Heititkö hukkaan lahjasi?

Horman

Uskonpa, että monen luopuneen halu oli vain pelastaa oma nahkansa Harmagedonista. Mutta kun harmagedonia ei kuulunutkaan, katosi tarve osoittaa "innokkuutta". Kuinka moni luopunut onkaan heittänyt hukkaan näyttelijän lahjansa, kun ei mennyt aikanaan teatterikouluun?

7

398

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toire

Me tiedämme ensiksikin sen, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheineen pilkkaajia, jotka kulkevat omien halujensa mukaan ja sanovat: "Missä on se hänen luvattu läsnäolonsa? Onhan siitä päivästä asti, jona esi-isämme nukahtivat pois, kaikki pysynyt juuri sellaisena kuin luomakunnan alusta asti."

2.Piet.3:1-13 UM:
      "3 Rakkaat, tämä on jo toinen kirje, jonka teille kirjoitan ja jossa, niin kuin ensimmäisessäkin, minä muistuttamalla herätän teidän selvää ajattelukykyänne, 2 jotta muistaisitte pyhien profeettojen ennen puhumat sanat ja apostolienne välittämän Herran ja Pelastajan käskyn.

3 Sillä te tiedätte ensiksikin sen, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheineen pilkkaajia, jotka kulkevat omien halujensa mukaan 4 ja sanovat: "Missä on se hänen luvattu läsnäolonsa? Onhan siitä päivästä asti, jona esi-isämme nukahtivat pois, kaikki pysynyt juuri sellaisena kuin luomakunnan alusta asti."

5 Sillä heidän toiveensa mukaan heiltä jää huomaamatta se, että vanhastaan oli taivaat ja maa, joka kiinteänä kohosi vedestä ja veden keskellä Jumalan sanan vaikutuksesta, 6 ja niillä keinoin silloinen maailma kärsi tuhon, kun se hukutettiin vedellä. 7 Mutta saman sanan vaikutuksesta nykyiset taivaat ja maa ovat talletetut tulelle, ja niitä säilytetään jumalattomien ihmisten tuomion ja tuhon päivään.

8 Älköön kuitenkaan tämä yksi seikka jääkö teiltä, rakkaat, huomaamatta, että yksi päivä on Jehovalle kuin tuhat vuotta ja tuhat vuotta kuin yksi päivä.

9 Jehova ei ole hidas lupauksensa suhteen, niin kuin jotkut pitävät sitä hitautena, vaan hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska hän ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan haluaa kaikkien pääsevän katumukseen.

10 Mutta Jehovan päivä tulee niin kuin varas, jolloin taivaat katoavat pauhaten, mutta alkuainekset äärimmäisen kuumina hajoavat, ja maa ja siinä olevat työt paljastuvat.

11 Koska näiden kaikkien on määrä näin hajota, millaisia pitäisikään teidän olla pyhissä käytöstavoissa ja jumalisen antaumuksen teoissa 12 odottaessanne Jehovan päivän läsnäoloa ja pitäessänne sen läheisenä mielessänne, päivän jonka vuoksi taivaat palavina hajoavat ja alkuainekset äärimmäisen kuumina sulavat!

13 Mutta hänen lupauksensa mukaan me odotamme uusia taivaita ja uutta maata, joissa vanhurskaus asuu."

• niin.

"9 Jehova ei ole hidas lupauksensa suhteen, niin kuin jotkut pitävät sitä hitautena, vaan hän on kärsivällinen teitä kohtaan, koska hän ei halua kenenkään tuhoutuvan vaan haluaa kaikkien pääsevän katumukseen."

Tuoko luopumus esiin luopioiden itsekkyyden, oliko itsekkyys sittenkin heidän voimana alkutaipaleella valtakunnan hyvässä työssä? Itsekkyyskö sai lähtemään mukaan vain pelastaakseen oman nahkansa, piittaamatta muiden elämästä? Vai rakastavatko he kuitenkin maailmaa niin paljon, että harmagedonin näennäisesti viipyessä, halusivat vielä kerran olla osa maailmasta, jääden kuitenkin sille tielleen ikäänkuin loukkuun?

• Capybara

""niin kuin jotkut pitävät sitä hitautena"
        Kirjoittanut: niin. 5.2.2007 klo 18.25

oliko itsekkyys sittenkin heidän voimana alkutaipaleella valtakunnan hyvässä työssä?"

No ei ainakaan rakkaus.
        Vasta kun minut erotettiin perin rakkaudettomasti, huomasin etten itsekään ollut rakkaudellinen seurakuntalaisia kohtaan.

Mutta liittymisen aikaan oikeasti minua kalvoi sisäinen tuska joka konkretisoitui maailman tilassa ja kyvyttömyydessä tehdä sille mitään. Eli olin ihan oikeasti lampaankaltainen.

Minulla toki sama tuska on vieläkin.

"Vai rakastavatko he kuitenkin maailmaa niin paljon, että harmagedonin näennäisesti viipyessä, halusivat vielä kerran olla osa maailmasta, jääden kuitenkin sille tielleen ikäänkuin loukkuun?"

Maailmalla on tarjottavana aito vapaus. Vapaus päättää noudattaako esimerkiksi Jehovan todistajien erottamisperusteiksi julkisesti lausumia elämänohjeita vaiko ei. Kukaan ei sanktiota aseta jos toikkaroit kadulla humalassa tai poltat tupakkaa, se luo vastuuta oman käytöksen suhteen. Ja kun vastuu on itsellä eikä oikeuskomitealla, voi ihan oikeasti kasvaa aikuiseksi ja moraaliseksi.

• Ormoda
        Capybara kirjoitti:

""niin kuin jotkut pitävät sitä hitautena"
        Kirjoittanut: niin. 5.2.2007 klo 18.25

oliko itsekkyys sittenkin heidän voimana alkutaipaleella valtakunnan hyvässä työssä?"

No ei ainakaan rakkaus.
        Vasta kun minut erotettiin perin rakkaudettomasti, huomasin etten itsekään ollut rakkaudellinen seurakuntalaisia kohtaan.

Mutta liittymisen aikaan oikeasti minua kalvoi sisäinen tuska joka konkretisoitui maailman tilassa ja kyvyttömyydessä tehdä sille mitään. Eli olin ihan oikeasti lampaankaltainen.

Minulla toki sama tuska on vieläkin.

"Vai rakastavatko he kuitenkin maailmaa niin paljon, että harmagedonin näennäisesti viipyessä, halusivat vielä kerran olla osa maailmasta, jääden kuitenkin sille tielleen ikäänkuin loukkuun?"

Maailmalla on tarjottavana aito vapaus. Vapaus päättää noudattaako esimerkiksi Jehovan todistajien erottamisperusteiksi julkisesti lausumia elämänohjeita vaiko ei. Kukaan ei sanktiota aseta jos toikkaroit kadulla humalassa tai poltat tupakkaa, se luo vastuuta oman käytöksen suhteen. Ja kun vastuu on itsellä eikä oikeuskomitealla, voi ihan oikeasti kasvaa aikuiseksi ja moraaliseksi.

Capybara:
        "Maailmalla on tarjottavana aito vapaus. Vapaus päättää noudattaako..."

Vertaa:

2.Piet.2:19-22 KR-92

19 He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. 20 Jos he ovat päässeet eroon maailman saastasta tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen mutta sitten taas vajoavat siihen ja joutuvat sen valtaan, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa. 21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi lainkaan oppineet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he sen opittuaan kääntävät selkänsä pyhälle käskylle, jonka ovat vastaanottaneet. 22 Heidän on käynyt juuri niin kuin sananlaskussa sanotaan: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."
        http://www.evl.fi/raamattu/1992/2Piet.2.html

• Capybara
        Ormoda kirjoitti:

Capybara:
        "Maailmalla on tarjottavana aito vapaus. Vapaus päättää noudattaako..."

Vertaa:

2.Piet.2:19-22 KR-92

19 He lupaavat näille vapautta, vaikka itse ovat turmeluksen orjia: kenen voittama ihminen on, sen orja hän on. 20 Jos he ovat päässeet eroon maailman saastasta tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen mutta sitten taas vajoavat siihen ja joutuvat sen valtaan, heidän tilansa on lopussa pahempi kuin alussa. 21 Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi lainkaan oppineet tuntemaan vanhurskauden tietä, kuin että he sen opittuaan kääntävät selkänsä pyhälle käskylle, jonka ovat vastaanottaneet. 22 Heidän on käynyt juuri niin kuin sananlaskussa sanotaan: "Koira palaa oksennukselleen", ja: "Pesty sika rypee rapakossa."
        http://www.evl.fi/raamattu/1992/2Piet.2.html

"Jos he ovat päässeet eroon maailman saastasta tullessaan tuntemaan meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen mutta sitten taas vajoavat siihen ja joutuvat sen valtaan"

Miten minä olen päässyt eroon maailman saastasta kun minä törmään pedofiiliin Jehovan todistajien seurakunnassa? Olen törmännyt muihinkin rikollisiin, mutta täytyy sanoa etten maailmassa ole tuntenut yhtään pedofiilia.

Jehovan todistajat ei suojele maailman saastalta.

Joku uskovainen voisi kysyä myös ovatko Jehovan todistajat tulleet tuntemaan meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen.

Minun oma toteamukseni oli omalta kohdaltani siis etten minä rakasta. Vaikka tuntisinkin Kristuksen, Kristus tuskin haluaisi tuntea minua.Minusta on väärin teeskennellä muuta.

• >>Uskonpa, että monen luopuneen halu oli vain pelastaa oma nahkansa Harmagedonista.

Tällaisia "luopuneita" on seurakunnat pullollaan, varmasti hämmästyisit jos tietäisit totuuden.

>>Mutta kun harmagedonia ei kuulunutkaan, katosi tarve osoittaa "innokkuutta".

Ala-aste ikäisenä tuumailin, että olisipa se harmi jos gedoni tulisi kuten vanhempani ja vartiotorniseura sen uskoi tulevan. Silloin en ehtisi aikuisikään ja kokea elämää aikuisena. Tämä siksi, että enhän voinut olla varma omasta paratiisilipukkeen saamisesta. Mitä enemmän aikaa kului, sen vähemmän koko gedonilla oli enää vaikutusta minuun missään elämän aloilla. Sama linja on jatkunut aina tähän saakka, ja tulee jatkumaan vielä niin kauan kuin henki meikäläisessä jaksaa pihistä. Syykin on selvä: mitään gedonia ei ole, ei tule eikä tilata. "Innokkuuteni" oli alkujaan täysin vilpitöntä, kunnes ikää karttui sen teini-iän verran ja niinpä armeijan harmaiden "uhka" oli enää ainoa innokkuuteni salaisuus. Kadun tuotakin nyt.

>>Kuinka moni luopunut onkaan heittänyt hukkaan näyttelijän lahjansa, kun ei mennyt aikanaan teatterikouluun?

"Sukujehovantodistajana" olemiseen ja näyttelemiseen ei tarvita murto-osaakaan näyttelijän taidoista. Kyllä sitä osaa hymyillä silloin kun on hymyiltävä, olla teokraattinen silloin kun tilanne vaatii ja käydä jopa kentällä jos "pakkotilanne" eteen tulee. Sinunkin seurakuntasi on suhteellisen täynnä ihan samasta puusta veistettyjä kuin minäkin, ehkä jopa sinäkin olet sellainen. Täällähän tuota teokraattista itsetuntoa on hyvä käydä kohottamassa - leijumassa kaiken yläpuolella. Totuus on aina jotain ihan muuta, kuin mitä antaa ymmärtää. Totuus ei sellaisenaan kuulu jehovantodistajuuteen juurikaan.

• salaisuus?

ja siinä näyttelijät taputtavat toisilleen, kuinka hyviä ja erinomaisia ollaan. Etuoikeutetut ihmiset, jotka ainoina elävät onnellista elämää ja kuinka valtakunnan asiat etusijalle pannessaan kaikki järjestyy?????
      Laittakaahan JT esimerkkiä kuinka kaikki järjestyy??

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      72
      4672
    2. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      54
      2537
    3. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      62
      2150
    4. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      74
      1350
    5. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      77
      1163
    6. Helena Ahti-Hallberg laukoo suorat sanat - Tämä voi olla ongelma uudella TTK kaudella: "Jos on..."

Helena Ahti-Hallberg - tuo upea ja vaativa TTK-tuomari! Tanssii Tähtien Kanssa suosikkiohjelma starttaa syksyn iloksi ja
      Tanssii tähtien kanssa
      22
      1150
    7. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      32
      1102
    8. Ihmisen todellinen tarkoitus, dharma on tehdä tietoinen valinta toimia muiden hyväksi.

Tällä polulla ei ole tappioita eikä häviöitä. Vaikka ihminen ei pääsisi tällä polulla loppuun asti, hän ei menetä mitä
      Hindulaisuus
      417
      1014
    9. Olisin vain n.ssinut sua kerran

Mutta ei kelvannut.
      Ikävä
      74
      919
    10. Millaisen sormuksen nainen haluat

Kun mennään naimisiin? 💍
      Ikävä
      64