Hei Punkkarit

Pekka Punkpää

Hei kaikki Punkkarit!
Kuunelkaa Se -yhtyeen kappale nimeltä "Punk on typerää". Kappale on vuodelta 78-79. Siinä on hyvää itseironiaa.

13

1147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Old Dog

      "uuden aallon" länkytystä, itseasiassa vituttaa koko nimitys Suomipunk

      • mää sitten huomenna

        länkytystä ollut...Tulee mieleen, ettei kaveri
        ole koskaan kuin ehkä ohimennen biisin kuullut.
        Se biisi oli Punkrockia. Huomio. Ja se yhtyeen albumi vuodelta 1979 ...ja me tehtiin rakkautta
        oli yksi merkittävimmistä....Eihän punkrockissa
        aina tarvitse olla nuppi kaakkoon ja tubescream
        täysillä.
        Olen soittanut monessa erilaisessa punkbändissä
        aina hc-pop akselilla, - ja vielä sieltä välistä vetäen jotain NEW ORDER/JOY DIVISION.


      • Old Dog
        mää sitten huomenna kirjoitti:

        länkytystä ollut...Tulee mieleen, ettei kaveri
        ole koskaan kuin ehkä ohimennen biisin kuullut.
        Se biisi oli Punkrockia. Huomio. Ja se yhtyeen albumi vuodelta 1979 ...ja me tehtiin rakkautta
        oli yksi merkittävimmistä....Eihän punkrockissa
        aina tarvitse olla nuppi kaakkoon ja tubescream
        täysillä.
        Olen soittanut monessa erilaisessa punkbändissä
        aina hc-pop akselilla, - ja vielä sieltä välistä vetäen jotain NEW ORDER/JOY DIVISION.

        uusi aalto= täyttä paskaa, samoin kaikki muukin punkkipoppi, naurettavaa



      • jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        Suurin osa uudesta aallosta, mitä olen kuunnellut, ei ole kuulostanut järin kaksiselta, korkeintaan ok popilta.

        Mutta en kutsuisi esim. Joy Divisionia paskaksi!

        http://www.youtube.com/watch?v=JCVHAjTBb1U

        http://www.youtube.com/watch?v=s0VsPiwSm3w

        Ennen kuin enempää todistelen huonoa musiikkitietouttani, täytynee korjata sen verran, että Joy Division luettaneen kuitenkin enemmän post-punkkiin kuin uuteen aaltoon.


      • mää sitten huomenna
        jtguytiooiyhvb kirjoitti:

        Ennen kuin enempää todistelen huonoa musiikkitietouttani, täytynee korjata sen verran, että Joy Division luettaneen kuitenkin enemmän post-punkkiin kuin uuteen aaltoon.

        Joy Division itsessään oli real PUNK. Et siis tunne heidän tarinaa: Alussa oli tosi PUNK WARSAW, joka muutti nimensä JOY DIVISION:iksi 1978, sitten Joy Division ja jälkeen Ian Curtisin itsemurhan, bändi on näihin päiviin saakka pitänyt nimenään NEW ORDER.

        Pientä kerrottavaa tämäkin, että bändit CRASS, WARSAW ja U.K.SUBS treenailivat Lontoossa talven
        1976 samassa treenikämpässä.

        Joskus nippelitieto on kivaa.


      • mää sitten huomenna kirjoitti:

        Joy Division itsessään oli real PUNK. Et siis tunne heidän tarinaa: Alussa oli tosi PUNK WARSAW, joka muutti nimensä JOY DIVISION:iksi 1978, sitten Joy Division ja jälkeen Ian Curtisin itsemurhan, bändi on näihin päiviin saakka pitänyt nimenään NEW ORDER.

        Pientä kerrottavaa tämäkin, että bändit CRASS, WARSAW ja U.K.SUBS treenailivat Lontoossa talven
        1976 samassa treenikämpässä.

        Joskus nippelitieto on kivaa.

        Ja taisivatpa jopa saada inspiraation bändin perustamiseen Sex Pistols keikalla, jos en väärin muista. Mutta ei sitä edes hampaat irvessäkään voi pitää Closer levyä punkkina...

        http://www.youtube.com/watch?v=PMAB3r6EjcM

        ...jos edes ensimmäistäkään levyä tosipunkki punkiksi enää lue.


    • mää sitten huomenna

      joo, se oli muuten jotenkin pikkuloistavan itseironinen kappale Hilse-lp:ltä (sanokaa jos muistan kokoelman väärin) Pidin siitä todella lujasti, ehken lujasti, mutta Yari veti sen kuunneltavan hyvällä mooditilityksellä: "punk punk punk on typerää, levyt pyörii vain ympyrää." Siihen voi joku heittää jatkoa, mutta kyllä kitarat surisivat ja rumpubiitti muodoltaan total-punk, kuten täytyikin...hienot sanat, haluaisi moni muukin kuunnella tuon biisin tänäkin päivänä...mää en voi ehkä, koska 1500 kasettia työläs läpikäytävä. LÖydän jos haluan, tuota levyä ei mulla enää oo, koska möin
      sen saadakseni kaljarahaa....

      • asdasdasda

        kuuntles vaikka anal thunderin diabetes! hyvä punkkibiisi!


      • mää sitten huomenna
        asdasdasda kirjoitti:

        kuuntles vaikka anal thunderin diabetes! hyvä punkkibiisi!

        PINK MILITARY: ...In all big cities. Toi biisi on
        muistaakseni vuodelta 1981, mut eiköhän netistäkin löydy, jos jaksaa nähdä vaivaa.
        Kappale soi -80 alkupuolella rockradiossa lukuisia kertoja, sekä oli samoihin aikoihin brittilistojen toptenissä. Haukkukaa vaan, jos puolustan Veskua rasistiksi; mää oon nähnyt kohta 4 vuosikymmentä punkrockin kehitystä, ja
        muutaman biisin kuunnellutkin....:D)


      • vanha ukko

        ...punk punk punk on typerää levyt pyörii vaan ympyrää, sähköisyys on sitä et kerää pölyä. Punk punk punk on typerää umpikuja määränpää...

        hieno piisi löytyy Hilse 1 lp:ltä. Kakkonen onkin sitten huonompi kokoelma, mutta ykkönen on loistava


    • .......

      ...helvetin hyvä kappale. HilseLP:n suurimpia helmiä Eppujen Cock in my pocket -coverin ohella.

      Ja Se -yhtye muutenkin - Yari ei koskaan antanut minkäänlaisten kahleiden rajoittaa tuotantoaan. Esimerkiksi toinen 7" vuodelta 1978, Mä haluan elää/Mitä me tehdään?. Ekalla puolella kunnon sanatulva-punk-rytistys ja b-puolena pianolla säestetty herkkä laulu nuoresta parista ("...ja me tehtiin rakkautta" -levyltä).



      sanat Punk on typerää -kappaleeseen:


      Tää ois voinu olla huuli,
      me oltais voitu soittaa jatsia
      Mutta joku meistä kuuli
      mitä on Eput sekä Ratsia

      Se usko että mekin pystytään
      typerään kohkaamiseen milloin tahansa
      Kun vastaan tulee Montonen
      ja käskee ottaa mallia
      Se törmää Petri Tiili-seinään
      ja väistää Hasse ÄäniWallia
      Ja kauniit pitkät hiukset leikataan,
      vaikka joudutaan sukulaisten pilkan kohteeksi

      Punk punk punk on typerää,
      kun levyt pyörii vain ympyrää,
      sähköisyys on sitä
      että kerää pölyä
      Punk punk punk on typerää,
      ei edes lihaksia kehitä,
      mitä vittua tähänkään vois keksiä?

      Jokaisen punkkarin pitäis
      tarkistaa olkapäät,
      Ei kellään voi olla
      sekä hilsettä että järkeä,
      Ja ne laulut on niin pirun tylsiä,
      niistä puuttuu soinnut,
      rytmi, melodia, kaikki sellanen musikaalinen niinku ote ja kauneus...

      Punk punk punk on typerää,
      kun levyt pyörii vain ympyrää,
      sähköisyys on sitä että kerää pölyä
      Punk punk punk on typerää
      ja umpikuja on määränpää,
      Pentti Teräväisenkin voi tylsistää

      Punk punk punk on typerää
      siitä päänahkaan naarmut jää
      ja kuka rakastaisi Pertti Strömiä?
      Punk punk punk on typerää
      kun levyt pyörii vain ympyrää,
      eikä kestä jos raapaiset vähän syvempää...
      Yääk!!

      -Yari

      • Pekka Punkpää

        Kiitti sanoista.

        HilseLP:llä oli todellakin mukavia kappaleita samoin kuin tuolla "...ja me tehtiin rakkautta" -levyllä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      53
      1489
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      123
      1334
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      123
      1218
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      140
      1044
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      101
      897
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      337
      831
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      724
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      646
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      643
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      602
    Aihe