On Kyseessä olevaa uskontoa kohtaan.M.Meilokin joskus kertoo teille jukuripäille, sen mikä on totta. Älkää aina arvostelko asioita, josta ette tiedä mitään.Vanha sananlasku sanoo, hullukin näyttää viisaalta, kun pitää suunsa kiinni.Tämä ei tietysti koske kirjoitettua sanaa, mutta asia on sama.Tämä ei koske sinua joka olet vilpitön totuuden etsiä. Kaikkia hyvää teille kaikille,jotka ovat asiallisia ttällä palstalla.
Miksi aina kielteine kanta JT. Palstalla
15
903
Vastaukset
- M@k3
Ainakin minun mielestäni ihmisten elämän pilaaminen ja rahastaminen uskonnollisen kusetuksen avulla on väärin.
Siksi kielteinen kanta kyseessä olevaa uskontoa kohtaan.- Reimari
Isäni oli atiesti ja halusi erota evt: kirkosta sen vuoksi,koska ei uskonut asiaan. Syynä ei ollut verot, mutta hän joutui kuitenkin maksamaan verot kirkolle vaikka oli eronut kirkosta.Kirkon veroei ole ullosotto kelpoinen, mutta se peritäänkin suoraan tuloista, eukä siinä ole valittamis oikeutta. Jokainen liikkeenharjoittaja joutuu maksamaa kirkollisveroja oli sitten JT: tai täysin pakana.
- am.ha_arets
>>>>Ainakin minun mielestäni ihmisten elämän pilaaminen
Minä en voi henkilökohtaisesti sanoa, että kukaan olisi minun elämääni pilannut. Olen pienestä pitäen käynyt kokouksissa ja vuosien myötä oppinut asioita, joita en todennäköisesti olisi oppinut jos en olisi ollut Jehovan todistajien yhteydessä. Siinä vaiheessa jos joku sinut tappaa, voit sanoa, että hän pilasi elämäsi... mutta niinkauan kun olet elossa sinulla on ohjat käsissäsi ja voit tehdä mitä huvittaa. Tosin suurin osa ihmisistä on ohjailtavissa mihin suuntaan halutaan. Minä olen ehkä hieman valveutuneempi yksilö koska en anna ohjailla itseäni.. (tai ainakin luulen niin = viedään kuin pientä sikaa narussa).
Jos menet kysymään Jehovan todistajilta, että kenen elämän vartiotorniseura on heidän omasta mielestään tuhonnut, niin saat aika yksiselitteisin vastauksen. Monet entiset jäsenet ovat kyllä sitä mieltä, että vts on tuhonnut heidän elämänsä mutta minusta siinä voi katsoa kyllä peiliin. Sinä yksin päätät elämästäsi ja siitä mitä siinä tapahtuu. On tietysti poikkeuksia olemassa...
Helppoa on tietysti syyttää muita omasta huonosta olosta.
>>>>rahastaminen uskonnollisen kusetuksen avulla on väärin.
Minua ei ole kukaan rahastanut uskonnollisen kusetuksen avulla. Vts ei lupaa taivaspaikkaa rahalla (niinkuin monet muut uskonnot/tv-pastorit tekevät). Minä en anna senttiäkään mihinkään jos en sitä itse halua. Jehovan todistajat haluavat ylläpitää uskontonsa ja kattavat kustannukset jos niin haluavat. Ketään ei pakoteta antamaan mitään.
Jos antamillasi perusteilla käytät näin paljon aikaa pitämällä yllä kielteistä kantaa Jehovan todistajia kohtaan niin ihmettelen vain miten aikasi riittää ihan oikeiden maailmanlaajuisten ongelmien kanssa. - vapautunut
am.ha_arets kirjoitti:
Minä en voi henkilökohtaisesti sanoa, että kukaan olisi minun elämääni pilannut. Olen pienestä pitäen käynyt kokouksissa ja vuosien myötä oppinut asioita, joita en todennäköisesti olisi oppinut jos en olisi ollut Jehovan todistajien yhteydessä. Siinä vaiheessa jos joku sinut tappaa, voit sanoa, että hän pilasi elämäsi... mutta niinkauan kun olet elossa sinulla on ohjat käsissäsi ja voit tehdä mitä huvittaa. Tosin suurin osa ihmisistä on ohjailtavissa mihin suuntaan halutaan. Minä olen ehkä hieman valveutuneempi yksilö koska en anna ohjailla itseäni.. (tai ainakin luulen niin = viedään kuin pientä sikaa narussa).
Jos menet kysymään Jehovan todistajilta, että kenen elämän vartiotorniseura on heidän omasta mielestään tuhonnut, niin saat aika yksiselitteisin vastauksen. Monet entiset jäsenet ovat kyllä sitä mieltä, että vts on tuhonnut heidän elämänsä mutta minusta siinä voi katsoa kyllä peiliin. Sinä yksin päätät elämästäsi ja siitä mitä siinä tapahtuu. On tietysti poikkeuksia olemassa...
Minua ei ole kukaan rahastanut uskonnollisen kusetuksen avulla. Vts ei lupaa taivaspaikkaa rahalla (niinkuin monet muut uskonnot/tv-pastorit tekevät). Minä en anna senttiäkään mihinkään jos en sitä itse halua. Jehovan todistajat haluavat ylläpitää uskontonsa ja kattavat kustannukset jos niin haluavat. Ketään ei pakoteta antamaan mitään.
Jos antamillasi perusteilla käytät näin paljon aikaa pitämällä yllä kielteistä kantaa Jehovan todistajia kohtaan niin ihmettelen vain miten aikasi riittää ihan oikeiden maailmanlaajuisten ongelmien kanssa.>>Sinä yksin päätät elämästäsi ja siitä mitä siinä tapahtuu. On tietysti poikkeuksia olemassa...
Syntymästä asti raahattiin salille ja tuputettiin tuota ...hmm... harhaoppia, peloteltiin harmassa kuolemisella ym..
Lapsesta asti tullut järjestelmällinen aivopesu on kovassa, mutta onneksi on internet. - tabularasa
sanoi juuri tuossa ettei pitäisi puutta asioihin mistä ei tiedä yhtään mittään.
Tuo väiter rahastamisesta ja ihmisten elämän pilaamisesta on täyttä, sanonko suomeksi mitä.
Ota sinäkin asioista henk koht selvää, ennenkuin ylipäätään avaat sanaisan arkkusi. - tabularasa
am.ha_arets kirjoitti:
Jos antamillasi perusteilla käytät näin paljon aikaa pitämällä yllä kielteistä kantaa Jehovan todistajia kohtaan niin ihmettelen vain miten aikasi riittää ihan oikeiden maailmanlaajuisten ongelmien kanssa.puhuu asiaa. Ottakaa selvää asioista ennekuin alatte syyttelemään syytömiä ihmisiä.
- tabularasa
vapautunut kirjoitti:
>>Sinä yksin päätät elämästäsi ja siitä mitä siinä tapahtuu. On tietysti poikkeuksia olemassa...
Syntymästä asti raahattiin salille ja tuputettiin tuota ...hmm... harhaoppia, peloteltiin harmassa kuolemisella ym..
Lapsesta asti tullut järjestelmällinen aivopesu on kovassa, mutta onneksi on internet.minua eri ainakaan ole pelotellut kukaan. Sinä puhut juuri sitä mikä on suomeksi paskaa.
Sitäpaitsi tekstistäsi päätellen et ole koskaan avannutkaan Valtakunnan salin ovea.
Valehtelet. - vapautunut
tabularasa kirjoitti:
minua eri ainakaan ole pelotellut kukaan. Sinä puhut juuri sitä mikä on suomeksi paskaa.
Sitäpaitsi tekstistäsi päätellen et ole koskaan avannutkaan Valtakunnan salin ovea.
Valehtelet.Sinäpä olet viisas henkilö.
Terveisin:ex-julistaja
ex-tienraivaaja
ex-tarvealueellemuuttaja
ex-pikasalirakentaja
ex-jehofiili
ex-kaikissa muodoissa
>>Valehtelet.
Puhutko sinä nyt totta. Tarpeen vaatiessa tapaamme ja todistan sinut VALEHTELIJAKSI. - Nimetön
tabularasa kirjoitti:
minua eri ainakaan ole pelotellut kukaan. Sinä puhut juuri sitä mikä on suomeksi paskaa.
Valehtelet.Huidot jehovalaiseen tapaan ilmaan. Miten sä voit tuollein sanoa? Miten voit sanoa toista perustelematta valehtelijaksi? Kun noin kiihdyit, niin taisi osua arkaan paikkaan. Millä oikeudella sanot toisten kokemuksia paskan puhumiseksi, onko kyse jehovalaisesta ylimielisyydestä?
Olis kiva saada vastaukset. - Nimetön
tabularasa kirjoitti:
sanoi juuri tuossa ettei pitäisi puutta asioihin mistä ei tiedä yhtään mittään.
Tuo väiter rahastamisesta ja ihmisten elämän pilaamisesta on täyttä, sanonko suomeksi mitä.
Ota sinäkin asioista henk koht selvää, ennenkuin ylipäätään avaat sanaisan arkkusi.klo 19.20
Ota sinäkin asioista henk koht selvää, ennenkuin ylipäätään avaat sanaisan arkkusi.
klo 19.23
Ottakaa selvää asioista ennekuin alatte syyttelemään syytömiä ihmisiä.
klo 19.25
Sinä puhut juuri sitä mikä on suomeksi paskaa.
Valehtelet.
Aika nopeasti sullakin opit muuttuu yhden avauksen alla. Vai eikö noi sun neuvot koske sinua itseäsi? - tabularasa
Nimetön kirjoitti:
klo 19.20
Ota sinäkin asioista henk koht selvää, ennenkuin ylipäätään avaat sanaisan arkkusi.
klo 19.23
Ottakaa selvää asioista ennekuin alatte syyttelemään syytömiä ihmisiä.
klo 19.25
Sinä puhut juuri sitä mikä on suomeksi paskaa.
Valehtelet.
Aika nopeasti sullakin opit muuttuu yhden avauksen alla. Vai eikö noi sun neuvot koske sinua itseäsi?olen tänäänkin menossa ihan itse kuuntelemaan ja vertaamaan ovatko nuo puheet Raamatusta vai ihan puhujan omia keksintöjä.
Tarpeenvaatiessa minulla on useta Raamatun käännöksiä, jotta voin myös vertailla UM: käännöstä niihin.
Ylipäätään luotan ihmisiin jotka eivät ole hurmoshengessä, vaan tutkivat totuuden sanaa ilman voimakkaita tunteenpurkauksia.
Tarkoitin kannanotoillani juuri niitä henkolöitä, jotka sivusta seuraavat ja kuuntelevat jonkun yksilön mielipidettä ja pitävät sitä totena, ottamatta itse selvää asioista juuri niistä lähteistä mistä sen voi saada Raamattu, valtakunnansali. pupu on sillä pöksyssä joka ei uskaltadu avaamaan salin ovea, he eivät liota omaan havainnoiti kykyynsä vaan antavat toisten tehdä sen puolestaan ja näin , ikävä kyllä harhautuvat. He ovat juuri niitä epäuskoisia joista pyuhutaan Raamatussa esim.( 2 korinttilaisille 4:3-4) Jos sinulla on Raamattu, voit ihan itse lukea nuo jakeet ja päätellä ihan itse, lisävalaistusta saat salilla.
Korosta etten ole Jehovan todistaja, ja siksi että osallistumiseni ylipäätään tällaiseen kiistelevään keskusteluun ei tuo hänen nimelleen häpeää. tabularasa kirjoitti:
olen tänäänkin menossa ihan itse kuuntelemaan ja vertaamaan ovatko nuo puheet Raamatusta vai ihan puhujan omia keksintöjä.
Tarpeenvaatiessa minulla on useta Raamatun käännöksiä, jotta voin myös vertailla UM: käännöstä niihin.
Ylipäätään luotan ihmisiin jotka eivät ole hurmoshengessä, vaan tutkivat totuuden sanaa ilman voimakkaita tunteenpurkauksia.
Tarkoitin kannanotoillani juuri niitä henkolöitä, jotka sivusta seuraavat ja kuuntelevat jonkun yksilön mielipidettä ja pitävät sitä totena, ottamatta itse selvää asioista juuri niistä lähteistä mistä sen voi saada Raamattu, valtakunnansali. pupu on sillä pöksyssä joka ei uskaltadu avaamaan salin ovea, he eivät liota omaan havainnoiti kykyynsä vaan antavat toisten tehdä sen puolestaan ja näin , ikävä kyllä harhautuvat. He ovat juuri niitä epäuskoisia joista pyuhutaan Raamatussa esim.( 2 korinttilaisille 4:3-4) Jos sinulla on Raamattu, voit ihan itse lukea nuo jakeet ja päätellä ihan itse, lisävalaistusta saat salilla.
Korosta etten ole Jehovan todistaja, ja siksi että osallistumiseni ylipäätään tällaiseen kiistelevään keskusteluun ei tuo hänen nimelleen häpeää.>>kuuntelemaan ja vertaamaan ovatko nuo puheet Raamatusta vai ihan puhujan omia keksintöjä.
Jos olet jehovantodistajien kokoontumiseen menossa, niin ei, eivät ne ole puhujan omia keksintöjä. Ne ovat vartiotorniseuran keksintöjä.
>>Tarkoitin kannanotoillani juuri niitä henkolöitä, jotka sivusta seuraavat ja kuuntelevat jonkun yksilön mielipidettä ja pitävät sitä totena, ottamatta itse selvää asioista juuri niistä lähteistä mistä sen voi saada Raamattu, valtakunnansali.
Entäs me, jotka olemme kenties kymmeniä vuosia olleet läsnä valtakunnan salilla ja kaikesta huolimatta pidämme vartiotorniseuran kehittelemää uskontoa huuhaana? Et kai väitä että omaisit (vielä) käytännön tietoa tai kokemuksia jehovantodistajuudesta enemmän kuin entiset todistajat?
>>pupu on sillä pöksyssä joka ei uskaltadu avaamaan salin ovea, he eivät liota omaan havainnoiti kykyynsä vaan antavat toisten tehdä sen puolestaan ja näin
Ketähän mahdat tarkoittaa?
>>Korosta etten ole Jehovan todistaja, ja siksi että osallistumiseni ylipäätään tällaiseen kiistelevään keskusteluun ei tuo hänen nimelleen häpeää.
Onko kaikki keskustelu ja ajatuksenvaihto tulkittava kiistelyksi, jos siinä keskitytään vartiotorniseuran kannalta epämiellyttäviin asioihin?
Olet ilmeisesti alustavasti omaksunut vartiotorniseuran totuudet oikeana totuutena, ja kuvittelet, että tarinat vt-seuran negatiivisista puolista ovat pahansuopia valheita. Ja sinä tiedät että ne ovat valheita. Olet meidän kaikkien yläpuolella ja säälit meitä koska emme huomaa kuinka ylivertaisesta uskonlahkosta on kyse.
Kehottaisin hengähtämään ja katsahtamaan asiaa objektiivisesti. Ilman ajatusta siitä, että tämä yhdysvalloissa kehitelty uususkonto olisi löytänyt minkään sortin totuuksia. Käy lukemassa entisten todistajien kokemuksia esim. täältä:
http://medlem.spray.se/aaac/artikkelit.html
Sitten voit katsahtaa sitä kuinka jehovantodistajat ovat sitä mieltä asioista kuin ovat. Ja kuinka "totuus" löydetään:
http://www.jttuki.info/Franz/index.html
Voit myös olla lukematta ja kohauttaa ainoastaan olkapäitäsi, todistellen itsellesi, että tiedät jo kaiken tarvittavan vartiotorniseuran rehellisyydestä tai jehovantodistajuuden lieveilmiöistä, niin tosiaan, eihän niitä ole.- juuri
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>kuuntelemaan ja vertaamaan ovatko nuo puheet Raamatusta vai ihan puhujan omia keksintöjä.
Jos olet jehovantodistajien kokoontumiseen menossa, niin ei, eivät ne ole puhujan omia keksintöjä. Ne ovat vartiotorniseuran keksintöjä.
>>Tarkoitin kannanotoillani juuri niitä henkolöitä, jotka sivusta seuraavat ja kuuntelevat jonkun yksilön mielipidettä ja pitävät sitä totena, ottamatta itse selvää asioista juuri niistä lähteistä mistä sen voi saada Raamattu, valtakunnansali.
Entäs me, jotka olemme kenties kymmeniä vuosia olleet läsnä valtakunnan salilla ja kaikesta huolimatta pidämme vartiotorniseuran kehittelemää uskontoa huuhaana? Et kai väitä että omaisit (vielä) käytännön tietoa tai kokemuksia jehovantodistajuudesta enemmän kuin entiset todistajat?
>>pupu on sillä pöksyssä joka ei uskaltadu avaamaan salin ovea, he eivät liota omaan havainnoiti kykyynsä vaan antavat toisten tehdä sen puolestaan ja näin
Ketähän mahdat tarkoittaa?
>>Korosta etten ole Jehovan todistaja, ja siksi että osallistumiseni ylipäätään tällaiseen kiistelevään keskusteluun ei tuo hänen nimelleen häpeää.
Onko kaikki keskustelu ja ajatuksenvaihto tulkittava kiistelyksi, jos siinä keskitytään vartiotorniseuran kannalta epämiellyttäviin asioihin?
Olet ilmeisesti alustavasti omaksunut vartiotorniseuran totuudet oikeana totuutena, ja kuvittelet, että tarinat vt-seuran negatiivisista puolista ovat pahansuopia valheita. Ja sinä tiedät että ne ovat valheita. Olet meidän kaikkien yläpuolella ja säälit meitä koska emme huomaa kuinka ylivertaisesta uskonlahkosta on kyse.
Kehottaisin hengähtämään ja katsahtamaan asiaa objektiivisesti. Ilman ajatusta siitä, että tämä yhdysvalloissa kehitelty uususkonto olisi löytänyt minkään sortin totuuksia. Käy lukemassa entisten todistajien kokemuksia esim. täältä:
http://medlem.spray.se/aaac/artikkelit.html
Sitten voit katsahtaa sitä kuinka jehovantodistajat ovat sitä mieltä asioista kuin ovat. Ja kuinka "totuus" löydetään:
http://www.jttuki.info/Franz/index.html
Voit myös olla lukematta ja kohauttaa ainoastaan olkapäitäsi, todistellen itsellesi, että tiedät jo kaiken tarvittavan vartiotorniseuran rehellisyydestä tai jehovantodistajuuden lieveilmiöistä, niin tosiaan, eihän niitä ole.kokouksesta ja sain jälleen nauttia rauhallisesta hyvästä seurasta, sekä tietysti Raamatun totuden oppimisesta.
Joillekkin nuo asiat eivät vain aukea.
Olisiko lihan halut niin voimakkaat, ettei niistä halua luopua..? juuri kirjoitti:
kokouksesta ja sain jälleen nauttia rauhallisesta hyvästä seurasta, sekä tietysti Raamatun totuden oppimisesta.
Olisiko lihan halut niin voimakkaat, ettei niistä halua luopua..?>>Olisiko lihan halut niin voimakkaat, ettei niistä halua luopua..?
Niin jos alennuit arvaamaan minun syyni olla palaamatta vartiotorniseuran mielivallan alle, olevan jonkin asteiset lihan synnit, niin voin hyvällä omallatunnolla kertoa, että jehovantodistajana nuo "synnit" olivat nykyhetkeen moninkertaiset. Mutta eihän niin voi olla, eihän...- salaisuus?
juuri kirjoitti:
kokouksesta ja sain jälleen nauttia rauhallisesta hyvästä seurasta, sekä tietysti Raamatun totuden oppimisesta.
Olisiko lihan halut niin voimakkaat, ettei niistä halua luopua..?olla Jehovan todistaja, ei juoppous, ei parjaaminen, ei rahanahneus ei materialismi, ei mönkään menneet ennustukset.
Jotkut vaan näkevät niitä tarpeekseen ja lähtevät pois.
Eikä kaduta!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin
Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j602751Sä olet epävakaa
tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all472311Mieti miten paljon yritin
Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔611984Keskisarjan puheet
Onko kansanedustajan sopivaa puhua tuollai vai pitäisikkö potkia pois eduskunnasta?3231501- 781326
- 641286
- 691150
- 631032
- 27986
- 79976