Niin, millaista siellä taivaassa on? Pahoin pelkään, että käy aika pitkäksi. Onko esim. pleikkaria?
Millaista on taivaassa?
30
1242
Vastaukset
Meidät on luotu paitsi Jumalan kuviksi, myös tuleman hänen kaltaisikseen. Meidät on luotu tulemaan yhtä täydellisiksi kuin taivaallinen Isämme. Jos elämme hyvin, voimme saada korotuksen, johon kuuluu henkilasten saaminen eli voimme tulla siinäkin suhteessa Isämme kaltaisiksi.
- Jumala on. Usko pois.
Eli millaista siellä on?????? Perkele, yksinkertainen kysymys, eikä kukaan muka osaa vastata, vaan pelkästään jeesustelee.
Kannattaako sinne pyrkiä? - Aritta
Jumala on. Usko pois. kirjoitti:
Eli millaista siellä on?????? Perkele, yksinkertainen kysymys, eikä kukaan muka osaa vastata, vaan pelkästään jeesustelee.
Kannattaako sinne pyrkiä?siellä on juuri sitä mitä itse haluaa. Nimittäin uskovaisten taivasta ei ole kuin kuvitelmissa. Kun menee sinne toiselle puolelle voi luoda ajatuksillaan sellaisen taivaan kuin haluaa, kunnes illuusiot haihtuvat. Sen enempää en satu tietämään.
No sen että on monta eri tasoa mihin eri kehityskohdassa olevat ihmiset menevät. Siellä on jonkinlainen hierarkia. Ei kuitenkaan negatiivinen. - Aritta
Kannattaako sinne pyrkiä?kannattaako sinne pyrkiä. Ei sinne pyritä, sinne vain mennään.
- Jumala on. Usko pois.
Aritta kirjoitti:
kannattaako sinne pyrkiä. Ei sinne pyritä, sinne vain mennään.
No helevetti, ei se nyt noin helppoa voi olla!
Toisaalta, jos filosofisiksi heittäydytään, niin...
ööö, tällaista olen siis miettinyt:
uskonnoissa, varsinkin kristinuskossa, elämä on vain eräänlainen esinäytös ja pääsykoe. oikea, todellinen ELÄMÄ on sitten myöhemmin. kuoleman jälkeen. minusta tämä on... outoa, jopa sairasta. - Aritta
No helevetti, ei se nyt noin helppoa voi olla!
Toisaalta, jos filosofisiksi heittäydytään, niin...
ööö, tällaista olen siis miettinyt:
uskonnoissa, varsinkin kristinuskossa, elämä on vain eräänlainen esinäytös ja pääsykoe. oikea, todellinen ELÄMÄ on sitten myöhemmin. kuoleman jälkeen. minusta tämä on... outoa, jopa sairasta.kokemusta materiassa. Oikea elämämme on muualla. Me olemme henkiolentoja, emme fyysisiä ihmisiä. Siksi se on niin helppoa mennä takaisin sinne mistä olemme kotoisin. Sielumme vain jättää tämän fyysisen puvun ja häipyy. Pääsee vapaaksi toisin sanoen.
- hyyhkynen
Kannattaako sinne pyrkiä?sen takia, että taivaassa on tylsää? Mmmm, harkitaan. Mutta juu, kuulin kerran 10 minuutin ylistyksen siitä, millainen paikka taivas Raamatun mukaan on, ja KIITOS EI mulle. Kimaltaa, kultaa joka paikassa, kristallia ja krumeluuta. No way!!! Inhoan kaikkea sellaista. Mutta ehkä se on vain kauniille ja rohkeille.
Mutta toisaalta. Mieti itse. Jos sun elämästä ottaa pois kaiken kurjan - pelot, ahdistukset, kivun, surun, kauhun, puhumattakaan maailmanmenon aiheuttamasta tuskasta - sellainen on taivas. Aivan sama, miltä näyttää, jos fiilis on toi.
Mitä pleikkaan tulee, kai siellä on elämä yhtä pleikkaa potenssiin sata?
- joka pääsee
levon maahan, saa levätä kaikkien töidensä jälkeen niin kuin Jumalakin työnsä tehtyään. [Ilm. 14:13]
- Böggi
Raamattu puhuu melko vähän taivaasta ts. kuoleman jälkeisestä auvosta. Voidaan ainakin olettaa, että siellä on materiaa, koska Paavalikin puhuu ylösnousemusruumiista, jotka me saamme. Se, mikä tekee taivaasta taivaan on suora yhteys Isään Jumalaan ja Jeesukseen ja ikuinen yhdessäolo Hänen seurassaan. Tämän Raamattu kertoo.
Itse uskon ja toivon, että se on hyvin paljon tämän maailman kaltainen paikka ulkonaisesti. Myös itse haluaisin pitää siellä kavereiden kanssa hirveät pelisessiot. Lisäksi vois katsoa hyviä kotimaisia sarjoja, joiden uusintoja yle ei oo näyttänyt pitkään aikaan, vois käydä eksoottisissa paikoissa maistelemassa hedelmiä ja tietenkin olisi valtava läjä hyviä kirjoja, jotka voisi lukea, kun täällä ei millään kaikkia kerkeä. Jos Jumala suo meille niin paljon kaikkea hyvää ja miellyttävää jo täällä maan päällä, niin miksi ihmeessä Hän ei haluaisi jatkaa sitä taivaassa?
Huolehditaan nyt kuitenkin täällä siitä, että olemme menossa Hänen luokseen, emmekä toiselle puolen. Hyvää kannattaa aina odottaa. On mainittu valkoisesta kivestä, jonka avulla kaikki on meille avoinna eli sekä menneisyys että tulevaisuus. Se on uurim ja tummim ja koko taivas itsessään on suuri uurim ja tummin.
Nykyaikana ei ole aivan mahdotonta kuvitella sellaista välinettä, koska jo nyt tämän internetin avulla meille on avoinna käsittämättömän laaja tiedon maailma.Taivaassa istuksitaan lasimeren päällä, lauletaan virsiä ja lyödään välillä leikillisesti käsiä yhteen vierustoverin kanssa.
Aina miljoonan vuoden kuluttua vaihdetaan istumapakkoja ettei käy aika pitkäksi.- Jumala on. Usko pois.
tuo miljoona vuotta.
Itse luulen, että ensimmäiset 10 miljardia vuotta saattavat olla hieman vaikeita, mutta sitten helpottaa, kun taivaaseen alkaa tottua. Toinen vaikea paikka on 42 kvadriljoonan triljoonan vuoden paikkeilla. Mutta siitäkin varmaan selvitään virsiä hyräillen.
Ajatus äärettömän pitkästä ajallisesta olemassaolosta on jokseenkin outo. Jossain vaiheessa joku saattaa jo alkaa kaivata olemattomuutta. Jumala on. Usko pois. kirjoitti:
tuo miljoona vuotta.
Itse luulen, että ensimmäiset 10 miljardia vuotta saattavat olla hieman vaikeita, mutta sitten helpottaa, kun taivaaseen alkaa tottua. Toinen vaikea paikka on 42 kvadriljoonan triljoonan vuoden paikkeilla. Mutta siitäkin varmaan selvitään virsiä hyräillen.
Ajatus äärettömän pitkästä ajallisesta olemassaolosta on jokseenkin outo. Jossain vaiheessa joku saattaa jo alkaa kaivata olemattomuutta.Olen elänyt kohta 80 vuotta ja yhä tämä kaikki on hyvin mielenkiintoista. En haluaisi vielä lopettaa. Uskon sama tunne jatkuu ikuisesti taivaassa.
- Jumala on. Usko pois.
Tapani1 kirjoitti:
Olen elänyt kohta 80 vuotta ja yhä tämä kaikki on hyvin mielenkiintoista. En haluaisi vielä lopettaa. Uskon sama tunne jatkuu ikuisesti taivaassa.
ja kukapa sitä haluaisi lopettaa.
Mutta silti: ikuisuus on pitkä. Entäpä sitten kun kaikki asiat taivaassa on jo nähty ja koettu? Jumalako napsauttaa sormiaan (kuvaannollisesti) ja taas riittää uskoville uutta taivasteltavaa? Jumala on. Usko pois. kirjoitti:
ja kukapa sitä haluaisi lopettaa.
Mutta silti: ikuisuus on pitkä. Entäpä sitten kun kaikki asiat taivaassa on jo nähty ja koettu? Jumalako napsauttaa sormiaan (kuvaannollisesti) ja taas riittää uskoville uutta taivasteltavaa?jos saavutettuamme täydellisyyden voimme alkaa Jumalan työtovereiksi ja saada luodaksemme uusia maailmoja? Meidät on luotu tulemaan hänen kaltaisikseen.
- kaikki.
Tapani1 kirjoitti:
jos saavutettuamme täydellisyyden voimme alkaa Jumalan työtovereiksi ja saada luodaksemme uusia maailmoja? Meidät on luotu tulemaan hänen kaltaisikseen.
paikat kansoitetaan uusilla pikkujumalilla ja taas uusilla ja taas uusilla.... uugh.
- Kas näin
Tapani1 kirjoitti:
jos saavutettuamme täydellisyyden voimme alkaa Jumalan työtovereiksi ja saada luodaksemme uusia maailmoja? Meidät on luotu tulemaan hänen kaltaisikseen.
raamatun ristiriitaiset sekoilut ja sadistisen synnillä pieksämisen.
Meille sattui joku ikänsä lapsena hakattu, nuoruutensa sekoillut ja aikuisiklänsä kieltäymyksissä ja synninkauhussa kärvistellyt helluntailainen pikkujumalaksi, sitä kieroutunutta jumaluutta on sitten jouduttu sietämään viime 1700 vuotta. - Jonathan9
tuo miljoona vuotta.
Ajatus äärettömän pitkästä ajallisesta olemassaolosta on jokseenkin outo. Jossain vaiheessa joku saattaa jo alkaa kaivata olemattomuutta.Taivaassa ei tule aika pitkäksi, siellä ei tule kärsimättömäksi eikä tunne ahdistusta tai vihaa.
Katsokaas kun Taivaassa vallitsevat vain ja ainoastaan hyvät tunteet, Taivaasta on kaikki paha karsittu pois. - Piikitä lisää!
Jonathan9 kirjoitti:
Taivaassa ei tule aika pitkäksi, siellä ei tule kärsimättömäksi eikä tunne ahdistusta tai vihaa.
Katsokaas kun Taivaassa vallitsevat vain ja ainoastaan hyvät tunteet, Taivaasta on kaikki paha karsittu pois.Hyviä tunteita.
- Trubaduuri
Aika senkin sitten tulee näyttämään, sanotaan!
"Sillä katso, minä luon uudet taivaat ja uuden maan. Entisiä ei enää muisteta, eivätkä ne enää ajatukseen astu; vaan te saatte iloita ja riemuita iankaikkisesti siitä, mitä minä luon." Jes 65:17-18
- ei auta kuin
toivoa että siellä on muutama lohikäärme nussittavanani.
- El-la-eh-eh.
Eikö taivas olisi vähän epäreilu, jos sinne pääsy ja siellä viihtyminen riippuisi siitä mitä tekee maallisessa elämässä? Kaikilla ei ole samoja kortteja jaettu oikeassa elämässä. Joillekin isät ja äidit opettavat, että ei ole jumalaa, ja miten näillä lapsilla voi sitten olla mahdollisuus kuulla jumalaa, jos isältä ja äidiltä ei kuule, ja jos uskonnonopetukseen ei saa osallistua.
Juuri siksi en usko.sillä ratkaistu on tuokin ongelmasi Kuolleillekin on julistettu ja julistetaan evankeliumi:
Joh. 5
25 Totisesti, totisesti: tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen. Ne, jotka sen kuulevat, saavat elää, [Room. 6:4; Gal. 2:20; Ef. 2:5]
1. Kor. 15
29 Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta?
1. Piet. 4
6 Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, että he eläisivät hengessä, niin kuin Jumala elää, vaikka ruumiissaan ovat saaneet saman tuomion kuin kaikki ihmiset. [1. Piet. 3:19]
Jumala on oikeudenmukainen. Kaikille annetaan tilaisuus ottaa evankeliumi vastaan. Tässä kirkossa tehdään sijaistyötä kuolleiden puolesta.
http://www.mormon.org- kirkossa
Tapani1 kirjoitti:
sillä ratkaistu on tuokin ongelmasi Kuolleillekin on julistettu ja julistetaan evankeliumi:
Joh. 5
25 Totisesti, totisesti: tulee aika -- ja se on jo nyt -- jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen. Ne, jotka sen kuulevat, saavat elää, [Room. 6:4; Gal. 2:20; Ef. 2:5]
1. Kor. 15
29 Mitä varten sitten jotkut antavat kastaa itsensä kuolleiden puolesta? Ellei kuolleita lainkaan herätetä, miksi he kastattavat itsensä näiden puolesta?
1. Piet. 4
6 Sitä varten niillekin, jotka ovat kuolleet, on julistettu evankeliumi, että he eläisivät hengessä, niin kuin Jumala elää, vaikka ruumiissaan ovat saaneet saman tuomion kuin kaikki ihmiset. [1. Piet. 3:19]
Jumala on oikeudenmukainen. Kaikille annetaan tilaisuus ottaa evankeliumi vastaan. Tässä kirkossa tehdään sijaistyötä kuolleiden puolesta.
http://www.mormon.orgei tehda tuota--Tässä kirkossa tehdään sijaistyötä kuolleiden puolesta. ///Luuk. 9:60
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa". l-h kirkossa kirjoitti:
ei tehda tuota--Tässä kirkossa tehdään sijaistyötä kuolleiden puolesta. ///Luuk. 9:60
Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleitten haudata kuolleensa, mutta mene sinä ja julista Jumalan valtakuntaa". l-hTuossa Luuk. 9:60 jakeessa on kysymys Kristuksen seuraamisen ensisijaisuudesta, joka ohittaa jopa omaisen hautajaiset:
Luuk. 9
57 Kun he tekivät taivalta, muuan mies sanoi Jeesukselle: "Minä seuraan sinua, minne ikinä menetkin." [9:57-62: Matt. 8:18-22]
58 Jeesus sanoi hänelle: "Ketuilla on luolansa ja taivaan linnuilla pesänsä, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin päänsä kallistaisi."
59 Eräälle toiselle Jeesus sanoi: "Seuraa minua!" Tämä vastasi: "Herra, anna minun ensin käydä hautaamassa isäni."
60 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleiden haudata kuolleensa. Lähde sinä julistamaan Jumalan valtakuntaa." [Luuk. 4:43 ]
61 Vielä eräs toinen sanoi: "Herra, minä seuraan sinua, mutta anna minun ensin käydä hyvästelemässä kotiväkeni."
62 Hänelle Jeesus vastasi: "Joka tarttuu auraan ja katsoo taakseen, ei ole sopiva Jumalan valtakuntaan." [1. Kun. 19:19-21 | Luuk. 17:32]- hyvin
Tapani1 kirjoitti:
Tuossa Luuk. 9:60 jakeessa on kysymys Kristuksen seuraamisen ensisijaisuudesta, joka ohittaa jopa omaisen hautajaiset:
Luuk. 9
57 Kun he tekivät taivalta, muuan mies sanoi Jeesukselle: "Minä seuraan sinua, minne ikinä menetkin." [9:57-62: Matt. 8:18-22]
58 Jeesus sanoi hänelle: "Ketuilla on luolansa ja taivaan linnuilla pesänsä, mutta Ihmisen Pojalla ei ole, mihin päänsä kallistaisi."
59 Eräälle toiselle Jeesus sanoi: "Seuraa minua!" Tämä vastasi: "Herra, anna minun ensin käydä hautaamassa isäni."
60 Mutta Jeesus sanoi hänelle: "Anna kuolleiden haudata kuolleensa. Lähde sinä julistamaan Jumalan valtakuntaa." [Luuk. 4:43 ]
61 Vielä eräs toinen sanoi: "Herra, minä seuraan sinua, mutta anna minun ensin käydä hyvästelemässä kotiväkeni."
62 Hänelle Jeesus vastasi: "Joka tarttuu auraan ja katsoo taakseen, ei ole sopiva Jumalan valtakuntaan." [1. Kun. 19:19-21 | Luuk. 17:32]tuohon m.kirkon harrastamaan kuolleiden ihmisten sielujen kanssa 'pelaukseen'.
Jaak. 1:17
Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.
antaako Raamattu mahdollisuuden 'paikanvaihtoon' ylhaalla-- ei anna.l-h hyvin kirjoitti:
tuohon m.kirkon harrastamaan kuolleiden ihmisten sielujen kanssa 'pelaukseen'.
Jaak. 1:17
Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.
antaako Raamattu mahdollisuuden 'paikanvaihtoon' ylhaalla-- ei anna.l-helämme koetusaikaa riippumatta siitä olemmeko maan päällä vai henkimaailmassa. Viimeisen tuomion jälkeen ei paikkaa enää voi vaihtaa, mutta ennen sitä kaikilla on tilaisuutensa. Monet kuulevat vasta henkimaailmassa evankeliumin. Kuten Raamatussa kerrotaan, kuolleillekin on julistettu evankeliumi. Siihen sisältyy valinnan mahdollisuus ottaa se vastaan tai hylätä.
- tassa asiassa ratkaisevasti
Tapani1 kirjoitti:
elämme koetusaikaa riippumatta siitä olemmeko maan päällä vai henkimaailmassa. Viimeisen tuomion jälkeen ei paikkaa enää voi vaihtaa, mutta ennen sitä kaikilla on tilaisuutensa. Monet kuulevat vasta henkimaailmassa evankeliumin. Kuten Raamatussa kerrotaan, kuolleillekin on julistettu evankeliumi. Siihen sisältyy valinnan mahdollisuus ottaa se vastaan tai hylätä.
tilannehan on Kristillisen nakemyksen mukaan se, kun arkun kansi lopsahtaa kiinni on puoli jo valittu.
vain harhaopeissa pelaillaan pokeria sieluilla tuon jalkeen...ajatuksena kylla kaunis,mutta Raamatun totuuden kanssa ei lyo yhta.l-h
- Vastaukseni
Helevetin tylsää!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup222080- 1371976
Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene81202Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR3881180- 621086
J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen991057- 61940
- 66921
Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi45896- 2831