Luopiot herätys

Ei vielä JT

Jatkuvasti keskustellaan luopioista ja eronneista JT:ta. Onko kukaan koskaan kertonut takaisin tulleista erotetuista todistajista,jotka ovat muuttaneet mieltään asioiden suhteen. Olisi mielenkiintoista kuulla uudellaisia mielipiteitä asiasta. Löytyykö yhtään, joka uskaltaa kertoa suunnanmuutoksesta toisinkin päin.

11

1173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Emeritus-Corrector

Jos välttämättä haluat käyttää entisistä jehovantodistajista nimitystä luopio, niin ottaisin käyttöön vanhan käsiteparin 'sivistynyt tosiluopio'/'sivistymätön nimiluopio'.

Sivistynyt tosiluopio on selvittänyt itselleen jehovantodistajien opin valheellisen perustuksen ja pitää siksi itseään - aivan oikein ja perustellusti - liian fiksuna ja rehellisenä liittyäkseen takaisin jehovien hourulahkoon, kun taas sivistymätön nimiluopio on sellainen joka syyttää itseään kaikesta ja on liian laiska tutkiakseen jehovien hölöhölöoppia tajutakseen sen olevan vain pelkkä mielenhallinnan keinoilla ylläpidettävä suorituspainotteinen ja lakihenkinen harhaoppi.

Ettei tule väärinymmärretyyksi, niin kyse ei ole kategorioimisesta vaan juju on siinä, että sellaiset exät - jos nyt sellaisia edes onkaan - jotka ruikuttavat takaisin järjestöön ja alistuvat vähä-älyisten vanhinten nöryytettäviksi ovat todellisia surkimuksia. En tosin itse tunne tällaisia tapauksia, hyvä niin.

-Corrector-

• huomaa se

Edellinen osasi sanoa asian paremmin kuin minä.
        Minä sanon yksinkertaisesti, että usko ja uskonto ovat vakaumuksellisia tunteita. Niihin sitoutuu.

Jos huomaa, että koko elämän asenne on väärällä pohjalla, ja joutuu luopumaan kaikesta siitä, mihin on uskonut, ja jolle on elämänsä rakentanut, niin kyllä se on niin suuri elämänmuutos, että takaisin ei ole paluuta.

• Arskavain

Olipa tervästi kiteytetty. Minut erotettiin 90 luvun alulla ja tulin takaisin juuri siksi, koska en ollut ottanut selvää asioista perusteellisesti. Nyt olen kuten luulen sinunkin olevan ylpeä uudesta vakaumuksestani, joka perustuu todelliseen tukimiseen ja ennakkoluulottomuuteen. Jos jeppulat haluavat nimittää meitä tottumuksestaan pelkuruudessaan luopioiksi, niin tehköön niin rauhassa, mutta me tiedämme ainakin mistä olemme luopuneet, koko paskasta ja valistamme myös toisia luopumaan ja kehittämään omaa ajattelukykyä, joka on luojan lahja.

• näin se on

erotettu ei todellakaan ole sama asia kuin luopio. Useita erotettuja otetaan takaisin vuosittain useisiin seurakuntiin. Itse tunnen ainakin kolme tälläista tapausta jotka ovat tulleet takaisin, yksi oli perheenjäsen.

• näin se on

myöskään itse eronnut ei ole luopio. Luopio on henkilö jo aktiivisesti kääntyy entistä yhteisöään vastaan. Näistä esimerkeistä mitä mainitsin juuri se läheisin oli itse eronnut.

• Markku_Meilo
        näin se on kirjoitti:

myöskään itse eronnut ei ole luopio. Luopio on henkilö jo aktiivisesti kääntyy entistä yhteisöään vastaan. Näistä esimerkeistä mitä mainitsin juuri se läheisin oli itse eronnut.

>>Luopio on henkilö jo aktiivisesti kääntyy entistä yhteisöään vastaan.

Tuo suomenkielen sana ei lainkaan viittaa eron jälkeiseen toimintaan:

"LUOPIO aatteestaan, puolueestaan tms. (eettisesti tuomittavalla tavalla) luopunut ihminen. Uskonl. Poliittinen l." (Suomen kielen perussanakirja, Osa L-R, s 109; Helsinki 1992; ISBN 951-861-433-4;)

Näin ollen jokainen aatteensa hylännyt on luopio, esimerkiksi luterilaisen kirkon jättänyt jt on luopio, siitäkin huolimatta vaikka olisi srk vanhin.

• näin se on kirjoitti:

Kutsuisitko sellaista henkilöä luopioksi joka on vielä jt-järjestön jäsen mutta joka on kääntynyt uskontoaan vastaan?

Monet ns. roikkujat näyttävät olevan tuollaisia.

• adhcde
    • adhcde
    • >>Onko kukaan koskaan kertonut takaisin tulleista erotetuista todistajista,jotka ovat muuttaneet mieltään asioiden suhteen.

Onhan noita takaisinryömijöitä vaikka kuinka paljon! Mutta tuskinpa heitä täällä on kommentoimassa sen enempää kuin todistajiakaan. Ovathan hekin [oletettavasti] luvanneet pysyä pois tällaisilta sivuilta.

Itse tiedän tapauksen, joka on ollut erotettuna viitisen kertaa, ja aina ryöminyt takaisin järjestöön. Siinä alkaa jo olla huumori varmasti paikallisella vanhimmistolla koetuksella kyseisen tapauksen kanssa. Viimeisimmällä kerralla kun oli erotettuna, ei kertonut uuden vaimon myötä tulleille uusille sukulaisille erotuksestaan mitään. Kaikki kuvittelivat, että tapaus on mukana ja kaikki hyvin. Olihan tapauksella hyvin tunnollinen tapa ojentaa uusia sukulaisiaan hengellisestikin, vaikka ei järjestössä mukana silloin ollutkaan. Malliesimerkki kaksinaismoraalista ja moraalista ylipäätään.

• Capybara

Suhteeni Jehovan todistajiin ovat vuosien mittaan lämmenneet tasolle messinkinen WC-pytyn istuin jäävuoren varjoisalla puolella.

Muutos ei johdu itsestäni, vaan että Jehovan todistajat ovat käärineet hihansa tuossa pedofiliakysymyksessä. Kun vielä muistaisivat mitä varten hihat kääritään ylös.

Sinällään pitäisin mahdollisena, että jos luopumus tapahtuu tietyn opinkappaleen takia ja seura muuttaa oppejaan luopion näkemystä vastaavaksi, luopio saattaa siirtyä takaisin seurakuntaan. Tosin en ymmärrä missä se katumus siinä on.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      636
      3287
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      98
      2672
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1691
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1592
    5. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      47
      1510
    6. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1500
    7. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      69
      1444
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      342
      1414
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      27
      1328
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1233
    Aihe