Kyseessä ovat isot kuparikaivokset nykyisen Etelä-Jordanian alueella.
Niin kirjoittaa Iltasanomat linkissä:
http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Kuningas Salomon kaivokset löydettiin/1135240634287
Myös Keskustelupalstalta löytyy melko mielenkiintoinen vastaus esitettyyn kysymykseen:
>>>Nimimerkki "ihmiskunnan suuret mysteerit" kysyi; " Jaa että oliko tämä Salomo oikein historiallinen henkilö?"
Kysymyksen esittänyt henkilö on malliesimerkki Lähi-idän uudelleen kirjoitetun historian uhreista. Kun valheita toistellaan riittävästi muuttuvat ne lopulta "totuudeksi" totesi natsien probakandaministeri Göbbels aikoinaan.
Israelin historiaa on mitätöity vuoden 1967 arabien käymän tappiollisen sodan seurauksena. Kun "juutalaisten heittäminen mereen" ei onnistunut otettiin käyttöön probakanda. Tehokkaaksi välineeksi Israelia vastaan luotiin alueen arabeille uusi kansallinen identiteetti, palestiinalaisuus. Ns. palestiinalaisuus, jolla ei ole omaa historiaa, kulttuuria, kieltä eikä uskontoa kietoituu omiin valheisiinsa identiteettinsä tukemisessa. Olennaisesti tähän kuuluu pyrkimys juutalaisen maahansa sitovan historian kaiken puolinen mitätöiminen. Mm. alueen juutalaisuuteen liittyvät argeologiset löydökset tuhotaan määrätietoisesti ns. palestiinalaisten toimesta. Juutalaisten temppelin olemassaolon historiallisuus kiistetään jne.
Kuningas Salomo on siis ihan historiallinen henkilö, jonka nyt löydetty kaivos sijaitsi hänen omassa valtakunnassaan. Jordaniakin on valtiona vasta 1940 luvun keksintö.
Kuningas Salomon kaivokset löydetty
158
4394
Vastaukset
- rasismiavastaan
puppua, voi olla että on löydetty Salomolle kuulunutta yhtä hyvin voi olla että ei ole löydetty.
Arkeologin raportointi on asiallista , joten amatöörit tai hihhulit eivät ole asialla
http://www.eurekalert.org/pub_releases/2008-10/uoc--ks102308.php
Palestiinalaisille kuuluu oma valtio siinä kuin juutalaisilla ja Israelkin on tämän tunnustanut.
Suomen juutalaiset eivät tarvitse neuvoja mieheltä joka selittää holokaustin olleen Jumalan rangaistus, asiaa ei lievennä vaan raskauttaa että et tunnusta muidenkaan ihmisarvoa tai oikeuksia, et juutalaisten etkä arabien. Inhottavaa.Enhän avauksessani väittänytkään kyseisten kaivosten olevan juuri Salomon omistamia.
Laitoin artikkelin vain sen vuoksi tänne, että tuo artikkeli herätti keskustelussa esiin sen seikan, etteivät läheskään kaikki ihmiset usko kuningas Salomon olleen edes historiallisen henkilön!
Siis sinun mielestäsi sellainen kansa kuin 'palestiinalaiset' on todella ollut erillisenä kansana olemassa, eivätkä he olisikaan - kuten monet juutalaiset tutkijat ovat todenneet - rippeitä jordanialaisista ja muista Eretz Israel'in ympärillä olevista arabikansoista? Onhan tunnettua, että useimmilla heistä oli Jordanian passi…
Ja sen perusteella heillä on sinun mielestäsi omistusoikeus siihen Pyhään Maahan, jonka Y-H-W-H on valalla vannonut antavansa valitulle kansalleen Israelille ikuiseksi omaisuudeksi?
Minun mielestäni heidän tulisi palata niihin arabimaihin, joista ovat Eretz Israeliin muuttaneet, koska eivät osaa asua rauhassa juutalaisten kanssa. Uskon Y-H-W-H:n heidät kotikonnuilleen vielä palauttavankin, kunhan Israel on ensin läpikäunyt ns. Ya'akov'in ahdistuksen ja oppinut tuntemaan J-lansa ja oikean Messiaansa.
Totta kai kaikki se mikä ihmisiä maan päällä kohtaa, tulee viime kädessä J-lalta, oli se sitten hyvää tai pahaa, siunausta tai kirousta. Sinä vain et ateistina kykene sitä käsittämään.
Et usko Tanakh'issa olevia seuraavia Y-H-W-H:n selkeitä ilmoituksia:
Jesaja 31:1-3
1. Voi niitä, jotka menevät alas Egyptiin apua etsimään ja turvautuvat
hevosiin, luottavat sotavaunuihin, koska niitä on paljon, ja ratsumiehiin, koska niitten luku on ylen suuri, mutta eivät katso Israelin Pyhään, eivät kysy neuvoa Herralta.
2. Mutta myös hän on viisas, ja hän tuottaa onnettomuuden; hän ei peruuta sanojansa, vaan nousee pahantekijäin sukua vastaan ja väärintekijäin apuun tuloa vastaan.
3. Egypti on ihminen eikä Jumala, ja heidän hevosensa ovat lihaa eivätkä henkeä. Kun Herra ojentaa kätensä, suistuu auttaja, ja autettava kaatuu, ja yhdessä he kumpikin hukkuvat.
Jesaja 45:7
5. Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa. Minä vyötän sinut, vaikka sinä et minua tunne,
6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskemille asti, että paitsi minua ei ole yhtäkään: minä olen Herra, eikä toista ole,
7. MINÄ, JOKA TEEN VALKEUDEN JA LUON PIMEYDEN, JOKA TUOTAN ONNEN JA LUON ONNETTOMUUDEN; MINÄ, Y-H-W-H, TEEN KAIKEN TÄMÄN.
Suosittelen, että opettelet ulkoa tuon jakeen Jes.45:7. Silloin ehkä alat nähdä Y-H-W-H:n paljon Hitleriä suurempana ja voimakkaampana, jota et nyt vielä näe!
Kertoisitko, että miten oikein ymmärrät tuon jakeen Jes.45:7 ???
Myös seuraavat Danielin Kirjan jakeet olisi sinun syytä oikein SISÄISTÄÄ:
Daniel 4:31-32
31. "Mutta sen ajan kuluttua minä, Nebukadnessar, nostin silmäni taivasta kohti, ja minun järkeni palasi. Ja minä kiitin Korkeinta, minä ylistin ja kunnioitin häntä, joka elää iankaikkisesti, jonka hallitus on iankaikkinen hallitus ja jonka valtakunta pysyy suvusta sukuun.
32. KAIKKI MAAN ASUKKAAT OVAT TYHJÄN VEROISET; JA HÄN TEKEE, NIINKUIN HÄN TAHTOO, TAIVAAN JOUKOILLE JA MAAN ASUKKAILLE, EIKÄ OLE SITÄ (ei siis Hitleriä eikä perkelettä), JOKA PIDÄTTÄÄ HÄNEN KÄTENSÄ JA SANOO HÄNELLE: 'MITÄS TEET?'
Kertoisitko minulle miten oikein ymmärrät tuon Danielin Kirjan jakeen 4:32 ???
Siunausta Tanakh'in mainitsemassa oikeassa Messiaassa, Yeshuassa!- Deronda
Yakov kirjoitti:
Enhän avauksessani väittänytkään kyseisten kaivosten olevan juuri Salomon omistamia.
Laitoin artikkelin vain sen vuoksi tänne, että tuo artikkeli herätti keskustelussa esiin sen seikan, etteivät läheskään kaikki ihmiset usko kuningas Salomon olleen edes historiallisen henkilön!
Siis sinun mielestäsi sellainen kansa kuin 'palestiinalaiset' on todella ollut erillisenä kansana olemassa, eivätkä he olisikaan - kuten monet juutalaiset tutkijat ovat todenneet - rippeitä jordanialaisista ja muista Eretz Israel'in ympärillä olevista arabikansoista? Onhan tunnettua, että useimmilla heistä oli Jordanian passi…
Ja sen perusteella heillä on sinun mielestäsi omistusoikeus siihen Pyhään Maahan, jonka Y-H-W-H on valalla vannonut antavansa valitulle kansalleen Israelille ikuiseksi omaisuudeksi?
Minun mielestäni heidän tulisi palata niihin arabimaihin, joista ovat Eretz Israeliin muuttaneet, koska eivät osaa asua rauhassa juutalaisten kanssa. Uskon Y-H-W-H:n heidät kotikonnuilleen vielä palauttavankin, kunhan Israel on ensin läpikäunyt ns. Ya'akov'in ahdistuksen ja oppinut tuntemaan J-lansa ja oikean Messiaansa.
Totta kai kaikki se mikä ihmisiä maan päällä kohtaa, tulee viime kädessä J-lalta, oli se sitten hyvää tai pahaa, siunausta tai kirousta. Sinä vain et ateistina kykene sitä käsittämään.
hevosiin, luottavat sotavaunuihin, koska niitä on paljon, ja ratsumiehiin, koska niitten luku on ylen suuri, mutta eivät katso Israelin Pyhään, eivät kysy neuvoa Herralta.
2. Mutta myös hän on viisas, ja hän tuottaa onnettomuuden; hän ei peruuta sanojansa, vaan nousee pahantekijäin sukua vastaan ja väärintekijäin apuun tuloa vastaan.
3. Egypti on ihminen eikä Jumala, ja heidän hevosensa ovat lihaa eivätkä henkeä. Kun Herra ojentaa kätensä, suistuu auttaja, ja autettava kaatuu, ja yhdessä he kumpikin hukkuvat.
5. Minä olen Herra, eikä toista ole, paitsi minua ei ole yhtään jumalaa. Minä vyötän sinut, vaikka sinä et minua tunne,
6. jotta tiedettäisiin auringon noususta sen laskemille asti, että paitsi minua ei ole yhtäkään: minä olen Herra, eikä toista ole,
7. MINÄ, JOKA TEEN VALKEUDEN JA LUON PIMEYDEN, JOKA TUOTAN ONNEN JA LUON ONNETTOMUUDEN; MINÄ, Y-H-W-H, TEEN KAIKEN TÄMÄN.
Suosittelen, että opettelet ulkoa tuon jakeen Jes.45:7. Silloin ehkä alat nähdä Y-H-W-H:n paljon Hitleriä suurempana ja voimakkaampana, jota et nyt vielä näe!
31. "Mutta sen ajan kuluttua minä, Nebukadnessar, nostin silmäni taivasta kohti, ja minun järkeni palasi. Ja minä kiitin Korkeinta, minä ylistin ja kunnioitin häntä, joka elää iankaikkisesti, jonka hallitus on iankaikkinen hallitus ja jonka valtakunta pysyy suvusta sukuun.
32. KAIKKI MAAN ASUKKAAT OVAT TYHJÄN VEROISET; JA HÄN TEKEE, NIINKUIN HÄN TAHTOO, TAIVAAN JOUKOILLE JA MAAN ASUKKAILLE, EIKÄ OLE SITÄ (ei siis Hitleriä eikä perkelettä), JOKA PIDÄTTÄÄ HÄNEN KÄTENSÄ JA SANOO HÄNELLE: 'MITÄS TEET?'
Siunausta Tanakh'in mainitsemassa oikeassa Messiaassa, Yeshuassa!puuttua yhteen kohtaan kirjoituksessa.
Sinun on syytä päivittää tietosi palestiinalaisista. Vielä 50 vuotta sitten ei ilmeisesti vielä ollut mitään palestiinalaisten kansaa. Nyt kuitenkin on ja jos alueen jakosuunnitelmaa ei ole vieläkään toteutettu, niin se tarkoittaa että on jo kiire.
Mitä konkreettisesti tarkoittaa, kun sanot, että "palestiinalaisten tulisi palata muihin arabimaihin"? Sano suoraan, että haluat tehdä etnisen puhdistuksen. Siitähän kaikessa olisi kyse.
Minun on vaikea käsittää, miten kukaan Israelista pitävä ihminen voi vastustaa palestiinalaisten omaa kansallisvaltiota. Israelilaisistakin suurin osa haluaa sitä. Samalla on muistettava myös se, että palestiinalaisia alkaa olla enemmistö väestöstä. Jos Israel ei tarjoa palestiinalaisille omaa valtiota ja Israel haluaa säilyä identiteetiltään juutalaisena, niin Israelilla on kaksi mahdollisuutta: etninen puhdistus (joka tuntuu olevan lähellä sinun sydäntäsi) tai apartheid-hallinto Etelä-Afrikan tapaan. Kumpikaan ei vastaa minun käsitystäni Israelista suht´koht demokraattisena valtiona.
Yksi mahdollisuus on tietysti myös se, että Israel luopuu juutalaisesta identiteetistään ja sallii palestiinalaisille Israelin kansalaisuuden maassa, jossa juutalaiset asuisivat vähemmistönä. Sitä minä en halua. - rasismiavastaan
Yakov kirjoitti:
Enhän avauksessani väittänytkään kyseisten kaivosten olevan juuri Salomon omistamia.
Siunausta Tanakh'in mainitsemassa oikeassa Messiaassa, Yeshuassa!puhut käsittämätömiä. Palestiina jaettiin ja palestiinlaaisilla on oikeus siihen osaan joka aikanaan sovittiin.
Kaikki on YHWH:n luomaa mikä maailmassa on, ei ole muuta luojaa.Tämä on heprealaisten kirjoitusten sanoma,ihmisellä on kuitenkin vapaus valita maailmassa joko paha tai hyvä, maailmaa kumpaan hyvänsä suuntaan. Hitlerin ja natsien pahat työt ovat heidän omiaan, he ovat niistä vastuussa vapaan valinnan mukaan yhtä lailla kuin minä omistani tai sinä omistasi. Jae 7 sulkee pois dualismin joka on kristinuskoan elinehto, kristinopissa pateettisesti selitellään että paha on jonkin saatanan tekoa, tätä outoa tyyppiä jahdataan nyt tempauksin, tulijärvin, helvetein, tuhatvuotisin valtakunnin, mutta otus senkun pörveltää jonkin sortin alijumala Yeshua perässään. - rasismiavastaan
Deronda kirjoitti:
puuttua yhteen kohtaan kirjoituksessa.
Sinun on syytä päivittää tietosi palestiinalaisista. Vielä 50 vuotta sitten ei ilmeisesti vielä ollut mitään palestiinalaisten kansaa. Nyt kuitenkin on ja jos alueen jakosuunnitelmaa ei ole vieläkään toteutettu, niin se tarkoittaa että on jo kiire.
Mitä konkreettisesti tarkoittaa, kun sanot, että "palestiinalaisten tulisi palata muihin arabimaihin"? Sano suoraan, että haluat tehdä etnisen puhdistuksen. Siitähän kaikessa olisi kyse.
Minun on vaikea käsittää, miten kukaan Israelista pitävä ihminen voi vastustaa palestiinalaisten omaa kansallisvaltiota. Israelilaisistakin suurin osa haluaa sitä. Samalla on muistettava myös se, että palestiinalaisia alkaa olla enemmistö väestöstä. Jos Israel ei tarjoa palestiinalaisille omaa valtiota ja Israel haluaa säilyä identiteetiltään juutalaisena, niin Israelilla on kaksi mahdollisuutta: etninen puhdistus (joka tuntuu olevan lähellä sinun sydäntäsi) tai apartheid-hallinto Etelä-Afrikan tapaan. Kumpikaan ei vastaa minun käsitystäni Israelista suht´koht demokraattisena valtiona.
Yksi mahdollisuus on tietysti myös se, että Israel luopuu juutalaisesta identiteetistään ja sallii palestiinalaisille Israelin kansalaisuuden maassa, jossa juutalaiset asuisivat vähemmistönä. Sitä minä en halua.juuri.
- Ystäväsi.
Yakov kirjoitti:
Siunausta Tanakh'in mainitsemassa oikeassa Messiaassa, Yeshuassa!Kiitos Sinulle Yakov, kun jaksat aina vain kirjoittaa rakkaudessa. Kiitos. :)
- tiedoksi sinulle
niin kristityille ja juutalais uskovaisille (kaikille uskovaisille) halventava nimitys, jotka VAIN ateistit käyttävät! Voit donnan kanssa liittyä ateismi palstalle siellähän teidänlaisia on haukkumassa uskovaisia tai ehkä voit liittyä ateistien ristiretkeen kristinusko palstoilla sellaisen tyylin kuin kaikki jotka uskovat Jumalaan on idiootteja jne........
- tuo typerän
tiedoksi sinulle kirjoitti:
niin kristityille ja juutalais uskovaisille (kaikille uskovaisille) halventava nimitys, jotka VAIN ateistit käyttävät! Voit donnan kanssa liittyä ateismi palstalle siellähän teidänlaisia on haukkumassa uskovaisia tai ehkä voit liittyä ateistien ristiretkeen kristinusko palstoilla sellaisen tyylin kuin kaikki jotka uskovat Jumalaan on idiootteja jne........
kommentin takia, inhoon tuota sanaa!
- "Puutarhuri"
Yakov kirjoitti:
Siunausta Tanakh'in mainitsemassa oikeassa Messiaassa, Yeshuassa!Olen saanut tuta mitä Jesaja 45:7 tarkoittaa ja painan pääni ja katseeni alas, polveni notkuvat ja jos pysyn pystyssä, niin kiitos YHWH:lle, sillä Hän pitää minut pystyssä tai kaataa minut.
YHWH on todellakin SUURIN ja VOIMAKKAIN kuin mikään muu pikkiriikkinen jumala. En uskalla edes kuvitella.. ehkä Elian rukouspyyntö Karmelin vuorella kuvaa tilannetta parhaiten: kuluttava tuli, joka nieli kaiken. Huh! Kuka sellaiseen tuleen haluaa? Ei kukaan, mutta joskus meidät laitetaan siihen, jotta "karstat palavat".
Oikeastaan minun pitäisi vaihtaa nimimerkki, sillä lainausmerkeissä oleva sana ei todellakaan kuvaa minua lähellekään esikuvaani, joten poistun tällä nimimerkillä kuviosta, toistaiseksi. Ja palaan, jos YHWH tahtoo, uudestisyntyneenä. ;)
Siunauksia. - Jos he olisivat tappaneet
rasismiavastaan kirjoitti:
juuri.
ja murhanneet SINUN lähiomaisiasi,olisitko samalla tavalla jakamassa heille maata tonttisi vierestä?
Ajatuksesi ja logiikkasi SAATTAISI EHKÄ toimia,mikäli he (palestiinalaiset) kunnioittaisivat edes teoriassa Israelin oikeutta olemassaoloonsa.Arabiterroristeja syleilevä ideologiasi ei ole tästä maailmasta.
MIETI vähän. - rasismiavastaan
Jos he olisivat tappaneet kirjoitti:
ja murhanneet SINUN lähiomaisiasi,olisitko samalla tavalla jakamassa heille maata tonttisi vierestä?
Ajatuksesi ja logiikkasi SAATTAISI EHKÄ toimia,mikäli he (palestiinalaiset) kunnioittaisivat edes teoriassa Israelin oikeutta olemassaoloonsa.Arabiterroristeja syleilevä ideologiasi ei ole tästä maailmasta.
MIETI vähän.siirtomaaherraksi ja palestiinalaiset ikuisesti valtiottomiksi ei ole tästä maailmasta.
Deronda kirjoitti:
Yksi mahdollisuus on tietysti myös se, että Israel luopuu juutalaisesta identiteetistään ja sallii palestiinalaisille Israelin kansalaisuuden maassa, jossa juutalaiset asuisivat vähemmistönä. Sitä minä en halua....voisi avata sinun silmäsi, jos tahdot olla objektiivinen.
Jordania on useimpien kyseisten arabien oikea kotimaa. Mielestäni Israel on siinä tehnyt ihan hienosti, että on sallinut niiden arabien asua Eretz Israelissa, jotka ovat siellä syntyneitä.
On aivan selvää se, että juutalaiset ovat olleet lepsuja ja antaneet pakana-arabien hivuttautua juutalaisten perintömaalle, jonka he ovat aikoinaan suureksi osaksi ostaneet arabikalifeilta.
Jos arabit suostuisivat asumaan rauhassa juutalaisten kanssa, niin asiahan olis hienosti ratkaistu. He eivät ole suostuneet, eivätkä tule suostumaankaan!
Minä en ehdottanut mitään etnistä puhdistusta, mutta jos olisit hengellinen, niin ymmärtäisit Israelin Pyhän nimeltään Y-H-W-H Elohim johdattavan kansojen vaiheet. Häneen viittasinkin edellisessä vastauksessani mainitessani, että Hän tulee ajallaan passittamaan nuo tunkeutujat ja väkivallan lietsojat omien isiensä perintömaalle. Tarkennan tuota mainintaani tässä alempana lainaamani Jeremien jakeiden jälkeen.
Tietenkin juutalaisten suvaitsevuudella on rajansa. Ei Suomen hallitus ja esivaltakaan suostuisi siihen, että vähemmistö tänne tunkeutuneita alkaisi hillua herroina ja hidalgoina ja räjäytellä itseään ja siinä ohessa niin paljon siviileitä kuin mahdollista.
Kyllä sellaiselle hulinoinnille pantaisiin äkkiä piste, jos joku vähemmistö alkaisi väkivalloin vallata Stadia omaksi pääkaupungikseen, kuten nuo muslimit Jerusalemissa tekevät! Maassa maan tavalla!
Onhan noista Israelin arabeista selkeä ennustus Jeremian Kirjassa, johon olen viitannut jo vuosia sitten:
Jeremia 12:14-17
14. Näin sanoo Herra kaikista minun pahoista naapureistani, jotka koskevat siihen perintöosaan, minkä minä olen antanut kansalleni Israelille: "Katso, minä tempaan heidät pois heidän maastansa, ja Juudan heimon minä tempaan pois heidän keskeltänsä.
15. Mutta senjälkeen kuin minä olen temmannut heidät pois, minä jälleen armahdan heitä ja palautan heidät, itsekunkin perintöosaansa ja itsekunkin maahansa.
16. JOS HE OPPIVAT minun kansani tiet, niin että vannovat minun nimeeni: 'Niin totta kuin Herra elää', niinkuin he opettivat minun kansaani vannomaan Baalin kautta, NIIN HEIDÄT RAKENNETAAN MINUN KANSANI KESKEEN.
17. MUTTA JOS HE EIVÄT KUULE, NIIN MINÄ TEMPAAN POIS JA HUKUTAN SEN KANSAN, sanoo Y-H-W-H."
-Nyt sitten se tarkennus edelliseen:
Tarkkaavainen lukija huomaa noista Jeremian jakeista Y-H-W-H:n antavan ENSIN arabeille mahdollisuuden elää rauhassa juutalaisten keskellä. Mutta se on EHDOLLISTA! Jos he eivät elä ihmisten tavalla, niin Y-H-W-H on itse tempaava heidät pois Eretz Israelista ja hukuttava heidät. Siis tuhoava heidät!
Tässä on sulle ja kaikille muillekin esirukousaihe: Rukoillaan yhdessä, että nuo väkivaltaiset arabiterroristit oppisivat elämään rauhassa ollessaan muukalaisia Eretz Israelissa, ETTEI Y-H-W-H:n tarvitsisi tuhota heitä! Minun näkemykseni mukaan noiden arabien ETSIKKO AIKA on valumassa heidän tiimalasissaan ihan loppuillaan...
Toki ymmärrän hyvin nykyisen sekulaarisen ja korruptoituneen Israelin hallituksen suostuvan vaikka millaisiin alueluovutuksiin, koska he eivät USKO Israelin Pyhän, Y-H-W-H Elohimin pitävän huolta heistä. Syy heidän epäuskoonsa on heidän epäuskonsa ja maallistuneisuutensa, joka ei ole vierasta tämänkään palstan juutalaisille ;)
Siunausta Yeshuassa!- voi istua kahdella tuolilla
siirtomaaherraksi ja palestiinalaiset ikuisesti valtiottomiksi ei ole tästä maailmasta.
-ei ainakaan kovin kauaa,mikäli on tarkoitus välttää putoaminen molemmilta alas.
Tämä fakta on tästä maailmasta,myönsitpä sinä sen tai et.
Israel ei ole siirtomaaherra omassa maassaan,jonka sen viholliset tahtovat itselleen KOKONAAN.Heidän lastensa oppikirjoissa ei tunneta maata nimeltä Israel OLLENKAAN.
Ilmeisesti sinulla joko ei ole läheisiä siellä/-heitä ei ole murhattu,eivätkä he ole kaatuneet siellä maansa ja kansansa puolesta,TAI sitten pelkäät katsoa todellisuutta vasten kasvojaan sellaisena kuin se on.
Se,että Israel tekisi edelleen loputtomia ja itsetuhoisia myönnytyksiä vihollisilleen joiden ainoa todellinen päämäärä on sen tuhoaminen ´ islamilaisen (ja juutalaisvapaan) palestiinan tieltä keinoja (myös ´taqiyah´)kaihtamatta, ei palvelisi lopulta kenenkään etua ja VÄHITEN juutalaisten -asuimmepa sitten missä päin hyvänsä maailmaa.
Erilaisia ideologisia näkökulmia,painotuksia ja eroavaisuuksia saa -ja pitääkin- olla,mutta suoranainen omaan kaminaan k**eminen ei ole viisautta -olipa sen taustavaikuttimena sitten millainen jalous tai ylevyys hyvänsä.
RV -kaikki asiat ympäröivässä maailmassamme ovat tavalla tai toisella ymmärrettävissä,mutta eivät välttämättä silti hyväksyttävissä. Jos he olisivat tappaneet kirjoitti:
MIETI vähän.Juuri noin on asian laita, kuin kirjoitit!
Kyllä Y-H-W-H Elohim tulee ajallaan huolehtimaan siitä, että KOKO Eretz Israel viimeistä aariaan myöten tulee viimeistään 1000-vuotisen rauhanajan kuningaskunnassa - jossa Messias Yeshua hallitsee meidän uskollistensa kanssa - olemaan vain juutalaisten ja Israelin palautettujen sukukuntien hallussa.
Sitä eivät ateistiystävämme rv yms. estä!- ei ole nyt kukaan
Yakov kirjoitti:
Juuri noin on asian laita, kuin kirjoitit!
Kyllä Y-H-W-H Elohim tulee ajallaan huolehtimaan siitä, että KOKO Eretz Israel viimeistä aariaan myöten tulee viimeistään 1000-vuotisen rauhanajan kuningaskunnassa - jossa Messias Yeshua hallitsee meidän uskollistensa kanssa - olemaan vain juutalaisten ja Israelin palautettujen sukukuntien hallussa.
Sitä eivät ateistiystävämme rv yms. estä!tähän väliin kutsunut eikä kaivannut häiriköimään.Mene kristinuskopalstoille minne kuulutkin, -tämä on juutalaisuuspalsta.
puhut käsittämätömiä. Palestiina jaettiin ja palestiinlaaisilla on oikeus siihen osaan joka aikanaan sovittiin.
Kaikki on YHWH:n luomaa mikä maailmassa on, ei ole muuta luojaa.Tämä on heprealaisten kirjoitusten sanoma,ihmisellä on kuitenkin vapaus valita maailmassa joko paha tai hyvä, maailmaa kumpaan hyvänsä suuntaan. Hitlerin ja natsien pahat työt ovat heidän omiaan, he ovat niistä vastuussa vapaan valinnan mukaan yhtä lailla kuin minä omistani tai sinä omistasi. Jae 7 sulkee pois dualismin joka on kristinuskoan elinehto, kristinopissa pateettisesti selitellään että paha on jonkin saatanan tekoa, tätä outoa tyyppiä jahdataan nyt tempauksin, tulijärvin, helvetein, tuhatvuotisin valtakunnin, mutta otus senkun pörveltää jonkin sortin alijumala Yeshua perässään.linkistä:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000038992779
Totta kai Y-H-W-H on kaiken Luoja. Lisäksi Hän on määrännyt valitulle kansalleen tarkat rajat heidän asuakseen. Sitä aluetta ovat pakanakansat alkaneet ilman lupa jakamaan arabeille, joilta ei lääniä puutu Israelin ympäriltä.
Emme mekään Suomessa hyväksyisi sitä, että yht'äkkiä vaikkapa eskimot tunkeutuisivat tänne ja vaatisivat itselleen Länsi-Suomen lääniä ja tätä rakasta Turkuamme pääkaupungikseen!!!
(Stadista he tuskin edes välittäisivät ;)"Puutarhuri" kirjoitti:
Olen saanut tuta mitä Jesaja 45:7 tarkoittaa ja painan pääni ja katseeni alas, polveni notkuvat ja jos pysyn pystyssä, niin kiitos YHWH:lle, sillä Hän pitää minut pystyssä tai kaataa minut.
YHWH on todellakin SUURIN ja VOIMAKKAIN kuin mikään muu pikkiriikkinen jumala. En uskalla edes kuvitella.. ehkä Elian rukouspyyntö Karmelin vuorella kuvaa tilannetta parhaiten: kuluttava tuli, joka nieli kaiken. Huh! Kuka sellaiseen tuleen haluaa? Ei kukaan, mutta joskus meidät laitetaan siihen, jotta "karstat palavat".
Oikeastaan minun pitäisi vaihtaa nimimerkki, sillä lainausmerkeissä oleva sana ei todellakaan kuvaa minua lähellekään esikuvaani, joten poistun tällä nimimerkillä kuviosta, toistaiseksi. Ja palaan, jos YHWH tahtoo, uudestisyntyneenä. ;)
Siunauksia....kaikki valittunsa, kunnes saa meidät puhtaiksi kuin kullan ja hopean.
Job:
5:18 Sillä hän haavoittaa, ja hän sitoo; lyö murskaksi, mutta hänen kätensä myös parantavat.
On ihanaa saada tuntea hellä ja rakastava J-la, Hyvä Paimen Yeshua HaMashiach!
Hänen haavoitettuihin käsiinsä on kiittäen ja rukoillen turvallista jättää oman ja rakkaittensa elämän.
"Ei yksikään, joka Häneen turvaa häpeään joudu!"
Siunausta sulle Yeshuassa!Ystäväsi. kirjoitti:
Kiitos Sinulle Yakov, kun jaksat aina vain kirjoittaa rakkaudessa. Kiitos. :)
Herra antaa voimia ja siunaa sinua siellä ja minua täällä. Siksi on kiva kirjoitella täälläkin...
Siunausta ja virvoitusta sielullesi, rakas ystäväni, Yeshuassa!ei ole nyt kukaan kirjoitti:
tähän väliin kutsunut eikä kaivannut häiriköimään.Mene kristinuskopalstoille minne kuulutkin, -tämä on juutalaisuuspalsta.
Otappa nyt ne rauhoittavat pillerisi, ettei verenpaineesi nouse kattoon ;o)
- rasismiavastaan
voi istua kahdella tuolilla kirjoitti:
-ei ainakaan kovin kauaa,mikäli on tarkoitus välttää putoaminen molemmilta alas.
Tämä fakta on tästä maailmasta,myönsitpä sinä sen tai et.
Israel ei ole siirtomaaherra omassa maassaan,jonka sen viholliset tahtovat itselleen KOKONAAN.Heidän lastensa oppikirjoissa ei tunneta maata nimeltä Israel OLLENKAAN.
Ilmeisesti sinulla joko ei ole läheisiä siellä/-heitä ei ole murhattu,eivätkä he ole kaatuneet siellä maansa ja kansansa puolesta,TAI sitten pelkäät katsoa todellisuutta vasten kasvojaan sellaisena kuin se on.
Se,että Israel tekisi edelleen loputtomia ja itsetuhoisia myönnytyksiä vihollisilleen joiden ainoa todellinen päämäärä on sen tuhoaminen ´ islamilaisen (ja juutalaisvapaan) palestiinan tieltä keinoja (myös ´taqiyah´)kaihtamatta, ei palvelisi lopulta kenenkään etua ja VÄHITEN juutalaisten -asuimmepa sitten missä päin hyvänsä maailmaa.
Erilaisia ideologisia näkökulmia,painotuksia ja eroavaisuuksia saa -ja pitääkin- olla,mutta suoranainen omaan kaminaan k**eminen ei ole viisautta -olipa sen taustavaikuttimena sitten millainen jalous tai ylevyys hyvänsä.
RV -kaikki asiat ympäröivässä maailmassamme ovat tavalla tai toisella ymmärrettävissä,mutta eivät välttämättä silti hyväksyttävissä.inhimillisistä ja aineellisista, menee nyt jo valtava ja yhä kasvava osa miehitettyjen alueiden vahtimiseen.Tarvitaan suuri määrä sotilaita,lukemattomia tiesulkuja, turvateiden rakentamisia, maiden haltuunottoa, vain jotta siirtokuntien asukkaat pääsivät koteihinsa turvallisesti ja voisivat asua niissä. Asukkaat joiden suojelemiseen valtio on käyttänyt valtavia summia, saattavat sitten käyttää aikansa läheisten arabikylien asujaimiston häiritsemiseen, katkaistaan vesi, kaadetaan oliviipuut,estetään sadonkorjuu,mitä nyt milloinkin. Kuitenkin nämä kyläläiset ovat asuneet pakoillaan satoja vuosia, rakentaneet ja viljelleet.
Jokin muu ratkaisu on löydettävä kuin se jossa nyt eletään.Israelilaisten enemmistö tajuaa kyllä missä mennään, eikä ole mitään järkeä panna päätä peiton alle, ongelmat eivät siitä katoa. Kahden valtion ratkaisua ei ole vielä koskaan kokeiltu, jos se ei onnistu vaikka sille annetaan mahdollisuus, niin kummankin kansan tulevaisuus on yhtä synkkä. - Deronda
Yakov kirjoitti:
...voisi avata sinun silmäsi, jos tahdot olla objektiivinen.
Jordania on useimpien kyseisten arabien oikea kotimaa. Mielestäni Israel on siinä tehnyt ihan hienosti, että on sallinut niiden arabien asua Eretz Israelissa, jotka ovat siellä syntyneitä.
On aivan selvää se, että juutalaiset ovat olleet lepsuja ja antaneet pakana-arabien hivuttautua juutalaisten perintömaalle, jonka he ovat aikoinaan suureksi osaksi ostaneet arabikalifeilta.
Jos arabit suostuisivat asumaan rauhassa juutalaisten kanssa, niin asiahan olis hienosti ratkaistu. He eivät ole suostuneet, eivätkä tule suostumaankaan!
Minä en ehdottanut mitään etnistä puhdistusta, mutta jos olisit hengellinen, niin ymmärtäisit Israelin Pyhän nimeltään Y-H-W-H Elohim johdattavan kansojen vaiheet. Häneen viittasinkin edellisessä vastauksessani mainitessani, että Hän tulee ajallaan passittamaan nuo tunkeutujat ja väkivallan lietsojat omien isiensä perintömaalle. Tarkennan tuota mainintaani tässä alempana lainaamani Jeremien jakeiden jälkeen.
Tietenkin juutalaisten suvaitsevuudella on rajansa. Ei Suomen hallitus ja esivaltakaan suostuisi siihen, että vähemmistö tänne tunkeutuneita alkaisi hillua herroina ja hidalgoina ja räjäytellä itseään ja siinä ohessa niin paljon siviileitä kuin mahdollista.
Kyllä sellaiselle hulinoinnille pantaisiin äkkiä piste, jos joku vähemmistö alkaisi väkivalloin vallata Stadia omaksi pääkaupungikseen, kuten nuo muslimit Jerusalemissa tekevät! Maassa maan tavalla!
Onhan noista Israelin arabeista selkeä ennustus Jeremian Kirjassa, johon olen viitannut jo vuosia sitten:
Jeremia 12:14-17
14. Näin sanoo Herra kaikista minun pahoista naapureistani, jotka koskevat siihen perintöosaan, minkä minä olen antanut kansalleni Israelille: "Katso, minä tempaan heidät pois heidän maastansa, ja Juudan heimon minä tempaan pois heidän keskeltänsä.
15. Mutta senjälkeen kuin minä olen temmannut heidät pois, minä jälleen armahdan heitä ja palautan heidät, itsekunkin perintöosaansa ja itsekunkin maahansa.
16. JOS HE OPPIVAT minun kansani tiet, niin että vannovat minun nimeeni: 'Niin totta kuin Herra elää', niinkuin he opettivat minun kansaani vannomaan Baalin kautta, NIIN HEIDÄT RAKENNETAAN MINUN KANSANI KESKEEN.
17. MUTTA JOS HE EIVÄT KUULE, NIIN MINÄ TEMPAAN POIS JA HUKUTAN SEN KANSAN, sanoo Y-H-W-H."
-Nyt sitten se tarkennus edelliseen:
Tarkkaavainen lukija huomaa noista Jeremian jakeista Y-H-W-H:n antavan ENSIN arabeille mahdollisuuden elää rauhassa juutalaisten keskellä. Mutta se on EHDOLLISTA! Jos he eivät elä ihmisten tavalla, niin Y-H-W-H on itse tempaava heidät pois Eretz Israelista ja hukuttava heidät. Siis tuhoava heidät!
Tässä on sulle ja kaikille muillekin esirukousaihe: Rukoillaan yhdessä, että nuo väkivaltaiset arabiterroristit oppisivat elämään rauhassa ollessaan muukalaisia Eretz Israelissa, ETTEI Y-H-W-H:n tarvitsisi tuhota heitä! Minun näkemykseni mukaan noiden arabien ETSIKKO AIKA on valumassa heidän tiimalasissaan ihan loppuillaan...
Toki ymmärrän hyvin nykyisen sekulaarisen ja korruptoituneen Israelin hallituksen suostuvan vaikka millaisiin alueluovutuksiin, koska he eivät USKO Israelin Pyhän, Y-H-W-H Elohimin pitävän huolta heistä. Syy heidän epäuskoonsa on heidän epäuskonsa ja maallistuneisuutensa, joka ei ole vierasta tämänkään palstan juutalaisille ;)
Siunausta Yeshuassa!vilkaisu ei auta meitä kumpaakaan.
Kirjoituksessasi menee kaikki asiat ihan sekin sokin. Meidän on tarkoitus käydä reaalipoliittista keskustelua (vaikka se ei periaatteessa edes kuulu uskontopalstalle) ja sinä alat sotekemaan mukaan eri uskontojen käsityksiä.
Sinä ehdotat aivan hirveitä epäinhmillisiä ratkaisuja köyhille vähäosaisille ihmisille. Kun huomautan, että ajat takaa etnistä puhdistusta, niin sinulla meneekin vellit housuun ja kiistät kaiken.
Hahmottelin Israelille kolme mahdollisuutta ja totesin, että sinä kannatat etnistä puhdistusta. Nyt kuitenkin kiistät sanomasi eli sinulle jää kaksi mahdollisuutta. Kumman valitset: apartheid-hallinto vai Israelin luopuminen juutalaisesta identiteetistä ja juutalaisten eläminen vähemmistönä. Riittääkö sinulla rohkeutta valita edes noista kahdesta toista? - palestiina
Eikös myös juutalaiset ole teknisesti katsoen palestiinalaisia?
Ja onhan palestiinalaisilla jo valtioita. Ainakin Jordania, Libanon ja tavallaan myös Israel. Montako on tarpeeksi? - Deronda
palestiina kirjoitti:
Ja onhan palestiinalaisilla jo valtioita. Ainakin Jordania, Libanon ja tavallaan myös Israel. Montako on tarpeeksi?Mitä tarkoittaa "teknisesti katsoet palestiinalaisia"?
Jordaniassa taitaa tosiaan suurin osa väestöstä olla palestiinalaisia. Se ei kuitenkaan ole palestiinalaisvaltio, koska se ei halua olla sitä. Jordania on myös selvästi kertonut, että sillä ei enää ole mielenkiintoa Länsirantaan.
Vaikka puolustankin voimakkaasti palestiinalaisvaltion perustamista, niin olen myös sitä mieltä, että myös ympäröivät arabimaat voisivat tunnustaa osuutensa nykytilanteeseen johtaneista syistä. Deronda kirjoitti:
vilkaisu ei auta meitä kumpaakaan.
Kirjoituksessasi menee kaikki asiat ihan sekin sokin. Meidän on tarkoitus käydä reaalipoliittista keskustelua (vaikka se ei periaatteessa edes kuulu uskontopalstalle) ja sinä alat sotekemaan mukaan eri uskontojen käsityksiä.
Sinä ehdotat aivan hirveitä epäinhmillisiä ratkaisuja köyhille vähäosaisille ihmisille. Kun huomautan, että ajat takaa etnistä puhdistusta, niin sinulla meneekin vellit housuun ja kiistät kaiken.
Hahmottelin Israelille kolme mahdollisuutta ja totesin, että sinä kannatat etnistä puhdistusta. Nyt kuitenkin kiistät sanomasi eli sinulle jää kaksi mahdollisuutta. Kumman valitset: apartheid-hallinto vai Israelin luopuminen juutalaisesta identiteetistä ja juutalaisten eläminen vähemmistönä. Riittääkö sinulla rohkeutta valita edes noista kahdesta toista?...tarkemmin kaikki kirjoitukseni, niin huomaat vetäneesi jälleen väärät johtopäätökset lähes kaikesta ;)
Kuten kirjoitit: Tämä on todellakin USKONTO-foorumi, jossa tulee keskustella uskonnosta ja tarkemmin sanoen Juutalaisuudesta.
En kiellä politiikastakaan keskustelua, mutta tässä kohden J-lan säätämän uskonnon ja ihmisten säätämän politiikan väliset erot tulee erottaa selkeästi toisistaan! J-la vetää AINA pitemmän korren...
Jos tuntisit Raamattusi, niin huomaisit miten tarkat suunnitelmat Kaikkivaltias J-la on säätänyt valitulle kansalleen Israelille koskien heidän uskonnonharjoitustapaansa ja asuinpaikkaansa.
Millekään muulle kansalle ei J-la ole etukäteen ilmoittanut näiden kotimaan rajoja ylt'ympäri ja luvannut kyseistä tarkoin määriteltyä aluetta heille ikuiseksi perinnöksi.
J-lan sanoma kaikille pakanakansoille on ollut jo tuhansia vuosia sitten selkeä:
"Näpit irti Eretz Israelista ja näpit irti minun valitusta kansastani!"
Olen kirjoittanut siitä, mitä J-la on suunnitellut, luvannut ja etukäteen kertonut toteuttavansa valitun kansansa Israelin kohdalla.
Sokeankin tulisi nähdä puusilmällään, että nykyinen tilanne Israelissa ei voi jatkua kauaa. Sitä J-la ei yksinkertaisesti tule sallimaan. Kun Hän alkaa lopulta tuomitsemaan arabiterroristit, niin kukaan ihminen ei voi sitä estää. NYT ON AIKA RUKOILLA HEILLE ARMOA, mutta tuolloin se on liian myöhäistä!
Kuten olen kirjoittanut, tulee Israelia ENSIN kohtaamaan ennen näkemättömän suuri ns. Ya'akov'in ahdistus rankaisuksi kaikesta siitä pahuudesta, mitä he kansana ovat harjoittaneet viime vuosikymmeninä Pyhällä maallaan (esim. vuonna 2006 noin 50 000 aborttia) ja sitten J-la vuodattaa vihan maljansa kaikkien pakanakansojen päälle heti, kun he hyökkäävät Israelin valtion kimppuun (tämä aika ei ole kaukana).
J-la kuitenkin - koska on armollinen ja laupias -tulee sitä ennen johdattamaan kaikki valittunsa kaikista pakanakansoista ja Israelista aidon Messias Yeshuan tuntemiseen ja tempaa meidät pois sitä kurjuutta näkemästä ja kokemasta, luokseen taivaaseen, kuten Elian muinoin. Siis ennen Israelin joutumista ylen suureen ahdistukseen.
Näistä asioista voit lukea Tanakh'ista, sen vanhemmasta ja uudemmasta osasta.
Siunausta näiden asioiden tutkimiseen ja armoa Pyhien Raamatun Kirjoitusten ymmärtämiseen, Yeshuassa!- Deronda
Yakov kirjoitti:
...tarkemmin kaikki kirjoitukseni, niin huomaat vetäneesi jälleen väärät johtopäätökset lähes kaikesta ;)
Kuten kirjoitit: Tämä on todellakin USKONTO-foorumi, jossa tulee keskustella uskonnosta ja tarkemmin sanoen Juutalaisuudesta.
En kiellä politiikastakaan keskustelua, mutta tässä kohden J-lan säätämän uskonnon ja ihmisten säätämän politiikan väliset erot tulee erottaa selkeästi toisistaan! J-la vetää AINA pitemmän korren...
Jos tuntisit Raamattusi, niin huomaisit miten tarkat suunnitelmat Kaikkivaltias J-la on säätänyt valitulle kansalleen Israelille koskien heidän uskonnonharjoitustapaansa ja asuinpaikkaansa.
Millekään muulle kansalle ei J-la ole etukäteen ilmoittanut näiden kotimaan rajoja ylt'ympäri ja luvannut kyseistä tarkoin määriteltyä aluetta heille ikuiseksi perinnöksi.
J-lan sanoma kaikille pakanakansoille on ollut jo tuhansia vuosia sitten selkeä:
"Näpit irti Eretz Israelista ja näpit irti minun valitusta kansastani!"
Olen kirjoittanut siitä, mitä J-la on suunnitellut, luvannut ja etukäteen kertonut toteuttavansa valitun kansansa Israelin kohdalla.
Sokeankin tulisi nähdä puusilmällään, että nykyinen tilanne Israelissa ei voi jatkua kauaa. Sitä J-la ei yksinkertaisesti tule sallimaan. Kun Hän alkaa lopulta tuomitsemaan arabiterroristit, niin kukaan ihminen ei voi sitä estää. NYT ON AIKA RUKOILLA HEILLE ARMOA, mutta tuolloin se on liian myöhäistä!
Kuten olen kirjoittanut, tulee Israelia ENSIN kohtaamaan ennen näkemättömän suuri ns. Ya'akov'in ahdistus rankaisuksi kaikesta siitä pahuudesta, mitä he kansana ovat harjoittaneet viime vuosikymmeninä Pyhällä maallaan (esim. vuonna 2006 noin 50 000 aborttia) ja sitten J-la vuodattaa vihan maljansa kaikkien pakanakansojen päälle heti, kun he hyökkäävät Israelin valtion kimppuun (tämä aika ei ole kaukana).
J-la kuitenkin - koska on armollinen ja laupias -tulee sitä ennen johdattamaan kaikki valittunsa kaikista pakanakansoista ja Israelista aidon Messias Yeshuan tuntemiseen ja tempaa meidät pois sitä kurjuutta näkemästä ja kokemasta, luokseen taivaaseen, kuten Elian muinoin. Siis ennen Israelin joutumista ylen suureen ahdistukseen.
Näistä asioista voit lukea Tanakh'ista, sen vanhemmasta ja uudemmasta osasta.
Siunausta näiden asioiden tutkimiseen ja armoa Pyhien Raamatun Kirjoitusten ymmärtämiseen, Yeshuassa!Sinun pitäisi oppia ottamaan vastuuta sanomisistasi. Kun esitän selkeä vaihtoehdot, joista sinun pitäisi valita, niin et ota kantaa vaan toimit kuin se jänis, joka pistää päänsä pensaaseen ja kas ongelmaa ei ole, koska sitä ei enää näe.
Siihen en usko, että mikään jumala lopulta vetää pitempää kortta. Ongelmana erityisesti sillä seudulla on vielä se, että niitä jumalia on niin kovin paljon.
Puhut siitä, että jumala kohta tuomitsee arabiterroristit. Eikö me voitaisi keskustella niistä lopuista 99,99 prosentista arabeista, jotka eivät ole mitään terroristeja vaan ihan tavallisia mukavia ihmisiä? Millaisen kohtalon suot heille? Heistä monet onkin kristittyjä.
Joskus tuntuu, että sinä olet tutustunut Lähi-idän tilenteeseen vain jollain Toiviomatkojen viikon mittaisille propagandaiskuilla. Olen minäkin sellaisella ollut joskus kauan aikaa sitten. - juutalaiset myös palestiina...
Deronda kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "teknisesti katsoet palestiinalaisia"?
Jordaniassa taitaa tosiaan suurin osa väestöstä olla palestiinalaisia. Se ei kuitenkaan ole palestiinalaisvaltio, koska se ei halua olla sitä. Jordania on myös selvästi kertonut, että sillä ei enää ole mielenkiintoa Länsirantaan.
Vaikka puolustankin voimakkaasti palestiinalaisvaltion perustamista, niin olen myös sitä mieltä, että myös ympäröivät arabimaat voisivat tunnustaa osuutensa nykytilanteeseen johtaneista syistä.Eikös ainakin aikana ennen Israelin valtion perustamista palestiinalaisista puhuttaessa tarkoitettu lähinnä juutalaisia?
Jotenkin on aika ilmeisesti muuttanut käsitteitä. - sanoi aikoinaan:
Deronda kirjoitti:
Vaikka puolustankin voimakkaasti palestiinalaisvaltion perustamista, niin olen myös sitä mieltä, että myös ympäröivät arabimaat voisivat tunnustaa osuutensa nykytilanteeseen johtaneista syistä.Jordania on Palestiina ja Palestiina on Jordania.
Ei tuo sen monimutkaisempaa ole. Jordania haluaa
olla palestiinalaisvaltio, mutta ei hyväksy noita
terroristeja! - Deronda
sanoi aikoinaan: kirjoitti:
Jordania on Palestiina ja Palestiina on Jordania.
Ei tuo sen monimutkaisempaa ole. Jordania haluaa
olla palestiinalaisvaltio, mutta ei hyväksy noita
terroristeja!tosiaan sanoi, mutta on sen jälkeen muuttanut mielipidrttään.
- Deronda
juutalaiset myös palestiina... kirjoitti:
Eikös ainakin aikana ennen Israelin valtion perustamista palestiinalaisista puhuttaessa tarkoitettu lähinnä juutalaisia?
Jotenkin on aika ilmeisesti muuttanut käsitteitä.sisältö on tosiaan muuttunut.
Yakov kirjoitti:
Siunausta Tanakh'in mainitsemassa oikeassa Messiaassa, Yeshuassa!Heistä suurin osa elää ihan rauhassa naapureidensa kanssa ja tekee työtä alueella. Heillä on omistuksia, tontteja, taloja sekä puita joita emme toki halua heiltä riistää pois.
Osa heistä on myös kristittyjä. Siunatkaamme heitäkin kaikkia.- ihmisillä
Deronda kirjoitti:
Yksi mahdollisuus on tietysti myös se, että Israel luopuu juutalaisesta identiteetistään ja sallii palestiinalaisille Israelin kansalaisuuden maassa, jossa juutalaiset asuisivat vähemmistönä. Sitä minä en halua.Etninen puhdistushan on tapahtunut kaikilla alueilla, jotka arabeille on luovutettu. Tosin poistettavina on aina juutalainen osapuoli.
Niin tulee todennäköisesti tapahtumaan jatkossakin.
Toki on Israelin kansan oma asia, vaikka rajaisivat maansa yhteen kortteliin Tel Avivin keskustassa, jos se heille riittää.
Valtioiden muodostaminen ja maan jako olisi pystyttävä tekemään ilman väestön siirtoja. Muuten koko prosessi on jokatapauksessa epäinhimillinen. rasismiavastaan kirjoitti:
inhimillisistä ja aineellisista, menee nyt jo valtava ja yhä kasvava osa miehitettyjen alueiden vahtimiseen.Tarvitaan suuri määrä sotilaita,lukemattomia tiesulkuja, turvateiden rakentamisia, maiden haltuunottoa, vain jotta siirtokuntien asukkaat pääsivät koteihinsa turvallisesti ja voisivat asua niissä. Asukkaat joiden suojelemiseen valtio on käyttänyt valtavia summia, saattavat sitten käyttää aikansa läheisten arabikylien asujaimiston häiritsemiseen, katkaistaan vesi, kaadetaan oliviipuut,estetään sadonkorjuu,mitä nyt milloinkin. Kuitenkin nämä kyläläiset ovat asuneet pakoillaan satoja vuosia, rakentaneet ja viljelleet.
Jokin muu ratkaisu on löydettävä kuin se jossa nyt eletään.Israelilaisten enemmistö tajuaa kyllä missä mennään, eikä ole mitään järkeä panna päätä peiton alle, ongelmat eivät siitä katoa. Kahden valtion ratkaisua ei ole vielä koskaan kokeiltu, jos se ei onnistu vaikka sille annetaan mahdollisuus, niin kummankin kansan tulevaisuus on yhtä synkkä.Tuohon suuntaan eteneminen on ainoa mahdollisuus ja miksi se ei onnistuisi Lähi-idässä kun se on onnistunut muuallakin. :)
- muutaman
ihmisillä kirjoitti:
Etninen puhdistushan on tapahtunut kaikilla alueilla, jotka arabeille on luovutettu. Tosin poistettavina on aina juutalainen osapuoli.
Toki on Israelin kansan oma asia, vaikka rajaisivat maansa yhteen kortteliin Tel Avivin keskustassa, jos se heille riittää.
Valtioiden muodostaminen ja maan jako olisi pystyttävä tekemään ilman väestön siirtoja. Muuten koko prosessi on jokatapauksessa epäinhimillinen.valtion yli kahdesta sadasta tunnetusta valtiosta joilla olisi ollut 'perustuslaki' ja oikeuslaitos jo ENNEN kuin valtio perustettiin, ja minkä valtion perustamisen yhteydessä EI olisi tapahtunut väestönsiirtoja, tai rikottu vähintään joitain paikallisia tapoja, tai lakeja, jos sellaisia on edes ollut. On tunnettua, että valtiot on aina ja kaikkialla perustettu paikallisilta asukkailta liikoja kyselemättä erilaisten sotien, suurempien tai pienempien jälkeen. Valtion ja sen kansalaisten oikeudet on määritelty vasta valtion perustamisen jälkeen, aina. Vai miten se on..
No, kerros..vaikka vain muutama.
No Israeliltahan voi tietenkin vaatia ihan muunlaisua asioita kuin muilta.. vai miten se olikaan. - aseelliset
KTS kirjoitti:
Tuohon suuntaan eteneminen on ainoa mahdollisuus ja miksi se ei onnistuisi Lähi-idässä kun se on onnistunut muuallakin. :)
konfliktit maailmassa:
(onkohan tuossa edes kaikki..??)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuva:Map_of_sites_of_ongoing_armed_conflicts_worldwide.png aseelliset kirjoitti:
konfliktit maailmassa:
(onkohan tuossa edes kaikki..??)
http://fi.wikipedia.org/wiki/Kuva:Map_of_sites_of_ongoing_armed_conflicts_worldwide.pngNytkin...;)
- alat puhua eri asiasta
KTS kirjoitti:
Nytkin...;)
mutta sen ymmärtää. Olethan vain paasaamassa jotain..mitä muut ovat jo sanoneet.
enemmän Israelissakin on rauhaa kuin sotaa. Onko suomessakaan mikään 'rauha' oikeastaan kun vähän väliä tavalliset ihmiset tappavat kavereitaan, tuttaviaan ja perheitään ja kehen nyt sattuvat törmäämään - olisi Ahtisaarella työmaata kotimaassaankin. Deronda kirjoitti:
Sinun pitäisi oppia ottamaan vastuuta sanomisistasi. Kun esitän selkeä vaihtoehdot, joista sinun pitäisi valita, niin et ota kantaa vaan toimit kuin se jänis, joka pistää päänsä pensaaseen ja kas ongelmaa ei ole, koska sitä ei enää näe.
Siihen en usko, että mikään jumala lopulta vetää pitempää kortta. Ongelmana erityisesti sillä seudulla on vielä se, että niitä jumalia on niin kovin paljon.
Puhut siitä, että jumala kohta tuomitsee arabiterroristit. Eikö me voitaisi keskustella niistä lopuista 99,99 prosentista arabeista, jotka eivät ole mitään terroristeja vaan ihan tavallisia mukavia ihmisiä? Millaisen kohtalon suot heille? Heistä monet onkin kristittyjä.
Joskus tuntuu, että sinä olet tutustunut Lähi-idän tilenteeseen vain jollain Toiviomatkojen viikon mittaisille propagandaiskuilla. Olen minäkin sellaisella ollut joskus kauan aikaa sitten.On tullut seurattua Lähi-Idän konfliktia n. 50 vuotta ja se on koko ajan yhä vaan hankaloitunut.
On typerää luulla, että joku ihmisryhmä tai yksittäinen ihminen kykenisi saamaan aikaan pysyvän rauhan tuohon ryytitynnyriin!
Lähi-Idässä EI ole montaa J-laa, kuten kirjoitit. On olemassa vain yksi J-la. Kaikki muut ovat epäjumalia. Tuo yksi ja ainoa J-la on todella ainoa, joka aikaansaa rauhan Israelille ja kaikille maan kansoille.
Ennen tuota rauhaa tulee kuitenkin ennen näkemätön sota, jossa J-la tuomitsee kaikki maan kansat niiden harjoittamien syntien vuoksi. Tämä ei ole mitään uutta ja ihmeellistä, jos tuntee vähänkin J-lan toimintatapoja Tanakh'in mukaan ja jos on tutustunut kansojen historiaan.
Juuri sinulla on pää pensaassa ja peitto silmillä, jos luulet (kuten kirjoitit), ettei muka J-la ratkaisisi Lähi-Idän vaikeaa tilannetta.
Lähi-Idässä on todellisuudessa kyse J-lan ja Saatanan välisestä välienselvittelystä. Niin kauan kuin et tätä ymmärrä, olet pihalla koko tilanteesta kaikkien tämän maailman 'viisaitten' tavoin kesät talvet kuin lumiukko! :)- kaivoksiin?
KTS kirjoitti:
Nytkin...;)
???
KTS kirjoitti:
Heistä suurin osa elää ihan rauhassa naapureidensa kanssa ja tekee työtä alueella. Heillä on omistuksia, tontteja, taloja sekä puita joita emme toki halua heiltä riistää pois.
Osa heistä on myös kristittyjä. Siunatkaamme heitäkin kaikkia....rauhaa rakastavia arabeja ja useita kristittyjä arabeja. Olen tehnyt kibbutzissa työskennellessäni yhdessä työtä arabien ja juutalaisten kanssa, eikä meillä ollut silloin mitään ongelmia.
Valitettavasti nuo kristityt arabit ovat vähemmistönä Israelissa, Gazassa ja Länsirannalla ja monet heistä ovat paenneet henkensä edestä kiihkomuslimien vainoja kuka minnekin!
Kuten mainitsin, ihmisten ei pidä ottaa J-lan asemaa ja alkaa listimään toinen toisiaan, vaan jättää Tuomarin tehtävät yksin J-lalle.
Raamattuun uskovana olen tietoinen, että J-la on varannut kansoille rauhanajat, jotka ovat etsikon aikaa ja samoin sodan ajat, jotka ovat tuomioitten aikaa.
Maailmassa on käyty viimeisten noin 5500 vuoden aikana yhteensä liki 15 000 sotaa kansojen välillä eli lähes 3 sotaa joka vuosi. Mikään noista sodista ei ole syttynyt sattumalta, vaan jokainen niistä on aiheutunut kansojen syntien vuoksi.
>>>Korkein hallitsee ihmisten valtakuntaa ja asettaa sen päämieheksi kenet tahtoo, ihmisistä halvimman!- Daniel-25
Deronda kirjoitti:
Vaikka puolustankin voimakkaasti palestiinalaisvaltion perustamista, niin olen myös sitä mieltä, että myös ympäröivät arabimaat voisivat tunnustaa osuutensa nykytilanteeseen johtaneista syistä.jäljelle länsirannalle kuin Israelin valtio perustettiin ovat palestiinalaisia. Libanon kristityt uskovat että palestiinalaiset polveutuvat erästä arabialaisesta heimosta nimeltä thamud, joka oli julma ja raaka heimo sodankäynnissä muita arabialaisia heimoja kohtaan, lapset haudattiin elävänä jne. Jotkut palestiinalaiset uskovat että he polveutuvat kanaanilaisesta heimosta, jotkut uskovat että he ovat filistealaisia. Todellisuudessa he kuuluvat ghassanid heimon jotka lähtivät kulkemaan etelä arabiasta Syyrian ja Jordaniaan päin 300 vuotta kr.j.
kaivoksiin? kirjoitti:
???
Salomokin sai luvan rakentaa temppelin vain siitä syystä, kun malttoi pitää miekkansa tupessa ja olla nimensä veroinen:
1. Aikak.
22:8 Mutta minulle tuli tämä Herran sana: 'Sinä olet vuodattanut paljon verta ja käynyt suuria sotia. Sinä et ole rakentava temppeliä minun nimelleni, koska olet vuodattanut niin paljon verta maahan minun edessäni.
22:9 Katso, sinulle on syntyvä poika; hänestä on tuleva rauhan mies, ja minä annan hänen päästä rauhaan kaikilta hänen ympärillään asuvilta vihollisilta, sillä Salomo on oleva hänen nimensä ja minä annan rauhan ja levon Israelille hänen päivinänsä.
22:10 Hän on rakentava temppelin minun nimelleni. Hän on oleva minun poikani, ja minä olen oleva hänen isänsä. Ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa valtaistuimen ikuisiksi ajoiksi.'Yakov kirjoitti:
...rauhaa rakastavia arabeja ja useita kristittyjä arabeja. Olen tehnyt kibbutzissa työskennellessäni yhdessä työtä arabien ja juutalaisten kanssa, eikä meillä ollut silloin mitään ongelmia.
Valitettavasti nuo kristityt arabit ovat vähemmistönä Israelissa, Gazassa ja Länsirannalla ja monet heistä ovat paenneet henkensä edestä kiihkomuslimien vainoja kuka minnekin!
Kuten mainitsin, ihmisten ei pidä ottaa J-lan asemaa ja alkaa listimään toinen toisiaan, vaan jättää Tuomarin tehtävät yksin J-lalle.
Raamattuun uskovana olen tietoinen, että J-la on varannut kansoille rauhanajat, jotka ovat etsikon aikaa ja samoin sodan ajat, jotka ovat tuomioitten aikaa.
Maailmassa on käyty viimeisten noin 5500 vuoden aikana yhteensä liki 15 000 sotaa kansojen välillä eli lähes 3 sotaa joka vuosi. Mikään noista sodista ei ole syttynyt sattumalta, vaan jokainen niistä on aiheutunut kansojen syntien vuoksi.
>>>Korkein hallitsee ihmisten valtakuntaa ja asettaa sen päämieheksi kenet tahtoo, ihmisistä halvimman!Sodat eivät tietenkään synny sattumalta eivätkä ne ole Jumalan rangaistusta, vaan ne ovat ihmisten pääoman ja ahneuden aikaansaamia asioita.
"Se ei ole johdatusta, se ihmisten tekoa on ja on ihmisten käsissä päättää, onko se muuttumaton, minkä hyväksi tehdään työtä, minkä takia edistytään ja pääoma vaiko kansat on veljet keskenään. Pääoma vaiko kansat on veljet keskenään."
http://www.youtube.com/watch?v=ay_rYbDTQuUKTS kirjoitti:
Sodat eivät tietenkään synny sattumalta eivätkä ne ole Jumalan rangaistusta, vaan ne ovat ihmisten pääoman ja ahneuden aikaansaamia asioita.
"Se ei ole johdatusta, se ihmisten tekoa on ja on ihmisten käsissä päättää, onko se muuttumaton, minkä hyväksi tehdään työtä, minkä takia edistytään ja pääoma vaiko kansat on veljet keskenään. Pääoma vaiko kansat on veljet keskenään."
http://www.youtube.com/watch?v=ay_rYbDTQuU...sanottavana:
J-la ei ketään kiusaa, mutta Hän tarkoin seuraa, mitä maan päällä tapahtuu.
Niin ihmiset kuin kansatkin ovat perisynnin vuoksi turmeltuneita ja ovat saatanan höynäytettävissä ja heitä viedään kuin pässiä narusta minne vihulaisen mieli tekee.
Toki meitä harvojakin löytyy niin juutalaisista kuin suomalaisista, jotka olemme 'vastarannan kiiskejä' ja huudamme Herran puoleen saadaksemme apua ylhäältä. Meidät Herra sitten varjeleekin ja säästää sodan kauhuilta.
Kuten Tanakh'issa sanotaan, antaa J-la ihmisille, kaupunkien asukkaille ja kansoille aikaa parannuksen tekoon, kuten muinoin Niinivessä. Heillä oli aikaa 40 päivää. Ei siis kovin kauaa, vai kuinka?
Jos sitten ihmiset, kaupunkien asukkaat ja kansat EIVÄT tee parannusta, niin sitten seuraa J-lan langettama rangaistus. Luemme siitä:
Psalmit:
7:13 Jos kääntymystä ei tule, niin hän teroittaa miekkansa, jännittää jousensa ja tähtää sillä;
Nyt menen levolle, joten hyvää yötä ja...
Siunausta sodan J-lassa, Yeshuassa!- arkeologiaa
KTS kirjoitti:
Salomokin sai luvan rakentaa temppelin vain siitä syystä, kun malttoi pitää miekkansa tupessa ja olla nimensä veroinen:
1. Aikak.
22:8 Mutta minulle tuli tämä Herran sana: 'Sinä olet vuodattanut paljon verta ja käynyt suuria sotia. Sinä et ole rakentava temppeliä minun nimelleni, koska olet vuodattanut niin paljon verta maahan minun edessäni.
22:9 Katso, sinulle on syntyvä poika; hänestä on tuleva rauhan mies, ja minä annan hänen päästä rauhaan kaikilta hänen ympärillään asuvilta vihollisilta, sillä Salomo on oleva hänen nimensä ja minä annan rauhan ja levon Israelille hänen päivinänsä.
22:10 Hän on rakentava temppelin minun nimelleni. Hän on oleva minun poikani, ja minä olen oleva hänen isänsä. Ja minä vahvistan hänen kuninkuutensa valtaistuimen ikuisiksi ajoiksi.'eikä arkelogisia kaivauksia. Niin että et taaskaan vastannut varsinaiseen kysymykseen, tosin sitä on yleensä turha edes odottaa. Puhut omiasi kuten aina.
- ääripäiden mies;
inhimillisistä ja aineellisista, menee nyt jo valtava ja yhä kasvava osa miehitettyjen alueiden vahtimiseen.Tarvitaan suuri määrä sotilaita,lukemattomia tiesulkuja, turvateiden rakentamisia, maiden haltuunottoa, vain jotta siirtokuntien asukkaat pääsivät koteihinsa turvallisesti ja voisivat asua niissä. Asukkaat joiden suojelemiseen valtio on käyttänyt valtavia summia, saattavat sitten käyttää aikansa läheisten arabikylien asujaimiston häiritsemiseen, katkaistaan vesi, kaadetaan oliviipuut,estetään sadonkorjuu,mitä nyt milloinkin. Kuitenkin nämä kyläläiset ovat asuneet pakoillaan satoja vuosia, rakentaneet ja viljelleet.
Jokin muu ratkaisu on löydettävä kuin se jossa nyt eletään.Israelilaisten enemmistö tajuaa kyllä missä mennään, eikä ole mitään järkeä panna päätä peiton alle, ongelmat eivät siitä katoa. Kahden valtion ratkaisua ei ole vielä koskaan kokeiltu, jos se ei onnistu vaikka sille annetaan mahdollisuus, niin kummankin kansan tulevaisuus on yhtä synkkä.sen,minkä tiedät -ja olet oikeassa,olet ehdottoman oikeassa,se on myönnettävä.
Mutta, -kun sitten olet väärässä,kuten nyt tässä asiassa, -olet sitä ehdottomasti ja totaalisesti.
Ainahan tietenkin voi todella olla niin,että ´Abu Maasen´-Abbasin ja arabiliiton retoriikka on mennyt sinulle menestyksellisesti läpi,mutta että väität jo kantasi olevan ´Israelin kansan enemmistön mielipide´-on käsittämätöntä.
Israelilaisten majoriteetti tietää erittäin hyvin,mitä on luvassa,jos aluerajojen suhteen palataan tilanteeseen joka vallitsi 1947 itsenäisyysjulistuksen/1.Yom haAtzmaut´in,tai itsenäisyyssodan -jälkeen.
Juuri siihen välietappiin arabimaat -ja palestiinalaiset- pyrkivätkin matkallaan kohti Israelin ja Lähi-Idän ´juutalaiskysymyksen´
lopullista ratkaisua.
Joka tätä ei suostu käsittämään,on joko pasifistisen hyväuskoisuutensa sokaisema,tai tyhmä.
Sinä mahdollisesti voit hyvinkin elää kuvaamasi ja ihannoimasi rajalinjauksen sekä sotilaspoliittisen/strategisen tilanteen kanssa,
mutta Israel ei. - sillä hän on
alat puhua eri asiasta kirjoitti:
mutta sen ymmärtää. Olethan vain paasaamassa jotain..mitä muut ovat jo sanoneet.
enemmän Israelissakin on rauhaa kuin sotaa. Onko suomessakaan mikään 'rauha' oikeastaan kun vähän väliä tavalliset ihmiset tappavat kavereitaan, tuttaviaan ja perheitään ja kehen nyt sattuvat törmäämään - olisi Ahtisaarella työmaata kotimaassaankin.punavihreä idealisti,eikä ymmärrä L-Idän realiteeteista enempää kuin valkoselkätikka panssarivaunusta.Sama koskee valitettavasti TÄLTÄ OSIN myös rv:tä.
- puheisiin tässä
Deronda kirjoitti:
Sinun pitäisi oppia ottamaan vastuuta sanomisistasi. Kun esitän selkeä vaihtoehdot, joista sinun pitäisi valita, niin et ota kantaa vaan toimit kuin se jänis, joka pistää päänsä pensaaseen ja kas ongelmaa ei ole, koska sitä ei enää näe.
Joskus tuntuu, että sinä olet tutustunut Lähi-idän tilenteeseen vain jollain Toiviomatkojen viikon mittaisille propagandaiskuilla. Olen minäkin sellaisella ollut joskus kauan aikaa sitten.takertumatta -mistä SINÄ tempaisit sen 99,9 prosenttiasi arabeista/palestiinalaisista,jotka ´eivät ole terrorin kannalla´,eivätkä siten myöskään tue millään tavoin Hamasia,Hizballaa,Al Akshan marttyyreita,PLF:ää etc etc?
Mikäli mielestäsi se,että Israel puolustaa itseään,kansaansa ja olemassaoloansa tarvittaessa aseellisesti,on ´apartheidia´,niin se on sitten sinun näkemyksesi se (joka ei tosin eroa millään tavoin esim.Syyrian tulkinnoista).
Sinähän voisit hyvin tulla L-Itään itse -vuodattamaan viisauttasi megafoniin huutamalla -ensin Dizengoffin aukiolle Tel Aviviin,sitten Jerusalemiin Itkumuurille,josta voisit jatkaa matkaasi edelleen Al Qahira´aan (Kairo) ja Damaskokseen Syyriaan.Voisitpa poiketa kuriositeetin vuoksi myös Teheranissa ja Beirutissa -Hizballa´an päämajassa.
Toivotan sinulle onnea matkaan.. - täällä on jonkun
sillä hän on kirjoitti:
punavihreä idealisti,eikä ymmärrä L-Idän realiteeteista enempää kuin valkoselkätikka panssarivaunusta.Sama koskee valitettavasti TÄLTÄ OSIN myös rv:tä.
onnettoman yrityksiä jonkinlaisiksi ihmistyypeiksi, mutta ne ovat lähes kaikki vain toinen toistensa toisintoja eli klooneja. Siinä yksi arvostelemassa itseään viisaampaa, ja itseään, yläilmojen hattarasfääreistä.
ääripäiden mies; kirjoitti:
sen,minkä tiedät -ja olet oikeassa,olet ehdottoman oikeassa,se on myönnettävä.
Mutta, -kun sitten olet väärässä,kuten nyt tässä asiassa, -olet sitä ehdottomasti ja totaalisesti.
Ainahan tietenkin voi todella olla niin,että ´Abu Maasen´-Abbasin ja arabiliiton retoriikka on mennyt sinulle menestyksellisesti läpi,mutta että väität jo kantasi olevan ´Israelin kansan enemmistön mielipide´-on käsittämätöntä.
Israelilaisten majoriteetti tietää erittäin hyvin,mitä on luvassa,jos aluerajojen suhteen palataan tilanteeseen joka vallitsi 1947 itsenäisyysjulistuksen/1.Yom haAtzmaut´in,tai itsenäisyyssodan -jälkeen.
Juuri siihen välietappiin arabimaat -ja palestiinalaiset- pyrkivätkin matkallaan kohti Israelin ja Lähi-Idän ´juutalaiskysymyksen´
lopullista ratkaisua.
Joka tätä ei suostu käsittämään,on joko pasifistisen hyväuskoisuutensa sokaisema,tai tyhmä.
Sinä mahdollisesti voit hyvinkin elää kuvaamasi ja ihannoimasi rajalinjauksen sekä sotilaspoliittisen/strategisen tilanteen kanssa,
mutta Israel ei.Turhaan jauhat tätä asiaa. Kaikki ovat jo yhtä mieltä siitä, että vuoden 67 rajat ne ovat mutta aikataulusta enää on kiistaa.
- argumentaatiosi
KTS kirjoitti:
Heistä suurin osa elää ihan rauhassa naapureidensa kanssa ja tekee työtä alueella. Heillä on omistuksia, tontteja, taloja sekä puita joita emme toki halua heiltä riistää pois.
Osa heistä on myös kristittyjä. Siunatkaamme heitäkin kaikkia.on laadultaan suorastaan mullistavaa:
>> Heillä on omistuksia,tontteja,taloja sekä puita joita emme toki halua heiltä riistää pois.> Osa heistä on myös kristittyjä.Siunatkaamme heitäKIN kaikkia. - rv:n puolesta
KTS kirjoitti:
Turhaan jauhat tätä asiaa. Kaikki ovat jo yhtä mieltä siitä, että vuoden 67 rajat ne ovat mutta aikataulusta enää on kiistaa.
viestini oli hänelle tarkoitettu, ei sinulle.
Ja mitä tulee väitteeseesi siitä,että ´´kaikki ovat jo yhtä mieltä siitä,jne´´ -siis sinun kanssasi,KTS, -ei todellakaan pidä paikkaansa.
Ilmeisesti mielestäsi arabimaat ja EU ovat "kaikki" ja riittävät legitimoimaan mitä tahansa niiden nimissä esitetäänkin.
Israel ja sen läheisin liittolainen USA ovat tämän "kaikki" -ulkopuolella,joten asiasta ei "jauheta turhaan".
Se,että sinä itse olet arabimielinen kristitty ja sympatiasi ovat islamistien puolella -ei merkitse sitä,että omistaisit asiaa koskien ainoan pyhän totuuden,josta on "turhaa jauhaa",tai jota vastaan ei saisi esittää kritiikkiä/vasta-argumentteja.
Sen,mitä L-Idässä sitten todella tulee tapahtumaan,tulemme näkemään todennäköisesti melko pian.
Saatat yllättyä. - poliittista keskustelua
puheisiin tässä kirjoitti:
takertumatta -mistä SINÄ tempaisit sen 99,9 prosenttiasi arabeista/palestiinalaisista,jotka ´eivät ole terrorin kannalla´,eivätkä siten myöskään tue millään tavoin Hamasia,Hizballaa,Al Akshan marttyyreita,PLF:ää etc etc?
Mikäli mielestäsi se,että Israel puolustaa itseään,kansaansa ja olemassaoloansa tarvittaessa aseellisesti,on ´apartheidia´,niin se on sitten sinun näkemyksesi se (joka ei tosin eroa millään tavoin esim.Syyrian tulkinnoista).
Sinähän voisit hyvin tulla L-Itään itse -vuodattamaan viisauttasi megafoniin huutamalla -ensin Dizengoffin aukiolle Tel Aviviin,sitten Jerusalemiin Itkumuurille,josta voisit jatkaa matkaasi edelleen Al Qahira´aan (Kairo) ja Damaskokseen Syyriaan.Voisitpa poiketa kuriositeetin vuoksi myös Teheranissa ja Beirutissa -Hizballa´an päämajassa.
Toivotan sinulle onnea matkaan..Ja kun palestiinalaisvaltioita niin kovasti halutaan muodostaa, niin pakko vielä muistuttaa, että mitään järkeä ei ole luoda sellaiselle kansalle tai yhteisölle lahjaksi omaa valtiota, joka tukeutuu terrorismiin niin omia kuin yhteisön ulkopuolisia siviilejä vastaan. Roistovaltioita on jo aivan tarpeeksi ja muu maailma todennäköisesti syyttäisi Israelia uuden sellaisen synnyttämisestä.
- Deronda
puheisiin tässä kirjoitti:
takertumatta -mistä SINÄ tempaisit sen 99,9 prosenttiasi arabeista/palestiinalaisista,jotka ´eivät ole terrorin kannalla´,eivätkä siten myöskään tue millään tavoin Hamasia,Hizballaa,Al Akshan marttyyreita,PLF:ää etc etc?
Toivotan sinulle onnea matkaan..tahallasi väärin sanomisiani. Israelilla on oikeus pouolustaa itseään kuten kaikilla muillakin mailla. Palestiinalaisalueilla on kuitenkin sotialashallinto ja sotilashallinto ei saa koskaan olla pysyvä ratkaisu. Aparheidia olisi se, että palestiinalaiselle enemmistölle ei annettaisi samoja poliittisia oikeuksia kuin muillekin. Se ei saa muodostua pysyväksi olotilaksi.
Olen tässä kaiken aikaa kuuluttanut niitä vaihtoehtoja nykytilanteelle ja minusta palestiinalaisten oma valtio on paras ratkaisu. Monet tuntuvat vastustavan sitä, mutta ei ole rohkeutta otaa kantaa muihin vaihtoehtoihin. Olen esittänyt vaihtoehdot:
- etninen puhdistus
- palestiinalaiset alistettuna vähemmistönä ilman poliittisia oikeuksia (vrt. dimmu)
- Israelin luopuminen juutalaisesta identiteetistä ja juutalaisten eläminen vähemmistönä.
Miksei kenelläkään ole rohkeutta valita noista jonkun vaihtoehdon? Jos joku keksii muita ratkaisuja, niin mielellläni kuulen niistä. - tinotito
Daniel-25 kirjoitti:
jäljelle länsirannalle kuin Israelin valtio perustettiin ovat palestiinalaisia. Libanon kristityt uskovat että palestiinalaiset polveutuvat erästä arabialaisesta heimosta nimeltä thamud, joka oli julma ja raaka heimo sodankäynnissä muita arabialaisia heimoja kohtaan, lapset haudattiin elävänä jne. Jotkut palestiinalaiset uskovat että he polveutuvat kanaanilaisesta heimosta, jotkut uskovat että he ovat filistealaisia. Todellisuudessa he kuuluvat ghassanid heimon jotka lähtivät kulkemaan etelä arabiasta Syyrian ja Jordaniaan päin 300 vuotta kr.j.
Olisiko sinulla joku lähde tuon väitteesi tueksi?
Kun on kysymyksessä alue johon on kohdistunut monia kansainvaelluksia ja sotaseikkailuja,niin voimme väittää että palestiinalaiset ovat kaikkien niiden naapurikansojen sekoitusta jotka asuivat alueella ja ympäristössä.
Tuo Etela-Arabia taas viittaisi taaseen aiempaan keskusteluumme haamilaisarabien vaikutukseen Lähi -Idässä.
Lisäksi täytyy muistaa ,että monet arabit muuttivat Palestiinaan työn perässä 1800-luvun lopulla ja 1900-luvun alussa.Ovatko hekin ja heidän jälkeläisensä oikeutettuja paluumuuttoon juutalaisvaltion olemassaolon kustannuksella?
En ottaisi sitä riskiä. - tinotito
ääripäiden mies; kirjoitti:
sen,minkä tiedät -ja olet oikeassa,olet ehdottoman oikeassa,se on myönnettävä.
lopullista ratkaisua.
mutta Israel ei.,että Israelin ei kuuluisi ottaa sitä riskiä ,että valtion puolustaminen kävisi vaikeaksi alueluovutusten vuoksi ja sen vuoksi ,että Hamas on niin vahva ja sitoutunut Israelin tuhoamiseen.
rv.-nimimerkillä saa toki olla omat mielipiteensä uskonnollisista asioita ja muistakin mutta täytyy muistaa ,että minullakin ja muilakin on siihen oikeus ilman jatkuvaa häirintää ja pilkaa jonkun sivupersoonanimimerkin taholta,tiedätte kyllä kenen? - rasismiavastaan
tinotito kirjoitti:
,että Israelin ei kuuluisi ottaa sitä riskiä ,että valtion puolustaminen kävisi vaikeaksi alueluovutusten vuoksi ja sen vuoksi ,että Hamas on niin vahva ja sitoutunut Israelin tuhoamiseen.
rv.-nimimerkillä saa toki olla omat mielipiteensä uskonnollisista asioita ja muistakin mutta täytyy muistaa ,että minullakin ja muilakin on siihen oikeus ilman jatkuvaa häirintää ja pilkaa jonkun sivupersoonanimimerkin taholta,tiedätte kyllä kenen?ainoaa sivupersoonaa, minulla on omat mielipiteeni muilla omansa enkä ole estänyt kenenkään mielipiteenlmaisua, sen olen sanonut että tämä on juutalaisuuspalsta, ei kristinuskofoorumi. En ole kirjoittanut täällä sinulle tai kenellekään muulle kuin tällä nikillä, en ole dq, enkä liioin mikään nikitön hahmo.Esität vääriä syytöksiä ja alan saada niistä nyt tarpeekseni. Sen mikä minulla on sanottava voin sanoa omalla nikilläni, ei sitä tarvitse vaihtaa. Jos sinulla vielä on valitettavaa ota yhteyttä ylläpitoon äläkä levitä perustteettomia syytöksiä. Kyllä ne siellä näkevät mistä mikin viesti tulee.
- Donna_Quijote
tinotito kirjoitti:
,että Israelin ei kuuluisi ottaa sitä riskiä ,että valtion puolustaminen kävisi vaikeaksi alueluovutusten vuoksi ja sen vuoksi ,että Hamas on niin vahva ja sitoutunut Israelin tuhoamiseen.
rv.-nimimerkillä saa toki olla omat mielipiteensä uskonnollisista asioita ja muistakin mutta täytyy muistaa ,että minullakin ja muilakin on siihen oikeus ilman jatkuvaa häirintää ja pilkaa jonkun sivupersoonanimimerkin taholta,tiedätte kyllä kenen?Jälleen annat loisteliaan esimerkin tavasta siirtää vastuun omista sekoiluistasi jonkun toisen niskoille, et tosin rohkene sanoa kehen vihjauksesi kohdistuu - 'Kaikkihan sen tietävät'! Älä naurata! Sinulla ei ole tällekään asialle muuta perustelua kuin raivoisa toiveajatus! Olen ennenkin sanonut, että et pysty erottamaan toisistaan MIELIPIDETTÄ ja TIETOA! Tässä se taas näkyy.
Etkö ymmärrä, että täysin todenvastaisesti esität mielipiteen, - (ja kaikki paitsi trollit ymmärtävät sen!)jolle sinulla ei yksinkertaisesti voi olla katetta - ja siitä huolimatta yrität esittää sen ikään kuin kaikkien muittenkin muka tietämänä asiana. Voisitko hassummalla tavalla paljastaa kuka se varsinainen häirikkö on! hahhahh.. siis tämä on kyllä jotain niin.. - Ken Kuka.
Kerrohan "Rasismia Vastaan" "palestiinalaisten" historiasta, kielestä ja kulttuurista!
Kiinnostaa kovasti Jasser I edeltävä aika.
Mistä syystä arabien palestiinasta käyttämä nimitys kuulostaa erehdyttävästi "filistealta".
Edustatko kaikkia Suomen juutalaisia
- vain tässä asiassa
- ylipäätään? - sanon minä
siirtomaaherraksi ja palestiinalaiset ikuisesti valtiottomiksi ei ole tästä maailmasta.
Kuinka moni saa Suomessa jäädä oikeasti kotiseudulleen?
Täällä kyllä puolustetaan joidenkin jääntiä yhden pitäjän kokoiselle maapläntille, mutta pakkolunastetaan kotitilan maat suomalaisilta.
Ja kuinka moni Suomesta on "pakotettu" muuttamaan työn perässä politiikkkaa säätämällä.
Itse olen 60-luvun maaseutupakolainen jota vietiin kuin vierasta sikaa kohti Porvoon intiaanikylää ydinvoimatyömaalle puoliväkisin. Jos et lähtenyt niin leipää et saanut. - koko maahan on
Yakov kirjoitti:
Sitä eivät ateistiystävämme rv yms. estä!Koko Tellushan on Jumalan omaa maata!
Siellä missä on kotisi, sielläkin on isänmaatasi. - mitäh?
Yakov kirjoitti:
Sitä eivät ateistiystävämme rv yms. estä!Ja sinä et itse huomaa kun sinua osuvasti näpäyttää!
- tinotito
ainoaa sivupersoonaa, minulla on omat mielipiteeni muilla omansa enkä ole estänyt kenenkään mielipiteenlmaisua, sen olen sanonut että tämä on juutalaisuuspalsta, ei kristinuskofoorumi. En ole kirjoittanut täällä sinulle tai kenellekään muulle kuin tällä nikillä, en ole dq, enkä liioin mikään nikitön hahmo.Esität vääriä syytöksiä ja alan saada niistä nyt tarpeekseni. Sen mikä minulla on sanottava voin sanoa omalla nikilläni, ei sitä tarvitse vaihtaa. Jos sinulla vielä on valitettavaa ota yhteyttä ylläpitoon äläkä levitä perustteettomia syytöksiä. Kyllä ne siellä näkevät mistä mikin viesti tulee.
Olenko väittänyt jotakin sinusta?
En suinkaan ja miten sen edes pystyisin todistamaankaan? - tinotito
Donna_Quijote kirjoitti:
Jälleen annat loisteliaan esimerkin tavasta siirtää vastuun omista sekoiluistasi jonkun toisen niskoille, et tosin rohkene sanoa kehen vihjauksesi kohdistuu - 'Kaikkihan sen tietävät'! Älä naurata! Sinulla ei ole tällekään asialle muuta perustelua kuin raivoisa toiveajatus! Olen ennenkin sanonut, että et pysty erottamaan toisistaan MIELIPIDETTÄ ja TIETOA! Tässä se taas näkyy.
Etkö ymmärrä, että täysin todenvastaisesti esität mielipiteen, - (ja kaikki paitsi trollit ymmärtävät sen!)jolle sinulla ei yksinkertaisesti voi olla katetta - ja siitä huolimatta yrität esittää sen ikään kuin kaikkien muittenkin muka tietämänä asiana. Voisitko hassummalla tavalla paljastaa kuka se varsinainen häirikkö on! hahhahh.. siis tämä on kyllä jotain niin..ja taas samaa tyhjänpäiväistä vuodatusta.
Koeta nyt välillä tehdä muutakin tällä palstalla kuin vain häiriköidä.
Yleensä häirikkö itse paljastaa itsensä.
Voisit edes muodon vuoksi esittää jotakin asiallistakin välillä,koska pelkkä häirikön roolisi on niin epäilyttävä. - rasismiavastaan
Ken Kuka. kirjoitti:
Kerrohan "Rasismia Vastaan" "palestiinalaisten" historiasta, kielestä ja kulttuurista!
Mistä syystä arabien palestiinasta käyttämä nimitys kuulostaa erehdyttävästi "filistealta".
- vain tässä asiassa
- ylipäätään?ratkaiseva vaan se että Israelin miehittämillä alueilla asuu lähes 2 miljoonaa arabia joille se kansainvälinen oikeus joka antoi juutalaisille valtion lupasi oman. Miehitys ei voi jatkua loputtomiin, aivan samoin kuin jos asia olisi toisinpäin, juutalaiset miehitettyinä ja arabit miehittäjinä.
En tietenkään edusta täällä ketään muuta kuin itseäni, Suomen juutalaisten mielipiteet jakautuvat tässä kuten muissakin asioissa.Mikä on oma ehdotuksesi? Aikaa ei ehkä ole paljon. - rasismiavastaan
tinotito kirjoitti:
Olenko väittänyt jotakin sinusta?
En suinkaan ja miten sen edes pystyisin todistamaankaan?IP:t ja sen mistä sinua häiritsevät viestit tulevat. Uskon että tutkivat asian jos pyydät, ja kyllä sinä yritit sanoa että minä olisin se joka sinua jahtaa.
- tinotito
IP:t ja sen mistä sinua häiritsevät viestit tulevat. Uskon että tutkivat asian jos pyydät, ja kyllä sinä yritit sanoa että minä olisin se joka sinua jahtaa.
en ole ainakaan tarkoittanut sitä.
Jotenkin tuo Donna askarruttaa minua koska hänellä ei ole oikein normaalia persoonaa ollenkaan,tarkoitan positiivista ilmaisua.
On vain negatiivista palautetta ja arvostelua.
Se ei ole normaalia.Hänen on pakko olla jonkun pimeä puoli,sivurooli joka tulee vain esiin silloin kun normaali minä ei viitsi ,kehtaa tai uskalla.
Jos näin ei ole niin asia on vielä vakavampi.
Tosin tallaisilla foorumeilla on kai pakko tottua noihin loanheittelijöihin,jotka eivät edes halua normaalia arvokeskustelua tänne,edes palstan aiheen antamassa kehyksessä. - Donna_Quijote
tinotito kirjoitti:
Jotenkin tuo Donna askarruttaa minua koska hänellä ei ole oikein normaalia persoonaa ollenkaan,tarkoitan positiivista ilmaisua.
Se ei ole normaalia.Hänen on pakko olla jonkun pimeä puoli,sivurooli joka tulee vain esiin silloin kun normaali minä ei viitsi ,kehtaa tai uskalla.
Tosin tallaisilla foorumeilla on kai pakko tottua noihin loanheittelijöihin,jotka eivät edes halua normaalia arvokeskustelua tänne,edes palstan aiheen antamassa kehyksessä.Kysyisin, oletko sitä mieltä että koska kaikilla on oikeus esittää mielipiteensä, niin seuraako tästä sinun mielestäsi, että kaikki mielipiteet ovat myös yhtä oikeutettuja - siis yhtä päteviä?
Tuo oli kysymys numero 1.
Kysymys numero 2: Mistä arvelet että johtuu että palstan aiheet pyörivät aina vain paikoillaan, että aina tulee samat asiat esille, varsinkin Jeesus-teemat ja kristinusko,(ynnä kaikki samat rasistiset teemat joita muuan KTS mm Kabbala-sekoiluineen on harrastanut palstalla vuosikaudet - nykyisin ne tosin tulevat samantasoisina esille toisten nikkien toimesta) uudelleen aivan kuin kukaan koskaan ei olisi vastannut pätevällä tavalla argumentoiden?
MInusta nuo ongelmat ovat negatiivisia, ei se että joku polttaa päreensä niihin lopullisesti!
(palstan ällörasistiset, kaikkein kuvottavimmat jutut ovat oma lukunsa - ja voin vain ihmetellä, ettei ylläpito ole vaivautunut niitten vuoksi minkään vertaa.. nekin toistuvat samanlaisina vuodesta toiseen - lyhyempien tai pidempien taukojen jälkeen)
No,onko ajatusta, missä piilee palstan todellinen ongelma? - Donna_Quijote
ihmisillä kirjoitti:
Etninen puhdistushan on tapahtunut kaikilla alueilla, jotka arabeille on luovutettu. Tosin poistettavina on aina juutalainen osapuoli.
Valtioiden muodostaminen ja maan jako olisi pystyttävä tekemään ilman väestön siirtoja. Muuten koko prosessi on jokatapauksessa epäinhimillinen.harrastat - esim Karjalan suomalaisten väestönsiirrosta ei historiankirjoituksessa käytetä näin latautunutta sanastoa. Nikkisi?
- Donna_Quijote
muutaman kirjoitti:
valtion yli kahdesta sadasta tunnetusta valtiosta joilla olisi ollut 'perustuslaki' ja oikeuslaitos jo ENNEN kuin valtio perustettiin, ja minkä valtion perustamisen yhteydessä EI olisi tapahtunut väestönsiirtoja, tai rikottu vähintään joitain paikallisia tapoja, tai lakeja, jos sellaisia on edes ollut. On tunnettua, että valtiot on aina ja kaikkialla perustettu paikallisilta asukkailta liikoja kyselemättä erilaisten sotien, suurempien tai pienempien jälkeen. Valtion ja sen kansalaisten oikeudet on määritelty vasta valtion perustamisen jälkeen, aina. Vai miten se on..
No, kerros..vaikka vain muutama.
No Israeliltahan voi tietenkin vaatia ihan muunlaisua asioita kuin muilta.. vai miten se olikaan.viestiä yllä kommentoin. Laita nikkisi esille, niin voidaan jatkaa..-- hm.. tosin väestönsiirrot historiassa yleensä kun valtioita on muodostettu eivät tietenkään kuulu tälle palstalle.. mennään vaikka historia-palstalle.
- mitään,vaan
Deronda kirjoitti:
tahallasi väärin sanomisiani. Israelilla on oikeus pouolustaa itseään kuten kaikilla muillakin mailla. Palestiinalaisalueilla on kuitenkin sotialashallinto ja sotilashallinto ei saa koskaan olla pysyvä ratkaisu. Aparheidia olisi se, että palestiinalaiselle enemmistölle ei annettaisi samoja poliittisia oikeuksia kuin muillekin. Se ei saa muodostua pysyväksi olotilaksi.
Olen tässä kaiken aikaa kuuluttanut niitä vaihtoehtoja nykytilanteelle ja minusta palestiinalaisten oma valtio on paras ratkaisu. Monet tuntuvat vastustavan sitä, mutta ei ole rohkeutta otaa kantaa muihin vaihtoehtoihin. Olen esittänyt vaihtoehdot:
- etninen puhdistus
- palestiinalaiset alistettuna vähemmistönä ilman poliittisia oikeuksia (vrt. dimmu)
- Israelin luopuminen juutalaisesta identiteetistä ja juutalaisten eläminen vähemmistönä.
Miksei kenelläkään ole rohkeutta valita noista jonkun vaihtoehdon? Jos joku keksii muita ratkaisuja, niin mielellläni kuulen niistä.kysymys on siitä todellisuudesta,jonka omin silmin näen ja kuulen.Siinä on hyvin vähän -jos lainkaan- tulkinnanvaraa.
Palestiinalaisalueilla on tarvittaessa sotilaallinen läsnäolo vaikka maailman tappiin asti,mikäli terrori ja sen tukeminen ei lopu.
Suoja-aita on tosin vähentänyt israelilaisiin siviileihin ko alueilta käsin kohdistuneita terroritekoja 94%.
Palestiinalaiset saavat ilman muuta elää rauhassa omilla alueillaan Israelin yhteydessä,sitä ei juuri kukaan aseta kyseenalaiseksi,mutta terrorin ja sen tukemisen on loputtava,jotta tilanne voisi rauhoittua.
Toistaiseksi mitään merkkejä tällaisesta muutoksesta ei kuitenkaan ole nähtävissä, -etenkään kun Iranin ja Syyrian tukemat,sekä rahoittamat/kouluttamat militantit terrorijärjestöt kuten Hamas ja Hizballa toimivat peruskirjansa mukaisesti Israelin ja sen kansan tuhoamiseksi -keinoja kaihtamatta.
Kaksiosaisen palestiinalaisvaltion (Gaza L-ranta) perustaminen tällaisessa tilanteessa Israelin yhteyteen (-käytännössä sitä vastaan kohdistettavien iskujen tukikohdiksi) on jo ajatuksena täysin järjetön,eikä siitä seuraisi mitään hyvää yhdellekään alueen osapuolista/toimijoista, -päinvastoin. Tällainen hanke olisi todennäköisesti juuri se vihonviimeinen palava tulilanka L-Idän ruutitynnyriin,jolla räjähtäessään hallitsemattomasti täydellä voimallaan olisi kohtalokkaat seuraukset paitsi L-Itään,-koko maailmaan.
Israelin jatkuva demonisoiminenkaan ei muuta sitä tosiseikkaa,että sillä on oikeus olla olemassa ja puolustaa itseään tilannekohtaisesti tarvittavin voimin/toimenpitein.
Tätä olen yrittänyt tähdentää jo aiemmillakin viesteilläni tässä ketjussa (sinulle,rv:lle,KTS:lle..).
terv. B-Ilan - Donna_Quijote
tinotito kirjoitti:
ja taas samaa tyhjänpäiväistä vuodatusta.
Koeta nyt välillä tehdä muutakin tällä palstalla kuin vain häiriköidä.
Yleensä häirikkö itse paljastaa itsensä.
Voisit edes muodon vuoksi esittää jotakin asiallistakin välillä,koska pelkkä häirikön roolisi on niin epäilyttävä.vai mitähän häirikköydestä ajatteletkaan.. noh, se siitä, mutta voisitko vastata jotain tähän:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000039042837 - nyt ryhtynyt jo
Donna_Quijote kirjoitti:
Kysyisin, oletko sitä mieltä että koska kaikilla on oikeus esittää mielipiteensä, niin seuraako tästä sinun mielestäsi, että kaikki mielipiteet ovat myös yhtä oikeutettuja - siis yhtä päteviä?
Kysymys numero 2: Mistä arvelet että johtuu että palstan aiheet pyörivät aina vain paikoillaan, että aina tulee samat asiat esille, varsinkin Jeesus-teemat ja kristinusko,(ynnä kaikki samat rasistiset teemat joita muuan KTS mm Kabbala-sekoiluineen on harrastanut palstalla vuosikaudet - nykyisin ne tosin tulevat samantasoisina esille toisten nikkien toimesta) uudelleen aivan kuin kukaan koskaan ei olisi vastannut pätevällä tavalla argumentoiden?
MInusta nuo ongelmat ovat negatiivisia, ei se että joku polttaa päreensä niihin lopullisesti!
(palstan ällörasistiset, kaikkein kuvottavimmat jutut ovat oma lukunsa - ja voin vain ihmetellä, ettei ylläpito ole vaivautunut niitten vuoksi minkään vertaa.. nekin toistuvat samanlaisina vuodesta toiseen - lyhyempien tai pidempien taukojen jälkeen)
No,onko ajatusta, missä piilee palstan todellinen ongelma?vastaamaankin rv:n puolesta -hänelle osoitettuihin viesteihin? Tuosta voisi hyvin syin päätellä sinun pyytävän saada olla jonkinlainen rv:n ´wannabe-alterego´ tyyliin Dr Jekyll/Mr Hyde.
- Donna_Quijote
mitään,vaan kirjoitti:
kysymys on siitä todellisuudesta,jonka omin silmin näen ja kuulen.Siinä on hyvin vähän -jos lainkaan- tulkinnanvaraa.
Palestiinalaisalueilla on tarvittaessa sotilaallinen läsnäolo vaikka maailman tappiin asti,mikäli terrori ja sen tukeminen ei lopu.
Suoja-aita on tosin vähentänyt israelilaisiin siviileihin ko alueilta käsin kohdistuneita terroritekoja 94%.
Palestiinalaiset saavat ilman muuta elää rauhassa omilla alueillaan Israelin yhteydessä,sitä ei juuri kukaan aseta kyseenalaiseksi,mutta terrorin ja sen tukemisen on loputtava,jotta tilanne voisi rauhoittua.
Toistaiseksi mitään merkkejä tällaisesta muutoksesta ei kuitenkaan ole nähtävissä, -etenkään kun Iranin ja Syyrian tukemat,sekä rahoittamat/kouluttamat militantit terrorijärjestöt kuten Hamas ja Hizballa toimivat peruskirjansa mukaisesti Israelin ja sen kansan tuhoamiseksi -keinoja kaihtamatta.
Kaksiosaisen palestiinalaisvaltion (Gaza L-ranta) perustaminen tällaisessa tilanteessa Israelin yhteyteen (-käytännössä sitä vastaan kohdistettavien iskujen tukikohdiksi) on jo ajatuksena täysin järjetön,eikä siitä seuraisi mitään hyvää yhdellekään alueen osapuolista/toimijoista, -päinvastoin. Tällainen hanke olisi todennäköisesti juuri se vihonviimeinen palava tulilanka L-Idän ruutitynnyriin,jolla räjähtäessään hallitsemattomasti täydellä voimallaan olisi kohtalokkaat seuraukset paitsi L-Itään,-koko maailmaan.
Israelin jatkuva demonisoiminenkaan ei muuta sitä tosiseikkaa,että sillä on oikeus olla olemassa ja puolustaa itseään tilannekohtaisesti tarvittavin voimin/toimenpitein.
Tätä olen yrittänyt tähdentää jo aiemmillakin viesteilläni tässä ketjussa (sinulle,rv:lle,KTS:lle..).
terv. B-Ilanjos palstalle saataisiin seriffi, joka ymmärtäisi, milloin ylitetään palstan teema, juutalainen uskonto, ja siirtäisi maailmanpolitiikkakysymykset maailmanmenoa- tai politiikka-palstalle?
- Donna_Quijote
nyt ryhtynyt jo kirjoitti:
vastaamaankin rv:n puolesta -hänelle osoitettuihin viesteihin? Tuosta voisi hyvin syin päätellä sinun pyytävän saada olla jonkinlainen rv:n ´wannabe-alterego´ tyyliin Dr Jekyll/Mr Hyde.
en muuta.
- Donna_Quijote
vastaamaankin rv:n puolesta -hänelle osoitettuihin viesteihin? Tuosta voisi hyvin syin päätellä sinun pyytävän saada olla jonkinlainen rv:n ´wannabe-alterego´ tyyliin Dr Jekyll/Mr Hyde.
tinotito puhuu minusta, ja minä puutun siihen, en rv:hen millään tavalla. Miksi nyt jätit nikkisi pois?
- .........................
Donna_Quijote kirjoitti:
tinotito puhuu minusta, ja minä puutun siihen, en rv:hen millään tavalla. Miksi nyt jätit nikkisi pois?
.....................
- Donna_Quijote
tinotito kirjoitti:
Tosin tallaisilla foorumeilla on kai pakko tottua noihin loanheittelijöihin,jotka eivät edes halua normaalia arvokeskustelua tänne,edes palstan aiheen antamassa kehyksessä.sinulle esittämiäni kysymyksiä. Olet siis tuo nikitön, joka kommentoi sitä mitä kysyin sinulta ja sanoin sinulle? Eli tuo piste-piste-piste....-pirkko myös. No mitä ymmärsit? Minusta se on vähän negatiivista jos ei vastata mitään selvään kysymykseen. Positiivista olisi, jos tulisi edes jokin vastaus ja selvästi siltä jolta jotain kysyttiin, mikä vastaus tahansa. Mutta pelkät .........ovat kyllä... eivät edes kärpäsen pskaa.
- tinotito
siltä tosiaankin tuntuu ja ehkä annetaan ymmärtääkin.
Mutta,mutta ihmeellisiä ovat ihmisten käytökset. - tinotito
Donna_Quijote kirjoitti:
Kysyisin, oletko sitä mieltä että koska kaikilla on oikeus esittää mielipiteensä, niin seuraako tästä sinun mielestäsi, että kaikki mielipiteet ovat myös yhtä oikeutettuja - siis yhtä päteviä?
No,onko ajatusta, missä piilee palstan todellinen ongelma?että ei tee mili vastata noihin sinun yksinkertaistettuihin kysymyksiisikään.
Yryitä aloittaa jotenkin toisella,normaalilla tavalla ,ehkä sitten...parin viikon päästä - tinotito
Donna_Quijote kirjoitti:
vai mitähän häirikköydestä ajatteletkaan.. noh, se siitä, mutta voisitko vastata jotain tähän:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000039042837Kysy itseltäsi sama kysymys?
- Donna_Quijote
tinotito kirjoitti:
Kysy itseltäsi sama kysymys?
ovat aina ja kaikkialla olleet niitä, joitten mielestä olen häirikkö, eivät ketkään muut missään ikinä.
- Donna_Quijote
tinotito kirjoitti:
että ei tee mili vastata noihin sinun yksinkertaistettuihin kysymyksiisikään.
Yryitä aloittaa jotenkin toisella,normaalilla tavalla ,ehkä sitten...parin viikon päästä..ellet vastaa, olet pelkkä kiemurtelija, joka ei pysty vastaamaan edes selväsanaiseen kysymykseen.
Et voinut vastata kysymykseen oletko 'juutalainen', vaikka toistuvasti olet sekä suoraan että epäsuorasti antanut niin ymmärtää. Et juuta etkä jaata. Et tietenkään voi vastata, ymmärrän sen nyt oikein hyvin. Sama tilanne taas. Omat suksesi menisivät niin ristiin kuin ikinä vain voi mennä. Et voi vastata että kaikki mielipiteet ovat yhtä päteviä, vaikka se on päivänselvä asia. Koska vastikään ilmoitit, että 'kaikilla on OIKEUS mielipiteisiinsä'.. juu juu, mutta. Kuitenkin argumentoinnissasi perustat juuri tuohon, että 'koska kaikilla on oikeus lausua mielipiteensä', niin mitä tahansa voi ilmoittaa jos se on jonkun _mielipide_! Että mikä tahansa höttö on yhtä oikeutettua kuin aivan asiallinen tietoon ja historian ymmärtämiseen perustuva mielipide. Tämähän olisi puhdasta nonsessia. Että roska olisi samaa kuin asia. Et ole näkevinäsi ajatusvirhettäsi. Tervejärkiset näkevät sen kyllä - ilman minuakin. Niin että ihan sama,ole vastaamatta sitten. - olet kaikilla
Donna_Quijote kirjoitti:
ovat aina ja kaikkialla olleet niitä, joitten mielestä olen häirikkö, eivät ketkään muut missään ikinä.
sivupersoonillasi lähes täydellinen.
- ja samalla mieluiten
Donna_Quijote kirjoitti:
jos palstalle saataisiin seriffi, joka ymmärtäisi, milloin ylitetään palstan teema, juutalainen uskonto, ja siirtäisi maailmanpolitiikkakysymykset maailmanmenoa- tai politiikka-palstalle?
myös raskaimman tulkinnan mukaisesti nikkispekulaatiot syvyyspsykologisine prognooseineen.Samalla palstasta tulisi näpsäkän vähäsanainen,eikä tulkinnallisia ongelmia enää esiintyisi.
Israelhan on puhtaasti maailmanpoliittinen substanssi jolla ei ole palstan aiheen kanssa mitään tekemistä, -tai jos onkin,niin yhtä vähän kuin juutalaisilla maailmantalouden,tai kosher-sertifikaatin saaneiden maitosuklaatuotteiden kanssa,sillä juutalaisuushan on pelkkä uskonto,vai kuinka -eikä siitä keskusteltaessa ole sopivaa lipsua sivuraiteille,-niinhän? - sama kuin
Donna_Quijote kirjoitti:
..ellet vastaa, olet pelkkä kiemurtelija, joka ei pysty vastaamaan edes selväsanaiseen kysymykseen.
Et voinut vastata kysymykseen oletko 'juutalainen', vaikka toistuvasti olet sekä suoraan että epäsuorasti antanut niin ymmärtää. Et juuta etkä jaata. Et tietenkään voi vastata, ymmärrän sen nyt oikein hyvin. Sama tilanne taas. Omat suksesi menisivät niin ristiin kuin ikinä vain voi mennä. Et voi vastata että kaikki mielipiteet ovat yhtä päteviä, vaikka se on päivänselvä asia. Koska vastikään ilmoitit, että 'kaikilla on OIKEUS mielipiteisiinsä'.. juu juu, mutta. Kuitenkin argumentoinnissasi perustat juuri tuohon, että 'koska kaikilla on oikeus lausua mielipiteensä', niin mitä tahansa voi ilmoittaa jos se on jonkun _mielipide_! Että mikä tahansa höttö on yhtä oikeutettua kuin aivan asiallinen tietoon ja historian ymmärtämiseen perustuva mielipide. Tämähän olisi puhdasta nonsessia. Että roska olisi samaa kuin asia. Et ole näkevinäsi ajatusvirhettäsi. Tervejärkiset näkevät sen kyllä - ilman minuakin. Niin että ihan sama,ole vastaamatta sitten.mielipide,se on selvä.
- yleensä
Donna_Quijote kirjoitti:
keskenään kinaa joten olet sitten päätellyt olevasi järki-ihmisiä.
- tällä palstalla
Ken Kuka. kirjoitti:
- vain tässä asiassa
- ylipäätään?ensisijaisesti itseään,ei hän voi edustaa suomenjuutalaisia sen enempää tässä asiassa kuin ylipäätänsäkään.Hänen tietämyksensä on suuri ja kattava,mutta se ei asiaa muuta miksikään.Yksittäisissä asioissa ja kysymyksissä jokainen puhuu vain omasta puolestaan,ellei hänen yhteisössään sovittu asemansa kulloinkin toisin edellytä.Rony Smolar ja Ruth Hasan ovat Suomen kahden juutalaisen srk:n puheenjohtajat,mutta rv on rv ja hänen mielipiteensä ovat hänen omiaan.Puhdas faktatieto on sitten asia erikseen.
- Ken Kuka.
ratkaiseva vaan se että Israelin miehittämillä alueilla asuu lähes 2 miljoonaa arabia joille se kansainvälinen oikeus joka antoi juutalaisille valtion lupasi oman. Miehitys ei voi jatkua loputtomiin, aivan samoin kuin jos asia olisi toisinpäin, juutalaiset miehitettyinä ja arabit miehittäjinä.
En tietenkään edusta täällä ketään muuta kuin itseäni, Suomen juutalaisten mielipiteet jakautuvat tässä kuten muissakin asioissa.Mikä on oma ehdotuksesi? Aikaa ei ehkä ole paljon.Nimenomaan nimi ratkaisee. Palestiina - on mielestäni 1. väärä käännös, 2. tarkoitushakuinen hoax. Nimitystä alettiin käyttää Israelin alueesta roomalaisten miehityksen aikana. En saa päähäni kuka prokuraattori letkautuksen keksi. (Kuinka kuvaavaa, että jälleen EU on eräs Israelin vaikutusvaltaisimmista painostajista.) Tuolloin sen tarkoitus oli osoittaa, ettei Israelia ole.
Jasser I pieni keksi käyttää samaa taktiikkaa: Israelia ei ole, eikä btw ole koskaan ollutkaan. Ja me (arabit) teemme kaikkemme, jotta juutalaisuus loppuisi. Koko "palestiinalaisten" identiteetti perustuu Israelilaisten käänteisesti (juutalaistan)olemassaoloon. Jos paluumuutto ei olisi alkanut koskaan, kukaan ei puhuisi "palestiinasta" eikä alueella asuisi vieläkään juuri ketään.
Minusta ei ole syytä edes puhua PA:sta. Jo nimitys kertoo, että syötti on nielty.
Juudea & Samaria ja Gaza ovat mielestäni arabimiehittäjien vallassa. Tilanne on vaikea, mutta milloin se olisi ollut helppo?
Miten suhtaudut ohjeeseen: Shemot 34 (2.Moos) 23. "Kolme kertaa vuodessa kaikki sinun miesväkesi tulkoon Herran, sinun Herrasi, Israelin Jumalan, kasvojen eteen. Sillä minä karkoitan kansat (pakanat) sinun tieltäsi ja laajennan sinun alueesi; eikä kukaan ole himoitseva sinun maatasi, kun sinä kolme kertaa vuodessa vaellat tullaksesi Herran, sinun Jumalasi, kasvojen eteen."
Olet oikeassa, ehkäpä aikaa ei ole paljoa. Jos aikoo tehdä jotakin, on toimittava tänään - huomista ei kenties tule. - ruotsalaisillekin
ratkaiseva vaan se että Israelin miehittämillä alueilla asuu lähes 2 miljoonaa arabia joille se kansainvälinen oikeus joka antoi juutalaisille valtion lupasi oman. Miehitys ei voi jatkua loputtomiin, aivan samoin kuin jos asia olisi toisinpäin, juutalaiset miehitettyinä ja arabit miehittäjinä.
En tietenkään edusta täällä ketään muuta kuin itseäni, Suomen juutalaisten mielipiteet jakautuvat tässä kuten muissakin asioissa.Mikä on oma ehdotuksesi? Aikaa ei ehkä ole paljon.perustaa oma valtio ja antaa heille Helsinki
pääkaupungiksi?
USA:ssa asuu lähes 10 milj. juutalaista. Heillekin
kuuluu oma valtio!
Entä suomensukuiset kansat Venäjällä????
Miksi vain palestiinalaisilla pitäisi olla kaksi
valtiota?
Senkö takia vaan, että he ovat hyviä heittelemään kiviä ja tekevät itsemurhaiskuja? - Donna_Quijote
olet kaikilla kirjoitti:
sivupersoonillasi lähes täydellinen.
ja muut trollipellesi olette jatkuvasti toistaneet, jos olen kirjoittanut rekisteröitymättä, että siinä Donna taas, ja riemuinneet siitä miten minut aina tunnistaa!! Tämähän on suorastaan hauskaa. Tietenkinminut tunnistaa, koska minulla ei ole sivupersoonia!! voi voi.. tino hei, vedä..
- Ken Kuka.
Jokin muu ratkaisu on löydettävä kuin se jossa nyt eletään.Israelilaisten enemmistö tajuaa kyllä missä mennään, eikä ole mitään järkeä panna päätä peiton alle, ongelmat eivät siitä katoa. Kahden valtion ratkaisua ei ole vielä koskaan kokeiltu, jos se ei onnistu vaikka sille annetaan mahdollisuus, niin kummankin kansan tulevaisuus on yhtä synkkä.Puhuminen 2 kansasta on absolut vailla perusteita. On juutalainen kansa, ja on joukko eri maista & kansallisuuksista tulevia "palestiinalaisia", joilla on 1 yhdistävä tekijä ja 1 päämäärä: 1 valtio. Se ei ole Israel. Keijukaisia ei ole RV!
Jos/ kun tunnet Koraania, tiedät, että ilman Tanakhia (ja UT:tä) koko teosta ei olisi olemassa. Sen 1 kantava teema on: Ismael on se Abrahamin poika jolle lupaukset annettiin. Koko sanoma on käännetty päälaelleen. Koraani puhuu myös "todellisesta Israelista" tarkoittaen muslimeja.
Al- Aksa on hyvä vertaus 2 uskonnon ratkaisusta. Se pätee myös valtioon.
Gazan tapaus osoitti, mistä on kyse. Arabit haluavat koko Israelin; eivät 2 valtiota. Jos panet pääsi pensaaseen se tulee jäämään sinne ystävä, ilman kehoa. - Donna_Quijote
ruotsalaisillekin kirjoitti:
perustaa oma valtio ja antaa heille Helsinki
pääkaupungiksi?
kuuluu oma valtio!
valtiota?
Senkö takia vaan, että he ovat hyviä heittelemään kiviä ja tekevät itsemurhaiskuja?...
- tinotito
Donna_Quijote kirjoitti:
ja muut trollipellesi olette jatkuvasti toistaneet, jos olen kirjoittanut rekisteröitymättä, että siinä Donna taas, ja riemuinneet siitä miten minut aina tunnistaa!! Tämähän on suorastaan hauskaa. Tietenkinminut tunnistaa, koska minulla ei ole sivupersoonia!! voi voi.. tino hei, vedä..
ei ollut minä,vaan todennäköisesti sinä...
Onko taas hauskaa?
Nikkipelisi on lähinnä naurettavaa. - tinotito
Donna_Quijote kirjoitti:
..ellet vastaa, olet pelkkä kiemurtelija, joka ei pysty vastaamaan edes selväsanaiseen kysymykseen.
Et voinut vastata kysymykseen oletko 'juutalainen', vaikka toistuvasti olet sekä suoraan että epäsuorasti antanut niin ymmärtää. Et juuta etkä jaata. Et tietenkään voi vastata, ymmärrän sen nyt oikein hyvin. Sama tilanne taas. Omat suksesi menisivät niin ristiin kuin ikinä vain voi mennä. Et voi vastata että kaikki mielipiteet ovat yhtä päteviä, vaikka se on päivänselvä asia. Koska vastikään ilmoitit, että 'kaikilla on OIKEUS mielipiteisiinsä'.. juu juu, mutta. Kuitenkin argumentoinnissasi perustat juuri tuohon, että 'koska kaikilla on oikeus lausua mielipiteensä', niin mitä tahansa voi ilmoittaa jos se on jonkun _mielipide_! Että mikä tahansa höttö on yhtä oikeutettua kuin aivan asiallinen tietoon ja historian ymmärtämiseen perustuva mielipide. Tämähän olisi puhdasta nonsessia. Että roska olisi samaa kuin asia. Et ole näkevinäsi ajatusvirhettäsi. Tervejärkiset näkevät sen kyllä - ilman minuakin. Niin että ihan sama,ole vastaamatta sitten.muut ylimmääräiset hömpötyksesi ja yritä keskittyä pääasioihin,eikö niin?
Olen jo sinulle vastannut ,että jos olen antanut jotakin ymmärtää se on juuri näin,usko jo!
Yksinkertaista ja selvää.
Olen huomannuut ,että esim.joku sukset suorassa ja vauhti päällä oleva on vuodesta toiseen syyttänyt minua samoista asioita ja lauseista jotka on irroitettu yhteyksistään ja tehty osoittamaan minun rasistisuuteni tai jotakin muuta vastaavaa.Selitysyritykseni eivät ole auttaneet,vaan asiat on otettu uudestaan esille kun latu on auki.
Tällainen toiminta on naurettavaa.
Mielipiteen ja tiedon vaihto on vapaata,jos se sopii tämän aiheen sisälle ja täyttää laillisuuden ja palstan sääntöjen mukaiset ehdot. - Donna_Quijote
Donna_Quijote kirjoitti:
Et voinut vastata kysymykseen oletko 'juutalainen', vaikka toistuvasti olet sekä suoraan että epäsuorasti antanut niin ymmärtää. Et juuta etkä jaata. Et tietenkään voi vastata, ymmärrän sen nyt oikein hyvin. Sama tilanne taas. Omat suksesi menisivät niin ristiin kuin ikinä vain voi mennä. Et voi vastata että kaikki mielipiteet ovat yhtä päteviä, vaikka se on päivänselvä asia. Koska vastikään ilmoitit, että 'kaikilla on OIKEUS mielipiteisiinsä'.. juu juu, mutta. Kuitenkin argumentoinnissasi perustat juuri tuohon, että 'koska kaikilla on oikeus lausua mielipiteensä', niin mitä tahansa voi ilmoittaa jos se on jonkun _mielipide_! Että mikä tahansa höttö on yhtä oikeutettua kuin aivan asiallinen tietoon ja historian ymmärtämiseen perustuva mielipide. Tämähän olisi puhdasta nonsessia. Että roska olisi samaa kuin asia. Et ole näkevinäsi ajatusvirhettäsi. Tervejärkiset näkevät sen kyllä - ilman minuakin. Niin että ihan sama,ole vastaamatta sitten.ilmankos et etene mihinkään suuntaan.
Minun ei ole, ja minä voin suksia vaikka suolle, ja omasta tahdostani.
Et vastannut, valehtelet, tai laita ne linkit tähän. Missä ne vastaukset ovat? Kysymysten sivuuttaminen vastaamalla kysymyksiin joita ei tehty ei ole vastaus tehtyihin kysymyksiin. - Donna_Quijote
Donna_Quijote kirjoitti:
Et voinut vastata kysymykseen oletko 'juutalainen', vaikka toistuvasti olet sekä suoraan että epäsuorasti antanut niin ymmärtää. Et juuta etkä jaata. Et tietenkään voi vastata, ymmärrän sen nyt oikein hyvin. Sama tilanne taas. Omat suksesi menisivät niin ristiin kuin ikinä vain voi mennä. Et voi vastata että kaikki mielipiteet ovat yhtä päteviä, vaikka se on päivänselvä asia. Koska vastikään ilmoitit, että 'kaikilla on OIKEUS mielipiteisiinsä'.. juu juu, mutta. Kuitenkin argumentoinnissasi perustat juuri tuohon, että 'koska kaikilla on oikeus lausua mielipiteensä', niin mitä tahansa voi ilmoittaa jos se on jonkun _mielipide_! Että mikä tahansa höttö on yhtä oikeutettua kuin aivan asiallinen tietoon ja historian ymmärtämiseen perustuva mielipide. Tämähän olisi puhdasta nonsessia. Että roska olisi samaa kuin asia. Et ole näkevinäsi ajatusvirhettäsi. Tervejärkiset näkevät sen kyllä - ilman minuakin. Niin että ihan sama,ole vastaamatta sitten.sanot:"Mielipiteen ja tiedon vaihto on vapaata,jos se sopii tämän aiheen sisälle ja täyttää laillisuuden ja palstan sääntöjen mukaiset ehdot. .."
'täyttää laillisuuden'? tarkoitatko että pidät huolen että pysyttelet laillisuuden rajoissa, että on varottava lipsumasta..? Vain huijarit huolehtivat 'laillisuudesta', ja perehtyvät lakiin ja rikoslakiin. Palstan sännöt ovat hyvin yksinkertaiset. Ei tarvita laintunetumusta ymmärtääkseen ne. Rehellinen ihminen tarvitse vain poikkeustapauksessa mitään laintuntemusta. Vain huijarit ja juristit tarvitsevat, tosin eri syistä.
Jeesus ja jeesustelu, jota olet vyöryttänyt loputtomiin palstalle sillä verukkeella, että hän oli 'juutalainen' ja siis kuuluu, sinun tulkintasi mukaan, palstan teeman sisälle -on vain yksi käyttämistäsi kikoista pitää palstalla yllä täysin asiaankuulumatonta meteliä kristinuskosta. - rasismiavastaan
Ken Kuka. kirjoitti:
Nimenomaan nimi ratkaisee. Palestiina - on mielestäni 1. väärä käännös, 2. tarkoitushakuinen hoax. Nimitystä alettiin käyttää Israelin alueesta roomalaisten miehityksen aikana. En saa päähäni kuka prokuraattori letkautuksen keksi. (Kuinka kuvaavaa, että jälleen EU on eräs Israelin vaikutusvaltaisimmista painostajista.) Tuolloin sen tarkoitus oli osoittaa, ettei Israelia ole.
Jasser I pieni keksi käyttää samaa taktiikkaa: Israelia ei ole, eikä btw ole koskaan ollutkaan. Ja me (arabit) teemme kaikkemme, jotta juutalaisuus loppuisi. Koko "palestiinalaisten" identiteetti perustuu Israelilaisten käänteisesti (juutalaistan)olemassaoloon. Jos paluumuutto ei olisi alkanut koskaan, kukaan ei puhuisi "palestiinasta" eikä alueella asuisi vieläkään juuri ketään.
Minusta ei ole syytä edes puhua PA:sta. Jo nimitys kertoo, että syötti on nielty.
Juudea & Samaria ja Gaza ovat mielestäni arabimiehittäjien vallassa. Tilanne on vaikea, mutta milloin se olisi ollut helppo?
Miten suhtaudut ohjeeseen: Shemot 34 (2.Moos) 23. "Kolme kertaa vuodessa kaikki sinun miesväkesi tulkoon Herran, sinun Herrasi, Israelin Jumalan, kasvojen eteen. Sillä minä karkoitan kansat (pakanat) sinun tieltäsi ja laajennan sinun alueesi; eikä kukaan ole himoitseva sinun maatasi, kun sinä kolme kertaa vuodessa vaellat tullaksesi Herran, sinun Jumalasi, kasvojen eteen."
Olet oikeassa, ehkäpä aikaa ei ole paljoa. Jos aikoo tehdä jotakin, on toimittava tänään - huomista ei kenties tule.palestiinalaiset eivät katoa vaikka heitä kutsuisi millä nimellä, alue jaettiin, ja tätä perua on Israelin valtio. Se että arabit eivät jakoa hyväksyneet ei muuta perusasiaa, palestiinalaisten kohtalo on ratkaisematta. Miehitys ei voi olla ikuinen eikä mitään muuta ratkaisua ole kuin sopimus siltä perustalta josta lähdettiin ja joka vahvistettiin Camp Davidissa.Väkivalta, karkotus tai vielä pahempi eivät voi tulla kysymykseen.Israelin säilyminen juutalaisena valtiona vaatii sekin että palestiinalaiset saavat oman valtion jossa elää.Jos jostain syystä israelilaisten ja /tai palestiinalaisten enemmistö ei tähän kaiken koetun jälkeenkään suostu se on kohtalokasta sokeutta.
- Deronda
mitään,vaan kirjoitti:
kysymys on siitä todellisuudesta,jonka omin silmin näen ja kuulen.Siinä on hyvin vähän -jos lainkaan- tulkinnanvaraa.
terv. B-Ilanotit kantaa niihin mainitsemiini vaihtoehtoihin. Valitset sotilashallinnon jatkamisen.
En ole koskaan kiistänyt Israelin oikeutta puolustautua. Donna_Quijote kirjoitti:
...
"Bättre Finland". Förkortat BF.
Där skulle bo ju 'bättre folk' också... ;)
(Samma förkortning 'bf' skulle passa för boda)
Hur låter detta?KTS kirjoitti:
Sodat eivät tietenkään synny sattumalta eivätkä ne ole Jumalan rangaistusta, vaan ne ovat ihmisten pääoman ja ahneuden aikaansaamia asioita.
http://www.youtube.com/watch?v=ay_rYbDTQuUHabakuk:
2:13 Katso, eikö tule se Herralta Sebaotilta, että kansat näkevät vaivaa tulen hyväksi ja kansakunnat väsyttävät itseänsä tyhjän hyväksi?
-Siis sodat ja muut tuomiot (nälänhädät jne.) tulevat Herralta Sebaotilta, vaikkakin ihmiset ovat ne pahoilla teoillaan itse itselleen ansainneet.
- - -
Jesaja:
50:11 Mutta katso, te kaikki, jotka palon sytytätte, te palavilla nuolilla varustetut, suistukaa oman tulenne liekkeihin, niihin palaviin nuoliin, jotka olette sytyttäneet. Minun kädestäni tämä teille tulee; vaivassa täytyy teidän asua.
-Tuo jae sisältää selkeästi ainakin kaksi eri merkitystä:
1) Terroristit ja väkivaltaiset saavat maistaa omaa lääkettään! Onhan kirjoitettu "Vanhurskas saa palkkansa jo maan päällä, saati sitten jumalaton ja syntinen!"
2) Kaikki jumalattomat saavat ajasta ikuisuuteen siirryttyään viimeisellä tuomiolla ansioittensa mukaan eli oman paikkansa Helvetistä.
Tätä taustaa vasten kaikki terroristit ja muut jumalattomat ovat TODELLA säälittävää porukkaa sanan mitä syvimmässä merkityksessä!- Diana*
Yakov kirjoitti:
Habakuk:
2:13 Katso, eikö tule se Herralta Sebaotilta, että kansat näkevät vaivaa tulen hyväksi ja kansakunnat väsyttävät itseänsä tyhjän hyväksi?
-Siis sodat ja muut tuomiot (nälänhädät jne.) tulevat Herralta Sebaotilta, vaikkakin ihmiset ovat ne pahoilla teoillaan itse itselleen ansainneet.
- - -
Jesaja:
50:11 Mutta katso, te kaikki, jotka palon sytytätte, te palavilla nuolilla varustetut, suistukaa oman tulenne liekkeihin, niihin palaviin nuoliin, jotka olette sytyttäneet. Minun kädestäni tämä teille tulee; vaivassa täytyy teidän asua.
-Tuo jae sisältää selkeästi ainakin kaksi eri merkitystä:
1) Terroristit ja väkivaltaiset saavat maistaa omaa lääkettään! Onhan kirjoitettu "Vanhurskas saa palkkansa jo maan päällä, saati sitten jumalaton ja syntinen!"
2) Kaikki jumalattomat saavat ajasta ikuisuuteen siirryttyään viimeisellä tuomiolla ansioittensa mukaan eli oman paikkansa Helvetistä.
Tätä taustaa vasten kaikki terroristit ja muut jumalattomat ovat TODELLA säälittävää porukkaa sanan mitä syvimmässä merkityksessä!kristityt historian saatosta, lienetkö lukenut historiaa. ( juutalaisten historiaa)
Noinko meinaat, että menevät niinkuin koira veräjästä, sinä mukaanlukien. Vainoaja pahimmasta päästä. Diana* kirjoitti:
kristityt historian saatosta, lienetkö lukenut historiaa. ( juutalaisten historiaa)
Noinko meinaat, että menevät niinkuin koira veräjästä, sinä mukaanlukien. Vainoaja pahimmasta päästä."Ketä tai keitä MINÄ olen täällä vainonnut?"
Oletko unohtanut, että juuri USKONNOLLISET juutalaiset juonittelivat vasta syntyneen kristillisen seurakunnan ja sen jäsenten tuhoamiseksi ja onnistuivatkin perkeleen juonien avulla - tosin J-lan sallimuksesta - tuhoamaan heistä aika monta 'lakia tuntemattomien pakanain kätten kautta'.
Koska meillä Yeshuan OIKEILLA seuraajilla ei ole ollut lupa kostaa väkivallalla vainoojilleen, niin ketä siis silloin ja niistä ajoista alkaen on pidetty teuraslampaina?
Oletko tietoinen, että TÄNÄÄNKIN kristittyjä vainotaan verisesti Intiassa ainakin kuudessa eri osavaltiossa?- fsfdfdgfdh
ainoaa sivupersoonaa, minulla on omat mielipiteeni muilla omansa enkä ole estänyt kenenkään mielipiteenlmaisua, sen olen sanonut että tämä on juutalaisuuspalsta, ei kristinuskofoorumi. En ole kirjoittanut täällä sinulle tai kenellekään muulle kuin tällä nikillä, en ole dq, enkä liioin mikään nikitön hahmo.Esität vääriä syytöksiä ja alan saada niistä nyt tarpeekseni. Sen mikä minulla on sanottava voin sanoa omalla nikilläni, ei sitä tarvitse vaihtaa. Jos sinulla vielä on valitettavaa ota yhteyttä ylläpitoon äläkä levitä perustteettomia syytöksiä. Kyllä ne siellä näkevät mistä mikin viesti tulee.
kuin sinulla ei ole mitään sanottavaa ystäväsi perusteettomista syytöksistä palstalaisia vastaan kuten puunpoika,tt ja diana. Ja mitä kummastusta eniten on se että olet saanut olla rauhassa häneltä. Kolmanneksi, sinä puolustat palstan aihetta tosi paljon hyvää niin ja kiitos siitä, mutta sinulla ei ole ollut mitään sanomista hänen nikki-sodista, vai kuuluuko se tänne palstalle?
- diana*
Yakov kirjoitti:
"Ketä tai keitä MINÄ olen täällä vainonnut?"
Oletko unohtanut, että juuri USKONNOLLISET juutalaiset juonittelivat vasta syntyneen kristillisen seurakunnan ja sen jäsenten tuhoamiseksi ja onnistuivatkin perkeleen juonien avulla - tosin J-lan sallimuksesta - tuhoamaan heistä aika monta 'lakia tuntemattomien pakanain kätten kautta'.
Koska meillä Yeshuan OIKEILLA seuraajilla ei ole ollut lupa kostaa väkivallalla vainoojilleen, niin ketä siis silloin ja niistä ajoista alkaen on pidetty teuraslampaina?
Oletko tietoinen, että TÄNÄÄNKIN kristittyjä vainotaan verisesti Intiassa ainakin kuudessa eri osavaltiossa?rakas Yakov sitä historiaa, sehän on trakedia koko juutalaisten historia ja nimenomaan kristittyjen vainoamina.
Se on niin hirveä, että sitä on jopa vaikea käsittää, kuinka kaikki on voinut mennä siten.
Jos kristittyjä nyt vainotaan, niin valitettavasti, minä en välitä tippaakaan. diana* kirjoitti:
rakas Yakov sitä historiaa, sehän on trakedia koko juutalaisten historia ja nimenomaan kristittyjen vainoamina.
Se on niin hirveä, että sitä on jopa vaikea käsittää, kuinka kaikki on voinut mennä siten.
Jos kristittyjä nyt vainotaan, niin valitettavasti, minä en välitä tippaakaan.Sä et ole vieläkään oppinut erottamaan AITOJA kristittyjä VALHE kristityistä.
Muistutan jälleen ABC-alkeita siitä, mitä Yeshua opetti meille omillensa:
A) Luukkaan evankeliumi:
6:27 Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: RAKASTAKAA VIHOLLISIANNE, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
B) Matteuksen evankeliumi:
5:39 Mutta minä sanon teille: ÄLKÄÄ TEHKÖ PAHALLE VASTARINTAA; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
C) Johanneksen evankeliumi:
15:14 Te olette minun ystäväni, JOS TEETTE, MITÄ MINÄ KÄSKEN TEIDÄN TEHDÄ.
D) Markuksen evankeliumi:
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa ILOSANOMAA kaikille luoduille.
E) Matteuksen evankeliumi:
10:14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.
Et löydä edes parhaimmalla elektronimikroskoopilla AINUTTAKAAN kohtaa UT:sta, jossa kristittyjä käskettäisiin tai heidän edes sallittaisiin käyttää väkivaltaa missään elämänsä tilanteessa!
PS. Tästä säännöstä on olemassa tosin yksi lievä ja selkeästi perusteltu poikkeus, mutten kerro mikä, ähäpiti... ;o)
Six toisex: On tosi kiva olla tällanen rempseä polvihousupoika kesäisin. Käyx kateex? Mä en halua olla turhan tärkeä frakki- tai smokki jannu...- mielenkiintoista tietää.
fsfdfdgfdh kirjoitti:
kuin sinulla ei ole mitään sanottavaa ystäväsi perusteettomista syytöksistä palstalaisia vastaan kuten puunpoika,tt ja diana. Ja mitä kummastusta eniten on se että olet saanut olla rauhassa häneltä. Kolmanneksi, sinä puolustat palstan aihetta tosi paljon hyvää niin ja kiitos siitä, mutta sinulla ei ole ollut mitään sanomista hänen nikki-sodista, vai kuuluuko se tänne palstalle?
Entäpä jos he ovat keskenään pariskunta,eikä rv uskalla asettaa omia etujaan vaakalaudalle vaan valitsee pienemmän riesan tien,vaikka se sitten merkitsisikin loputonta periksiantamista suupaltin emännyyden pätemisentarpeelle palstalla jonka aiheesta tämä ei juurikaan kirjoita.mene ja tiedä,onko tuolla lopulta väliäkään.Tuuli humisee ja puut huojuvat,hohhoijaa.
- katsoo menevänsä.
Diana* kirjoitti:
kristityt historian saatosta, lienetkö lukenut historiaa. ( juutalaisten historiaa)
Noinko meinaat, että menevät niinkuin koira veräjästä, sinä mukaanlukien. Vainoaja pahimmasta päästä.Hänen kaltaisensahan elävät ja toimivat kuten kulloinkin parhaaksi näkevät -joutumatta oppinsa kanssa minkäänlaiseen ristiriitaan.Kyse on kristinuskolle tyypillisestä kaksoisstandardista.Heidän uskontonsa tuomitsee juutalaiset helvettiin (-elleivät luovu juutalaisuudestaan ja käänny kristinuskoon) -lain perusteella (-koska sitä ei "täytetä"),mutta samalla he itseoikeutetusti dissaavat lain -ja samalla YHWH:n- totaalisesti ihmisjumal´uhrillaan,vieläpä niin,että syyttävät siitä juutalaisia (kollektiivisesti). Tämä posetiivi on pyörinyt jo parin vuosituhannen ajan murhaavalla ja tehokkaalla logiikallaan,pyrkien -vaihtelevalla menestyksellä- survomaan aladoobiksi kaikki dissidentit ja ´vastaanhangoittelijat´,jotka vielä tämän lisäksi kuolemansa jälkeen marssitetaan huomaavaisesti helvettiin takomaan hiilihankoja (ties kenen tarpeisiin).
Tätä kaikkea he johdonmukaisesti kutsuvat armon liitoksi karitsan nimessä ja veressä,kuten tältä palstalta lukemattomat kerrat "olemme saaneet lukea".
terveisin ´Kuka?-Mitä?-Häh?´ - Ei voi kestää ikuisesti,
palestiinalaiset eivät katoa vaikka heitä kutsuisi millä nimellä, alue jaettiin, ja tätä perua on Israelin valtio. Se että arabit eivät jakoa hyväksyneet ei muuta perusasiaa, palestiinalaisten kohtalo on ratkaisematta. Miehitys ei voi olla ikuinen eikä mitään muuta ratkaisua ole kuin sopimus siltä perustalta josta lähdettiin ja joka vahvistettiin Camp Davidissa.Väkivalta, karkotus tai vielä pahempi eivät voi tulla kysymykseen.Israelin säilyminen juutalaisena valtiona vaatii sekin että palestiinalaiset saavat oman valtion jossa elää.Jos jostain syystä israelilaisten ja /tai palestiinalaisten enemmistö ei tähän kaiken koetun jälkeenkään suostu se on kohtalokasta sokeutta.
-kysymys on nykyisen tietämyksen mukaan korkeintaan viidestä miljardista vuodesta.Sen jälkeen oma keskustähtemme -vetyvarantonsa loppuun käytettyään- paisuu punaiseksi jättiläiseksi ja se lienee silloin menoa tälle kolmannelle kivelle auringosta pois päin laskien.
Siihen asti: ´Uzi does it´. - anjovistasavaltansa
ruotsalaisillekin kirjoitti:
perustaa oma valtio ja antaa heille Helsinki
pääkaupungiksi?
kuuluu oma valtio!
valtiota?
Senkö takia vaan, että he ovat hyviä heittelemään kiviä ja tekevät itsemurhaiskuja?Ahvenanmaa,Åland, sekä Helsingistä Kaivopuisto ja Eira. ;)
- Diana*
Yakov kirjoitti:
Sä et ole vieläkään oppinut erottamaan AITOJA kristittyjä VALHE kristityistä.
A) Luukkaan evankeliumi:
6:27 Mutta teille, jotka kuulette, minä sanon: RAKASTAKAA VIHOLLISIANNE, tehkää hyvää niille, jotka teitä vihaavat,
5:39 Mutta minä sanon teille: ÄLKÄÄ TEHKÖ PAHALLE VASTARINTAA; vaan jos joku lyö sinua oikealle poskelle, käännä hänelle toinenkin;
16:15 Ja hän sanoi heille: "Menkää kaikkeen maailmaan ja saarnatkaa ILOSANOMAA kaikille luoduille.
10:14 Ja missä teitä ei oteta vastaan eikä teidän sanojanne kuulla, lähtekää pois siitä talosta tai siitä kaupungista ja pudistakaa tomu jaloistanne.
Et löydä edes parhaimmalla elektronimikroskoopilla AINUTTAKAAN kohtaa UT:sta, jossa kristittyjä käskettäisiin tai heidän edes sallittaisiin käyttää väkivaltaa missään elämänsä tilanteessa!
PS. Tästä säännöstä on olemassa tosin yksi lievä ja selkeästi perusteltu poikkeus, mutten kerro mikä, ähäpiti... ;o)
Six toisex: On tosi kiva olla tällanen rempseä polvihousupoika kesäisin. Käyx kateex? Mä en halua olla turhan tärkeä frakki- tai smokki jannu...tulee samasta viljasta, eli siemenestä, joten ei ole eroa toisella eikä toisella.
Diana* kirjoitti:
tulee samasta viljasta, eli siemenestä, joten ei ole eroa toisella eikä toisella.
...että velli on velliä, mutta jauho on jauhoa?
Väännämme seuraavaksi asian 'rautalangasta':
Huomaat (kenties) eron, jos laitat kaksi samanlaista tyhjää lasikulhoa vieretysten. Sitten laitat toiseen niistä jauhoa ja toiseen velliä.
Jollet huomaa vielä tässä vaiheessa niissä mitään eroa, niin alapa syödä niistä lusikalla, niin viimeistään suussasi huomaat selvän eron ;o)
Samoin on selkeä ero Tanakh'illa ja B'rit Chadashah'lla: Tanakh on kuin tuo jauholla täytetty kulho ja Chadashah on kuin tuo vellillä täytetty kulho...
Voit kysyä: "Miten niin?"
No siksi, että Vanha Liitto EI OLE sellaisenaan pelastava Liitto. Sitävastoin Uusi Liitto ON sellaisenaan pelastava liitto.katsoo menevänsä. kirjoitti:
Hänen kaltaisensahan elävät ja toimivat kuten kulloinkin parhaaksi näkevät -joutumatta oppinsa kanssa minkäänlaiseen ristiriitaan.Kyse on kristinuskolle tyypillisestä kaksoisstandardista.Heidän uskontonsa tuomitsee juutalaiset helvettiin (-elleivät luovu juutalaisuudestaan ja käänny kristinuskoon) -lain perusteella (-koska sitä ei "täytetä"),mutta samalla he itseoikeutetusti dissaavat lain -ja samalla YHWH:n- totaalisesti ihmisjumal´uhrillaan,vieläpä niin,että syyttävät siitä juutalaisia (kollektiivisesti). Tämä posetiivi on pyörinyt jo parin vuosituhannen ajan murhaavalla ja tehokkaalla logiikallaan,pyrkien -vaihtelevalla menestyksellä- survomaan aladoobiksi kaikki dissidentit ja ´vastaanhangoittelijat´,jotka vielä tämän lisäksi kuolemansa jälkeen marssitetaan huomaavaisesti helvettiin takomaan hiilihankoja (ties kenen tarpeisiin).
Tätä kaikkea he johdonmukaisesti kutsuvat armon liitoksi karitsan nimessä ja veressä,kuten tältä palstalta lukemattomat kerrat "olemme saaneet lukea".
terveisin ´Kuka?-Mitä?-Häh?´Voe, voe ja voe tuota väärinkäsitysten vyyhtiä...
Pääset oikeille jäljille vain nöyrtymällä, ottamalla tosiasiat tosiasioina ja tutustumalla TARKEMMIN B'rit Chadashah'n sanomaan.
Oletkohan edes tietoinen, että kyseessä on MAAILMAN SUURIN ILOSANOMA???
Siunausta OIKEASSA Messiaassamme, Yeshuassa!- AIKAAN JA PAIKKAAN
mielenkiintoista tietää. kirjoitti:
Entäpä jos he ovat keskenään pariskunta,eikä rv uskalla asettaa omia etujaan vaakalaudalle vaan valitsee pienemmän riesan tien,vaikka se sitten merkitsisikin loputonta periksiantamista suupaltin emännyyden pätemisentarpeelle palstalla jonka aiheesta tämä ei juurikaan kirjoita.mene ja tiedä,onko tuolla lopulta väliäkään.Tuuli humisee ja puut huojuvat,hohhoijaa.
viimeksi kun rv lopetti niin DQ aloitti n.3 minuutin kuluttua.se on aika joka menee näiden hölmöjen kirjoitusten luomiseen.Samaan aikaan he eivät voi toimia,vai voivatko?
anjovistasavaltansa kirjoitti:
Ahvenanmaa,Åland, sekä Helsingistä Kaivopuisto ja Eira. ;)
...asettaa heidän aluevaltauksensa kyseenalaiseksi, niin he alkavat käyttää salaista asettaan, jolloin finnet saa jalat alleen ja joutuvat pitelemään kiinni nenästään siinä hapansilakka sateessa...
Israelin alueeseen palatakseni:
Kaikkein selkeintä olisi yksinkertaisesti julistaa Israelille Raamatussa mainitut rajat ja kyydittää alueen pakana-arabit (kristittyjä lukuunottamatta) Jordaniaan. Uskon Ison Herran tekevän jotain vastaavaa väkipakolla ajallaan ja sitä odotellessa...
Siunausta Yeshuassa!- Donna_Quijote
AIKAAN JA PAIKKAAN kirjoitti:
viimeksi kun rv lopetti niin DQ aloitti n.3 minuutin kuluttua.se on aika joka menee näiden hölmöjen kirjoitusten luomiseen.Samaan aikaan he eivät voi toimia,vai voivatko?
niin voisit ehkä kuvitella vaikuttavasi vakuuttavammalta, jos edes käyttäisit jotain nikkiä. Tosin esityksesi on niin hölmö, ja tiedät sen itse aivan hyvin, että katsoit parhaaksi varmuuden vuoksi esiintyä nikittömänä, ettei vaivalla kehittelemäsi maine - vai miksi sitä pitäisi sanoa - kalpenisi entisestään. Bravo. Kerro lisää.
Kaikkein huvittavinta näissä väitteissä, että DQ on ihan samanlainen kuin Mikimalek, tai rv, ja tinon jonkun version mukaan jopa KTS (!..äijä jolla ei oikeasti ole koskaan MITÄÄN sanottavaa, tyhjä minätön pipalipakki, joka leikkii jotain renesanssista Münchausen-johtajaa aikansa kuluksi!!!),on se että Mikimalekia tai rv:tä ei koskaan ole väitetty joksikin toiseksi, aina vain niin päin, että 'joo, DQ on rv tai Mikimalek'... Ihan kiva, tavallaan, kun luulette minua noin fiksuiksi ihmisiksi! Mutta tuskin se heitä ilahduttaa tai siis Mikimalekia silloin kun joku nikitön esitti tämän ihmettelynsä minun 'samanlaisuudesta' Mikille, kun hän kävi täällä aika kauan sitten (vaikka hän kyllä totesi,.."Mutta jos täällä on joku toinen marmattamassa puolestani, minun ei tarvitse itse vaivautua. Loistavaa. :D "..kun hän ei ole enää paikalla) Ai niin, sama nikitön väitti silloin myös että olisin ollut silloin samoihin aikoihin myös yöllisten pornokirjoitusten tekijä.
NYT TÄMÄ KUITENKIN SELVITETÄÄN! YLLÄPIDON ON AIVAN HELPPO KATSOA IP:t!Olen vuosia lähettänyt ylläpitoon asiaton-ilmoituksia. Teen ne usein myös omalla nimelläni, en vain tällä nimimerkillä. Siellä minua ei varmasti sekoteta keneenkään toiseen palstan nimimerkkiin.
Tinotito, mikä raukka oikein olet, kun laitat tällaisia sekojuttuja tänne, ..tai kuka ikinä oletkaan!.. ja teet sen nikittä! Aivan pokkana kesken keskustelun vaihdat nikkiä ja alat sekoilla ja väittää aivan poskettomia. Rv on minun mielestäni palstan AINOA ihan varmasti luotettava kirjoittaja, joka oikeasti myös tietää juutalaisuudesta jotakin, osaa hepreaa, ja jonka sanomisiin minulla ei ole ollut mitään lisättävää.
Tällainen on jotain niin ala-arvoista sinun puolelta, mutta en ihan olisi uskonut että menet näin pitkälle. Mutta eiköhän asia selviä.
selvennykseksi:
tässä luulee nikitön minua Mikimalekiksi, - (tinotito on kyllä ketjussa mukana välillä omallakin nikillään)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000033798668
ja tässä Mikin kommentti nikittömään avaukseen, jossa ehdotetaan vapaakirkkolaisille omaa palstaa 'kristinusko-juutalaisuus', - ja tt puolustaa kabbalismiaan:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000033741788
Tuo ei ollut ainoa kerta,kun minun väitettiin olevan myös Mikimalek. Samassa ketjussa on linkki viestiin, jossa minun väitettiin olevan myös sama joka oli muka kirjoittanut rekkaamattomalla tietnekin, pornoviestejä öisin (itse viesti on tietenkin poistettu),mutta tästä näkee missä se oli:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000033809480
Ylläpidon ei olisi tarvinnut kuin selvittää tuon poistetun viestin viestin lähettäjän IP, niin tiedettäisiin kenen koneelta tuota huttua tulee. Se joka rohkeni väittää siinä viestissä että minä olisin ollut yöllisten ruokottomuuksien kirjoittaja, oli mitä todennäköisimmin hän itse. Eli jollain on kanttia väittää melkein samaan hengenvetoon, että minä olen sekä rv että Mikimalek että yöllisten törkyjen kirjoittaja.
Olisi kai aika selvittää, kuka tämän tasoisia poskettomuuksia palstalle suoltaa. - tolla oli nyt täällä
Yakov kirjoitti:
Sä et ole vieläkään oppinut erottamaan AITOJA kristittyjä VALHE kristityistä.
A) Luukkaan evankeliumi:
Six toisex: On tosi kiva olla tällanen rempseä polvihousupoika kesäisin. Käyx kateex? Mä en halua olla turhan tärkeä frakki- tai smokki jannu...eihän tää ole kristinuskopalsta? Etkö tosiaan hoksaa että juutalaisuspalsta on eri asia kun kristinuskopalsta?
- termi. Kristinuskon opilla ja
Yakov kirjoitti:
...että velli on velliä, mutta jauho on jauhoa?
Väännämme seuraavaksi asian 'rautalangasta':
Huomaat (kenties) eron, jos laitat kaksi samanlaista tyhjää lasikulhoa vieretysten. Sitten laitat toiseen niistä jauhoa ja toiseen velliä.
Jollet huomaa vielä tässä vaiheessa niissä mitään eroa, niin alapa syödä niistä lusikalla, niin viimeistään suussasi huomaat selvän eron ;o)
Samoin on selkeä ero Tanakh'illa ja B'rit Chadashah'lla: Tanakh on kuin tuo jauholla täytetty kulho ja Chadashah on kuin tuo vellillä täytetty kulho...
Voit kysyä: "Miten niin?"
No siksi, että Vanha Liitto EI OLE sellaisenaan pelastava Liitto. Sitävastoin Uusi Liitto ON sellaisenaan pelastava liitto.sen käsityksillä ei ole mitään asemaa juutalaisessa uskonnossa ja kulttuurissa.turhaan koetat muuta väittää tai niitä toisiinsa sekoittaa.Ei onnistu.
tolla oli nyt täällä kirjoitti:
eihän tää ole kristinuskopalsta? Etkö tosiaan hoksaa että juutalaisuspalsta on eri asia kun kristinuskopalsta?
...joka houkutteli mut vikaraiteille. Sorry vaan!
No, mitä mieltä sinä olet avauksen aiheesta? Uskotko Salomon kaivosten jo löytyneen?
Jos uskot/uskoisit, niin mitä merkitystä näet/näkisit sillä olevan juutalaisuudelle?termi. Kristinuskon opilla ja kirjoitti:
sen käsityksillä ei ole mitään asemaa juutalaisessa uskonnossa ja kulttuurissa.turhaan koetat muuta väittää tai niitä toisiinsa sekoittaa.Ei onnistu.
Onpahan hyvinkin Tanakh'in mukainen termi!
Luemme siitä:
Jeremia:
31:31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa UUDEN LIITON;
...ja lisäksi näin...
Jesaja:
66:21 Ja heitäkin (valittuja pyhiä pakanakansoista) minä otan leeviläisiksi papeiksi, sanoo Herra.
...eikä Liitonarkkia silloin enää kaivata...
Jeremia:
3:16 Ja kun te lisäännytte ja tulette hedelmällisiksi maassa niinä päivinä, sanoo Herra, niin ei enää puhuta HERRAN LIITONARKISTA, se ei enää ajatukseen astu, eikä sitä enää muisteta; ei sitä enää kaivata, EIKÄ SELLAISTA ENÄÄ TEHDÄ.
Huomasitko nyt miten oikeaoppinen termi tuo "Uusi Liitto" on?
Sä varmaan ryhdyt nyt mielelläsi pikapuoliin tämän Uuden Liiton kannattajaksi, kuten kaikki fiksut juutalaisetkin ovat tehneet(?)- D.aa vastaan
Donna_Quijote kirjoitti:
niin voisit ehkä kuvitella vaikuttavasi vakuuttavammalta, jos edes käyttäisit jotain nikkiä. Tosin esityksesi on niin hölmö, ja tiedät sen itse aivan hyvin, että katsoit parhaaksi varmuuden vuoksi esiintyä nikittömänä, ettei vaivalla kehittelemäsi maine - vai miksi sitä pitäisi sanoa - kalpenisi entisestään. Bravo. Kerro lisää.
Kaikkein huvittavinta näissä väitteissä, että DQ on ihan samanlainen kuin Mikimalek, tai rv, ja tinon jonkun version mukaan jopa KTS (!..äijä jolla ei oikeasti ole koskaan MITÄÄN sanottavaa, tyhjä minätön pipalipakki, joka leikkii jotain renesanssista Münchausen-johtajaa aikansa kuluksi!!!),on se että Mikimalekia tai rv:tä ei koskaan ole väitetty joksikin toiseksi, aina vain niin päin, että 'joo, DQ on rv tai Mikimalek'... Ihan kiva, tavallaan, kun luulette minua noin fiksuiksi ihmisiksi! Mutta tuskin se heitä ilahduttaa tai siis Mikimalekia silloin kun joku nikitön esitti tämän ihmettelynsä minun 'samanlaisuudesta' Mikille, kun hän kävi täällä aika kauan sitten (vaikka hän kyllä totesi,.."Mutta jos täällä on joku toinen marmattamassa puolestani, minun ei tarvitse itse vaivautua. Loistavaa. :D "..kun hän ei ole enää paikalla) Ai niin, sama nikitön väitti silloin myös että olisin ollut silloin samoihin aikoihin myös yöllisten pornokirjoitusten tekijä.
NYT TÄMÄ KUITENKIN SELVITETÄÄN! YLLÄPIDON ON AIVAN HELPPO KATSOA IP:t!Olen vuosia lähettänyt ylläpitoon asiaton-ilmoituksia. Teen ne usein myös omalla nimelläni, en vain tällä nimimerkillä. Siellä minua ei varmasti sekoteta keneenkään toiseen palstan nimimerkkiin.
Tinotito, mikä raukka oikein olet, kun laitat tällaisia sekojuttuja tänne, ..tai kuka ikinä oletkaan!.. ja teet sen nikittä! Aivan pokkana kesken keskustelun vaihdat nikkiä ja alat sekoilla ja väittää aivan poskettomia. Rv on minun mielestäni palstan AINOA ihan varmasti luotettava kirjoittaja, joka oikeasti myös tietää juutalaisuudesta jotakin, osaa hepreaa, ja jonka sanomisiin minulla ei ole ollut mitään lisättävää.
Tällainen on jotain niin ala-arvoista sinun puolelta, mutta en ihan olisi uskonut että menet näin pitkälle. Mutta eiköhän asia selviä.
selvennykseksi:
tässä luulee nikitön minua Mikimalekiksi, - (tinotito on kyllä ketjussa mukana välillä omallakin nikillään)
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000033798668
ja tässä Mikin kommentti nikittömään avaukseen, jossa ehdotetaan vapaakirkkolaisille omaa palstaa 'kristinusko-juutalaisuus', - ja tt puolustaa kabbalismiaan:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000033741788
Tuo ei ollut ainoa kerta,kun minun väitettiin olevan myös Mikimalek. Samassa ketjussa on linkki viestiin, jossa minun väitettiin olevan myös sama joka oli muka kirjoittanut rekkaamattomalla tietnekin, pornoviestejä öisin (itse viesti on tietenkin poistettu),mutta tästä näkee missä se oli:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=1000000000000003&conference=1500000000000014&posting=22000000033809480
Ylläpidon ei olisi tarvinnut kuin selvittää tuon poistetun viestin viestin lähettäjän IP, niin tiedettäisiin kenen koneelta tuota huttua tulee. Se joka rohkeni väittää siinä viestissä että minä olisin ollut yöllisten ruokottomuuksien kirjoittaja, oli mitä todennäköisimmin hän itse. Eli jollain on kanttia väittää melkein samaan hengenvetoon, että minä olen sekä rv että Mikimalek että yöllisten törkyjen kirjoittaja.
Olisi kai aika selvittää, kuka tämän tasoisia poskettomuuksia palstalle suoltaa.koska et pääse koskaan sefuksi etkä osaa asiakeskusteluja nimeksikään.
Olet vain heidän varjonsa joka heittäytyy asiallistenkin keskustelujen väliin ja pilaa sen.
Sinut tunnetaan törkeyksistä ja asiattomuuksista jotka usein menevät hyvän maun pahemmalle puolelle,joskus harvoin ne ovat huvittaviakin mutta kaikessa pellemäiyydessäkin on negatiivinen iva mukana.Itsellesi et osaa nauraa.
Se että rv antaa sinun vastata hänelle tehtyihin kysymyksiin on outoa ja vielä saman minuutin sisällä, on vielä oudompaa. - rasismiavastaan
Ken Kuka. kirjoitti:
Puhuminen 2 kansasta on absolut vailla perusteita. On juutalainen kansa, ja on joukko eri maista & kansallisuuksista tulevia "palestiinalaisia", joilla on 1 yhdistävä tekijä ja 1 päämäärä: 1 valtio. Se ei ole Israel. Keijukaisia ei ole RV!
Jos/ kun tunnet Koraania, tiedät, että ilman Tanakhia (ja UT:tä) koko teosta ei olisi olemassa. Sen 1 kantava teema on: Ismael on se Abrahamin poika jolle lupaukset annettiin. Koko sanoma on käännetty päälaelleen. Koraani puhuu myös "todellisesta Israelista" tarkoittaen muslimeja.
Al- Aksa on hyvä vertaus 2 uskonnon ratkaisusta. Se pätee myös valtioon.
Gazan tapaus osoitti, mistä on kyse. Arabit haluavat koko Israelin; eivät 2 valtiota. Jos panet pääsi pensaaseen se tulee jäämään sinne ystävä, ilman kehoa.palestiinalaiset ovat pääosin asuneet nykyisellä alueella pitkään, väestömuuttoa on ollut kummallakin ryhmällä, mutta juutalaisilla enemmän. Kaksi kansaa asuu samassa maassa eikä tämän faktan kieltäminen tuo kenellekään mitään hyvää.
Ei ole kyse uskonnoista tai niiden syntyhistoriasta, vaan ihmisoikeuksista ja sopimusten kunnioittamisesta.Se on ainoa tie rauhaan, jos jompikumpi puoli haluaa muuta, se on molempien tuho. - Ken Kuka.
palestiinalaiset eivät katoa vaikka heitä kutsuisi millä nimellä, alue jaettiin, ja tätä perua on Israelin valtio. Se että arabit eivät jakoa hyväksyneet ei muuta perusasiaa, palestiinalaisten kohtalo on ratkaisematta. Miehitys ei voi olla ikuinen eikä mitään muuta ratkaisua ole kuin sopimus siltä perustalta josta lähdettiin ja joka vahvistettiin Camp Davidissa.Väkivalta, karkotus tai vielä pahempi eivät voi tulla kysymykseen.Israelin säilyminen juutalaisena valtiona vaatii sekin että palestiinalaiset saavat oman valtion jossa elää.Jos jostain syystä israelilaisten ja /tai palestiinalaisten enemmistö ei tähän kaiken koetun jälkeenkään suostu se on kohtalokasta sokeutta.
Nimi on tärkein!
Anteeksi, mutta tiedät varsin hyvin, että Israel on jaettu 12 heimon kesken. Se on ainut jako, jolla on merkitystä.
Ai, että pitää sopeutua aikaansa? Kerro tuo 6 miljoonalle holokaustin uhrille. He sopeutuivat olosuhteisiin, vai mitä. Se oli sen "ajan meininki".
Aseellinen puolustus (Muurit Idf jne.) ja arabien kyvyttömyys harjoittaa täysimittaista väkivaltaa ovat ainut inhimillinen syy, että Israel vielä on. Sopimukset ovat toisen sopijan mielestä ainoastaan rikkomista ja ajan voittamista varten.
Minullakaan ei ole mitään sitä vastaan, että "palestiinalaisille" tehdään valtio, mutta kuten Gazan tilanne osoitti, sen olisi oltava ohjusten kantomatkan päässä Israelista. Hamas ("PA:n vaalivoittaja"), Fatah, Al aksan... ovat järjestöjä, joiden päämääränä on Israelin hävitys. Tämä on kylmä realiteetti. Virkavallan ei ole syytä tehdä moraalisia kompromisseja, ja alkaa neuvotella rikollisjärjestöjen kanssa, jotta "yhteiskuntarauha" säilyisi. Yhteiskunnalla, jonka moraalinen selkäranka on yhdestäkään kohdin poikki ei ole mitään elinmahdollisuuksia.Kuten sanoin "palestiinalaisuus" on syntynyt ainoastaan vastavoimaksi juutalaisuudelle ja siionismille. Sitä paitsi "valtio jonka ainoa kantava ja yhdistävä voima on jonkin toisen valtion hävitys ei koskaan voisi pysyä pystyssä.
Jos juutalaiset kadottavat perusasian; syyn miksi Israel ja Jerusalem on olemassa, pelkkä sotilaallinen ei tule riittämän ajanoloon Israelin säilymiseen.
Jos Israel ei ole juutalainen valtio, se ei enää ole Israel. - Ken Kuka.
palestiinalaiset ovat pääosin asuneet nykyisellä alueella pitkään, väestömuuttoa on ollut kummallakin ryhmällä, mutta juutalaisilla enemmän. Kaksi kansaa asuu samassa maassa eikä tämän faktan kieltäminen tuo kenellekään mitään hyvää.
Ei ole kyse uskonnoista tai niiden syntyhistoriasta, vaan ihmisoikeuksista ja sopimusten kunnioittamisesta.Se on ainoa tie rauhaan, jos jompikumpi puoli haluaa muuta, se on molempien tuho.Juutalaisten paluumuuton (huomaa termi paluu-,) jo alettua 1800 - luvun lopulla arabit alkoivat muuttaa (paluusta ei ollut kyse!) Israeliin. Maa oli suurelta osin autio ja käyttökelvotonta viljelyyn. Nyt se kukoistaa.
Gazan juutalaisten siirtokunnat saivat myös maan kukoistamaan. Nyt kukkii väkivalta.
Luehan Hamasin peruskirja ja tule sitten puhumaan siitä, etteikö kyse ole uskonnosta. Miksi Kalliomoskeijan ja Jerusalemin kysymys on muslimeille todella polttava.
Panen tähän muutamia kiintoisia linkkejä. Puhukoot ne puolestaan; Israelin historiaa:
http://www.jewishhistory.org.il/history.php?startyear=1190&endyear=1199
PA & juutalainen yhteiselo:
http://www.conceptwizard.com/art-solly.html
Temppelistä:
http://worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=50637
http://www.templeinstitute.org/temple_mount_liberation.htm
Hamas:
http://www.weaponsurvey.com/hamas.htm
-noin alkajaisiksi. - rasismiavastaan
Ken Kuka. kirjoitti:
Nimi on tärkein!
Anteeksi, mutta tiedät varsin hyvin, että Israel on jaettu 12 heimon kesken. Se on ainut jako, jolla on merkitystä.
Ai, että pitää sopeutua aikaansa? Kerro tuo 6 miljoonalle holokaustin uhrille. He sopeutuivat olosuhteisiin, vai mitä. Se oli sen "ajan meininki".
Aseellinen puolustus (Muurit Idf jne.) ja arabien kyvyttömyys harjoittaa täysimittaista väkivaltaa ovat ainut inhimillinen syy, että Israel vielä on. Sopimukset ovat toisen sopijan mielestä ainoastaan rikkomista ja ajan voittamista varten.
Minullakaan ei ole mitään sitä vastaan, että "palestiinalaisille" tehdään valtio, mutta kuten Gazan tilanne osoitti, sen olisi oltava ohjusten kantomatkan päässä Israelista. Hamas ("PA:n vaalivoittaja"), Fatah, Al aksan... ovat järjestöjä, joiden päämääränä on Israelin hävitys. Tämä on kylmä realiteetti. Virkavallan ei ole syytä tehdä moraalisia kompromisseja, ja alkaa neuvotella rikollisjärjestöjen kanssa, jotta "yhteiskuntarauha" säilyisi. Yhteiskunnalla, jonka moraalinen selkäranka on yhdestäkään kohdin poikki ei ole mitään elinmahdollisuuksia.Kuten sanoin "palestiinalaisuus" on syntynyt ainoastaan vastavoimaksi juutalaisuudelle ja siionismille. Sitä paitsi "valtio jonka ainoa kantava ja yhdistävä voima on jonkin toisen valtion hävitys ei koskaan voisi pysyä pystyssä.
Jos juutalaiset kadottavat perusasian; syyn miksi Israel ja Jerusalem on olemassa, pelkkä sotilaallinen ei tule riittämän ajanoloon Israelin säilymiseen.
Jos Israel ei ole juutalainen valtio, se ei enää ole Israel.holokaust oli seurausta ajattelusta että "muukalainen" joka asuu keskuudessasi on sinua arvottomampi ihmisenä, sellainen jolle voit tehdä mitä hyvänsä.
Millainen arvelet että Israelin moraalinen selkäranka on vaikkapa sukupolven kuluttua kun arabeja on paljon nykyistä enemmän, katkeruus suurempaa, tarvitaan enemmän vahtimista, eristyksiä ja ulkonaliikkumiskieltoja, tiesulkuja, pakkolunastuksia. Jotta Israel olisi juutalainen valtio ja pysyisi sellaisena, sen on päästävä eroon miehitetyistä alueista, ne eivät ole osa Israelia. - Ken Kuka.
holokaust oli seurausta ajattelusta että "muukalainen" joka asuu keskuudessasi on sinua arvottomampi ihmisenä, sellainen jolle voit tehdä mitä hyvänsä.
Millainen arvelet että Israelin moraalinen selkäranka on vaikkapa sukupolven kuluttua kun arabeja on paljon nykyistä enemmän, katkeruus suurempaa, tarvitaan enemmän vahtimista, eristyksiä ja ulkonaliikkumiskieltoja, tiesulkuja, pakkolunastuksia. Jotta Israel olisi juutalainen valtio ja pysyisi sellaisena, sen on päästävä eroon miehitetyistä alueista, ne eivät ole osa Israelia.Tiedät kyllä mistä sana holokaust tulee. "Juutalainen", joka ei ole mitään voidaan poistaa se on sanan pääsisältö.
Kun puolustaa omaa perhettään eikä perhettä instituutiona, on valmis panemaan oman elämänsä peliin. Minä olen vastuussa omilleni omistani. Etkö sinäkin?
En puolusta perhettäni katkeruudesta muita kohtaan vaan rakkaudesta omaisiini. Siinä on kvaliteetti ero. Maa on Israel - se on lähtökohta ja päämäärä. Se on paikka, joka on valmistettu sekä olin -, että turvapaikaksi juutalaiselle.
Tiesulut piikkilangat jne, ovat itse aiheutettuja - as you know. Sanoin jo kuka on todellisuudessa miehittäjä. Se, jolle maa ei kuulu.
Ei ole 2 valtion ratkaisua ystäväni! On joko/ tai. Sen Israel tietää.
Kun Gazaa oltiin luovuttamassa vastustajia, pääasiassa - nuoria siionisteja - alueella oli joitakuita, mutta Kotelilla rukoili noin 20000. Tästä puhun.
Kyse on henkiinjäämisestä halusitpa sinä myöntää sitä sitä tai et. Rasismista tai sorrosta ei ole kyse, vaan oikeudesta omaansa, jota ei myönnä jokin un tai eu - tiedämme molemmat sen. YK tai mitkään kansainväliset yhteisöt eivät ole Israelin puolella; vaan kategorisesti vastaan. Jonakin päivänä usa:lla on tarpeeksi tekemistä omalla maalaan, jotta se kykenisi enää auttamaan Israelia. Ehkäpä silloin on aika kaivaa esiin Salainen Ase. Kun Gazaa oltiin luovuttamassa vastustajia, pääasiassa - nuoria siionisteja - alueella oli joitakuita, mutta Kotelilla rukoili noin 20000. - on täällä tuota miettinyt.
D.aa vastaan kirjoitti:
koska et pääse koskaan sefuksi etkä osaa asiakeskusteluja nimeksikään.
Olet vain heidän varjonsa joka heittäytyy asiallistenkin keskustelujen väliin ja pilaa sen.
Sinut tunnetaan törkeyksistä ja asiattomuuksista jotka usein menevät hyvän maun pahemmalle puolelle,joskus harvoin ne ovat huvittaviakin mutta kaikessa pellemäiyydessäkin on negatiivinen iva mukana.Itsellesi et osaa nauraa.
Se että rv antaa sinun vastata hänelle tehtyihin kysymyksiin on outoa ja vielä saman minuutin sisällä, on vielä oudompaa.Rv:hän ei tiemmä koskaan vastaa tai edes kommentoi Donnan kirjoituksia.Mistä mahtaisi johtua?Muutenkin rv ja D ovat kuin saman pizzan etu- ja takapuoli.toinen lähestyy kaikkea jäisellä kyynisyydellä ja toinen puolestaan tasoittaa tietä toiselle vaikenemalla kaikista tämän edesottamuksista lojaalisti kuin riekkoa seisova setteri pensaikossa.Tällainen outo "connection" ei ole sattumaa,eikä ole sitä koskaan ollutkaan.Johtopäätelmiä tuollaisesta saa ja pitääkin tehdä.
- rasismiavastaan
Ken Kuka. kirjoitti:
Juutalaisten paluumuuton (huomaa termi paluu-,) jo alettua 1800 - luvun lopulla arabit alkoivat muuttaa (paluusta ei ollut kyse!) Israeliin. Maa oli suurelta osin autio ja käyttökelvotonta viljelyyn. Nyt se kukoistaa.
Gazan juutalaisten siirtokunnat saivat myös maan kukoistamaan. Nyt kukkii väkivalta.
Luehan Hamasin peruskirja ja tule sitten puhumaan siitä, etteikö kyse ole uskonnosta. Miksi Kalliomoskeijan ja Jerusalemin kysymys on muslimeille todella polttava.
Panen tähän muutamia kiintoisia linkkejä. Puhukoot ne puolestaan; Israelin historiaa:
http://www.jewishhistory.org.il/history.php?startyear=1190&endyear=1199
PA & juutalainen yhteiselo:
http://www.conceptwizard.com/art-solly.html
Temppelistä:
http://worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=50637
http://www.templeinstitute.org/temple_mount_liberation.htm
Hamas:
http://www.weaponsurvey.com/hamas.htm
-noin alkajaisiksi.mielipiteet. On yhdentekevää kumpaa väestöä 1800-luvulla muutti alueelle enemmän vai arveletko että jos arabeja muutti ottomaanien ajan Palestiinan juutalaisia enemmän arabeilla ei ole oikeutta asua alueella? Entä jos juutalaisia muuttikin enemmän? Myöhemmin ainakin muutti. Nyt on nyt, ja on pyrittävä nykytilanteessa rauhaan.
- sinua järjen ja viisauden
palestiinalaiset ovat pääosin asuneet nykyisellä alueella pitkään, väestömuuttoa on ollut kummallakin ryhmällä, mutta juutalaisilla enemmän. Kaksi kansaa asuu samassa maassa eikä tämän faktan kieltäminen tuo kenellekään mitään hyvää.
Ei ole kyse uskonnoista tai niiden syntyhistoriasta, vaan ihmisoikeuksista ja sopimusten kunnioittamisesta.Se on ainoa tie rauhaan, jos jompikumpi puoli haluaa muuta, se on molempien tuho.miehenä.Valitettavasti olen ilmeisesti ollut siinä väärässä.
Surullista. - Mordechai Vanunu
mielipiteet. On yhdentekevää kumpaa väestöä 1800-luvulla muutti alueelle enemmän vai arveletko että jos arabeja muutti ottomaanien ajan Palestiinan juutalaisia enemmän arabeilla ei ole oikeutta asua alueella? Entä jos juutalaisia muuttikin enemmän? Myöhemmin ainakin muutti. Nyt on nyt, ja on pyrittävä nykytilanteessa rauhaan.
Tiedät hyvin,että heikko/heikennetty Israel on yhtä kuin kuollut ja elävältä haudattu Israel.Juuri ne nimenomaiset tahot,joita nyt sympatiseeraat -pitävät siitä huolen.
Kerrohan rv,milloin sinusta tuli kapo? - eivät välttämättä sama asia
on täällä tuota miettinyt. kirjoitti:
Rv:hän ei tiemmä koskaan vastaa tai edes kommentoi Donnan kirjoituksia.Mistä mahtaisi johtua?Muutenkin rv ja D ovat kuin saman pizzan etu- ja takapuoli.toinen lähestyy kaikkea jäisellä kyynisyydellä ja toinen puolestaan tasoittaa tietä toiselle vaikenemalla kaikista tämän edesottamuksista lojaalisti kuin riekkoa seisova setteri pensaikossa.Tällainen outo "connection" ei ole sattumaa,eikä ole sitä koskaan ollutkaan.Johtopäätelmiä tuollaisesta saa ja pitääkin tehdä.
mutta täydentävät toisiaan.
Skitsoa eikö vain? - ei olisi enää asiaa
Ken Kuka. kirjoitti:
Nimi on tärkein!
Jos Israel ei ole juutalainen valtio, se ei enää ole Israel.voinut sanoa.Kiitos sinulle,kuka ikinä oletkin!
Se,mitä tuossa kirjoitit on totuus,eikä se pala tulessakaan -tapahtuipa sitten mitä tahansa.
-im jirtze haShem..!- - rasismiavastaan
Mordechai Vanunu kirjoitti:
Tiedät hyvin,että heikko/heikennetty Israel on yhtä kuin kuollut ja elävältä haudattu Israel.Juuri ne nimenomaiset tahot,joita nyt sympatiseeraat -pitävät siitä huolen.
Kerrohan rv,milloin sinusta tuli kapo?joko Vanunu tai Amir.
- "pienen" tekijän
holokaust oli seurausta ajattelusta että "muukalainen" joka asuu keskuudessasi on sinua arvottomampi ihmisenä, sellainen jolle voit tehdä mitä hyvänsä.
Millainen arvelet että Israelin moraalinen selkäranka on vaikkapa sukupolven kuluttua kun arabeja on paljon nykyistä enemmän, katkeruus suurempaa, tarvitaan enemmän vahtimista, eristyksiä ja ulkonaliikkumiskieltoja, tiesulkuja, pakkolunastuksia. Jotta Israel olisi juutalainen valtio ja pysyisi sellaisena, sen on päästävä eroon miehitetyistä alueista, ne eivät ole osa Israelia.laskelmastasi kokonaan.
YHWH:en.
Mieti sitä. - noiden kahden
sinua järjen ja viisauden kirjoitti:
miehenä.Valitettavasti olen ilmeisesti ollut siinä väärässä.
Surullista.(vai onkohan siellä ketjussa muualla vielä kolmaskin - ?) mielipiteiden vaihtoa aiheesta mielenkiinnolla vaikkei aihe itsessään ehkä ole juutalaisuus- vaan politiikkapalstan aihe. Hyvin mielenkiintoinen ja tärkeä aihe.
- ------------------------------
joko Vanunu tai Amir.
ole maailma.
- ------------------------------
noiden kahden kirjoitti:
(vai onkohan siellä ketjussa muualla vielä kolmaskin - ?) mielipiteiden vaihtoa aiheesta mielenkiinnolla vaikkei aihe itsessään ehkä ole juutalaisuus- vaan politiikkapalstan aihe. Hyvin mielenkiintoinen ja tärkeä aihe.
kolme,ellet sitten satu olemaan se neljäs (?).
On totta,ettei aihe ole ruuvipihdillä pusertaen puhtaasti juutalaisuutta koskeva,mutta se liittyy siihen niin erottamattomasti käytännön tasolla,ettei sitä siitä erottaakaan voi.
Ja -kyllä,aihe on sekä tärkeä,ajankohtainen,että mielenkiintoinenkin.Se on monessakin mielessä maailmantapahtumien keskipisteessä -haluttiinpa sitä tai ei.
Siksi relevanssi. - edellinen viestini
------------------------------ kirjoitti:
kolme,ellet sitten satu olemaan se neljäs (?).
On totta,ettei aihe ole ruuvipihdillä pusertaen puhtaasti juutalaisuutta koskeva,mutta se liittyy siihen niin erottamattomasti käytännön tasolla,ettei sitä siitä erottaakaan voi.
Ja -kyllä,aihe on sekä tärkeä,ajankohtainen,että mielenkiintoinenkin.Se on monessakin mielessä maailmantapahtumien keskipisteessä -haluttiinpa sitä tai ei.
Siksi relevanssi.oli vasta toinen tähän ketjuun; tuolla alempana on toinen joka taas ei liity tähän aiheeseen. Joten en ole se neljäs :)
Kyllä, mielenkiintoinen, tärkeä - ja ennen kaikkea hyvin vaikea - kysymys ja aihe. - rasismiavastaan
noiden kahden kirjoitti:
(vai onkohan siellä ketjussa muualla vielä kolmaskin - ?) mielipiteiden vaihtoa aiheesta mielenkiinnolla vaikkei aihe itsessään ehkä ole juutalaisuus- vaan politiikkapalstan aihe. Hyvin mielenkiintoinen ja tärkeä aihe.
keskustelin tuossa jonkun/joidenkin kanssa jotka vaihtavat koko ajan nikkiään, joten on mahdoton tietää montako siinä oli.
- 2-3-4?
keskustelin tuossa jonkun/joidenkin kanssa jotka vaihtavat koko ajan nikkiään, joten on mahdoton tietää montako siinä oli.
Itsellänikin on "paha tapa" kirjoitella nikittömänä ja joskus siitä on väistämättömät ongelmansa :)
Ihan jotain yleistä tuosta itse aiheesta: Israelin ja palestiinalaisten tilanteessa tuntuu olevan lusikkansa melko monella taholla. Intressit tietysti ymmärtää kun se liittyy niin moneen asiaan mutta se ei ole omiaan myöskään helpottamaan muutenkin vaikeaa ongelmaa jos ajattelee vaikka jo itse kriisin osapuolten erilaisia kulttuuri- ym. taustoja. - Ken Kuka.
mielipiteet. On yhdentekevää kumpaa väestöä 1800-luvulla muutti alueelle enemmän vai arveletko että jos arabeja muutti ottomaanien ajan Palestiinan juutalaisia enemmän arabeilla ei ole oikeutta asua alueella? Entä jos juutalaisia muuttikin enemmän? Myöhemmin ainakin muutti. Nyt on nyt, ja on pyrittävä nykytilanteessa rauhaan.
Etpä usko, kuinka rauhallista Varsovan getossa oli vuonna 1945.
Olet kai kuullut Rauhasta jota ei ole?
Yhtä vähän, kuin hezzb pyrki rauhaan viime sodassa, se ylipäätään on mahdollista niiden kanssa, jotka ovat julistaneet "pyhän" sodan. Tiedän, että Jumala on kehottanut muistamaan sitä kuinka Israel itse muukalaisina Egyptissä, mutta oikeudesta asua alueella ei neuvotella puukko toisen osapuolen kurkulla.
Enkä btw usko pohjimmiltani neuvotteluihin luovuttaa maata, koska se prosessi ei tule loppumaan niin kauan, kuin luovutettavaa (Maata) on.
Toistan: (muslimi)arabit pyrkivät hävittämään juutalaiset Lähi - Idästä (ja btw koko maailmasta) rauha paranoidikon kanssa on mahdotonta, ellei toinen ole pakkopaidassa. Se on tiukasti kontrolloitua rauhaa.
Jos tunnet Hamasin, mistä voisit kuvitella neuvottelevasi heidän kaltaistensa kanssa?
Minusta pitäisi neuvotella arabien muutosta arabimaihin ja vaikka tukea sitä taloudellisesti.
Nyt unohdit Eräälle: en unohtanut, kannattaa lukea myös rivien välit! Sehän tässä on kaikkein tärkeintä. - rasismiavastaan
Ken Kuka. kirjoitti:
Etpä usko, kuinka rauhallista Varsovan getossa oli vuonna 1945.
Olet kai kuullut Rauhasta jota ei ole?
Yhtä vähän, kuin hezzb pyrki rauhaan viime sodassa, se ylipäätään on mahdollista niiden kanssa, jotka ovat julistaneet "pyhän" sodan. Tiedän, että Jumala on kehottanut muistamaan sitä kuinka Israel itse muukalaisina Egyptissä, mutta oikeudesta asua alueella ei neuvotella puukko toisen osapuolen kurkulla.
Enkä btw usko pohjimmiltani neuvotteluihin luovuttaa maata, koska se prosessi ei tule loppumaan niin kauan, kuin luovutettavaa (Maata) on.
Toistan: (muslimi)arabit pyrkivät hävittämään juutalaiset Lähi - Idästä (ja btw koko maailmasta) rauha paranoidikon kanssa on mahdotonta, ellei toinen ole pakkopaidassa. Se on tiukasti kontrolloitua rauhaa.
Jos tunnet Hamasin, mistä voisit kuvitella neuvottelevasi heidän kaltaistensa kanssa?
Minusta pitäisi neuvotella arabien muutosta arabimaihin ja vaikka tukea sitä taloudellisesti.
Nyt unohdit Eräälle: en unohtanut, kannattaa lukea myös rivien välit! Sehän tässä on kaikkein tärkeintä.pitää vallita loputon sodan ja vihan kierre jotta Israelin juutalaisille varmasti kävisi arabien keskuudessa kuten Euroopan juutalaisille kristittyjen?
Miksi arabit muuttaisivat minnekään, mikä arabimaa ottaa palestiinalaisia? Kuulostat Iranin presidentiltä, olet vain vaihtanut sanan arabi juutalaisen tilalle. Lopetan tähän. - Ken Kuka.
pitää vallita loputon sodan ja vihan kierre jotta Israelin juutalaisille varmasti kävisi arabien keskuudessa kuten Euroopan juutalaisille kristittyjen?
Miksi arabit muuttaisivat minnekään, mikä arabimaa ottaa palestiinalaisia? Kuulostat Iranin presidentiltä, olet vain vaihtanut sanan arabi juutalaisen tilalle. Lopetan tähän.Kierteen katkaisun avaimet on arabeilla. Puheet ja aikeet Israelin hävittämisestä pitää unohtaa täysin, ennen kuin voidaan edes aloittaa. Uskotko niin tapahtuvat koskaan?
Samoin tein voidaan siis kaasuttaa itsensä hengiltä, ettei vain loukkaa arabeja, koska he eivät ole juutalaisia ja elävät "sorron alla". Finkelsteinalais - chomskyläinen maailmaneetosfilosofiasi on kaukana juutalaisuudesta.
Juu lopetetaan vain, ja voit keskittyä johonkin paljon tärkeämpään Kuin juutalaisuuden suhde Israeliin. Miten olisi kunnallisvaalit? Jaa, mutta eihän se liity juutalaisuuteen, mutta eipä yksikään mielipiteistäsikään. - tosiaan olevan se
pitää vallita loputon sodan ja vihan kierre jotta Israelin juutalaisille varmasti kävisi arabien keskuudessa kuten Euroopan juutalaisille kristittyjen?
Miksi arabit muuttaisivat minnekään, mikä arabimaa ottaa palestiinalaisia? Kuulostat Iranin presidentiltä, olet vain vaihtanut sanan arabi juutalaisen tilalle. Lopetan tähän.ettei YHWH:ea oikeasti ole olemassakaan tai sit jos on niin Hän valehtelee, puhuu ja lupaa aivan mitä sattuu,tuuliataivaita.varmaan sitten yhdyt hyvinkin PLO:n Suomen tiedotustoimiston päällikön Zuheir Al-Wazirin kommenttiin Arafatin aikoinaan vieraillessa täällä: "There is no God in Israel!"?Ateistina sä et tietenkään usko mihinkään huuhaatarinoihin Abrahamista tai Mooseksesta ja palavasta pensaasta,muta muista nyt edes kuriositeetin vuoksi,että monet juutalaiset kumminkin uskovat ja ovat valmiita jopa kuolemaan sen ja maansa edestä.
- peace...
palestiina kirjoitti:
Ja onhan palestiinalaisilla jo valtioita. Ainakin Jordania, Libanon ja tavallaan myös Israel. Montako on tarpeeksi?well first you have to ponder on is it country for jews?well not because if you read the history before 1948 and after that then first you will know this country for whose belongs and second why the palestinian in lebanon and jordan and syria and in europ so much palestinian and in USA so much palestinian and also even in brasil you can find palestinians so much and no need to know why the palestinians in everywhere the answer is not alowed for them to live in their real country home cause in 1948 they was have to leave thier home country cause england gift it to the jews to make thier own country and if you read also history well you will find the most of israel people some from russia some from USA some from AFRICA some europe and from EVERYWHERE so its means the country its for the palestinian and israel they thinks palestine its belongs to the jews only but this also is not correct at all cause palestine its land of all the religions and the cradle of of all religions ,christian.jews.muslims .so let all the palestinians go back to thier home country where they really belongs then you will not have any wonder ,you dont even know when the jews came to palestine and rape the country at 1948 they was force the palestinians people to leave thier houses and what they owns by the force and let them move away even the palestinians people was walking to the neighbours country to runing from the suffer and from the holocousts what the jews have done ,even the palestinians people the was in camps in the borders waiting the fate whats will happend to them and i guess you can ask from UN (united nation)palestinians people have suffering so much so much .i guess its hard when you know where is your country but its forbiden to you to go to your country even for visit one mint its not allowed and generations gone and they was still keep hope and dream that they will someday back and die in thier home counrty ................
- Elisama
Niin jossainhan ne kaivokset varmasti on.
Niistä on vain niin monesti kohuttu kuinka ovat löytyneet.
Aika arvovaltainen tuo alkuperäinen jutun julkaisija on....liittyvää palautetta :)
Paljon on todellakin kohuttu kaikesta Raamattuun liittyvästä, mitä tulee sen ilmenemiseen ihan konkreettisella tasolla, kuten arkeologiset kaivaukset jne. Minusta tuo artikkeli vaikutti poikkeuksellisen uskottavalta, vaikken siihen uskokaan, ellei asiaa kyetä paremmin perustelemaan.
Toisaalta on hyvä pitää esillä näitäkin asioita, vaikkakin monet niistä ovat mediakohun vuoksi laadittuja. Joku tuon sensaatiolehden tähän artikkeliin liittyvässä palautteessa totesikin, että tällainen mediakohun herättäminen avaa helpommin rahahanat saada rahoitusta tutkimusprojektiin, kuin jos oltaisiin vaiti.
Antaa siis 'maallisista asioista' kiinnostuneiden ihan rauhassa spekuloida keskenään niistä.
Me uudestisyntyneet Yeshuan rakkaat olemme kuitenkin paljon kiinnostuneempia 'hengellisistä aarteista', jotka Kaikkivaltias on kätkenyt Raamattuun, sen vanhempaan osaan Tanakh'iin ja sen uudempaan osaan B'rit Chadashah'an. HalleluYah!
Kuuntelin tänään pari raamattupuolituntista, joita suosittelen sullekin (ellet ole aiemmin niitä kuunnellut). Ne avartavat mieltä ymmärtämään paremmin sitä, että miksi etenkin ortodoksijuutalaiset ovat käärmeissään meille tunnustaville kristityille, jotka emme pidä 'kynttilää vakan alla' ;o)
Kuuntele siis tarkkaan seuraavat raamattutunnit lataamalla ne RealPlayer'illä:
RISTO SANTALA & JUUTALAISET JUURET (Shorashim)
Miksi kristinusko ja juutalaisuus ajautuivat erilleen toisistaan? *
Osa 1: (29 min) Tallenna (10.1 MB)
www.kirjasilta.net/aanitteet/santala/miksi1.rm
Osa 2: (22 min) Tallenna (7.9 MB)
www.kirjasilta.net/aanitteet/santala/miksi2.rm
Siunattua illan jatkoa Yeshuassa!- ja papukaija merkki
Yakov kirjoitti:
...liittyvää palautetta :)
Paljon on todellakin kohuttu kaikesta Raamattuun liittyvästä, mitä tulee sen ilmenemiseen ihan konkreettisella tasolla, kuten arkeologiset kaivaukset jne. Minusta tuo artikkeli vaikutti poikkeuksellisen uskottavalta, vaikken siihen uskokaan, ellei asiaa kyetä paremmin perustelemaan.
Toisaalta on hyvä pitää esillä näitäkin asioita, vaikkakin monet niistä ovat mediakohun vuoksi laadittuja. Joku tuon sensaatiolehden tähän artikkeliin liittyvässä palautteessa totesikin, että tällainen mediakohun herättäminen avaa helpommin rahahanat saada rahoitusta tutkimusprojektiin, kuin jos oltaisiin vaiti.
Antaa siis 'maallisista asioista' kiinnostuneiden ihan rauhassa spekuloida keskenään niistä.
Me uudestisyntyneet Yeshuan rakkaat olemme kuitenkin paljon kiinnostuneempia 'hengellisistä aarteista', jotka Kaikkivaltias on kätkenyt Raamattuun, sen vanhempaan osaan Tanakh'iin ja sen uudempaan osaan B'rit Chadashah'an. HalleluYah!
Kuuntelin tänään pari raamattupuolituntista, joita suosittelen sullekin (ellet ole aiemmin niitä kuunnellut). Ne avartavat mieltä ymmärtämään paremmin sitä, että miksi etenkin ortodoksijuutalaiset ovat käärmeissään meille tunnustaville kristityille, jotka emme pidä 'kynttilää vakan alla' ;o)
Kuuntele siis tarkkaan seuraavat raamattutunnit lataamalla ne RealPlayer'illä:
RISTO SANTALA & JUUTALAISET JUURET (Shorashim)
Miksi kristinusko ja juutalaisuus ajautuivat erilleen toisistaan? *
Osa 1: (29 min) Tallenna (10.1 MB)
www.kirjasilta.net/aanitteet/santala/miksi1.rm
Osa 2: (22 min) Tallenna (7.9 MB)
www.kirjasilta.net/aanitteet/santala/miksi2.rm
Siunattua illan jatkoa Yeshuassa!Ovatko opetukset evlut opetuksia?
Kuka on Santala joka puhuu?
http://www.kirjasilta.net/aanitteet/
http://www.kirjasilta.net
http://kirjasilta.net/aanitteet/index.html
Mitä mieltä olet Santalan opetuksesta
Kristus, lain loppu, juutalaisten lähteiden valossa *
* Osa 1: (30 min) Tallenna (10.5 MB)
* Osa 2: (19 min) Tallenna (6.7 MB)
"Kristus lain loppu." : ) ja papukaija merkki kirjoitti:
Ovatko opetukset evlut opetuksia?
"Kristus lain loppu." : )Risto santalan kotisivut löytyy täältä:
http://www.kolumbus.fi/risto.santala/index.html
Hän on teologian tohtori, joka on tehnyt pitkän päivätyön Raamatun opettajana.
Rovasti Risto Santala on vihitty papiksi keväällä 1953. Toimittuaan pappistehtävissä kotimaassa ja ulkomailla hän siirtyi 1957 Suomen Lähetysseuran heprealaisen työkeskuksen ja koulun opettajaksi Jerusalemiin. Suomeen palattuaan Santala toimi Helsingin Raamattukoulun rehtorina. Sittemmin hän palveli Lahden Joutjärven seurakunnan kirkkoherrana, josta virasta hän jäi eläkkeelle 1992. Risto Santala on julkaissut eri kielillä yli 20 Raamatun aiheisiin liittyvää kirjaa.
Risto osaa erittäin hyvin Raamatun hebreaa ja on perehtynyt hyvin rabbiiniseen kirjallisuuteen.
Mitä tulee hänen luterilaisuuteensa, oli se hänelle ponnahduslauta päästä tutkimaan Raamatun Kirjoituksia alkuperäiskielillä.
Nuo raamattutunnit "Kristus, lain loppu, juutalaisten lähteiden valossa" ovat myös hyviä ja suosittelen lämpimästi niiden kuuntelua auheesta kiinnostuneille, muttei mitään tule arvostelematta, Hengessä tutkimatta ja Raamatun Kirjoituksiin vertaamatta niellä ;o)
Siunausta Yeshuassa!ja papukaija merkki kirjoitti:
Ovatko opetukset evlut opetuksia?
"Kristus lain loppu." : )...vastaukseeni:
a) Tarkkaan ottaen Risto Santala ei opeta, että Mooseksen Laki olisi kumottu tai että se pitäisi heittää roskakoriin - ei suinkaan(!), vaan että Yeshuaan turvansa laittaneet ovat päässeet irti 'Mooseksen Lain alaisuudesta'. Laki siis saa jäädä entiselle paikalleen paimentamaan kaikkia Lain alaisia eli niitä, joille Messiaan tuoma lunastus ja vapaus ei kelpaa!
Risto toistaa useita kertoja tuon asian sanoen:
"Messias on LAIN-ALAISUUDEN loppu, vanhurskaudeksi jokaiselle, joka uskoo!"
Siinä hän on harvinaisen oikeassa :)
b) Mielestäni Riston olisi EHDOTTOMASTI pitänyt opettaa, että minkä tahansa veren syöminen on ehdottomasti kiellettyä kaikilta ihmisiltä! J-la sääti tuon kiellon jo Nooalle ennen Mooseksen Lain antamista. Sama kielto annettiin selkeästi Mooseksen Laissa. Lisäksi sama kielto säädettiin myös Uuden Liiton pyhille: Ap.t. 15:28-29
28. Sillä Pyhä Henki ja me olemme nähneet hyväksi, ettei teidän päällenne ole pantava enempää kuormaa kuin nämä välttämättömät:
29. että kartatte epäjumalille uhrattua ja verta ja lihaa, josta ei veri ole laskettu, ja haureutta. Jos te näitä vältätte, niin teidän käy hyvin. Jääkää hyvästi!"
Siunausta Yeshuassa!
- artikkeli
VESITUNNELI ENSIMMÄISELTÄ TEMPPELIKAUDELTA ON LÖYTYNYT
Jerusalem Postin mukaan vanhasta Daavidin kaupungista on löytynyt vesitunneli, joka on tehty ensimmäisen temppelin (Salomonin temppelin) aikakaudella. Kaivauksien johtaja, tohtori Eilat Mazar löysi tunnelin suurien kivirakenteiden alta, jotka oli rakennettu 900-luvulla ennen Kristusta. Mazarin mukaan tunneli toi vettä palatsin altaalle, joka on löydetty palatsin kaakkoiskulmasta. Ensimmäisen temppelikauden lopulla tunnelista tehtiin mitä todennäköisemmin pakotie. Kaivauksien aikana tunnelin lattialta on löytynyt ehjiä öljylamppuja, jotka ovat olleet tyypillisiä ensimmäisellä temppelikaudella.
Viitaten tunnelin piirteisiin, ikään ja sijaintiin Mazar väittää, että tunneli on hyvin todennäköisesti se tunneli, jonka kautta Daavid valloitti Jerusalemin (2 Samuel 5:6-8). Aikaisemmin arkeologit ovat spekuloineet, että Warrenin kuilu (vesikuilu, jonka Charles Warren löysi vuonna 1860) olisi se tunneli, johon Raamatussa viitataan.- liittynee
tähän Mazarin palatsilöytöön, josta kirjoiteltiin vuonna 2005, "King David's Palace Is Found, Archaeologist Says"
http://www.nytimes.com/2005/08/05/international/middleeast/05jerusalem.html ...löytö viittaa Daavidin aikaan, sillä tämä hallitsi Juudaa vv. 1018-1011 e.Kr. ja Israelia Juudaa vv. 1011-978 e.Kr.
Tuollaiset löydöt ovat sikäli mielenkiintoisia, että ne tuovat noinkin kaukaiset ajat kolmen vuosituhannen takaa aiempaa konkreettisemmiksi nykyajan ihmisille.
Tosin me Raamattuun uskovat emme edes epäile siinä ilmoitettujen asioiden paikkansapitävyyttä, vaikkemme niitä koskaan tulisi omin silmin näkemäänkään, mutta epäilijöille tuollaiset arkeologiset löydöt ovat Raamatun ilmoituksiin nähden uskoa vahvistavia.- tinotito
Yakov kirjoitti:
...löytö viittaa Daavidin aikaan, sillä tämä hallitsi Juudaa vv. 1018-1011 e.Kr. ja Israelia Juudaa vv. 1011-978 e.Kr.
Tuollaiset löydöt ovat sikäli mielenkiintoisia, että ne tuovat noinkin kaukaiset ajat kolmen vuosituhannen takaa aiempaa konkreettisemmiksi nykyajan ihmisille.
Tosin me Raamattuun uskovat emme edes epäile siinä ilmoitettujen asioiden paikkansapitävyyttä, vaikkemme niitä koskaan tulisi omin silmin näkemäänkään, mutta epäilijöille tuollaiset arkeologiset löydöt ovat Raamatun ilmoituksiin nähden uskoa vahvistavia.olemmekin vähän eri puolilla uskonnollisissa asioissa.
Mooseskin on totta ja Egyptistä pakeneminen jne.
David ja Salomonkin ovat totta,siihen riittää kun on uskoa.Tosin nämäkin todisteet vain vahvistavat sitä.
Israelinkin perustaminen oli ihme ja vaalikaamme sitä ihmettä,ei sortaen muita vaan sivistyneesti mutta varmalla ja vahvalla kädellä. tinotito kirjoitti:
olemmekin vähän eri puolilla uskonnollisissa asioissa.
David ja Salomonkin ovat totta,siihen riittää kun on uskoa.Tosin nämäkin todisteet vain vahvistavat sitä.
Israelinkin perustaminen oli ihme ja vaalikaamme sitä ihmettä,ei sortaen muita vaan sivistyneesti mutta varmalla ja vahvalla kädellä.Olet taitava keskustelija ja sulla on ymmärtäväinen sydän.
Vaikka olemmekin nyt vielä eri mieltä uskoon liittyvistä asioista, niin J-la kyllä meidät tuntee, rakastaa ja ymmärtää. Hän ilmaisee itsensä kaikille niille, jotka Häntä rakastavat :) Kullekin otollisella ajalla ja itse valitsemallaan tavalla.
Olemmehan me Hänen iloistutuksensa ja aarteensa, jota Hän varjelee päivin ja öin. Lopulta Hän noutaa meidät luokseen, koska Hän rakastaa meitä.
Tuosta muistuikin mieleeni muuan pitkäaikainen rakas ystäväni, joka muutama vuosi sitten kertoi kokeneensa kaikkien unelmiensa romahtaneen ja kertoi huutaneensa siitä tuskansa ihan ääneen julki J-lalle. Hän itki ääneen koko yön. Tunsin syvää sääliä häntä kohtaan, sillä hän kertoi lähes uskomattomien vastoinkäymisten kohdanneen häntä vajaan vuoden sisällä.
Jollei ihmisellä ole unelmia ja toiveita, niin hänen elämänsä tuntuu tarkoituksettomalta ja hänen on vaikea osoittaa ja ottaa vastaan rakkautta lähimmäisiltään.
Tarkemmin ystäväni kokemuksia ajatellessani tulin siihen tulokseen, että J-la salli sulasta rakkaudestaan noiden vastoinkäymisten kohdata häntä saadakseen hänen sydämensä ankkuroitumaan ainoastaan J-laan. Tuo ystäväni on nimittäin harvinaisen rakastettava ja niin paljon lähimmäisiään rakastava, ettei parjaa ketään, eikä sano kenellekkään loukkaavasti, vaikka aihetta olisi ollut, sillä monet ovat törkeästi käyttäneet hänen hyvää sydäntään itsekkäästi hyväkseen, hyötymistarkoituksessa.
Hänen itsensä on ollut vaikea ymmärtää miksi J-la salli hänelle kaiken sen tapahtuvan ja niin lyhyen ajan sisällä. Minun on kuitenkin ollut ulkopuolisena helppo ymmärtää häntä, koska olen saanut nähdä asiakokonaisuuden ikään kuin rakastavan J-lan silmin.
Siunausta sulle Yeshuassa!- Harharetkeläinen
tinotito kirjoitti:
olemmekin vähän eri puolilla uskonnollisissa asioissa.
Israelinkin perustaminen oli ihme ja vaalikaamme sitä ihmettä,ei sortaen muita vaan sivistyneesti mutta varmalla ja vahvalla kädellä.Tämä viestini ei mitenkään liity keskusteluunne, mutta... kiinnitin huomioni sanoihisi "Mooseskin on totta ja Egyptistä pakeneminen jne.
David ja Salomonkin ovat totta,siihen riittää kun on uskoa."
Nyt kysynkin: mitä teet, jos usko loppuukin kesken? Kun huomaa, että kaikki asiat joihin aikaisemmin uskoi, haihtuivat savuna ilmaan ja nyt ei usko riitä oikeastaan mihinkään. Mitä teet, kun huomaat, että kaikki asiat, joihin aiemmin uskoit, olikin vain satua ja että oli huijannut itseään uskomaan siihen kaikkeen? Mitä teet?
Sanotko itsellesi:"Olet maailman suurin huijari, nimittäin itseäsi kohtaan." vai sanotko:"Mitäpä tuosta, tuleehan noita ismejä."
Käytän sinä-sanastoa, mutta oikeammin olisi kirjoittaa minä-sanoilla. Siis: mitä teen, kun usko loppuu kesken? Kun huomaan, että kaikki asiat joihin aikaisemmin uskoin, haihtuivat savuna ilmaan ja nyt ei uskoni riitä oikeastaan mihinkään. Mitä teen, kun huomaan, että kaikki asiat, joihin aiemmin uskoin, olikin vain satua ja että olin huijannut itseäni uskomaan siihen kaikkeen? Mitä teen? Mitä teen, kun uskoni kaikkeen loppui?
Toisaalta: ei sinun tarvitse vastata, sillä vastaustahan ei ole.. - tinotito(ei-kirjautunut)
Harharetkeläinen kirjoitti:
Tämä viestini ei mitenkään liity keskusteluunne, mutta... kiinnitin huomioni sanoihisi "Mooseskin on totta ja Egyptistä pakeneminen jne.
David ja Salomonkin ovat totta,siihen riittää kun on uskoa."
Nyt kysynkin: mitä teet, jos usko loppuukin kesken? Kun huomaa, että kaikki asiat joihin aikaisemmin uskoi, haihtuivat savuna ilmaan ja nyt ei usko riitä oikeastaan mihinkään. Mitä teet, kun huomaat, että kaikki asiat, joihin aiemmin uskoit, olikin vain satua ja että oli huijannut itseään uskomaan siihen kaikkeen? Mitä teet?
Sanotko itsellesi:"Olet maailman suurin huijari, nimittäin itseäsi kohtaan." vai sanotko:"Mitäpä tuosta, tuleehan noita ismejä."
Käytän sinä-sanastoa, mutta oikeammin olisi kirjoittaa minä-sanoilla. Siis: mitä teen, kun usko loppuu kesken? Kun huomaan, että kaikki asiat joihin aikaisemmin uskoin, haihtuivat savuna ilmaan ja nyt ei uskoni riitä oikeastaan mihinkään. Mitä teen, kun huomaan, että kaikki asiat, joihin aiemmin uskoin, olikin vain satua ja että olin huijannut itseäni uskomaan siihen kaikkeen? Mitä teen? Mitä teen, kun uskoni kaikkeen loppui?
Toisaalta: ei sinun tarvitse vastata, sillä vastaustahan ei ole..perinne on kestänyt yli 3000 vuotta ja uskon sen kestävän vielä niinkauan kun ihmiskuntaa riittää.
Uskonnon tarkoitus on jalostaa ihmistä ja yhteiskuntaa kohtaamaan nämä meidänkin aikaamme riivaavat ongelmat..niitähän riittää.
Se myös antaa vastauksia siihen miksi me elämme ja mistä elämä on lähtöisin?
Jos mennään esim kabbalan puolelleme voimme kohdata jopa itse Jumalan tai enkelin tai jotain muuta joka ei edes kuulu rationaaliseen maailmaamme,tieteelliseen maailmankuvaan.
Parhaimissa tapauksissa me pystymme hallitsemaan elämäämme kaiken tämän kaaoksen keskellä.
En usko ,että uskoa voi menettää täysin,.koska meissä on sisäänrakennettuna jonkinlainen jumalkipinä joka voi aktivoitua suurenkin epäuskon hetkellä.
"Sadut ja tarinat" voivat olla opettavaisia jollakin tavalla ja niiden merkitys tulee toisella tasolla kuin ehdottoman totuuden tai historian tasolla.
Silti uskon Moosekseen,Davidiin,Salomoniin jne en rationaalisen järjen avulla vaan uskon avulla joka hyväksyy maailman eri tasot ja elämän monimuotoisuuden muös hengen tasolla.Maailma on minusta paljon ihmeellisempi ja tutkimattomampi paikka kun pelkkä rationaalisuus ja tiedeusko sen todistavat.
Tällä tarkoitan sitä ,että totta kai tiedeuskovainenkin voi uskoa Mooseksen olleen olemassa ja kansan pakenemiseen juuri siihen aikaan kun on kirjoitettu,mutta hän ei voi hyväksyä Jumalan ja Mooseksen kohtaamista totuutena ja tämä on se pointti..henkimaailman olemassaolo..
vastaus kysymykseesi:
Ei usko voi loppua,se voi uinahtaa hetkeksi,mutta se palaa joskus takaisin,koska sen kipinän etsiminen on tärkeintä ihmisen elämässä. - Michelena
tinotito(ei-kirjautunut) kirjoitti:
perinne on kestänyt yli 3000 vuotta ja uskon sen kestävän vielä niinkauan kun ihmiskuntaa riittää.
Uskonnon tarkoitus on jalostaa ihmistä ja yhteiskuntaa kohtaamaan nämä meidänkin aikaamme riivaavat ongelmat..niitähän riittää.
Se myös antaa vastauksia siihen miksi me elämme ja mistä elämä on lähtöisin?
Jos mennään esim kabbalan puolelleme voimme kohdata jopa itse Jumalan tai enkelin tai jotain muuta joka ei edes kuulu rationaaliseen maailmaamme,tieteelliseen maailmankuvaan.
Parhaimissa tapauksissa me pystymme hallitsemaan elämäämme kaiken tämän kaaoksen keskellä.
En usko ,että uskoa voi menettää täysin,.koska meissä on sisäänrakennettuna jonkinlainen jumalkipinä joka voi aktivoitua suurenkin epäuskon hetkellä.
"Sadut ja tarinat" voivat olla opettavaisia jollakin tavalla ja niiden merkitys tulee toisella tasolla kuin ehdottoman totuuden tai historian tasolla.
Silti uskon Moosekseen,Davidiin,Salomoniin jne en rationaalisen järjen avulla vaan uskon avulla joka hyväksyy maailman eri tasot ja elämän monimuotoisuuden muös hengen tasolla.Maailma on minusta paljon ihmeellisempi ja tutkimattomampi paikka kun pelkkä rationaalisuus ja tiedeusko sen todistavat.
Tällä tarkoitan sitä ,että totta kai tiedeuskovainenkin voi uskoa Mooseksen olleen olemassa ja kansan pakenemiseen juuri siihen aikaan kun on kirjoitettu,mutta hän ei voi hyväksyä Jumalan ja Mooseksen kohtaamista totuutena ja tämä on se pointti..henkimaailman olemassaolo..
vastaus kysymykseesi:
Ei usko voi loppua,se voi uinahtaa hetkeksi,mutta se palaa joskus takaisin,koska sen kipinän etsiminen on tärkeintä ihmisen elämässä.Tuossa kirjoituksessasi on hienoja ja mielenkiintoisia ajatuksia, olet oikeilla jäljillä. Uskonnon tarkoitus olisi jalostaa ihmistä ja yhteiskuntaa kohtaamaan ongelmat... ajattelisipa tämänkin palstan enemmistö noin, voisi keskustelujen taso parantua huomattavasti.
Michelena kirjoitti:
Tuossa kirjoituksessasi on hienoja ja mielenkiintoisia ajatuksia, olet oikeilla jäljillä. Uskonnon tarkoitus olisi jalostaa ihmistä ja yhteiskuntaa kohtaamaan ongelmat... ajattelisipa tämänkin palstan enemmistö noin, voisi keskustelujen taso parantua huomattavasti.
...TT:n kirjoituksia lukiessani. Hän on vilpitön totuuden etsijä, joka palkitaan ajallaan, mikäli hän etsii totuutta, kunnes sen löytää :)
Siunausta sulle Yeshuassa!
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1006484
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t303873törniöläiset kaaharit haaparannassa
isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/283260Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!
https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu3761774- 331408
- 271350
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi471023Anteeksi kulta
En oo jaksanut pahemmin kirjoitella, kun oo ollut tosi väsynyt. Mut ikävä on mieletön ja haluisin kuiskata korvaasi, hyv11976Perttu Sirviö laukoo täydestä tuutista - Farmi Suomi -kisaajista kovaa tekstiä "Pari mätää munaa..."
Ohhoh, Farmilla tunteet alkaa käydä kuumana, kun julkkiksia tippuu jaksosta toiseen! Varo sisältöpaljastuksia: https:11910- 42879