Morjesta kaikille, olen tekemässä sellaista exel perustaista kaaviokuvaa jossa näkyy X akselilla esim. auton/traktorin vuosimalli ja Y akselilla teho. kaavioon tulevat "suorat" olisivat sitten malleittain sijoiteltuna tehon ja vuosimallin mukaan tietyn mittaiseksi palkiksi (valmistusvuodet määräisivät palkin pituuden ja teho sijoituskorkeuden).
Hankaluutena tässä on se, että en osaa tehdä sellaista kaaviota: kaikki palkit alkaa päädystä, ja vuodet alkavat 0 kohdasta ja se palkki päättyy siihen alkuvuoteen jolloin sitä on alettu tehdä. Teho tulee vierelle sitten sinisenä palkkina ja ihan pieneksi typyksi päähän, eli ei ollenkaan kuin olen ajatellut.
Neuvoja kaipaan,miten saan määrättyä kunkin palkin "nollakohdaksi" vaikka 1964 ja palkin loppupääksi vaikka 1967, ja sen sijoittumaan vaikkapa y akselin suunnassa 100 hevosvoiman kohtaan. jotkin mallit menevät vuosissä päällekkäin(tehoissa ei), eli sellainenkin pitäisi olla mahdollista.
Ohjelmistona on Openoffice 2.3 ja sen exel sovellus...
Auttakaa tietämätöntä KIITOS
mallitaulukko, vm, teho jne
aloittelijaexelöijä
2
345
Vastaukset
Ohjelmistona on Openoffice 2.3 ja sen exel sovellus...
- sorry888
Hups, niinpäs meni. En huomannutkaan kiireissäni tuota openoffice jutttua. Melkeinhän ne on kyllä samoja!? vai...?
Olisikos kellään apuja tähän?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!2082838Näetkö feminismin uhkana
Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?2071251Tykkäätkö halaamisesta?
Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo1161211Malmin tapaus on järkyttävä
Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi3361092- 1111023
Hinduilu on suurta eksytystä
tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa401984- 85977
- 66904
- 46884
- 53871