Olipahan taas paska viikko. Vain hulluja karavaanareiksi itseään kutsuvia pummeja, kerjäläisiä.
Ensin ne tulevat ostamaan uutta vaunua. Kehuvat ostavansa suoralla rahalla ja tinkivät hyvät käteisalennukset ja muut edut. Sitten tarjoavatkin käteihintaan tarjotusta vaunusta vielä vaihtovaunun. Usein huonosti hoidetun ja huolletun. Ja vielä epäsiistin. Ja siitä pitää sitten hyvittää käypää hintaa enempi. Katteet, joilla maksetaan liikkeen vuokrat ja palkat on jo tuossa vaiheessa syöty.
Seuraavassa vaiheessa he haukkuvat vaihdokista eteenpäin myytäessä pyydettyä hintaa, jolla kauppiaana saisin omani pois. On kuulemma korkeampi kuin Saksassa. Ja paskat, ei se vaunu ole täällä saksan myyntihinnalla rekisteröitynä ja huollettuna valmiina rekisterissä käyttövaununa. Uhittelevat hakevansa Saksasta. Heidän ajatuksensa on, että pitäisi ostaa sisään kalliilla ja myydä ulos halvalla.
Sitten kaupat tehtyään ne liittyvät Kabe-, solifer- ja Hymer- ym. kerhoihinsa ja ovat niin polleata - niin polleata.
Sitten ne tulevat kauppaan kerhoineen. Niille kerhoille pitäisi järjestää syyspäivät, talvipäivät, pikkujoulut, kevätpäivät kesäpäivät ja kaikki päivät, ilmeisesti myös eläkepäivät. Pitäisi kustantaa paikka, ruuat, juomat - hyvä ettei vielä venäjän tytötkin. Ja kaikki tietenkin ilmaiseksi - heille.
Hakisivat perkele vaununsa ja autonsa sieltä saksasta kuten uhittelevat, mutta eivät kerjäisi täällä. Ei ne Saksassakaan kerjää - suomalaiset eivätkä saksalaiset. Eivätkä Saksan kauppiaat kerjäläisille almuja maksa.
Pirun pummit. Tämä on kerjäläisooppera. Onneksi on myös muutamia fiksuja ostajia, tekevät hyvät kaupat ja maksavat itse juhlansa. Eivät kerjää ja elä toisten siivellä. Heitä varten tätä jaksaa. Kaikki kuitenkin palvelut tarvitsevat. Mutta miksi vain osa haluaa maksaa siitä, mitä itse tarvitsee, ja miksi muut elävät pummilla?
Onkohan nämä kerhot ja pummit niitä puskaparkkilaisia?
huh huh, hulluja
14
1399
Vastaukset
- höh
Huomaa heti, että ammatinvalinta ei ole osunut kohdalleen. Kunnon supliikkimies nyhtää omansa aina välistä pois. Vieläpä niin hyvin, että asiakas kailottaa kaikille " Tuli tehtyä elämäni parhaat kaupat" ja kuinka hyvin hän pystyi pettämään kauppiasta mukamas. On taito pystyä pitämään asiakas tyytyväisenä, vaikka kauppias ottaa oman osansa korkojen kera välistä. Kaikki ei näytä siihen kykenevän.
Ei ne karavaanarit sen hullumpia ole kuin ne myyjät jotka niiltä rahat vievät. Myyjien puheisiin ei voi senkään vertaa luottaa kuin ostajien. Oma kokemukseni on myyjän muistin nollautuminen kun rahat oli saatu.
Pitäisin lisäksi myyjiä ja välittäjiä oikeina pummeina ja kerjäläisinä hehän yrittävät myydä meille tavaraa hintaan jota eivät seuraavalla viikolla ole enää valmiit maksamaan samasta välineestä. Siinä sitä huijauksen makua on. Pitääkö ostajan aina olla se joka kaupassa häviää?
Tottakai jokainen ostaja tinkaa ja koittaa juonia hintaa alas, ei se raha karavaanareillekaan puissa kasva. Toivottavasti kuitenkin rehellisin keinoin ettei käy kuten minulle edellisen kaupan kanssa silloisen myyjän kanssa.
Tottakai kerhot kinuavat rahaa ainahan ne sitä ovat tehneet alkaen poliisikoirakerhosta, on minullakin asiasta kokemusta. Sehän on suhdetoimintaa joka lienee sukua mainokselle joten pitänee siihen hieman rahaakin varata.
Onko sinullekin tullut jonkin asteinen fobia "puskaparkkilaisista". Ne ovat aivan tavallisia ihmisiä, luonteeltaan vaan sellaisia etteivät viihdy joukoissa kuin tarpeen vaatiessa (septitankki täynnä). Eivät ne kerjää vaan elelevät omissa oloissaan omaa elämäänsä, eivät ne muuten puskaparkissa olisikaan. Veikkaan myös etteivät puskaparkkilaiset mitään erityistä kerhoa ole perustaneet koko heidän politiikkansahan on omillaan toimeen tulemista.
Veikkaan sinulla olevan asennevamman tai ainakin se on tulossa. Sen tästä provostasi aika helposti näkee.- nuo karavaanarit
hupaisaa väkeä. Ja pummeja, siitähän ei mihinkään pääse.
Vai ammatinvalintakysymys. Jos minun ammatin vaihtoni poistaisi karavaanareiden pummiuden ja hulluuden, vaihtaisin mielelläni ammattia. Mutta kun luulen, että se ei poista. Pummaavat ja paskaavat edelleen.
Tottakai kerjäävät. Niinkö? Onko toisten siivellä eläminen teille itsestään selvyys? Joka tapauksessa se, mitä alussa väitin, on todistettu. Edellähän se myönnettiin. Karavaanarit ovat pummeja. - velihyvä
nuo karavaanarit kirjoitti:
Vai ammatinvalintakysymys. Jos minun ammatin vaihtoni poistaisi karavaanareiden pummiuden ja hulluuden, vaihtaisin mielelläni ammattia. Mutta kun luulen, että se ei poista. Pummaavat ja paskaavat edelleen.
Tottakai kerjäävät. Niinkö? Onko toisten siivellä eläminen teille itsestään selvyys? Joka tapauksessa se, mitä alussa väitin, on todistettu. Edellähän se myönnettiin. Karavaanarit ovat pummeja.Minkähän muun harrastuksen yhdistykset käyvät lista kädessä kerjuulla milloin minkäkin kissanristiäisen merkeissä. Tarvitaan arpajais ja muita palkintoja. No käyväthä koululaiset keväällä kun keräävät kevätretkien rahoitusta mutta sen ymmärtää. No kun lukee näitä palstoja huomaa että ilmaiseksi pitäisi kaikki saada.
Hyvä esimerkki melkein vapaasta alueesta on Kyläkaupan parkkipaikalla kun karavaanari tulee kaupan parkkipaikalle pysäköi autonsa katulampun alle jottei kulu omat akut eikä agregaatti, Sitten lähdetään kävelylle ja kierretään leirintäalueen kautta, kas tuli otettua suihkuvehkeet mukaan voidaan käydä tässä samalla suihkussa kun tänne nyt eksyttiin ja kun se ei maksa mitään. nuo karavaanarit kirjoitti:
Tottakai kerjäävät. Niinkö? Onko toisten siivellä eläminen teille itsestään selvyys? Joka tapauksessa se, mitä alussa väitin, on todistettu. Edellähän se myönnettiin. Karavaanarit ovat pummeja.Taitaa olla sanalla PUMMI vähän eri merkitys riippuen siitä mistäpäin kotomaatamme on kotoisin. Olen ollut niin vähän aikaa karavaanarina (n. 10v) etten edes vielä tiedä missä se sinun siipesi on joten minua et ainakaan voi syyttää.
Kyllä kaikki yhdistykset ovat vähän väliä pyytämässä avustuksia, olen kokenut tätä aiemmin kohtuullisen paljon.
Pummaaminen on pyytämistä siten ettei aiokaan antaa koskaan mitään vastineeksi saamastaan hyödystä. Sen sijaan jos annat karavaanariyhdistykselle pyydettäessä vaikka voittoja arpajaisiin niin sehän ei ole pummaamista vaan mainontaa tai suhdetoimintaa.
Olemalla esillä tässä muodossa saa firmasi itseään esille ja on ainakin mahdollista saada myöhemmin sijoitus takaisin moninkertaisena.
Ei pidä oman suppean ymmärryksensä rajotteita laittaa muiden laskuun, elä ja anna toistenkin elää, siinä sinullekin hyvä ohje. Ainahan voi sanoa pyytäjälle ettei ole kiinnostunut.
- halvemmalla kun mitä
itse olet niistä maksannut. Silti firmasi on pystyssä.
Olet kun taxi isännät, ei ole kannattava silti ajavat uudella mersulla.
Minä en myisi käteisehdolla jos vanha vaunu tuodaan osarahana.- karavaanarit
Sen lisäksi, että elävät siivellä, puskaavat ja paskaavat, haluavat vielä rajoittaa vapaata keskustelua.
Etkö pysty parempaan? Ensin väität, että en ole kauppias. Sitten, että en tiedä karavaanitouhusta. Ja kun et pysty keskustelemaan ja perustelemaan älyttömiä väitteitäsi, haluat kieltää minulta keskustelun. Sensuuri kuuluu menneisyyteen. Nykyään vain fiksut pärjäävät. Skarppaa vähän, pyri parempaan.
Hullumpia nuo karavaanarit kuin tiesinkään. - olisitkin
karavaanarit kirjoitti:
Sen lisäksi, että elävät siivellä, puskaavat ja paskaavat, haluavat vielä rajoittaa vapaata keskustelua.
Etkö pysty parempaan? Ensin väität, että en ole kauppias. Sitten, että en tiedä karavaanitouhusta. Ja kun et pysty keskustelemaan ja perustelemaan älyttömiä väitteitäsi, haluat kieltää minulta keskustelun. Sensuuri kuuluu menneisyyteen. Nykyään vain fiksut pärjäävät. Skarppaa vähän, pyri parempaan.
Hullumpia nuo karavaanarit kuin tiesinkään.kauppias, mitä en usko, niin typerä kauppias olisitkin, paskannat omaan pesääsi, eikä se vielä mitään mutta kun paskannat koko kauppiaskunnan pesään, törkyiset näkemyksesi asiakkaista jotka teidätkin elättävät, karavaanareista!
- karavaanarikansa
olisitkin kirjoitti:
kauppias, mitä en usko, niin typerä kauppias olisitkin, paskannat omaan pesääsi, eikä se vielä mitään mutta kun paskannat koko kauppiaskunnan pesään, törkyiset näkemyksesi asiakkaista jotka teidätkin elättävät, karavaanareista!
etkö kestä katsoa totuutta silmiin?
- xxyyxx
karavaanarikansa kirjoitti:
etkö kestä katsoa totuutta silmiin?
Pääset valittamasta hulluista karavaanareista, kun haemme saksasta seuraavankin kulkupelin. Vanhan myymme itse käteiskaupalla. Ja halavalla.
- surkea juttu
etkä sinäkään ole alan kauppias, ei mene läpi! Yritä keksiä parempaa vaikka tuskin siihen kykenet. Poistu takavasemalle hiljaa. Pysy siellä!
- tosi surkee juttu
tokkopa tuo edes tuntee karavaanaria!
- vaikuta
ammtti myyjän,vielä vähemmän kauppiaan puheelta.
- Oikea karavaanari
Tunnen kyllä muutaman karavaanarin joihin tuo vuodatuksesi ikävä kyllä sopii, oletpa sitten kauppias tai et, hällä väliä.
Vaihtoivat tässä taannoin vanhan raadon (autonsa) liikkeessä toiseen.
Siellä se vuosi liikkeen pihalla bensansakin asfaltille.
Kaiken huipuksi kävivät seuraavat kaksi vuotta ruikuttamassa myyjälle, jos heidän ostamaansa muutaman tonnin koslaan tuli jotain vikaa.
Leirialueella antoivat toisten tehdä kaikki hommat, jopa oman vaunun telttalavaa myöten.
Niin, että jos aloituksesi oli provo, niin kyllä se osuikin.
Itsekkin yrittäjänä toimineena ja mainitsemiesi kaltaisten syiden vuoksi lopettaneena ymmärrän kyllä mitä kirjoituksellasi tarkoitat.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1539089Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde492749Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja312537- 572511
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1971895- 971837
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai231773Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä471308Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091207- 271156