Terve ihminen?,

teemunideapaja

http://en.wikipedia.org/wiki/Image:Maslow's_hierarchy _of_needs.svg

Millä tasolla sinä olet? Minä olen ollut viitostasolla lapsuudesta saakka, mutta olen elänyt yli 10 vuotta ilman sittemmin osittain menettämiäni kolmos- ja nelostasoja. Olen tietoisesti pyrkinyt ylläpitämään viitostasoa mutta se ei ole sama kuin lapsena. Menettäessäni koko kolmosen ja osan nelosta menetin kokonaan myös kakkosen moraliteetin. Sain sen takaisin mutta tilanteeni jatkuu edelleen ennallaan. Koen että suomalainen yhteiskunta kieltää minulta nelostason ja että viitostasoni myös estää minua saamasta kolmostasoa.

7

647

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Psykopatologia

      h u m a n i s t i n e n .p s y k o l o g i a,

      yhdysv. psykologin Abraham Harold Maslow’in (1909–1970) ym. alulle panema ihmisen kasvupotentiaaleja painottava ja *eksistentialismiin yhdistyvä *psykologian suunta, *third force (*behaviorismin ja *psykoanalyysin välissä); voimakkaimmillaan 1950- ja 1960-luvulla. Siinä toimivat mm. *Rogers, yhdysv. psykologi Rollo Reece May (1909–1994), saks.-yhdysv. (1938–) psykologi Charlotte Berta Bühler, o.s. Malachowski (1893–1974) ja itäv. psykiatri (logoterapia) Victor Emil Frankl (1905–1997); Suomessa *Rauhala.

    • Pikasensuuri

      Vielä hedelmällisemää olisi kommunikoida videoitse. Ehdottaisin että kommunikoisimme videoitse.

    • "Millä tasolla olet...

      Kaikki nuo tasot pitäisi jollain tavalla sisältyä ihmisen elämiseen ja olemiseen. Ei minullakaan joka kohta täyty (esim. respect by self on kunnossa; sen sijaan respect by others tökkii pahsti), mutta kyllä minä siellä huipulla keikun ;-D
      Heikun keikun vaan sullekin!

    • Tärkeää

      On tärkeää myös huomata muokkaustunnus: , tai . on otsikossa, kun sitä muokataan. Muokkaus muuttaa muotoaan ja muokattu muoto on muunlainen kuin muokkaamaton, siksi muokkaustunnus.

      • Tärkeää!

        Voi olla myös *


    • ei tuo hierarkia

      ole sellainen, että siinä kivutaan normaaliuteen tai terveyteen. Ihminen toimii eri tasojen mukaan eri tilanteissa ja se ohjaa ihmisen toimintaa, jos "käytät" vain yhtä tasoa, on se tietysti ehkä jaettavissa normaalia-epänormaalia- jaolla, mutta kysymyksenasettelusi näin ollen on virheellinen.

      • Olen samaa mieltä kanssasi. Fyysisesti sairas ja vajaakuntoinen ihminen toteuttaa henkisiä tarpeitaan ihan siinä missä ns.terveet usein jopa huomattavasti enemmän.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      135
      1432
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1193
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1023
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      712
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe