sekamuotoinen persoonallisuushäiriö

mira100

osaisiko joku kertoa minulle jotain sekamuotoisesta persoonallisuushäiriöstä ja onko tälläinen ihminen sovelias yksinhuoltajaksi tai yleensä edes sovelias huolehtimaan lapsesta?

4

1119

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Psykopatologia

      Dg. sekamuotoinen persoonallisuushäiriö voi merkitä tarkkaa kuvausta ihmisestä, jossa on koktaili eri persoonallisuushäiriöiden piirteitä mahdollisesti eri asteisena. Mutta tässä tulisi lisänä olla jonkinlainen maininta painotuksista. - Dg merkitseekin usein itse asiassa suunnilleen sitä, että "jotain outoa tuossa on mutta en tarkkaan tiedä mitä"!

      Eli sekamuotoinen saattaa merkitä huonosti tutkittua tapausta. Sekamuotoisia ei yleensä pidetä "pahimpina". Diagnoosista yksin ei voi päätellä pitävästi kysymiäsi asioita. Huomattakoon myös, että psykiatrinen diagnosointi on tuntuvan epätarkkaa ja muutenkin: Tulisi katsoa persoonallisuuden kokonaisuutta, ei dg-nimikettä.

      • Olin ajatellut aina, että kaikki ihmiset omaavat jonkinasteisia häiriöitä useista persoonallisuushäiriöistä.

        Ja, että jokaisella ihmisellä on niitä taipumuksia niihin "jotain outoa". Muutoinhan ihmiset olisivat toistensa klooneja.

        Itse sanoisin kysyjälle, että jos itse on enimmäkseen tyytyväinen itseensä ja läheisetkään ihmiset eivät pahemmin jatkuvasti valita käytöksestäsi, silloin ei ole mitään estettä.

        Suomi on ihan pullollaan vanhemmiksi arveluttavan sopivia ihmisiä.


      • Psykopatologia
        miljoona kirjoitti:

        Olin ajatellut aina, että kaikki ihmiset omaavat jonkinasteisia häiriöitä useista persoonallisuushäiriöistä.

        Ja, että jokaisella ihmisellä on niitä taipumuksia niihin "jotain outoa". Muutoinhan ihmiset olisivat toistensa klooneja.

        Itse sanoisin kysyjälle, että jos itse on enimmäkseen tyytyväinen itseensä ja läheisetkään ihmiset eivät pahemmin jatkuvasti valita käytöksestäsi, silloin ei ole mitään estettä.

        Suomi on ihan pullollaan vanhemmiksi arveluttavan sopivia ihmisiä.

        "kaikki ihmiset omaavat jonkinasteisia häiriöitä useista persoonallisuushäiriöistä."

        Tai ainakin niin, että jokaisella on persoonallisuudessaan samoja kvaliteetteja, jotka ovat painottuneina ns. persoonallisuushäiriöissä.

        Usein ei myöskään eroteta diagnooseja "sekamuotoinen perdoonallisuushäiriö" ja "muu persoonallisuushäiriö".


      • Psykopatologia kirjoitti:

        "kaikki ihmiset omaavat jonkinasteisia häiriöitä useista persoonallisuushäiriöistä."

        Tai ainakin niin, että jokaisella on persoonallisuudessaan samoja kvaliteetteja, jotka ovat painottuneina ns. persoonallisuushäiriöissä.

        Usein ei myöskään eroteta diagnooseja "sekamuotoinen perdoonallisuushäiriö" ja "muu persoonallisuushäiriö".

        Kiitos tarkennuksesta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe