Monoteismi? Onko kristtinusko

Teotwawki

monoteimiä, vaikka siellä puhutaan Isästä, Pojasta ja Pyhästä hengestä? Eikö tämä trialgelidraama ole monijumalaisuutta?

11

257

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • bubastis.tmi

onkin kolme päätä? Tai yks pää ja kolme kehoa :D

• Veripurkki

Hyvin mahdollista, sillä ilmestyskirjankin kantavana teemana tuntuu olevan monipäiset/häntäiset/sarviset möröt.

• sanonko mitä.... patriarkaalisesta uskonnosta on kysymys...:-D))))))))))))))))

• on katolinen pappi joka väittää, että Jeesus vasta kuudenneksi suosituin rukouksen kohde nimikristittyjen (TM) kohdalla.
      Eli kymysykseesi sanoisin, että kyseessä on ainakin katolisten kohdalla polyteistinen uskonto, joka verhoutuu monoteismin viittaan.

• tähän päätelmään olen itsekin tullut. Siksi esitin aloituksen, että edes joku tulisi ulos tällaisella vastauksella.

• Yksi Jumala joka ilmenee Isänä,Poikana ja Pyhänä Hengenä. Kolminaisuus ei ole aivan heleppo ymmärtää.

• siinä..

ole mitään ymmärrettävää.

Kolminaisuusoppi on aikojen saatossa väkisin väsätty teologinen oppi, jota edes raamattu ei tue.

Viimeisin jumalahan (PH) keksittiin kirkolliskokouksessa vastauksena johonkin muuhun "harhaoppiin". Jeesus taas ei itse pitänyt itseään jumalana, vaan enempi opettajana. Myös Jahven vaimo on aikojen saatossa häivytetty kuviosta pois.

Katolisilla on sitten vielä omat Neitsyt Maria juttunsa. Koko homman kruunaavat enkelit, pyhimykset, Lusiferit, jne.

Joten kolminaisuusoppi on silkkaa skeidaa. Kristinusko matkii roomalaisten polyteismiä omalla sekopäisellä tavallaan vain.

• ja mitähän muuta minä vajavainen tyhmä ateisiti en sitten ymmärrä....

• siinä.. kirjoitti:

ole mitään ymmärrettävää.

Kolminaisuusoppi on aikojen saatossa väkisin väsätty teologinen oppi, jota edes raamattu ei tue.

Viimeisin jumalahan (PH) keksittiin kirkolliskokouksessa vastauksena johonkin muuhun "harhaoppiin". Jeesus taas ei itse pitänyt itseään jumalana, vaan enempi opettajana. Myös Jahven vaimo on aikojen saatossa häivytetty kuviosta pois.

Katolisilla on sitten vielä omat Neitsyt Maria juttunsa. Koko homman kruunaavat enkelit, pyhimykset, Lusiferit, jne.

Joten kolminaisuusoppi on silkkaa skeidaa. Kristinusko matkii roomalaisten polyteismiä omalla sekopäisellä tavallaan vain.

Kolminaisuusoppi löytyy kyllä Raamatusta hyvin kirkkaana sen näkeville.Kirkolliskokouksissa ei keksitty mitään vaan vahvistettiin alkuseurakunnan oppi, syy tähän oli harhaoppien tunku Kristinuskon piiriin.Eli ihan luonnollinen selitys kirkolliskokouksille.
        Aluseurakunta palvoi Jeesusta Jumalana. Tuomaksen tunnustus(Joh.20:28) hyvä esimerkki tästä. Ei käynyt Jeesus korjaamaan Tuomaksen oikeaa tunnustusta.
        Myös ei-uskovaisten hallitsijoiden välisestä kirjeenvaihdosta paljastuu että Kristyt palvoivat Jeesusta Jumalana.

• Teotwawki kirjoitti:

ja mitähän muuta minä vajavainen tyhmä ateisiti en sitten ymmärrä....

Sitähän minä en voi tietää. Mutta ei kolminaisuusopin ymmärtämisellä ole mitään tekemistä tyhmyyden kanssa. Raamattu itse kehoittaa lukemaan itseään Pyhässä Hengessä. PH avaa ja opastaa Raamatun tekstin ymmärtämisessä.

Voit ajatella tiede pohjalta vaikka niin että määrityksessä käytetään tiettyjä työohjeen mukaisia reagensseja(Raamattua luetaan Pyhässä Hengessä) että saadaan oikia lopputulos. Jos käytetään eri reagensseja(ei lueta Pyhässä Hengessä) kuin työhjeessa(Raamatun ohje) saadaan väärä lopputulos määrityksestä( väärä Raamatun tulkinta).

• se on. Kristinuskossahan on 4 pääjumalaa (Saatanakin kuuluu niihin) ja sekalainen joukko pienempiä apujumalia, joita taivaaliseksi sotaväeksi kutsutaan. Katoliset on luku erikseen. Heillähän esim. Neitsyt Marian ja pyhimysten palvonta on jumalanpalvontaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Persuja ei aluevaltuustoissa näy

Ei tunnu persuja paljon paikalliset asiat kiinnostavan, vaan ainoastaan ulkomaalaiset, joku Israel ja Trumpin fanitus.
      Maailman menoa
      62
      3737
    2. Päivän Riikka: Uudenkaupungin autotehdas hiljeni

Näin ne 100 000 uutta pysyvää ei-tempputyötä yksityiselle sektorille tämän hallituksen ansiosta syntyy. Työntekijöille j
      Maailman menoa
      87
      3128
    3. Riikka vie Suomen kohta ykköseksi työttömyyskisassa

Espanja: 10,5 % Suomi: 10,3 % Ruotsi: 9,3 % Kisa on tiukkaa, mutta Riikalla hyvä draivi päällä. Vasemmistolaisen päämin
      Maailman menoa
      69
      2336
    4. Mikä ihme teitä savolaisia tuossa

p*rs*reiässä niin kiinnostelee? Että siitä pitää päntönnään huutaa.
      Tuusniemi
      14
      1600
    5. Laita tunniste josta kaivattusi tietää sun kirjoittavan täällä

Joku yksilöity yhteinen juttu joka on sun ja kaivattusi välillä. Tuntomerkkinä esim. punainen pipopää, tonttu-ukko tai m
      Ikävä
      66
      1334
    6. Mikä tekee naisesta

Seksikkään ja viehättävän? Entä miehestä?
      Ikävä
      89
      1193
    7. Varusmiehen kuolema

Ei ollut vahinko, ei aiheuttanut vaaraa muille, eikä ollut rikos, mitä jää jäljelle? Oliko kyseessä oman käden kautta lä
      Kajaani
      29
      1059
    8. Kumpaan rahat, mummojen vaippoihin vai Nalle WahIroosille?

JOS siis sinä saisit päättää?
      Maailman menoa
      1
      1001
    9. Huippu, kaupunki ostaa hotellin

Hyvä juttu meillä on oma hotelli iloitsi Pirtihirmukin. Nyt vaan rekryt päälle ja uusi henkilökunta. Tarvitaan tekijöitä
      Ähtäri
      55
      985
    10. Mitä ajattelet rakkaastasi tällähetkellä?

Itse haluaisin jo hänen viereen..
      Ikävä
      47
      962
    Aihe