http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Maslow's_hierarchy _of_needs.svg
Millä tasolla sinä olet? Minä olen ollut viitostasolla lapsuudesta saakka, mutta olen elänyt yli 10 vuotta ilman sittemmin osittain menettämiäni kolmos- ja nelostasoja. Olen tietoisesti pyrkinyt ylläpitämään viitostasoa mutta se ei ole sama kuin lapsena. Menettäessäni koko kolmosen ja osan nelosta menetin kokonaan myös kakkosen moraliteetin. Sain sen takaisin mutta tilanteeni jatkuu edelleen ennallaan. Koen että suomalainen yhteiskunta kieltää minulta nelostason ja että viitostasoni myös estää minua saamasta kolmostasoa.
Terve ihminen?,
7
626
Vastaukset
- Psykopatologia
h u m a n i s t i n e n .p s y k o l o g i a,
yhdysv. psykologin Abraham Harold Maslow’in (1909–1970) ym. alulle panema ihmisen kasvupotentiaaleja painottava ja *eksistentialismiin yhdistyvä *psykologian suunta, *third force (*behaviorismin ja *psykoanalyysin välissä); voimakkaimmillaan 1950- ja 1960-luvulla. Siinä toimivat mm. *Rogers, yhdysv. psykologi Rollo Reece May (1909–1994), saks.-yhdysv. (1938–) psykologi Charlotte Berta Bühler, o.s. Malachowski (1893–1974) ja itäv. psykiatri (logoterapia) Victor Emil Frankl (1905–1997); Suomessa *Rauhala. - Pikasensuuri
Vielä hedelmällisemää olisi kommunikoida videoitse. Ehdottaisin että kommunikoisimme videoitse.
- "Millä tasolla olet...
Kaikki nuo tasot pitäisi jollain tavalla sisältyä ihmisen elämiseen ja olemiseen. Ei minullakaan joka kohta täyty (esim. respect by self on kunnossa; sen sijaan respect by others tökkii pahsti), mutta kyllä minä siellä huipulla keikun ;-D
Heikun keikun vaan sullekin! - Tärkeää
On tärkeää myös huomata muokkaustunnus: , tai . on otsikossa, kun sitä muokataan. Muokkaus muuttaa muotoaan ja muokattu muoto on muunlainen kuin muokkaamaton, siksi muokkaustunnus.
- Tärkeää!
Voi olla myös *
- ei tuo hierarkia
ole sellainen, että siinä kivutaan normaaliuteen tai terveyteen. Ihminen toimii eri tasojen mukaan eri tilanteissa ja se ohjaa ihmisen toimintaa, jos "käytät" vain yhtä tasoa, on se tietysti ehkä jaettavissa normaalia-epänormaalia- jaolla, mutta kysymyksenasettelusi näin ollen on virheellinen.
Olen samaa mieltä kanssasi. Fyysisesti sairas ja vajaakuntoinen ihminen toteuttaa henkisiä tarpeitaan ihan siinä missä ns.terveet usein jopa huomattavasti enemmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Korjaa toki jos...
Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä293285- 1181312
Ellen Jokikunnas paljasti somessa ison perheuutisen - Ralph-poika elämänmuutoksen edessä!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask sekä Ralph-poika ovat uuden edessä. Tsemppiä koko perheelle ja erityisesti Ralphille! Lu101245- 711028
- 581021
Nainen, jos kuuntelet ja tottelet, niin sinulle on hyvä osa
Ominpäin toimiessasi olet jo nähnyt mihin se on johtanut. Olen jo edeltä sen sinulle kertonut ja näen sen asian ja totuu1871006olet kaiken rakkauden arvoinen
Olisinpa kertonut kuinka rakastuin sinuun. Kuinka hyvältä tunnuit siinä lähelläni, kunpa en olisi väistänyt vastapäätyy26947Olisi kiva
Tietää, mitä oikein ajattelet minusta tai meistä? Mitä meidän välillä on? Salattua tykkäämistä, halua, himoa? Onhan tämä38921Mikä koirarotu muistuttaa kaivattuasi eniten?
Koirien piirteet muistuttavat usein ihmisten ja omistajiensa piirteitä.66900Oot mun koko maailma
Ei ole koskaan ollut ketään, joka olisi niin täydellinen minulle kuin sinä mies ❤️ Ikävöin sua🥹78855