Nooa kuulutti varoitusta vedenpaisumuksen muodossa tulevasta tuhosta.
Jehovan todistajat kuuluttavat nyt varoitusta:
"Maailmanlaajuisena sanoma"
"VÄÄRÄN USKONNON LOPPU ON LÄHELLÄ!"
(Valtakunnan uutiset nro 37)
myös web-muodossa:
http://www.watchtower.org/asl/article_01.htm
Varoitusta kuulutetaan nykyäänkin
20
1317
Vastaukset
- Muksu
Tuossa uutisessa ei ole Vartiotornin tapaan mainintaa hyvän uutisen julistamisesta. Täyttä varoitussanomaa tuo on.
>>Jehovan todistajat kuuluttavat nyt varoitusta:
"Maailmanlaajuisena sanoma"
"VÄÄRÄN USKONNON LOPPU ON LÄHELLÄ!"
Kuinka lähellä on 'lähellä'? 10, 100, 1000 vai 2000 vuotta?
Onhan noiden sanojen täyttymistä odotellut yksi jos toinenkin taho muutaman tuhannen vuoden ajan. Nooan aikoina ei kai niin suurista aikamääreistä ollut kyse? Vertaus on siten mielestäni täysin naurettava ja vailla mitään pohjaa.
Tarinan mukaan ihmiset, joille Nooa vartiotorniseuran mukaan saarnasi uutistaan itse näkivät ja kokivat tuon ennustuksen täyttymisen omana elinaikanaan.
Voiko samaa sanoa näiden muutaman tuhannen vuoden ajan eläneiden ihmisten kohdalla? Tai edes vartiotorniseuran aikana tapahtuneesta lopun huutamisesta väsymättä. Siitä menee vähemmälläkin teho. Kuka herranen aika uskoo kun vuosikymmenet pääksytysten huudetaan samaa kiireellisyyttä ja kulman takana odottavaa loppua?
Milloin pian ei olekaan enää pian? Tästä vielä kahden tuhannen vuoden päästä? Joko silloin voidaan tunnustaa, että ei se loppu niin pian tullutkaan? Kauanko tarvitaan, että tunnustetaan tuon 'pian' tulevan lopun tulevankin ihan omalla ajallaan, eikä todellakaan lähitulevaisuudessa?
Tietenkin on hyvä myös muistaa, että mistään vedenpaisumuksesta ei ole ensimmäistäkään todistetta löytynyt.- Dico
Jumalan sanansaattaja kehoittaa: "Lähtekää siitä ulos minun kansani" (Ilmestys 18:4). Joten nyt on aika paeta väärästä uskonnosta.
Mihin sitten voit paeta?
Et ateismiin, koska senkin tulevaisuus on synkkä (2. Tessalonikalaisille 1:6-9)
Ainoa turvapaikka on tosi uskonto. Miten voit tunnistaa sen?
Tosi uskonto edistää rakkautta!
(Johannes 13:35; 17:16; Apostolien teot 10:34, 35; 1.Johanneksen kirje 3:16)
Tosi uskonto luottaa Jumalan sanaan!
Matteus 15:6-9; 2.Timoteukselle 3:16)
Tosi uskonto lujittaa perheitä ja pitää yllä korkeita moraaliperiaatteita!
(Efesolaisille 5:28, 33; 6:1; 1.Timoteukselle 3:1-10) - theos
>>Nooa kuulutti varoitusta vedenpaisumuksen muodossa tulevasta tuhosta.
- PerttiPerusjätkä
"22 Ja tultuaan Metusalahin isäksi Hanok vaelsi tosi Jumalan kanssa kolmesataa vuotta. Aikaa myöten hänelle syntyi poikia ja tyttäriä. 23 Niin Hanokin päiviä kertyi kaikkiaan kolmesataakuusikymmentäviisi vuotta. 24 Ja Hanok vaelsi jatkuvasti tosi Jumalan kanssa." (1.Moos.5:22-24)
Ennen kuin Nooa saarnasi, oli uskollinen Hanok julistanut jumalattomien tuhoa. "14 Niin, myös seitsemäs Aadamista, Hanok, profetoi heistä sanoessaan: "Katso! Jehova tuli pyhine myriadeineen 15 panemaan täytäntöön tuomion kaikkia vastaan ja todistamaan kaikki jumalattomat syyllisiksi kaikkiin jumalattomiin tekoihinsa, joita he tekivät jumalattomaan tapaan, ja kaikkiin niihin järkyttäviin asioihin, joita jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet." (Juud.14)
"5 Kun Herra näki, että ihmisten pahuus lisääntyi maan päällä ja että heidän ajatuksensa ja pyrkimyksensä olivat kauttaaltaan pahat, 6 hän katui, että oli tehnyt ihmisen, ja murehti sitä sydämessään. 7 Ja Herra sanoi: "Minä pyyhin maan päältä ihmisen, jonka olen luonut, ja ihmisen mukana karjaeläimet, pikkueläimet ja taivaan linnut, sillä minä kadun, että olen ne tehnyt."
8 Mutta Nooa oli Herralle mieluinen.
9 - - Nooa oli aikalaistensa joukossa ainoa oikeamielinen ja nuhteeton, ja hän vaelsi Jumalalle kuuliaisena.
11 Siihen aikaan turmelus levisi maassa Jumalan silmien alla ja väkivalta täytti maan. 12 Kun Jumala katseli maata, hän näki, että turmelus vallitsi kaikkialla, sillä ihmiset kuluttivat elämänsä pahuudessa.
13 Jumala sanoi Nooalle:
"Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta elollisesta, sillä maa on ihmisten takia täynnä väkivaltaa. Minä hävitän heidät ja maan heidän kanssaan. 14 Tee itsellesi arkki - - .
17 "Minä lähetän vedenpaisumuksen maan päälle hävittämään taivaan alta kaiken, missä on elämän henki. Kaikki on tuhoutuva maan päältä, 18 mutta sinun kanssasi minä teen liiton. Sinun tulee mennä arkkiin ja ottaa mukaan poikasi, vaimosi ja poikiesi vaimot.
22 Nooa teki kaiken niin kuin Jumala oli häntä käskenyt.
http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Moos.6.html
1 Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa."
http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Moos.7.html
Kun Nooa alkoi rakentamaan arkkia, miten kauan hän todennäköisesti sitä rakensi, että se oli vesikelpoinen, kelluva "alus"?
"Arkki olisi pitempi kuin jotkin nykyaikaiset pelikentät ja yhtä korkea kuin viisikerroksinen rakennus (1. Mooseksen kirja 6:15). Rakentajat olisivat kokemattomia, ja heitä olisi vähän. Heillä ei olisi sellaisia pitkälle kehitettyjä työkaluja ja varusteita kuin on saatavissa nykyään. Lisäksi koska Nooalla ei ollut Jehovan kykyä tietää ennalta tulevaisuutta, hän ei pystynyt näkemään, mitä sellaisia tilanteita syntyisi vuosien mittaan, jotka voisivat joko auttaa tai häiritä rakennushanketta." 2
"Sitten olivat yhteiskunnalliset olot. Pahuus rehotti. Väkevät nefilit, jumalattomien enkeleiden ja naisten sekasikiöjälkeläiset, täyttivät maan väkivallalla. (1. Mooseksen kirja 6:1–4, 13.) Sitä paitsi arkkia ei voitaisi rakentaa salaa. Ihmiset haluaisivat tietää, mitä Nooa oli tekemässä, ja hän kertoisi sen heille (2. Pietarin kirje 2:5). Voitiinko heidän odottaa hyväksyvän sen? Tuskinpa vain! Joitakin vuosia aiemmin oli uskollinen Hanok julistanut jumalattomien tuhoa. Hänen sanomansa oli niin epäsuosittu, että Jumala 'otti hänet pois' eli katkaisi hänen elämänsä, ilmeisesti estääkseen vihollisiaan surmaamasta häntä. (1. Mooseksen kirja 5:24; Heprealaisille 11:5; Juudaan kirje 14, 15.) Sen lisäksi että Nooan piti julistaa samanlaista epäsuosittua sanomaa, hänen piti myös rakentaa arkki. Kun tuota arkkia rakennettaisiin, se toimisi vaikuttavana muistutuksena Nooan uskollisuudesta jumalattomien aikalaistensa edessä!" 2
"Lopulta arkki oli valmis, vedenpaisumus tuli ja Nooa perheineen säilyi elossa. Nooa koki Jumalan lupausten täyttymyksen kuten myöhemmin Joosuakin koki. Nooan usko palkittiin" 2
"Uskon vaikutuksesta osoitti Nooa, kun hänelle oli annettu jumalallinen varoitus siitä, mitä ei vielä nähty, jumalanpelkoa ja rakensi arkin huonekuntansa pelastamiseksi, ja tämän uskon välityksellä hän langetti maailmalle tuomion, ja hänestä tuli uskon mukaisen vanhurskauden perillinen." (Hepr. 11:7; 12:1)
"5 eikä pidättynyt rankaisemasta muinaista maailmaa, mutta varjeli Nooan, vanhurskauden saarnaajan, sekä seitsemän muuta tuottaessaan vedenpaisumuksen jumalattomien maailmalle," (2.Piet.2:5)
"Nooalla oli huomattava usko. Hän uskoi, mitä Jumala sanoi tuon sukupolven pyyhkäisemisestä pois.
Nooa tunsi tervettä pelkoa Jehovan epäsuosioon joutumista kohtaan ja rakensi tottelevaisesti arkin Jumalan antamien määräysten mukaisesti.
Vanhurskauden saarnaajana Nooa lisäksi kertoi uhkaavasta tuhosta toisille. Vaikka he eivät ottaneetkaan vaaria hänen sanoistaan, hän ei antanut tuon jumalattoman maailman 'puristaa häntä muottiinsa'. (Roomalaisille 12:2, Phillips) Sen sijaan Nooa uskonsa välityksellä langetti maailmalle tuomion sen jumalattomuuden vuoksi ja osoitti, että se ansaitsi tuhon. Hänen tottelevaisuutensa ja vanhurskaat tekonsa todistivat, että hänen ja hänen perheensä lisäksi muutkin olisivat voineet säilyä elossa, jos he olisivat olleet halukkaita muuttamaan elintapansa.
Nooa tosiaan osoitti, että huolimatta oman epätäydellisen lihansa, ympärillään olevan jumalattoman maailman ja Panettelijan aiheuttamista paineista oli mahdollista elää Jumalaa miellyttävällä tavalla." 3
Jumalan profeettana Hanok saarnasi [kaiutti, kuulutti] varoitusta. Olisiko Nooa tehnyt toisin? Ei, sillä saamme Raamatusta lukea, että Nooaa kutsutaan "vanhurskauden saarnaajaksi".
2) Vartiotorni 15/8 99 15-18
3) Vartiotorni 1/10 89 10-13 - theos
PerttiPerusjätkä kirjoitti:
"22 Ja tultuaan Metusalahin isäksi Hanok vaelsi tosi Jumalan kanssa kolmesataa vuotta. Aikaa myöten hänelle syntyi poikia ja tyttäriä. 23 Niin Hanokin päiviä kertyi kaikkiaan kolmesataakuusikymmentäviisi vuotta. 24 Ja Hanok vaelsi jatkuvasti tosi Jumalan kanssa." (1.Moos.5:22-24)
Ennen kuin Nooa saarnasi, oli uskollinen Hanok julistanut jumalattomien tuhoa. "14 Niin, myös seitsemäs Aadamista, Hanok, profetoi heistä sanoessaan: "Katso! Jehova tuli pyhine myriadeineen 15 panemaan täytäntöön tuomion kaikkia vastaan ja todistamaan kaikki jumalattomat syyllisiksi kaikkiin jumalattomiin tekoihinsa, joita he tekivät jumalattomaan tapaan, ja kaikkiin niihin järkyttäviin asioihin, joita jumalattomat syntiset ovat häntä vastaan puhuneet." (Juud.14)
"5 Kun Herra näki, että ihmisten pahuus lisääntyi maan päällä ja että heidän ajatuksensa ja pyrkimyksensä olivat kauttaaltaan pahat, 6 hän katui, että oli tehnyt ihmisen, ja murehti sitä sydämessään. 7 Ja Herra sanoi: "Minä pyyhin maan päältä ihmisen, jonka olen luonut, ja ihmisen mukana karjaeläimet, pikkueläimet ja taivaan linnut, sillä minä kadun, että olen ne tehnyt."
9 - - Nooa oli aikalaistensa joukossa ainoa oikeamielinen ja nuhteeton, ja hän vaelsi Jumalalle kuuliaisena.
11 Siihen aikaan turmelus levisi maassa Jumalan silmien alla ja väkivalta täytti maan. 12 Kun Jumala katseli maata, hän näki, että turmelus vallitsi kaikkialla, sillä ihmiset kuluttivat elämänsä pahuudessa.
13 Jumala sanoi Nooalle:
"Minä olen päättänyt tehdä lopun kaikesta elollisesta, sillä maa on ihmisten takia täynnä väkivaltaa. Minä hävitän heidät ja maan heidän kanssaan. 14 Tee itsellesi arkki - - .
17 "Minä lähetän vedenpaisumuksen maan päälle hävittämään taivaan alta kaiken, missä on elämän henki. Kaikki on tuhoutuva maan päältä, 18 mutta sinun kanssasi minä teen liiton. Sinun tulee mennä arkkiin ja ottaa mukaan poikasi, vaimosi ja poikiesi vaimot.
1 Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa."
Kun Nooa alkoi rakentamaan arkkia, miten kauan hän todennäköisesti sitä rakensi, että se oli vesikelpoinen, kelluva "alus"?
"Arkki olisi pitempi kuin jotkin nykyaikaiset pelikentät ja yhtä korkea kuin viisikerroksinen rakennus (1. Mooseksen kirja 6:15). Rakentajat olisivat kokemattomia, ja heitä olisi vähän. Heillä ei olisi sellaisia pitkälle kehitettyjä työkaluja ja varusteita kuin on saatavissa nykyään. Lisäksi koska Nooalla ei ollut Jehovan kykyä tietää ennalta tulevaisuutta, hän ei pystynyt näkemään, mitä sellaisia tilanteita syntyisi vuosien mittaan, jotka voisivat joko auttaa tai häiritä rakennushanketta." 2
"Sitten olivat yhteiskunnalliset olot. Pahuus rehotti. Väkevät nefilit, jumalattomien enkeleiden ja naisten sekasikiöjälkeläiset, täyttivät maan väkivallalla. (1. Mooseksen kirja 6:1–4, 13.) Sitä paitsi arkkia ei voitaisi rakentaa salaa. Ihmiset haluaisivat tietää, mitä Nooa oli tekemässä, ja hän kertoisi sen heille (2. Pietarin kirje 2:5). Voitiinko heidän odottaa hyväksyvän sen? Tuskinpa vain! Joitakin vuosia aiemmin oli uskollinen Hanok julistanut jumalattomien tuhoa. Hänen sanomansa oli niin epäsuosittu, että Jumala 'otti hänet pois' eli katkaisi hänen elämänsä, ilmeisesti estääkseen vihollisiaan surmaamasta häntä. (1. Mooseksen kirja 5:24; Heprealaisille 11:5; Juudaan kirje 14, 15.) Sen lisäksi että Nooan piti julistaa samanlaista epäsuosittua sanomaa, hänen piti myös rakentaa arkki. Kun tuota arkkia rakennettaisiin, se toimisi vaikuttavana muistutuksena Nooan uskollisuudesta jumalattomien aikalaistensa edessä!" 2
"Lopulta arkki oli valmis, vedenpaisumus tuli ja Nooa perheineen säilyi elossa. Nooa koki Jumalan lupausten täyttymyksen kuten myöhemmin Joosuakin koki. Nooan usko palkittiin" 2
"Uskon vaikutuksesta osoitti Nooa, kun hänelle oli annettu jumalallinen varoitus siitä, mitä ei vielä nähty, jumalanpelkoa ja rakensi arkin huonekuntansa pelastamiseksi, ja tämän uskon välityksellä hän langetti maailmalle tuomion, ja hänestä tuli uskon mukaisen vanhurskauden perillinen." (Hepr. 11:7; 12:1)
"5 eikä pidättynyt rankaisemasta muinaista maailmaa, mutta varjeli Nooan, vanhurskauden saarnaajan, sekä seitsemän muuta tuottaessaan vedenpaisumuksen jumalattomien maailmalle," (2.Piet.2:5)
"Nooalla oli huomattava usko. Hän uskoi, mitä Jumala sanoi tuon sukupolven pyyhkäisemisestä pois.
Nooa tunsi tervettä pelkoa Jehovan epäsuosioon joutumista kohtaan ja rakensi tottelevaisesti arkin Jumalan antamien määräysten mukaisesti.
Vanhurskauden saarnaajana Nooa lisäksi kertoi uhkaavasta tuhosta toisille. Vaikka he eivät ottaneetkaan vaaria hänen sanoistaan, hän ei antanut tuon jumalattoman maailman 'puristaa häntä muottiinsa'. (Roomalaisille 12:2, Phillips) Sen sijaan Nooa uskonsa välityksellä langetti maailmalle tuomion sen jumalattomuuden vuoksi ja osoitti, että se ansaitsi tuhon. Hänen tottelevaisuutensa ja vanhurskaat tekonsa todistivat, että hänen ja hänen perheensä lisäksi muutkin olisivat voineet säilyä elossa, jos he olisivat olleet halukkaita muuttamaan elintapansa.
Nooa tosiaan osoitti, että huolimatta oman epätäydellisen lihansa, ympärillään olevan jumalattoman maailman ja Panettelijan aiheuttamista paineista oli mahdollista elää Jumalaa miellyttävällä tavalla." 3
Jumalan profeettana Hanok saarnasi [kaiutti, kuulutti] varoitusta. Olisiko Nooa tehnyt toisin? Ei, sillä saamme Raamatusta lukea, että Nooaa kutsutaan "vanhurskauden saarnaajaksi".
3) Vartiotorni 1/10 89 10-13Kun noin ansiokkaasti lainailit kirjalisuutenne tukemana raamattua, jossa ei kertaakaan kerrottu Nooan saarnanneen tuhosta, niin kokeillaan lainausta omasta tekstistäsi:
>>1 Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa."
http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Moos.7.html - Thous
theos kirjoitti:
Kun noin ansiokkaasti lainailit kirjalisuutenne tukemana raamattua, jossa ei kertaakaan kerrottu Nooan saarnanneen tuhosta, niin kokeillaan lainausta omasta tekstistäsi:
>>1 Herra sanoi Nooalle: "Mene perheinesi arkkiin, sillä minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa."
http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Moos.7.htmlOsoittautumalla Nooan kaltaiseksi uskossa ja tottelevaisuudessa.
- Ronngelk
theos kirjoitti:
Kun noin ansiokkaasti lainailit kirjalisuutenne tukemana raamattua, jossa ei kertaakaan kerrottu Nooan saarnanneen tuhosta, niin kokeillaan lainausta omasta tekstistäsi:
http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Moos.7.html>> minä olen havainnut sinut ainoaksi vanhurskaaksi tämän sukupolven joukossa >>
Olivatko Nooan vaimo, pojat ja miniät vanhurskaita? He kuitenkin menivät Nooan mukana arkkiin ja pelastuivat. - Kobets
theos kirjoitti:
http://www.evl.fi/raamattu/1992/1Moos.7.html"19 Minä otan tänään taivaat ja maan todistajiksi teitä vastaan, että olen pannut eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen; ja sinun on valittava elämä, jotta pysyisit elossa, sinä ja jälkeläisesi, 20 rakastamalla Jehovaa, Jumalaasi, kuuntelemalla hänen ääntään ja pysymällä hänessä kiinni; hän näet on sinun elämäsi ja päiviesi pituus," (5.Moos.30:19, 20 UM)
- theos
Kobets kirjoitti:
"19 Minä otan tänään taivaat ja maan todistajiksi teitä vastaan, että olen pannut eteesi elämän ja kuoleman, siunauksen ja kirouksen; ja sinun on valittava elämä, jotta pysyisit elossa, sinä ja jälkeläisesi, 20 rakastamalla Jehovaa, Jumalaasi, kuuntelemalla hänen ääntään ja pysymällä hänessä kiinni; hän näet on sinun elämäsi ja päiviesi pituus," (5.Moos.30:19, 20 UM)
Miksi Jumala päätti tuhota kaiken?
Koska kaikki oli Jumalan silmissä pahaa ja tuhottavaa. Jumala KATUI tehneensä ihmisen.
6:7 Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni."
Oliko Jumalalla tarkoitus pelastaa useita pahoja ihmisiä? Ei. VAIN NOOA sai armon nuhteettoman elämäntapansa vuoksi. Hän oli 'vanhurskauden saarnaaja'.
6:8 Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä.
6:9 Tämä on kertomus Nooan suvusta. Nooa oli aikalaistensa keskuudessa hurskas ja nuhteeton mies ja vaelsi Jumalan yhteydessä.
Jumala teki liiton VAIN NOOAN kanssa!
Perhe pelastui mukana, jotta lisääntyminen oli mahdollista.
6:18 Mutta sinun kanssasi minä teen liiton, ja sinun on mentävä arkkiin, sinun ja sinun poikiesi, vaimosi ja miniäsi sinun kanssasi.
Sanoiko Jumala, että jos joku katuu hän pelastuu? Ei.
Mitä Jumala sanoi?
6:17 Sillä katso, minä annan vedenpaisumuksen tulla yli maan hävittämään taivaan alta KAIKEN lihan, KAIKEN, jossa on elämän henki; KAIKKI, mikä on maan päällä, on hukkuva.
Jättikö tuo Nooalle tulkinanvaraa saarnaamis-pelastamistyölle? Ei!
KAIKKI liha oli tuhoutuva.
Kenet arkissa piti pelastaa?
1.Mooseksen kirja:
7:1 Ja Herra sanoi Nooalle: "Mene sinä ja koko perheesi arkkiin, sillä sinut minä olen tässä sukukunnassa havainnut hurskaaksi edessäni.
Ei Jumala tarjonnut pelastusta kenellekkään muulle.
Mistä ovat Jehovan todistajien tarinat Nooan pelastussaarnaamisesta lähtöisin?
Eivät ainakaan raamatusta, sillä siellä ei sanallakaan mainita sellaisesta mitään. - theos
theos kirjoitti:
Miksi Jumala päätti tuhota kaiken?
Koska kaikki oli Jumalan silmissä pahaa ja tuhottavaa. Jumala KATUI tehneensä ihmisen.
6:7 Ja Herra sanoi: "Minä hävitän maan päältä ihmiset, jotka minä loin, sekä ihmiset että karjan, matelijat ja taivaan linnut; sillä minä kadun ne tehneeni."
Oliko Jumalalla tarkoitus pelastaa useita pahoja ihmisiä? Ei. VAIN NOOA sai armon nuhteettoman elämäntapansa vuoksi. Hän oli 'vanhurskauden saarnaaja'.
6:8 Mutta Nooa sai armon Herran silmien edessä.
6:9 Tämä on kertomus Nooan suvusta. Nooa oli aikalaistensa keskuudessa hurskas ja nuhteeton mies ja vaelsi Jumalan yhteydessä.
Jumala teki liiton VAIN NOOAN kanssa!
Perhe pelastui mukana, jotta lisääntyminen oli mahdollista.
6:18 Mutta sinun kanssasi minä teen liiton, ja sinun on mentävä arkkiin, sinun ja sinun poikiesi, vaimosi ja miniäsi sinun kanssasi.
Sanoiko Jumala, että jos joku katuu hän pelastuu? Ei.
Mitä Jumala sanoi?
6:17 Sillä katso, minä annan vedenpaisumuksen tulla yli maan hävittämään taivaan alta KAIKEN lihan, KAIKEN, jossa on elämän henki; KAIKKI, mikä on maan päällä, on hukkuva.
Jättikö tuo Nooalle tulkinanvaraa saarnaamis-pelastamistyölle? Ei!
KAIKKI liha oli tuhoutuva.
Kenet arkissa piti pelastaa?
1.Mooseksen kirja:
7:1 Ja Herra sanoi Nooalle: "Mene sinä ja koko perheesi arkkiin, sillä sinut minä olen tässä sukukunnassa havainnut hurskaaksi edessäni.
Ei Jumala tarjonnut pelastusta kenellekkään muulle.
Mistä ovat Jehovan todistajien tarinat Nooan pelastussaarnaamisesta lähtöisin?
Eivät ainakaan raamatusta, sillä siellä ei sanallakaan mainita sellaisesta mitään.Jehovan todistajien valheellinen opetus Nooan tarjoamisesta pelastusta toisillekkin ei saa tukea myöskään ut:n puolelta.
Pietari totesi:
2:4 Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
2:5 Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
Tuo muinainen ihmiskunta rinnastettiin langenneisiin enkeleihin. Ei niillekkään tarjottu katumismahdollisuutta. Ei myöskään ihmiskunnalle.
Jeesus sanoi toisen tulemisensa tapahtuvan YLLÄTYKSENÄ kaikille ihmisille. Siitä hetkestä ei tietäisi KUKAAN ja vertauskuvana hän käytti Nooan tapausta.
24:36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
24:37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
24:38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
24:39 EIVÄTKÄ TIENNEET, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
Kuinka selvästi Jeesus todistaakaan tuon vedenpaisumuksen yllättämisestä. Rinnastaa sen arvaamattomuudessaan omaan tulemiseensa.
On suorastaan irvokasta raamatun ja Jeesuksen sanojen raiskaamista väittää Nooan saarnanneen, varoittanen ja tarjonneen pelastumismahdollisuutta aikalaisilleen.
Jehovan todistajat harjoittavat tässäKIN asiassa häikäilemätöntä valehtelua. - stam
PerttiPerusjätkä kirjoitti:
13 Jumala sanoi Nooalle:
3) Vartiotorni 1/10 89 10-13Eikö olisi ollut yksinkertaisempaa tappaa vain ne syntiset ihmiset, eikä eläimiä vai oliko eläimetkin alkaneet kapinoimaan ja elämään synnissä. Ja niistä JÄTTILÄISISTÄ.Kuinka suuria he olivat? Jumala katui sitä, että han oli luonut
ihmiset ja eläimet? Miten se voi olla mahdollista? Eikö hän näe ja tiedä kaiken etukäteen? Ja miksi aina täytyy TAPPAA? Kysyn vaan. - Ohdake
theos kirjoitti:
Jehovan todistajien valheellinen opetus Nooan tarjoamisesta pelastusta toisillekkin ei saa tukea myöskään ut:n puolelta.
Pietari totesi:
2:4 Sillä ei Jumala säästänyt enkeleitä, jotka syntiä tekivät, vaan syöksi heidät syvyyteen, pimeyden kuiluihin, ja hylkäsi heidät tuomiota varten säilytettäviksi.
2:5 Eikä hän säästänyt muinaista maailmaa, vaikka varjelikin Nooan, vanhurskauden saarnaajan, ynnä seitsemän muuta, vaan antoi vedenpaisumuksen tulla jumalattomain maailman päälle.
Tuo muinainen ihmiskunta rinnastettiin langenneisiin enkeleihin. Ei niillekkään tarjottu katumismahdollisuutta. Ei myöskään ihmiskunnalle.
Jeesus sanoi toisen tulemisensa tapahtuvan YLLÄTYKSENÄ kaikille ihmisille. Siitä hetkestä ei tietäisi KUKAAN ja vertauskuvana hän käytti Nooan tapausta.
24:36 Mutta siitä päivästä ja hetkestä ei tiedä kukaan, eivät taivasten enkelit, eikä myöskään Poika, vaan Isä yksin.
24:37 Sillä niinkuin oli Nooan päivinä, niin on Ihmisen Pojan tulemus oleva.
24:38 Sillä niinkuin ihmiset olivat niinä päivinä ennen vedenpaisumusta: söivät ja joivat, naivat ja naittivat, aina siihen päivään asti, jona Nooa meni arkkiin,
24:39 EIVÄTKÄ TIENNEET, ennenkuin vedenpaisumus tuli ja vei heidät kaikki; niin on myös Ihmisen Pojan tulemus oleva.
Kuinka selvästi Jeesus todistaakaan tuon vedenpaisumuksen yllättämisestä. Rinnastaa sen arvaamattomuudessaan omaan tulemiseensa.
On suorastaan irvokasta raamatun ja Jeesuksen sanojen raiskaamista väittää Nooan saarnanneen, varoittanen ja tarjonneen pelastumismahdollisuutta aikalaisilleen.
Jehovan todistajat harjoittavat tässäKIN asiassa häikäilemätöntä valehtelua.>>On suorastaan irvokasta raamatun ja Jeesuksen sanojen raiskaamista väittää Nooan saarnanneen, varoittanen ja tarjonneen pelastumismahdollisuutta aikalaisilleen.
Jehovan todistajat harjoittavat tässäKIN asiassa häikäilemätöntä valehtelua.>>
Aivan.
Eivät tienneet, koska tarkoitus oli pelastaa VAIN muutamia ihmisiä.
- ootellaan
>"VÄÄRÄN USKONNON LOPPU ON LÄHELLÄ!"
Tuon täytyy tarkoittaa Jehovan todistajien uskonnon loppumista. Uskonnot puhuvat yleensä niin ympäripyöreitä että niitä on vaikea osoittaa vääräksi, sillä eihän esimerkiksi Jumalaa sen paremmin kuin keijukaisiakaan voi osoittaa olemattomiksi. Mutta Jehovan todistajat tekevät niin konkreettisia väitteitä maailmanhistoriasta ja luomisesta, että heidän uskontonsa voidaan osoittaa vääräksi.- Wobe
>> Uskonnot puhuvat yleensä niin ympäripyöreitä että niitä on vaikea osoittaa vääräksi,
- hieno homma..
Wobe kirjoitti:
>> Uskonnot puhuvat yleensä niin ympäripyöreitä että niitä on vaikea osoittaa vääräksi,
"Minä lähetän vedenpaisumuksen maan päälle hävittämään taivaan alta kaiken, missä on elämän henki. Kaikki on tuhoutuva maan päältä"
on se vaan hienoa että meillä on rakastava ja rauhanomainen jumala. (huom. kaikki,tämä oli siis sarkasmia)..siis ihan oikeesti,eikö toi oo aika ahdistavaa? mainostaa uskontoo pelkän pelon avulla. erään suomalaisen bändin (ei siis mikään uskonnollinen bändi) biisissä sanotaan näin:
"now the water ascend, do you really think nature shows mercy?"
levy,jossa tämä biisi on,julkaistiin muutama kuukausi ennen phuketin tsunamia,eli tekeekö tämä sitten tästä bändin laulajasta jonkinlaisen profeetan?
varmasti maailmasta löytyy parempiakin uskontoja...sellaisia,jotka ei perustu herran pelkoon.ja sellaisia vahvoja uskontoja,joiden ei tarvii tyrkyttää omia uskomuksiaan muille jatkuvasti.jos ihminen tulee uskoon, tai näkee jonkinlaisen valon,niin eikö hän silloin itse voisi hakeutua lähimpään kirkkoon. jehovan todistus on pahimman laatuista aivopesua ja manipulaatiota. saman tien voitais taas siirtyä menneiden aikojen usko tai kuole käytäntöön.joko uskot tai tulee miekasta...todella hienoa.
itse erosin kirkosta viikonloppuna,ja tuntuu todella helpottavalta,harmittaa,etten tehnyt sitä jo aiemmin.ja jehoville en ovea avaa. hävetkää tyrkytystenne kanssa.
- Jerobeam
Täytyyhän lopun olla lähellä, koska
seuraa "vainotaan" jo sen syntysijoillakin.
USA:n valtio on hankaloittamassa seuran
oman ilmoituksen mukaan raamatullisia
salailutoimia pedofiilitapauksissa, joten
kyllä siitä voi vetää johtopäätöksen, että
nyt "uskollisia" vainotaan. - Ohdake
>>Nooa kuulutti varoitusta vedenpaisumuksen muodossa tulevasta tuhosta.>>
Millä tavoin Nooa kuulutti? Pistäpä pari raamatunkohtaa perusteluiksi.
Minun Raamattuni sanoo, että kun Jumala käski Nooaa rakentamaan arkkia, Jumala oli jo päättänyt tuhota kaikki muut ihmiset ja eläimet maan päältä.
Nooa ei enää kuuluttanut mitään, vaan rakensi arkkia itselleen ja perheelleen turvaksi.
Väärän uskonnon loppu on todellakin lähellä. Varautukaa kaivamaan kukkaroanne kun pedofiilioikeudenkäynnin tuomio julkistetaan.- tai faktaa
mistä pedofiili asiasta löytää infoa.
Onko linkkiä?
Esim. uutista josta lukea asiasta? - Ohdake
tai faktaa kirjoitti:
mistä pedofiili asiasta löytää infoa.
Onko linkkiä?
Esim. uutista josta lukea asiasta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei205323- 501381
- 11807
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58778- 47769
- 46762
Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52757Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49746Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8734Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132725