nuoria punk-musiikin kuuntelijoita vainotaan

fuck off!

haluaisin kysyä, miksi nuorempia punk-musiikin kuuntelijoita vihataan? eikö nuoria punk-faneja pitäisi juuri ohjata oikeaan suuntaan jne. . nuoremmistahan se punk jatkuu..tuntuu kuin vanhemmat punkkarit haluaisivat tappaa punkin kokonaan, koska halveksuvat nuorepia punkkarin alkuja. mitä mieltä te olette?

18

1378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ehkä ne on vähän sitä mieltä, että nuoret punkin harrastajat eivät ole niin sanottuja "oikeita" punkkareita, eivätkä ymmärrä punkin luonnetta tai jtn. kun itse ovat ns. vanhan koulukunnan punkkareita. Olen kyllä vähän samaa mieltä kanssasi. Itse olen myös melko nuori, mutta luulen että sinun tarkoittamasi ryhmä on vielä nuorempaa väkeä

      • .....

        mulla ihan sama juttu. olen 20v. ja kyllä mua aina katsotaan vähän siihen sävyyn kuin olisin muotipunkkari. ei se mulla kyllä juurikaan pukeutumisessa näy ja kuuntelen erityisesti 'protopunkkia'.


    • Mr.Ramone

      Joo, toi on aika totta. Kaipa se johtuu siitä, että useimmat "vanhat" punkkarit ovat eläneet sen punkin kulta-ajan, eli 70-80 luvun. Ja varmaan johtuu myös osaksi siitä, että nykyään on noita muotipunkkareita. Vaikea vanhan on nuorista erotella ne wannabe-punkkarit ja sitten aidot...

      Mä en ole onneksi koskaan joutunut mihinkään selkkaukseen vanhempien punk-diggareiden kanssa. Mutta en mä välittäisi, vaikka joku nokan vartta pitkin katsoisikin. Mä pidän siitä musiikista ja musiikkityylistä oikeesti. Se riittää mulle. Mä en tarvi muiden hyväksyntää. Kunhan itse on sinut tyylinsä kanssa, niin hyvin menee (eli ei yritä väkisin kuulua siihen "ryhmään"...).

      • punkkarikloppi

        mr.ramonee. osuvasti sanottu.


      • .vaari

        Minä en suostu edes myöntämään, että 80-luvun nuoret enää tajusivat aitoa punkkia. Punk oli noin vuosina 1955-62 syntyneiden kova juttu. Kaikilla ilmiöillä on oma aikansa ja punkin aika oli Suomessa vuosina 1977-79.

        Tämän ketjun aloittaja puhui jotakin ohjaamisesta oikeaan suuntaan. Minusta se on täysin punkille vieras ajatus. Me teimme aikanamme juttuja, jotka poikkesivat meitä edeltävien sukupolvien jutuista. Ei puhettakaan, että olisimme huolineet ohjausta vanhemmilta ihmisiltä. Tehkää te nykynuoret jotain omaa, jota meidän sukupolvi ei ole tehnyt ja jota me emme ymmärrä. Silloin teissä elää punkin henki.


      • punkkarikloppi
        .vaari kirjoitti:

        Minä en suostu edes myöntämään, että 80-luvun nuoret enää tajusivat aitoa punkkia. Punk oli noin vuosina 1955-62 syntyneiden kova juttu. Kaikilla ilmiöillä on oma aikansa ja punkin aika oli Suomessa vuosina 1977-79.

        Tämän ketjun aloittaja puhui jotakin ohjaamisesta oikeaan suuntaan. Minusta se on täysin punkille vieras ajatus. Me teimme aikanamme juttuja, jotka poikkesivat meitä edeltävien sukupolvien jutuista. Ei puhettakaan, että olisimme huolineet ohjausta vanhemmilta ihmisiltä. Tehkää te nykynuoret jotain omaa, jota meidän sukupolvi ei ole tehnyt ja jota me emme ymmärrä. Silloin teissä elää punkin henki.

        vaarin mielestä punk on kuollut ja
        kuopattu.


      • nuori,
        punkkarikloppi kirjoitti:

        vaarin mielestä punk on kuollut ja
        kuopattu.

        niin te vanhat punkkarit pyöritte samoissa kuvioissa, mutta me nuoret keksitään jotain mistä te ette tajua vittuakaan!


      • meetwurstinakki
        .vaari kirjoitti:

        Minä en suostu edes myöntämään, että 80-luvun nuoret enää tajusivat aitoa punkkia. Punk oli noin vuosina 1955-62 syntyneiden kova juttu. Kaikilla ilmiöillä on oma aikansa ja punkin aika oli Suomessa vuosina 1977-79.

        Tämän ketjun aloittaja puhui jotakin ohjaamisesta oikeaan suuntaan. Minusta se on täysin punkille vieras ajatus. Me teimme aikanamme juttuja, jotka poikkesivat meitä edeltävien sukupolvien jutuista. Ei puhettakaan, että olisimme huolineet ohjausta vanhemmilta ihmisiltä. Tehkää te nykynuoret jotain omaa, jota meidän sukupolvi ei ole tehnyt ja jota me emme ymmärrä. Silloin teissä elää punkin henki.

        Joo, kyllähän meidänkin sukupolvi on jo keksinyt vaikka mitä, mutta entä jos tän päivän meininki ei vaan miellytä? Mielummin ärsytän teitä olemassaolollani kuin että olisin joku pissis tai emo.. Ne on tätä päivää. Ei oikein kiinnosta. ;F


      • ........
        meetwurstinakki kirjoitti:

        Joo, kyllähän meidänkin sukupolvi on jo keksinyt vaikka mitä, mutta entä jos tän päivän meininki ei vaan miellytä? Mielummin ärsytän teitä olemassaolollani kuin että olisin joku pissis tai emo.. Ne on tätä päivää. Ei oikein kiinnosta. ;F

        luuletko että kaikkia nuoria kiinnostaa olla jotain visalla ranteitaan viilteleviä emoja?


      • meetwurstinakki
        ........ kirjoitti:

        luuletko että kaikkia nuoria kiinnostaa olla jotain visalla ranteitaan viilteleviä emoja?

        Se on kiva juttu se. Tai sitten mulla meni nyt joku vähän ohi?


      • .Vaari
        punkkarikloppi kirjoitti:

        vaarin mielestä punk on kuollut ja
        kuopattu.

        Punk elää toisaalta vanhojen punkkareiden sydämissä ja toisaalta uusissa tyyleissä ja jutuissa, joita punkin jälkeiset ikäpolvet ovat kehittäneet. Minun mielestäni punk on pikemminkin tietynlainen asenne musiikkiin, pukeutumiseen ja muuhun tekemiseen, kuin vain tietty musiikkityyli. Tänä päivänä on nuoria, joilla on tuo oikea "punk-asenne", mutta he eivät ole niitä, jotka 2000-luvun nuorina kutsuvat itseään punkkareiksi. 70-luvulla tuo asenne synnytti punkkia. Tänä päivänä jotakin muuta.


    • Nuorina ollaan liian suvaitsevaisia, vanhoina liian konservatiivisia?

      • kiinnostaa ku kilo paskaa

        joo kaikki papat kattoo mua ku hulluu jossai ulkona kun on hajonneet pillifarkut tai jokku skottiruutuhousut ja rotsi.oikeesti emojako täs pitäis olla? voi itku, mä en saanu niitä stringejä, ranteet auki!!


      • p.unkki
        kiinnostaa ku kilo paskaa kirjoitti:

        joo kaikki papat kattoo mua ku hulluu jossai ulkona kun on hajonneet pillifarkut tai jokku skottiruutuhousut ja rotsi.oikeesti emojako täs pitäis olla? voi itku, mä en saanu niitä stringejä, ranteet auki!!

        sehän on helvetin hienoa jos tulee uusia nuoria punkkeja,aina niistä jotkut jää kuviohin.Nykyisin vaan hämää todella pahasti se,että punk on muotia,ehkä enemmän kuin koskaan ennen.Jos yhdeksän kymmenestä nuoresta vastaantulijasta kadulla näyttää kuin suoraan 80-luvun glamrockarilta tai punkilta,niin menee maku koko hommasta.No,ensi kesänä voi olla uudet muodit (toivottavasti),tätä ei ole tarkoitettu moitteeksi nuorille,mut mua hävettää pukeutua punk-henkisesti juuri tämän muotihössötyksen takia,vaikka olen punkkia kuunnellut ja soitellut jo yli 20 vuotta..
        sitäpaitsi ainahan uusia punkkeja aluksi katsellaan vähän pitkin nenänvartta..


      • minäjjjjjj
        p.unkki kirjoitti:

        sehän on helvetin hienoa jos tulee uusia nuoria punkkeja,aina niistä jotkut jää kuviohin.Nykyisin vaan hämää todella pahasti se,että punk on muotia,ehkä enemmän kuin koskaan ennen.Jos yhdeksän kymmenestä nuoresta vastaantulijasta kadulla näyttää kuin suoraan 80-luvun glamrockarilta tai punkilta,niin menee maku koko hommasta.No,ensi kesänä voi olla uudet muodit (toivottavasti),tätä ei ole tarkoitettu moitteeksi nuorille,mut mua hävettää pukeutua punk-henkisesti juuri tämän muotihössötyksen takia,vaikka olen punkkia kuunnellut ja soitellut jo yli 20 vuotta..
        sitäpaitsi ainahan uusia punkkeja aluksi katsellaan vähän pitkin nenänvartta..

        hei mutta miten te ootte sitte "alkanu" punkkareiksi. enkä sitte kaipaa mitään "ei punkkareiksi aleta, vaan synnytään"- vastauksia :)


      • Anonyymi00016

        Päinvastoin, nykynuoret ovat puolikuolleen konservatiivisia, jo valmiiksi rajanneet näkymänsä alattomiksi.

        Vanhoina taas tullaan niin viisaan liberaaleiksi, ettei edes viitsitä tohottaa mistään.

        Itse en siis ole kovin vanha vielä.


    • Anonyymi00014

      Hei! Kaikki rakkaat nuoret punkkarit ajalta jolloin en ollut vielä edes syntynyt, on meitä vieläkin ;) Luen näitä kun kiinostaa että minkälaista vastaanottoa voi odottaa jos meen punk festarille freshly 18 vuotiaana.

    • Anonyymi00015

      Nimim. "vaari" sanoi yllä 20 vuotta sitten asiat punkprofeetan lailla halki niin, että harvoin näkee missään:

      "Tämän ketjun aloittaja puhui jotakin ohjaamisesta oikeaan suuntaan. Minusta se on täysin punkille vieras ajatus. Me teimme aikanamme juttuja, jotka poikkesivat meitä edeltävien sukupolvien jutuista. Ei puhettakaan, että olisimme huolineet ohjausta vanhemmilta ihmisiltä. Tehkää te nykynuoret jotain omaa, jota meidän sukupolvi ei ole tehnyt ja jota me emme ymmärrä. Silloin teissä elää punkin henki."

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      746
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe