Jt uskon aseman heikentäminen.

Nimetön.

Millaiset keinot mielestäsi toimivat parhaiten kun tavoitteena on Jt uskon aseman heikentäminen? Jotkut sanovat ettei esim luopiosivuilla ole mitään vaikutusta ja joidenkin mielestä taas on. Mitä mieltä olette yleensä luopiosivuista? Ovatko ne heikentäneet Jt uskon suosiota vähän, paljon tai ei ollenkaan?
Johanneksen pojan sivuista on sanottu (totuuden etsijä), etteivät ne heikennä Jt uskon asemaa.
Mielestäni mikään yksittäinen sivu ei johda kovin suuriin tuloksiin, vaan kyse on kriittiten sivujen muodostamasta kokonaisuudesta. Mitä suurempi määrä niitä on, sitä enemmän löytyy tietoa ja näkemyksiä.

56

1791

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mutta toisaalta nyt on kanavat millä Jt-möhläilyt paljastuu.Totuutta rakastava ihminen,rehellinen avaa silmänsä ja huomaa:"minua on pidetty tyhmänä,pellenä,uskonnon taholta".
      Ikävä kyllä monet ajattelevat että se on Jeesuksen syy ja sehän on vanhan visukintun tarkoituskin.
      Jeesusko on syypää Jt:möhläilyihin? Ei todellakaan vaan itse valkeuden enkeliksi tekeytyvä joka tietää kyllä kuka Jeesus on,mutta ei notkista polviaan Hänen edessään,kuten ei Jt:tkään.
      Mutta aikanaan Jeesus sanoo näille laittomuuden tekijöille:"menkää pois".

Sitä ennen on meidän pidettävä huolta asioista mihin Jt:t eivät pysty ja halua.
      Osallistumalla vähäisten ihmisten puolustamiseen,varsinkin lasten olemme Jeesuksen asialla.
      Paavikin sen ymmärsi joulupuheessaan,muttei nämä kylmät ja rakkaudettomat Jt:t.

• raamattua?

Haluaisin tietää raamatun kohdan jossa käsketään notkistaa polvet Jeesuksen edessä.
        Itse olen nähnyt raamatussa kohdan jossa käsketään notkistaa polvet Jeesuksen nimessä ja näin Jehovan todistajat tekevätkin, esittävät aina rukouksen Jeesuksen nimessä.

• raamattua?

Tuon kohdan muistan raamatussa jossa Jeesus sanoo, menkää pois luotani te laittomuuden tekijät, ei jokainen joka sanoo Herra, Herra...
        Sitä minä vain tässä halusin sanoa, että ei Jehovan todistajilla ole tapana sanoa Herra, Herra. Puhuvat Jehovasta ja hänen pojastaan Jeesuksesta.

• raamattua? kirjoitti:

Haluaisin tietää raamatun kohdan jossa käsketään notkistaa polvet Jeesuksen edessä.
        Itse olen nähnyt raamatussa kohdan jossa käsketään notkistaa polvet Jeesuksen nimessä ja näin Jehovan todistajat tekevätkin, esittävät aina rukouksen Jeesuksen nimessä.

minulla ei ole raamattua lähettyvilläni koska olen työmaalla,mutta kyseinen raamatunjae puhuu siitä että kaikki ihmiset,ei siis ainoastaan Jt:t notkistavat polvensa Hänen edessään.
        Osalle se on pakko juttu.

Ei siis ole kysymys rukouksesta vaan alistumisesta Jeesuksen valtaan.
        Jeesuksen valta on eri asia kun amerikan-järjestön määräykset.

Jeesuksen valta on se että Hänet tunnustetaan johtajaksi ja Hänen sanomansa asiat on riittävät.
        Silloin ei poiketa omiin säädöksiin ja lakeihin jolla ihmisiä alistettaisiin pakolla.

Hän ei ole antanut meille muita ylimääräisiä lakeja kuin yhdennentoista käskyn ja se on rakkauden käsky.Tämä käsky on nyky Jt:lle tuntematon.

• raamattua? kirjoitti:

Tuon kohdan muistan raamatussa jossa Jeesus sanoo, menkää pois luotani te laittomuuden tekijät, ei jokainen joka sanoo Herra, Herra...
        Sitä minä vain tässä halusin sanoa, että ei Jehovan todistajilla ole tapana sanoa Herra, Herra. Puhuvat Jehovasta ja hänen pojastaan Jeesuksesta.

tuossa nimessä erilaisia Jeesuksesta lähtemättömiä määräyksiä ja käskyjä.

Eiväthän kaikki Jeesuskeskeiset uskovaisetkaan tee ihmeitä.
        Siksi Jt:t mielellään sanovat että kaikki muut uskovat paitsi he ovat niitä jotka Jeesus tuomitsee,siis sadat miljoonat.
        Jeesus puhui samassa yhteydessä laittomuuden tekemisestä.Eikö se jos mikään on laittomuutta että käytetään raamattua kiristysaseena,jotta saataisiin ihmiset tekemään jotain,mitä raamattu ei opeta,kuten esim.lasten kiristämistä rakkauden saamisella tai saamatta jättämisellä.(Vt 15.1. 2007 s.20)
        Laittomuus on Jumalan käskyjen väheksyntää ja tärkein käsky on rakkaus.

• raamattua?
        m.naat kirjoitti:

minulla ei ole raamattua lähettyvilläni koska olen työmaalla,mutta kyseinen raamatunjae puhuu siitä että kaikki ihmiset,ei siis ainoastaan Jt:t notkistavat polvensa Hänen edessään.

Jeesuksen valta on se että Hänet tunnustetaan johtajaksi ja Hänen sanomansa asiat on riittävät.
        Silloin ei poiketa omiin säädöksiin ja lakeihin jolla ihmisiä alistettaisiin pakolla.

Hän ei ole antanut meille muita ylimääräisiä lakeja kuin yhdennentoista käskyn ja se on rakkauden käsky.Tämä käsky on nyky Jt:lle tuntematon.

Jehovan todistajat osoittavat rakkautta veljiä kohtaan ainakin siinä mielessä etteivät osallistu sotiin.

• raamattua?
        m.naat kirjoitti:

tuossa nimessä erilaisia Jeesuksesta lähtemättömiä määräyksiä ja käskyjä.

Eiväthän kaikki Jeesuskeskeiset uskovaisetkaan tee ihmeitä.
        Siksi Jt:t mielellään sanovat että kaikki muut uskovat paitsi he ovat niitä jotka Jeesus tuomitsee,siis sadat miljoonat.
        Jeesus puhui samassa yhteydessä laittomuuden tekemisestä.Eikö se jos mikään on laittomuutta että käytetään raamattua kiristysaseena,jotta saataisiin ihmiset tekemään jotain,mitä raamattu ei opeta,kuten esim.lasten kiristämistä rakkauden saamisella tai saamatta jättämisellä.(Vt 15.1. 2007 s.20)
        Laittomuus on Jumalan käskyjen väheksyntää ja tärkein käsky on rakkaus.

En osaa tuohon sanoa mitään koska en ole lukenut
        Vartiotornia 15.1.2007

• raamattua? kirjoitti:

Jehovan todistajat osoittavat rakkautta veljiä kohtaan ainakin siinä mielessä etteivät osallistu sotiin.

niin tee monet muutkaan.
        On harha kuvitella että kaikki muut menevät sotiin.
        Adventistit eivät myöskään menneet 2-mailmansodan aikana ase kädessä rintamalle.
        He olivat auttamassa haavoittuneita.Pelastivat monia miehiä kuolemasta verenhukkaan raahaamalla heitä pois linjoilta.Se on tosi Jeesuksen hengen mukaista rakkaudellista toimintaa.
        Samaa tekivät monet muut uskontokunnat.
        N.s. valtionkirkot eivät toimineet näin.

• raamattua?
        m.naat kirjoitti:

niin tee monet muutkaan.
        Adventistit eivät myöskään menneet 2-mailmansodan aikana ase kädessä rintamalle.
        He olivat auttamassa haavoittuneita.Pelastivat monia miehiä kuolemasta verenhukkaan raahaamalla heitä pois linjoilta.Se on tosi Jeesuksen hengen mukaista rakkaudellista toimintaa.

Olen iloinen siitä tiedosta, että löytyy toisiakin uskovia jotka eivät mene tappamaan toisiaan.

• raamattua? kirjoitti:

En osaa tuohon sanoa mitään koska en ole lukenut
        Vartiotornia 15.1.2007

sanotaan suoraan että jos alaikäinen lapsi hylkää Jt-uskon kasteensa jälkeen niin vahemmat voivat päättää kuinkapaljon ovat tekemisessä lapsensa kanssa.
        Siis ei niin että alaikäistä pitää rakastaa niinkuin ennenkin ja tuon lapsen valinta ei saa vaikuttaa vanhempien yhteydenpitoon ja rakkauden antamiseen lapselle vaan todella: OMANTUNNON MUKAAN PITÄÄ HYLEKSIÄ LASTA!

• raamattua? kirjoitti:

Olen iloinen siitä tiedosta, että löytyy toisiakin uskovia jotka eivät mene tappamaan toisiaan.

Jeesushan sanoi:"mitä ihmeellistä siinä on kun rakastatte niitä jotka teitä rakastavat.Minä sanon teille:"rakastakaa vihollisianne".

Jos ihminen kieltäytyy auttamasta sellaista joka ei tee sen mukaan mikä meistä uskovista on oikein,esim.osallistuu sotaan niin pitäisikö uskovan jättää sellaiset pulaan?
        Ei mielestäni,vaan auttaa hädän hetkellä,ilman asetta.
        Jeesus antoi esimerkin tästä myös kertomuksessa laupiaasta samarialaisesta.

• raamattua?
        m.naat kirjoitti:

sanotaan suoraan että jos alaikäinen lapsi hylkää Jt-uskon kasteensa jälkeen niin vahemmat voivat päättää kuinkapaljon ovat tekemisessä lapsensa kanssa.
        Siis ei niin että alaikäistä pitää rakastaa niinkuin ennenkin ja tuon lapsen valinta ei saa vaikuttaa vanhempien yhteydenpitoon ja rakkauden antamiseen lapselle vaan todella: OMANTUNNON MUKAAN PITÄÄ HYLEKSIÄ LASTA!

En ymmärrä kuinka tuollaisia ohjeita edes voidaan antaa, että päättää kuinka paljon ovat tekemisissä lapsen kanssa. Lasten kanssa täytyy olla niin paljon tekemisissä kuin pystyy. Lapset tarvitsevat aikaamme huolenpitoamme ja rakkauttamme.

• raamattua? kirjoitti:

En ymmärrä kuinka tuollaisia ohjeita edes voidaan antaa, että päättää kuinka paljon ovat tekemisissä lapsen kanssa. Lasten kanssa täytyy olla niin paljon tekemisissä kuin pystyy. Lapset tarvitsevat aikaamme huolenpitoamme ja rakkauttamme.

Se on kaiken järjenkäytön ja inhimillisyyden ulkopuolella!
        Järjettömät eläimetkin sen tajuaa luomakunnassa et:"lasta ei jätetä huolenpitoa vaille missään muodossa".

Olen itse tässä asiassa aika herkästi reagoiva.Olen saanut maistaa lapsena niin paljon vanhin isäpuoleni täydellistä kylmyyttä että olen allerginen Jt toiminalle tässä asiassa.

Sairauksien määritelmälistalla on eräs termi psykopatia nimeltään ja se sopii hyvin Jt:n näkemyksille tunteidenmaailmasta.

• alku ja loppu.
        m.naat kirjoitti:

niin tee monet muutkaan.

"He olivat auttamassa haavoittuneita.Pelastivat monia miehiä kuolemasta verenhukkaan raahaamalla heitä pois linjoilta.Se on tosi Jeesuksen hengen mukaista rakkaudellista toimintaa.
        N.s. valtionkirkot eivät toimineet näin."

Onko sotiin osallistumattomuus sinulle kynnyskysymys ? Mihin kirkkoon sinä kuulut ?

• mitä tarkoittaa
        raamattua? kirjoitti:

"veljiä" .Ketä ovat Jt veljiä,eikö se ole koko maailman ihmiset olemmeko kaikki veljiä ja sisaria,rakastaako Jeesus meitä kaikkia,emmekö ole kaikki Jumalan lapsia?Erotteleeko Jumala meitä?Sano ,vastaa omin sanoin eläkä kiertele Jt oppien taakse

• raamattua?
        mitä tarkoittaa kirjoitti:

"veljiä" .Ketä ovat Jt veljiä,eikö se ole koko maailman ihmiset olemmeko kaikki veljiä ja sisaria,rakastaako Jeesus meitä kaikkia,emmekö ole kaikki Jumalan lapsia?Erotteleeko Jumala meitä?Sano ,vastaa omin sanoin eläkä kiertele Jt oppien taakse

Kaikki uskovat ovat raamatun mukaan veljiä.
        Kumma vaan kun siellä aina puhutaan veljistä.
        Jehovan todistajille veljiä ovat toiset Jehovan todistajat riippumatta missä maassa asuu.

• Sieltä löytyy
        m.naat kirjoitti:

Fil.2:10-11

"10 Jeesuksen nimeä kunnioittaen on kaikkien polvistuttava, kaikkien niin taivaassa kuin maan päällä ja maan alla, [Jes. 45:23; Joh. 5:23; Room. 14:11; Ilm. 5:8]
        11 ja jokaisen kielen on tunnustettava Isän Jumalan kunniaksi: "Jeesus Kristus on Herra."

JT:lle on myös vierasta armosta pelastuminen yksin Jeesuksen ristintyön ansiosta. He opettavat "toista evankeliumia", josta Paavali varoittaa Galatalaiskirjeessä, kun galatalaiset ovat palanneet lain alle. Heille on ilmeisesti Roomalaiskirjeen ydinsanoma täysin vieras.

Kun he väittävät vain valittuihin kuuluvat 144000, he ohittavat Ilmestyskirjassa mainitun joukon, jonka ihmismäärää ei pystytä laskemaan. Jne.jne. He myös ohittavat Joh.3:16:n sanoman, vaikka sekin esiintyy heidän opetuksissaan. Siinä kuitenkin sanotaan, ettei YKSIKÄÄN, joka Jeesukseen uskoo, huku, vaan hänellä on iankaikkinen elämä. Paavali vahvistaa tämän Roomalaiskirjeessä.

"1 Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä, jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa."(Room.8:1)

Valitettavasti yksikään, joka uskoo lain antavan pelastuksen, ei ole Kristuksessa. Tämän mukaan siis KAIKKI jehovat menevät kadotukseen, jos eivät usko Kristuksen ristintyön sovittavaan, lunastavaan ja lepyttävään vaikutukseen Jumalan, Herramme silmissä. He kuvittelevat omilla teoillaan ansaitsevansa pelastuksen, mutta se on mahdotonta ja iljetys Jumalan silmissä. Ihmisen hyvät teot ovat kuin likainen riepu Jumalan silmissä.

"Usko Herraan Jeesukseen, niin pelastut."

Ei sanota, että "Usko Herraan Jeesukseen, tee hyviä tekoja, noudata Mooseksen lakia, niin ehkä saatat kuulua valittuihin, jos olet kuuliainen."

JT:n opetus on harhaoppi. Raamatussa on tasan kaksi selkeää harhaoppia mainittu. Toinen on Kristuksen kieltäminen lihaksi tulleena Jumalan Poikana ja toinen on lakihenkisyys.

Päätelkää mihin JT-julistus kuuluu?

• alku ja loppu. kirjoitti:

"He olivat auttamassa haavoittuneita.Pelastivat monia miehiä kuolemasta verenhukkaan raahaamalla heitä pois linjoilta.Se on tosi Jeesuksen hengen mukaista rakkaudellista toimintaa.
        N.s. valtionkirkot eivät toimineet näin."

Onko sotiin osallistumattomuus sinulle kynnyskysymys ? Mihin kirkkoon sinä kuulut ?

aseita käyttäen on minulle "kynnyskysymys".

Emme voi lähteä tästä maailmasta pois joten tavalla tai toisella olemme kaikessa mukana.
        Jos minun on valikoitava kummanko teen sota tilanteessa,pistän "pään pensaaseen" tai autan haavoittuneita rintamalla tai rintaman takana "omia tai n.s.vihollisia" auttaen niin valikoin tämän jälkimmäisen eli laupeudentyön.

Toiseen kysymykseen annan vastauksen:en mihinkään.
        Näen asian raamatun valossa Jeesuksen sanoin:"siellä missä kaksi tahi kolme on kokoontuneena MINUN(Jeesuksen) nimessä,siellä minä olen läsnä."
        Minun kohdallani tämä toimii minimi muodossaan,2,koska vaimoni vaikka on jäsen eräässä seurakunnassa ei todellakaan niele kaikkea mitä siellä esitetään.Joten meillä on paljon juttua uskon asioista Jeesuksen nimessä.

2000 vuotta sitten perustettiin seurakuntajärjestelmä ajan tarpeen vuoksi,mutta en ole ollenkaan varma tarvitaanko niitä edelleen.
        Seurakunta on uudestisyntyneitten joukko yli kirkkokuntarajojen.
        Yksityiset uskontunnustukset kirkoissa on suurin osa vallanpitäjien koukkuja,jäsenten pitämiseksi ruodussa.

Laajentaisin asiaa myös seuraavanlaisesti.
        Kuulumalla johonkin nykyajan kirkkokuntaan,ihan mihin tahansa,joutuu auktoriteettikysymyksen vangiksi.
        Nykyajan kirkot,useimmat vaativat ehdotonta antautumusta omille opeilleen.Ja kuten on havaittu ne on monesti ihan pielessä,niinkuin juuri Jt:n opit.
        Tälläisen auktoriteetti kysymyksen orjana oleminen estää uudestisyntyneen hengellisen kasvun eikä anna tilaa sille että yksin Jeesus opettaa.
        Käytännössä se on sitä että voin tutustua mihin tahansa historialliseen lähdeteokseen jotka selvittää raamattua,netin tai muun kirjallisuuden kautta ja ottaa oppia.
        Luottamalla uskonnollisiin johtajiin,oli ne yksityisiä tai n.s. järjestöjä olen mielestäni vaarallisella tiellä.Jos nuo auktoriteetit opettavat väärin,menen heidän mukanaan.
        Nyt kun annan Pyhän Hengen opettaa,vapaasti niin en voi syyttää ketään vääristä opetuksista.
        Henki sanoo tietyissä tilanteissa kun luen jotain,että "tuo on puppua."

Uudestisyntyneet ovat toistensa kanssa tekemisissä ja rohkaisevat toisiaan ilman henkeä:"sinä olet väärässä seurakunassa,en puhu sulle mitään".

• raamattua? kirjoitti:

Miten ymmärrät "notkistaa polvensa Jeesuksen nimessä"? Onko se sitä, että sanot: "Jeesuksen nimessä" ja sitten käännät Hänelle selkäsi? Mietihän asiaa seuraavia raamatunjakeita lukiessasi. Tuo, jo esille tullut filippiläiskirjeen kohta kannattaa katsoa laajemminkin. Se kertoo tulevaisuudesta - vielä eivät kaikki tahdo polvistua Jeesuksen nimeen.

Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
           joka ei,   VAIKKA   Hänellä olikin Jumalan muoto,
           katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen,
           vaan   TYHJENSI   itsensä ja   OTTI   orjan muodon,
           TULI   ihmisten kaltaiseksi,
           ja hänet   HAVAITTIIN   olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen;
           hän nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti,
           hamaan ristin kuolemaan asti.

Sentähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut
           ja antanut hänelle   NIMEN,   k a i k k i a   muita nimiä korkeamman,
           niin että
              kaikkien polvien pitää Jeesuksen nimeen notkistuman,
                 sekä niitten, jotka taivaissa ovat,
                 että niitten, jotka maan päällä ovat,
                 ja niitten, jotka maan alla ovat,
              ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi,
                 että Jeesus Kristus on HERRA.    (Fil.2:5-11)

Ilmestyksessä on tähän liittyvä kuvaus taivaallisesta ylistyksestä valtaistumen keskellä seisovalle Karitsalle. Ei mennä sielläkään vartiotornin oppien mukaan:

Ja minä näin, että valtaistuimen ja niiden neljän olennon ja vanhinten keskellä
           seisoi Karitsa, ikäänkuin teurastettu;
           sillä oli seitsemän sarvea ja seitsemän silmää,
           jotka ovat ne seitsemän Jumalan henkeä, lähetetyt kaikkeen maailmaan.
           Ja se tuli ja otti kirjan valtaistuimella-istuvan oikeasta kädestä.
           Ja kun se oli ottanut kirjan,
           niin ne neljä olentoa ja kaksikymmentä neljä vanhinta

lankesivat Karitsan eteen,

ja heillä oli kantele kullakin, ja heillä oli kultaiset maljat
           täynnä suitsutuksia, jotka ovat pyhien rukoukset,
           ja he veisasivat uutta virttä, sanoen:
              "Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit,
               sillä sinä olet tullut teurastetuksi
               ja olet verelläsi ostanut Jumalalle ihmiset
               kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista
               ja tehnyt heidät meidän Jumalallemme kuningaskunnaksi ja papeiksi,
               ja he tulevat hallitsemaan maan päällä."

Ja minä näin, ja minä kuulin monien enkelien äänen
           valtaistuimen ja olentojen ja vanhinten ympäriltä, ja heidän lukunsa oli
           kymmenentuhatta kertaa kymmenentuhatta ja tuhat kertaa tuhat,
           ja he sanoivat suurella äänellä:
              "Karitsa, joka on teurastettu, on arvollinen saamaan
               voiman ja rikkauden ja viisauden
               ja väkevyyden ja kunnian ja kirkkauden ja ylistyksen."

Ja kaikkien luotujen,
              jotka ovat taivaassa
              ja maan päällä
              ja maan alla
              ja meren päällä,
           ja kaikkien niissä olevain minä kuulin sanovan:
              "Hänelle, joka valtaistuimella istuu,
               JA   Karitsalle
               ylistys ja kunnia ja kirkkaus ja valta
               aina ja iankaikkisesti!"

Ja ne neljä olentoa sanoivat: "Amen",
           ja vanhimmat lankesivat kasvoilleen ja kumartaen rukoilivat.    (Ilm.5:6-14)

Mitä sitten Jeesus Itse sanoo asemastaan? Tämän Hän sanoi ihmisille, joiden mielestä Hän oli tehnyt toiminnallaan itsensä Jumalan vertaiseksi.

Totisesti, totisesti minä sanon teille:
           Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä,
           vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän;
           sillä mitä Isä tekee, sitä myös Poika samoin tekee.
           Sillä Isä rakastaa Poikaa ja näyttää hänelle kaikki, mitä hän itse tekee;
           ja hän on näyttävä hänelle suurempia tekoja kuin nämä,
           niin että te ihmettelette.
           Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi,
           niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo.
           Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään,
           vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle,

että kaikki kunnioittaisivat Poikaa,
           NIINKUIN   he kunnioittavat Isää.

Joka ei kunnioita Poikaa,
           se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.    (Joh.5:19-23)

― ―

Sillä Jumala oli Kristuksessa
           ja sovitti maailman itsensä kanssa
           eikä lukenut heille heidän rikkomuksiaan

• Capybara

Turha tivata siitä onko heillä totuus vaiko eikö ole. Totuus ei toimi, sen voi nähdä joka päivä.

Raamattu on mielikuvitusta. Mitä enemmän JT:t lukevat Raamattua ja Jehovan todistajien järjestö vielä kehottaa siihen - sitä absurdimmalta se näyttää.

Ehdotankin siksi että jokainen Jehovan todistaja olisi sellainen täysin rinnoin, lukisi Raamattua, tutkisi lehtiä, kävisi kentällä ja kuuntelisi kokouksissa.

Vasta sitten JT näkee, että pahan maailman saatanallisilla ihmisillä menee paremmin kuin heillä keskimäärin ja että Vartiotorni ja Raamattu ovat hölynpölyä. Omin silmin.

Eli tutki JT, tutki!

• Lähimmäinen.

Menee paremmin? Voitko kertoa minulle millä tavalla paremmin?

• Capybara
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Niinku perheet tuppaavat pysymään kasassa eikä lapsia kartella koska ne eivät kuulu uskonlahkoon, voi keskittyä esimerkiksi sellaisiin lämpimiin perhetapahtumiin kuten jouluun rauhassa. Aika moni harrastaa aktiivisesti liikuntaa. Elämä on vapaampaa ja rennompaa kun sitä ei rytmitä pakolliset kokoukset eikä vaivautunut kenttäpalvelus.
        Demoneja ei pelätä. Jo pelkästään demonien pelkääminen on mielenterveyttä uhkaava tekijä Jehovan todistajissa.
        Kun ei ole pakko noudattaa Jehovan todistajien ohjeita, niistä suurinta osaa noudattaa hyvällä halulla muutenkin kun ne ovat vapaaehtoisia.

• ,,,,,,,
        Capybara kirjoitti:

Niinku perheet tuppaavat pysymään kasassa eikä lapsia kartella koska ne eivät kuulu uskonlahkoon, voi keskittyä esimerkiksi sellaisiin lämpimiin perhetapahtumiin kuten jouluun rauhassa. Aika moni harrastaa aktiivisesti liikuntaa. Elämä on vapaampaa ja rennompaa kun sitä ei rytmitä pakolliset kokoukset eikä vaivautunut kenttäpalvelus.
        Demoneja ei pelätä. Jo pelkästään demonien pelkääminen on mielenterveyttä uhkaava tekijä Jehovan todistajissa.
        Kun ei ole pakko noudattaa Jehovan todistajien ohjeita, niistä suurinta osaa noudattaa hyvällä halulla muutenkin kun ne ovat vapaaehtoisia.

Tuo on ihan totta. Nimenomaan se PAKKO on se mikä rasittaa ja kuormittaa. Ihminen ei halua tehdä pakosta vaan omasta halusta.

• totuuden etsijä

...tarkkana, ettei mene lapsi pesuveden mukana. Raamattua ja JT-uskoa ei kannata verrata toisiinsa. Raamattu on maailmanhistorian merkittävin ja arvostetuin kirjallinen teos kielitieteijöiden keskuudessa. Raamattu on siis asiantuntijoiden tunnustama kielellinen/ilmoituksellinen mestariteos.

Se että uskonnot (lue: eivät tiedemiehet) ovat antaneet Raamatun kertomuksille sen aseman mikä niillä on, mm. erehtymätön Jumalan sana, ei ole Raamatun vastuulla/syy. Raamatun kertomukset eivät kollektiivisesti väitä olevansa erehtymätön (vaikka kirjoittajat mainitsevatkin pyrkineensä tarkkuuteen; vrt. esim. Luukas), vaan kirjoittajiensa ilmoitus siitä, miten he kokivat Jumalan vaikutuksen elämässään.

Raamattu ei siis väitä olevansa Jumalan erehtymäton sana -- monet kirjoittajista eivät edes tarkoittaneet kirjoituksiaan julkisiksi (esim. Paavalin henkilökohtaiset kirjeet). Tämä määritelmä on Raamattua myöhemmin tutkineiden ja sen koonneiden ihmisten antama.

Esim. "Koko Raamattu on hyödyllinen..." kohta sisältää tästä hyvän esimerkin. Miten Paavali tämän kohdan kirjoittaessaan saattoi viitata 'koko' Raamattuun, kun monia kirjoja oli vielä tuossa vaiheessa kirjoittamatta? Monet toiset käännokset käyttävät tässä kohtaa vain sanaa 'kirjoitukset'.

Ne jotka kokonaan hylkäävät Raamatun ilmoituksen Jumalasta, ovat -- vaikka muuta väittäisivät -- myös omalla tavallaan uskoneet hallintoelimen ja muiden sen kaltaisten uskonnollisten elinten tulkinnan, jonka mukaan Raamattu sanoo olevansa erehtymätön.

Antakaa Raamatun kertoa meille stoorinsa, sen sijaan, että kertoisimme oman tulkintamme Raamatun stoorista totuutena toisille ihmisille.

Kommentit tervetulleita.

• ,,,,,,, kirjoitti:

Tuo on ihan totta. Nimenomaan se PAKKO on se mikä rasittaa ja kuormittaa. Ihminen ei halua tehdä pakosta vaan omasta halusta.

Uskovat ex-jt:t kokevat tämän saman,"rakkaudesta".(Tietenkin muutkin)

Miksi esim.uskova ex-jt on niin harmissaan vartiotornin kirjoituksista?Eihän se pitäisi hänelle enää kuulua?
        Siksi että kaikki rakkaudettomuus on uskovalle kuin naulalla lasin pintaan raaputtamista.Se"vihloo hampaita".
        Kylmyys ja kovuus on myös uskovan moraalimaailmassa kaiken Jeesuksen opin vastakohta.
        Siksi uskova ex-jt kokee velvollisuudekseen paljastaa sellaisen tekopyhyyden mikä on Jt:ssa.
        Nyt viimepäivinä tämä kohdistuu,ainakin minun henkilökohtaisessa uskossani erityisesti alaikäisten lasten kiristämiseen vartiotornin kirjoituksella.
        Uskon kuitenkin että Jt:n joukossa on paljon isiä ja äitiä jotka viis-veisaa tuosta järjestön tuoreimmasta hölmöilystä.

• totuuden etsijä kirjoitti:

...tarkkana, ettei mene lapsi pesuveden mukana. Raamattua ja JT-uskoa ei kannata verrata toisiinsa. Raamattu on maailmanhistorian merkittävin ja arvostetuin kirjallinen teos kielitieteijöiden keskuudessa. Raamattu on siis asiantuntijoiden tunnustama kielellinen/ilmoituksellinen mestariteos.

Se että uskonnot (lue: eivät tiedemiehet) ovat antaneet Raamatun kertomuksille sen aseman mikä niillä on, mm. erehtymätön Jumalan sana, ei ole Raamatun vastuulla/syy. Raamatun kertomukset eivät kollektiivisesti väitä olevansa erehtymätön (vaikka kirjoittajat mainitsevatkin pyrkineensä tarkkuuteen; vrt. esim. Luukas), vaan kirjoittajiensa ilmoitus siitä, miten he kokivat Jumalan vaikutuksen elämässään.

Raamattu ei siis väitä olevansa Jumalan erehtymäton sana -- monet kirjoittajista eivät edes tarkoittaneet kirjoituksiaan julkisiksi (esim. Paavalin henkilökohtaiset kirjeet). Tämä määritelmä on Raamattua myöhemmin tutkineiden ja sen koonneiden ihmisten antama.

Esim. "Koko Raamattu on hyödyllinen..." kohta sisältää tästä hyvän esimerkin. Miten Paavali tämän kohdan kirjoittaessaan saattoi viitata 'koko' Raamattuun, kun monia kirjoja oli vielä tuossa vaiheessa kirjoittamatta? Monet toiset käännokset käyttävät tässä kohtaa vain sanaa 'kirjoitukset'.

Ne jotka kokonaan hylkäävät Raamatun ilmoituksen Jumalasta, ovat -- vaikka muuta väittäisivät -- myös omalla tavallaan uskoneet hallintoelimen ja muiden sen kaltaisten uskonnollisten elinten tulkinnan, jonka mukaan Raamattu sanoo olevansa erehtymätön.

Antakaa Raamatun kertoa meille stoorinsa, sen sijaan, että kertoisimme oman tulkintamme Raamatun stoorista totuutena toisille ihmisille.

Kommentit tervetulleita.

raamatun 100 prosenttisesta tarkkuudesta ja virheettömyydestä on näitä heidän kliseitänsä.
        Uuden testamentin puolella oleva teksti:"koko raamattu on Jumalan henkeuttämä...." ei pois sulje sitä että joitain ristiriitojakin saattaisi löytyä.
        Missään raamatussa ei sanota että Jumala olisi sanonut että:"teidän kirjoittamassanne kirjassa jonka minä olen henkeyttänyt EI voi löytyä teidän tekemiänne virheitä."
        Jeesukseen uskon perusopetuksessa ja syntien antamisantamisen opissa ja vanhurskautuksessa yksin uskon kautta,ei ole mitään merkitystä sillä onko raamatussa jossain virhe.Se on ihmisten tekemä moka,aivan samoin kun vartiotorni kirjoittelee hallintoelimensä mokia.

Virheitä tulee usein yksistään siinä että aletaan tulkita,pohtia oman viisauden käyttöä tulkinnoissa,eli itsensä korottamista j.n.e.
        Mitä yksinkertaisempaa lapsen uskoa meillä on,sen parempi meille itsellemme.

Olisimmepa kaikki varustettu maksimissaan 60 älykkyysosamäärällä.
        Kaikkein varallisimmilla vesillä kulkevat yli 100 älykkyydellä kulkevat.

• Capybara
        m.naat kirjoitti:

Uskovat ex-jt:t kokevat tämän saman,"rakkaudesta".(Tietenkin muutkin)

Miksi esim.uskova ex-jt on niin harmissaan vartiotornin kirjoituksista?Eihän se pitäisi hänelle enää kuulua?
        Siksi että kaikki rakkaudettomuus on uskovalle kuin naulalla lasin pintaan raaputtamista.Se"vihloo hampaita".
        Kylmyys ja kovuus on myös uskovan moraalimaailmassa kaiken Jeesuksen opin vastakohta.
        Siksi uskova ex-jt kokee velvollisuudekseen paljastaa sellaisen tekopyhyyden mikä on Jt:ssa.
        Nyt viimepäivinä tämä kohdistuu,ainakin minun henkilökohtaisessa uskossani erityisesti alaikäisten lasten kiristämiseen vartiotornin kirjoituksella.
        Uskon kuitenkin että Jt:n joukossa on paljon isiä ja äitiä jotka viis-veisaa tuosta järjestön tuoreimmasta hölmöilystä.

Siinä kolme Jehovan todistajien hengen hedelmää. Sisaret viettävät aikaansa peläten demoneita, veljet viettävät aikaansa ryypäten.
        Kaikkialla hermostunut jännittyneisyys.

Hengellistä ravintoa saa, mutta santsata ei pidä. Minä kysyin viattoman kysymyksen koskeeko sydämen ympärileikkaus vain voideltuja vaiko myös muita ja heti olivat vanhimmat valppaana kun Brooklynistä minulle vastattiin, paitsi ettei se edes ollut mikään vastaus.

Jehovan todistajat vastaavat niihin kysymyksiin joihin vastaavat. "Mistä Kain sai vaimon" saa vastauksen, mutta jos kysyt vaikkapa "Miten aurinko pysähtyi Ajjalonin laaksossa", niin kysymyksesi vain huitaistaan syrjään. Jos siitä huolimatta tivaat vastausta, niin sinun käsketään "odottaa Jehovaa".

Kaikki Jehovan todistajat "odottavat Jehovaa" jossain heille tärkeässä kysymyksessä. Tienraivaajana minulta kysyttiin, että kun Sananlaskuissa on, että käy ystävän luona harvoin ettei hän kyllästyisi sinuun niin "miksi sitten Seura käskee tekemään uusintakäynnin mahdollisimman nopeasti ja sitten taas tulemaan uudestaan lyhyen ajan sisällä monta kertaa". Mitä tuohon nyt voisi vastata?

Kun tällaisia asioita tulee elämä täyteen, niin uupuu, kyllästyy, pettyy, katkeroituu, menettää uskonsa.

• joskus omin sanoin
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Mitä mieltä olet ,hyväksytkö että vanhemmat hylkäävät lapsensa???

• Capybara
        totuuden etsijä kirjoitti:

Kommentit tervetulleita.

"Nyt...
        Kirjoittanut: totuuden etsijä 26.12.2006 klo 19.43
        Se että uskonnot (lue: eivät tiedemiehet) ovat antaneet Raamatun kertomuksille sen aseman mikä niillä on, mm. erehtymätön Jumalan sana, ei ole Raamatun vastuulla/syy. Raamatun kertomukset eivät kollektiivisesti väitä olevansa erehtymätön"

Minun on pakko olla tullut vähän samanlaiseen johtopäätökseen.
        Me olemme oman aikakautemme lapsia, meitä ei voida siitä syyttää. Meidän aikakauteemme sopii tieteellisyys ja täsmällisyys ja abstrakti ajattelu. Myös C.T. Russell oli teollisen aikakauden kasvatti. Hän otti nyt absurdilta tuntuvat pyramidihuuhaat esille, koska ne olivat silloin muotia, aivan kuin Rutherfordin "Fascismi vai vapaus" tai kommuninisminvastainen "Mitä uskonto on tehnyt ihmiskunnalle" sopi omaan aikaansa.
        Esimerkiksi homoseksuaalinen identiteetti kuuluu meidän aikaamme.

Raamatun aikaan ei oltu vielä keksitty identiteettiä ja mainitaan pari homoseksuaalista tekoa, joiden kulttuurinen yhteys katosi jo antiikissa.

Me emme kerta kaikkiaan pysty keskustelemaan paimentolaisajan ihmisen kanssa. Vaikea ymmärtää, että jumalat, taikausko, ihmeet ja tietämättömyys ovat tällaiselle arkipäivää.

"Raamattu ei siis väitä olevansa Jumalan erehtymäton sana"

Mitä tarkoitusta sukuluettelot ja sotakertomukset palvelevat, mikä tarkoitus on ihmeillä jos ne eivät olekaan tosia? Oliko se tuon ajan viihdettä?

"Tämä määritelmä on Raamattua myöhemmin tutkineiden ja sen koonneiden ihmisten antama. "

Niin ja tästä riippuvaisia myös jehovat ovat.
        Tuossa tuli dokumenttia Juudaksen evankeliumista, joka oli gnostilaisten tekemä. Kuka sanoo, ettei pohjimmainen totuus ollut gnostilaisialla tai vaikkapa montanuslaisilla?

"Coming into this arena the Montanist movement was treated with the subtlety of a steam-hammer and attacked as heretical and divisive. We have already seen that they were probably not heretics at all, but he second point requires further comment. It was the Catholic Church that expelled the Montanists officially. It is possible that this was partly in response to something that we see in Tertullian’s writings: he made a clear distinction between ‘soulish’ and ‘spiritual’ believers - implying a church within a church - and thus leading to spiritual pride among the immature. This ‘super-spirituality’ and their contempt for the Bishop’s condemnation(69) put hem on a collision course that has left the Church poorer, shutting out the charismatic gifts for seventeen centuries."

Toinen selitys minkä minä olen kuullut, että montanuslainen usko oli vähemmän naisvihamielinen kuin Paavalin usko ja tästä syystä Paavalin kannattajat vainosivat niitä.

"Esim. "Koko Raamattu on hyödyllinen..." kohta sisältää tästä hyvän esimerkin. Miten Paavali tämän kohdan kirjoittaessaan saattoi viitata 'koko' Raamattuun, kun monia kirjoja oli vielä tuossa vaiheessa kirjoittamatta?"

Heprealaiset kirjoitukset auringonpysäyttämisineen ja voimaa tuovine hiuksineen oli kirjoitettu.

"Ne jotka kokonaan hylkäävät Raamatun ilmoituksen Jumalasta, ovat -- vaikka muuta väittäisivät -- myös omalla tavallaan uskoneet hallintoelimen ja muiden sen kaltaisten uskonnollisten elinten tulkinnan, jonka mukaan Raamattu sanoo olevansa erehtymätön. "

Balylon 5:ssä tuli sellainen luotain Babylon 5:n läheisyyteen joka rupesi esittämään kysymyksiä sillä uhalla että jos vastaa väärin niin se räjähtää ja asemalla olevat rupesivat hikipäissä etsimään vastauksia kunnes joku älysi että se räjähtääkin silloin jos vastaukset ovat oikein - se on lähetetty tuhoamaan lähettäjiä älykkäämpiä sivilisaatioita.

Raamattu on samanlainen tuhoajaluotain. Ihan kuin se tekisi kaikkensa kertoakseen, ettei siihen voi uskoa kyseenalaistamatta, menkää pois, tämä tuhoaa.
        Ja minusta meillä on oman tieteellisen aikakautemme kasvatteina OIKEUS hieman kysellä Jumalalta että miten niin äijän voima on sen hiuksissa ja miten niin auringon ja kuun kulku taivaalla pysähtyy!

Tutustuin myös hlystiläisyyteen, jotka kysyivät mitä merkitystä on lunastuksella jos ei tee syntiä. Jeput pyrkivät synnittömyyteen, paras kai siinä olisi sellainen joka on niin MASENTUNUT ettei synti maistu (niin kuin minä suurimman osan JT-ajasta) tai makaisi koomassa. Mutta minä sanon, että pahin synti on jättää elämä elämättä. Mitä ilmeisimmin nuo Raamatun ihmiset olivat perin eläväisiä, lihaa ja viiniä himoitsevia, ei niin kuin me jäyhät Pohjolan asukit.

• toisilla paremmin

Kyllä todistajat sen jo tietävät, että toisilla voi mennä aineellisesti paremmin ja muutenkin näyttää menevän hyvin.
        Hengellisyys tuo kuitenkin mukanaan sellaisia asioita joita rahalla ei voi ostaa.
        Mitä enmmän luet raamattua sitä enemmän saat iloa, rauhaa ja uskoa. Jos sinulla on nämä asiat olet tyytyväinen ja onnelinen elämääsi.

• luopiosivuongelma

on aivan naurettava, samoin kielto lukea niitä. Vartiotorniseura on säännöillään ja opeillaan itse vastuussa siitä mitä luopiosivuilla kirjoitetaan. VT seura syyttäköön itseään eikä exiä tai ajattelevia ihmisiä.
      Olen ollut mukana useammassa uskonnollisessa liikkeessä. Missään ei ole varoitettu entisistä jäsenistä tai kielletty lukemasta internettiä. Muissa lahkoissa saa vapaasti keskustella netissä ja lukea nettisivuja!Ainoastaan Jehovissa varoitetaan kokoajan netistä ja kielletään keskustelupalstat!! Eikö sekin kerro jo siitä että on salattavaa!!Eikä mistään uskonlahkosta löydy niin paljon kritiikkiä kuin jehovan todistajista. Ongelma on vartiotorniseuran ja se kantakoon vastuunsa!

• seuran lehdillä

osoitetaan uskonnon poukkoilu edestakaisin.
      Kun uskonto tarpeeksi poukkoilee menee siltä ihmisten mielessä uskottavuus.
      Seuran omat kirjoitukset ovat sen pahimmat vastustajat.
      Seura tietenkin itse vaikenee poukkoilusta kuin muuri mutta internetissä nämä poukkoilut tuodaan lahjomattomasti esiin.
      Täsät nimenomaisesta syystä seura käy kiihtyvää kampanjaa näitä sivuja vastaan lehdissään ja konventeissaan kuukaudesta toiseen.

Ennen internettiä harva tiesi kuinka seuran mielipiteet poukkoilevat ja siksi siitä ei paljon kirjoiteltu.

Seura saa syyttää itseään uskontonsa heikentämisestä. Turha hakea syytä muista. Muut vain tuovat sen esille.

• Funtsippa

Heidän tärkein kauppatavaransa ikuisuus paratiisissa on jos mikä suurta haihattelua. Kun vähänkin pysähyy ajattelemaan, ymmärtää ettei ihmistä ole tarkoitettu elämään ikuisesti. Kaikkialla aineellisessa maailmassa elämää ylläpidetään elämän kiertokulun avulla, niin myös ihmiskunnassa.

Jos jt. oppi toteutuisi maapallo täyttyisi ylösnoisevista, joten lasten syntymän täytyisi loppua. Tosi hassu tilanne, kun samat naamat eläisivät vuosimiljoonista toiseen, eikä tapahtuisi mitään uusiutumista, kuten nykyisin tapahtuu synnyttämisten avulla. Kannattaa todellakin hiukan miettiä, millaista tuollainen tulevaisus olisi? Aika itsekeskeistä ajattelua.

• ,,,,

Kun paratiisissa kaikki vanhenevat vain tiettyyn ikään asti esim 20-30v tämä tarkoittaa sitä ettei enää ole vanhoja ihmisiä eikä lapsia!
        Kauhea olla olemassa samanikäisten ja samojen ihmisten kanssa ikuisuus.Eihän siinä ole mitään järkeä!
        Jehovat ovat tehneet laskelmia siitä mahtuvatko kaikki kuolleista herätetyt elämään maapallolla. Nykyisin jokaiselle on tarjolla muistaakseni noin 60 metriä kertaa 30 metriä kokoinen tontti.Näin kerrottiin Raamatun ymmärtämisen oppaassa. Jos maailmanloppu viipyy pahasti, joudutaan nämäkin tontit puolittamaan!

• näinon1
        ,,,, kirjoitti:

Kun paratiisissa kaikki vanhenevat vain tiettyyn ikään asti esim 20-30v tämä tarkoittaa sitä ettei enää ole vanhoja ihmisiä eikä lapsia!
        Kauhea olla olemassa samanikäisten ja samojen ihmisten kanssa ikuisuus.Eihän siinä ole mitään järkeä!
        Jehovat ovat tehneet laskelmia siitä mahtuvatko kaikki kuolleista herätetyt elämään maapallolla. Nykyisin jokaiselle on tarjolla muistaakseni noin 60 metriä kertaa 30 metriä kokoinen tontti.Näin kerrottiin Raamatun ymmärtämisen oppaassa. Jos maailmanloppu viipyy pahasti, joudutaan nämäkin tontit puolittamaan!

Minusta ainakin olisi ihanaa jos voisi pysyä kolmikymmppisenä ikuisesti eikä tarvitsisi vanhentua. Eikä todellakaan olisi kauheaa olla samanikäisten kanssa ikuisuutta.

• PGentleman

Eräs hyvä tuttavani
      Jota olen pyrkinyt pitämään siipieni suojeluksessa vieläpä varjelevan enkelin tavoin. Jonka kanssa on keskusteltu ja käsitelty näitä asioita, totesi kuitenkin miten ne ovat vaikuttaneet häneen.

Hän sanoi suunnilleen näin että, jos joku puhuu ninkuin vaikka lopun läheisyydestä. Niin ensimmäinen ajatus joka hänelle saattaa ensin, yhtäkkiä pulpahtaa jostain takaraivosta mieleen on. Ja katinkontit niitä maailmanloppujahan on ollu jo ainaki kuusi.

Tämä oli kyllä itselleni pieni järkytyksen poikanen, ja näpäytys siitä ettei, ehkäpä ole varaa olla kovinkaan yliolkainen sen suhteen, mitä lukee katsoo tai kuuntelee. Vt-Seuran näkemys viihteestä ja vaikka tämänkaltaisten sivujen lukemisesta, ei siis olekaan täysin tuulesta temmattu. ’Tämän tosiasian muistaminen ja ymmärtäminen kannattaisi ottaa huomioon teidänkin ’Arvoisat Ystävät’.

Olemme samanlaisessa tilanteessa kuin Israelilaiset astumassa ’Maidon ja hunajan maahan’. Mutta mitä tapahtuikaan juuri ennen kuin he olivat astumassa sinne? Niin, kyllä varmasti muistatte! Voisiko jotain samanlaista tapahtua meidän päivinämme? Kyllä kiistattomasti. Mutta niin ei tarvitse käydä. Pitäkää vaari siksi sieluistanne, ja ottakaa nuhde, kuritus ja ojennus vastaan. Itsestäni en ole huolissani, eikä kenenkään muunkaan tarvitse olla.

En kirjoittanut tätä kannustaakseni niitä, jotka ovat astuneet syrjään ’polulta’ jatkamaan omia ponnistelujaan. Mikä kuitenkin on ilmiselvää joka tapauksessa, vaan näkemään ja kantamaan oman vastuunsa oman ’käännytystyön’ seurauksista. Ovatko he itse todellakin vakuuttuneita niin omasta totuudestaan, että ovat valmiita pyhittämään omalle työlleen omia opetuslapsiaan?.
      Eikös he samasta soimaa meitäkin ressukoita

PG - I'm a guardian angel
      Gods law is written on my way, forever
      And whatever you'll go
      You fight through your life not alone
      You can't hear me, nor see me
      But trust the holy flow

• >>Vt-Seuran näkemys viihteestä ja vaikka tämänkaltaisten sivujen lukemisesta, ei siis olekaan täysin tuulesta temmattu.

Ei niin. Mutta en nyt saa muuta järjestöä mieleen, jolla on niin vahva tarve pitää jäseniensä informaatiokanavat noinkin rajoitettuina. Se ei kieli puolueettoman tarkastelun mahdollisuuksista kovinkaan paljoa, vai mitä tuumit? Ja se taas kielii aivan jostain muusta kuin totuudesta, joka ei pala tulessakaan.

>>Ovatko he itse todellakin vakuuttuneita niin omasta totuudestaan, että ovat valmiita pyhittämään omalle työlleen omia opetuslapsiaan?.

Kysymykseen, olenko vakuuttunut vartiotorniseuran läpimädännäisyydestä, vastaus kuuluu: olen - "juuriani" myöten.

Mutta mistä opetuslapsista puhut, ja mikä taho niitä omikseen käännyttää? En ole sellaisesta vielä kuullutkaan. Tuon kysymyksesi voisi muuten osoittaa suoraan vartiotorniseuran hallintoelimelle.

>>Eikös he samasta soimaa meitäkin ressukoita

Mikä kohta siinä on väärin, jos on sisäistänyt vartiotorniseuran olevan läpimätä, että asiasta kertoo muillekin? Antaa esimerkkejä perustellen ne, ja lainailee vaikka tuekseen järjestön omaa kirjallisuutta. Sitten kun näihin esimerkkeihin ei anneta miltään vartiotorniseuran taholta vastauksia, niin siihenkö tulisi tyytyä?

Vartiotorniseura on surullinen tarina, joka ei päivänvaloa kestä. Muuten me emme olisi täällä asiasta "räksyttämässä". Se on hyvin yksinkertaista kun sen vain uskaltaa oivaltaa.

• Markku_Meilo

>>Ja katinkontit niitä maailmanloppujahan on ollu jo ainaki kuusi.

Ainakin, koska minä olen elänyt jo kuusi sellaista läpi. Vakavastiotettavuusasteesta riippuen voit huoletta laskea tusinan lisää, eli noin kaksikymmentä.

>>Vt-Seuran näkemys viihteestä ja vaikka tämänkaltaisten sivujen lukemisesta, ei siis olekaan täysin tuulesta temmattu.

Ei todellakaan mikään mitätön asia, järkyttäähän se Vt-seuraa kun sen valehtelu osoitetaan uhan sen omalla materiaalilla.

>>Olemme samanlaisessa tilanteessa kuin Israelilaiset astumassa ’Maidon ja hunajan maahan’. Mutta mitä tapahtuikaan juuri ennen kuin he olivat astumassa sinne? Niin, kyllä varmasti muistatte! Voisiko jotain samanlaista tapahtua meidän päivinämme? Kyllä kiistattomasti.

Ongelma kiistattomuus-väitteessäsi on se, että koko tarina, johon tukeudut, on hyvin kiistanalainen. Kiistanalaisen perimätiedon käyttäminen kiistattomana todisteena sopii toki uskonnon kuvaan.

>>Ovatko he itse todellakin vakuuttuneita niin omasta totuudestaan,

Muista ja heidän mahdollisesta totuudestaan en osaa sanoa, mutta minä olen täysin vakuuttunut Vartiotorniseuran epärehellisyydestä, valehtelusta, sovittelusta ja lainvastaisuudesta. Niin muuten tuntuu olevan vakuuttunut moni forumilla vieraileva jehovantodistajakin, koska eivät useinkaan 'halua' osoittaa esitettyjä asioita vääriksi.

• PGentleman
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Ja katinkontit niitä maailmanloppujahan on ollu jo ainaki kuusi.

Ainakin, koska minä olen elänyt jo kuusi sellaista läpi. Vakavastiotettavuusasteesta riippuen voit huoletta laskea tusinan lisää, eli noin kaksikymmentä.

>>Vt-Seuran näkemys viihteestä ja vaikka tämänkaltaisten sivujen lukemisesta, ei siis olekaan täysin tuulesta temmattu.

Ei todellakaan mikään mitätön asia, järkyttäähän se Vt-seuraa kun sen valehtelu osoitetaan uhan sen omalla materiaalilla.

>>Olemme samanlaisessa tilanteessa kuin Israelilaiset astumassa ’Maidon ja hunajan maahan’. Mutta mitä tapahtuikaan juuri ennen kuin he olivat astumassa sinne? Niin, kyllä varmasti muistatte! Voisiko jotain samanlaista tapahtua meidän päivinämme? Kyllä kiistattomasti.

Ongelma kiistattomuus-väitteessäsi on se, että koko tarina, johon tukeudut, on hyvin kiistanalainen. Kiistanalaisen perimätiedon käyttäminen kiistattomana todisteena sopii toki uskonnon kuvaan.

>>Ovatko he itse todellakin vakuuttuneita niin omasta totuudestaan,

Muista ja heidän mahdollisesta totuudestaan en osaa sanoa, mutta minä olen täysin vakuuttunut Vartiotorniseuran epärehellisyydestä, valehtelusta, sovittelusta ja lainvastaisuudesta. Niin muuten tuntuu olevan vakuuttunut moni forumilla vieraileva jehovantodistajakin, koska eivät useinkaan 'halua' osoittaa esitettyjä asioita vääriksi.

• Markku_Meilo
        PGentleman kirjoitti:

Käsittämätöntä runoilua asiasta, joka voidaan ratkaista, puoleen tai toiseen, pelkästään aiemmin julkaistuilla Vt-seuran teksteillä. Jaa, no 607 2520=1914 taitaa odottaa vielä löytymättömiä todisteita UMK:n Jehova-nimen ohella.

Ja kuvailemasi tyyppisissä harhoissako jehovantodistajat kulkevat ovilla? Kyllä ovellani vieraillut jt puhui paskaa aivan käsitettävin sanoin, ei mitään runoilua.

• on mulla!!
        Markku_Meilo kirjoitti:

Käsittämätöntä runoilua asiasta, joka voidaan ratkaista, puoleen tai toiseen, pelkästään aiemmin julkaistuilla Vt-seuran teksteillä. Jaa, no 607 2520=1914 taitaa odottaa vielä löytymättömiä todisteita UMK:n Jehova-nimen ohella.

Ja kuvailemasi tyyppisissä harhoissako jehovantodistajat kulkevat ovilla? Kyllä ovellani vieraillut jt puhui paskaa aivan käsitettävin sanoin, ei mitään runoilua.

Hehehheh heh !

• PGentleman
        Markku_Meilo kirjoitti:

• Markku_Meilo
        PGentleman kirjoitti:

>>Merkillisen omalaatuinen kommentti.

Ymmärrän halusi kuitata tuo Vt-seuran keskeinen opetus mahdollisimman vähin elein.

>> Jos jokin on käsittämätöntä, kysymys on yleensä matematiikasta tai universumin luonteesta. Ei "607 2520=1914" sanotaanko etupäässä dilemmasta.

Jos dilemman kanssa ei sinulla ole vaikeuksia, niin anna palaa:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020384448

Ja kun alkuun aiheessa pääset, niin tämäkin mennee siinä samalla vaivalla:

http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000020384519

>> Tai edes Jehova nimen oikeutuksesta, joka viimeisimmän tiedon mukaan, näyttäisi sekin olevan saapuneen päätösesitykseensä.

Kuinkahan mones Vt-seuran päätösesitys onkaan kyseessä?

>>Runoilija on ihminen, joka varmimmin antaa selkeitä vastauksia! Niitä täytyy kuitenkin kuten elämääkin, tulkita oikein.

Jos tuo on totta, niin odotan jännityksellä aikaa, jolloin tiedekin siirtyy runoilemaan havaintojaan.

• Ihmettelevä
        PGentleman kirjoitti:

Kyllä noiden vuosilukupelleilyiden kanssa pelkkä laskukone pisaa eikä tarvi edes sitä jos on hyvä päässälaskutaito.

Tein uudenvuodenlupauksen jossa lupasin poistua näiltä palstoilta lopullisesti, jääköön tämä viimeiseksi postikseni.

On täällä vietetystä ajasta nyt ainakin se hyöty ollut, että olen todennut ettei tämän lahkon uskonkäsityksellä ole mitään tekemistä Raamatun tai edes ihmisoikeuksien kanssa.

Voikaahan kaikki paksusti, minä poistun nyt hyödyllisempien harrastusten pariin. =)

• akgf

Mikä se on semmonen usko joka heikkenee toisten mielipiteistä? Se on uskontoa joka saakin murentua. Se on oppia joka on vain pääntietoa. Oikea usko tulee uudestisyntymällä Jumalanhengestä kun uskot Jeesukseen sellaisena kun raamattu sen kertoo. Uskonto ei anna elämää. Ylösnoussut Jeesus antaa todellisen elämän tässä ajassa ja ikuisuudessa. Jt-oppi on harhaoppi joka kieltää Jeesuksen Jumaluuden. Jeesus on keskeinen persoona kristinuskossa. Hänelle on annettu kaikki valta taivaassa ja maanpäällä. Vain Jeesuksella on valta antaa synnit anteeksi. Jeesus on tie Jumalan yhteyteen. "jolla poika on, sillä on elämä, jolla Jumalan poikaa ei ole, sillä ei ole elämää. Jeesus itse opettaa: "Minä olen Tie, Totuus ja Elämä, ei kukaan tule Isän luokse muuten kuin minun kauttani. Jehonantodistajat kieltävät ainoan tien Jumalan yhteyteen ja sovintoon Jumalan kanssa. Raamattu on vääristelty niin että Jeesukselta on viety se paikka joka Hänelle kuuluu. Siksi jehovantodistajilla ei voi olla todellista yhteyttä Jumalaan eikä anteeksiantoa synneistään. On vain uskonto jota harjoittamalla toivovat joskus pelastuvansa. Raamattu opettaa että sillähetkellä kun ihminen ottaa Jeesuksen vastaan Vapahtajana hän saa varmuuden että on pelastunut ja sovinnossa Jumalan kanssa. "Henki itse meidän henkemme kanssa todistaa että olemme Jumalan lapsia" "Kaikille jotka ottavat Hänet vastaan(JEESUKSEN), Hän antaa voiman tulla Jumalanlapseksi".

• Kyllä te jaksatte!

Millään muulla uskonlahkolla ei ole noin hinkua asiansa levittämisen kuin teillä.
      Nyt jo porukastanne eronneillakin on ilmeisesti "Luopiosivut", vai tarkoittaako se jotain uskonlahkonne ylläpitämää haukkumissivustoa?

Keskittykää elämään, sillä Luojanne on teidät elämää varten luonut, eikä tuollaiseen saivarteluun.
      Eläkää nyt tätä elämää, joka on olemassa ja varma, turhaan te valmistaudutte tulevaan. Se tulee aikanaan, jos on tullakseen.

Kukaan ei tiedä, mitä sillä puolen on, joten älkää arvailko ja arvuutelko, eläkää!

• siinä kuin television

tuijottelkin.
        Täällä jopa kaikki toimii interaktiivisesti-

• näinon1

Jeesus antoi käskyn mennä ja tehdä opetuslapsia kaikkien kansojen ihmisistä ja opettaa heitä nodattamaan kaikkea sitä mitä Jeesus oli opettanut.

• Kyllä te jaksatte!
        näinon1 kirjoitti:

Jeesus antoi käskyn mennä ja tehdä opetuslapsia kaikkien kansojen ihmisistä ja opettaa heitä nodattamaan kaikkea sitä mitä Jeesus oli opettanut.

Tehän opetatte vain toisianne.
        Vahditte toisianne.
        Arvostelette toisianne.
        Erotatte seurakunnastanne sen, joka ajattelee Luojan antamilla aivoillaan ja esittää mielestänne aiheettomia kysymyksiä.
        Hylkäätte lapsenne, jos he eivät seuraa sokeasti viitoittamaanne tietä. Siitä on ollut viime aikoina teidän omissa porukoissannekin vastustusta.

Eläkää.

• Mutta kenet
        näinon1 kirjoitti:

Jeesus lähetti opetuslapsille tueksi? Pyhän Hengen!
        Hän sanoi myös:"Ilman minua ette voi tehdä mitään."
        Hän myös lupasi olla uskovien kanssa KAIKKINA päivinä aikojen loppuun asti. Miten se on mahdollista? Siten, että uskova saa Pyhän Hengen ja Jeesus Kristus tulee asumaan ihmiseen, ja ihminen saa voiman julistaa evankeliumia. Ei Jeesus kehoittanut meitä ensisijaisesti tekemään, vaan olemaan. Mitä? Jumalan lapsia, uskon kautta. Armosta, eikä omiin ansioihin perustuen.

"3 Jeesus vastasi hänelle: "Totisesti, totisesti: jos ihminen ei synny uudesti, ylhäältä, hän ei pääse näkemään Jumalan valtakuntaa."(Joh.3:3)

Oletko sinä syntynyt uudesti ylhäältä? Vai yritätkö ansaita Taivaspaikkaa teoillasi???

"12 Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi oikeuden tulla Jumalan lapsiksi, kaikille, jotka uskovat häneen."(Joh.1:12)

Usko riittää. Se aiheuttaa sitten teot. Pelastukseen ei hyviä tekoja vaadita, ne ovat Jumalalle kuin likainen riepu (kuukautissuoja).

"3 He eivät tiedä, mitä Jumalan vanhurskaus on, ja yrittäessään pystyttää omaa vanhurskauttaan he eivät ole alistuneet siihen vanhurskauteen, joka tulee Jumalalta."(Room.10:3)

Tätähän TE teette. Hävetkää ja tehkää parannus. Muuten Jumalan viha tulee kohtaamaan jokaista Vt-seuran jäsentä ja löydätte itsenne helvetistä!

"Usko Herraan Jeesukseen, niin sinä pelastut, sinä ja perhekuntasi."

Jos tämän jälkeen koet (varmasti koet!) halua julistaa, se julistus tulee pelastusvarmuudesta ja ilosta Herrassa, ei pelastuksen ansaitsemiskeinona. Älä siis pelkää pelastuksesi puolesta, vaikket tekoja tekisikään. Usko ainoastaan! Ja palat halusta julistaa ilosanomaa, joka vapauttaa ihmisen lain orjuudesta. Nyt, rakas jehovantodistaja, sinulla on pelastuksen päivä. Rukoile Jeesusta tulemaan sydämeesi, niin olet matkalla Isän luokse. Muuta tietä ei ole. Lain tie vie kadotukseen.

• näinon1
        Kyllä te jaksatte! kirjoitti:

Tehän opetatte vain toisianne.
        Vahditte toisianne.
        Arvostelette toisianne.
        Erotatte seurakunnastanne sen, joka ajattelee Luojan antamilla aivoillaan ja esittää mielestänne aiheettomia kysymyksiä.
        Hylkäätte lapsenne, jos he eivät seuraa sokeasti viitoittamaanne tietä. Siitä on ollut viime aikoina teidän omissa porukoissannekin vastustusta.

Eläkää.

Ei meitä mitenkään vahdita emmekä arvostele toisiamme.
        Lastani en hylkäisi jos hän jättäisi uskonnon.

• Markku_Meilo
        näinon1 kirjoitti:

Ei meitä mitenkään vahdita emmekä arvostele toisiamme.
        Lastani en hylkäisi jos hän jättäisi uskonnon.

>>Ei meitä mitenkään vahdita emmekä arvostele toisiamme.

Paskaa, Vt-seura kehottaa rikkomaan ammatillisen vaitololupauksensa ja ilmiantamaan toisen jehovantodistajan.

Mihin se arvostelu on omista ajoistani hävinnyt? Itse asiassa nykyisten jehovantodistajien kanssa käymistäni keskusteluista olen tullut siihen käsitykseen, että juoruaminen ja selkäänpuukottelu on avoimempaa kuin nuoruudessani.

• näinon1
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Ei meitä mitenkään vahdita emmekä arvostele toisiamme.

Paskaa, Vt-seura kehottaa rikkomaan ammatillisen vaitololupauksensa ja ilmiantamaan toisen jehovantodistajan.

Mihin se arvostelu on omista ajoistani hävinnyt? Itse asiassa nykyisten jehovantodistajien kanssa käymistäni keskusteluista olen tullut siihen käsitykseen, että juoruaminen ja selkäänpuukottelu on avoimempaa kuin nuoruudessani.

Omalla kohdallani en ole kokenut vahtimista, enkä tosiaan ole niitä parhaimpia lauman lapsia.

• PelleBoy

Jokainen vähänkin järkevä ihminen tietää miten suhtautua sellaisen ihmisen jakamaan informaatioon, joka on hiljakkoin saanut potkut ko. firmasta. Katkeruus maustaa ruoan, jota potkut saanut tarjottimellaan tyrkyttää.

Oli firma mikä tahansa, oikean kuvan yrityksen henkilöstöpolitiikasta saa sellaiselta ihmiseltä, joka on työsuhteessa ko. firmaan.

• Logiikkaa

Se kai riippuu tyypistä..Mutta kyllä hyvästä työpaikasta puhutaan hyvää..enemmin tai myöhemmin..jos ite töpeksi, niin sit vaan vaikenee...Paskasta..Niinkuin jostain huijaripuljuista ...puhutaan syystä huonoa=totta.

• >>Jokainen vähänkin järkevä ihminen tietää miten suhtautua sellaisen ihmisen jakamaan informaatioon, joka on hiljakkoin saanut potkut ko. firmasta. Katkeruus maustaa ruoan, jota potkut saanut tarjottimellaan tyrkyttää.

Mihinhän katkeruuslaatikkoon minut olet ajatellut sijoittaa sanomasi perusteella?

Minun tapauksessa kun katsos kävi niin, että jehofiilistelin vielä hyvät tovit ennen kuin uskalsin netin välityksellä kohdata todellisuuden vartiotorniseurasta. Kylmät faktat ovat saaneet minut olemaan vartiotorniseuran toiminnasta sitä mieltä kuin olen. Katkeruudesta en osaisi kohdallani puhua mitään.

Toki olen surullinen kaikkien ihmisten puolesta, jotka eivät uskalla ottaa asioista selvää, eivätkä nähdä asioita objektiivisesti. Tuohon joukkoon kuuluu myös sukulaisiani ja luonnollisesti olen erittäin pahoillani heidän asemastaan puun ja kuoren välissä. Varsinkin kun tuo asema on täysin aiheeton ja keksitty pitämään vartiotorniseura uskottavuutensa hataralla jalustalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      670
      3524
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      100
      2738
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1731
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1622
    5. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      51
      1575
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      80
      1540
    7. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1510
    8. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      369
      1508
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      28
      1369
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1263
    Aihe