On ollut jo jonkin aikaa ladattuna ja cd:lle poltettuna Ubuntun Feisty Fawn. Päätin että asennan sen sitten, kun XP:ssä menee hermot lopullisesti. Nyt ikään kuin härnätäkseen XP onkin alkanut toimia kuin unelma, ei BSOD:ta tai edes "ohjelma on suorittanut laittoman toiminnon ja se lopetetaan" -ilmoitusta moneen tuntiin. Miten ihmeessä saan sen lopullisen potkun Ubuntun asentamiseen? T: nimim. "Latasinko turhaan?"
Linuxiin siirtymisen pulma
14
723
Vastaukset
- XP mies
Kipase vaikka XXX sivuilla, saat viimeisen kipinän XP:si kanssa tuota pikaa
- ie:llä
pornosivuilla, niin eiköhän se siitä.
- kun XP pelaa
loistavasti. Linuxit sopii niille kenellä on aikaa pelleillä koneen kanssa. Ja onhan dossi ja Basic linuxin rinnalla hyviä vaihtiksia. Tappelin Linuxin kanssa aikani enkä koskaan saanut sitä pelaamaan kunnolla eikä kaikkia tarvittuja ohjelmia sille saanut. Sit keksin et miksi koneella pitää olla kaksi käyttistä kun XP pelaa hyvin ja sille saa mitä ikinä haluu. Tuli enemmän laatuaikaakin kun ei tarvinnut tapella noiden "pakettien" ja ohjaimien kanssa.
- pelaaakoooo
Osaat ainakin sujuvasti puhua/kirjoittaa palturia.
- kokemusta muistakin
pelaaakoooo kirjoitti:
Osaat ainakin sujuvasti puhua/kirjoittaa palturia.
Väittäisin, että jos XP ei toimi, niin vika on useimmiten käyttäjässä. Itsellä ei ole ollut ensimmäistäkään ongelmaa, eikä viruksia tai haittaohjelmia ja olen surffaillut windowssin omalla palomuurilla myös xxx -sivuilla.
kokemusta muistakin kirjoitti:
Väittäisin, että jos XP ei toimi, niin vika on useimmiten käyttäjässä. Itsellä ei ole ollut ensimmäistäkään ongelmaa, eikä viruksia tai haittaohjelmia ja olen surffaillut windowssin omalla palomuurilla myös xxx -sivuilla.
pärjää ilman ongelmia minkään käyttiksen kanssa, vähän ajattelevampi ehkä taas........Mulla on tässä kolme konetta: W2kPro, XpHome, Suse Linux 10.....kaikki pelaa ihan hyvin ilman ongelmia. Joka käyttikselle on omat, niiden piirteisiin sopivat käyttötarkoitukset. No, Xp ja 2-tonninen nyt ajavat pitkälti samaa asiaa, mutta Linuxilla en voi painotaloon kelpaavaa matskua tehdä. Sen sijaan nettikoneena tämä Linux-prätkä on ihan verraton.
- vapaa kokeilu
Linux vaatii kyllä helvetisti aikaa, sopii opiskelijoille, joilla ei ole rahaa lailliseen windowsiin ja on aikaa päivisin ja etenkin iltaisin "kämpillä" säätää linuxia.
Työssäkäyvänä ja tietokoneista kiinnostuneena on aina joku linux kakkoskoneen käyttöjärjestelmänä, mutta aika, eikä kiinnostus ei riitä sen täydelliseen opiskelemiseen.
On vaan helpompi ostaa nykyään rahalla tehokas kone ja siihen laillinen käyttöjärjestelmä.
Ja tässä iässä ei enää ole tarpeen mitään laitonta yrittääkään, ostetaan se jos kiinnostaa.
Winukkaa aina mollataan, mutta tosiasiassa ei löydy yhtään linux ongelmaa, joka ei olisi jo kysytty, google tietää.
Linuxin voi ladata toiseksi, netti siinä on nopea, wlanin toimivuus on niin ja näin (windowsissa toimii aina), varaudu kannettavan kanssa elämään sen piuhan varassa. - kun XP pelaa
vapaa kokeilu kirjoitti:
Linux vaatii kyllä helvetisti aikaa, sopii opiskelijoille, joilla ei ole rahaa lailliseen windowsiin ja on aikaa päivisin ja etenkin iltaisin "kämpillä" säätää linuxia.
Työssäkäyvänä ja tietokoneista kiinnostuneena on aina joku linux kakkoskoneen käyttöjärjestelmänä, mutta aika, eikä kiinnostus ei riitä sen täydelliseen opiskelemiseen.
On vaan helpompi ostaa nykyään rahalla tehokas kone ja siihen laillinen käyttöjärjestelmä.
Ja tässä iässä ei enää ole tarpeen mitään laitonta yrittääkään, ostetaan se jos kiinnostaa.
Winukkaa aina mollataan, mutta tosiasiassa ei löydy yhtään linux ongelmaa, joka ei olisi jo kysytty, google tietää.
Linuxin voi ladata toiseksi, netti siinä on nopea, wlanin toimivuus on niin ja näin (windowsissa toimii aina), varaudu kannettavan kanssa elämään sen piuhan varassa.sanottu ku mulla. Käyttäköön Linuxia ken käyttää ja sit jos haluaa et samalla systeemillä kaikki vaan pelaa ni XP. Ostin sillon XPn ku tuli tai vuos jälkeenpäin ja hyvin on pelannut. Voi vitsi taitaa olla jo kuusi vuotta sitten. niin se aika menee. Kone vaihtunut kahteen kertaan.
- zxcvbnm
vapaa kokeilu kirjoitti:
Linux vaatii kyllä helvetisti aikaa, sopii opiskelijoille, joilla ei ole rahaa lailliseen windowsiin ja on aikaa päivisin ja etenkin iltaisin "kämpillä" säätää linuxia.
Työssäkäyvänä ja tietokoneista kiinnostuneena on aina joku linux kakkoskoneen käyttöjärjestelmänä, mutta aika, eikä kiinnostus ei riitä sen täydelliseen opiskelemiseen.
On vaan helpompi ostaa nykyään rahalla tehokas kone ja siihen laillinen käyttöjärjestelmä.
Ja tässä iässä ei enää ole tarpeen mitään laitonta yrittääkään, ostetaan se jos kiinnostaa.
Winukkaa aina mollataan, mutta tosiasiassa ei löydy yhtään linux ongelmaa, joka ei olisi jo kysytty, google tietää.
Linuxin voi ladata toiseksi, netti siinä on nopea, wlanin toimivuus on niin ja näin (windowsissa toimii aina), varaudu kannettavan kanssa elämään sen piuhan varassa.Paljon vähemmällä säätämisellä Linuxin kanssa pääsee. Ei tarvita palomuuria, viruksentorjuntaohjelmaa, haittaohjelmanpoistajia, levyneheytystä ja rekisterinsiivousta. Kaikkiin ohjelmiin tulee turvapäivitykset automaattisesti.
Yleensä Linuxin ongelmat johtuvat siitä että yritetään tehdä asiat aivan samoin kuin Windowsissa. Toinen ongelma on laitteet, joihin valmistaja ei tee Linux-ajureita ja salaa laitteen toiminnan ettei kukaan muukaan pysty ajureita tekemään.
Myös Linux on laillinen käyttöjärjestelmä. Samoin BSD ja monet muut. - Nimimerkki
vapaa kokeilu kirjoitti:
Linux vaatii kyllä helvetisti aikaa, sopii opiskelijoille, joilla ei ole rahaa lailliseen windowsiin ja on aikaa päivisin ja etenkin iltaisin "kämpillä" säätää linuxia.
Työssäkäyvänä ja tietokoneista kiinnostuneena on aina joku linux kakkoskoneen käyttöjärjestelmänä, mutta aika, eikä kiinnostus ei riitä sen täydelliseen opiskelemiseen.
On vaan helpompi ostaa nykyään rahalla tehokas kone ja siihen laillinen käyttöjärjestelmä.
Ja tässä iässä ei enää ole tarpeen mitään laitonta yrittääkään, ostetaan se jos kiinnostaa.
Winukkaa aina mollataan, mutta tosiasiassa ei löydy yhtään linux ongelmaa, joka ei olisi jo kysytty, google tietää.
Linuxin voi ladata toiseksi, netti siinä on nopea, wlanin toimivuus on niin ja näin (windowsissa toimii aina), varaudu kannettavan kanssa elämään sen piuhan varassa.Mä taasen käytän Linuxia just sen takia että se on niin helppoa. Käyttöjärjestelmän asennus meni tyyliin cd sisään, pari tosi yksinkertaista vastausta ja vartin odotus. Sen jälkeen kaikki läppärin oheislaitteet (myös se wlan) toimi ja softat toimii nopeasti...
Mutta jos joku tykkää Windowsista niin siitä sitten vaan, mä en jaksa uhrata aikaa sen säätämiseen. Himassa en ole Windowsiin buutannut pariin vuoteen ja mun humanistivaimo käyttää mieluummin Linuxia kuin Windowsia. - jos ei halua
Nimimerkki kirjoitti:
Mä taasen käytän Linuxia just sen takia että se on niin helppoa. Käyttöjärjestelmän asennus meni tyyliin cd sisään, pari tosi yksinkertaista vastausta ja vartin odotus. Sen jälkeen kaikki läppärin oheislaitteet (myös se wlan) toimi ja softat toimii nopeasti...
Mutta jos joku tykkää Windowsista niin siitä sitten vaan, mä en jaksa uhrata aikaa sen säätämiseen. Himassa en ole Windowsiin buutannut pariin vuoteen ja mun humanistivaimo käyttää mieluummin Linuxia kuin Windowsia.Ottaa sellaisen distron minkä kanssa ei tarvitse säätää. Ei aloittelijalle mitään gentoota koneeseen vaan pupuntu tms. aloittelijoille suunnattu distro.
- kokemuksia...
vapaa kokeilu kirjoitti:
Linux vaatii kyllä helvetisti aikaa, sopii opiskelijoille, joilla ei ole rahaa lailliseen windowsiin ja on aikaa päivisin ja etenkin iltaisin "kämpillä" säätää linuxia.
Työssäkäyvänä ja tietokoneista kiinnostuneena on aina joku linux kakkoskoneen käyttöjärjestelmänä, mutta aika, eikä kiinnostus ei riitä sen täydelliseen opiskelemiseen.
On vaan helpompi ostaa nykyään rahalla tehokas kone ja siihen laillinen käyttöjärjestelmä.
Ja tässä iässä ei enää ole tarpeen mitään laitonta yrittääkään, ostetaan se jos kiinnostaa.
Winukkaa aina mollataan, mutta tosiasiassa ei löydy yhtään linux ongelmaa, joka ei olisi jo kysytty, google tietää.
Linuxin voi ladata toiseksi, netti siinä on nopea, wlanin toimivuus on niin ja näin (windowsissa toimii aina), varaudu kannettavan kanssa elämään sen piuhan varassa.Enemmän minulla aikaa kului Windowsin kanssa tappelemiseen että se toimi edes jotenkin.
Linuxin kanssa kokemukset ovat olleet asenna ja käytä, jopa muutamat "ongelmaliset" oheislaitteet joista Linuxin kanssa on varoiteltu ovat toimineet helposti. Windowsin kanssa moni oheislaite teetti helv***ti töitä että sai ajurit asentumaan kunnolla.
Wlan toimii ainakin minulla Linuxissa paremmin kuin Windowsissa, jopa uuden kannettavan (amilo) sisäänrakennettu Wlan jonka kanssa (koneen mukana tullut) Vista tökki oikein urakalla mutta Linuxissa tuo Wlan tunnistui ongelmitta ja toimi samantien vaikka Atheros piirin pohjautuvista vähän varoitellaankin Linux käytössä muka heikon tuen takia... Jostain kumman syystä Vista poistui (tuoltakin) koneelta muutaman kuukauden tappelun jälkeen ja kone toimii kuin unelma Linuxilla.
Useimmat "Linux ongelmat" johtuvat kokemukseni mukaan asenteista, "se ja se valikko ei aukea kun klikkaan tästä, tämä ei toimi..." eikä edes haluta ymmärtää että Linux ei ole Windows klooni ja kaikkia asioita ei tehdä täsmälleen samanlailla eivätkä ohjelmat ole saman nimisiä mihin Windowsissa on tottunut.
20 vuotta tietokoneita käyttänyt.
- saamatonnahjus
Nyt keksin miten saan aikaiseksi (ilman aseella uhkaamista) Ubuntun asentamisen: Täytyy muuttaa ajattelutapaa. Olennaista ei ole se, mitä käyttöjärjestelmä voi tehdä minun hyväkseni, vaan mitä minä voin tehdä sen eteen, ettei markkinatalous muutu monopolisoituneeksi M$-kapitalismiksi. Olen valmis vaikka tekemään vähän töitä linuxin kanssa, ainakin jos on olutta käden ulottuvilla.
- mutta on siinä muutakin
Eikä sinun tarvitse sen pupuntus kanssa tehdä paljon mitään töitä. Windowsin käyttämistä olet opetellut varmaan jo monta vuotta että lähde siltä linjalta sitä käyttämään.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483