Ulkopuolinen:"Oletko sinä jt?"
Jt:"Meillä on rakkaus, meillä on rakkaus, meillä on rakkaus ..."
Ulkopuolinen:"Miten teidän rakkautenne näkyy?"
Jt:"Meillä on rakkaus, meillä on rakkaus, meillä on rakkaus ..."
Ulkopuolinen:"Vai niin. No voisitko sitten vaikka kertoa mitä tällä palstalla on valehdeltu teistä, kun aina sanotte, että teistä valehdellaan?"
Jt:"Ne on valhetta, ne on valhetta, ne on valhetta, luopiot valehtelee, luopiot valehtelee ..."
Ulkopuolinen:"Antaisitko esimerkin?"
Jt:"Valhetta, valhetta, valhetta valhetta ... kaikki on valhetta ...."
Ulkopuolinen:"Olen kuullut, että saatte ottaa osia verestä, mutta veren luovuttaminen on kielletty, miksi?
Jt:"Meillä on totuus, meillä on totuus, meillä on totuus, meillä on totuus ..."
Ulkopuolinen:"Mistä saatte ne sallitut verenosat?"
JT:"Meillä on totuus, meillä on totuus, meillä on totuus ...."
Ulkopuolinen:"Mutta kenen verestä ne voidaan ottaa, jos verikin pitää kaataa maahan?"
Jt: (ajattelee) "Mikä vuohi!"
Jt:"Meillä ON TOTUUS!"
Ulkopuolinen:"Vai niin. Miksi Ilmestyskirjan kohta UM-käännöksessä on käännetty väärin, kun sitä verrataan alkuperäiseen kreikkalaiseen tekstiin? Ilm.5:10 kohdassa lukee 'epi tes ges' tarkoittaa maan päällä - ei maata?"
Jt:"Oletko lukenut LUOPIOSIVUJA?"
Ulkopuolinen:"Ei luin teidän UM-käännöstänne ja asia kummastuttaa minua."
Jt:"Sinä olet ikävä ihminen. Et edes halua tietää mitään asioita. Luterilaisessa kirkossa saa uskoa mitä haluaa. Papitkaan eivät usko Jumalaan. Kaikki luterilaiset ovat moraalittomia, harrastavat haureutta ja polttavat vielä tupakkaakin.
Minä en enää puhu sinun kanssasi mistään."
Ulkopuolinen:"Miten tämä liittyy Ilmestyskirjan 5:10 jakeisiin?"
Jt:"Miksi vihaat jt:ia? Oletko LUOPIO?"
Ulkopuolinen:"Haluaisin vain tietää miksi tulkitsette jakeen Ilm.5:10 tällä tavalla?"
Jt:"Eikö sinulla ole ketään jt-sukulaista - kysy heiltä."
Ulkopuolinen:"Mikset sinä voi kertoa asiaa?"
Jt:"Meillä on totuus, meillä on totuus, meillä on totuus, meillä on totuus ...."
Ulkopuolinen: (Poistuu takavasemmalle)
Kuviteltu keskustelu ......
28
1936
Vastaukset
- LähimmäinenReal
Keskustelu ei taida olla ihan tuollaista JT kanssa, vai onko? Miten voit antaa esimerkin keskustelusta koska et ole koskaan ollut Jt etkä edes tutkisteluoppilas?
- Ohdake
>>Keskustelu ei taida olla ihan tuollaista JT kanssa, vai onko?>>
No, tämä on minun vaikutelmani siitä, mitä on keskustella jt:n kanssa uskonnosta.
>>Miten voit antaa esimerkin keskustelusta koska et ole koskaan ollut Jt etkä edes tutkisteluoppilas?>>
No, sanotaan että olen keskustellut paljon monenkin jt:n kanssa. Eniten sisareni kanssa, joka on toistaiseksi vielä jt.
Ja vaikkapa SINUN kanssasi. Olet niin monta kertaa poistunut takavasemmalle keskustelusta, että se nykyään enemmän huvittaa kuin harmittaa minua. :) - Lähimmäinen.
Ohdake kirjoitti:
>>Keskustelu ei taida olla ihan tuollaista JT kanssa, vai onko?>>
No, tämä on minun vaikutelmani siitä, mitä on keskustella jt:n kanssa uskonnosta.
>>Miten voit antaa esimerkin keskustelusta koska et ole koskaan ollut Jt etkä edes tutkisteluoppilas?>>
No, sanotaan että olen keskustellut paljon monenkin jt:n kanssa. Eniten sisareni kanssa, joka on toistaiseksi vielä jt.
Ja vaikkapa SINUN kanssasi. Olet niin monta kertaa poistunut takavasemmalle keskustelusta, että se nykyään enemmän huvittaa kuin harmittaa minua. :)Nimimerkki oli:LähimmäinenReal, en minä.
- Lähimmäinen.
Sinun kanssa keskustelu on juuri tuollaista!
Yksi aloitus alaspäin (kultin ihanuus), ja juuri tällaisesta "keskustelusta" on kysymys.
- Ohdake
Olin ensin vastaamassa tälle maumaumiehelle, mutta päätinkin avata ihan oman keskustelun.
>>Yksi aloitus alaspäin (kultin ihanuus), ja juuri tällaisesta "keskustelusta" on kysymys.>>
Aivan niin. :) - Lähimmäinen.
Ohdake kirjoitti:
Olin ensin vastaamassa tälle maumaumiehelle, mutta päätinkin avata ihan oman keskustelun.
>>Yksi aloitus alaspäin (kultin ihanuus), ja juuri tällaisesta "keskustelusta" on kysymys.>>
Aivan niin. :)Jos sinulla on ammattisi puolesta aikaa istua päivät pitkät tietokoneen ääressä ilkkumassa ja kokoaikaisesti pilkkaamassa JT niin kysyn vain:"Oletko omasta mielestäsi kristitty" seuraatko Jeesuksen jalanjälkiä!!!
Lähimmäinen. kirjoitti:
Jos sinulla on ammattisi puolesta aikaa istua päivät pitkät tietokoneen ääressä ilkkumassa ja kokoaikaisesti pilkkaamassa JT niin kysyn vain:"Oletko omasta mielestäsi kristitty" seuraatko Jeesuksen jalanjälkiä!!!
>>Jos sinulla on ammattisi puolesta aikaa istua päivät pitkät tietokoneen ääressä ilkkumassa ja kokoaikaisesti pilkkaamassa JT niin kysyn vain:"Oletko omasta mielestäsi kristitty" seuraatko Jeesuksen jalanjälkiä!!!
Ovelta ovelle saarnaamistyössäsi yksi keskeinen sanoma on mustamaalata muut uskonnot kuin jehovantodistajuus. Sen sallit täysin rinnoin, epäilemättä hetkeäkään sen kristillisyyttä. Samaan hengenvetoon eväät kuitenkin muilta saman mitä jehovantodistajille sallit.
>>ilkkumassa ja kokoaikaisesti pilkkaamassa
Jos jehovantodistaja tekee näin, kutsutaan häntä tienraivaajaksi.- Ohdake
Lähimmäinen. kirjoitti:
Jos sinulla on ammattisi puolesta aikaa istua päivät pitkät tietokoneen ääressä ilkkumassa ja kokoaikaisesti pilkkaamassa JT niin kysyn vain:"Oletko omasta mielestäsi kristitty" seuraatko Jeesuksen jalanjälkiä!!!
Näinhän se menee. Minä arvostelen uskontasi - sinä arvostelet minua.
Jeesuskin arvosteli fariseuksia heidän lakihenkisyydestään. Näen jt-lahkon nykyajan fariseuksina. Siispä voin sanoa seuraavani Jeesuksen jalanjälkiä arvostellessani farisealaisuutta jt-lahkossa.
Miksi sinun uskontoasi ei saisi kyseenalaistaa, vaikka sinä tuomitset minun uskoni? Mietipä asiaa tarkkaan, ja katso sitten onko vastauksesi ristiriidassa yllä olevan "kuvitellun keskustelun" kanssa.
Jos uskonnon tulkintojen kyseenalaistaminen, ja oppien RAAMATULLISTEN perustelujen kyseleminen on ilkkumista ja pilkkaa - niin pidätkö itseäsi ilkkujana vai pilkkaajana? - Lähimmäinen.
Ohdake kirjoitti:
Jeesuskin arvosteli fariseuksia heidän lakihenkisyydestään. Näen jt-lahkon nykyajan fariseuksina. Siispä voin sanoa seuraavani Jeesuksen jalanjälkiä arvostellessani farisealaisuutta jt-lahkossa.
Miksi sinun uskontoasi ei saisi kyseenalaistaa, vaikka sinä tuomitset minun uskoni? Mietipä asiaa tarkkaan, ja katso sitten onko vastauksesi ristiriidassa yllä olevan "kuvitellun keskustelun" kanssa.
Jos uskonnon tulkintojen kyseenalaistaminen, ja oppien RAAMATULLISTEN perustelujen kyseleminen on ilkkumista ja pilkkaa - niin pidätkö itseäsi ilkkujana vai pilkkaajana?Kyseenalaistaa??
Minäkin voisin ruveta leikkimään.
Mitä Helari sanoo kun kyselen hänen uskonnostaan?
"Jeesus pelastaa.....Jesus pelastaaa... Joudut Helvettiin... Joudut Helvettiin.." Puhun kielillä:kdasdasdaeelel. "puhun kielillä:pdspfkspw......
Luterilainen:"Kysy pastorilta.....Kysy pastorilta....
"Kolminaisuus mitä se on osaatko selittää??
"Pyhä salaisuus.....Pyhä salaisuus......
pyhä salaisuus........pyhä salaisuus....kysy pastorilta... - Lähimmäinen.
Ohdake kirjoitti:
Jos uskonnon tulkintojen kyseenalaistaminen, ja oppien RAAMATULLISTEN perustelujen kyseleminen on ilkkumista ja pilkkaa - niin pidätkö itseäsi ilkkujana vai pilkkaajana?Ei viestit mene perille tai sitten poistetaan, pannaanpa uudestaan.
Mitä Helluntailainen vastaa kun kysellään hänen uskonnostaan?
"Jeesus......Jeesus....Jeesus....Jodut helvettiin...joudut helvettiin... joudut helvettiin...."Puhun kielillä:fslsf0öwä¨åap
Puhun kielillä:kdqwpkek0kptwrj
Entä mitä Luterilainen vastaa tähän kysymykseen? Mikä on kolminaisuusoppi?
"Pyhä salaisuus....pyhä salaisuus....pyhä salisuus...kysy pastorilta.....kysy pastorilta...pyhä salaisuus... - Ohdake
Lähimmäinen. kirjoitti:
Kyseenalaistaa??
"Jeesus pelastaa.....Jesus pelastaaa... Joudut Helvettiin... Joudut Helvettiin.." Puhun kielillä:kdasdasdaeelel. "puhun kielillä:pdspfkspw......
pyhä salaisuus........pyhä salaisuus....kysy pastorilta...Kysy vain, yritän vastata parhaani mukaan. Kaikkiin kysymyksiin en osaa tokikaan vastata ja saatan myös olla väärässä.
Mitä Paavali sanoi, kun hänen uskostaan kysyttiin?
Vastaus:"Jeesus pelastaa!"
>> Puhun kielillä:kdasdasdaeelel. "puhun kielillä:pdspfkspw......>>
Varopa vain, ettet pilkkaa Pyhää Henkeä.
Hyvä, että tekstini ravistelee sinuakin miettimään. - Ohdake
Lähimmäinen. kirjoitti:
Ei viestit mene perille tai sitten poistetaan, pannaanpa uudestaan.
"Jeesus......Jeesus....Jeesus....Jodut helvettiin...joudut helvettiin... joudut helvettiin...."Puhun kielillä:fslsf0öwä¨åap
"Pyhä salaisuus....pyhä salaisuus....pyhä salisuus...kysy pastorilta.....kysy pastorilta...pyhä salaisuus...Jeesusko sinulle se kirosana on? Pelkäätkö Jeesuksen nimeä? Mikä siinä nimessä on niin ikävää, että sijoitat sen helluntailaisen suuhun?
Katsotaanpa:
"17. ja te joudutte kaikkien vihattaviksi minun nimeni tähden."
Luuk.21
Onko niin, ettet tykkää helluntailaisista, kun he viljelevät mielestäsi liikaa Jeesuksen nimeä?
Ovatko helluntailaiset vihattuja Jeesusjutuistaan? Kuka vihaisi SINUA Jeesuksen nimen tähden, kun itse pilkkaat muita tuon nimen (ainoa, jossa Raamatun mukaan on pelastua) käytöstä?
Funtsi vähän!
"24. Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on."
Room.2
Keiden tähden Jumalan nimeä pilkataan? Ketkä ovat muuttaneet Jumalan nimen pyhästä arkiseksi ja viljelevät sen käyttöä niin, että kaikki ovat alkaneet kutsua/nimitellä heitä samalla nimellä?
Oliko tämä jae kristityn tunnusmerkkejä - vai päinvastoin?
......
Mietipä näitä itseksesi. - Joku ihan muu.
Ohdake kirjoitti:
Jeesusko sinulle se kirosana on? Pelkäätkö Jeesuksen nimeä? Mikä siinä nimessä on niin ikävää, että sijoitat sen helluntailaisen suuhun?
Katsotaanpa:
Luuk.21
Onko niin, ettet tykkää helluntailaisista, kun he viljelevät mielestäsi liikaa Jeesuksen nimeä?
Ovatko helluntailaiset vihattuja Jeesusjutuistaan? Kuka vihaisi SINUA Jeesuksen nimen tähden, kun itse pilkkaat muita tuon nimen (ainoa, jossa Raamatun mukaan on pelastua) käytöstä?
Funtsi vähän!
"24. Sillä "teidän tähtenne Jumalan nimi tulee pilkatuksi pakanain seassa", niinkuin kirjoitettu on."
Room.2
Keiden tähden Jumalan nimeä pilkataan? Ketkä ovat muuttaneet Jumalan nimen pyhästä arkiseksi ja viljelevät sen käyttöä niin, että kaikki ovat alkaneet kutsua/nimitellä heitä samalla nimellä?
......
Mietipä näitä itseksesi.Mutta vastaa lopultakin tuohon "He kaatuivat" avauksessa sinulle esitettyyn kysymykseen. Vai pakenetko taas takavasemmalle?
Ja miksiköhän ihmeessä joku pelkäisi Jeesuksen nimeä? Onko se sinusta vaarallinen? - Ohdake
Joku ihan muu. kirjoitti:
Mutta vastaa lopultakin tuohon "He kaatuivat" avauksessa sinulle esitettyyn kysymykseen. Vai pakenetko taas takavasemmalle?
Ja miksiköhän ihmeessä joku pelkäisi Jeesuksen nimeä? Onko se sinusta vaarallinen?En lue jokaista viestiketjua.
>>Ja miksiköhän ihmeessä joku pelkäisi Jeesuksen nimeä?>>
Saatananpalvojat esimerkiksi pelkäävät.
>>Onko se sinusta vaarallinen?>>
Heidän mielestään varmaankin on. - on.
Lähimmäinen. kirjoitti:
Kyseenalaistaa??
pyhä salaisuus........pyhä salaisuus....kysy pastorilta...Ihan oikein olit sijoittanut nuo lauseesi:)
Jeesus pelastaa.
Niin pelastaa, mutta tarvittaisiin muutakin tietoa, eikä vain osata toistaa tuota. Lahkolaiset jakavat asemalla lappusiaan jeesusteepaidat päällä ja toistelevat pelastuksesta ja helvetistä. Sitten kun heiltä kysyy jotain raamatusta he eivät osaakaan selittää. Liikaa höyrytään pelkästään helvetistä ja Jeesuksen rakkaudesta.
Jehovan todistajien jäsenmäärä on vähenemässä mutta niin on hellarienkin. Kyseinen liike on erittäin hajallaan oleva ja lahkoutunut. Tässä on yksi hyvä kirjoitus aiheesta joka on tänään tehty:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000023344709
:"Kysy pastorilta.....Kysy pastorilta....
Tuo on totta, tavisluterilainen ei tunne raamattua eikä tiedä mihin uskoo, mutta käskee kysymään pastorilta.
Pyhä salaisuus.....Pyhä salaisuus....
Noinhan se vähän on. Kun oikein tiukille menee kolminaisuuden kanssa, aletaan vain toistaa sen olevan salaisuus jota ei tarvitse eikä voikaan ymmärtää. Kysylijä syyllistetään harhaopista ja turhasta järkeilystä. - ,,,,,,,,,,,,,,,,,,
Ohdake kirjoitti:
Jeesusko sinulle se kirosana on? Pelkäätkö Jeesuksen nimeä? Mikä siinä nimessä on niin ikävää, että sijoitat sen helluntailaisen suuhun?
Katsotaanpa:
Luuk.21
Funtsi vähän!
Room.2
......
Mietipä näitä itseksesi.Ketkä ovat muuttaneet Jumalan nimen pyhästä arkiseksi ja viljelevät sen käyttöä niin, että kaikki ovat alkaneet kutsua/nimitellä heitä samalla nimellä?
- Jehovat tietysti! Uusin lempinimi on "jehikset" luin hellaripalstalta, tuota en ole aiemmin kuullutkaan. - aikasi tulee?
Lähimmäinen. kirjoitti:
Istutko dementiakodissa nimeltä:Ruotsin beetel?
- Luoppari
Lähimmäinen. kirjoitti:
Ei viestit mene perille tai sitten poistetaan, pannaanpa uudestaan.
"Pyhä salaisuus....pyhä salaisuus....pyhä salisuus...kysy pastorilta.....kysy pastorilta...pyhä salaisuus...Herää jälleen kysymys, miten Jehovan Todistajat eroavat muista uskonnoista? Ei sitten yhtään mitenkään, kun mennään sanattomaksi, niin aletaan haukkumaan muita uskontoja tai keskustelu kumppaneita eli ohjataan puhe asiasta pois.
on. kirjoitti:
Ihan oikein olit sijoittanut nuo lauseesi:)
Jeesus pelastaa.
Niin pelastaa, mutta tarvittaisiin muutakin tietoa, eikä vain osata toistaa tuota. Lahkolaiset jakavat asemalla lappusiaan jeesusteepaidat päällä ja toistelevat pelastuksesta ja helvetistä. Sitten kun heiltä kysyy jotain raamatusta he eivät osaakaan selittää. Liikaa höyrytään pelkästään helvetistä ja Jeesuksen rakkaudesta.
Jehovan todistajien jäsenmäärä on vähenemässä mutta niin on hellarienkin. Kyseinen liike on erittäin hajallaan oleva ja lahkoutunut. Tässä on yksi hyvä kirjoitus aiheesta joka on tänään tehty:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000217&posting=22000000023344709
:"Kysy pastorilta.....Kysy pastorilta....
Tuo on totta, tavisluterilainen ei tunne raamattua eikä tiedä mihin uskoo, mutta käskee kysymään pastorilta.
Pyhä salaisuus.....Pyhä salaisuus....
Noinhan se vähän on. Kun oikein tiukille menee kolminaisuuden kanssa, aletaan vain toistaa sen olevan salaisuus jota ei tarvitse eikä voikaan ymmärtää. Kysylijä syyllistetään harhaopista ja turhasta järkeilystä.
Jeesus pelastaa
Entäpä, jos asiasta sitten yrittää keskustella? Vartiotornilainen ei halua ymmärtää, vaan alkaa selittämään sitä, että Jehova Jumala on tärkeämpi. Keskustelu ei johda mihinkään.
Kysy pastorilta
On totta, että tuollaisiakin löytyy, jos kerran suurin osa ei edes tunne Raamattua. Nyt on kuitenkin kyse keskustelijasta, joka on perustellut näkemyksiään ja yrittämällä yrittää saada vartiotornilaisilta vastausta. Turhaan.
Pyhä salaisuus...
Näitäkin on. Nyt olet kuitenkin tehnyt kolminaisuusopista itsellesi jonkinlaisen verukkeen, jolla olet uskomatta Jeesukseen. Miettisit edes perusteluita. Vaikka ne eivät todistaisikaan kirkon opetuksia todeksi, ne kuitenkin osoittavat vartiotorniopin vääräksi. Miksi olisi valittava kahden väärän välillä? Eikö asioista olisi voitava keskustella Raamatun sanoin?- Lähimmäinen.
Ohdake kirjoitti:
Katsotaanpa:
Luuk.21
Funtsi vähän!
Room.2
......
Mietipä näitä itseksesi.Jeesuksen nimi ja ja kuolema meidän syntisten takia on yhtä tärkeä minulle, kuin Helluntailaisillekin mutta!he unohtavat kokonaan Jeesuksen Isän Jehova Jumalan, kuten jo olen aikaisemmin kirjoittanut olen tavannut monia vilpittömiä Helluntailaisia kylläkin enimmäkseen Romaaneja.
- Lähimmäinen.
Luoppari kirjoitti:
Herää jälleen kysymys, miten Jehovan Todistajat eroavat muista uskonnoista? Ei sitten yhtään mitenkään, kun mennään sanattomaksi, niin aletaan haukkumaan muita uskontoja tai keskustelu kumppaneita eli ohjataan puhe asiasta pois.
Asiasta??? Pois???
- Luoppari
Lähimmäinen. kirjoitti:
Asiasta??? Pois???
Käsitykseni mukaan tällä palstalla on tarkoitus keskustella Jehovan Todistajista eikä heluntailaisista ja luterilaisista.
- Lähimmäinen.
Luoppari kirjoitti:
Käsitykseni mukaan tällä palstalla on tarkoitus keskustella Jehovan Todistajista eikä heluntailaisista ja luterilaisista.
Kyllä on ,mutta ei ole kielettyä puhumasta muista uskonnoista, ja keskustella saa, JT mutta Ohdake ei keskustele, vaan yrittää tehdä meistä JT toisen luokan kansalaisia ivailullaan.
- fger.
Ohdake kirjoitti:
En lue jokaista viestiketjua.
>>Ja miksiköhän ihmeessä joku pelkäisi Jeesuksen nimeä?>>
Saatananpalvojat esimerkiksi pelkäävät.
>>Onko se sinusta vaarallinen?>>
Heidän mielestään varmaankin on.Miten muuten erottelet henget? Miten esim. tiedetään, että oikeanlaatuinen henki kaataa ihmisen?
klo 09.31
Artikkeli AL:ssa 21.1.2007 sunnuntaina:
Oulussa opetetaan kaatumista n. 50v naisille, jotta he eivät katkoisi luitaan.
Miksi muuten on annettu opatusta turvalliseen kaatumiseen?. Aiheuttaisiko Jumalan henki yksilön loukkaantumisen?
Mietipä tätä.
- vain on
"Antaako akateeminen koulutus parhaat eväät papin työhön?
Siinä missä toiset ovat kokeneet historiallis-kriittisen raamatun tutkimuksen vahingoittavan tulevien pappien suhdetta Jumalan sanaan, toiset ovat toivoneet kirkon antavan enemmän omaa koulutusta yliopistokoulutuksen vastapainoksi."- Taislo
http://www.oulu.fi/historia/1700.ppt raamatun kriittinen tarkastelu teologisessa tiedekunnassa&hl=fi&gl=fi&ct=clnk&cd=2&lr=lang_fi
Alkava raamattukritiikki
* heliosentrinen maailmankuva ristiriidassa Raamatun kanssa
o Joosuan kirja 10:12,13
o Raamatussa inhimillisiä virheitä
o Raamatun merkitys tulee arvioida uudestaan
* Christoph Wittich: akkommodaatioteoria
Historiallinen raamattukritiikki
* Raamattu on pitemmän ajan kuluessa syntynyt, ihmisten kirjoittama teos
* Balthasar Bekker
o Raamattua on tulkittava symbolisesti
* Christian Wolff
o Raamatun selitysperusteeksi järki
* Johan Welin
o Raamatussa on ristiriitaisia kohtia, kansanomaisia sanontatapoja ja liioittelevaa kielenkäyttöä
Henkiolentoja ?
* Balthasar Bekker (1634-1698)
o perusti ajattelun Descartesin dualismiin: henki ja materia ovat toisistaan erillään
o henkiolennot eivät voi vaikuttaa ihmisiin
o Raamatun tarinat henkiolennoista tarua
Baruch Spinoza (1632-1677)
* hollantilainen
* kehitteli Descartesin ajatuksia eteenpäin
* pyrki rationalisoimaan Raamatun kertomukset
* Raamattu ihmisen mielikuvituksen tuote
* ei Jumalan sanaa
- fger.
"valhetta, valhetta valhetta"
Eräs näyte:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000023284877
Siihen korjaus:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=4500000000000099&posting=22000000023373384
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2721768Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141672- 1361258
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1261135- 83807
- 162741
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168721Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala412652- 52582
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52535