mitä seuraa jos

jt-kuuntelee turusen opetusta

Minkälaisilla keinoilla jehovalaista pelotellaan ja rangaistaan, jos hän kuuntelee tai lukee esim. Pasi Turusen opetusta. Jos jehovalainen jää kiinni ankarasti kielletystä teosta, erotetaanko hänet, vai pakotetaanko kenties kiroamaan ties mitä?
Eihän kukaan ihminen voi aidosti löytää totuutta, jos hänet estetään sitä etsimästä. Se lienee harhaopin tarkoituskin: estää ihmisiä löytämästä ainoaa pelastustietään Jeesusta.

13

610

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lähimmäinen.

Kuka JT viitsii lukea profeetta Turusen juttuja?

• Lähimmäisen..

Harmiksi. Onpa lukijoissa jopa nykyisiä jehovantodistajiakin. Sekös harmittaa Lähimmäistä.

• seurauksista!
        Lähimmäisen.. kirjoitti:

Harmiksi. Onpa lukijoissa jopa nykyisiä jehovantodistajiakin. Sekös harmittaa Lähimmäistä.

Jos jehovalainen uskaltaisi lukea itsenäisesti raamattua (ei um käännöstä), ja alkaisi aiheellisesti epäillä vartiotorniseuran aivopesun virheitä. Miten yhteisö suhtautuisi tällaiseen jäseneensä. Sallittaisiinko keskustelu raamatun pohjalta erilaisista näkemyksistä?
        Pohtisiko jt seurakunta ongelmakysymyksiä avoimesti keskustellen? Saisiko epäilevä Tuomas laittaa sormensa Jeesuksen haavoihin ja kuunnella Jeesuksen sanat, älä ole ole epäuskoinen, vaan uskovainen.

• seurauksista! kirjoitti:

Jos jehovalainen uskaltaisi lukea itsenäisesti raamattua (ei um käännöstä), ja alkaisi aiheellisesti epäillä vartiotorniseuran aivopesun virheitä. Miten yhteisö suhtautuisi tällaiseen jäseneensä. Sallittaisiinko keskustelu raamatun pohjalta erilaisista näkemyksistä?
        Pohtisiko jt seurakunta ongelmakysymyksiä avoimesti keskustellen? Saisiko epäilevä Tuomas laittaa sormensa Jeesuksen haavoihin ja kuunnella Jeesuksen sanat, älä ole ole epäuskoinen, vaan uskovainen.

>>Miten yhteisö suhtautuisi tällaiseen jäseneensä. Sallittaisiinko keskustelu raamatun pohjalta erilaisista näkemyksistä?

Sallitaan kyllä. Mutta mielellään vanhimpien kanssa. Muutoin saattaa käydä niin, että henkilön erilaiset näkemykset tulkitaan seurakunnan hajaannuttamisena. Jos siis henkilö pitää näitä erilaisia näkemyksiään vartiotorniseuran totuutta 'oikeampana'.

>>Pohtisiko jt seurakunta ongelmakysymyksiä avoimesti keskustellen?

Aluksi saattaisi keskustelu ollakin 'avointa', mutta jos epäilykset jatkuvat, tutkistellaan asiaa vain vanhimpien kanssa. Jos tämäkään ei auta henkilöä näkemään vartiotorniseuran olevan oikeassa (oli tahi ei), tulkitaan henkilön sydämentila vääräksi. Tai sitten henkilö todetaan olevan uhka seurakunnan ykseydelle, jolloin kummassakin tapauksessa 'totuuden etsijä' "luovutetaan Saatanalle" -> erotetaan.

• Lähimmäinen.
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Miten yhteisö suhtautuisi tällaiseen jäseneensä. Sallittaisiinko keskustelu raamatun pohjalta erilaisista näkemyksistä?

Sallitaan kyllä. Mutta mielellään vanhimpien kanssa. Muutoin saattaa käydä niin, että henkilön erilaiset näkemykset tulkitaan seurakunnan hajaannuttamisena. Jos siis henkilö pitää näitä erilaisia näkemyksiään vartiotorniseuran totuutta 'oikeampana'.

>>Pohtisiko jt seurakunta ongelmakysymyksiä avoimesti keskustellen?

Aluksi saattaisi keskustelu ollakin 'avointa', mutta jos epäilykset jatkuvat, tutkistellaan asiaa vain vanhimpien kanssa. Jos tämäkään ei auta henkilöä näkemään vartiotorniseuran olevan oikeassa (oli tahi ei), tulkitaan henkilön sydämentila vääräksi. Tai sitten henkilö todetaan olevan uhka seurakunnan ykseydelle, jolloin kummassakin tapauksessa 'totuuden etsijä' "luovutetaan Saatanalle" -> erotetaan.

Kun on puhe Pasi Turusesta niin kyllä Luopioiden ja kaikkien muiden "silmät loistavat" Ateisteista tulee "salamannopeasti" uskovaisia kun he kuulevat nimen:Pasi Turunen! Onko hän teidän mielestänne uusi Jeesus?

• onkaan aihe
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Kun on puhe Pasi Turusesta niin kyllä Luopioiden ja kaikkien muiden "silmät loistavat" Ateisteista tulee "salamannopeasti" uskovaisia kun he kuulevat nimen:Pasi Turunen! Onko hän teidän mielestänne uusi Jeesus?

Sheriffi ja edell. nimimerkki

Palstan aihe ei ole mitkään "luopiot" eikä Pasi Turunen.

Pasi Turunen voi tulla mainituksi kuten vartiotorni, vastaavasti kuin vartiotorni valehtelee, niin sen osoittaa Turunen (tietenkin vain sivumääräänsä mahtuvissa puitteissa)

• Lähimmäinen. kirjoitti:

>>Kun on puhe Pasi Turusesta niin kyllä Luopioiden ja kaikkien muiden "silmät loistavat"

Housuissas loistaa. Mielestäni Turunen on tehnyt kunnioitettavan määrän työtä tutustuessaan jehovantodistajuuteen ja kaikkiin sen lieveilmiöihin. Teikäläinen se puolestaan jaksaa parjata hra Turusta ja tekeleitään, vaikka ei ole sanaakaan lukenut tuotoksistaan. En edes tiedä mitä sanoa tällaisen mustavalkoisuuden ylistyksen äärellä.

>>Ateisteista tulee "salamannopeasti" uskovaisia kun he kuulevat nimen:Pasi Turunen!

En ole tietoinen vielä yhdestäkään tällaisesta tapauksesta. Mikä ei tietenkään tarkoita, etteikö jossain näin olisi voinut käydäkin. Uskomattomalta se silti kuulostaa. Enhän itsekään ole tullut uskoon, vaikka Turusen hengen tuotetta lukenut olenkin.

>>Onko hän teidän mielestänne uusi Jeesus?

Taitaa olla yksi ja sama mitä tähänkin vastaan, pidät silti häntä Jeesuksen ja profeetan veroisena meille entisille todistajille. Mutta kerrottakoon nyt tämän huutavan epätoivon partaalla (johon kanssasi joutuu pakostakin), että ainakaan minun mielestäni hän ei ole sen enempää Jeesus kuin minkään sortin profeettakaan. Hän on uskonnollinen toimittaja, joka on tutustunut jehovantodistajuuteen ja julkaissut aiheesta materiaalia, jota ei ole vielä kyseenalaistettu.

• Lähimmäinen.
        t-i-u-k-u kirjoitti:

>>Kun on puhe Pasi Turusesta niin kyllä Luopioiden ja kaikkien muiden "silmät loistavat"

Housuissas loistaa. Mielestäni Turunen on tehnyt kunnioitettavan määrän työtä tutustuessaan jehovantodistajuuteen ja kaikkiin sen lieveilmiöihin. Teikäläinen se puolestaan jaksaa parjata hra Turusta ja tekeleitään, vaikka ei ole sanaakaan lukenut tuotoksistaan. En edes tiedä mitä sanoa tällaisen mustavalkoisuuden ylistyksen äärellä.

>>Ateisteista tulee "salamannopeasti" uskovaisia kun he kuulevat nimen:Pasi Turunen!

En ole tietoinen vielä yhdestäkään tällaisesta tapauksesta. Mikä ei tietenkään tarkoita, etteikö jossain näin olisi voinut käydäkin. Uskomattomalta se silti kuulostaa. Enhän itsekään ole tullut uskoon, vaikka Turusen hengen tuotetta lukenut olenkin.

>>Onko hän teidän mielestänne uusi Jeesus?

Taitaa olla yksi ja sama mitä tähänkin vastaan, pidät silti häntä Jeesuksen ja profeetan veroisena meille entisille todistajille. Mutta kerrottakoon nyt tämän huutavan epätoivon partaalla (johon kanssasi joutuu pakostakin), että ainakaan minun mielestäni hän ei ole sen enempää Jeesus kuin minkään sortin profeettakaan. Hän on uskonnollinen toimittaja, joka on tutustunut jehovantodistajuuteen ja julkaissut aiheesta materiaalia, jota ei ole vielä kyseenalaistettu.

Onko Pasi Turusen elämäntehtävä JT parjaus?Mitä mies itse opettaa? Minun on pakko arvioida mies kokonaisuutena, hän yrittää panna JT matalaksi mutta opettaa itse Kolminaisuusoppia, Helvetintulioppia, sielun kuolemattomuutta ym.näihin asioihin ei kukaan kiinnitä huomiota, itselläni on serkkuja jotka ovat Helluntailaisia, kiitos heidän, että minusta tuli JT, he ovat ns. nimikristtityjä puhuvat tänään sitä ja tekevät huomenna aivan jotain muuta.

• Markku_Meilo
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Onko Pasi Turusen elämäntehtävä JT parjaus?Mitä mies itse opettaa? Minun on pakko arvioida mies kokonaisuutena, hän yrittää panna JT matalaksi mutta opettaa itse Kolminaisuusoppia, Helvetintulioppia, sielun kuolemattomuutta ym.näihin asioihin ei kukaan kiinnitä huomiota, itselläni on serkkuja jotka ovat Helluntailaisia, kiitos heidän, että minusta tuli JT, he ovat ns. nimikristtityjä puhuvat tänään sitä ja tekevät huomenna aivan jotain muuta.

>>Onko Pasi Turusen elämäntehtävä JT parjaus?

Parasta olisi jos kysyisit häneltä itseltään.

>>Minun on pakko arvioida mies kokonaisuutena, hän yrittää panna JT matalaksi mutta opettaa itse Kolminaisuusoppia, Helvetintulioppia, sielun kuolemattomuutta

Niinpä, Vt-seuraa et tietenkään tarkastele kriittisesti, vaikka voin osoittaa seuran valehtelevan jäsenistönsä suut ja silmät täyteen. Sellaista se on uskonnollinen elämä, kaivellaan muiden virheitä ja suljetaan silmät omilta ongelmilta.

>> ym.näihin asioihin ei kukaan kiinnitä huomiota,

Minä ohitan julistuksellisen osuuden ja kysynkin jälleen kerran huutosi perään. Olet kysyttäessä vastannut, että Turusen kirjassa on "kaikki väärää", siis itse Vt-seuraa käsittelevä osuus.

Nimeä Turusen kirjasta jokin nimenomaan Vt-seuraan liittyvä asia, joka ei pidä paikkaansa. Voit viitata joko uuteen tai vanhaan kirjaan. Ei luulisi olevan vaikeata, jos kaikki on niin väärää, että.

• myyntitykki!!
        Lähimmäinen. kirjoitti:

yli 5000 € kaupasta proviikkaa 50 €.

• Lähimmäinen.
        Markku_Meilo kirjoitti:

>>Onko Pasi Turusen elämäntehtävä JT parjaus?

Parasta olisi jos kysyisit häneltä itseltään.

>>Minun on pakko arvioida mies kokonaisuutena, hän yrittää panna JT matalaksi mutta opettaa itse Kolminaisuusoppia, Helvetintulioppia, sielun kuolemattomuutta

Niinpä, Vt-seuraa et tietenkään tarkastele kriittisesti, vaikka voin osoittaa seuran valehtelevan jäsenistönsä suut ja silmät täyteen. Sellaista se on uskonnollinen elämä, kaivellaan muiden virheitä ja suljetaan silmät omilta ongelmilta.

>> ym.näihin asioihin ei kukaan kiinnitä huomiota,

Minä ohitan julistuksellisen osuuden ja kysynkin jälleen kerran huutosi perään. Olet kysyttäessä vastannut, että Turusen kirjassa on "kaikki väärää", siis itse Vt-seuraa käsittelevä osuus.

Nimeä Turusen kirjasta jokin nimenomaan Vt-seuraan liittyvä asia, joka ei pidä paikkaansa. Voit viitata joko uuteen tai vanhaan kirjaan. Ei luulisi olevan vaikeata, jos kaikki on niin väärää, että.

Arvausleikki: Mitä eroa on Meilolla ja Pasi Turusella? Tai ehkä näin? Ovatko Turunen ja Meilo Kaksosia?

• Lähimmäinen. kirjoitti:

>>mutta opettaa itse Kolminaisuusoppia, Helvetintulioppia, sielun kuolemattomuutta ym.näihin asioihin ei kukaan kiinnitä huomiota

Ehkä siihen ei kiinnitetä huomiota tässä kohtaa siksi, että sillä ei ole mitään tekemistä vartiotorniseuran tekemisiä tarkasteltaessa. Katsothan/kuuntelet uutisetkin uskoen uutistenlukijan uutisiin. Vaikka usein he ovatkin kolminaisuuden tai helvettiopin kannattajia. Uskot uutistenlukijaan siksi, että uutisten lukemisella ei ole mitään tekemistä kolminaisuuden tai helvetin kanssa.

Förstår du?

• Markku_Meilo
        Lähimmäinen. kirjoitti:

Arvausleikki: Mitä eroa on Meilolla ja Pasi Turusella? Tai ehkä näin? Ovatko Turunen ja Meilo Kaksosia?

Jos olet vakavissasi, niin onko kaikki kohdallaisi aivan kohdallaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Keskisarja loisti A-studiossa, vauhkoontunut Sofia Virta munasi itsensä

Keskisarja taas puhui 100% faktaa maahanmuuttoon liittyen. Kokoomuksen Kaumalta tuli pari hyvää puheenvuoroa, joskin muu
      Maailman menoa
      705
      3799
    2. Janni Tikkanen ohjattiin miesten pukuhuoneeseen

Vai olisko sittenkin Janne Tikkanen? Jos siellä jalkojen välissä on miesten killukkeet, mieshän tämä Janni on. Ja kuuluu
      Kajaani
      100
      2818
    3. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      21
      1791
    4. Rakastan ja ikävöin sinua

Ei helpota tämä ikävä millään. Pelkäsin että tämä ajanjakso tulee olemaan juuri näin vaikea. Siksi halusin ennen tätä pä
      Ikävä
      77
      1672
    5. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      53
      1651
    6. Vihjeketju naisille

Kirjoita tähän vihjeesi kaivatullesi.
      Ikävä
      82
      1613
    7. Teräväkielinen Virta jauhotti totaalisesti sössöttävän Keskisarjan

Harvoin on noin suvereenia jauhotusta A-studiossa nähty. Ja minä äänestän demareita, joita ei oltu paikalle edes kutsut
      Maailman menoa
      380
      1594
    8. Tiedän ettet tehnyt tahallasi pahaa

Asiat tapahtuivat, ristiriidat ovat meitä vahvempia. Olemmeko me niin vahvoja, että selviämme tästäkin vielä? Aika paljo
      Ikävä
      110
      1530
    9. Kurkkiiko myyrä jo

Milloin tulee kolostaan?
      Ikävä
      28
      1399
    10. Haluatko tietää totuuden?

Olen kyllästynyt sinuun. Et herätä enää mielenkiintoa. Samat jutut x 100. Kuten narskuilla aina. Samalla tunnen myötätun
      Ikävä
      90
      1323
    Aihe