin säestyksellä aikanaan, että Suomen koululaitos on valehdellut hänelle ja hän uskoo Raamattua, ei kouluopetusta. Miten mahdat itse asennoitua tuollaiseen asenteeseen? Olisi mukava kuulla.

taas. huoh.

• paatunut ja
        todé kirjoitti:

on ylipäätään kokemusta niinsanotuista hellarikeskustelijoista? jos vetoat mielipiteissäsi jatkuvasti tämän palstan muutamaan helluntailaiseen, jotka provosoituvat räkyttämään kanssasi, ei kokemuksellesi hellarikeskustelijoista voi paljoa arvoa antaa.

kaavoissaan kangistunut uskova. löytyykö uskoa?

• poikalapsi
        todé kirjoitti:

Onhan minulla kokemusta keskustelusta sinunkin kanssasi: vai luetko itsesikin noihin räkyttäjiin? Kiva asenne sinulla tapaa olla - niin nytkin: haukuskelet muita provosoitumisesta ja räkyttämisestä. Olet sinä niiiiiiiin mahdottoman hyvä, kaunis ja ihana keskustelija itse =)

Syö niitä sieniäsi äläkä marmata. Ole sokea, jos et kerran tahdo nähdä muuta kuin oman "totuutesi".

• todella itse
        poikalapsi kirjoitti:

kirjoit tämän viestin tuolla yllä ja kertoo kyllä sinun tietämättömyydestäsi tosi paljon!

Lupaa hyvää kai
        Kirjoittanut: poikalapsi 14.10.2006 klo 16.24

Jopa yli kolmannes papeista ymmärtää, että ihmisiä tulee kohdella tasapauolisesti ja arvostavasti ihan heidän yksilöllisistä ominaisuuksistaan riippumatta. On mukavaa huomata, että lähimmäisenrakkaus on lisäänytymään päin myös uskovien joukoissa.

Helluntailaisuus on menneen ajan lahko, jonka tulevaisuus on katkera ja lyhyt, ellei asioihin aleta jo vähitellen suhtautua ajattelevien ja koulutettujen ihmisten tavoin. Hellarit ovat johdateltavaa laumaa näissäkin asioissa varmaan siksi, että joukoissa on kovin vähän koulutettua väkeä ja koulutusta jopa halveksitaan syvästi. Muistakaapa vaikka, mitä sanoin Stb Suomen koululaitoksessa saamastaan opetuksesta tai miten asennoituu Ritari asialliseen ja perusteltuun tietoon...

Sanot että hellareissa on kovin vähän koulutettua väkeä, anna mun nauraa sun jutuilles, missä kaapissa olet todella kasvanut.
        Katso sinäkin vähän tilastoja ja tuu kertomaan takasin mitä löysit.
        Ja jos löysti monta tavallista duunariakin, tuleeko heistä tyhmiä sen takia että ovat vain duunareita. :(

• seuraava kirjoitti:

että Lordin voittohan se tämän lämpimän syksynkin jo siivitti. Nyt on sitten vissiin niin, että ei pukki reellä lahjojaan jakele. Ai niin mutta pukin porothan lentää. Eipä siis huolen häivää...

• frihet
        poikalapsi kirjoitti:

Onhan minulla kokemusta keskustelusta sinunkin kanssasi: vai luetko itsesikin noihin räkyttäjiin? Kiva asenne sinulla tapaa olla - niin nytkin: haukuskelet muita provosoitumisesta ja räkyttämisestä. Olet sinä niiiiiiiin mahdottoman hyvä, kaunis ja ihana keskustelija itse =)

Syö niitä sieniäsi äläkä marmata. Ole sokea, jos et kerran tahdo nähdä muuta kuin oman "totuutesi".

Hoida sinä jalkasienesi ensin.

Oletko muualla tavannut yhtäkään helaria, kuin tällä palstalla ja tiedätkö edes ketkä täällä ovat helareita.

Jos homot olisivat sinun kaltaisiasi, myös palstan ulkopulella, puheissaan, niin minä en olisi tavannut muita kuin valehtelevia homoja, kun ketään tuollaista ei ole olemassa, kuin sinä kirjoitustesi perusteella olet, tosin en usko sinun kirjoituksiisi, koska täällä tapaamistani sadoista homoista ei tuollaista löydä.

Et tosin ihmisiä sinäkään tän palstan kirjoitusten mukaan voi listata juuri paljoakaan, koska et tunne ihmisiä.

Sivistyksestä ja opinnoista sinä tuskin itsekään tiedät ja tuskin edes niin pitkälle olet lukenut, kuin minä, ehkä sen määrän, mitä siellä Suomessa ehdin kouluja käydä, eli vain keski-koulun ja ammatti kuolun, mut täällä "jouduin" opintojani minäkin jatkamaan, vaikka eivät koulut sinänsä kerro ihmisen "sydämmestä".

Sinähän vihaat helareita ja olet katkera heille, sitä paitsi olet yksityisiin henkilöihin vihassasi purkanut kiukkuasi, kun eivät myötäile sinun kantaasi homoilusta.

Enkö olekin melko lähellä, jos minä pusikosta siunailisin homojen keskinäisiä makaamisia, niin sinä "ihannoisisit" minun kirjoituksiani?

• Mun_Nimi

ajatuksen, ettei kaikkien TARVI omata samanlaisia käsityksiä homoudesta kuin sinä? Tuskin mistään on löydettävissä pakkoa muuttaa käsityksiään.

Niistä käsityksistä toki voidaan keskustella niinkuin täällä paljon tehdäänkin. Sinun viestimisestä kuitenkin välittyy hyvin pitkälti suoranainen vaade toisten näkemyksiensä muuttamiselle. Jos eivät muuta näkemyksiään, annat pitkälti ymmärtää heidän olevan muiltakin ominaisuuksiltaan täysiä kahjoja koulutuksen vähyyksineen jne.

Voisit hiukan miettiä viestimistyyliäs uudelleen.

• frihet kirjoitti:

Hoida sinä jalkasienesi ensin.

Oletko muualla tavannut yhtäkään helaria, kuin tällä palstalla ja tiedätkö edes ketkä täällä ovat helareita.

Jos homot olisivat sinun kaltaisiasi, myös palstan ulkopulella, puheissaan, niin minä en olisi tavannut muita kuin valehtelevia homoja, kun ketään tuollaista ei ole olemassa, kuin sinä kirjoitustesi perusteella olet, tosin en usko sinun kirjoituksiisi, koska täällä tapaamistani sadoista homoista ei tuollaista löydä.

Et tosin ihmisiä sinäkään tän palstan kirjoitusten mukaan voi listata juuri paljoakaan, koska et tunne ihmisiä.

Sivistyksestä ja opinnoista sinä tuskin itsekään tiedät ja tuskin edes niin pitkälle olet lukenut, kuin minä, ehkä sen määrän, mitä siellä Suomessa ehdin kouluja käydä, eli vain keski-koulun ja ammatti kuolun, mut täällä "jouduin" opintojani minäkin jatkamaan, vaikka eivät koulut sinänsä kerro ihmisen "sydämmestä".

Sinähän vihaat helareita ja olet katkera heille, sitä paitsi olet yksityisiin henkilöihin vihassasi purkanut kiukkuasi, kun eivät myötäile sinun kantaasi homoilusta.

Enkö olekin melko lähellä, jos minä pusikosta siunailisin homojen keskinäisiä makaamisia, niin sinä "ihannoisisit" minun kirjoituksiani?

päästötodistuksesi keskiarvo?

• frihet
        Työmies2 kirjoitti:

Jos tarpeeksi suuren summan lahjoitat, niin ehkä minä vaivaudun asiasta etsimään tietoa, mut sitä nappulaa pitää herua jonkin verran, kun olen sen verran laiskan lutjakka, etten ihan mitä vaan vuoksesi tee.
        En tosin pitänyt todistustani liian huonona, vaikka parempia kyllä löyty monta.

• kyselet moisia
        Työmies2 kirjoitti:

mikähän sinulla itselläsi on ollut?

• RitariOlevainen

tulossa kirkkolainen, kun siellä alkaa synnin harrastus sujua, niin sehän sopii sulle !

Tämä on synnin pääsy kirkkoon:

Ja nyt kirkko omaksuu mies/nais parien siunauksen, siinä on kirkon pyhyys mennyt menojaan !

KIRKKO EI AINOASTAAN HYVÄKSY , VAAN JOPA ITSE TEKEE SAMOJA TEKOJA!

• Miksi jumalasi ei hyväksy homosuhteita? Miksi hänelle aiheutuu päänvaivaa siitä, jos kaksi miestä (tai naista) rakastavat toisiaan? Ymmärtänet, että rakkaus ei vahingoita kumpaakaan osapuolta. Miksi se kuitenkaan ei jumalallesi kuitenkaan passaa?

Kokeeko hän auktoriteettiasemansa uhatuksi ja onko mustasukkainen, kun ihmiset rakastavatkin toisiian, eivätkä häntä?

Tuleeko hänelle harmaita hiuksia? Nyppiikö hän hermostuksissaan sulkia siivistään, jotka hänellä Raamatun mukaan on?

Miksi hän siis käskee sinua pelottelemaan homoja Helvetillä? Tunteeko jumalasi sinusta ylpeyttä enemmän, kuin jos homovihan lietsontaan käyttämäsi ajan nypläisit vaikka pitsiä?

Vai saatko sinä itse jotain tyydytystä missiosi toteutuksesta?

• kaikkea syntiä
        Työmies2 kirjoitti:

Miksi jumalasi ei hyväksy homosuhteita? Miksi hänelle aiheutuu päänvaivaa siitä, jos kaksi miestä (tai naista) rakastavat toisiaan? Ymmärtänet, että rakkaus ei vahingoita kumpaakaan osapuolta. Miksi se kuitenkaan ei jumalallesi kuitenkaan passaa?

Kokeeko hän auktoriteettiasemansa uhatuksi ja onko mustasukkainen, kun ihmiset rakastavatkin toisiian, eivätkä häntä?

Tuleeko hänelle harmaita hiuksia? Nyppiikö hän hermostuksissaan sulkia siivistään, jotka hänellä Raamatun mukaan on?

Miksi hän siis käskee sinua pelottelemaan homoja Helvetillä? Tunteeko jumalasi sinusta ylpeyttä enemmän, kuin jos homovihan lietsontaan käyttämäsi ajan nypläisit vaikka pitsiä?

Vai saatko sinä itse jotain tyydytystä missiosi toteutuksesta?

ei tässä ole mitään erikseen homojuttuja tuomassa. Miksi otat nämä täällä aina esille. Raamattu tuomitsee murhaamisen, varkauden,haureuden, panettellun jne.
        kyllä siellä on paljon muutakin syntiä jota Jumala tuomitsee.
        Ei kaikkien tarvitse ajatella miten sinä ajttelet.
        Saamme olla kai erimielisiä asioista ilman ivaa ja sinun tuomiotasi. Jumala tuomitsee ei ihminen.
        Mutta uskovan tulee varoittaa näistä asioista.

• aikuiset
        kaikkea syntiä kirjoitti:

ei tässä ole mitään erikseen homojuttuja tuomassa. Miksi otat nämä täällä aina esille. Raamattu tuomitsee murhaamisen, varkauden,haureuden, panettellun jne.
        Saamme olla kai erimielisiä asioista ilman ivaa ja sinun tuomiotasi. Jumala tuomitsee ei ihminen.

Joo: uskovan tulee varoittaa homoudesta, vaikka homnous ei tartu eikä poistu? Mitä ihmeen varoittamista siinä on? Miksi aikuista homoa tulis jotenkii käsitellä eri tavalla kuin aikuista heteroa?

• Mun_Nimi
        kaikkea syntiä kirjoitti:

kenenkään tarvitse omata samanlaisia käsityksiä keskenään ja sitä tuskin on Työmieskään vaatimassa, mutta eikö niistä käsityksistä ja niiden yksityiskohdista kuitenkin voi keskustella?

• voi täällä
        Mun_Nimi kirjoitti:

kenenkään tarvitse omata samanlaisia käsityksiä keskenään ja sitä tuskin on Työmieskään vaatimassa, mutta eikö niistä käsityksistä ja niiden yksityiskohdista kuitenkin voi keskustella?

keskustella, varsinkaan homoasioista kun ne menee joka kerta työmiehellä ja poikalapsella samanlaiseksi jauhamiseksi. Erimielisyyttään täällä ei voi sanoa, vaan syyttely jatkuu hellareitten suuntaan "ettette hyväksy homoja, kaikki muut hyväksyy"jne.
        Tottakai homot ja lesbot hyväksytään, mutta ei sitä mitä he tekevät, Jumalan Sanaan meidän tulee pitäytyä, ei se ole hellareiden keksimä.
        Raamattu on opas johon uskova luottaa, siitä täällä kai saa puhua? Onhan tämä hengellinen palsta jossa saa käyttää Raamattua?
        Jokainen voi tarkistaa Raamatusta onko synnin pauloissa ja jos sitä harjoittaa, on syytä tehdä parannus, jos haluaa kerran päästä taivaaseen. Jumalan Sanan mukaan.
        Jos Jumala Sanassa lukee varkaudesta, että älä varasta, niin eikö se sitä tarkoita? älä tee huorin, niin eikö se ole juuri sitä mitä siinä on kirjoitettu?
        Raamattu ei ole pelkästään homoasiaa täynnä, Jumala tuomitsee syntiset, mutta uskova joka edustaa Jumalan Sanaa, hänelle on uskottu että se leviää eli siitä kerrotaan toisille, ojennukseksi, varoitukseksi, on sitten eri asia ottavatko siitä vaadin.
        Ja jos emme varoita, voi meitä.

• Mun_Nimi
        voi täällä kirjoitti:

keskustella, varsinkaan homoasioista kun ne menee joka kerta työmiehellä ja poikalapsella samanlaiseksi jauhamiseksi. Erimielisyyttään täällä ei voi sanoa, vaan syyttely jatkuu hellareitten suuntaan "ettette hyväksy homoja, kaikki muut hyväksyy"jne.
        Tottakai homot ja lesbot hyväksytään, mutta ei sitä mitä he tekevät, Jumalan Sanaan meidän tulee pitäytyä, ei se ole hellareiden keksimä.
        Raamattu on opas johon uskova luottaa, siitä täällä kai saa puhua? Onhan tämä hengellinen palsta jossa saa käyttää Raamattua?
        Jokainen voi tarkistaa Raamatusta onko synnin pauloissa ja jos sitä harjoittaa, on syytä tehdä parannus, jos haluaa kerran päästä taivaaseen. Jumalan Sanan mukaan.
        Jos Jumala Sanassa lukee varkaudesta, että älä varasta, niin eikö se sitä tarkoita? älä tee huorin, niin eikö se ole juuri sitä mitä siinä on kirjoitettu?
        Raamattu ei ole pelkästään homoasiaa täynnä, Jumala tuomitsee syntiset, mutta uskova joka edustaa Jumalan Sanaa, hänelle on uskottu että se leviää eli siitä kerrotaan toisille, ojennukseksi, varoitukseksi, on sitten eri asia ottavatko siitä vaadin.

omista, Raamatun mukaisista näkemyksistään ja keskusteluun uskonkäsityksistä saanee kaikki osallistua, eikö vain?

On tietenkin valitettavaa, jos viestiminen on luokkaa "KAIKKI hellarit tekee ja sanoo sitä ja sitä". 'Helluntailainen' kun sekin on vain useat, tietyllä tapaa ajattelevat ihmiset yhteen niputtava termi ja kirjoa näkemyksistä eri asioiden suhteen löytyy kuten yleensäkin ihmisten ilmoilla. Esimerkiksi helluntaiseurakunnassa aktiivisesti toimiva serkkuni hyväksyy homot ja heidän homouden harjoittamisensa omaten ystävinänsäkin homoseksuaaleja.

En kuitenkaan olisi omienkin kokemuksieni perusteella enskättelyltä tyrmäämäsä väitettä, että Suomen kartalla esiintyvistä, nykyisen jaottelun mukaisista erilaisista uskontoryhmistä suhteessa ryhmän kokoon juuri helluntailaisuuden parista löytyy aktiivisin tai näkyvin vastustus homoseksuaaleja kohtaan. En tämän vuoksi ole siis yllättynyt siitä, että asiasta helluntailaisuus-palstalla tässäkin määrin keskustellaan.

• voi täällä kirjoitti:

kerrasta toiseen jämentämään "jumala-ei-vihaa-homoja-mutta-vihaa-homoutta "-iskulausettanne? Miksi sinäkään et voi ottaa kantaa esittämääni kysymykseen: miten homous haittaa jumalaasi?

• mitä Jumala
        Työmies2 kirjoitti:

kerrasta toiseen jämentämään "jumala-ei-vihaa-homoja-mutta-vihaa-homoutta "-iskulausettanne? Miksi sinäkään et voi ottaa kantaa esittämääni kysymykseen: miten homous haittaa jumalaasi?

sanoo homoudesta. SE o hänen silmissään kauhistus, eikö se riitä. Synti ei peri taivaan valtakuntaan. Varas on silloin varas kun hän sitä tekee, mutta ei pelkkä nimi tee ihmistä varkaaksi, vaan sen harjoittaminen.
        Ja muuten Jumalan nimi kirjoitetaan isolla J:llä.
        Kehut olevasi niin viisas ja syytät uskovia mutta et osaa edes laittaa isoja kirjaimia oikeaan paikkaan.

• Mun_Nimi
        mitä Jumala kirjoitti:

sanoo homoudesta. SE o hänen silmissään kauhistus, eikö se riitä. Synti ei peri taivaan valtakuntaan. Varas on silloin varas kun hän sitä tekee, mutta ei pelkkä nimi tee ihmistä varkaaksi, vaan sen harjoittaminen.
        Kehut olevasi niin viisas ja syytät uskovia mutta et osaa edes laittaa isoja kirjaimia oikeaan paikkaan.

ihmisille kehittyä ominaisuuden nimeltä homoseksuaalisuus, ihmisen itse asialle mitään voimatta, mutta samalla määrittelee homon ominaisuutensa sanelemana harjoittaman toiminnan synniksi?

Edellisestä muodostuu kuva lähinnä epävarmasta, ymmärtämättömästä ja päättämiskyvyttömästä Jumalasta, joka on vähän "ulalla" sen suhteen, miten itse ihmiselle istuttamaansa ominaisuuteen suhtautuu. Pelottaa sellainen Jumala..

• enenpi sellaiset
        Mun_Nimi kirjoitti:

ihmisille kehittyä ominaisuuden nimeltä homoseksuaalisuus, ihmisen itse asialle mitään voimatta, mutta samalla määrittelee homon ominaisuutensa sanelemana harjoittaman toiminnan synniksi?

Edellisestä muodostuu kuva lähinnä epävarmasta, ymmärtämättömästä ja päättämiskyvyttömästä Jumalasta, joka on vähän "ulalla" sen suhteen, miten itse ihmiselle istuttamaansa ominaisuuteen suhtautuu. Pelottaa sellainen Jumala..

ryhmittymät kuin pedofiilipuolue. Ulkomailla tällaista puoluetta on yritetty junailla jotta saisivat omalle toiminnallee hyväksytyn aseman.

Jumala on Rakkaus. Näkyy että sinä et tunne Jumalan rakkautta sisimmässäsi, arvostelusi on kovaa uskovia kohtaan, olet kuin Paavali joka jahtasi uskovia, mutta miten Paavalille kävi, itse Jumalan piti hänelle ilmestyä, jotta lakkaa vainoamasta uskovia.
        Usko mitä Sanaan on kirjoitettu, sillä sieltä elämä lähtee.
        Jeesus sanoi itseänsä myyneelle naiselle, mene äläkä syntiä tee. Jeesus toi mielipiteensä voimallisesti julki, joka häntä tahtoo seurata, ottakoon ristinsä joka päivä.
        SE on erottautumista tästä maailmasta ja sen kauheuksista. Tahdotko sinä, kysyy Jeesus?

Jos Jumala on jotain sanonut, siihen uskovan on tyytyminen. Niin minäkin.

• Mun_Nimi
        enenpi sellaiset kirjoitti:

ryhmittymät kuin pedofiilipuolue. Ulkomailla tällaista puoluetta on yritetty junailla jotta saisivat omalle toiminnallee hyväksytyn aseman.

Jumala on Rakkaus. Näkyy että sinä et tunne Jumalan rakkautta sisimmässäsi, arvostelusi on kovaa uskovia kohtaan, olet kuin Paavali joka jahtasi uskovia, mutta miten Paavalille kävi, itse Jumalan piti hänelle ilmestyä, jotta lakkaa vainoamasta uskovia.
        Usko mitä Sanaan on kirjoitettu, sillä sieltä elämä lähtee.
        Jeesus sanoi itseänsä myyneelle naiselle, mene äläkä syntiä tee. Jeesus toi mielipiteensä voimallisesti julki, joka häntä tahtoo seurata, ottakoon ristinsä joka päivä.
        SE on erottautumista tästä maailmasta ja sen kauheuksista. Tahdotko sinä, kysyy Jeesus?

Jos Jumala on jotain sanonut, siihen uskovan on tyytyminen. Niin minäkin.

sanoen ihmetyttää ellei jopa pelota Hollannin nk. pedofiilipuolue ja sen esille nostamat ajatukset. Olen kuitenkin hyvin vakuuttunut, että asia ei tuon enempää kannatusta saa.

Esitin kysymyksen sinulle etkä siihen vastannut. Koit vielä kysymykseni ja sen perästä esittämäni arvion ko. Jumala-kuvasta "kovana arvosteluna". Jos haluat siihen nyt vastata, niin kysymys löytyy edellisestä viestistäni. Teillä on oma Jumala-kuvanne. Osaatte selitellä siitä kaikenlaisia ominaisuuksia, niin miksipä et pystyisi tuohon kysymykseenkin vastaamaan?

Erikseen omista käsityksistäni mahdollisen jumalan suhteen. Jos ajattelen jonkinlaisen jumalan olevan olemassa, uskon häneltä löytyvän vähintäänkin samanlaiset ominaisuudet kuin ihmisiltä oikeudentajuineen jne. Uskon hänen myös suosittelevan ihmisille luottamista omaan arviointikykyynsä ja järkeensä. En usko mahdollisen jumalan paheksuvan ihmisten järkensä käyttöä, jonka itse olisi ihmisille suonut.

Oman arviointikykyni mukaan Raamatun antama kuva kristinuskon Jumalasta on liian ristiriitainen, epälooginen pitääkseen sellaisenaan paikkaansa.

• mitä Jumala kirjoitti:

"SE o hänen silmissään kauhistus, eikö se riitä."

Koska Raamatun tulkinta on kuitenkin aina uskovaisen oma näkemys, pitäisi häneltä myös löytyä vastaus kysymykseen, miksi Jumala jotain vihaa. Kun te olette jumalaanne yhteydessä, kysykääpäs siltä.

• mitä Jumala kirjoitti:

"jumala"-sanan yhteydessä voisimme keskustella enemmänkin. Uskovaiset bruukaavat kirjoitella sanoja isolla, miten sattuu: (Totuus, Raamatullinen yms.).

On kristinuskon Jumala ja on muitakin jumalia. Koska teillä hihhuleilla on jokaisella mieleisenne jumala, ei aina voida puhua Jumalasta, vaan jumala(stanne) tai jumalistanne.

• huvimajasta
        Työmies2 kirjoitti:

"jumala"-sanan yhteydessä voisimme keskustella enemmänkin. Uskovaiset bruukaavat kirjoitella sanoja isolla, miten sattuu: (Totuus, Raamatullinen yms.).

On kristinuskon Jumala ja on muitakin jumalia. Koska teillä hihhuleilla on jokaisella mieleisenne jumala, ei aina voida puhua Jumalasta, vaan jumala(stanne) tai jumalistanne.

olevan samantekevää, kuka suhtautuu mitenkin homoihin, kun se näyttää olevan jumalista kiinni koko asia.
        Olet nyt ottanut yhden kirkkokunnan silmätikuksesi vain sentakia, ettei joku jumala hyväksy homoja.
        Huvittavaa on myös seurata, kuinka innoissasi olet, kun huomaat jonkun helluntailaisen kirjoituksessa kieliopillisia virheitä. Ikäänkuin niitä ei tollojen umpiateistien kirjoituksissa olisi.

• ???

Missä on tämän palstan sheriffi? Homo,lesbo-osastossa lempataan pellolle KAIKKI raamatullisia argumenttejä käyttävät häirikköinä.

VETOAN SHERIFFIIN, ETTÄ SE POISTAA TYÖMIEHEN JA POIKALAPSEN HÄIRIKÖINNIT, JOTTA KESKUSTELUSTA SAADAAN ASIALLISEMPAA.

• saanen vastata.
      "Miksi helluntai-liike ei pidä maallisen esivallan kunnioittamista arvossaan"

Siksi että pitää kunnioittaa ja totella enemmän Jumalaa kuin ihmistä.

Niin tasa-arvohan on sitä että naisille,homoille ja etnisille vähemmistöille pitää antaa mitä haluavat?

Ensinnäkin Raamatussa sanotaan että avioliitto on tarkoitettu miehen ja naisen väliseksi.
      Ja että homoseksuaalisuus on syntiä.
      Silloin jos siunaa sen, siunaa synnin.

Raamatussa on Jumalan sana ja se on korkein auktoriteetti joten on paskanhailee mitä ympäröimä yhteiskunta sanoo.
      Sellaiselle kirkolle joka menee sen mukaan miten maailma kulloinkin sanoo on olemassa nimitys ja se on porttokirkko.

Rakas ystävä toivon että ymmärrät ettei minulla sinällään mitään homoja vastaan ole, itse asiassa tunnen jopa jonkinverran myötätuntoa heitä kohtaan sillä ei ole heidän vikansa että heistä on tullut homoja.
      Mutta älä kuvittelekaan minun taipuvan.

• pitää orjien pitämistäkin ihan jees-hommana. Orjia voi myös pieksää kepillä ja myydä rahalla. Taitavatpa orjat olla niin ikään periytyvää irtaimistoa. Teokratia: sitäkö kaipaat?

• Työmies2 kirjoitti:

pitää orjien pitämistäkin ihan jees-hommana. Orjia voi myös pieksää kepillä ja myydä rahalla. Taitavatpa orjat olla niin ikään periytyvää irtaimistoa. Teokratia: sitäkö kaipaat?

orjuus oli jotain joka nyt siihen aikaa oli tapana.Ei sitä nykyaikana tarvitse eikä pidä harjoittaa.

Mutta edelleen vastaukseni on ei siihen pitääkö homous siunata ei,ei,ei.

• etkö siis tiedä

mitä Raamattu tästä sanoo?
      Se että jotkut kirkot ovat lähteneet tälle linjalle, on ihmisen aikaansaannosta.

Raamatussa ei sanota missään kohdin homoliittojen siunaamisesta.
      Helluntai kunnioittaa Jumalan Sanaa ja toimivat myös sen mukaisesti.
      Luterilainen kirkko tässä viimeviikolla yhdessä paikallisessa lehdessä kirjoitti, etteivät he toimi Raamatun mukaan, niin joka hylkää Jumalan Sanan, ei tule saamaan siunausta. Kirkot ovat jo lähteneet tälle linjalle.
      Kohta siellä saa murhamiehet olla pappeina, ja senkin he todistavat oikeaksi. Ihmisen todistus oikeasta ja väärästä, ei ole aina se mitä Jumala on sanonut. He hylkäävät Sanan oman korvasyyhynsä takia.
      Pyhä pyhittyköön ja saastainen saastukoon.
      Raamattu ei hyväsy synnin harjoittamista, sillä on seuraukset jokaisen ihmisen elämässä.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Realistisesti

Miten toivoisit, että asiat etenisivät hänen kanssaan? Kuka tekisi mitä?
      Ikävä
      112
      1083
    2. Miksi et edistä asiaa...

Kaivattusi suhteen??
      Ikävä
      55
      818
    3. millaiset hiukset

kaivatullasi on? :)
      Ikävä
      33
      809
    4. Minkälaista ajattelisit elämänne olevan

jos olisit kaivattusi kanssa yhdessä?
      Ikävä
      65
      767
    5. Sinulle nainen

Koitan vihdoin jättäytyä täältä pois. Taas koko illan tänne tullut vain jotain pilkkaus viestejä, ei jaksa tuollaista. M
      Ikävä
      78
      674
    6. Tää on todella huvittavaa seurata näiden savolaisten

naapurusten piikittelyä ja vihanpitoa toisilleen netissä. Näyttää siltä, että Mehtoselle alkaa tulla isäukon piirteet e
      Tuusniemi
      37
      653
    7. Kuka mölyapina

Kuka saatanan vittu naama mölisee sunnuntaiaamuna jolla ei oo edes lauluääntä. Yön kuulunut jonkun ajan mölinää sisälle
      Suomussalmi
      14
      579
    8. rattijuoppoja

tavattu taas Haapavedellä, hyvä että poliisi on valppaana
      Haapavesi
      16
      537
    9. Kuhmosta (kyseenalaiseen) kuuluisuuteen

Naapurikylän, siis Nurmeksen suurin tubettaja on iskenyt naisen Kuhmosta. Kertoo kanavallaan naisen olevan hyvä rakastel
      Kuhmo
      3
      532
    10. Salaattirosvo

Sinulle tiedoksi joka varastit salaatit viime yönä kasvulootasta,jäit riistakameraan🤣🤣🤣. Tulehan selvittelemään asia
      Suomussalmi
      21
      525
    Aihe