Törmäsin tällaiseen huvittavaan bussimatka käännöskinaan tänä aamuna. Amerikkalainen opiskelija kyselee heprealaisten sanojen merkitystä vanhalta juutalaiselta :D:D:D
Kristityt eivät ole ainoita joita viilataan silmään.
http://home.bluemarble.net/~heartcom/shemaoisrael.html
Omituista tietoa raamatusta
8
631
Vastaukset
- puusilimä
jäikö tälle inttäjälle kuitenkin levysoitin päälle yhdestä jumalasta :)
- bubastis.babustis
kuullessaan totuuden, mutta varmaan kotiin päästessään sanonut vaimolleen että saatana yritti eksyttää häntä bussimatkalla :D
ovat ilmeisesti metsässä. Arkeologiset löydöt osoittavat, että ainakin Babylonin vankeuteen asti juutalaiset palvoivat monia jumalia, ja heprealainen teksti käyttää aivan oikeaa sanaa. On ollut Samarian Jahve, Jerusalemin Jahve (eri jumalia), Asera Jahven vaimo (hyvin suosittu löytöjen perusteella), Eel, Baal (useampi paikkakunnan mukaan) ja niin edelleen. Jaakob "nosti kiven" enkelinäkynsä muistoksi; noita kiviä on runsaasti, ja ne ovat paikallisen jumalan kunniaksi pystytettyjä.
En voi olla syöttämättä tätä linkkiä, koska sitä ei millään voia väittää pakanoiden ilkeämieliseksi huuhaaksi:
http://www.helsinki.fi/teol/hyel/Juuret/v/index.htm- bubastis.babustis
on kyllä rasittavaa yrittää saada selkoa näistä raamatun ja sen aikaisista kertomuksista. Arkeologinen tieto sentään perustuu johonkin konkreettiseen luulon sijasta. Päätä alkaa särkemään heti kun edes yrittää saada jotain muuta selville, mutta tätä yliopiston sivustoa tuskin tarvitsee epäillä.
bubastis.babustis kirjoitti:
on kyllä rasittavaa yrittää saada selkoa näistä raamatun ja sen aikaisista kertomuksista. Arkeologinen tieto sentään perustuu johonkin konkreettiseen luulon sijasta. Päätä alkaa särkemään heti kun edes yrittää saada jotain muuta selville, mutta tätä yliopiston sivustoa tuskin tarvitsee epäillä.
kirja, jonka saa kirjastosta. Minä aloitin kirjasta, jossa kerrottiin linkin olemassaolosta.
- -Ai niin,
...tietysti ateistien mielestä koko raamattu kaikkinensa on "omituista". Ja niinhän se onkin. Raamattua ei voi lukea, välttymättä ajatukselta, että sieltä tulee vastaan paljon "omituista", "merkillistä", "outoa", "hämmästyttävää", "kummastuttavaa", "hämmentävää", "yllättävää", "käsittämätöntä", jne., ihmisjärjellä ajateltuna. Kyllä, pitää aivan täysin paikkansa; näinhän se on, asian laita... -Jumala ja hänen tekonsa ovat...
- puusilimä
juttua?
raamattu on sekava tekele menneeltä aikakaudelta.
sitä voisi verrata helposti vaikkapa tähän:
http://personal.inet.fi/private/yanni/Juoppohullu.htm
Kiitos..mielenkiintoisesta linkistä :)
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911107
- 125886
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa110881"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten278675- 76638
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73603Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54546Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist38510- 72483