Haastan sinut oikeuteen

Tauriaisen Herkko

Haastan sinut ajatusleikiin, tämä leikki on tarkoitus ottaa ihan tosissaan ja rehellisesti.
Ajatellaan että olet viimeisellä tuomiolla oikeudenkäyntisalissa, Isä, Jumala, on tuomarina ja Jeesus on puolustusasianajajasi.
Saatana toimii syyttäjänä, joka on esittänyt lukuisia syytöksiä sinua vastaan, ja vaatii sinulle ikuista kuritushuonetta ja kuolemaa,(ikuista eroa Jumalasta).
Tuomari kysyy sinulta mitä sinulla on sanottavaa,
onko mitään mitä voit esittää puolustukseksesi, entä oletko syyllinen.

Mitä sanot!

69

2114

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Silloin myönnän syyllisyyteni mutta vetoan tuomarin edessä Jeesuksen uhrivereen sovitukseksi, eix nii!

;o)

• Devout

Vetoaminen ahtaaseen porttiin olisi raskas virhe ;)

• SILLÄ ET VOI KERRAN ITSEÄSI MILLÄÄN PUOLUSTAA.

JOS ET KERRAN TÄSSÄ ELÄMÄSSÄ TAHTONUT JEESUSTA KOHDATA,SIIS JEESUSTA KOHDATA, NIIN EI SINUA SILLON TUNNETA VAIKKA KUINKA PALJON OLISIT HERRAN NIMEÄ LAUSUNUT TÄÄLLÄ AJASSA JA MUITA SIUNAILLUT.

• Tauriaisen Herkko

kesken, siksi esitänkin jatkokysymyksen, tälläisen kolmiosaisen.

Mitä sanot puolustuseksesi, onko kenties sinulla jotain ansiota joka lieventäisi tuomiota?

Entä oletko syyllinen?

Entä mikä onko sinulla kenties alibia joka varaan laitat toivosi?

• Tauriaisen Herkko kirjoitti:

Mitä sanot puolustuseksesi, onko kenties sinulla jotain ansiota joka lieventäisi tuomiota?

Entä oletko syyllinen?

Puolustukseksi EI VOI KUKAAN MITÄÄN SANOA tai jos sanoo näin mistä Jeesus sanoo:"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'"
        Niin Jeesus vastaa: "'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'"

JA JEESUS JATKAA:"Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."

SIIS TULIKO SELVÄKSI?

"Entä oletko syyllinen?"

"Oletko syyllinen"?

Kysymyksistäsi näkyy, että JEESUS EI OLE SINUA SAANUT VAPAHTAA.

Sillä kun ihminen ahtaan portin kautta on Jeesuksen saanut kohdata niin todella näin käy
        kun Jeesus sanoo:" Jonka POIKA tekee vapaaksi on todella vapaa."
        Voitko ymmärtää:"Jonka POIKA TEKEE VAPAAKSI ON TODELLA VAPAA."

Siis JONKA POIKA TEKEE VAPAAKSI ON TODELLA VAPAA
        ei ole enää SYYLLINEN,JEESUKSEN SOVITUS TYÖ
        TÄLLAISEN IHMISEN KOHDALLA EI OLE TURHAKSI JÄÄNYT
        VAAN JEESUKSEN KÄRSIMYS JA KUOLEMA ON TULLUT
        IHMISEN VOITOKSI SILLOIN KUN JEESUS SAA IHMISEN
        ITSELLEEN VOITTAA.

"Entä mikä onko sinulla kenties alibia joka varaan laitat toivosi?"
        JEESUKSESSA JUMALA MINUT TUNTEE, SIIS KUN IHMINEN
        TÄSSÄ AJASSA PÄÄSEE JEESUKSESSA ASUMAAN SIIS JEESUS IHMISESSÄ SAA ASUIN SIJAN NIIN TÄLLAISEN
        JEESUS TODELLA TUNTEE EIKÄ KOSKAAN HEITÄ HÄNTÄ
        LUOTANSA POIS.

• Timoriepu
        Tauriaisen Herkko kirjoitti:

Entä oletko syyllinen?

- Minulla ei ole mitään ansioita, eikä mitään tuomiota lieventävää sanottavana.

- Olen ehdottomasti syyllinen. Ilman Jeesusta ansaitsen kadotustuomion.

- Ei mitään alibia. Olen yksi syyllisistä, jonka tähden Jeesus ristiinnaulittiin.

- Ainoa toivoni on se, että Jeesusta on jo rangaistu puolestani ja hän on tullut tuomituksi puolestani, minun syntieni tähden. Hän on minun sijaiskärsijäni.

• jpp3
        Timoriepu kirjoitti:

- Ei mitään alibia. Olen yksi syyllisistä, jonka tähden Jeesus ristiinnaulittiin.

- Ainoa toivoni on se, että Jeesusta on jo rangaistu puolestani ja hän on tullut tuomituksi puolestani, minun syntieni tähden. Hän on minun sijaiskärsijäni.

Sinäpä sen sanoit! Siunausta uskonkilvoitteluusi Jeesuksen nimessä ja veressä!

• Tauriaisen Herkko
        ArmiK kirjoitti:

Puolustukseksi EI VOI KUKAAN MITÄÄN SANOA tai jos sanoo näin mistä Jeesus sanoo:"Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'"
        Niin Jeesus vastaa: "'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät.'"

JA JEESUS JATKAA:"Sentähden on jokainen, joka kuulee nämä minun sanani ja tekee niiden mukaan, verrattava ymmärtäväiseen mieheen, joka huoneensa kalliolle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksyivät sitä huonetta vastaan, mutta se ei sortunut, sillä se oli kalliolle perustettu. Ja jokainen, joka kuulee nämä minun sanani eikä tee niiden mukaan, on verrattava tyhmään mieheen, joka huoneensa hiekalle rakensi. Ja rankkasade lankesi, ja virrat tulvivat, ja tuulet puhalsivat ja syöksähtivät sitä huonetta vastaan, ja se sortui, ja sen sortuminen oli suuri."

SIIS TULIKO SELVÄKSI?

"Entä oletko syyllinen?"

"Oletko syyllinen"?

Sillä kun ihminen ahtaan portin kautta on Jeesuksen saanut kohdata niin todella näin käy

ITSELLEEN VOITTAA.

TÄSSÄ AJASSA PÄÄSEE JEESUKSESSA ASUMAAN SIIS JEESUS IHMISESSÄ SAA ASUIN SIJAN NIIN TÄLLAISEN
        LUOTANSA POIS.

Sanot, "kun ihminen ahtaan portin kautta on Jeesuksen saanut kohdata".

Minunmielestäni se on juuri toisinpäin, kun Jeesuksen Pyhähenki, saa johdattaa ihmisen ahtaalleportille siis paikalle missä valitaan Jeesus tai maailma, siinä hetkessä alkaa taivasmatka, (kotimatka), jos valitaan Jeesus.

• Tauriaisen Herkko
        Timoriepu kirjoitti:

lyhyesti ja ytimekäästi koko totuus.
        Siunausta!

• Timoriepu
        jpp3 kirjoitti:

Sinäpä sen sanoit! Siunausta uskonkilvoitteluusi Jeesuksen nimessä ja veressä!

Sinulle tahdon myös toivottaa Jeesuksen siunausta ja kaikkiriittävyyttä! Jumalan tahto on, että me panemme kaiken toivomme Jeesuksen uhrikuolemaan, sillä todellakin vain hänen sijaiskuolemassaan meillä on pelastus.
        Kilvoittelu ja Jumalan tahdon etsiminen on elämän tehtävämme, mutta pelastuksemme on Jeesuksen veressä.

Ilm. 12:11
        "Ja he ovat voittaneet hänet Karitsan veren kautta ja todistuksensa sanan kautta, eivätkä ole henkeänsä rakastaneet, vaan olleet alttiit kuolemaan asti".

Sanot, "kun ihminen ahtaan portin kautta on Jeesuksen saanut kohdata".

Minunmielestäni se on juuri toisinpäin, kun Jeesuksen Pyhähenki, saa johdattaa ihmisen ahtaalleportille siis paikalle missä valitaan Jeesus tai maailma, siinä hetkessä alkaa taivasmatka, (kotimatka), jos valitaan Jeesus.

kun minä sanoin:"kun ihminen ahtaan portin kautta on Jeesuksen saanut kohdata".
        Niin tämän kohtaamiseen johtavan asian olen varmaan
        "tuhansia" kertoja jo sanonut.

SE ON TODELLA NIIN JUMALA ITSE KUTSUU TAVALLA TAI TOISELLA IHMISTÄ, sillä näin on:"Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa; kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään."

Mutta se, että Jumala kutsuu, niin miten ihminen tähän kutsuun vastaan niin kyllä sillä on väliä
        ei vopi ihminen välinpitämätön olla JUMALAN KUTSUN
        KUULLESSAAN.

Tiedän täälläkin moni on saanut KUULLA JUMALAN ÄÄNEN HÄNEN KUTSUNSA, MUTTA SEN ONKIN IHMINEN VÄNTÄNYT VÄÄRÄN HENGEN KANSSA SAATANAN IVAKSI JA PILKAKSI JA TUOMIOKSI.

Monen kohdalla ja uskon, että jokaisen kohdalla joka tänne kirjoittaa tai lukee näitä kirjoituksia
        JUMALA on puhunut, mutta saako JUMALA VIELÄ TODELLA PUHUA ONKIN TOINEN ASIA?

JOS IHMINEN TAHTOO IHMISOPIN MUKAISESSA IHMISEN LIHAA TYYDYTTÄVÄSSÄ USKOSSA OLLA EI JUMALA SILLOIN
        VOI PUHUA.

KUINKA MONEN KOHDALLA SIIS JUMALAN KUTSUT ON TURHIIN RAUENNEET?

SILLÄ JUMALA JOHTAA TOTUUTEENSA YHTEEN AINOAAN
        TOTUUTEENSA: JUMALA EI OMIENSA KAUTTA AHTAASTA PORTISTA TEE SUNIPORTTIA. JUMALA EI AHTAASTA PORTISTA OMIENSA KAUTTA TEE PILKKAA, VAAN JUMALA
        OMIENSA KAUTTA TODELLA KEHOITTAA:
        "KILVOITELKAA PÄÄSTÄKSENNE AHTAASTA PORTISTA SISÄLLE."
        TÄMÄ ON TOTUUS, SELKEÄ SELVÄ TOTUUS, MUTTA SOKEAT EIVÄT VOI NÄHDÄ TÄTÄ.
        Siksi he oman tuntonsa tyydytykseksi kiertävät ja kaartavat muiden Raamatun sanojen kautta tätä
        TOSIASIAA MINKÄ ITSE JESUS ON SANONUT:
        "MENKÄÄ AHTAASTA PORTISTA SISÄLLE"

HUOMATKAA JO JEESUS ITSE SANOO:" MENKÄÄ ahtaasta
        portista SISÄLLE." SIIS HUOM. MENKÄÄ
        ITSE ON JOKAISEN IHMISEN MENTÄVÄ.
        ON FARISEALAISTA SANOA EN MINÄ VOI ITSE MENNÄ
        JUMALA MENEE MINUN PUOLESTANI.

TOTTA ON ETTEI KUKAAN IHMINEN OMIN AVUIN SISÄLLE
        PÄÄSE TUOSTA AHTAASTA PORTISTA, MUTTA MISSÄ ON USKONNE, SILLÄ JUMALA SEN VOI TEHDÄ IHMISELLE JOKA
        AHTAAN PORTIN EDESSÄ HUUTAA; HERRA ARMAHDA MINUA
        MINÄ HUKUN. JUMALA SEN TEKEE.

Mutta te jotka olan takaa JEESUKSEN SANOMAA VASTAAN OLETTE KÄYNEET TULETTE KERRAN PETTYMÄÄN,
        SILLÄ TOTISESTI JUMALAN SANAN IVAAJAT EIVÄT TULE PERIMÄÄN IANKAIKKISTA ELÄMÄÄ.

• Timoriepu
        Tauriaisen Herkko kirjoitti:

lyhyesti ja ytimekäästi koko totuus.
        Siunausta!

ja lyhyt. Kiitos aloituksestasi.

• syyllinen,
        ArmiK kirjoitti:

SE ON TODELLA NIIN JUMALA ITSE KUTSUU TAVALLA TAI TOISELLA IHMISTÄ, sillä näin on:"Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan, ei ole ketään ymmärtäväistä, ei ketään, joka etsii Jumalaa; kaikki ovat poikenneet pois, kaikki tyynni kelvottomiksi käyneet; ei ole ketään, joka tekee sitä, mikä hyvä on, ei yhden yhtäkään."

Mutta se, että Jumala kutsuu, niin miten ihminen tähän kutsuun vastaan niin kyllä sillä on väliä
        KUULLESSAAN.

Tiedän täälläkin moni on saanut KUULLA JUMALAN ÄÄNEN HÄNEN KUTSUNSA, MUTTA SEN ONKIN IHMINEN VÄNTÄNYT VÄÄRÄN HENGEN KANSSA SAATANAN IVAKSI JA PILKAKSI JA TUOMIOKSI.

Monen kohdalla ja uskon, että jokaisen kohdalla joka tänne kirjoittaa tai lukee näitä kirjoituksia

JOS IHMINEN TAHTOO IHMISOPIN MUKAISESSA IHMISEN LIHAA TYYDYTTÄVÄSSÄ USKOSSA OLLA EI JUMALA SILLOIN
        VOI PUHUA.

TOTUUTEENSA: JUMALA EI OMIENSA KAUTTA AHTAASTA PORTISTA TEE SUNIPORTTIA. JUMALA EI AHTAASTA PORTISTA OMIENSA KAUTTA TEE PILKKAA, VAAN JUMALA
        Siksi he oman tuntonsa tyydytykseksi kiertävät ja kaartavat muiden Raamatun sanojen kautta tätä

PÄÄSE TUOSTA AHTAASTA PORTISTA, MUTTA MISSÄ ON USKONNE, SILLÄ JUMALA SEN VOI TEHDÄ IHMISELLE JOKA

Mutta te jotka olan takaa JEESUKSEN SANOMAA VASTAAN OLETTE KÄYNEET TULETTE KERRAN PETTYMÄÄN,

Jumala kutsuu, sanansa kautta.

Tämäkin avaus on Jumalan puhetta ja saattaa jonkun etsimään ikuista elämää,
        ja se on Jumalan työ eikä sinun.

Sinun sydän on kova ja pahanilkinen ArmiK.

• Tauriaisen Herkko
        ArmiK kirjoitti:

SIIS TULIKO SELVÄKSI?

"Entä oletko syyllinen?"

"Oletko syyllinen"?

ITSELLEEN VOITTAA.

LUOTANSA POIS.

Se asia minulle jäi vielä epäselväksi mikä on sinun alibisi Jumalan edessä, siis mikä vapauttaa sinut helvetin tulelta.

• Tauriaisen Herkko
        ArmiK kirjoitti:

KUULLESSAAN.

VOI PUHUA.

"alibisi" Jumalan edessä, mikä vapahtaa sinut helvetin tulelta.
        Jäi epäselväksi minulle, ihan lyhyesti vaan.

Se asia minulle jäi vielä epäselväksi mikä on sinun alibisi Jumalan edessä, siis mikä vapauttaa sinut helvetin tulelta.

sinulta salattu vaikka niin selvästi sen olen aina
        sinunkin eteesi tuonut niin se ei ole minun sanomani syy vaan sen peitteen mikä silmilläsi on.

Mikä estää ettet tahdo JUMALAN ottavan peitettä pois vasta sitten voisit tulla näkemään sen mikä on JUMALAN TOTUUS sillä nyt näet vain tämän maailman
        herran ihmisopin mukaisesti joka on sama kuin valheelisesti.

Jos mantraat Jeesuksen nimessä ja veressä yhä uudelleen itsellesi tai muille syntejä anteeksi
        niin se ei ole JUMALASTA vaan tämän maailman herran toimia. Näin se on pettänyt ihmiset
        ja yhä pettää etteivät ihmiset vaan ALKAISI USKOA
        JEESUSTA SITÄ MITÄ JEESUS ON SANONUT PELASTUKSEN TIESTÄ, MITÄ LUPAUKSIA JEESUS ON ANTANUT SILLÄ
        NE TOTEUTUU KAIKIEN NIIDEN KOHDALLA JOTKA TODELLA
        HÄNTÄ JEESUSTA USKOVAT JA OVAT HÄNELLE KUULIAISIA.

SAATANAN MANTROJEN TURVISSA IHMISET KÄYVÄT VAIN KAPINAA ITSE HERRAA JEESUSTA VASTAAN.
        TÄMÄ ON KARVAS TOTUUS NIILLE JOTKA TAHTOVAT
        LIHAANSA VAALIA JOTKA OMAA ELÄMÄÄNSÄ RAKASTAVAT.

• Sinikka-56

Saatanalle sanoisin,että sinähän se syyllinen olet,kun houkutit moninaisiin synteihin.

Jumalalle sanoisin,että Jeesus on kärsinyt ja kuollut minun kaikien syntien puolesta. Olen tunnustanut syntini."Joka tunnustaa syntinsä ja hylkää ne se saa armon."

Jeesus näyttää lävistetyt kätensä Isälle ja sanoo:"Minun vereni ,minun vereni,tämän lapsen puolesta."

Mitään omia tekoja ja ansioita minulla ei ole tuotavana.

Olen ainoastaan ottanut vastaan pelastuksen ja Pyhän Hengen voimassa pysynyt Jeesuksen omana.

Et sill viissii Tauriainen :)

• mukaan ihanasti.

• jpp3
        ArmiK kirjoitti:

mukaan ihanasti.

...sinäpä sen lihaasi hemmotellaksesi itsellesi tuomioksesi sanoit! Itse et ole ahtaasta portista sisäälle mennyt. Ahtaasta portista ymmärrät yhtä vähän kuin sika hopealusikasta.

Ruokit ylpeää omavanhurskasta lihaasi ahtaalla portilla = omilla teoillasi,ja vapahtajanasi on Teuvo Suni = antikristuksesi, jota epäjumaloit.

Teet tyhjäksi monen kohdalla Jeesuksen veren puhdistavan VOIMAN. Ja toteutuu tämä Sana:

Matteuksen evankeliumi:

23:13   Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

Mutta heille,jonka ainoa vanhurskaus on Jeesuksen lahjavanhurskaus ilman tekoja, toteutuu tämä Sana:

Ilmestyskirja:

7:14   Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

Siunausta sinulle Armi Totuuden etsintääsi Sanasta - ei sunista!

• jpp3 kirjoitti:

...sinäpä sen lihaasi hemmotellaksesi itsellesi tuomioksesi sanoit! Itse et ole ahtaasta portista sisäälle mennyt. Ahtaasta portista ymmärrät yhtä vähän kuin sika hopealusikasta.

Ruokit ylpeää omavanhurskasta lihaasi ahtaalla portilla = omilla teoillasi,ja vapahtajanasi on Teuvo Suni = antikristuksesi, jota epäjumaloit.

Teet tyhjäksi monen kohdalla Jeesuksen veren puhdistavan VOIMAN. Ja toteutuu tämä Sana:

Matteuksen evankeliumi:

23:13   Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä.

Mutta heille,jonka ainoa vanhurskaus on Jeesuksen lahjavanhurskaus ilman tekoja, toteutuu tämä Sana:

Ilmestyskirja:

7:14   Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen." Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä.

Siunausta sinulle Armi Totuuden etsintääsi Sanasta - ei sunista!

tullut tämän maailman herran hengen uskoon.

Ja tässä sanot sanat taas itsellesi:"Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä."

Tätä sionä olet juuri täällä tekemässä: itse et ole koskaan tahtonut ahtaasta portista sisälle käydä
        ja siitä sisälle meneviä olet estämässä.

Mutta KIITOS JUMALALLE HÄN ON VOIMALLINEN VIEMÄÄN KAIKKI OMANSA TUOSTA SINUNKIN KIROAMASTASI
        AHTAASTA PORTISTA OMAAN VALTAKUNTAANSA.

• Tauriaisen Herkko

sinulla, nojaa vaan kokopainollasi siihen armoon jonka olet Jeesuksessa löytänyt.
        Siunausta!

• jpp3
        ArmiK kirjoitti:

tullut tämän maailman herran hengen uskoon.

Ja tässä sanot sanat taas itsellesi:"Mutta voi teitä, kirjanoppineet ja fariseukset, te ulkokullatut, kun suljette taivasten valtakunnan ihmisiltä! Sillä itse te ette mene sisälle, ettekä salli meneväisten sisälle mennä."

Tätä sionä olet juuri täällä tekemässä: itse et ole koskaan tahtonut ahtaasta portista sisälle käydä
        ja siitä sisälle meneviä olet estämässä.

Mutta KIITOS JUMALALLE HÄN ON VOIMALLINEN VIEMÄÄN KAIKKI OMANSA TUOSTA SINUNKIN KIROAMASTASI
        AHTAASTA PORTISTA OMAAN VALTAKUNTAANSA.

...jätän Herran haltuun ja hoitoon, ettet menisi
        ylpeydessäsi ja paatumuksessasi enää pidemmälle.

Herra sinua armahtakoon!

• jpp3 kirjoitti:

...jätän Herran haltuun ja hoitoon, ettet menisi
        ylpeydessäsi ja paatumuksessasi enää pidemmälle.

Herra sinua armahtakoon!

jäädä itse sen haltuun joka sanoo:"onko Jumala todella sanonut niin."

Mutta kun itse tahdot jäädä valheen haltuun niin
        miksi olet muita sen saman valheen herran haltuun saattamassa?

• Naomi

olevani syyllinen. Syyllinen kaikkeen, eikä minulla olisi mitään millä puolustaa tekojani.

Jeesus kärsi syntieni tähden, minun syntieni tähden Hän oli tuskissaan. Millä voisin sitä puolustaa? Miksi selittelisin asiaa?

• jpp3

...millään voi selitellä tai puolustautua. Salaisuus on siinä, että 'Niin paljon on Jumala
        Naomia rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa, ettet sinä Naomi hukkuisi, vaan saisit iankaikkisen elämän LAHJAKSI!'

Tarkastele asiaa siitä näkökulmasta, kuka on vanhurskaustesi...

Siunausta sinulle Naomi!

• Naomi
        jpp3 kirjoitti:

...millään voi selitellä tai puolustautua. Salaisuus on siinä, että 'Niin paljon on Jumala
        Naomia rakastanut, että antoi ainokaisen Poikansa, ettet sinä Naomi hukkuisi, vaan saisit iankaikkisen elämän LAHJAKSI!'

Siunausta sinulle Naomi!

millään tavoin selitellä tai puolustautua. Ottaisin sen vastaan, mitä annetaan.
        En jotenkin ymmärrä, miksi pitäisi puolustautua millään tavoin?

Luultavasti katsoisin vain Jeesusta, Häntä jota rakastan, ja itkisin. Ehken kykenisi Hänelle sanomaan mitään edes.

• Naomi
        jpp3 kirjoitti:

Siunausta sinulle Naomi!

ettei voisi millään tavalla puolustella, mutta jostain syystä tuntuu: että useimmat astelevat viimeiselle tuomiolle ikäänkuin "henkselit paukkuen ja rinta rottingilla", hämmästyttää tuo heippatirallaa asenne, jotenkin en ymmärrä.

Vieressäsi seisoo puolustaja Jeesus, mutta kuitenkinko jo itse puolustit itseäsi, vedoten lahjavanhurskauteesi ja sanoit syyttäjälle; mutta kun?

• tuhat ja yksi

Miksipä puolustautuisin !

Tuhansien siitiöiden joukossa raivasin tietä,
        eteenpäin halusin olla paras ja ensimmäinen.

Minä ehdin olin turvassa äitini munasolussa,
        näkymätön voima sulki toisilta pääsyn sinne.

Olin ehtinyt ensin olin voittaja paras kaikista,
        toiset jäivät Henkeä vaille kuolla he saivat.

Synnyin ja paruin kylmää oli koskikin kovin,
        ite en tiennyt tänne tulla mut tultava oli.

Koska tänne sä tullut olet syntinen lienet ?
        Ei en vielä ole ehtinyt mitään tehdä vain huusin.

Tappanut veljesi siskosi kaikki ja itsesi vuoksi!
        Ei sitä en tiennyt, kiirehdin Elämän vuoksi !

• kysyväinen
        Naomi kirjoitti:

ettei voisi millään tavalla puolustella, mutta jostain syystä tuntuu: että useimmat astelevat viimeiselle tuomiolle ikäänkuin "henkselit paukkuen ja rinta rottingilla", hämmästyttää tuo heippatirallaa asenne, jotenkin en ymmärrä.

Vieressäsi seisoo puolustaja Jeesus, mutta kuitenkinko jo itse puolustit itseäsi, vedoten lahjavanhurskauteesi ja sanoit syyttäjälle; mutta kun?

Kuka vastaajista esiintyi "rinta rottingilla"? Millä perusteella noin sanot? Lukemani mukaan useimmat taisivat eri sanoin vedota vain siihen, mitä Jeesus on heidän puolestaan tehnyt. Onko se rintarottingilla-oloa? Onko väärin iloita siitä, mitä Jeesus on?

• Naomi
        kysyväinen kirjoitti:

Kuka vastaajista esiintyi "rinta rottingilla"? Millä perusteella noin sanot? Lukemani mukaan useimmat taisivat eri sanoin vedota vain siihen, mitä Jeesus on heidän puolestaan tehnyt. Onko se rintarottingilla-oloa? Onko väärin iloita siitä, mitä Jeesus on?

eräskin tässä ketjussa ei nähnyt itsessään koskaan mitään syntiä olleenkaan, vaan koki saatanan jonain ulkopuolisena voimana houkutelleen häntä pahuuden tekoihin. Juuri ihmisessähän itsessään on synti ja pahuus.

• kysyväinen
        Naomi kirjoitti:

eräskin tässä ketjussa ei nähnyt itsessään koskaan mitään syntiä olleenkaan, vaan koki saatanan jonain ulkopuolisena voimana houkutelleen häntä pahuuden tekoihin. Juuri ihmisessähän itsessään on synti ja pahuus.

Luin tuon ystävän kirjoituksen. Onko näissä tunnustuksissa jotain väärää?

>>Mitään omia tekoja ja ansioita minulla ei ole tuotavana. >Jumalalle sanoisin,että Jeesus on kärsinyt ja kuollut minun kaikien syntien puolesta. Olen tunnustanut syntini."Joka tunnustaa syntinsä ja hylkää ne se saa armon."

• Tauriaisen Herkko

Eikö se että uskoo raamatun sanan todistuksen ihmisen kelvottomuudesta ja turvaa Jeesuksen veren ansioon,juuri sulje pois tekopyhyyttä.
        Tekopyhä, on se joka luulee olevansa hyvä ja kelvollinen itsessään, vastoin raamatun todistusta.
        Ja halveksii Jeesuksen Armoa.
        Room. 3:24

ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,

• Naomi
        kysyväinen kirjoitti:

Luin tuon ystävän kirjoituksen. Onko näissä tunnustuksissa jotain väärää?

>>Mitään omia tekoja ja ansioita minulla ei ole tuotavana. >Jumalalle sanoisin,että Jeesus on kärsinyt ja kuollut minun kaikien syntien puolesta. Olen tunnustanut syntini."Joka tunnustaa syntinsä ja hylkää ne se saa armon."

""Jumalalle sanoisin,että Jeesus on kärsinyt ja kuollut minun kaikien syntien puolesta. Olen tunnustanut syntini."Joka tunnustaa syntinsä ja hylkää ne se saa armon.""

Aivan kuin ihminen alkaisi Jumalalle selitellä tyyliin, mutta kyllä se niin on... ei meidän tule selitellä, yrittää vaikuttaa Jumalaan viimeisellä tuomiolla. Jumalahan tietää mikä kenenkin kohtalo on. Miksi Jumalalle tulisi selitellä kuinka kelvollinen on? Eikö se ole silloin omien ansioiden esiin tuomista?

Toisessa lauseessa: "Mitään omia tekoja ja ansioita minulla ei ole tuotavana."

Kirjoitus on toisensa kumoavia ristiriitaisuuksia täynnä. Selityksiä selityksien perään.

• kysyväinen
        Naomi kirjoitti:

""Jumalalle sanoisin,että Jeesus on kärsinyt ja kuollut minun kaikien syntien puolesta. Olen tunnustanut syntini."Joka tunnustaa syntinsä ja hylkää ne se saa armon.""

Aivan kuin ihminen alkaisi Jumalalle selitellä tyyliin, mutta kyllä se niin on... ei meidän tule selitellä, yrittää vaikuttaa Jumalaan viimeisellä tuomiolla. Jumalahan tietää mikä kenenkin kohtalo on. Miksi Jumalalle tulisi selitellä kuinka kelvollinen on? Eikö se ole silloin omien ansioiden esiin tuomista?

Toisessa lauseessa: "Mitään omia tekoja ja ansioita minulla ei ole tuotavana."

Kirjoitus on toisensa kumoavia ristiriitaisuuksia täynnä. Selityksiä selityksien perään.

Tämä henkilöhän vastasi aloittajan asettamiin kysymyksiin. Normaalikuvio mielestäni, toinen kysyy ja toinen taas vastaa. Sellaistahan se keskustelu voi olla. Eikä edes riitaa syntynyt. Ei kumpikaan yrittänyt haastaa riitaa, niin kuin usein tällä palstalla tapahtuu.

Aloittaja sanoi mm. näin.
        "Tuomari kysyy sinulta mitä sinulla on sanottavaa,
        onko mitään mitä voit esittää puolustukseksesi, entä oletko syyllinen. "
        Eikö se ollut ihan oikein vastata siihen?

Itse en nähnyt mitään ristiriitaisuutta tuon henkilön vastauksissa. Hän sanoi olevansa syntinen, ilman ansioita ja että Jeesus on hänen puolestaan kärsinyt. Ainoa ansio, joka Jeesukseen uskovan hyväksi luetaan on Jeesuksen hankkima ansio, joten siinä ei ihmisellä itsellään ole mitään kerskan aihetta.
        Eihän sinulla liene mitään henkilökohtaista kannetta tuota ystävää kohtaan? Anna hänelle anteeksi, jos niin on.
        Meissä on kaikissa heikkouksia ja parempia ominaisuuksia. Jos tuijotamme vain toistemme heikkouksiin, tulee meistä pahantuulisia. Tämän itse ainakin olen kokenut.

Jumala näkee ennenkaikkea ihmisen sydämeen. Jeesus näki ryövärin sydämeen, kun ryöväri sanoi: Muista minua, kun tulet valtakuntaasi. Me katsomme toistemme sanoihin mikroskoopilla, koittaen löytää niistä jotain huomauttamista, mutta hyvin vapauttava tieto ainakin minulle on se, että Jumala katsoo ihmisen sydämeen ja kuulee heikonkin armonanomuksen. Hyvää uutta vuotta sinulle!

• palstalainen kommentoi

Sinä, joka tällä palstalla kuvittelet jokin olevasi, olet loppujen lopuksi säälittävä reppana. Tuomariksi vielä itsesi kehtaa ylentää! Voi, voi JA VOI!!!!!!
        Sinä et vielä tiedä, miten tietää tulee, sillä sinä olet liian ylpeä ja omahyväinen, tietääksesi niin kuin tietää tulee, jotta voisi olla Jumalan käytössä ja todelliseksi siunaukseksi. Häpeä itseäsi! Olet oksettavan itseriittoinen, täynnä omaa itseäsi!

• Naomi
        kysyväinen kirjoitti:

Tämä henkilöhän vastasi aloittajan asettamiin kysymyksiin. Normaalikuvio mielestäni, toinen kysyy ja toinen taas vastaa. Sellaistahan se keskustelu voi olla. Eikä edes riitaa syntynyt. Ei kumpikaan yrittänyt haastaa riitaa, niin kuin usein tällä palstalla tapahtuu.

Aloittaja sanoi mm. näin.
        "Tuomari kysyy sinulta mitä sinulla on sanottavaa,
        onko mitään mitä voit esittää puolustukseksesi, entä oletko syyllinen. "
        Eikö se ollut ihan oikein vastata siihen?

Itse en nähnyt mitään ristiriitaisuutta tuon henkilön vastauksissa. Hän sanoi olevansa syntinen, ilman ansioita ja että Jeesus on hänen puolestaan kärsinyt. Ainoa ansio, joka Jeesukseen uskovan hyväksi luetaan on Jeesuksen hankkima ansio, joten siinä ei ihmisellä itsellään ole mitään kerskan aihetta.
        Eihän sinulla liene mitään henkilökohtaista kannetta tuota ystävää kohtaan? Anna hänelle anteeksi, jos niin on.
        Meissä on kaikissa heikkouksia ja parempia ominaisuuksia. Jos tuijotamme vain toistemme heikkouksiin, tulee meistä pahantuulisia. Tämän itse ainakin olen kokenut.

Jumala näkee ennenkaikkea ihmisen sydämeen. Jeesus näki ryövärin sydämeen, kun ryöväri sanoi: Muista minua, kun tulet valtakuntaasi. Me katsomme toistemme sanoihin mikroskoopilla, koittaen löytää niistä jotain huomauttamista, mutta hyvin vapauttava tieto ainakin minulle on se, että Jumala katsoo ihmisen sydämeen ja kuulee heikonkin armonanomuksen. Hyvää uutta vuotta sinulle!

että minulla olisi jotain kyseistä kirjoittajaa vastaan? Sydämestäni voin sanoa, ettei niin ole. Miksi niin koet, katsotko kirjoituksiani vääristyneen perspektiivin läpi?

Ei kyse ole ihmisistä, vaan sanomasta.

Tiedätkö motiivini ja tunteeni? Voisiko olla niin, että juuri sinä väännät ja käännät sanomaani, etsit vikoja? Tulisiko jokaisen vastauksen perään huutaa hallelujaata kurkkusuorana, vaikka sanoma olisi kuinka nurinkurinen tahansa?

• kysyväinen
        Naomi kirjoitti:

että minulla olisi jotain kyseistä kirjoittajaa vastaan? Sydämestäni voin sanoa, ettei niin ole. Miksi niin koet, katsotko kirjoituksiani vääristyneen perspektiivin läpi?

Tiedätkö motiivini ja tunteeni? Voisiko olla niin, että juuri sinä väännät ja käännät sanomaani, etsit vikoja? Tulisiko jokaisen vastauksen perään huutaa hallelujaata kurkkusuorana, vaikka sanoma olisi kuinka nurinkurinen tahansa?

Hyvä. Sitten asiat ovat siltä osin kunnossa.
        "Miksi niin koet, katsotko kirjoituksiani vääristyneen perspektiivin läpi? " Katson vain omasta näkökulmastani, en muusta. Jos tein väärän diagnoosin, pyydän anteeksi. Koitan auttaa, mutta sinä olet kovin torjuva. Mielestäni sinä kaipaat oikeaa ystävää, jolle avautua ja jonka kanssa keskustella juurta jaksain. Pyydän taas anteeksi, jos nytkin ehdotin sopimattomia. Olen vain ihminen. En kuulu ryhmään "Täydelliset ry".

• eri mieltä!

Kyllä on niin, että kun Jeesuksen armon saa omakohtaisesti kokea, niin siitä haluaa muidenkin tulevan tietoiseksi.

• toivotan
        Naomi kirjoitti:

vapautta, iloa ja rauhaa Kristuksessa Jeesuksessa!

• kysyväinen
        Naomi kirjoitti:

>>Mistä päättelit
        Naomi 26.12.2007 klo 21.18
        että minulla olisi jotain kyseistä kirjoittajaa vastaan? Sydämestäni voin sanoa, ettei niin ole.>Ei kyse ole ihmisistä, vaan sanomasta. >Tiedätkö motiivini ja tunteeni? Voisiko olla niin, että juuri sinä väännät ja käännät sanomaani, etsit vikoja?>Tulisiko jokaisen vastauksen perään huutaa hallelujaata kurkkusuorana, vaikka sanoma olisi kuinka nurinkurinen tahansa?

• palstalainen kommentoi

Miten hyvän urkkijan Stasi sinusta olisikaan saanut! No, odota tilaisuuttasi, kunnes antikristuksen valtakunta puhkeaa täyteen kukkaansa, niin voit anoa urkkijan pestiä sen leivissä, Jeesukseen uskovia vainotessasi. Nyt sinun täytyy odotellessasi vain harjoitella Suomi24:ssa.
        PS. Jeesuskin käytti kohtikäyviä, suoria, koviakin sanoja fariseksia puhutellessaan.

• Naomi
        kysyväinen kirjoitti:

>>Mistä päättelit
        Naomi 26.12.2007 klo 21.18
        että minulla olisi jotain kyseistä kirjoittajaa vastaan? Sydämestäni voin sanoa, ettei niin ole.>Ei kyse ole ihmisistä, vaan sanomasta. >Tiedätkö motiivini ja tunteeni? Voisiko olla niin, että juuri sinä väännät ja käännät sanomaani, etsit vikoja?>Tulisiko jokaisen vastauksen perään huutaa hallelujaata kurkkusuorana, vaikka sanoma olisi kuinka nurinkurinen tahansa?

Tottakai suon anteeksi, jos jotain anteeksiannettavaa koet olevan.

Se mikä oli läpivalaisussa, oli yksi kirjoitus monien joukossa. Perustelut olen antanut, mutta tässä vielä yksi. Kirjoittaja näytti "tietävän" mitä Jeesus siinä tilanteessa tekisi: "Jeesus näyttää lävistetyt kätensä Isälle ja sanoo:"Minun vereni ,minun vereni,tämän lapsen puolesta.""

En tohtisi tehdä tuolla tavoin, että siis laittaisin Jeesukselle itsekeksimiä sanoja ja tekoja, ei edes kuvitteellisessa tilanteessa. Ei Jeesus ole mikään marionettinukke. Eli "henkselit paukkuen" vaan astellaan ja laitetaan Jeesuksen suuhun sanoja ja tekoja.

Hyvää uutta vuotta sinullekin.

• kysyväinen
        Naomi kirjoitti:

Tottakai suon anteeksi, jos jotain anteeksiannettavaa koet olevan.

Se mikä oli läpivalaisussa, oli yksi kirjoitus monien joukossa. Perustelut olen antanut, mutta tässä vielä yksi. Kirjoittaja näytti "tietävän" mitä Jeesus siinä tilanteessa tekisi: "Jeesus näyttää lävistetyt kätensä Isälle ja sanoo:"Minun vereni ,minun vereni,tämän lapsen puolesta.""

En tohtisi tehdä tuolla tavoin, että siis laittaisin Jeesukselle itsekeksimiä sanoja ja tekoja, ei edes kuvitteellisessa tilanteessa. Ei Jeesus ole mikään marionettinukke. Eli "henkselit paukkuen" vaan astellaan ja laitetaan Jeesuksen suuhun sanoja ja tekoja.

Hyvää uutta vuotta sinullekin.

Niin, nythän olikin kyseessä nimenomaan kuviteltu asetelma, jossa ennakoitiin tulevaa. Emme toki voi tietää, mitä kyseisessä tilanteessa tulee tarkalleen ottaen tapahtumaan. Asian ydin lienee se, mikä Jeesuksen merkitys itsekullekin tuossa tilanteessa tulee olemaan. Hän on Jeesukseen uskovan Puolustaja ja hänen varassaan on kaikki. Jokainen olemme pyhän Majesteetin edessä varmaankin aikalailla hiljaista väkeä. Kuitenkin, tunnen tuon kyseisen kirjoittajan ja voin sanoa, että hän nimenomaan ei varmasti ole henkseleitä paukuttelevaa tyyppiä. Kaukana siitä. Koitetaan ymmärtää toisiamme.

• eri mieltä! kirjoitti:

Kyllä on niin, että kun Jeesuksen armon saa omakohtaisesti kokea, niin siitä haluaa muidenkin tulevan tietoiseksi.

sitävartenhan itsekin olen täällä ollut, että ihmiset voisivat päästä todella kokemaan JUMALAN ARMAHDUKSEN JEESUKSESSA. JOKA ON ERI KUIN SE MITÄ ON KUN IHMINEN HURMAHENGEN TAI JONKUN MUUN VALHEEN HENGEN ARMAHTAMAKSI ON TULLUT.

Sillä väärän armon alla olevat hehkuttavat:"armosta
        olemme pelastettuja, hallelujaa, kiitos jumalalle,
        ylistys jumalalle, ala sinäkin vaan uskomaan jeesusta, anna sinäkin vaan elämäsi jeesukselle
        jne tätä rataa.

NE JOTKA OVAT TODELLA SIIS JUMALAN ARMON KOHDANNEET HEIDÄN SANOMANSA ON;"TEHKÄÄ PARANNUS
        KÄÄNTYKÄÄ TEILTÄNNE JUMALAN PUOLEEN, ETSIMÄÄN JA
        ANOMAAN JA KOLKUTTAMAAN, ETTÄ JUMALA siis, ETTÄ JUMALA SINÄ JOHDATTAISIT OIKEALLE TIELLE."

ETTÄ NÄIN.

ON SUURI ERO VALHEARMON KOHDANNEILLA JA JUMALAN
        ARMON KOHDANNEILLA NIIN SUURI ERO KUIN ON
        YÖLLÄ JA PÄIVÄLLÄ, NIIN SUURI ERO KUIN ON
        PIMEYDELLÄ JA VALKEUDELLA.

SIIS PAREMPI OLISI NIIDEN OLLA VAITI JOTKA IHMISIÄ
        HARHAAN JOHTAVAT SIIHEN VALHEARMON TURVIIN MISSÄ ITSE OVAT.
        Ja nämä valhearmon turvissa olevat ovat juuri niitä suurimpia hehkuttajia, hurmahenkisiä.
        Jumalan Henki ei siis vaikuta omissaan tuollaista
        hehkutusta, vaan Jumalan Henki vaikuttaa todella
        Jumalan omissa hiljaisuutta, nöyryyttä,valtavaa
        kiitollisuutta Jumalaa kohtaan se on sydämessä
        eikä siis kauheaa paatosta huulilta.

• Naomi
        kysyväinen kirjoitti:

Niin, nythän olikin kyseessä nimenomaan kuviteltu asetelma, jossa ennakoitiin tulevaa. Emme toki voi tietää, mitä kyseisessä tilanteessa tulee tarkalleen ottaen tapahtumaan. Asian ydin lienee se, mikä Jeesuksen merkitys itsekullekin tuossa tilanteessa tulee olemaan. Hän on Jeesukseen uskovan Puolustaja ja hänen varassaan on kaikki. Jokainen olemme pyhän Majesteetin edessä varmaankin aikalailla hiljaista väkeä. Kuitenkin, tunnen tuon kyseisen kirjoittajan ja voin sanoa, että hän nimenomaan ei varmasti ole henkseleitä paukuttelevaa tyyppiä. Kaukana siitä. Koitetaan ymmärtää toisiamme.

vastauksiisi vaikuttaa se, että tunnet kyseisen kirjoittajan?

Kuviteltu tilanne mutta, kirjoittaja varmasti kirjoitti siitä miten kokee asian olevan. Silloin ollaan omien halujen ja toiveiden tiellä, jos tuolla tavoin Jeesukselle sanatkin suuhun laitetaan valmiiksi.

• kysyväinen
        Naomi kirjoitti:

vastauksiisi vaikuttaa se, että tunnet kyseisen kirjoittajan?

Kuviteltu tilanne mutta, kirjoittaja varmasti kirjoitti siitä miten kokee asian olevan. Silloin ollaan omien halujen ja toiveiden tiellä, jos tuolla tavoin Jeesukselle sanatkin suuhun laitetaan valmiiksi.

Toisen tunteminen auttaa sillä tavalla, että väärinkäsitystä ei synny niin helposti kuin että tuntee vain virtuaalisesti. Tällä palstalla syntyy kärhämiä herkästi juuri siksi, että ihmiset kuvittelevat toisistaan harhoja. Vieraus on väärinkäsitysten edellytys ja perusta.

• Jumala rakastaa
        ArmiK kirjoitti:

sitävartenhan itsekin olen täällä ollut, että ihmiset voisivat päästä todella kokemaan JUMALAN ARMAHDUKSEN JEESUKSESSA. JOKA ON ERI KUIN SE MITÄ ON KUN IHMINEN HURMAHENGEN TAI JONKUN MUUN VALHEEN HENGEN ARMAHTAMAKSI ON TULLUT.

Sillä väärän armon alla olevat hehkuttavat:"armosta
        olemme pelastettuja, hallelujaa, kiitos jumalalle,
        ylistys jumalalle, ala sinäkin vaan uskomaan jeesusta, anna sinäkin vaan elämäsi jeesukselle
        jne tätä rataa.

NE JOTKA OVAT TODELLA SIIS JUMALAN ARMON KOHDANNEET HEIDÄN SANOMANSA ON;"TEHKÄÄ PARANNUS
        KÄÄNTYKÄÄ TEILTÄNNE JUMALAN PUOLEEN, ETSIMÄÄN JA
        ANOMAAN JA KOLKUTTAMAAN, ETTÄ JUMALA siis, ETTÄ JUMALA SINÄ JOHDATTAISIT OIKEALLE TIELLE."

ETTÄ NÄIN.

ON SUURI ERO VALHEARMON KOHDANNEILLA JA JUMALAN
        ARMON KOHDANNEILLA NIIN SUURI ERO KUIN ON
        YÖLLÄ JA PÄIVÄLLÄ, NIIN SUURI ERO KUIN ON
        PIMEYDELLÄ JA VALKEUDELLA.

SIIS PAREMPI OLISI NIIDEN OLLA VAITI JOTKA IHMISIÄ
        HARHAAN JOHTAVAT SIIHEN VALHEARMON TURVIIN MISSÄ ITSE OVAT.
        Ja nämä valhearmon turvissa olevat ovat juuri niitä suurimpia hehkuttajia, hurmahenkisiä.
        Jumalan Henki ei siis vaikuta omissaan tuollaista
        hehkutusta, vaan Jumalan Henki vaikuttaa todella
        Jumalan omissa hiljaisuutta, nöyryyttä,valtavaa
        kiitollisuutta Jumalaa kohtaan se on sydämessä
        eikä siis kauheaa paatosta huulilta.

Kuule, ei ole olemassa mitään valhearmoa ja väärää armoa. On vain armoa tai armottomuutta. Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä hylkäämään jumalattomuuden ja maailmalliset himot elääksemme puhtaasti tuon ainoan armon varassa, nimittäin Jeesuksen Kristuksen.
        Jumalan armo on kasvattavaa armoa, kunhan vain pysymme Hänessä.

Kirjoitat valhearmon turvissa olevista hurmahenkisistä hehkuttajista niin suurella paatoksella ja armottomuudella, että alan epäillä sinulta puuttuvan tyystin Jeesuksen Kristuksen sisäisen tuntemisen, joka on armossa kasvamisen edellytys. Toivon sinun vuoksesi olevani väärässä epäilyssäni. Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen on elämämme kallein asia.

Alussa kirjoitat hurmahengen tai muun valheen hengen armahtamiksi tulleista. Uskoni mukaan ne henget eivät armahda, vaan sitovat ja tekevät ihmisestäkin armottoman.

Viestisi lopussa kerrot Jumalan Hengen vaikuttavan Hänen omissaan hiljaisuutta, nöyryyttä, valtavaa
        kiitollisuutta Jumalaa kohtaan, ja että se kaikki on sydämessä eikä paatoksena huulilla. Kun katselen mietiskellen tekstiäsi, haluan kehoittaa sinua, omia sanojasi lainatakseni, olemaan hiljaa. Niin olisi parempi. Muussa tapauksessa muuta asennettasi ja tyyliäsi. Niin voisit tosiaan olla täällä sitä varten kuten alussa sanot, että "ihmiset voisivat päästä todella kokemaan JUMALAN ARMAHDUKSEN JEESUKSESSA."

• Jumala rakastaa kirjoitti:

Kuule, ei ole olemassa mitään valhearmoa ja väärää armoa. On vain armoa tai armottomuutta. Jumalan armo on ilmestynyt pelastukseksi kaikille ihmisille ja kasvattaa meitä hylkäämään jumalattomuuden ja maailmalliset himot elääksemme puhtaasti tuon ainoan armon varassa, nimittäin Jeesuksen Kristuksen.

Kirjoitat valhearmon turvissa olevista hurmahenkisistä hehkuttajista niin suurella paatoksella ja armottomuudella, että alan epäillä sinulta puuttuvan tyystin Jeesuksen Kristuksen sisäisen tuntemisen, joka on armossa kasvamisen edellytys. Toivon sinun vuoksesi olevani väärässä epäilyssäni. Jeesuksen Kristuksen sisäinen tunteminen on elämämme kallein asia.

Alussa kirjoitat hurmahengen tai muun valheen hengen armahtamiksi tulleista. Uskoni mukaan ne henget eivät armahda, vaan sitovat ja tekevät ihmisestäkin armottoman.

Viestisi lopussa kerrot Jumalan Hengen vaikuttavan Hänen omissaan hiljaisuutta, nöyryyttä, valtavaa
        kiitollisuutta Jumalaa kohtaan, ja että se kaikki on sydämessä eikä paatoksena huulilla. Kun katselen mietiskellen tekstiäsi, haluan kehoittaa sinua, omia sanojasi lainatakseni, olemaan hiljaa. Niin olisi parempi. Muussa tapauksessa muuta asennettasi ja tyyliäsi. Niin voisit tosiaan olla täällä sitä varten kuten alussa sanot, että "ihmiset voisivat päästä todella kokemaan JUMALAN ARMAHDUKSEN JEESUKSESSA."

kun sanot: "ei ole mitään valhearmoa ja väärää armoa.
        On vain armoa tai armottomuutta."

Puhut ihmisten tavalla ihmisen mielen mukaan.
        Ihmisten kesken voidaan puhua tuo ihminen on armoton
        tai tuo ihminen on armollinen.
        Mutta tällä asialla ei ole mitään tekemistä
        ARMON kanssa JONKA JUMALA ANTAA tai jonka toinen ihminen tai ihminen itse itselleen antaa.

Siis tahdotko TAIVAASEEN?

Vai tahdotko elää hyvässä uskossa joka on ihmisestä
        itsestään tai toisen ihmisen aikaan saamaa uskoa
        joka on samaa kuin valheessa elämistä valheellisen
        armon alla matkaamista jonka tien kulkeminen
        johtaa sinne minne valhe kunkin johdattaa?

Jos tahdot TAIVAASEEN niin HERÄÄ.KÄÄNNY OMAN USKON TIELTÄSI JUMALAN PUOLEEN ANOMAAN, ETSIMÄÄN,
        KOLKUTTAMAAN, ETTÄ JUMALA JOHTAISI SINUT OIKEALLE
        TIELLE, SILLÄ MUUTOIN HUKUT.

Mitä sanoit kirjoituksestani, että kirjoitin
        "suurella paatoksella ja armottomuudella" niin
        sinussa itsessäsi ei Jumalan Henki saa vaikuttaa
        vaan valheen hieno valkeuden enkelin henki.

Sillä Jumalan Henki tuntee JUMALAN HENGEN. JUMALAN HENKI YHTYY JUMALAN HENGEN TUOMAAN SANOMAAN.
        NÄIN SE ON YKSINKERTAISESTI( JONKA JÄRKIKIN JO
        PITÄISI SANOA)
        JUMALAN HENKI EI OMAA HENGEÄÄN VASTAAN OLE EI OLE
        VASTAAN SITÄ SANOMAA JOKA JUMALAN HENGESTÄ ON.

TULIKO SELVÄKSI?

TARKISTA SIIS MINKÄ HENGEN OMA OLET?

MINÄ TIEDÄN ETTÄ OLEN JUMALASTA JA SE ON TOSI.

YMMÄRSITKÖ?

En huuda vaan korostan jos voisit NÄHDÄ.

Voin sanoa OLEN valmis, OLEN valmis lähtemään
        JEESUKSEN TYKÖ. OLETKO SINÄ? OLETKO VALMIS LÄHTEMÄÄN JEESUKSEN TYKÖ?

En siis pelleile VAAN OLEN TODELLA TOTUUDESSA JA
        TÄMÄN SOISIN SINUNKIN JO YMMÄRTÄVÄN.

SILLÄ KAIKILLE ON VALMISTETTU PÄÄSY TOTUUTEEN,
        MUTTA NIIN HARVAT TAHTOVAT TOTUUTEEN PÄÄSTÄ.

NIIN HARVAT. OLETKO SINÄ YKSI NÄISTÄ HARVOISTA?

• Jumala rakastaa kirjoitti:

loppuosaasi: SINÄKÖ OLET NEUVON ANTAJANI?

VALITETTAVASTI EN OLE KENENKÄÄN IHMISEN OPETUKSEN ALAINEN JEESUS ON JOKA MINUSSA VAIKUTTAA SEN
        MIKÄ JUMALASTA ON.

TIEDÄN VARSIN HYVIN, SAATANA TAHTOO MINUT
        HILJENTÄÄ SILLÄ SILLE ON KAUHISTUTTAVAA ETTÄ IHMISILLE TUODAAN TIETTÄVÄKSI JEESUKSEN KRISTUKSEN
        SANOMAA SILLÄ JEESUKSEN SANOMA VAIN JA AINOASTAAN VOI IHMISEN PELASTUKSEN TIELLE JOHDATTAA.

SIIS PALAA SINÄKIN JEESUKSEN SANOIHIN NIIHIN
        SANOIHIN JOTKA IHMISEN VOIVAT PELASTUKSEN TIELLE
        JOHDATTAA.

• katso Kristukseen
        ArmiK kirjoitti:

kun sanot: "ei ole mitään valhearmoa ja väärää armoa.
        On vain armoa tai armottomuutta."

Puhut ihmisten tavalla ihmisen mielen mukaan.
        Ihmisten kesken voidaan puhua tuo ihminen on armoton
        tai tuo ihminen on armollinen.
        Mutta tällä asialla ei ole mitään tekemistä
        ARMON kanssa JONKA JUMALA ANTAA tai jonka toinen ihminen tai ihminen itse itselleen antaa.

Siis tahdotko TAIVAASEEN?

Vai tahdotko elää hyvässä uskossa joka on ihmisestä
        itsestään tai toisen ihmisen aikaan saamaa uskoa
        joka on samaa kuin valheessa elämistä valheellisen
        armon alla matkaamista jonka tien kulkeminen
        johtaa sinne minne valhe kunkin johdattaa?

Jos tahdot TAIVAASEEN niin HERÄÄ.KÄÄNNY OMAN USKON TIELTÄSI JUMALAN PUOLEEN ANOMAAN, ETSIMÄÄN,
        KOLKUTTAMAAN, ETTÄ JUMALA JOHTAISI SINUT OIKEALLE
        TIELLE, SILLÄ MUUTOIN HUKUT.

Mitä sanoit kirjoituksestani, että kirjoitin
        "suurella paatoksella ja armottomuudella" niin
        sinussa itsessäsi ei Jumalan Henki saa vaikuttaa
        vaan valheen hieno valkeuden enkelin henki.

Sillä Jumalan Henki tuntee JUMALAN HENGEN. JUMALAN HENKI YHTYY JUMALAN HENGEN TUOMAAN SANOMAAN.
        NÄIN SE ON YKSINKERTAISESTI( JONKA JÄRKIKIN JO
        PITÄISI SANOA)
        JUMALAN HENKI EI OMAA HENGEÄÄN VASTAAN OLE EI OLE
        VASTAAN SITÄ SANOMAA JOKA JUMALAN HENGESTÄ ON.

TULIKO SELVÄKSI?

TARKISTA SIIS MINKÄ HENGEN OMA OLET?

MINÄ TIEDÄN ETTÄ OLEN JUMALASTA JA SE ON TOSI.

YMMÄRSITKÖ?

En huuda vaan korostan jos voisit NÄHDÄ.

Voin sanoa OLEN valmis, OLEN valmis lähtemään
        JEESUKSEN TYKÖ. OLETKO SINÄ? OLETKO VALMIS LÄHTEMÄÄN JEESUKSEN TYKÖ?

En siis pelleile VAAN OLEN TODELLA TOTUUDESSA JA
        TÄMÄN SOISIN SINUNKIN JO YMMÄRTÄVÄN.

SILLÄ KAIKILLE ON VALMISTETTU PÄÄSY TOTUUTEEN,
        MUTTA NIIN HARVAT TAHTOVAT TOTUUTEEN PÄÄSTÄ.

NIIN HARVAT. OLETKO SINÄ YKSI NÄISTÄ HARVOISTA?

Paavalikin tunnusti puhuvansa ihmisten tavalla. Itse Herra Jeesus eli Raamatun mukaan ihmisenä ihmisten joukossa. Kumpikin oli Jumalasta ja eli varmasti Jumalan mielen mukaista elämää Hengessä ja totuudessa.

Armo on samaa armoa tulipa se ihmisten kautta tai suoraan Jumalan Sanasta ja Hengestä. Ihmisiä voidaan tosiaan arvioida joko armollisiksi tai armottomiksi.
        Armollinen ihminen on anteeksiantava niin kuin Jumalakin on. Rukoilemme Jeesuksen opettamassa Isä meidän -rukouksessa, että Jumala antaisi meille meidän syntimme anteeksi niinkuin mekin anteeksiannnamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.

Minun uskoni näkyy teksteistäni. Ei minun tarvitse sitä toitottaa ja yrittää vakuuttaa itseäni ja muita uskoni vahvuudesta. Välillä vaellus on heikompaa, välillä taas vahvempaa. Minusta se osoittaa vain, että olen ihminen. Ihmisyys ei vie minua pois Kristuksesta. Sanan mukaan Jumalan rakkaudesta Jeesuksessa ei voi mikään erottaa. Ei edes enkelit tai henkivallat. Vielä vähemmän toinen ihminen, itseni kaltainen, samasta saven seoksesta otettu.
        Siitähän me kaikki olemme.
        Nöyrtykäämme siis Jumalan väkevän käden alla, että Hän ajallansa meidät korottaisi.

Valitan, että minun on poistuttava nyt palstalta. Kiitän keskustelusta ja toivotan Jumalan armoa ja rauhaa.

• kysymykseen
        ArmiK kirjoitti:

loppuosaasi: SINÄKÖ OLET NEUVON ANTAJANI?

VALITETTAVASTI EN OLE KENENKÄÄN IHMISEN OPETUKSEN ALAINEN JEESUS ON JOKA MINUSSA VAIKUTTAA SEN
        MIKÄ JUMALASTA ON.

TIEDÄN VARSIN HYVIN, SAATANA TAHTOO MINUT
        HILJENTÄÄ SILLÄ SILLE ON KAUHISTUTTAVAA ETTÄ IHMISILLE TUODAAN TIETTÄVÄKSI JEESUKSEN KRISTUKSEN
        SANOMAA SILLÄ JEESUKSEN SANOMA VAIN JA AINOASTAAN VOI IHMISEN PELASTUKSEN TIELLE JOHDATTAA.

SIIS PALAA SINÄKIN JEESUKSEN SANOIHIN NIIHIN
        SANOIHIN JOTKA IHMISEN VOIVAT PELASTUKSEN TIELLE
        JOHDATTAA.

ja annan uusia neuvoja. Raamattu on toista mieltä neuvonantajien tarpeellisuudesta.

Kirjoitit:
        "VALITETTAVASTI EN OLE KENENKÄÄN IHMISEN OPETUKSEN ALAINEN".

Hyvä, että huomaaat itsekin, kuinka valitettavaa se on.

Snl 11:14.
        "Missä ohjausta ei ole, kansa sortuu, mutta neuvonantajien paljous tuo menestyksen."

Ota Raamatun sanasta opiksi. Ei sovi halveksia neuvonantajia. Joskus ne voivat olla arvaamattomaksi hyödyksi. Valitettavasti sen huomaa usein vasta jälkeen päin. Siunausta sinulle.

• katso Kristukseen kirjoitti:

Paavalikin tunnusti puhuvansa ihmisten tavalla. Itse Herra Jeesus eli Raamatun mukaan ihmisenä ihmisten joukossa. Kumpikin oli Jumalasta ja eli varmasti Jumalan mielen mukaista elämää Hengessä ja totuudessa.

Armo on samaa armoa tulipa se ihmisten kautta tai suoraan Jumalan Sanasta ja Hengestä. Ihmisiä voidaan tosiaan arvioida joko armollisiksi tai armottomiksi.
        Armollinen ihminen on anteeksiantava niin kuin Jumalakin on. Rukoilemme Jeesuksen opettamassa Isä meidän -rukouksessa, että Jumala antaisi meille meidän syntimme anteeksi niinkuin mekin anteeksiannnamme niille, jotka ovat meitä vastaan rikkoneet.

Minun uskoni näkyy teksteistäni. Ei minun tarvitse sitä toitottaa ja yrittää vakuuttaa itseäni ja muita uskoni vahvuudesta. Välillä vaellus on heikompaa, välillä taas vahvempaa. Minusta se osoittaa vain, että olen ihminen. Ihmisyys ei vie minua pois Kristuksesta. Sanan mukaan Jumalan rakkaudesta Jeesuksessa ei voi mikään erottaa. Ei edes enkelit tai henkivallat. Vielä vähemmän toinen ihminen, itseni kaltainen, samasta saven seoksesta otettu.
        Siitähän me kaikki olemme.
        Nöyrtykäämme siis Jumalan väkevän käden alla, että Hän ajallansa meidät korottaisi.

Valitan, että minun on poistuttava nyt palstalta. Kiitän keskustelusta ja toivotan Jumalan armoa ja rauhaa.

et kulje sitä tietä joka johtaa iankaikkiseen elämään.

• mutta se on aivan käsittämätön asia luonnolliselle
        ihmiselle ihmiselle joka on saatanan valkeuden enkelin hengen oma.
        Tämä kyseinen henkilö on ollut usein ennenkin
        yrittämässä minua ojentaa oman hengensä mukaiseksi.
        Hän ei tätä näe ja se on järkyttävää.

• kysyväinen

Olen saanut sen vahvan vaikutelman, että Suni on teille auktoriteetti ja herra, jonka kirjoituksia ei pidä kyseenalaistaa. Jos sen tekee, syyllistyy Pyhän Hengen pilkkaan. Näin olen teistä tämän ymmärtänyt. Suni on vahva manipuloija. vaikka hän kutsuisi toisia kusipäiksi, niin kuin hän teki, sekin on vain "Pyhässä Hengessä sanottu Totuus", ei lihallisuuden ilmentymä, vai? Herää jo.

• järki käteen
        ArmiK kirjoitti:

mutta se on aivan käsittämätön asia luonnolliselle
        ihmiselle ihmiselle joka on saatanan valkeuden enkelin hengen oma.
        Tämä kyseinen henkilö on ollut usein ennenkin
        yrittämässä minua ojentaa oman hengensä mukaiseksi.
        Hän ei tätä näe ja se on järkyttävää.

Tämä kyseinen henkilö (minä) ei ole yrittänyt ojentaa sinua kertaakaan ennen tätä. Nytkään en varsinaisesti tahdo ojentaa, vaan neuvoa kaikella pitkämielisyydellä ja rakkaudella.

Käyn palstalla vain harvoin ja vielä harvemmin otan osaa keskusteluun. Päin mäntyä meni siten arvailusi, että olisin ollut usein ennenkin sinua ojentamassa. Pahoittelen puolestasi.
        Hengen tuntemuksesi on vielä heikoissa kantimissa. Oppimista siis riittää - sinullakin.

Järkyttäviä ovat siis tuulesta temmatut väitteesi. Kylvät itse lihaan ja siitä ei hyvää satoa tule.
        Gal.6:8
        "Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää."
        Gal.5:22
        "Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen."

Ei taida Taivaan Isä iloita kirjoituksistasi, joissa leimaat ja panettelet Hänen lapsiaan saatanan enkelin omiksi. Niin ei puhu yksikään Hengestä syntynyt.
        Gal.6:3-4
        "Sillä jos joku luulee jotakin olevansa, vaikka ei ole mitään, niin hän pettää itsensä.
        Mutta tutkikoon kukin omat tekonsa, ja silloin hänen kerskaamisensa on vain siinä, mitä hän itse on, ei siinä, mitä toinen on".

Puhuit aikaisemmin järjen käytöstä. Käytä sitä ja pyydä, että saisit sisäisen levollisuuden ja rauhan. Siten voisit olla siunaukseksi muillekin, myös tällä palstalla.

• kuulutko mihinkään?

Oletko yksi lahkoriivattu, jotka olette amputoineet itsenne irti kaikista paikallisseurakuntayhteyksistänne, osoittaen siinä sopeutumattomuutenne ja kyvyttömyytenne uskovien yhteyteen, yhdessä palvelemiseen, alamaisuuteen, seurakuntajärjestykseen ym ym..

Olette Kristusruumiista, se on, seurakunnasta amputoituja irtolaisjäseniä jotka mätänevät maahan.

• jäsen olen

Seurakuntayhteyteni ei liity mitenkään tähän keskusteluun. Vastaan kuitenkin, että kuulun kotipaikkakunnallani olevaan seurakuntaan.
        Olen sen jäsen ja pidän seurakuntayhteyttä tärkeänä. Minulla on ystäviä lähes kaikissa kristillisissä seurakunnissa Suomessa ja muualla.
        En ole ekumeenikko, mutta uskovien yhteys yli seurakuntarajojen on ollut kokemuskentässäni niin vahvaa ja hedelmällistä, että olen eri suuntiin nähden sarveton.

Voisin kysyä, miksi haluat tietää seurakuntayhteydestäni, mutta en kysy. Yleensä ihmiset haluavat tietää kaikenlaista voidakseen karsinoida ja leimata toisia; yleistää ja diskriminoida muita mokomien seikkojen perusteella.
        Minua ei kiinnosta, mihin kukin kuuluu tai kuka kukin palstalaisista on. Olen kiinnostunut vain ihmisten ajatuksista ja kokemuksista, jotka näen kirjoitettuna. Raamattu-palstalla olen luonnollisesti kiinnostunut Raamattua koskevista aiheista ja kommenteista.

Jeesuksen sanojen mukaan "ei ole vaimoista syntyneitten joukossa yhtäkään suurempaa kuin Johannes; mutta vähäisin Jumalan valtakunnassa on suurempi kuin hän." Luuk.7:28

Johannes Kastajalta itseltään ihmiset kyselivät, mikä hän oli miehiään. Tuo suurin kaikista meistä vastasi lyhyesti "en ole", kun kysyivät, oletko sitä ja sitä. Hän saarnasi sanoen: "Minun jälkeeni tulee minua väkevämpi, jonka kengänpaulaa minä en ole kelvollinen maahan kumartuneena päästämään. Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä." Mark.1:7-8.

Johannes ei halunnut olla muuta kuin mikä oli, vain 'huutavan ääni erämaassa' niin kuin hänestä oli ennustettu. Hänestä voimme ottaa oppia.

Jeesus on suurin. Hän ei vain huhuile erämaahan eksyneitä, vaan tarjoaa jokaiselle nälkäiselle elämän leipää ja janoiselle elävää vettä.
        Hän itse on Elämän leipä - meidän tähtemme murrettu. Hänen seurakuntaansa viime kädessä kuulun.

• uteliaan kysymykseen

Seurakuntayhteyteni ei liity mitenkään tähän keskusteluun. Vastaan kuitenkin, että kuulun kotipaikkakunnallani olevaan seurakuntaan.
        Olen sen jäsen ja pidän seurakuntayhteyttä tärkeänä. Minulla on ystäviä lähes kaikissa kristillisissä seurakunnissa Suomessa ja muualla.
        En ole ekumeenikko, mutta uskovien yhteys yli seurakuntarajojen on ollut kokemuskentässäni niin vahvaa ja hedelmällistä, että olen eri suuntiin nähden sarveton.

Voisin kysyä, miksi haluat tietää seurakuntayhteydestäni, mutta en kysy. Yleensä ihmiset haluavat tietää kaikenlaista voidakseen karsinoida ja leimata toisia; yleistää ja diskriminoida muita mokomien seikkojen perusteella.
        Minua ei kiinnosta, mihin kukin kuuluu tai kuka kukin palstalaisista on. Olen kiinnostunut vain ihmisten ajatuksista ja kokemuksista, jotka näen kirjoitettuna. Raamattu-palstalla olen luonnollisesti kiinnostunut Raamattua koskevista aiheista ja kommenteista.

Jeesuksen sanojen mukaan "ei ole vaimoista syntyneitten joukossa yhtäkään suurempaa kuin Johannes; mutta vähäisin Jumalan valtakunnassa on suurempi kuin hän." Luuk.7:28

Johannes Kastajalta itseltään ihmiset kyselivät, mikä hän oli miehiään. Tuo suurin kaikista meistä vastasi lyhyesti "en ole", kun kysyivät, oletko sitä ja sitä. Hän saarnasi sanoen: "Minun jälkeeni tulee minua väkevämpi, jonka kengänpaulaa minä en ole kelvollinen maahan kumartuneena päästämään. Minä kastan teidät vedellä, mutta hän kastaa teidät Pyhällä Hengellä." Mark.1:7-8.

Johannes ei halunnut olla muuta kuin mikä oli, vain 'huutavan ääni erämaassa' niin kuin hänestä oli ennustettu. Hänestä voimme ottaa oppia.

Jeesus on suurin. Hän ei vain huhuile erämaahan eksyneitä, vaan tarjoaa jokaiselle nälkäiselle elämän leipää ja janoiselle elävää vettä.
        Hän itse on Elämän leipä - meidän tähtemme murrettu. Hänen seurakuntaansa viime kädessä kuulun.

• OMAN
        ArmiK kirjoitti:

et kulje sitä tietä joka johtaa iankaikkiseen elämään.

TUOMIOSI!

• jpp3

...aloitus Tauriaisen Herkko. Minun vanhurskauteni on Jeesuksen vanhurskaus yksinkertaisesti sanottuna ilman teologisia pohdintoja.

Nyt tämä poika lähtee Lappiin etsimään lunta, josko saisi hiihtää ja hoitaa Pyhän Hengen temppeliä.

Siunausta kaikille, KAIKILLE Jeesuksen nimessä ja veressä!

• Tauriaisen Herkko

Hyvää ja turvallista matkaa lappiin.
        Siunausta!

• m 12

tiedä vaikka kohdattaisiin täällä laajassa Lapin maassa...

• m 12

niin Kairosmajan Revontulikappelissa puhuu Ilkka Puhakka tässä välipäivinä.

• Mitens se

Saatana sinne pääsee?

Kun on jo pois taivaasta heitetty ja tungetaan kuoppaan tuhanneksi vuodeksi ja sen jälkeen tulijärveen niin missä vaiheessa sinä sen sinne taivaaseen päästät?

• syyllinen

>>>Tuomari kysyy sinulta mitä sinulla on sanottavaa,
      onko mitään mitä voit esittää puolustukseksesi, entä oletko syyllinen.

• ei valitettavasti ketään enää armahdeta.

Joten herää unestasi. Tässä ajassa ihmisen on tuomionsa kohdattava ja JUMALAN ARMAHTAMAKSI
        tulee päästä. Tämän elämän jälkeen on siis myöhäistä
        katua ja armoa anota.

• vastaaja.
        ArmiK kirjoitti:

ei valitettavasti ketään enää armahdeta.

Joten herää unestasi. Tässä ajassa ihmisen on tuomionsa kohdattava ja JUMALAN ARMAHTAMAKSI
        tulee päästä. Tämän elämän jälkeen on siis myöhäistä
        katua ja armoa anota.

ArmiK ota huomioon todellisuus.
        Hän haastoi ajatusleikiin.

Ja lisäksi räyhäät monessa viestissä että sinulla on totuuden henki ja luulet tietäväsi ja haistavasi totuutta ja silti minulle,
        sinulta ei tule totuutta.

>>>
        Tämän elämän jälkeen on siis myöhäistä
        katua ja armoa anota.

• ????.

Pyysitkö ArmiK.ta tuomariksi?
      Koskä näkyy olevan tuomarin paikalla?

• armahdettu*

Jh 5:22-30
      "Sillä Isä ei myöskään tuomitse ketään, vaan hän on antanut kaiken tuomion Pojalle, että kaikki kunnioittaisivat Poikaa, niin kuin he kunnioittavat Isää. Joka ei kunnioita Poikaa, se ei kunnioita Isää, joka on hänet lähettänyt.
      Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka kuulee minun sanani ja uskoo häneen, joka on minut lähettänyt, sillä on iankaikkinen elämä, eikä hän joudu tuomittavaksi, vaan on siirtynyt kuolemasta elämään.
      Totisesti, totisesti minä sanon teille: aika tulee ja on jo, jolloin kuolleet kuulevat Jumalan Pojan äänen, ja jotka sen kuulevat ne saavat elää. Sillä niin kuin Isällä on elämä itsessänsä, niin hän on antanut elämän myös Pojalle, niin että myös hänellä on elämä itsessänsä.
      Ja hän on antanut hänelle vallan tuomita, koska hän on Ihmisen Poika. Älkää ihmetelkö tätä, sillä hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin, ne, jotka ovat hyvää tehneet, elämän ylösnousemukseen, mutta ne, jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen.
      En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niin kuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt."

Ketjusta on poistettu 13 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      64
      3315
    2. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3127
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      43
      2508
    4. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      113
      2435
    5. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1933
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      27
      1830
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1626
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      85
      1435
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1300
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      82