olen todella pulassa koska olen itse ev. lut ja "poikaystäväni" on jehovan todistaja, ollaan niinku oltu vaan pian 3kk ei yhdessä mutta kaikkea muuta. ja nyt on tullut eteen kysymys: mitä me teemme?miten jatkamme? emme voi olla näkyvästi yhdessä koska paikkakunta jossa asumme on aika pieni vaikka kaupunki onkin. olemme miettineet että vaihtaisin uskontoani mutta en tiedä miten teen sen. en halua puhua tästä tämän miehen kanssa koska se on jotenkin noloa. olen lukenut jehovan todistajista kaikkea. auttakaa joku!!!! poitsun äiti sekoisi jos kuulisi että hänen tytsy ei ole jt.....
auttakaaaaaa!!!!
29
2137
Vastaukset
- PasiPaisto
"ollaan niinku oltu vaan pian 3kk ei yhdessä mutta kaikkea muuta"
Olette chattaillyt, meseillyt, ???- pulassa
ei vaan siis ollaan nähty lähes joka pv ja ollaa jatkuvasti yhdessä ja tehdään kaikkee niinku tavallinen pari
- PasiPaisto
pulassa kirjoitti:
ei vaan siis ollaan nähty lähes joka pv ja ollaa jatkuvasti yhdessä ja tehdään kaikkee niinku tavallinen pari
Työmaaromanssi meneillään? Pidätte yhteiset tauot ja palaverit.
- prkl2222
PasiPaisto kirjoitti:
Työmaaromanssi meneillään? Pidätte yhteiset tauot ja palaverit.
vapaa aika!!!pässi!
- Ohdake
>>emme voi olla näkyvästi yhdessä koska paikkakunta jossa asumme on aika pieni vaikka kaupunki onkin.>>
Seurustelunne perustuu siis salailuun.
>>olemme miettineet että vaihtaisin uskontoani mutta en tiedä miten teen sen.>>
On aika iso kynnys vaihtaa uskontokuntaa seurustelun takia. Jos motivaatiosi siihen on vain poikaystäväsi ja hänen perheensä hyväksyntä - en suosittelisi.
Jos vaihdat uskontosi jt-lahkoksi, joudut luopumaan omasta suvustasi (yhteydenpito esim. äitienpäivänä, isänpäivänä, syntymäpäivinä, jouluna).
Jos perheyhteytesi on näiden suhteen tiivis - muutos tulee olemaan merkittävä ja sen lisäksi joudut jatkossa tuomitsemaan oman ev.lut suvun tavat ja uskon saatanalliseksi.
Mieti, oletko valmis siihen. Jt-lahko ei ole missään mielessä suvaitsevainen.
>>en halua puhua tästä tämän miehen kanssa koska se on jotenkin noloa.>>
Seurustelunne ei kuulosta kovin avoimelta. Jos et kehtaa ottaa asioita avoimesti esille, kuinka voit kuvitella vaihtavasi uskontoon, joka vaatii sinulta osallistumista ja edellyttää sinunkin levittävän oppia sen omaksuttuasi täysin tuntemattomillekin ihmisille.
>>olen lukenut jehovan todistajista kaikkea.>>
Ihan hyvä niin. kaikkea ei kuitenkaan kannata uskoa. Osa positiivisista ja osa negatiivisista asioista saattavat olla vääristeltyjäkin.
>>poitsun äiti sekoisi jos kuulisi että hänen tytsy ei ole jt.....>>
Jos on uskonnon kanssa tosissaan, niin luultavasti ei tykkää. Ei tykkäisi "salaisesta" suhteesta vaikka olisit jt:kin.
Seurustellessa tulee olla aina esiliina.
Ja kai tiedät sen, että VAIKKA liittyisit jt-seurakuntaan, ja jos seurustelunne ei olisi jt-lahkon mielestä riittävän puhdasta - teitä ei voisi vihkiä valtakunnansalilla.
Suosittelen etsimään kumppania oman seurakunnan piiristä tai jonkun muun uskontokunnan, joka hyväksyy sinut sellaisena kuin olet - eikä vaadi sinua muuttamaan itseäsi tietyn muotin mukaan.
Jos siis kirjoituksesi ei ollut jonkin sortin pila.- pulassa
kiitos tästä..ei tämä ollut pila..ei oo ihan niin helppoa vaihtaa vain miestä kun on jo kuitenkin ollut vähän niinkuin yhdessä 3kk..
- alku ja loppu
"Jos vaihdat uskontosi jt-lahkoksi, joudut luopumaan omasta suvustasi (yhteydenpito esim. äitienpäivänä, isänpäivänä, syntymäpäivinä, jouluna). "
Olipahan yleistys. Ei synttäreistä ja joulusta tai äitienpäivästä luopiminen tarkoita suvusta luopumista. Jos kyseiset kissanristiäiset ovat ainoa henkireikä sukuun päin niin eipä mee kovin vahvasti.
">>olen lukenut jehovan todistajista kaikkea.>>
Ihan hyvä niin. kaikkea ei kuitenkaan kannata uskoa. Osa positiivisista ja osa negatiivisista asioista saattavat olla vääristeltyjäkin. "
Aivan, viittaan edelliseen ja kehoittaisin myös Ohdaketta katsomaan peiliin.
"Suosittelen etsimään kumppania oman seurakunnan piiristä tai jonkun muun uskontokunnan, joka hyväksyy sinut sellaisena kuin olet - eikä vaadi sinua muuttamaan itseäsi tietyn muotin mukaan. "
Sorry nyt vaan Kaikki uskonnot vaativat jossain määrin muuttamaan näkökantojaan ja käyttäytymistään edustamaansa suuntaan. Ja jos ei vaadi niin luultavasti olet jo mukana kyseisessä porukassa.
Jt tai ei, jos rakastaa niin rakastaa, kyse on loppujen lopuksi omasta päätöksestä ja omastatunnosta jonka kanssa jokainen joutuu elämään. pulassa kirjoitti:
kiitos tästä..ei tämä ollut pila..ei oo ihan niin helppoa vaihtaa vain miestä kun on jo kuitenkin ollut vähän niinkuin yhdessä 3kk..
>>ei oo ihan niin helppoa vaihtaa vain miestä kun on jo kuitenkin ollut vähän niinkuin yhdessä 3kk..
Neljätoista vuotiaana tuokin voi kuulostaa pitkältä ajalta. Ei se sitä silti ihan niinku oikeesti ole.- Ohdake
alku ja loppu kirjoitti:
"Jos vaihdat uskontosi jt-lahkoksi, joudut luopumaan omasta suvustasi (yhteydenpito esim. äitienpäivänä, isänpäivänä, syntymäpäivinä, jouluna). "
Olipahan yleistys. Ei synttäreistä ja joulusta tai äitienpäivästä luopiminen tarkoita suvusta luopumista. Jos kyseiset kissanristiäiset ovat ainoa henkireikä sukuun päin niin eipä mee kovin vahvasti.
">>olen lukenut jehovan todistajista kaikkea.>>
Ihan hyvä niin. kaikkea ei kuitenkaan kannata uskoa. Osa positiivisista ja osa negatiivisista asioista saattavat olla vääristeltyjäkin. "
Aivan, viittaan edelliseen ja kehoittaisin myös Ohdaketta katsomaan peiliin.
"Suosittelen etsimään kumppania oman seurakunnan piiristä tai jonkun muun uskontokunnan, joka hyväksyy sinut sellaisena kuin olet - eikä vaadi sinua muuttamaan itseäsi tietyn muotin mukaan. "
Sorry nyt vaan Kaikki uskonnot vaativat jossain määrin muuttamaan näkökantojaan ja käyttäytymistään edustamaansa suuntaan. Ja jos ei vaadi niin luultavasti olet jo mukana kyseisessä porukassa.
Jt tai ei, jos rakastaa niin rakastaa, kyse on loppujen lopuksi omasta päätöksestä ja omastatunnosta jonka kanssa jokainen joutuu elämään.>>Olipahan yleistys. Ei synttäreistä ja joulusta tai äitienpäivästä luopiminen tarkoita suvusta luopumista. Jos kyseiset kissanristiäiset ovat ainoa henkireikä sukuun päin niin eipä mee kovin vahvasti. >>
Sanotaanpa näin, että kokemusta on.
Tällä maininnalla tarkoitin lähinnä suvun yhteisiä kokoontumisia, jolloin vietetään aikaa yhdessä isolla porukalla.
Kissoja suvussamme ei ole tapana ristiä, mutta ilmaisusi kuvaa hyvin jt-lahkon "arvomaailmaa".
Jos väität, ettei jt-lahkoon kuuluminen jaa perheitä ja sukuja, niin puhut juuri sitä mistä otsikossasi kirjoitit.
Kuten sanoin - kokemusta ON.
>>Aivan, viittaan edelliseen ja kehoittaisin myös Ohdaketta katsomaan peiliin.>>
Missä suhteessa? Mikä tekstissäni tältä osin sinua häiritsi? Olisitko ollut tyytyväinen, jos olisin sanonut, että VAIN negatiiviset asiat ovat vääristeltyjä?
Se olisi ollut valhe.
Olen tutkinut jt-lahkoa ulkopuolisen silmin jo sen verran aikaa, että sinun on ihan turha tulla nokkimaan, vaikka kovasti tunnetkin sympatioita jt:ia kohtaan.
Herkkäuskoisempaa väkeä kuin jt:t saa aika pitkään hakea.
>>Sorry nyt vaan Kaikki uskonnot vaativat jossain määrin muuttamaan näkökantojaan ja käyttäytymistään edustamaansa suuntaan. Ja jos ei vaadi niin luultavasti olet jo mukana kyseisessä porukassa.>>
Mitä ilmeisemmin et ole koskaan kokenut uskovien yhteyttä YLI seurakuntarajojen.
>>Jt tai ei, jos rakastaa niin rakastaa, kyse on loppujen lopuksi omasta päätöksestä ja omastatunnosta jonka kanssa jokainen joutuu elämään.>>
Näinhän se menee, jos turvautuu omaan voimaansa rakastaa. Todellinen rakkaus virtaa Jumalasta (agape) ja jos et sitä ole kokenut, niin paljosta olet paitsi.
Siinä sitten hatjoittelemaan teokraattiseen kouluun oikeaa hymyilyä, jotta se irtoaa oikeassa tilanteessa.
JOS rakkaus lähtee Jumalasta - tekohymyä ei tarvitse harjoitella, vaan välittäminen on aitoa ja lähtee sydämestä. - puolustelija
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>ei oo ihan niin helppoa vaihtaa vain miestä kun on jo kuitenkin ollut vähän niinkuin yhdessä 3kk..
Neljätoista vuotiaana tuokin voi kuulostaa pitkältä ajalta. Ei se sitä silti ihan niinku oikeesti ole.kuka puhu 14 vuotiaasta?
- sittenki
Ohdake kirjoitti:
>>Olipahan yleistys. Ei synttäreistä ja joulusta tai äitienpäivästä luopiminen tarkoita suvusta luopumista. Jos kyseiset kissanristiäiset ovat ainoa henkireikä sukuun päin niin eipä mee kovin vahvasti. >>
Tällä maininnalla tarkoitin lähinnä suvun yhteisiä kokoontumisia, jolloin vietetään aikaa yhdessä isolla porukalla.
Kissoja suvussamme ei ole tapana ristiä, mutta ilmaisusi kuvaa hyvin jt-lahkon "arvomaailmaa".
Jos väität, ettei jt-lahkoon kuuluminen jaa perheitä ja sukuja, niin puhut juuri sitä mistä otsikossasi kirjoitit.
>>Aivan, viittaan edelliseen ja kehoittaisin myös Ohdaketta katsomaan peiliin.>>
Missä suhteessa? Mikä tekstissäni tältä osin sinua häiritsi? Olisitko ollut tyytyväinen, jos olisin sanonut, että VAIN negatiiviset asiat ovat vääristeltyjä?
Se olisi ollut valhe.
Olen tutkinut jt-lahkoa ulkopuolisen silmin jo sen verran aikaa, että sinun on ihan turha tulla nokkimaan, vaikka kovasti tunnetkin sympatioita jt:ia kohtaan.
>>Sorry nyt vaan Kaikki uskonnot vaativat jossain määrin muuttamaan näkökantojaan ja käyttäytymistään edustamaansa suuntaan. Ja jos ei vaadi niin luultavasti olet jo mukana kyseisessä porukassa.>>
Mitä ilmeisemmin et ole koskaan kokenut uskovien yhteyttä YLI seurakuntarajojen.
>>Jt tai ei, jos rakastaa niin rakastaa, kyse on loppujen lopuksi omasta päätöksestä ja omastatunnosta jonka kanssa jokainen joutuu elämään.>>
Näinhän se menee, jos turvautuu omaan voimaansa rakastaa. Todellinen rakkaus virtaa Jumalasta (agape) ja jos et sitä ole kokenut, niin paljosta olet paitsi.
Siinä sitten hatjoittelemaan teokraattiseen kouluun oikeaa hymyilyä, jotta se irtoaa oikeassa tilanteessa.
JOS rakkaus lähtee Jumalasta - tekohymyä ei tarvitse harjoitella, vaan välittäminen on aitoa ja lähtee sydämestä.ai sä oletki siis luoppari ...:)
- Ohdake
sittenki kirjoitti:
ai sä oletki siis luoppari ...:)
Olen ollut koko ikäni ev.lut ja olen edelleenkin.
Sisareni (jt) sen sijaan on ollut "luoppari" jo kymmeniä vuosia. Niin kuin suuri osa jt:stä muutenkin ovat luopiota luterilaisesta kirkosta katsottuna.
Luopioita kaikki tyyni.
Paitsi jt-lahkoperheisiin syntyneet ... - puolustelija
t-i-u-k-u kirjoitti:
Minä, etkö huomannut?
eihän kukaan maininnut siinä viestissä että kirjottaja olisi 14?
puolustelija kirjoitti:
eihän kukaan maininnut siinä viestissä että kirjottaja olisi 14?
Tuskin paljoa arvioni silti heittää, ainakaan ylöspäin.
- alku ja loppu
Ohdake kirjoitti:
>>Olipahan yleistys. Ei synttäreistä ja joulusta tai äitienpäivästä luopiminen tarkoita suvusta luopumista. Jos kyseiset kissanristiäiset ovat ainoa henkireikä sukuun päin niin eipä mee kovin vahvasti. >>
Se olisi ollut valhe.
JOS rakkaus lähtee Jumalasta - tekohymyä ei tarvitse harjoitella, vaan välittäminen on aitoa ja lähtee sydämestä.Aloitetaan nyt vaikka tästä.
"Tällä maininnalla tarkoitin lähinnä suvun yhteisiä kokoontumisia, jolloin vietetään aikaa yhdessä isolla porukalla.
Kissoja suvussamme ei ole tapana ristiä, mutta ilmaisusi kuvaa hyvin jt-lahkon "arvomaailmaa". "
Jos ollaan ihan tarkkoja niin ilmaisit asian: "Jos vaihdat uskontosi jt-lahkoksi, joudut luopumaan omasta suvustasi (yhteydenpito esim. äitienpäivänä, isänpäivänä, syntymäpäivinä, jouluna)."
Eli rinnastit suvusta luopumisen ja kyseisten juhlien viettämisen. Sinusta en tiedä mutta minulle suku on sukua ja minun sustautumistani heihin ei uskonnolliset näkökannat sanele. Ja minun sukuuni kuuluu sentään helluntailaisia, lestaadiolaisia, vanhoillislestaadiolaisia, Jehovantodistajia ja ateisteja. Jos sinulla ja suvullasi on tarve tehdä jaoittelua uskonnon mukaan niin ihan totta, ei teillä kovin hyvin mene.
Ja mitä tulee äitienpäivään, isäinpäivää, ystävänpäivään, halloweenjuhliin ja Pyhän Patrikin päivään ja mitä muita niitä onkaan niin kyllähän ne ovat suurimmaksi osaksi kauppiaiden masinoimia kulutusjuhlia. Joulusta voidaan puhua joku toinen kerta, se kun on vähän pidempi story.
"Jos väität, ettei jt-lahkoon kuuluminen jaa perheitä ja sukuja, niin puhut juuri sitä mistä otsikossasi kirjoitit.
Kuten sanoin - kokemusta ON. "
Ei, en väitä. Mutta niin tekee kaikki muutkin uskonnot. Kyse on vaan siitä antaako sen tapahtua vai ymmärtääkö laittaa asiat oikeaan järjestykseen. Ja jälleen viitaten edelliseen, on ikävää jos sanot että "kokemusta on".
">>Aivan, viittaan edelliseen ja kehoittaisin myös Ohdaketta katsomaan peiliin.>>
Peiliin katsomisella viittasin nimen omaan todistajuuden yhdistämistä suvusta luopumiseen ikäänkuin sukulaiset ja todistajuus eivät mahtuisi elämään samaan aikaan.
Sinä sanoit: ” Suosittelen etsimään kumppania oman seurakunnan piiristä tai jonkun muun uskontokunnan, joka hyväksyy sinut sellaisena kuin olet - eikä vaadi sinua muuttamaan itseäsi tietyn muotin mukaan.”
Minä vastasin: Sorry nyt vaan Kaikki uskonnot vaativat jossain määrin muuttamaan näkökantojaan ja käyttäytymistään edustamaansa suuntaan. Ja jos ei vaadi niin luultavasti olet jo mukana kyseisessä porukassa.”
Sinä kommentoit:” Mitä ilmeisemmin et ole koskaan kokenut uskovien yhteyttä YLI seurakuntarajojen.”
Hyvä, tehdään olettamus. Minä joka olen tutkinut Raamattua todistajien kanssa ja hyväksyn heidän jumalkäsitteensä (siis en usko kolminaisuuteen) ja en kuitenkaan halua liittyä todistajiin johtuen seuran ahdasmielisyydestä ja joistan muista opeista, päätänkin liittyä Helluntailaisseurakuntaan. Toteutuisiko tuo ”tule sellaisena kuin olet” filosofia vai pitäisikö siihenkin lisätä ”kyllä me sinut muutamme”. Mites kävis sinun seurakunnassasi jos jäsenenä alkaisin esittämään kolminaisuusopin vastaisia mielipiteitä ? Luulempa että mulle hyvin painokkaasti kerrottaisiin ”harhaoppisuudestani”.
” JOS rakkaus lähtee Jumalasta - tekohymyä ei tarvitse harjoitella, vaan välittäminen on aitoa ja lähtee sydämestä.”
Niinpä, mutta sinunkin rakkautesi taitaa lopahtaa heti jos joku sanoo kiitos ei sinun käsityksillesi jumalasta. - Ohdake
alku ja loppu kirjoitti:
Aloitetaan nyt vaikka tästä.
"Tällä maininnalla tarkoitin lähinnä suvun yhteisiä kokoontumisia, jolloin vietetään aikaa yhdessä isolla porukalla.
Kissoja suvussamme ei ole tapana ristiä, mutta ilmaisusi kuvaa hyvin jt-lahkon "arvomaailmaa". "
Jos ollaan ihan tarkkoja niin ilmaisit asian: "Jos vaihdat uskontosi jt-lahkoksi, joudut luopumaan omasta suvustasi (yhteydenpito esim. äitienpäivänä, isänpäivänä, syntymäpäivinä, jouluna)."
Eli rinnastit suvusta luopumisen ja kyseisten juhlien viettämisen. Sinusta en tiedä mutta minulle suku on sukua ja minun sustautumistani heihin ei uskonnolliset näkökannat sanele. Ja minun sukuuni kuuluu sentään helluntailaisia, lestaadiolaisia, vanhoillislestaadiolaisia, Jehovantodistajia ja ateisteja. Jos sinulla ja suvullasi on tarve tehdä jaoittelua uskonnon mukaan niin ihan totta, ei teillä kovin hyvin mene.
Ja mitä tulee äitienpäivään, isäinpäivää, ystävänpäivään, halloweenjuhliin ja Pyhän Patrikin päivään ja mitä muita niitä onkaan niin kyllähän ne ovat suurimmaksi osaksi kauppiaiden masinoimia kulutusjuhlia. Joulusta voidaan puhua joku toinen kerta, se kun on vähän pidempi story.
"Jos väität, ettei jt-lahkoon kuuluminen jaa perheitä ja sukuja, niin puhut juuri sitä mistä otsikossasi kirjoitit.
Kuten sanoin - kokemusta ON. "
Ei, en väitä. Mutta niin tekee kaikki muutkin uskonnot. Kyse on vaan siitä antaako sen tapahtua vai ymmärtääkö laittaa asiat oikeaan järjestykseen. Ja jälleen viitaten edelliseen, on ikävää jos sanot että "kokemusta on".
">>Aivan, viittaan edelliseen ja kehoittaisin myös Ohdaketta katsomaan peiliin.>>
Peiliin katsomisella viittasin nimen omaan todistajuuden yhdistämistä suvusta luopumiseen ikäänkuin sukulaiset ja todistajuus eivät mahtuisi elämään samaan aikaan.
Sinä sanoit: ” Suosittelen etsimään kumppania oman seurakunnan piiristä tai jonkun muun uskontokunnan, joka hyväksyy sinut sellaisena kuin olet - eikä vaadi sinua muuttamaan itseäsi tietyn muotin mukaan.”
Minä vastasin: Sorry nyt vaan Kaikki uskonnot vaativat jossain määrin muuttamaan näkökantojaan ja käyttäytymistään edustamaansa suuntaan. Ja jos ei vaadi niin luultavasti olet jo mukana kyseisessä porukassa.”
Sinä kommentoit:” Mitä ilmeisemmin et ole koskaan kokenut uskovien yhteyttä YLI seurakuntarajojen.”
Hyvä, tehdään olettamus. Minä joka olen tutkinut Raamattua todistajien kanssa ja hyväksyn heidän jumalkäsitteensä (siis en usko kolminaisuuteen) ja en kuitenkaan halua liittyä todistajiin johtuen seuran ahdasmielisyydestä ja joistan muista opeista, päätänkin liittyä Helluntailaisseurakuntaan. Toteutuisiko tuo ”tule sellaisena kuin olet” filosofia vai pitäisikö siihenkin lisätä ”kyllä me sinut muutamme”. Mites kävis sinun seurakunnassasi jos jäsenenä alkaisin esittämään kolminaisuusopin vastaisia mielipiteitä ? Luulempa että mulle hyvin painokkaasti kerrottaisiin ”harhaoppisuudestani”.
” JOS rakkaus lähtee Jumalasta - tekohymyä ei tarvitse harjoitella, vaan välittäminen on aitoa ja lähtee sydämestä.”
Niinpä, mutta sinunkin rakkautesi taitaa lopahtaa heti jos joku sanoo kiitos ei sinun käsityksillesi jumalasta.Et siis halunnutkaan ymmärtää?
>>Sinusta en tiedä mutta minulle suku on sukua ja minun sustautumistani heihin ei uskonnolliset näkökannat sanele.>>
Kyse ei ollut kenenkään yksilön suhtautumisesta, vaan yhteisistä sukujuhlista ja kokoontumisista.
On hienoa, jos olette keksineet tavan koota koko suvun yhteen.
Äitienpäivä ja isänpäivä, joulu sekä syntymäpäivät ovat juuri sellaisia joiksi ne itse tekee. Ei ole pakko sortua ylilyönteihin.
Tärkeintä noissa tilaisuuksissa on yhdessäolo - ainakin meidän perheessämme.
>>Ei, en väitä. Mutta niin tekee kaikki muutkin uskonnot. Kyse on vaan siitä antaako sen tapahtua vai ymmärtääkö laittaa asiat oikeaan järjestykseen. Ja jälleen viitaten edelliseen, on ikävää jos sanot että "kokemusta on".>>
Tunnen myös muiden uskontojen ja lahkojen edustajia. Oma kokemukseni on se, että jaottelua tekevät eniten jt:t - jaottelua ja tuomitsemista.
Mukavaksi en sitä ole väittänytkään.
>>Peiliin katsomisella viittasin nimen omaan todistajuuden yhdistämistä suvusta luopumiseen ikäänkuin sukulaiset ja todistajuus eivät mahtuisi elämään samaan aikaan.>>
Puhuin suvun YHTEISISTÄ tilaisuuksista. Toki häihin ja hautajaisiin osallistuvat. Niitä vain on niin harvoin ja hautajaisia tuskin kukaan sukujuhlana pitää.
Toki yhteyttä pidetään. Eilenkin jt-sisareni kävi meillä kun autoin häntä yhden jutun kanssa ja tänään ollaan jo pidetty yhteyttä puolin ja toisin.
>>Hyvä, tehdään olettamus. Minä joka olen tutkinut Raamattua todistajien kanssa ja hyväksyn heidän jumalkäsitteensä (siis en usko kolminaisuuteen) ja en kuitenkaan halua liittyä todistajiin johtuen seuran ahdasmielisyydestä ja joistan muista opeista, päätänkin liittyä Helluntailaisseurakuntaan. Toteutuisiko tuo ”tule sellaisena kuin olet” filosofia vai pitäisikö siihenkin lisätä ”kyllä me sinut muutamme”.>>
Enpä usko, että sinulla olisi mitään realistista halua liittyä hellutailaisiin, koska heidän oppinsa eroaa jt-lahkon opeista niin radikaalisti.
Riidan haastajia tuskin suvaitaan missään yhteisössä.
Uskovien yhteydellä yli seurakuntarajojen tarkoitin ihan muuta kuin mitä yrität selitellä.
Ehkä joskus ymmärrät, mitä tarkoitan.
>>Mites kävis sinun seurakunnassasi jos jäsenenä alkaisin esittämään kolminaisuusopin vastaisia mielipiteitä ? Luulempa että mulle hyvin painokkaasti kerrottaisiin ”harhaoppisuudestani”.>>
Luterilaisessa seurakunnassa saa kertoa oman mielipiteensä. Meillä on ns. keskustelukulttuuri. Tunnen omasta seurakunnastani monta ihmistä, jotka pitävät minua harhaoppisena ja sanovat minun joutuvan helvettiin, koska en usko samalla tavalla kuin he.
Luulenpa, että samat henkilöt pitäisivät sinuakin harhaoppisena.
Toisten tuomitseminen on yleistä muissakin piireissä kuin jt-piirissä. Asia kuitenkin on niin, että vaikka uskonto ja oppi ei olisi Raamatun mukainen, niin ainoastaan Jumala näkee ihmisen sydämentilan.
Harhaoppisenkin seurakunnan joukosta voi pelastua ja syvästi hengellisessä ja kristillisessä seurakunnassa voi paatua sydämeltään.
Seurakuntayhteys, lahko taikka Järjestö ei pelasta ainuttakaan ihmistä. Kristus yksin pelastaa.
>>Niinpä, mutta sinunkin rakkautesi taitaa lopahtaa heti jos joku sanoo kiitos ei sinun käsityksillesi jumalasta.>>
Jumalan antama agape-rakkaus ei lajittele ihmisiä heidän tekojensa ja sanojensa mukaan.
Onko Jeesus sinun elämäsi Herra? Oletko pyytänyt häntä sisälle silloin kun hän on kolkuttanut ovellasi? Oletko ottanut vastaan mahdollisuuden uudestisyntymiseen?
Kun luen tekstiäsi, niin koen, että sydämesi ei ole lämmennyt Kristuksen rakkaudelle. Onko sinulla sisäisesti paha olla? - alku ja loppu
Ohdake kirjoitti:
Et siis halunnutkaan ymmärtää?
>>Sinusta en tiedä mutta minulle suku on sukua ja minun sustautumistani heihin ei uskonnolliset näkökannat sanele.>>
Kyse ei ollut kenenkään yksilön suhtautumisesta, vaan yhteisistä sukujuhlista ja kokoontumisista.
On hienoa, jos olette keksineet tavan koota koko suvun yhteen.
Äitienpäivä ja isänpäivä, joulu sekä syntymäpäivät ovat juuri sellaisia joiksi ne itse tekee. Ei ole pakko sortua ylilyönteihin.
Tärkeintä noissa tilaisuuksissa on yhdessäolo - ainakin meidän perheessämme.
>>Ei, en väitä. Mutta niin tekee kaikki muutkin uskonnot. Kyse on vaan siitä antaako sen tapahtua vai ymmärtääkö laittaa asiat oikeaan järjestykseen. Ja jälleen viitaten edelliseen, on ikävää jos sanot että "kokemusta on".>>
Tunnen myös muiden uskontojen ja lahkojen edustajia. Oma kokemukseni on se, että jaottelua tekevät eniten jt:t - jaottelua ja tuomitsemista.
Mukavaksi en sitä ole väittänytkään.
>>Peiliin katsomisella viittasin nimen omaan todistajuuden yhdistämistä suvusta luopumiseen ikäänkuin sukulaiset ja todistajuus eivät mahtuisi elämään samaan aikaan.>>
Puhuin suvun YHTEISISTÄ tilaisuuksista. Toki häihin ja hautajaisiin osallistuvat. Niitä vain on niin harvoin ja hautajaisia tuskin kukaan sukujuhlana pitää.
Toki yhteyttä pidetään. Eilenkin jt-sisareni kävi meillä kun autoin häntä yhden jutun kanssa ja tänään ollaan jo pidetty yhteyttä puolin ja toisin.
>>Hyvä, tehdään olettamus. Minä joka olen tutkinut Raamattua todistajien kanssa ja hyväksyn heidän jumalkäsitteensä (siis en usko kolminaisuuteen) ja en kuitenkaan halua liittyä todistajiin johtuen seuran ahdasmielisyydestä ja joistan muista opeista, päätänkin liittyä Helluntailaisseurakuntaan. Toteutuisiko tuo ”tule sellaisena kuin olet” filosofia vai pitäisikö siihenkin lisätä ”kyllä me sinut muutamme”.>>
Enpä usko, että sinulla olisi mitään realistista halua liittyä hellutailaisiin, koska heidän oppinsa eroaa jt-lahkon opeista niin radikaalisti.
Riidan haastajia tuskin suvaitaan missään yhteisössä.
Uskovien yhteydellä yli seurakuntarajojen tarkoitin ihan muuta kuin mitä yrität selitellä.
Ehkä joskus ymmärrät, mitä tarkoitan.
>>Mites kävis sinun seurakunnassasi jos jäsenenä alkaisin esittämään kolminaisuusopin vastaisia mielipiteitä ? Luulempa että mulle hyvin painokkaasti kerrottaisiin ”harhaoppisuudestani”.>>
Luterilaisessa seurakunnassa saa kertoa oman mielipiteensä. Meillä on ns. keskustelukulttuuri. Tunnen omasta seurakunnastani monta ihmistä, jotka pitävät minua harhaoppisena ja sanovat minun joutuvan helvettiin, koska en usko samalla tavalla kuin he.
Luulenpa, että samat henkilöt pitäisivät sinuakin harhaoppisena.
Toisten tuomitseminen on yleistä muissakin piireissä kuin jt-piirissä. Asia kuitenkin on niin, että vaikka uskonto ja oppi ei olisi Raamatun mukainen, niin ainoastaan Jumala näkee ihmisen sydämentilan.
Harhaoppisenkin seurakunnan joukosta voi pelastua ja syvästi hengellisessä ja kristillisessä seurakunnassa voi paatua sydämeltään.
Seurakuntayhteys, lahko taikka Järjestö ei pelasta ainuttakaan ihmistä. Kristus yksin pelastaa.
>>Niinpä, mutta sinunkin rakkautesi taitaa lopahtaa heti jos joku sanoo kiitos ei sinun käsityksillesi jumalasta.>>
Jumalan antama agape-rakkaus ei lajittele ihmisiä heidän tekojensa ja sanojensa mukaan.
Onko Jeesus sinun elämäsi Herra? Oletko pyytänyt häntä sisälle silloin kun hän on kolkuttanut ovellasi? Oletko ottanut vastaan mahdollisuuden uudestisyntymiseen?
Kun luen tekstiäsi, niin koen, että sydämesi ei ole lämmennyt Kristuksen rakkaudelle. Onko sinulla sisäisesti paha olla?"Kyse ei ollut kenenkään yksilön suhtautumisesta, vaan yhteisistä sukujuhlista ja kokoontumisista.
On hienoa, jos olette keksineet tavan koota koko suvun yhteen."
Tässä nyt kuitenkin olen eri mieltä. Mainitsemasi sukujuhlat ja kokoontumiset koostuvat yksilöistä koskapa suku koostuu yksilöistä. Näin ollen kyse on nimenomaan yksilöiden suhtautumisesta asiaan. Vai tekeekö teilla "suku" päätöksiä suhtautumisesta johonkin asiaan täysin autonomisesti ilman yksilöiden vaikutusta asiaan ?
"Äitienpäivä ja isänpäivä, joulu sekä syntymäpäivät ovat juuri sellaisia joiksi ne itse tekee. Ei ole pakko sortua ylilyönteihin.
Tärkeintä noissa tilaisuuksissa on yhdessäolo - ainakin meidän perheessämme"
Tässä olen täysin samaa mieltä.
"Puhuin suvun YHTEISISTÄ tilaisuuksista. Toki häihin ja hautajaisiin osallistuvat. Niitä vain on niin harvoin ja hautajaisia tuskin kukaan sukujuhlana pitää.
Toki yhteyttä pidetään. Eilenkin jt-sisareni kävi meillä kun autoin häntä yhden jutun kanssa ja tänään ollaan jo pidetty yhteyttä puolin ja toisin. "
Tämä selvä. Pidät siis yhteyttä jt-sisareesi ja hän myös sinuun. Niin tulee ollakin. Se että mielestäni vedit yhtäläisyysviivan suvusta luopumisen ja todistajuuden välille asettuu sitäkin suuremmalla syyllä kyseenalaiseksi. Ja kuten olet huomannut itsekin niin todistajuus ei edellytä "suvusta luopumista". Jos nyt kuitenkin pidät sukujuhlia (syntymäpäivät ja ristiäiset) näin tärkeänä niin puhu nyt edes tietyistä juhlista luopumisesta äläkä yleistä asiaa käsittämään koko suvusta luopumiseen.
"Enpä usko, että sinulla olisi mitään realistista halua liittyä hellutailaisiin, koska heidän oppinsa eroaa jt-lahkon opeista niin radikaalisti.
Riidan haastajia tuskin suvaitaan missään yhteisössä. "
Olet oikeassa, minulla ei ole mitään haluja eikä tarvetta liittyä helluntailaisiin, se kun on vähintään yhtä ahdistava kuin Jt-seurakunta. Kyse oli olettamuksesta ja halusta saada sinut ajattelemaan eri uskontojen ja lahkojen yhteneväisyyksiä jäseniensä ajatusten samansuuntaistamiseksi ja yhdenmukaistamiseksi. Se että leimaat minut riidanhaastajaksi osoittaa toisaalta sinunkin ahdasmielisyytesi erillaista ajattelua kohtaan.
"Luterilaisessa seurakunnassa saa kertoa oman mielipiteensä. Meillä on ns. keskustelukulttuuri. Tunnen omasta seurakunnastani monta ihmistä, jotka pitävät minua harhaoppisena ja sanovat minun joutuvan helvettiin, koska en usko samalla tavalla kuin he.
Luulenpa, että samat henkilöt pitäisivät sinuakin harhaoppisena. "
Jälleen olet oikeassa. Sanoit että luterilaisessa seurakunnassa on NS (eli niinsanottu) keskustelukulttuuri. Se että myös sinua pidetään harhaoppisena ja toivotetaan hyvää matkaa helvettiin kertoo kaiken tuon ns. keskustelukulttuurin toimivuudesta.
"Toisten tuomitseminen on yleistä muissakin piireissä kuin jt-piirissä. Asia kuitenkin on niin, että vaikka uskonto ja oppi ei olisi Raamatun mukainen, niin ainoastaan Jumala näkee ihmisen sydämentilan.
Harhaoppisenkin seurakunnan joukosta voi pelastua ja syvästi hengellisessä ja kristillisessä seurakunnassa voi paatua sydämeltään. "
Täysin samaa mieltä.
"Seurakuntayhteys, lahko taikka Järjestö ei pelasta ainuttakaan ihmistä. Kristus yksin pelastaa. " vastaus: Mielestäni väärin. Jeesus yksinään ei ketään pelasta. Jeesuksen uhrilahja, voima ja valta on alistettu Kaikkivaltiaalle Jumalalle, Jeesuksen, Jumalan Ainosyntyisen Pojan Taivaalliselle Isälle. Hänelle yksin tulee antaa kaikki kunnia (myös Jeesuksen suhteen).
"Jumalan antama agape-rakkaus ei lajittele ihmisiä heidän tekojensa ja sanojensa mukaan. "
Pravo. Edellisen osion valossa erinomaista oli että puhuit Jumalan rakkaudesta.
"Onko Jeesus sinun elämäsi Herra? Oletko pyytänyt häntä sisälle silloin kun hän on kolkuttanut ovellasi? Oletko ottanut vastaan mahdollisuuden uudestisyntymiseen?
Kun luen tekstiäsi, niin koen, että sydämesi ei ole lämmennyt Kristuksen rakkaudelle. Onko sinulla sisäisesti paha olla? "
Huh heijaa, tästä vastauksesta saattaa taas kommentteja tulla. erittelen tuon loppuosan varmuuden vuoksi:
"Onko Jeesus sinun elämäsi Herra? " Vastaus: Ei . Minun herrani on Kaikkivaltias Jumala joka Lähetti Jeesuksen, ainoan poikansa maan päälle lunastusuhriksi maan päälle.
"Oletko pyytänyt häntä sisälle silloin kun hän on kolkuttanut ovellasi?" vastaus: En. Jos viittaa Jeesukseen niin hän ei ole käynyt kolkuttelemassa, eri uskontojen edustajia sen sijaan on käynyt ja heitä olen jopa sisälle kutsunut ja usein käynyt pitkiä keskusteluja.
"Oletko ottanut vastaan mahdollisuuden uudestisyntymiseen? " vastaus: Kyllä. Minä uskon Jeesuksen lunastusuhriin ja sitä kautta mahdollisuuteen uudestisyntymiseen. Tosin luulen että se miten se minun mielestäni tapahtuu eroaa sinun tarkoittamastasi tavasta aika lailla.
"Kun luen tekstiäsi, niin koen, että sydämesi ei ole lämmennyt Kristuksen rakkaudelle" vastaus: Kyllä on lämmennyt mutta jälleen eri tavalla kuin sinä tarkoitat. Minulle Isä Jumala on tärkeämpi kuin Jeesus koskapa Hänen tahdostaa kaikki on tapahtunut, myös Jeesuksen ihmiseksi tulo ja lunastusuhri. Jos puhutaan pelkästään siitä että uskotaan Jeesukseen ja unohdetaan tai sivuutetaan Kaikkivaltiaan Jumalan olemaasolo tai osuus asiassa on seikka jota en hyväksi. Se on yksi niistä asioista joiden vuoksi en varmaankaan olisi kovin tervetullut (omana itsenäni) teidänkään porukkaan.
"Onko sinulla sisäisesti paha olla? " vastaus: On ja ei. Oman sisäisen taisteluni käyneenä uskon löytäneeni tasapainon itseni ja uskonnon välillä mutta se mikä aiheutaa sisäisen pahan olon on ihmisten kykenemättömyys hyväksyä erilaisia näkökantoja ja näkemyksiä ilman että leimataan harhaoppiseksi tai riidankylväjäksi.
Eli jatketaanko tästä ? - Ohdake
alku ja loppu kirjoitti:
"Kyse ei ollut kenenkään yksilön suhtautumisesta, vaan yhteisistä sukujuhlista ja kokoontumisista.
Tässä nyt kuitenkin olen eri mieltä. Mainitsemasi sukujuhlat ja kokoontumiset koostuvat yksilöistä koskapa suku koostuu yksilöistä. Näin ollen kyse on nimenomaan yksilöiden suhtautumisesta asiaan. Vai tekeekö teilla "suku" päätöksiä suhtautumisesta johonkin asiaan täysin autonomisesti ilman yksilöiden vaikutusta asiaan ?
"Äitienpäivä ja isänpäivä, joulu sekä syntymäpäivät ovat juuri sellaisia joiksi ne itse tekee. Ei ole pakko sortua ylilyönteihin.
"Puhuin suvun YHTEISISTÄ tilaisuuksista. Toki häihin ja hautajaisiin osallistuvat. Niitä vain on niin harvoin ja hautajaisia tuskin kukaan sukujuhlana pitää.
Toki yhteyttä pidetään. Eilenkin jt-sisareni kävi meillä kun autoin häntä yhden jutun kanssa ja tänään ollaan jo pidetty yhteyttä puolin ja toisin. "
Tämä selvä. Pidät siis yhteyttä jt-sisareesi ja hän myös sinuun. Niin tulee ollakin. Se että mielestäni vedit yhtäläisyysviivan suvusta luopumisen ja todistajuuden välille asettuu sitäkin suuremmalla syyllä kyseenalaiseksi. Ja kuten olet huomannut itsekin niin todistajuus ei edellytä "suvusta luopumista". Jos nyt kuitenkin pidät sukujuhlia (syntymäpäivät ja ristiäiset) näin tärkeänä niin puhu nyt edes tietyistä juhlista luopumisesta äläkä yleistä asiaa käsittämään koko suvusta luopumiseen.
"Enpä usko, että sinulla olisi mitään realistista halua liittyä hellutailaisiin, koska heidän oppinsa eroaa jt-lahkon opeista niin radikaalisti.
Olet oikeassa, minulla ei ole mitään haluja eikä tarvetta liittyä helluntailaisiin, se kun on vähintään yhtä ahdistava kuin Jt-seurakunta. Kyse oli olettamuksesta ja halusta saada sinut ajattelemaan eri uskontojen ja lahkojen yhteneväisyyksiä jäseniensä ajatusten samansuuntaistamiseksi ja yhdenmukaistamiseksi. Se että leimaat minut riidanhaastajaksi osoittaa toisaalta sinunkin ahdasmielisyytesi erillaista ajattelua kohtaan.
"Luterilaisessa seurakunnassa saa kertoa oman mielipiteensä. Meillä on ns. keskustelukulttuuri. Tunnen omasta seurakunnastani monta ihmistä, jotka pitävät minua harhaoppisena ja sanovat minun joutuvan helvettiin, koska en usko samalla tavalla kuin he.
Jälleen olet oikeassa. Sanoit että luterilaisessa seurakunnassa on NS (eli niinsanottu) keskustelukulttuuri. Se että myös sinua pidetään harhaoppisena ja toivotetaan hyvää matkaa helvettiin kertoo kaiken tuon ns. keskustelukulttuurin toimivuudesta.
"Toisten tuomitseminen on yleistä muissakin piireissä kuin jt-piirissä. Asia kuitenkin on niin, että vaikka uskonto ja oppi ei olisi Raamatun mukainen, niin ainoastaan Jumala näkee ihmisen sydämentilan.
Harhaoppisenkin seurakunnan joukosta voi pelastua ja syvästi hengellisessä ja kristillisessä seurakunnassa voi paatua sydämeltään. "
Täysin samaa mieltä.
"Seurakuntayhteys, lahko taikka Järjestö ei pelasta ainuttakaan ihmistä. Kristus yksin pelastaa. " vastaus: Mielestäni väärin. Jeesus yksinään ei ketään pelasta. Jeesuksen uhrilahja, voima ja valta on alistettu Kaikkivaltiaalle Jumalalle, Jeesuksen, Jumalan Ainosyntyisen Pojan Taivaalliselle Isälle. Hänelle yksin tulee antaa kaikki kunnia (myös Jeesuksen suhteen).
"Jumalan antama agape-rakkaus ei lajittele ihmisiä heidän tekojensa ja sanojensa mukaan. "
"Onko Jeesus sinun elämäsi Herra? Oletko pyytänyt häntä sisälle silloin kun hän on kolkuttanut ovellasi? Oletko ottanut vastaan mahdollisuuden uudestisyntymiseen?
Kun luen tekstiäsi, niin koen, että sydämesi ei ole lämmennyt Kristuksen rakkaudelle. Onko sinulla sisäisesti paha olla? "
Huh heijaa, tästä vastauksesta saattaa taas kommentteja tulla. erittelen tuon loppuosan varmuuden vuoksi:
"Onko Jeesus sinun elämäsi Herra? " Vastaus: Ei . Minun herrani on Kaikkivaltias Jumala joka Lähetti Jeesuksen, ainoan poikansa maan päälle lunastusuhriksi maan päälle.
"Oletko pyytänyt häntä sisälle silloin kun hän on kolkuttanut ovellasi?" vastaus: En. Jos viittaa Jeesukseen niin hän ei ole käynyt kolkuttelemassa, eri uskontojen edustajia sen sijaan on käynyt ja heitä olen jopa sisälle kutsunut ja usein käynyt pitkiä keskusteluja.
"Oletko ottanut vastaan mahdollisuuden uudestisyntymiseen? " vastaus: Kyllä. Minä uskon Jeesuksen lunastusuhriin ja sitä kautta mahdollisuuteen uudestisyntymiseen. Tosin luulen että se miten se minun mielestäni tapahtuu eroaa sinun tarkoittamastasi tavasta aika lailla.
"Kun luen tekstiäsi, niin koen, että sydämesi ei ole lämmennyt Kristuksen rakkaudelle" vastaus: Kyllä on lämmennyt mutta jälleen eri tavalla kuin sinä tarkoitat. Minulle Isä Jumala on tärkeämpi kuin Jeesus koskapa Hänen tahdostaa kaikki on tapahtunut, myös Jeesuksen ihmiseksi tulo ja lunastusuhri. Jos puhutaan pelkästään siitä että uskotaan Jeesukseen ja unohdetaan tai sivuutetaan Kaikkivaltiaan Jumalan olemaasolo tai osuus asiassa on seikka jota en hyväksi. Se on yksi niistä asioista joiden vuoksi en varmaankaan olisi kovin tervetullut (omana itsenäni) teidänkään porukkaan.
"Onko sinulla sisäisesti paha olla? " vastaus: On ja ei. Oman sisäisen taisteluni käyneenä uskon löytäneeni tasapainon itseni ja uskonnon välillä mutta se mikä aiheutaa sisäisen pahan olon on ihmisten kykenemättömyys hyväksyä erilaisia näkökantoja ja näkemyksiä ilman että leimataan harhaoppiseksi tai riidankylväjäksi.
Eli jatketaanko tästä ?>>Tämä selvä. Pidät siis yhteyttä jt-sisareesi ja hän myös sinuun. Niin tulee ollakin. Se että mielestäni vedit yhtäläisyysviivan suvusta luopumisen ja todistajuuden välille asettuu sitäkin suuremmalla syyllä kyseenalaiseksi. Ja kuten olet huomannut itsekin niin todistajuus ei edellytä "suvusta luopumista". Jos nyt kuitenkin pidät sukujuhlia (syntymäpäivät ja ristiäiset) näin tärkeänä niin puhu nyt edes tietyistä juhlista luopumisesta äläkä yleistä asiaa käsittämään koko suvusta luopumiseen.>>
Kyse oli suvun yhteisistä kokoontumisista luopumisesta. Tämä on heikentänyt ainakin meidän perheessämme yhteydenpitoa ihmisten välillä.
Näin siis MEILLÄ.
>>Tämä selvä. Pidät siis yhteyttä jt-sisareesi ja hän myös sinuun. Niin tulee ollakin. Se että mielestäni vedit yhtäläisyysviivan suvusta luopumisen ja todistajuuden välille asettuu sitäkin suuremmalla syyllä kyseenalaiseksi.>>
Minä en ole koko suku.
>>Ja kuten olet huomannut itsekin niin todistajuus ei edellytä "suvusta luopumista".>>
Älä viitsi. Tiedän varmasti sinua paremmin, millä tavalla jt-lahko on vaikuttanut sukumme yhteydenpitoon.
Et ole kaikkitietävä jumala sinäkään, vaikka jt-lahkoon kallellasi oletkin.
>>Jos nyt kuitenkin pidät sukujuhlia (syntymäpäivät ja ristiäiset) näin tärkeänä niin puhu nyt edes tietyistä juhlista luopumisesta äläkä yleistä asiaa käsittämään koko suvusta luopumiseen.>>
Meidän suvussamme kävi näin. Joku toinen tilanne voi olla erilainen.
Kuten sanoin:
"Jos vaihdat uskontosi jt-lahkoksi, joudut luopumaan omasta suvustasi (yhteydenpito esim. äitienpäivänä, isänpäivänä, syntymäpäivinä, jouluna).
Jos perheyhteytesi on näiden suhteen tiivis - muutos tulee olemaan merkittävä ja sen lisäksi joudut jatkossa tuomitsemaan oman ev.lut suvun tavat ja uskon saatanalliseksi."
JOS perheyhteys on näiden suhteen tiivis. Järjestö ajaa suvun ja perheen edelle joka tapauksessa, mikäli osa perhettä ei ole jt:iä.
Sen varmasti tiedät!
>>Se että myös sinua pidetään harhaoppisena ja toivotetaan hyvää matkaa helvettiin kertoo kaiken tuon ns. keskustelukulttuurin toimivuudesta.>>
Kyse on luterilaisen kirkon sisällä olevasta lahkolaisuudesta.
Parempi että asioista puhutaan, kuin että ne vaietaan pelottelemalla kuoliaaksi. Jokaisella on oikeus mielipiteisiinsä. Eri asia, jos niihin on pakko uskoa erottamisen uhalla.
>>Jos puhutaan pelkästään siitä että uskotaan Jeesukseen ja unohdetaan tai sivuutetaan Kaikkivaltiaan Jumalan olemaasolo tai osuus asiassa on seikka jota en hyväksi. Se on yksi niistä asioista joiden vuoksi en varmaankaan olisi kovin tervetullut (omana itsenäni) teidänkään porukkaan.>>
Tämä on yksi jt-lahkon valheita. Kirkko ei kiistä Jumalan olemassaoloa taikka osuutta pelastumisessa. Kirkossa Jumalaa EI OLE unohdettu.
>>Oman sisäisen taisteluni käyneenä uskon löytäneeni tasapainon itseni ja uskonnon välillä mutta se mikä aiheutaa sisäisen pahan olon on ihmisten kykenemättömyys hyväksyä erilaisia näkökantoja ja näkemyksiä ilman että leimataan harhaoppiseksi tai riidankylväjäksi.>>
Minun mielstäni jt-oppi on harhaoppi. Mutta siitä kuinka moni jt tulee pelastumaan - en tiedä.
Olen pahoillani, jos koet että pidin sinua riidankylväjänä esimerkissäsi. Tarkoitus oli vain kommentoida antamiasi oletettuja tilanteita.
Kaikkien jt-ien mielestä ev.lut-oppi on harhaoppi. Heidän mielestään ainut mahdollisuus pelastua on jt-lahko.
Kyse on siis ihmisten - ei vain uskonnon tuomitsemisesta.
Ymmärrätkö eron? - 12345678
Muunteletko totuutta tarpeen tullen?
-------------------------------------------------
"Jos vaihdat uskontosi jt-lahkoksi, joudut luopumaan omasta suvustasi"
"Eilenkin jt-sisareni kävi meillä kun autoin häntä yhden jutun kanssa ja tänään ollaan jo pidetty yhteyttä puolin ja toisin. " alku ja loppu kirjoitti:
"Kyse ei ollut kenenkään yksilön suhtautumisesta, vaan yhteisistä sukujuhlista ja kokoontumisista.
Täysin samaa mieltä.
Eli jatketaanko tästä ?
Olet omaksunut vartiotorniseuralta tämän pajunköyden:
Raamatussa ei ole kolminaisuutta => vartiotorniseuran oppi on oikea
Etkö ymmärrä? Jos maa ei olekaan "nelisnurkkainen", ei se tee siitä sen paremmin "litteää kuin lettu". Näin Rölliä mukaellen.
* Elämäsi Herra?
Sillä jos sinä tunnustat suullasi Jeesuksen Herraksi
ja uskot sydämessäsi, että Jumala on hänet kuolleista herättänyt,
niin sinä pelastut;
sillä sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi
ja suun tunnustuksella pelastutaan. (Room.10:9,10)
niin on meillä kuitenkin ainoastaan
yksi Jumala, Isä, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja
yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on,
niin myös me hänen kauttansa. (1Kor.8:5)
Vartiotorniseuran kylvämä päällimmäinen harha on Jeesuksen kieltäminen sillä verukkeella, että Hänen Isänsä on suurempi. Tämä on yli kirjoitusten menemistä. Raamatun mukaan et tunne Jumalaa.
Kaikki on minun Isäni antanut minun haltuuni,
eikä kukaan muu tunne, kuka Poika on, kuin Isä;
eikä kukaan muu tunne, kuka Isä on, kuin Poika
ja se, kenelle Poika tahtoo hänet ilmoittaa. (Luuk.10:22)
* Pyytänyt Häntä sisälle?
Katso, minä seison ovella ja kolkutan;
jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven,
niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan,
ja hän minun kanssani. (Ilm:3:20)
Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan,
hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi,
niille, jotka uskovat hänen nimeensä, (Joh.1:12)
Ensimmänen askel on vielä ottamatta. Kaikki alkaa Jeesuksesta.
* Syntyminen uudesti, ylhäältä?
Totisesti, totisesti minä sanon sinulle:
joka ei synny uudesti, ylhäältä,
se ei voi nähdä Jumalan valtakuntaa. (Joh.3:3)
te, jotka olette uudestisyntyneet,
ette katoavasta, vaan katoamattomasta siemenestä,
Jumalan elävän ja pysyvän sanan kautta (1Piet.1:23)
Sekoitat kaksi asiaa. On kyllä ylösnousemus - vanhurskaiden ja väärien. Mutta jotta olisit Jumalan edessä vanhurskas, on sinun synnyttävä uudesti, ylhäältä. Silloin olet Jumalan lapsi.
Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan,
hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi,
niille, jotka uskovat hänen nimeensä, (Joh.1:12)
Mikä lihasta on syntynyt, on liha;
ja mikä Hengestä on syntynyt, on henki.
Älä ihmettele, että minä sanoin sinulle:
teidän täytyy syntyä uudesti, ylhäältä. (Joh.3:6,7)
- salaisuus?
ongelmista, niin jatka seurustelua!!
- joku
jos joku ihanoikeasti osaa kertoo ja auttaa niin miksei kukaan kerro ja auta? kaikki vaan tulee haukkuu ym tänne..itse auttaisin jos tietäisin asiasta jotain! tuollainen tilanne on aika paha loppujen lopuksi!
- maan perii
tavataan sanoa. Mielestäni se pätee myös tähän tilanteeseesi.
Ole rehellinen itsellesi, kumppanillesi ja muille.
Jos salailette tapaamisianne, niin pojan äiti saa sen kuitenkin jossain vaiheessa tietää. Silloin kumppanisi joutuu mahdollisesti komitean puhutteluun. Kertokaa avoimesti suhteestanne. Silloin seurustelunne voi mahdollisesti olla jotenkin hyväksyttävää ja siitä voi tulla jotain pidemmällekin ajateltuna jos sitä haluatte.
Mitä mieltä kumppanisi on asiasta?
Haluaako hän olla vielä mukana jt touhussa?
Jos haluaa ja sinä et halua liittyä, niin teette selvät pelisäännöt.
Oletko ottanut selvää asioista millä tavoin voitte seurustella, mihin asti mennä?
Jutelkaa kaikki asiat halki keskenänne.
- mahdollisuus...
Jospa annan tässä yhden linkin: www.patmos.fi ja sieltä sellaiseen kohtaan, jossa on myynnissä esim. kirjoja. Sellainen on eräs kirja Pasi Turuselta. Hän on pätevä tunnetusti ja osaa kertoa totuuden tästä asiasta. Voi kyllä löytyä ihan kirjastostakin. Luultavasti tuosta osoitteesta voisi kysyäkin ko. Turusta. Myös täältä: www.radiodei.fi on sunnuntai-iltaisin Patmoksen omaa ohjelmaa, jossa esim. eilen illalla oli Turunen paikalla suorassa lähetyksessä ja ihmiset saivat kysyä mieltään painavia asioita. Siunausta sinulle!
- puoskari_poika
Pasi Turunen on jehovantodistajuutta helluntailaisten tapaan muutenkin vastustava, ollen itsekin helluntailainen.
- INRI
mahd. pian tästä lahkolaisuuden veljeilystä ja vaihda vaikka paikkakuntaa, jos muu ei auta. Mutta Ystäväni, tulemalla uskoon ja ottamalla Jeesus Herraksesi pelastut. Itse tulin uskoon 27.3.99 ja samana vuonna vaihdoin pienemmälle paikkakunnalle isosta kaupungista. Tämän jälkeen vuonna 2002 liityin paikalliseen helluntaisrk:hon, löysin srk- palvelutehtävän ja minusta pidettiin/pidetään hyvää huolta. Kaikkia pidetään kuin perheenjäseninä, eikä mistään tarvitse murehtia niinkuin Fil.4:6 antaa ymmärtää.
Jumalan Sana ja usko Jeesukseen on elämässäni perusta. Jt:t lainaavat Raamattua ja muuttavat/käsittelevät sitä omiin tarkoitusperiinsä, vaikka ko kirjan lopussa VAROITETAAN NÄIN TEKEMÄSTÄ! Toivotan runsasta Jumalan siunausta , missä kuljetkin... - pulassa
voisiko oikeesti jku kertoo hieman paremmin asiat eikä vain jaaritella kaikista...??
- am.ha_arets
>>>>mitä me teemme?miten jatkamme?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei194983Jännitän sinua J mies
Ei tästä tulee mitään. Tuskin kaikki olis mennyt näin moneen solmuun, jos olis tarkoitettu meidät yhteen.1271575- 1011450
Kuinka kauan kesti että ihastuit
Kaivattuusi? Jos lasketaan siitä hetkestä alkaen kun näit hänet ensi kerran. Oliko jokin tilanne tai tapahtuma, joka voi701389Orpo suunnittelee palestiinalaislasten Suomeen siirtoa
"Sairaalahoitoa tarvitsevien lasten ottaminen Suomeen on lisäksi selvityksessä, Orpo sanoo. – Jos meillä on mahdolli3281309- 491298
Olen käyttäytynyt sinua kohtaan väärin toistuvasti
Puolustuksekseni täytyy sanoa, että ei ole ollut tahallista vaan seurausta harhaisista luuloista ja ajatuksista. Esimerk721200Tunneälyä testaamaan!
Testi pitää sisällään viisi osa-aluetta. Itse sain täydet tuosta ensimmäisestä eli 25/25. Kokonaispistemäärä oli 100/12541035- 86935
Saanko mies tulla sun kainaloon nukkumaan?
En saa unta kun mietin sua❤️ Saako tulla sun viereen ja käpertyä sun kainaloon?50928