Vartiotorniseura on jo pitkään väittänyt, että Raamattu tukisi näkemystä sellaisesta dominoivasta hallintoelimestä, jollainen Jehovan todistajien hallintoelin on. Tuo hallintoelin on tuominnut ihmisiä oman näkemyksensä perusteella sekä myös vahvasti väittänyt tietävänsä Jumalan tarkoitukset ja toimet (esim. ennen vuotta 1975). Tämä hallintoelin/orjaluokka on todellisuudessa asettanut itse itsensä Jumalan ja syntisen ihmiskunnan väliin sellaisella tavalla, joka kuuluisi Raamatun mukaan vain Jeesukselle. Esimerkki tästä:
Joku ilmaisee ajatuksensa erota Jehovan todistajista vaikkapa siksi, ettei enää luota tämän uskonnon johtoon.
Usein tällaiselle henkilölle vastataan viittaamalla Joh. 6:66-69 oleviin sanoihin, joissa Jeesuksen opetuslapset toteavat Jeesukselle, etteivät he aio jättää Jeesusta, koska heillä ei olisi mitään muuta paikkaa minne mennä.
Tähän perustuen Vartiotorniseura harhaanjohtavasti vetoaa, ettei siitä saa erota (vaikka henkilö olisi tullut tietoiseksi monista Vt-seuran salatuista asioista ja valheista). Vartiotorniseura rinnastaa tässä siis itsensä Jeesukseen Kristukseen, vaikka sille ei todellakaan olla annettu 'kaikkea valtaa taivaassa ja maan päällä' eikä se todellakaan voi sanoa olevansa 'tie totuus ja elämä', kuten Jeesus sanoi olevansa. Yleensäkin ottaen Raamattu kertoo Jeesuksen olevan se persoona, joka toimii Jumalan ja syntisen ihmisen välillä; ei minkään järjestön.
Vartiotorniseura korostaa kovin mielellään sellaisia sanoja kuin 'hallintoelin' ja 'Jumalan järjestö', vaikka Raamattu ei mainitse tällaisia lainkaan. Ei ole mitään raamatullista viitettä sellaisesta, että ensimmäisen vuosisadan kristityt olisivat saaneet joltakin hallintoelimeltä käskyt ja ohjeet JOKAISEEN ASIAAN, joka kristittyä saattoi elämässään kohdata. Kiista ympärileikkauksesta vietiin toki 'ylös Jerusalemiin apostolien ja vanhinten käsiteltäväksi' (ja sieltähän tuo kiista oli alunperin lähtenytkin). Asia käsiteltiin siellä, ja päätös tehtiin. Mikään ei kuitenkaan viittaa siihen, että jokin 'hallintoelin' olisi istunut siellä jatkuvasti antamassa ohjeita seurakunnille jokaisesta asiasta. Hehän vain kokoontuivat käsittelemään esiinnoussutta kiistakysymystä. On myös huomattava, että kyse oli opillisista asioista; ei yksilön omantunnon kysymyksistä.
Vartiotorniseuralla ei ole mitään oikeutta asettaa omaatuntoa koskevia näkemyksiä ihmisten eteen ja vaatia heitä noudattamaan Seuran näkemystä näissä asioissa (rokotekielto, elinsiirtokielto, verensiirtojen kielto, siviilipalvelus). Jeesuksenhan piti saada olla Jumalan ja ihmisen välimiehenä, ja ihmisen omatunto.
Vartiotorniseuralla ei ole niinkikään mitään oikeutta tuomita seurakunnasta erotettuja siten, että se vaatii jäseniä karttamaan täysin erotettuja. Toinen tuomitsemisen muoto on kirjoittaa julkaisuissa, että ketkään muut kuin Jehovan todistajat eivät voi odottaa pelastuvansa pian koittavasta maailman tuhosta. Millä oikeudella tämä järjestö esittää tällaisia ehdottomia ja musta-valkoisia tuomioitaan? Millä oikeudella se edes tuomitsee, jos se itsekin on vain 'Kristuksen orja'?
Mikä on hallintoelimen asema
17
692
Vastaukset
- hirvas
liikkeestä poistaa kaikki hankaluudet, koska Jehovan Todistajia ei sen jälkeen enää ole.
Porukalla vaan ilmoittamaan sikariportaalle, että me lähdemme nyt - heippa!- vain.
Päin vastoin, porukka lisääntyy noin neljä seurakuntaa joka ikinen päivä.
- cybo-ceronimo-cabriel-61
//Vartiotorniseura korostaa kovin mielellään sellaisia sanoja kuin 'hallintoelin' ja 'Jumalan järjestö', vaikka Raamattu ei mainitse tällaisia lainkaan//
- Kultin tunnusmerkkejä:
1)Käyttää psykologisia pakko-keinoja jäsenien värväämiseen, opettamiseen ja säilyttämiseen.
[lupaukset paratiisista, kauhukuvat maailmanlopusta, mukana pysyminen yritetään varmistaa karttamis-säännöstöllä etc.]
2)Muodostaa elitistisen totalitaarisen yhteisön, kultin ylimystö ohjaa kulttia kovalla kurilla, ja kerää kultin jäsenten jäsenmaksut ja työn tuottaman taloudellisen hyödyn
[vt-seura-->salaisuuden verhoama Jahven väli-käsi,ilmaista työ-voimaa, miljoona lahjoituksia hallinnoi vt-seura halutessaan kuinka tykkää, vanhimmisto kontrolloi ja on mukana mielivaltaisessa toiminnassa pelaamassa ihmisten mielenterveydellä ja elämällä, lisäksi manipuloitu "lampaat" kyttäämään toistensa tekemisiä etc.]
3)Kultissa jäsenhierarkia, eli eri arvoasteita
[Tämäkin on käytännössä faktaa todistajissa]
4)Ei mahdollisuutta olla yksin, osallistuminen toimintoihin pakollista
[kokouksissa jos ei näy ei kuulu ei ole "hyvin mukana", kenttä-työ käytännössä pakollista, jotta on kollektiivin mieleinen ja "hengellisesti terve" etc.]
5)Perustaja-johtaja on karismaattinen, dogmaattinen, messiaaninen ja kaiken arvostelun yläpuolella
[Russel & kumppanit mm. kaikki pressat ovat "ylös-päin-katsottavia-persoonia", ovathan he saaneet ainoassa ja oikeassa Jahven systeemissä merkittävän viran, lähes "pyhän" siis etc.]
6)Uskoo, että päämäärä pyhittää keinot uusia jäseniä värvätessä ja varallisuutta kerätessä
[Tässä sovelletaan raamatun neuvoa: "Olkaa ovelia kuin käärmeet ja puhtaita/viattomia kuin kyykkyset", niin että "valkoisten valheiden" käyttö on sallittua, miten tuo lienee mahdollista ilman yli-lyöntejä?]
7)Yhteisö edustaa puhtautta ja täydellisyyttä, ulkomaailma edustaa pahuutta
[Tämä selvin yhtymä-kohdista ja vihjeistä---> "maailmalliset", "luopiot","pimentyneet" ovat yleistä puhetta muista kuin "meikäläisistä"]
8)Maailmanlopun, messiaan, avaruusaluksen tai jonkin muun tulevaisuudessa tapahtuvan odottaminen.
[Yksi merkittävimmistä vihjeistä, fanaattinen maailman-lopun odottaminen, jopa siinä määrin, että vuodetkin on hahmotettu monesti aika tarkkaan ja harmagedonista jäävä materian käyttö mm. asunnot etc. mietitty etu-käteen].
Voisi vielä bonuksena lisätä täydellisen sokeuden annetuista varoituksista ja vihjeistä huolimatta.
Asiat väännetään niiden pseudo-luonteen vuoksi mm. "Valon lisääntymisen", "Älä katso ihmiseen" ja muun ympäri-pyöreän kautta risti-riitojen selittämiseen ja siten oman-turvallisen-[faktallisen]valheellisen-harhan jatkumiseen. >>Vartiotorniseura rinnastaa tässä siis itsensä Jeesukseen Kristukseen, vaikka sille ei todellakaan olla annettu 'kaikkea valtaa taivaassa ja maan päällä' eikä se todellakaan voi sanoa olevansa 'tie totuus ja elämä', kuten Jeesus sanoi olevansa.
Hyvä pointti. Vt-seuralle ei tosin tuota mitään ongelmia asettaa itseänsä raamattua tai jumaluuksia korkeammalle.
>>Yleensäkin ottaen Raamattu kertoo Jeesuksen olevan se persoona, joka toimii Jumalan ja syntisen ihmisen välillä; ei minkään järjestön.
Tuo onkin asia, jonka jokaisen jehovantodistajan soisi tajuavan. Raamattu ei edellytä mitään maallista järjestöä ihmisen ja uskonsa välille.
>>Millä oikeudella tämä järjestö esittää tällaisia ehdottomia ja musta-valkoisia tuomioitaan? Millä oikeudella se edes tuomitsee, jos se itsekin on vain 'Kristuksen orja'?
Sepä se.
Kun ajatellaan, että vt-seuran erottamis- ja karttamisjärjestelyn ansiosta ihmiset saattavat tulla erotetuiksi ja kartetuiksi raamatunvastaisesti (sen lisäksi että koko karttaminen on kyseenalaista ja vt-seuran käytäntö siitä on raamatunvastainen), ei tuollainen voi missään nimessä olla merkki järjestöstä, jolla on jonkun jumalan tuki. Päinvastoin se on merkki mätää hedelmää tuottavasta lahkosta.
Edellä mainitsemani raamatunvastainen erottaminen ja karttaminen tarkoittaa, että tänään henkilö saattaa saada kenkää järjestöstä sellaisesta asiasta, joka huomenna onkin jo sallittua tai "omantunnon kysymys". Tuo voi tapahtua opillisten erimielisyyksien tai minkä tahansa vt-seuran - tänään niin ehdottomana pidettävän - säännön takia. Mätä hedelmä on aika vaisu kuvaus kuvaamaan tuollaisen käytännön satoa, ottaen huomioon myös sen, ettei vt-seura pyydä tuollaisissa(kaan) tapauksissa vääryyttä kokeneilta ihmisiltä missään nimessä anteeksi.- Ratta
Hallintoelimen asema on jt:lle Jumalaa korkeampi. Tarvitseeko tuollaisen uskonnon totuudenmukaisuutta edellisen valossa enää miettiä?
- uskonnollinen?
Millainen suhde sinulla on Jeesukseen ja hänen isäänsä.
Kirjoituksesta voisi saada sellaisen kuvan, että nyt kirjoittelee syvästi uskonnollinen ihminen. Onko asia noin?
Asia vaatii selvitystä siinä mielessä, että sellaisen kanssa joka pitää raamattua satukirjana, uskonkysymyksiä pitää lähestyä hieman eri kantilta. Siksi kysynkin.>>Asia vaatii selvitystä siinä mielessä, että sellaisen kanssa joka pitää raamattua satukirjana, uskonkysymyksiä pitää lähestyä hieman eri kantilta. Siksi kysynkin.
Miltä kantilta, ja miksi?- six.
t-i-u-k-u kirjoitti:
>>Asia vaatii selvitystä siinä mielessä, että sellaisen kanssa joka pitää raamattua satukirjana, uskonkysymyksiä pitää lähestyä hieman eri kantilta. Siksi kysynkin.
Miltä kantilta, ja miksi?Mieti tony sitä tykönäsi.
six. kirjoitti:
Mieti tony sitä tykönäsi.
>>Mieti tony sitä tykönäsi.
Yrititkö esittää historian heikoimmat perustelut, vai mistä rimanalitus?- Tower of power
Olen aikoinani ollut syvästi uskonnollinen ihminen. Tuolloin vain kohdistin uskonnolliset tunteeni väärään kohteeseen, Vartiotorniseuraan. Tämä johtui tiedon puutteesta, jota Vartiotorniseura tarkoituksella jäsenistössään edistää. Ajan mittaan, ja objektiivisen tiedon/tarkastelun valossa Vartiotorniseura osoittautui minulle kovin ihmisvetoiseksi järjestöksi. Ehdottoman varmoina esitetyt totuudet osoittautuivat pelkäksi puutteelliseksi ihmisjärkeilyksi, jotka voivat muuttua milloin vain.
Tällä keskustelupalstalla pyrin tavoittamaan syvästi uskonnollisia ihmisiä, sellaisia kuin itse olin aiemmin. Tästä syystä kirjoittelustani saattaa löytyä uskovan ihmisen kaikupohjaa. Kun on kyse aktiivisesta Jehovan todistajasta, joka alkaa hankkia omasta uskonnostaan muutakin tietoa kuin sitä, mitä Vt-seura itse haluaa asioista kertoa, se ei aina ole kovin helppoa. Muistan itsekin aluksi kieriskelleeni syyllisyyden tunnoissa siksi, että tutkin Jehovan todistajista esitettyä kriittistä aineistoa. Myöhemmin olen havainnut, ettei tähän ollut mitään todellista syytä (Apt. 17:11, 1. Tess. 5:21); järjestö vain oli opettanut minut tuntemaan syyllisyyttä tällaisesta.
Se, millainen on suhteeni Jeesukseen ja hänen isäänsä nykyään, ei mielestäni vaikuta millään tavalla keskusteluun, joka käydään jehovantodistajuudesta tai Vartiotorniseurasta. Jokaisen ihmisen oma, henkilökohtainen usko on mielestäni tärkeä ja ainutkertainen asia, eikä sitä saisi toiset ihmiset ohjailla (kuten kultit yleensä tekevät). - uupumaan.
Tower of power kirjoitti:
Olen aikoinani ollut syvästi uskonnollinen ihminen. Tuolloin vain kohdistin uskonnolliset tunteeni väärään kohteeseen, Vartiotorniseuraan. Tämä johtui tiedon puutteesta, jota Vartiotorniseura tarkoituksella jäsenistössään edistää. Ajan mittaan, ja objektiivisen tiedon/tarkastelun valossa Vartiotorniseura osoittautui minulle kovin ihmisvetoiseksi järjestöksi. Ehdottoman varmoina esitetyt totuudet osoittautuivat pelkäksi puutteelliseksi ihmisjärkeilyksi, jotka voivat muuttua milloin vain.
Tällä keskustelupalstalla pyrin tavoittamaan syvästi uskonnollisia ihmisiä, sellaisia kuin itse olin aiemmin. Tästä syystä kirjoittelustani saattaa löytyä uskovan ihmisen kaikupohjaa. Kun on kyse aktiivisesta Jehovan todistajasta, joka alkaa hankkia omasta uskonnostaan muutakin tietoa kuin sitä, mitä Vt-seura itse haluaa asioista kertoa, se ei aina ole kovin helppoa. Muistan itsekin aluksi kieriskelleeni syyllisyyden tunnoissa siksi, että tutkin Jehovan todistajista esitettyä kriittistä aineistoa. Myöhemmin olen havainnut, ettei tähän ollut mitään todellista syytä (Apt. 17:11, 1. Tess. 5:21); järjestö vain oli opettanut minut tuntemaan syyllisyyttä tällaisesta.
Se, millainen on suhteeni Jeesukseen ja hänen isäänsä nykyään, ei mielestäni vaikuta millään tavalla keskusteluun, joka käydään jehovantodistajuudesta tai Vartiotorniseurasta. Jokaisen ihmisen oma, henkilökohtainen usko on mielestäni tärkeä ja ainutkertainen asia, eikä sitä saisi toiset ihmiset ohjailla (kuten kultit yleensä tekevät).>>>Se, millainen on suhteeni Jeesukseen ja hänen isäänsä nykyään
- Repe-Pekka
Jumalan silmissä ihmisviisaus on hullutusta.
Onhan sanottu, että oppi mitä vartiotorniseura tarjoaa, on Jehovan henkeyttämää.
Tuon asian uskokoon ken haluaa.
Itse näkisin, että lähdökohdat oppiin pohjautuvat kokolailla puhtaasti ihmisjärkeilyyn.
Ensinnäkin VT-seura on nojannut oppinsa laskelmiin "maailman lopusta" ja Jeesuksen tulemuksesta.
Toiseksi on tietoisesti pyritty erottautumaan muista kristillisistä opeista.
Kolmanneksi Jumala on pyritty sitomaan palvelemaan vain heidän oppiaan.
Raamattu ( UM ) on "säädetty" pönkittämään VT-seuran oppeja.
Oppimuutoksia tehdään, sanoisinko aika useasti, ja suunnanmuutos on joskus totaalinen.
Hallintoelin määrittää mikä on "totuus".
Pelastusta luvataan vain omaan lahkoon kuuluville ( JT ).
....
Hyvä Jumala on tarkoittanut pelastuksen kaikille Jeesuksessa Kristuksessa.
Itsekukin me päätämme omalta kohdaltamme vastaammeko myöntyvästi.- kerro.
kenelle repe tarjoilee pelastusta? Mitä lopuille on tarjolla? Kuulisin mielelläni nämä vaihtoehdot.
- Repe-Pekka
kerro. kirjoitti:
kenelle repe tarjoilee pelastusta? Mitä lopuille on tarjolla? Kuulisin mielelläni nämä vaihtoehdot.
>> kenelle repe tarjoilee pelastusta? >>
Se ei ole minun vallassani, vaan näin:
8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
Ef 2 KR-92
6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Joh 14 KR-92
16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
Joh 3 KR-92
>> Mitä lopuille on tarjolla? >>
Tuohon on vastaus edellisessä jakeessa. - takaisin.
Repe-Pekka kirjoitti:
>> kenelle repe tarjoilee pelastusta? >>
Se ei ole minun vallassani, vaan näin:
8 Armosta Jumala on teidät pelastanut antamalla teille uskon. Pelastus ei ole lähtöisin teistä, vaan se on Jumalan lahja.
Ef 2 KR-92
6 Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan pääse Isän luo muuten kuin minun kauttani.
Joh 14 KR-92
16 Jumala on rakastanut maailmaa niin paljon, että antoi ainoan Poikansa, jottei yksikään, joka häneen uskoo, joutuisi kadotukseen, vaan saisi iankaikkisen elämän.
Joh 3 KR-92
>> Mitä lopuille on tarjolla? >>
Tuohon on vastaus edellisessä jakeessa.Pitänee suomentaa. Kadotus tarkoittaa ikuista grillaamista helvetin tuskissa. Pelastus on tarjolla uskoville. Mutta mutta, ei kuitenkaan kovin suuri joukko ole kyseessä laski miten hyvänsä.
Onko sitten sinullakaan varaa kovin suureen ääneen arvostella Jt näkemystä pelastuksesta ja harmagedonista? - Repe-Pekka
takaisin. kirjoitti:
Pitänee suomentaa. Kadotus tarkoittaa ikuista grillaamista helvetin tuskissa. Pelastus on tarjolla uskoville. Mutta mutta, ei kuitenkaan kovin suuri joukko ole kyseessä laski miten hyvänsä.
Onko sitten sinullakaan varaa kovin suureen ääneen arvostella Jt näkemystä pelastuksesta ja harmagedonista?>>Onko sitten sinullakaan varaa kovin suureen ääneen arvostella Jt näkemystä pelastuksesta ja harmagedonista? >>
Sinällään minulla ei ole mitään teitä JT vastaan.
Mutta teidän oppianne kylläkin.
Myönnät varmaan itsekin, jos olet rehellinen, että
JT-opissa on paljon sellaista, mille ei ole raamatullista pohjaa.
Esim. vuosilukuopit, Herra Jeesuksen takaisinpaluu näkymättömänä yms.
- taas samaa huuhaata
"Tähän perustuen Vartiotorniseura harhaanjohtavasti vetoaa, ettei siitä saa erota (vaikka henkilö olisi tullut tietoiseksi monista Vt-seuran salatuista asioista ja valheista). Vartiotorniseura rinnastaa tässä siis itsensä Jeesukseen Kristukseen, vaikka sille ei todellakaan olla annettu 'kaikkea valtaa taivaassa ja maan päällä' eikä se todellakaan voi sanoa olevansa 'tie totuus ja elämä', kuten Jeesus sanoi olevansa. Yleensäkin ottaen Raamattu kertoo Jeesuksen olevan se persoona, joka toimii Jumalan ja syntisen ihmisen välillä; ei minkään järjestön."
Jehovan todistajat eivät ole todistajina Vartiotorniseuran jäseniä sen enempää kuin minkään muunkaan seuran. Vartiotorniseuralla ei ole minkäänlaisia "salattuja asioita" sillä se on laillinen yhdistys jonka paperit ovat julkisia dokumentteja. Vartiotorniseura ei milloinkaan ole rinnastanut itseään Kristukseen eikä ole milloinkaan väittänyt omaavansa minkäänlaista valtaa sen enempää maan päällä kuin taivaassakaan. Vartiotorniseura ei liioin ole milloinkaan väittänyt olevansa "tie totuus ja elämä"!
Joten se näistä towerin valheista - sillä näiden valheiden ei pitäisi olla tietämättömyyttä. -Vai onko todellakin niin että towerofpower on niin tyystin tietämätön asioista ettei tiedä näitä perusasioita?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141612Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2641589- 1331210
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1251114- 83797
- 164720
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168711Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala406624- 52582
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52525