yliannostus

tietoa?

Mitä tapahtuu jos ottaa yliannostuksen esim särkylääkkeitä? Sammuuko siitä vain vai tuleeko "hulluks" vai mitä? tietääkö joku oikeasti?

Kiitos vastaajille!

96

56283

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mie vaan

      särkylääkkeitä on niin montaa lajia.. miedoimpia sortteja saa aika monta kappaletta vetää ja siitä seuraa maksan poksahdus ja loppuelämän riesa. kolmiolääkkeiden yliannoksesta seuraa useimmiten mm. kouristuksia,hengityksen lamaantuminen ja jossain vaiheessa kuolema.tuskallinen sellainen.että ei sammu eikä nukahda ennen kärsimyksiä.ehkä jollain vielä muunlaista tietoa.mulla henkilökohtaista jostain hullujen nuoruusvuoien taipaleelta, muistoja. nyt onneksi vanhempi ja viisaampi :)sit vielä alkoholin ja lääkkeiden yhteisvaikutus, taas toinen asia.miksi kysyt?

      • tietoa?

        lämpimikseni...


      • veebee
        tietoa? kirjoitti:

        lämpimikseni...

        minkäverran on totta tässä: mutta osastolla hoidossani ollessani olen (luonnollisesti) tavannut itsetuhoisia ihmisiä.. yliannostuksista kuuli tuon tuosta ja jaeltiin vinkkejä.. no mutta se ei ollut se pointti, vaan se, että joku väitti minulle, että kymppiliuksa 400mg buranaa ja pullo votkaa on "helppo" tapa kuolla. Jotenkin se vissiin liittyi siihen, että sydän ei kestä...

        En siis tiedä, mutta mua hirvittää ajatuskin, monesti kuitenkin itsekin humalapäissään ottanut pari-kolme buranaa päänsärkyyn ennen nukkumaan menoa, 3% humalassa.. tuon jälkeen olen jättänyt särkylääkkeet ottamatta öisin.

        Osaisiko joku sanoa mitään järkevää tähän - tietoa, onko burana viina oikeesti hengenvaarallinen yhdistelmä?


      • hohhohooooo
        veebee kirjoitti:

        minkäverran on totta tässä: mutta osastolla hoidossani ollessani olen (luonnollisesti) tavannut itsetuhoisia ihmisiä.. yliannostuksista kuuli tuon tuosta ja jaeltiin vinkkejä.. no mutta se ei ollut se pointti, vaan se, että joku väitti minulle, että kymppiliuksa 400mg buranaa ja pullo votkaa on "helppo" tapa kuolla. Jotenkin se vissiin liittyi siihen, että sydän ei kestä...

        En siis tiedä, mutta mua hirvittää ajatuskin, monesti kuitenkin itsekin humalapäissään ottanut pari-kolme buranaa päänsärkyyn ennen nukkumaan menoa, 3% humalassa.. tuon jälkeen olen jättänyt särkylääkkeet ottamatta öisin.

        Osaisiko joku sanoa mitään järkevää tähän - tietoa, onko burana viina oikeesti hengenvaarallinen yhdistelmä?

        no rajansa kaikella vaikee kuule sanoa mihin määrään voi kuolla, lääkkeitten kanssa ei ole pelleilemmistä!tarpeeks buranaa tms ja niin maksavaurio on varma, ikuinen vaiva.


      • Anonyymi
        veebee kirjoitti:

        minkäverran on totta tässä: mutta osastolla hoidossani ollessani olen (luonnollisesti) tavannut itsetuhoisia ihmisiä.. yliannostuksista kuuli tuon tuosta ja jaeltiin vinkkejä.. no mutta se ei ollut se pointti, vaan se, että joku väitti minulle, että kymppiliuksa 400mg buranaa ja pullo votkaa on "helppo" tapa kuolla. Jotenkin se vissiin liittyi siihen, että sydän ei kestä...

        En siis tiedä, mutta mua hirvittää ajatuskin, monesti kuitenkin itsekin humalapäissään ottanut pari-kolme buranaa päänsärkyyn ennen nukkumaan menoa, 3% humalassa.. tuon jälkeen olen jättänyt särkylääkkeet ottamatta öisin.

        Osaisiko joku sanoa mitään järkevää tähän - tietoa, onko burana viina oikeesti hengenvaarallinen yhdistelmä?

        Tätä ku tuli sitte lukemaan sen jälkeen kuoli vetäny 11 600mg Buranaa kiinnostais tietää että mitä pitäs tehä


      • Anonyymi
        tietoa? kirjoitti:

        lämpimikseni...

        Trileptal,Gabapentin,Temgesis,tradolan retard.? Joko riittää?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trileptal,Gabapentin,Temgesis,tradolan retard.? Joko riittää?

        Tietääkö kukaan noista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietääkö kukaan noista?

        Tradolan ja Gabapentin, hirveä päänkipu ja sitten tulee oksennus. Eli tuli ulos meikäläiseltä yliannostus ainakin.


      • Anonyymi
        veebee kirjoitti:

        minkäverran on totta tässä: mutta osastolla hoidossani ollessani olen (luonnollisesti) tavannut itsetuhoisia ihmisiä.. yliannostuksista kuuli tuon tuosta ja jaeltiin vinkkejä.. no mutta se ei ollut se pointti, vaan se, että joku väitti minulle, että kymppiliuksa 400mg buranaa ja pullo votkaa on "helppo" tapa kuolla. Jotenkin se vissiin liittyi siihen, että sydän ei kestä...

        En siis tiedä, mutta mua hirvittää ajatuskin, monesti kuitenkin itsekin humalapäissään ottanut pari-kolme buranaa päänsärkyyn ennen nukkumaan menoa, 3% humalassa.. tuon jälkeen olen jättänyt särkylääkkeet ottamatta öisin.

        Osaisiko joku sanoa mitään järkevää tähän - tietoa, onko burana viina oikeesti hengenvaarallinen yhdistelmä?

        Miten voi jaella vinkkejä koska milloinkaan ei voi tietää miten joku toinen reagoi lääkkeeseen jota itse käyttää.
        Ihmeellisiä neuvoja todella, kyllä kai ihminen pärjäisi ihan ilman mitään buranoita ja viinaa.
        Monet vielä kerskuu näillä kokemuksellaan ihan kun ne olisivat jotakin sankaritekoja jotenkin.


      • Anonyymi
        veebee kirjoitti:

        minkäverran on totta tässä: mutta osastolla hoidossani ollessani olen (luonnollisesti) tavannut itsetuhoisia ihmisiä.. yliannostuksista kuuli tuon tuosta ja jaeltiin vinkkejä.. no mutta se ei ollut se pointti, vaan se, että joku väitti minulle, että kymppiliuksa 400mg buranaa ja pullo votkaa on "helppo" tapa kuolla. Jotenkin se vissiin liittyi siihen, että sydän ei kestä...

        En siis tiedä, mutta mua hirvittää ajatuskin, monesti kuitenkin itsekin humalapäissään ottanut pari-kolme buranaa päänsärkyyn ennen nukkumaan menoa, 3% humalassa.. tuon jälkeen olen jättänyt särkylääkkeet ottamatta öisin.

        Osaisiko joku sanoa mitään järkevää tähän - tietoa, onko burana viina oikeesti hengenvaarallinen yhdistelmä?

        Viinaa ja lääkettä ei suositella edes samana päivänä , joka lääkkeessä on puolitus aika , moni luulee että se tarkoittaa aitä ettei enää ole vaikutusta, mutta puolitus aika kertoo ainoastaan sen että vaikus on puolessa , joten jos silloin otetaan uusi tabletti niin vaikutussuhde on yhden ja puolen tabletin suuruinen . Joten lääkkeiden kanssa ei kannata leikkiä niistä saattaa väärin nautittuna saada ikuisia vammoja .
        Juuri tuo että ottaa viinaa ja lääkettä samana päivänä on aika hullun touhua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä ku tuli sitte lukemaan sen jälkeen kuoli vetäny 11 600mg Buranaa kiinnostais tietää että mitä pitäs tehä

        En ainakaan ala neuvomaan , aikuinen mies tietää, mitä pitää tehdä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tradolan ja Gabapentin, hirveä päänkipu ja sitten tulee oksennus. Eli tuli ulos meikäläiseltä yliannostus ainakin.

        Verenkierrossa se kyllä on jäljellä ja vaikuttaa soluihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi jaella vinkkejä koska milloinkaan ei voi tietää miten joku toinen reagoi lääkkeeseen jota itse käyttää.
        Ihmeellisiä neuvoja todella, kyllä kai ihminen pärjäisi ihan ilman mitään buranoita ja viinaa.
        Monet vielä kerskuu näillä kokemuksellaan ihan kun ne olisivat jotakin sankaritekoja jotenkin.

        Nehän luulevatkin olevansa sankareita ainakin ailloin kunpuhuvat viinasta , mutta ei heillä kotona ole ketään jolle vois sankaroida.
        Kuka terve nainen edes alkaisi olemaan ihmisen kanssa jolla on viina jokin tärkeä asia heidän elämässään eihän sellaisten kanssa edes voi keskustella kun ovat omaa itseään täynnä ja kehuvat miten paljon ovat ottaneet, kehuvat tavallisesti myös krapulastaan ihan kun siinäkin olis jotain kehumista. Siinä se niiden aikakin kuluu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tätä ku tuli sitte lukemaan sen jälkeen kuoli vetäny 11 600mg Buranaa kiinnostais tietää että mitä pitäs tehä

        Itekki ottanu eikä tapahtunu yhtää mitää 12v otin eikä tuntunu missää kiva muute 2v myöhemmi vastata


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tradolan ja Gabapentin, hirveä päänkipu ja sitten tulee oksennus. Eli tuli ulos meikäläiseltä yliannostus ainakin.

        Ei pidä leikkiä terveyden kanssa .
        Ja ihme kun ollaan niin keskittyneitä siihen omaan itseensä ja lääkkeisiinja viinaan. Ihan kun maailmassa ei olis muuta ajattelemista . Nuoret ihmiset ei ennen tuollaisia edes keskustelleet , niillä oli muuta tekemistä .


      • Anonyymi
        veebee kirjoitti:

        minkäverran on totta tässä: mutta osastolla hoidossani ollessani olen (luonnollisesti) tavannut itsetuhoisia ihmisiä.. yliannostuksista kuuli tuon tuosta ja jaeltiin vinkkejä.. no mutta se ei ollut se pointti, vaan se, että joku väitti minulle, että kymppiliuksa 400mg buranaa ja pullo votkaa on "helppo" tapa kuolla. Jotenkin se vissiin liittyi siihen, että sydän ei kestä...

        En siis tiedä, mutta mua hirvittää ajatuskin, monesti kuitenkin itsekin humalapäissään ottanut pari-kolme buranaa päänsärkyyn ennen nukkumaan menoa, 3% humalassa.. tuon jälkeen olen jättänyt särkylääkkeet ottamatta öisin.

        Osaisiko joku sanoa mitään järkevää tähän - tietoa, onko burana viina oikeesti hengenvaarallinen yhdistelmä?

        Jos ottaa 10 400mg buranaa kuoleeko siihen ilman isoja kipuja?


    • lääkeaddikti

      no mä syön särkylääkkeitä päivittäin ja oon kärsiny jo kuukauden kovasta surinasta jonka kuulen päässäni ja tuun varmaa kärsimää lopun elämäni..ja maksaa pistelee mutta ei mitään sen kummempaa.

      • Anonyymi

        Jaa ettei kitään sen kummempaa Suhinat päässä on psykiatrian alaa että soita aika niin saat lääkkeet surinoihin


    • 9+4

      kunhan nappaa 10 kpl 800 mg Buranaa, henki lähtee. Saattaa kyllä sattua masuun niin paljon, että soitat piipaan. Mahaan vuotaa taatusti veret.

      • Jannu 160 kaliperine

        Mul oli solisluu poikki, siihen niin särkylääke ja sen jälkeen alko niskaa kramppaa niin eikun lisää särkylääket vaan. tarpeeks kun olin vetäny menin sohvalle istuu ja kattoo telkkaria, hetken päästä huomasin että tajusin kaiken, en pystynyt liikkuu tai puhuu, sattu aivan halvetisti välillä mut ei pystyny vaan puhuu.


      • pöödeli

        ei muuten taatusti lähde, itse otin3päivää sitten 60kpl 600mg buranaa 2 viikon ryyppyputken jälkeen (vielä n,3promillen kännissä, ja tässähän kirjoittelen. Huimaa vaan niinmaan pirusti ,ja jalat ei tahdo kantaa m eikä ruoka maistu.söin myös panacod pillereitä en tiedä kpl määrää, ja10mg diapamia 10 kpl


      • Jjjjjggghjbbb

        Otitko 60 kpl Buranaa kahdessa päivässä.Vai yhdellä kerralla.Itse en kestä kun vain yhden Buranan päivässä.


      • Anonyymi

        Joo no ite oon keränny 20 kpl 800mg buranaa, että joo, ku ottaa ne tai vähä vähemmän, nii kyllä siinä varmaa henki lähtee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo no ite oon keränny 20 kpl 800mg buranaa, että joo, ku ottaa ne tai vähä vähemmän, nii kyllä siinä varmaa henki lähtee

        just kokeilin vetää 24kpl 800 mg kefexiiniä viinan ja oluen kanssa. ei ole tapahtunu toistaiseksi mitään


    • lölölöö

      15g (n. 38 kpl 400mg) annos buranaa on tappava eli sillon pettää sydän ja se on heihei elämä.

      • itsetuhoinen

        Olen itse vetänyt tämän määrän ja vielä tässä kirjoittelen. Mutta uskon että määrä ja sen vaikutus riippuu ottajasta.


      • Anonyymi

        hei! luin kommenttisi itsetuhoisena noin 2 vuotta sitten ja yritin itsemurhaa ottamalla 16g buranaa. hengissä ollaan eikä maksavaurioita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        hei! luin kommenttisi itsetuhoisena noin 2 vuotta sitten ja yritin itsemurhaa ottamalla 16g buranaa. hengissä ollaan eikä maksavaurioita

        Täähän on kerrankin uus keskustelu eli ei kannata


      • Anonyymi

        Kiitos tiedosta. Laitan vanhemmat ostaa buranaa ja sit mie pöllin ne. Tällä hetkellä on 9 ja puol buranaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tiedosta. Laitan vanhemmat ostaa buranaa ja sit mie pöllin ne. Tällä hetkellä on 9 ja puol buranaa.

        Sama


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos tiedosta. Laitan vanhemmat ostaa buranaa ja sit mie pöllin ne. Tällä hetkellä on 9 ja puol buranaa.

        onks itsetuhoisii ajatuksii vai hä? Ja ooks siis lapsi?
        heihei sul o elämä ees nii älä si teeeee mitääää.


      • Anonyymi
        itsetuhoinen kirjoitti:

        Olen itse vetänyt tämän määrän ja vielä tässä kirjoittelen. Mutta uskon että määrä ja sen vaikutus riippuu ottajasta.

        monta buranaa kannattaa ottaa että ei kuole mut haluu niinku sammuu siihe maaha tai sillee, 800 buranaa


      • Anonyymi

        Kun tämän palstan buranajuttuja lukee niin syntyy vahva käsitys siitä, että itsetuhoisen ihmisen tunnistaa siitä, että sen käsi hamuaa buranapurkkia apteekin hyllystä heti apteekkiin tullessaan. Jos noin on niin kannattaa kysyä farmaseutilta ibuprofeenilysiiniä ja noudattaa annosteluohjetta. Kyllä ihmisen henki on arvokas ja huolella vaalittava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        monta buranaa kannattaa ottaa että ei kuole mut haluu niinku sammuu siihe maaha tai sillee, 800 buranaa

        On kyllä lapsellinen tyyli ajatella lukis ensin hieman näiden lääkkeiden käytöstä se kun leikkii kovaa miestä netissä,


    • ylisyöntiäpilleireil

      Mä olen paljon vedellyt lääkkeitä... panadol 1g menee päivässä sen 15 tablettia... ja melkein kuukauden jatkunut kättö... ja mitään ei ole tapahtunut itselleni... terveys on hyvä ja kaikki ok :)

    • help me

      mul on menkat ja oon nyt syöny n. 18h aikana n. 8 x burana 800mg. lisäks join eilen 3siideriä ja drinkin, missä oli viinaa. vatsaan sattuu ja polttelee inhottavasti. ???? pitäiskö mun tehä jotain

      • 88888888

        juu ota närästystabletti koska sua selvästi närästää.


      • !!!
        88888888 kirjoitti:

        juu ota närästystabletti koska sua selvästi närästää.

        Upea neuvo vaikka tulikin puoli vuotta myöhässä. Mahtoikohan auttaa nyt kysyjää.


      • Anonyymi

        Idiootti. Seuraavalla kerralla saattaa auttaa.


      • Anonyymi

        Olis jo pitäny tehdä ajoissa jotakin , jos on niin typerä että väärinkäyttää lääkkeitä niin siinäpä käyttelet.Kyllästyttää nuo ainaiset kehut miten muka otetaan lääkkeitä kirjoituksista jo näkyy että aivovaurio on


    • Käsipuoli

      Mulla solisluu poikki parasta aikaa (kerran leikattu, mutta meni liitoskohdasta uudestaan poikki) ja Panacodit ei auta kipuihin yhtään.Sain 100 kappaletta ja lekuri kehotti ottamaan enintään 8 kpl / vrk. Ei auta yhtään. Onko jollain kokemuksia tehokkaammasta kipulääkkeestä, kuin tuo reseptillä saatava PANACOD?

    • 13+9

      ei mitään

    • olen kuullut tästä

      Heroiini on ainakin kuulemani mukaan huikean tehokas kipulääke.Käytetään esim,sodassa kun jalat ja kädet irtoavat.Saatavissa nykyään vain reseptillä.

      • kelpais

        Vaan ei suomessa :(


      • 9+6

        Sairastatko spitaalia, tietääkseni se on hävinnyt maailmasta jo joskus 30 743 v eKr.


    • tyhmä

      mitenhän käy kun suutuspäissäni vedin 8 kolmiolääkettä?

      • Anonyymi

        Jaa että suutuspäissäni vetelet lääkkeitä. Vähissä on tehtävät ihmisellä .
        Moni lapsellinen mies alkaa veteleen heti lääkkeitä kun vaimo haluaa erota, uhkailee itsemurhalla sun muilla , joten huvittavaa sinänsä että joku suutuspäissään ottaa lääkkeitä, ei se ketään muuta liikuta kun omaa itseään ja terveyttään
        Kas kun ei saada tahtoaan läpi asioissa niin sitten muka otetaan lääkkeitä yliannostuksina , omapa on asiansa , mutta vaikuttaa hieman kehittymättömältä touhulta että yleensä perustelee lääkkeen ottamisen noin.


    • idiootti2

      Söin tossa viimeyönä 2liuskaa panacod 500mg. Päätä särkee ja oksettaa. Mitä pitäisi tehdä ?

      • Kaikkea ne yrittää

        Ellet mennyt jo sairaalaan, voi olla myöhäistä.

        Ellei maksa poksahtanut, on niin loistava tuuri että kannattaa lotota.


    • Pipperipää

      Sitä lakkaa hengittämästä, menehtyy.

    • ankkaaränniin

      Nitroja purkillinen ja pullo wc-ankkaa toimii jos haluaa suolihuuhteluun,että näin meidän naapurin setä kertoi kun sairaalasta yhtenä päivänä palasi. Vittu mikä äijjä...

    • Huhuja

      Buranasta tulee mahahaava, Panadolista tulee maksavaurio, Kodeiiniin voi kuolla jos ylittää 400mg, Tramalista voi tulla epilepsiakohtaus, oxycontiniin voi kuolla hengityslaman takia, buprenorfiinista sammuu ja näkee valveunia.

    • Beentheredonethatn

      Vanha ketju mutta vastaan silti. Itse otin pari yötä sitten 15g parasetamolia, 50mg ketipinoria ja alkoholia. Ja kyllä, tuli aika sekava olo. En pysynyt jaloillani, jos yritin nostaa edes päätäni, alkoi huippaamaan, en pystynyt itse nousemaan istumaan. Ja väsytti todella, vaikka pysyinkin tajuissani.

      • okokokokok

        Jos ihosi alkaa kellertää, maksasi on vaurioitunut. Kantsisko lähtee lääkäriin sit


      • Masentunupaska

        Mä syön päivittäin 50mg ketipinoria ja 40mg serinolia sitten pari kertaa tultu vedettyy burana liuskoi ja valitettavasti vielä hengissä ollaan


    • Vattu.mitä.touhua

      Oon syönyt hammaskipuihin kohta kuukauden buranaa 12-15g/vrk ja vielä pitänee jatkaa samaa tahtia 3 viikkoa. Ei vielä mitään sivuoireita. Säännöllinen vatsansuojalääkitys on. Mahtaakohan se auttaa asiaa ?

    • Eikuole

      Siitä sammuu

    • niquls

      ite vedän täl hetkel vitumoist overdozee 6000mg c vitamiinii ÄLÄ KYSY 5x 305mg magnesiumii 1 liuta panadolii 4 maitohappobakteerii et ei mee maha sekasi si 3jtn en muista

      • Anonyymi

        "ihanaa" et tääl o joku muuki joka vetäny magnesiumii nii en oo ainut mu epätoivoissaa sitä tekee vaik mitä


    • Tyhmäpienipoika

      Mitä jos ottaa 2 strepsilsiä kerralla :D

      • kuolemanpäiväthih

        kuolet välittömästi.


      • 2strepsilsiä

        olet tuhonoma


      • Anonyymi

        No tuossapas oli paljon apua
        Noh rip sit


    • Anonyymi

      Jos nämä 15 kpl 200mg Ketipinor ja 11 kpl 15mg Mirtazapin.. pullosta Meukow:ia kaveriksi.. saako toivottavaa loppu tulosta?

      • Anonyymi

        Ei saa. Ketipinoria taitaa olla hoitoannoksella melkein 1 g verran. Tehokkaimmat lååkkeet ovat parasetamoli, beetasalpaajat ja kalsiumsalpaajat. Subutex ja opiaatit yhdessä viinan kansss on myös toimiva yhdistelmä. Metanoli toimii myös hyvin.


    • Anonyymi

      Ootteko te vähän....

      ???

    • Anonyymi

      Söin kolme suklaakeksiä ja 4dl maitoo, kuolenko yliannostukseen? Mahaan sattuu.

      • Anonyymi

        EKS SITRUUNA JA ASPIRIINI 3000Mg x3 JA BANADOL 6000Mg/ ÖÖÖRP ML.

        JA KOSKENKORVA OO IHAN HYVÄ KIPU LÄÄKE KOKTAILI ?

        -*VAI PAUKKUUKO MAKSA?

        ;)


      • Anonyymi

        kuolet välittömästi.


    • Anonyymi

      Jos vedän 20 600mg buranaa lähteekös henki?

      • Anonyymi

        emmä tiiä ite ainakin aijon vetää uv:een 22x 500mg ja vedän alas ne viinal ja tavoite on se etten selvisi hengissä...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        emmä tiiä ite ainakin aijon vetää uv:een 22x 500mg ja vedän alas ne viinal ja tavoite on se etten selvisi hengissä...

        Hyvä idea itsekkin aijon kokeilla


      • Anonyymi

        Se riippuu ihan ihmisestä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        emmä tiiä ite ainakin aijon vetää uv:een 22x 500mg ja vedän alas ne viinal ja tavoite on se etten selvisi hengissä...

        Ootko elossa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        emmä tiiä ite ainakin aijon vetää uv:een 22x 500mg ja vedän alas ne viinal ja tavoite on se etten selvisi hengissä...

        mites meni??


    • Anonyymi

      Ajattelin nykästä 100kpl 50mg levozsiiniä ja kossupullon. Saas nähä kirjottelenko enää.

      • Anonyymi

        Tsot tsot. Jauhamalla kaikista lääkkeistä jää vaurioita, maksa, munuainen, haima, vatsalaukku, ja pää. Älkää leikkikö.


    • Anonyymi

      Otin kerran 7 tablettia samaan aikaan. Aluksi must tuntui heti paremmalt kipu meni pois ja kaikki oli hyvin. Menin nukkumaan hyvällä tuulella, mutta heräsin noin 3-4 tuntia ihan järkyttävään vatsakipuun mun vatsaan sattui ihan älyttömästi en voinu kun huutaa. Kipu kesti noin 10min se oli huonoimmat 10 min mun elämässä.

    • Anonyymi

      vanha ketju, tiiän, mutta aattelin vaan vastata oman kokemuksen jälkeen kun katon täällä muidenkin kokemuksia. mulla oli tossa just ihan kauhee migreenikohtaus ja nää kohtaukset saa mut ihan sekasin niin otin siinä aluks kaksi 800mg buranaa ja neljä 250mg pronaxenia. tunnin päästä särki päätä niin että otin lisää buranaa ja pronaxenia mut määrää en tosiaan muista, kourasin molemmista purkeista ja heitin suuhun. no sitten sain siinä nukuttua tunnin ja herättyäni tajusin et oli pakko mennä oksentaan. oksensin siinä seuraavan tunnin aikana kolmesti. toivottavasti lähti ne särkylääkkeet samalla

    • Anonyymi

      No siis panadolista voi saada helposti maksavaurion ja lyhytaikaiset oireet on pahoinvointi ja oksentelu tai ainakin mulla oli, en tiiä oon varmaan joskus lukenut vastaavaa mut en muista tarkkaan. Tarvii varmaa ottaa aika paha määrä jos hengestä pitäs päästä :D

    • Anonyymi

      mietin et voisko joku ny vaa kertoa helpon tavan? Lääkkeitä joita saa perus kaupasta yms? Ellei nyt oo joku perus burana mitä kotoa jo löytyy :)

      • Anonyymi

        Helpon tavan lievittää kipua vai? No seuraavasti:

        Lievä kipu: joko ibuprofeiini tai parasetamoli
        Kovempi kipu: sekä ibuprofeiini että parasetamoli
        Vieläkin kovempi kipu: Panacod ibuprofeiini
        Kova kipu: Tramal ibuprofeiini
        Sattuu niin saatanasti: Opamox ibuprofeiini

        Kipu joka jatkuu ja jatkuu ja jatkuu (keskivaikea): Naprokseeni


    • Anonyymi

      oma kokemus 😀 vedin 36 100mg ketipinoria ja 5740mg seroniliä. heräsin teholta. intuboituna ja hengityskoneessa käytynä. kävin lähellä kuolemaa. en suosittele.

    • Anonyymi

      tiiän et vanha keskustelu mut lukiessa halusin kertoo omasta kokemuksesta. Otin 10x 500mg parasetamolii muutama päivää sitte. Seuraavana päivänä oli masu vähä kipee mut ei pahasti, ei oksettanu. Nyt iha normaali olo. Osaaks joku sanoo jos tuli jotai sisäisii vaurioita, josta pitäis huolestuu?

      • Anonyymi

        Suurin suositeltu vuorokausiannos on 3 g (= 3000 mg) parasetamolia. Voit laskea siitä miten paljon meni yli suosituksen ja ne ei ole suosituksia turhaan. Jossain vaiheessa yliannostuksilla leikkimistä parasetamolista tulee maksatoksinen (maksalle myrkyllinen ja tuhoava) tai jopa tappava. Osittain varmaan kiinni yksilöllisistä eroista kenen maksa kestää mitäkin tosin mitä isompiin annoksiin mennään mitä enemmän leikkii tuota rulettia sitä todennäköisemmin saa vaurioita. Voi olla että selvisit tuossa ilman ikävämpiä seurauksia, mutta jos jatkat kyseistä leikkiä kokeillen mitä kestät voi olla että vioitat jossain vaiheessa maksaasi ja se ei ole leikin asia kun tuhoat maksasi. Maksa-arvot voi käydä tutkimassa lääkärissä jos mietityttää.


      • Anonyymi

        en usko että tästä mitään vakavaa on tullut, mutta saanko miten sulla menee tällä hetkellä elämässä?


    • Anonyymi

      Tulee lääkeriippuvuus ja voi kai sitä hulluksikin tulla.

    • Anonyymi

      26kpl 1000g buranaa ottaneena selvitty, mutta oksentelua 10h ajan 20min välein ja vatsakipu niin kova että vei yöunet 1,5kk ajalta

    • Anonyymi

      Itse tulin tänne lukemaan keskustelua itse tuhoisin ajatuksi:) En kyllä vieläkään tiedä miten kuolla nopeasti ilman kipuja. Voiks joku auttaa?

      • Anonyymi

        Unilääkkeet


    • Anonyymi

      joo samoin oon jo pari vuotta lukenu tätä ketjuu ja ainoo lopputulos on et vedän vaan aspirinii määrää en viel tiiä mut aijon ottaa selvää koska kohta on aika lentää.

    • Anonyymi

      mul on kakka hätä

    • Anonyymi

      Näennäinen kipu häviää kunnes se on ikuista riippuen elämänvalinnasta.

    • Anonyymi

      No paracetamolia sisältävä särkylääke on todistettavasti aiheuttanut kuoleman eikä kovin suurella annoksellakaan
      Voihan niistä saada hengityskatkon nukkuessa ja ei sitten heräämään enää.
      Joten paras kun ei leiki lääkkeiden kanssa, siksi niissä lukee miten paljon voi päivässä ottaa ettei tulisi yliannostuksia ä maksa myös vaurioituu pahasti jos ottaa likkaa

    • Anonyymi

      Särkylääkkeet tuhoavat maksan (pahin on Panadol eli parasetamoli). Monet myös voivat aiheuttaa mahahaavan tai verenvuotoa. Se riippuu lääkkeestä. Opioidit voivat lamata hengityksen kun nukut. jne.

    • Anonyymi

      eka alkaa pyöryttää jos se ei oo tappanu sua ja heräät nii alkaa pyöryttää niin paljon et alkaa oksettaa ja sit jonku aikaa nii se menee ohi se pyörrytys loppuje lopuks

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1898
    2. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      134
      1883
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1838
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1630
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      60
      1442
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1256
    7. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1153
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1150
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1148
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1127
    Aihe