Kuusituhatta vuotta.
Kuusi päivää.
Kuudentena päivänä.
Mitä tapahtui kuudentena päivänä ?
Ihminen luotiin silloin.
Entä sitten ?
Piispa Ussher ei ole ainoa, joka laski siten, että tuo merkillinen kuusituhat-vuotinen ajanjakso on meidän päivinämme täyttymässä. Jotkut sanovat, että se on jo täyttynyt(80-luvun loppupuolella), samalla toiset noista sanojista tuntevat ehkä pettymystä, kun Jeesus ei vielä tullutkaan - toiset puolestaan vahingoniloa ja yhä raskaampaa paatumusta.Mutta ensin mainittujen ei tarvitse tuntea pettymystä: J E E S U S ON
T U L O S S A - takaisin. Kuninkaana. Noutamaan omansa.Taivaaseen.
Niin, ystävä,
maailman kuviot ovat sen-kaltaiset, että voidaan hyvin uskoa, että aika-janan loppu on ehkä silmänräpäyksen päässä ?
Ihmisen aika - ihmisen orjuuttajan - perkeleen - aika on käymässä totisesti vähiin !
Jumala - joka loi maailman(-kaikkeuden), on EHDOTTOMASTI a i k a k a u s i e n Jumala.
Miksi kristityt eivät voi sydämessään uskoa, että Jumala lopettaa pian tämän synkeän ja pahan vallitsevuuden? Ei ole olemassa syklimäistä aikatodellisuutta TODELLISUUDESSA.Ja: mikseivät ateistit voi uskoa sitä ? Minä luulen, että - jotkut heistä - vielä voivatkin.Ehkäpä joku hiljainen ystävä tuntee parhaillaan kaipausta uskoa parempaan huomiseen ?
On v a i n Jumalan säätämä aika, aikakaudet, ajattomuudet.
Näin se on - rakkaat ystävät (ystävät myös siellä toisessa leirissä).
Emme ole apinan jälkeläisiä.Olemme Jumalan luomia ihmisiä - jokainen - ja menossa kohti ikuisuutta. Jokainen.
Jumalan aika. Maailman-ajan loppu.
35
1768
Vastaukset
- löytyy myös
maailmanlopunhihhuleille omistettu ryhmä. Menepäs pärpättämään typeryyksiäsi sinne. Jos vaikka saisit kiinnostuneempaa yleisöä sieltä.
- Ristinkantaja
yleisöä, mitä täällä on, ei löydy muilta palstoilta - tämä on ykkönen, mitä tulee siihen, miten kiinnostuneesti viestehini on vastattu! Rakastan näitä ihania evoluution asiantuntijoita täällä - ihan jokaikistä , he tekevät elämästäni varsin merkityksellisen.
- Apo-Calypso
Ristinkantaja kirjoitti:
yleisöä, mitä täällä on, ei löydy muilta palstoilta - tämä on ykkönen, mitä tulee siihen, miten kiinnostuneesti viestehini on vastattu! Rakastan näitä ihania evoluution asiantuntijoita täällä - ihan jokaikistä , he tekevät elämästäni varsin merkityksellisen.
Eipä ole elämäsi juuri kovin ihmeellistä, jos tuosta saat elämällesi tarkoituksen. Ehkäpä tuo selittää intosi maailmanlopunsekoiluihin...
- Ristinkantaja
Apo-Calypso kirjoitti:
Eipä ole elämäsi juuri kovin ihmeellistä, jos tuosta saat elämällesi tarkoituksen. Ehkäpä tuo selittää intosi maailmanlopunsekoiluihin...
Olen kyllä vähän eri mieltä kanssasi, elämän merkityksellisyys voi joskus löytyä pikku jutuista - en minä sitä paitsi ole nirso, minusta on kiva jutella ventovieraiden kanssa - kasvottomana. Mikset sinä näe siinä hohtoa ? luulisi, että näet, koska olet kuitenkin ilmeisen ahkera naputtelija tänne ?
- ......
Ristinkantaja kirjoitti:
Olen kyllä vähän eri mieltä kanssasi, elämän merkityksellisyys voi joskus löytyä pikku jutuista - en minä sitä paitsi ole nirso, minusta on kiva jutella ventovieraiden kanssa - kasvottomana. Mikset sinä näe siinä hohtoa ? luulisi, että näet, koska olet kuitenkin ilmeisen ahkera naputtelija tänne ?
"minusta on kiva jutella ventovieraiden kanssa"
Paitsi joidenkin, jotka vaan jaksaa vängätä esimerkiksi Nooan sadun mahdottomuudesta...? ;) - chris_hitchens
Ristinkantaja kirjoitti:
Aika leppoisia juttuja tuntuu prozacin - vai olisiko tuo sittenkin jonkin diatsepaamin - avulla syntyvän. Ristinkantaja saattaa hyvinkin olla todella sydämellinen ja herttainen ihminen mutta samalla melko syvällä harhoissaan.
Minusta on jokseenkin surullista kuinka ihmiset sekoittavat päänsä - kuka viinalla, kuka huumeilla ja kuka uskonnolla ja sen myötä mielikuvituskavereilla.
- Vanellus
Anteeksi nyt tietämättömyyteni tämän asian suhteen, mutta eikö tuon maailmanlopun ennustelu ole ihan kristillisestäkin näkökulmasta aika arveluttavaa?
Eikö Raamatussakin sanota, että vain Jumala itse tietää milloin tuo päivä tulee olemaan. Ei kukaan muu, ei edes Jumalan pojaksi kutsuttu arvostettu juutalainen herrasmies sitä tiennyt.
Eikö tuo ole itsensä korottamista Jumalan tietämyksen tasolle, jos väittää pystyvänsä sanomaan, että tuo päivä on pian käsillä?- Ristinkantaja
tuossa yllä on ne aikamääreet, joista ihminen ei tiedä, milloin Jumala puuttuu näkyvästi maailman tilanteeseen. Mutta meitä on kehoitettu seuraamaan aikain merkkejä.Meille on myös (mutta tässä täytyy sanoa, että tuo "meille" tarkoittaa uskon aarteen omistamia ihmisiä - jumalaton ei voi uskoa, eikä tietää mitään)annettu aika selkeitäkin vihjeitä milloin suurin piirtein Ylkä saapuu.(Minä luulen, että näillä palstoilla voi yhtäältä rohkaista toisia uskovaisia vapautuksen hetken lähestymisessä, ja toisaalta joistain kohdin ammentaa viisauden lähteestä argumentteja niille ihmisille, jotka ovat kiinnostuneet näistä asioista, ja joita nämä asiat puhuttelevat).
- on kirjoitus
Matteus 24:ssä väitetään Jeesuksen paluun tapahtuvan opetuslasten sukupolven vielä eläessä.
Ketä tässä pitäisi uskoa? - Ristinkantaja
on kirjoitus kirjoitti:
Matteus 24:ssä väitetään Jeesuksen paluun tapahtuvan opetuslasten sukupolven vielä eläessä.
Ketä tässä pitäisi uskoa?tarkoittaa Israelia. "Viikunapuu puhkeaa kukkaan"= Israelin valtion perustaminen 1948.
sukupolven mitta= 40 - 80 vuotta. Vuonna 2028 on sukupolven mitta viimeistään täysi. Tuosta ajasta pois 7 vuotta (=vaivan aika l. antikristuksen aika)sumaksi jää: 2021 on se vuosiluku, johon mennessä Jeesus tulee noutamaan omansa. - .......
Ristinkantaja kirjoitti:
tarkoittaa Israelia. "Viikunapuu puhkeaa kukkaan"= Israelin valtion perustaminen 1948.
sukupolven mitta= 40 - 80 vuotta. Vuonna 2028 on sukupolven mitta viimeistään täysi. Tuosta ajasta pois 7 vuotta (=vaivan aika l. antikristuksen aika)sumaksi jää: 2021 on se vuosiluku, johon mennessä Jeesus tulee noutamaan omansa.Kun olet tuosta niin varma, niin pistetäänkö pieni veto pystyyn? Minä väitän että Jeesus ei tule ilmaantumaan paikalle, edes vuoteen 2030 mennessä.
Jos häviät niin tarjoat minulle ja kolmelle muulle tällä kanavalla kirjoittavalle ihmiselle 7 ruokalajin päivällisen, heidän valitsemassaan suomalaisessa ravintolassa. Itse et varmaan tarvi kummempaa palkintoa, olet kuitenkin siinä vaiheessa taivaassa.
Käykö? - Vanellus
Ristinkantaja kirjoitti:
tarkoittaa Israelia. "Viikunapuu puhkeaa kukkaan"= Israelin valtion perustaminen 1948.
sukupolven mitta= 40 - 80 vuotta. Vuonna 2028 on sukupolven mitta viimeistään täysi. Tuosta ajasta pois 7 vuotta (=vaivan aika l. antikristuksen aika)sumaksi jää: 2021 on se vuosiluku, johon mennessä Jeesus tulee noutamaan omansa.Pitäisikö tämä nyt tulkita sitten niin, että väität tietäväsi Jumalan itselleen asettaman deadlinen suunnitelmalleen? Rankkaa.
- superfunnyman
Ristinkantaja kirjoitti:
sukupolven mitta= 40 - 80 vuotta. Vuonna 2028 on sukupolven mitta viimeistään täysi. Tuosta ajasta pois 7 vuotta (=vaivan aika l. antikristuksen aika)sumaksi jää: 2021 on se vuosiluku, johon mennessä Jeesus tulee noutamaan omansa.kovasti vuotta 1988. Arvaa miksi?
Näitä Jeesuksen tulemista odottavia on ollut jo ennen sinuakin ja tulee sinun jälkeesikin. - erittäin selkeitä
Ristinkantaja kirjoitti:
tuossa yllä on ne aikamääreet, joista ihminen ei tiedä, milloin Jumala puuttuu näkyvästi maailman tilanteeseen. Mutta meitä on kehoitettu seuraamaan aikain merkkejä.Meille on myös (mutta tässä täytyy sanoa, että tuo "meille" tarkoittaa uskon aarteen omistamia ihmisiä - jumalaton ei voi uskoa, eikä tietää mitään)annettu aika selkeitäkin vihjeitä milloin suurin piirtein Ylkä saapuu.(Minä luulen, että näillä palstoilla voi yhtäältä rohkaista toisia uskovaisia vapautuksen hetken lähestymisessä, ja toisaalta joistain kohdin ammentaa viisauden lähteestä argumentteja niille ihmisille, jotka ovat kiinnostuneet näistä asioista, ja joita nämä asiat puhuttelevat).
merkkejä. Teille. Ja senpä vuoksi lukemattomat sukupolvet ennen meidän sukupolveamme ovat laillasi tulkinneet näitä merkkejä ja tienneet, että aika on käsillä. Siinä hetkessä. Toistaiseksi selkeät merkit eivät olekaan olleet niitä, joiksi ne tulkittiin, mutta tämän ajan selkeät merkit varmastikin ovat. Ihan varmalla.;)
- kaskun
Vanellus kirjoitti:
Pitäisikö tämä nyt tulkita sitten niin, että väität tietäväsi Jumalan itselleen asettaman deadlinen suunnitelmalleen? Rankkaa.
Ei ole mitään hänen odottamaansa tempaamista!
Kun loppu tulee, se on samaan aikaan kaikille.
Ja tuo vaivanaika on jo mennyt, sillä se tarkoitti vaivanaikaa Israelille(Danielin kirjassa).
Aivan lopussa rangaistuksen saa se kansakunta, joka tuon vaivan Israelille sai aikaan.
Tuohon aikaan on Eurooppa maailman johtava valta ja USA on romahtanut. Voikin todeta, että USAn romahdus on sopivasti ennen loppua, sillä siihen ei montaa vuotta enään ole. USAn romahduttaa luonnonvoimat ja talouden romahdus, sekä väkivaltaisuuden roihahtaminen ehkä juuri talouden romahdettua.
- kerrans
ei tässä nyt(kään) jeesukset ja rukoukset auta yhtään mitään, kuin vain toki auttaa aikansa ja energiansa tuhlaamisessa. Vaan auttaapi kuule tosiasioiden opiskelu ja ymmärryksen lisääminen kautta linjan.
Maailma perustuu tosiasioihin (joita "hihhulin" on ilmeisen vaikea hyväksyä sellaisenaan), maailma ei perustu kuviteltuihin jeesusmiehiin jotka auttavat aina tarpeen tullen, tai kuvitteellisten vuotisjaksojen mentyä, tarpeita riittää kyllä kyllä, se on meidän luonto.
Arvaan että alat seuraavaksi höpsöttämään "ei näkyväisistä maailmoista". Kiitos hei ei... Oikeaa tietoa kehiin niin voidaan saada joskus jotain aikaankin, ihan muutakin kuin kuuroille seinille puhumista yms. naurettavaa.
-evvk-- Ristinkantaja
tosiasioita, kun kuitenkin sanot, että se auttaa ? Minä kerron tosiasioista. Opiskele vaikka täällä. Ota tämäkin opista, mitä nyt sinulle paukutan.
- Apo-Calypso
Ristinkantaja kirjoitti:
tosiasioita, kun kuitenkin sanot, että se auttaa ? Minä kerron tosiasioista. Opiskele vaikka täällä. Ota tämäkin opista, mitä nyt sinulle paukutan.
Harhasi eivät ole "tosiasioita", eivätkä ne edes perustu tosiasioihin.
Hakeudu jo hoitoon. - hjhgcsidfu
Ristinkantaja kirjoitti:
Missä olet luuhannut?
Jos jonkinmoinen joppu on tulossa, niin millaisen alku se on? Kertooko mytologiasi asiasta tarkemmin? Sillä jokainen muutos luo jotain uutta.. kuten esim. lajiutumisessa voidaan havaita.
Emme ole apinan jälkeläisiä vaan olemme apinoita. Samaan ihmisapinoiden heimoon kuuluva laji simpanssien, gorilloiden ja orankien kanssa.- Justiina
....minusta vallalla on käsitys, että loppu on Jumalan valtakunnan alku maanpäällä ja loppu tarkoittaa lähinnä loppua niille, jotka eivät suostu yhteistyöhön ja jotka eivät kunnioita uusia lakeja...kuten Bushin hallitus USA:ssa. Koko vallalla oleva käsitys löytyy otsakkeen NESARA alta googlesta. Enempää en kommentoi, jokainen tehköön omat johtopäätöksensä.
Justiina kirjoitti:
....minusta vallalla on käsitys, että loppu on Jumalan valtakunnan alku maanpäällä ja loppu tarkoittaa lähinnä loppua niille, jotka eivät suostu yhteistyöhön ja jotka eivät kunnioita uusia lakeja...kuten Bushin hallitus USA:ssa. Koko vallalla oleva käsitys löytyy otsakkeen NESARA alta googlesta. Enempää en kommentoi, jokainen tehköön omat johtopäätöksensä.
jos se jumalan valtakunta tulee maan päälle, niin mikäs kohtalo on muilla taivaankappaleilla? Onko kamelikuskien käsikirjassa yksityiskohtainen määritlmä, millekkä taivaankappaleelle jumalan valtakunta tulee? Yltääkö se tämän aurinkokunnan ulkopuolelle? Kuinka kauan jumalan valtakunta sitte kestää?
Kuulostaa jo samanmoiselta koohotukselta ku silloon aikoinaan suomen asevelimaassa joskus -30 luvulla.. kun rakennettiin uljasta Germaniaa, tuhatvuotista kolmatta valtakuntaa.- Justiina
ravenlored kirjoitti:
jos se jumalan valtakunta tulee maan päälle, niin mikäs kohtalo on muilla taivaankappaleilla? Onko kamelikuskien käsikirjassa yksityiskohtainen määritlmä, millekkä taivaankappaleelle jumalan valtakunta tulee? Yltääkö se tämän aurinkokunnan ulkopuolelle? Kuinka kauan jumalan valtakunta sitte kestää?
Kuulostaa jo samanmoiselta koohotukselta ku silloon aikoinaan suomen asevelimaassa joskus -30 luvulla.. kun rakennettiin uljasta Germaniaa, tuhatvuotista kolmatta valtakuntaa....että kukin ajatelkoon mitä tykkää.
Justiina kirjoitti:
...että kukin ajatelkoon mitä tykkää.
Ja tuollaisen henkilökohtaista uskomusta käytetään todistusvoimaisena? Eikö ala heräämään tiettyjä ajatuksia, että pitäisikö haavemaailman ja todellisen mailman välille tehdä jotain pesäeroa?
- Justiina
ravenlored kirjoitti:
Ja tuollaisen henkilökohtaista uskomusta käytetään todistusvoimaisena? Eikö ala heräämään tiettyjä ajatuksia, että pitäisikö haavemaailman ja todellisen mailman välille tehdä jotain pesäeroa?
Mikä kohta tekstissä viittasi henkilökohtaiseen mielipiteeseen? Kysyit tietoa, ilmoitin missä asia löytyy...henkilökohtaisista mieltymyksistäni en maininnut sanaakaan! Ja painotin nimenomaan, että jokainen on mitä mieltä haluaa eli sinullakin on oikeus mielipiteeseen asiasta vaan sinulla ei ole oikeutta tässä tapauksessa mielipiteeseen minusta! Älä sitten kysele enää, jos et halua oikeaa vastausta. Jos kyse olisi henkilökohtaisesta uskomuksestani, olisin kirjoittanut kyseiset sivut???
- kas vain
ravenlored kirjoitti:
Kuulostaa jo samanmoiselta koohotukselta ku silloon aikoinaan suomen asevelimaassa joskus -30 luvulla.. kun rakennettiin uljasta Germaniaa, tuhatvuotista kolmatta valtakuntaa.Loppu on luomisen vastakohtaa. Kaikki se loppuu, joka luomisessa luotiin ja se tapahtuu luonnonlakien kautta.
"Taivaankappaleet ikäänkuin kääritään kokoon, eikä niitä enää ole.
Ja tämä alkoi jo heti luomisen jälkeen!
Mennyt aika on sitä poistunutta luotua aikaa.
Aikaa on rajallisesti ja se loppuu aikanaan. - Apo-Calypso
kas vain kirjoitti:
Loppu on luomisen vastakohtaa. Kaikki se loppuu, joka luomisessa luotiin ja se tapahtuu luonnonlakien kautta.
"Taivaankappaleet ikäänkuin kääritään kokoon, eikä niitä enää ole.
Ja tämä alkoi jo heti luomisen jälkeen!
Mennyt aika on sitä poistunutta luotua aikaa.
Aikaa on rajallisesti ja se loppuu aikanaan.Menipä syvälliseksi sanahelinäksi...
Mistäs *tuon* opit? Opaskoirakoulussako? - hei kamu
Apo-Calypso kirjoitti:
Menipä syvälliseksi sanahelinäksi...
Mistäs *tuon* opit? Opaskoirakoulussako?Minä vuonna sinä olit opaskoirakoulussa, kun tuo oli oppiaineena?
Meidän aikaan sitä ei vielä ollut! Justiina kirjoitti:
Mikä kohta tekstissä viittasi henkilökohtaiseen mielipiteeseen? Kysyit tietoa, ilmoitin missä asia löytyy...henkilökohtaisista mieltymyksistäni en maininnut sanaakaan! Ja painotin nimenomaan, että jokainen on mitä mieltä haluaa eli sinullakin on oikeus mielipiteeseen asiasta vaan sinulla ei ole oikeutta tässä tapauksessa mielipiteeseen minusta! Älä sitten kysele enää, jos et halua oikeaa vastausta. Jos kyse olisi henkilökohtaisesta uskomuksestani, olisin kirjoittanut kyseiset sivut???
"että kukin ajatelkoon mitä tykkää." Nuon sinä sanoit. Ja sanassakin sanotaan että usko on henkilökohtainen asia. Jokainen uskokoon tavallaan. Kiistätkö?
Joten tämän henkilökohtaisen suhtautumisen, henkilökohtaisesti muodostuneuden näkemysten pitäisi olla todistusvoimainen tieteellisessä tarkastelussa? Lisäksi, näihin henkilökohtaisiin uskontulkintoihin vaikuttaa suuresti huru-ukot, kuten pelle reinikainen, behe, hovindin, hamin ja muut huijarit. Miksi kreatonisteille nauretaan...
Loppun vielä monasti toistamani yhteenveto: uskonto= uskomus
evoluutio= Todistettu tieteellinen teoria
kreatonismi okkultistinen salatiede.'
Eli, mitä enemmän kreatonistit meuhkaavat sekoiluillaan, sitä enemmän te tuhoatte uskonnon arvostusta, vaikutusvaltaa vapaassa maailmassa. Lisäksi, eikö yhtään haittaa että valtauskot eivät näe ristiriitaa evoluutioteorian ja luomiskertomuksen välillä? Sillä nehän käsittelevät eri asioita.- Justiina
ravenlored kirjoitti:
"että kukin ajatelkoon mitä tykkää." Nuon sinä sanoit. Ja sanassakin sanotaan että usko on henkilökohtainen asia. Jokainen uskokoon tavallaan. Kiistätkö?
Joten tämän henkilökohtaisen suhtautumisen, henkilökohtaisesti muodostuneuden näkemysten pitäisi olla todistusvoimainen tieteellisessä tarkastelussa? Lisäksi, näihin henkilökohtaisiin uskontulkintoihin vaikuttaa suuresti huru-ukot, kuten pelle reinikainen, behe, hovindin, hamin ja muut huijarit. Miksi kreatonisteille nauretaan...
Loppun vielä monasti toistamani yhteenveto: uskonto= uskomus
evoluutio= Todistettu tieteellinen teoria
kreatonismi okkultistinen salatiede.'
Eli, mitä enemmän kreatonistit meuhkaavat sekoiluillaan, sitä enemmän te tuhoatte uskonnon arvostusta, vaikutusvaltaa vapaassa maailmassa. Lisäksi, eikö yhtään haittaa että valtauskot eivät näe ristiriitaa evoluutioteorian ja luomiskertomuksen välillä? Sillä nehän käsittelevät eri asioita....ei ole tieteelle velkaa yhtään mitään selityksiä omista käsityksistään...jokaisella on oikeus käsittää asiat miten tykkäävät. Enkä ole edes maininnut edelleenkään mitä mieltä olen asiasta. Sanaa "usko" voi tietääkseni käyttää muissakin asiayhteyksissä kuin uskonto. En kiistä mitä raamattu sanoo vaan kun en puhunut raamatullisessa mielessä ollenkaan.
Justiina kirjoitti:
...ei ole tieteelle velkaa yhtään mitään selityksiä omista käsityksistään...jokaisella on oikeus käsittää asiat miten tykkäävät. Enkä ole edes maininnut edelleenkään mitä mieltä olen asiasta. Sanaa "usko" voi tietääkseni käyttää muissakin asiayhteyksissä kuin uskonto. En kiistä mitä raamattu sanoo vaan kun en puhunut raamatullisessa mielessä ollenkaan.
Eli siis tiedevihasi ei johdu siitä että luonnossatehdyt havainnot kyseenalaistavat uskomuksiesi todistusvoimaa, ovat ristiriidassa periaatteidesi kanssa, ja periaatteesi eivät ole fundamentalistisia?
- Justiina
ravenlored kirjoitti:
Eli siis tiedevihasi ei johdu siitä että luonnossatehdyt havainnot kyseenalaistavat uskomuksiesi todistusvoimaa, ovat ristiriidassa periaatteidesi kanssa, ja periaatteesi eivät ole fundamentalistisia?
...luonnosta tehdyt havainnot eivät ole ristiriidassa minun katsomukseni kanssa...eikä minulla ole mitään tiedevihaa, päinvastoin. Olen erittäin kiinnostunut nimenomaan totuudesta oli se mikä hyvänsä. Tähän mennessä tällä palstalla en ole törmännyt mihinkään, mikä olisi muuttanut käsitystäni, tukea olen kyllä löytänyt. Enkä ole fundamentalisti??? Mistä moisen revit? Ei sellainen ihminen ole fundamentalisti, joka on avoin kaikille vaikutteille.
Justiina kirjoitti:
...luonnosta tehdyt havainnot eivät ole ristiriidassa minun katsomukseni kanssa...eikä minulla ole mitään tiedevihaa, päinvastoin. Olen erittäin kiinnostunut nimenomaan totuudesta oli se mikä hyvänsä. Tähän mennessä tällä palstalla en ole törmännyt mihinkään, mikä olisi muuttanut käsitystäni, tukea olen kyllä löytänyt. Enkä ole fundamentalisti??? Mistä moisen revit? Ei sellainen ihminen ole fundamentalisti, joka on avoin kaikille vaikutteille.
kiihkoilia pitää olla että jumalolentoja, ja uskonnollisia kirjoituksia käyttää luonnonilmiöiden selittämisessä. Paimentolaisheimojen tarinoista koottu eeposmainen mytologinen kirja on vain osa ihmislaijin erikoispiirteitä... Lopputuloksena on kirja, joka on syytä siirtää syrjän jos tutkimuksen ja keskustelunaiheena ovat luonto ja luonnon ihmeelisyydet, kuten evoluutio.
- olotilaneuvos
vuosi 2012 ja mikä asteroidi/komeetta se nyt olikaan
>>Emme ole apinan jälkeläisiä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miikka Pentikäinen, 28, on kuollut
– Classicin liigaottelu siirtyi Lahtelaisen LASBin ja Classicin oli määrä kohdata keskiviikkona. https://www.aamulehti33638445Särkynyt sydän
Teit sitten selväksi ettet ole kiinnostunut. Kiitos siitä! Nyt on turha enää yrittää mitään, lähestyä tai edes jutella s1037036Täytyy sanoa että on tämä aika mielenkiintoinen tilanne..
Ihan en osaa vielä yhdistellä palasia, toisaalta tarvitseeko edes. Et vaan taida pystyä kokonaan päästämään irti, ja jos315530Jos haluat tietää miksi tykkään sinusta
Niin siksi, koska sinusta huokuu sellaista lempeyttä ja seesteisyyttä ja olet lisäksi komea ilmestys. Jotenkin olet myös214038Oho! Dannyn, 82, seuralainen Helmi Loukasmäki, 23, paljastavissa kuvissa - Yksi sana kertoo kaiken!
Mediassa on kerrottu, että Danny ja Helmi ovat muuttaneet uuteen kotiin Raumalle. Nyt Loukasmäki on jakanut omalla Insta673179Paskakaivo Kuhmo
Moniko teki uuden saostuskaivon, joka erittelee paskan ja nesteet imeytyskenttineen maassa taloissa. Kaikkien talojen pi553128Uskotko yliluonnolliseen?
Mitä jos tämä ns. kaivattusi on loitsunut sinut? Olettekos sitä ajatelleet, niinpä. Ette todellakaan. :D632390Mitä kuuluu?
Toivottavasti sulla oli hyvä päivä tänään. Täällä on taas ollut niin negatiivista juttua. Oli pakko tulla sanomaan sinul182171En suuttunut missään vaiheessa
Oon vaan herkkä ja tuskastunut. Mies se ei ole henkilökohtaista sinulle. Ei mitenkään päin. Sinä herkkänä vaan satut näk122154Trump on jo ihan seonnut...
Nato maa uhkailee toista Natomaata....Amerikan tuho näyttää toteutuvan Trumpin kaudella 100 varmasti.5002050