eilen, Mohikaani, Raamatusta löytämääni totuuteen että myös RAAMATTU SANOO Jeesusta Jumalan KUVAKSI, kun Sinä väitit sitä avauksessasi vain Areioksen harhaopiksi!
Areiokseen en ottanut kantaa, mutta kun Sinä otit esille Areioksen käyttämän sanan metafora, eli kielikuva, joksi Areios on Jeesuksen sanonut, niin totean vain, että se ei ole Areioksen oma keksintö vaan RAAMATTU SANOO Jeesusta Jumalan KUVAKSI eikä Jumalaksi,
2. Korinttolaiskirje
3 "Mutta jos meidän evankeliumimme on peitossa, niin se peite on niissä, jotka kadotukseen joutuvat,
4 niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on JUMALAN KUVA".
Kolossalaiskirje 1
15 "ja hän on näkymättömän JUMALAN KUVA, esikoinen ennen kaikkea luomakuntaa".
Koska myös RAAMATTU SANOO Jeesusta JUMALAN KUVAKSI eikä totiseksi Jumalaksi, niin voisitko, veli Mohikaani, myöntää tosiasiat tosiasioina alkamatta henkilökohtaista nimittelyä?
Lisäksi Jumalan sana kieltää ehdottomasti MINKÄÄN KUVAN asettamista Jumalaksi, joka on paljon, paljon enemmän kuin mikään kuva!
Otin tämän asian esille vielä sen tähden, kun "matiasson" vielä vastaukseni jälkeenkin syytteli ekivaaria ja Hirvasta areiolaisesta harhaopista.
Sananlaskujen 8:22 molemmat suomalaiset Raamatun versiot sanovat Jeesusta Jumalan luomaksi:
Sananl. 8:22 [KR 1933]
"Herra loi minut töittensä esikoiseksi, ensimmäiseksi teoistaan, ennen aikojen alkua."
Ja versio [KR 1992]
22 "Minut Herra loi ennen kaikkea muuta, luomisensa esikoisena, ennen taivasta ja maata". [Job 38:4]
Jeesusta sanoo ihan suomalainen kirkkoraamattu Jumalan luomistyöksi, siis luoduksi. Ja mielestäni se on ihan luonnollista, sillä Jeesus on Jumalan sana, ja kun Jumala harkitsee, mitä aikoo sanoa, hän luo sanaa!
Jätit vastaamatta,
72
996
Vastaukset
- Mohikaania ja muita
Ekivaari on pitkään jatkanut sanan vääntelyään. Hänelle on noita asioita selitetty netmissionissa ja täällä. Mahtaako ikä jo vaikuttaa kun hän ottaa samoja asioita niin kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan. Tai hän on sokeudessaan niin pitkällä ettei näe muuta kuin kuin omat tulkinnat.
sokeaksi, eikä minun kannata vängätä vastaan, koska Jeesus sanoi sokeiksi tunnustautuvien olevan synnittömiä;
Joh. 9:41
"Jeesus sanoi heille: »Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy»".
Minähän pyytelen vain valoa tähän asiaan, sillä tämä itse asia jäi mielestäni keskeneräisenä selvittämättä kun aloitte selvitystenne sijaan ekivaaria ja Hirvasta herjaillen nimittelemään meitä harhaoppiseksi jne.- selitys
ekivaari kirjoitti:
sokeaksi, eikä minun kannata vängätä vastaan, koska Jeesus sanoi sokeiksi tunnustautuvien olevan synnittömiä;
Joh. 9:41
"Jeesus sanoi heille: »Jos te olisitte sokeat, ei teillä olisi syntiä; mutta nyt te sanotte: 'Me näemme'; sentähden teidän syntinne pysyy»".
Minähän pyytelen vain valoa tähän asiaan, sillä tämä itse asia jäi mielestäni keskeneräisenä selvittämättä kun aloitte selvitystenne sijaan ekivaaria ja Hirvasta herjaillen nimittelemään meitä harhaoppiseksi jne.sille kun et nää Jeesuksen selvää sanaa "teidän syntinne pysyy"? Se ei ole sinulle kirjaimellinen.
selitys kirjoitti:
sille kun et nää Jeesuksen selvää sanaa "teidän syntinne pysyy"? Se ei ole sinulle kirjaimellinen.
lihani on kokonaan syntinen eikä siinä asu mitään hyvää, mutta Jumalan tahdosta syntynyt sisäinen minäni on synnitön, koska se on Jumalasta syntynyt, [1.Joh. 3:9].
Miksi et nytkään pysy keskusteltavasssa asiassa, vaan yität siirtyä muihin sivuseikkoihin?- ML213
Ekivaari on pitkään jatkanut sanan vääntelyään. Hänelle on noita asioita selitetty netmissionissa ja täällä.
------
No, oikaise ja opeta edes sinä, miten hän vääntelee Raamatun ilmoituksia mieleisekseen.
Aloita vääntelyn oikaiseminen vaikka tästä jakeesta.Vaikka olen sivullinen, niin itseäni aina kiinnostaa, miten kahden ihmisen ymärryskyvyt,- jotka ymmärtävät jonkun asian erilailla; yhdentyvät ymmärrykseltään.
Niin, kerroppa miten tuostakin ilmoituksesta ihminen voisi ymmärtää Jeesuksen olevan Jumalan.Jumalan kuva ja JUmalan kirkkaus on eri asioita kuin olla Jumala.
Niin, miten ymmärrät tuon jakeen sisällän .
" niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on JUMALAN KUVA". - herätellä
ekivaari kirjoitti:
lihani on kokonaan syntinen eikä siinä asu mitään hyvää, mutta Jumalan tahdosta syntynyt sisäinen minäni on synnitön, koska se on Jumalasta syntynyt, [1.Joh. 3:9].
Miksi et nytkään pysy keskusteltavasssa asiassa, vaan yität siirtyä muihin sivuseikkoihin?sinua perin omituisesta sanantulkinnasta mutta toivottomalta näyttää.
ML213 kirjoitti:
Ekivaari on pitkään jatkanut sanan vääntelyään. Hänelle on noita asioita selitetty netmissionissa ja täällä.
------
No, oikaise ja opeta edes sinä, miten hän vääntelee Raamatun ilmoituksia mieleisekseen.
Aloita vääntelyn oikaiseminen vaikka tästä jakeesta.Vaikka olen sivullinen, niin itseäni aina kiinnostaa, miten kahden ihmisen ymärryskyvyt,- jotka ymmärtävät jonkun asian erilailla; yhdentyvät ymmärrykseltään.
Niin, kerroppa miten tuostakin ilmoituksesta ihminen voisi ymmärtää Jeesuksen olevan Jumalan.Jumalan kuva ja JUmalan kirkkaus on eri asioita kuin olla Jumala.
" niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on JUMALAN KUVA".Onhan täällä palstalla ymmärtäisiäkin, eläviä sieluja, ja se ilahduttaa minua ja monia lukijoita.
- hyödytä
ML213 kirjoitti:
------
" niissä uskottomissa, joiden mielet tämän maailman jumala on niin sokaissut, ettei heille loista valkeus, joka lähtee Kristuksen kirkkauden evankeliumista, hänen, joka on JUMALAN KUVA".mitään. olen nähnyt kun Ekivaari tuo kirjaimellisesti omaa näkökantaansa udestaan esille vaikka se on samassa keskustelussa hänelle selitetty.
hyödytä kirjoitti:
mitään. olen nähnyt kun Ekivaari tuo kirjaimellisesti omaa näkökantaansa udestaan esille vaikka se on samassa keskustelussa hänelle selitetty.
Jumalan sanalla ja useilla Raamatun jakeilla, ettei se ole ekivaarin oma näkökanta, vaan olen sen omaksunut Jeesuksen ja apostolien opetuksista.
- ML213
ekivaari kirjoitti:
Onhan täällä palstalla ymmärtäisiäkin, eläviä sieluja, ja se ilahduttaa minua ja monia lukijoita.
Niin, ymmärrän molempien osapuolten tilaa.Mohoikaanin ja hänen ajattelutavallaan ajattelevien.Sekin on huomioitava, miten vilpittömästi molemmat osapuolet uskovat asiaansa,- jonka ymmärtävät.
Tästä syystä toivoisinkin, jokaisen pysähtyvän pohtimaan syvällisemmin niitä Raamatun ilmoituksia,- jotka sivuavat tätä aihetta.Siis loppujen lopuksi uskomisesta on kysymys.Siis uskomisesta sydämentasolla,- ei niinkään tiedollisesti.
Niin, on vähän saman tasoinen tilanne kun sairaaloisesti mustasukkainen puoliso "herää" todellisuuteen eli hänen on myönnettävä,- edes itselleen, luulemisensa puolisonsa pettämisestä, ja alettava kasvamaan todellisuuteen eli hänen puolisonsa on uskollinen tilanteessa kuin tilanteessa.Tässäkin on vain kysymys uuden asian uskomisesta.Pieni tekijä, mutta valtava vaikutus ihmisen käyttäytyiseen ja mielikuvien rakentumiseen. - matiasson
hyödytä kirjoitti:
mitään. olen nähnyt kun Ekivaari tuo kirjaimellisesti omaa näkökantaansa udestaan esille vaikka se on samassa keskustelussa hänelle selitetty.
1.Korinttolaiskirje:
2:12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
2:15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
2:16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
Siitä syystä ei hän "voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti". 1.Kor. 2:14
Ekivaarilla EI OLE Kristuksen mieli, 1.Kor. 2:16.
Ei, vaan hänellä on jehovantodistajien areiolainen mieli, joka luonnollisesti EI VOI TUNNUSTAA Kristusta Jumalan todelliseksi ainoaksi Pojaksi, Messiaaksi ja meidän Vapahtajaksemme ja Kuninkaaksemme, joka on Isän kanssa YHTÄ ja samaa olemusta kuin Isä Jumala. matiasson kirjoitti:
1.Korinttolaiskirje:
2:12 Mutta me emme ole saaneet maailman henkeä, vaan sen Hengen, joka on Jumalasta, että tietäisimme, mitä Jumala on meille lahjoittanut;
2:13 ja siitä me myös puhumme, emme inhimillisen viisauden opettamilla sanoilla, vaan Hengen opettamilla, selittäen hengelliset hengellisesti.
2:14 Mutta luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti.
2:15 Hengellinen ihminen sitä vastoin tutkistelee kaiken, mutta häntä itseään ei kukaan kykene tutkistelemaan.
2:16 Sillä: "kuka on tullut tuntemaan Herran mielen, niin että voisi neuvoa häntä?" Mutta meillä on Kristuksen mieli.
Siitä syystä ei hän "voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti". 1.Kor. 2:14
Ekivaarilla EI OLE Kristuksen mieli, 1.Kor. 2:16.
Ei, vaan hänellä on jehovantodistajien areiolainen mieli, joka luonnollisesti EI VOI TUNNUSTAA Kristusta Jumalan todelliseksi ainoaksi Pojaksi, Messiaaksi ja meidän Vapahtajaksemme ja Kuninkaaksemme, joka on Isän kanssa YHTÄ ja samaa olemusta kuin Isä Jumala.analyysia Jumalan sanasta vai ekivaarista? Ei minusta löydy mitään hyvää. Mutta kiitetty olkoon Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala ja Isä, josta kaikki on saanut nimensä — Jumalan sanasta löytyy!
Tuo "ainoa Poika"-ilmaisu on räikeässä ristiriidassa kaiken muun Raamatun sanan kanssa. Jeesus on Jumalan ainoa esikoinen, ei Jumalan ainoa poika, sillä "Jumalan pojista" ja "Jumalan lapsista" puhuu sekä VT;n että UT;n kirjoitukset:
2. Kor. 6:18
"ja olen teidän Isänne, ja te tulette minun pojikseni ja tyttärikseni, sanoo Herra, Kaikkivaltias".
Luuk. 6:35
"Vaan rakastakaa vihollisianne ja tehkää hyvää ja lainatkaa, toivomatta saavanne mitään takaisin; niin teidän palkkanne on oleva suuri, ja te tulette Korkeimman lapsiksi, sillä hän on hyvä kiittämättömille ja pahoille".
Joh. 1:12
"Mutta kaikille, jotka ottivat hänet vastaan, hän antoi voiman tulla Jumalan lapsiksi, niille, jotka uskovat hänen nimeensä",
Kaikki Jeesuksen apostolit korostivat, että Jumala on Kristuksen Jeesuksen korottanut Pojakseen hänen kuuliaisuuten, nöyryytensä, kärsimystensä ja ylösnousemuksensa tähden, [Fil.2:5-9 | Room.1:4] eikä hänen lihallisesti steriilin syntymisen vuoksi.
Mielen puhtaus on tosin tässä asiassa ratkaisevin, sillä meitäkin kehotetaan ottamaan sota-aseeksemme sama mieli kuin Kristuksella Jeesuksella oli. Tähän kehotti Jeesus ja tähän kehotti Paavali, samoin kuin Pietarikin:
2. Piet. 3:1
"Tämä on jo toinen kirje, jonka minä kirjoitan teille, rakkaani, ja näissä molemmissa minä muistuttamalla herätän teidän PUHDASTA MIELTÄNNE",
Oman mieleni ja ymmärrykseni jätän Jumalan ja Jeesuksen Kristuksen arvioitavaksi, samoin kuin kaikkien foorumilla kirjoittavien mielen, ja huokailen Kaikkivaltiaan puoleen, että hän antaisi ymmärrystä ymmärtämättömille ja voimaa heikoille!enää mitään mieltä jatkaa tätä ekivarin saattamista Sanan mukaiseen uudestisyntymiseen ja ja Jeesuksen sisäiseen tuntemiseen.
* Olen rukoillut tätä mitä Paavali myös rukoilee, ei ole sis mikään turha viisaus, jonka meiden kaikkien on tarpeellista saada, ja nyt erikoisesti tämä tulisi ekivaarin saada ymmärtää.
* Efe 1:17. "Minä rukoilen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan."
* Tämä on selvää tietoa siitä, että Herraa Jeesusta ei voi oppia tuntemaan pelkällä omaperäisellä ajattelulla ja omalla ymmärryksellä, vaan tulee saada viisautta Jumalalta Hengen ja ilmsetyksen kautta ainoastaan, voi tulla tuntemaan Jeesuksen jumaluus ja ihmisyys, jotka ovat Jeesuksen ominaisuuksia!Mohikaani_27 kirjoitti:
enää mitään mieltä jatkaa tätä ekivarin saattamista Sanan mukaiseen uudestisyntymiseen ja ja Jeesuksen sisäiseen tuntemiseen.
* Olen rukoillut tätä mitä Paavali myös rukoilee, ei ole sis mikään turha viisaus, jonka meiden kaikkien on tarpeellista saada, ja nyt erikoisesti tämä tulisi ekivaarin saada ymmärtää.
* Efe 1:17. "Minä rukoilen, että meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen Jumala, kirkkauden Isä, antaisi teille viisauden ja ilmestyksen Hengen hänen tuntemisessaan."
* Tämä on selvää tietoa siitä, että Herraa Jeesusta ei voi oppia tuntemaan pelkällä omaperäisellä ajattelulla ja omalla ymmärryksellä, vaan tulee saada viisautta Jumalalta Hengen ja ilmsetyksen kautta ainoastaan, voi tulla tuntemaan Jeesuksen jumaluus ja ihmisyys, jotka ovat Jeesuksen ominaisuuksia!jo lähestymme samoja ajatuksia, että
1. Kor. 2:14
"Luonnollinen ihminen ei ota vastaan sitä, mikä Jumalan Hengen on; sillä se on hänelle hullutus, eikä hän voi sitä ymmärtää, koska se on tutkisteltava hengellisesti".
Luonnollinen ihminen ei ole vielä päässyt "tähän päivään" asti että
"Mutta tähän päivään asti Herra ei vielä ole antanut teille sydäntä ymmärtääksenne ja silmiä nähdäksenne ja korvia kuullaksenne."[5.Moos.29:4]
Ihmisen pitää ensin syntyä ylhäältä, jolle Jumala voi antaa ymmärtäväisen sydämen, näkevät sydämen silmät ja kuulevan sydämen korva.
"Jolla on korva, se kuulkoon!"- issaki
Mohikaani_27 kirjoitti:
enää mitään mieltä jatkaa tätä ekivarin saattamista Sanan mukaiseen uudestisyntymiseen ja ja Jeesuksen sisäiseen tuntemiseen.
* Tämä on selvää tietoa siitä, että Herraa Jeesusta ei voi oppia tuntemaan pelkällä omaperäisellä ajattelulla ja omalla ymmärryksellä, vaan tulee saada viisautta Jumalalta Hengen ja ilmsetyksen kautta ainoastaan, voi tulla tuntemaan Jeesuksen jumaluus ja ihmisyys, jotka ovat Jeesuksen ominaisuuksia!kiellät uskosikin Mohikaani.Et usko sen enempää raamatun sanomaan ja kiellät jatkuvasti Pojan puheet sen sivuilla.Kiellät raamatun paikat,etkä edes välitä lukea raamattua, niin mitä sinun uskostasi jää jäljelle? No ARMO, jonka kautta sinulla kuin minullakin on mahdolista pelastua.Et ole oikea mies opettamaan mitään.Olet ihan tavallinen perusjäärä ja ihmisoppien kumartaja
että ei itse tarjoile mitään, mutta nostaa vain Raamatun kirjoituksista keskusteltavaksi sellaisia asioita, joita eräät uskovaisiksi itseänsä sanovat yrittävät piilotella, niin kuin niitä ei olisikaan Raamatussa.
Heprealaiskirje 1
2 "on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut meille POJAN kautta, jonka hän on pannut kaiken perilliseksi, jonka kautta hän myös on maailman luonut
3 ja JOKA, ollen hänen kirkkautensa säteily ja hänen OLEMUKSENSA KUVA ja kantaen kaikki voimansa sanalla, on, toimitettuaan puhdistuksen synneistä, istunut Majesteetin oikealle puolelle korkeuksissa",
Pystytkö, pureskelija, itse tunnustamaan, että Poika on Jumalan kuva, ei itse Isä Jumala? Isä ja Poika ovat kyllä yhtä, mutta eivät yksi.
Apostolit ovat ainakin kolmessa eri UT;n kohdassa sanoneet Jeesuksen, Jumalan Pojan, JUMALAN KUVAKSI eikä Jumalaksi.
- ML213
Jos, joku lukijoista on seurannut tiiviimmin tätäkin keskustelua/pohdintaa, niin tässä on hyvä esimerkki miten ihmisen ymmärryskyky/mielikuvat on vaikea muuttaa.Siis mielenuudistua.
Kun ihminen on omaksunut/opetettu jonkun asian ymmärtämään määrätyllä tavalla ja hän pitää sitä totuutena/todellisuutena.Kun sama ihminen kohtaa elämässää tilanteen, jossa hänelle tuodaan esille uusinäkökulma eli todellisuus, niin hänen on erittäin vikea muuttua mieletään, koska siihen vanhaan ajattelutapaan liittyy toisaalla olevat asiat.
Kun pohdinnan aiheena on , onko Jeesus Jumala, vai saiko Jeesus/Jumalan Poikana Isältään jumaluuden ja kirkkauden, niin tässäkin ilmentyy miten vaikea toisen ihmisen on uskoa selkeitä Raamatun ilmoituksia todeksi,- koska ne sotivat vanhaa opetusta vastaan.
Aivan sama tilanne on kaste asioissa tai miten ymmärretään Jumalan seurakunta kullakin paikkakunnalla.Monen ihmisen on eritttäin vaikea ymmärtää Raamatun ilmoituksessa olevaa selkeää asiaa, koska on aiemmin opetettu/on sisäistänyt väärän mielikuvan.Siis opetuksen, joka alunperinkään ei perustu Raamatun ilmoiutuksien pohjalle, vaan ihmisen omiin kyhäelmiin.
Niin, seuratkaapa tätä ihmisen kehityuksessä olevaa ongelmaa laajemmin muissakin asioissa ja alueilla.Ymmärrän, miten tähän ongelmoitumiseen on Jumala ilmoittanut ohjeen;
"Älkää mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksenne kautta, tutkiaksenne, mikä on Jumalan tahto, mikä hyvää ja otollista ja täydellistä" Room 12:2
On ymmärrettävä ja huomioitava, miten jokaisen sukupolven aikan ihminen aina omaksuu/sisäistää vääriä käsitteitä ja asioita ja pitää niitä' totena.Siis mielenuudistus onkin kasvamista siirtymistä vääristä käsitteistä syvemmälle Jumalan tahtoon ja ymmärrykseen.
"Vanhurskaan polku on kuin aamurusko, joka kirkastuu kirkastumistaan sydän päivään saakka".- esimerkki
Ekivaarin valikoivasta sanantulkinnasta on ne Jeesuksen sanat jotka hän toi esille "teidän syntinne pysyy". Siitä huolimatta hän väittää että kaikki pelastuu.
esimerkki kirjoitti:
Ekivaarin valikoivasta sanantulkinnasta on ne Jeesuksen sanat jotka hän toi esille "teidän syntinne pysyy". Siitä huolimatta hän väittää että kaikki pelastuu.
mitään ristiriitaa, sillä synti pysyy vain siihen saakka, kunnes se pois otetaan. Mutta Jumala ottaa pois koko maailman syntien:
1. Joh. 2:2
"Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös KOKO MAAILMAN syntien".
Hepr. 2:8
"»asetit kaikki hänen jalkojensa alle.» Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta NYT EMME VIELÄ NÄE KAIKKEA hänen valtansa alle asetetuksi".
Ole kärsivällinen, esimerkki! Sinunkin syntisi otetaan kyllä pois, etkä voi synnillä enää leikkiä!- taas kerran
ekivaari kirjoitti:
mitään ristiriitaa, sillä synti pysyy vain siihen saakka, kunnes se pois otetaan. Mutta Jumala ottaa pois koko maailman syntien:
"Ja hän on meidän syntiemme sovitus; eikä ainoastaan meidän, vaan myös KOKO MAAILMAN syntien".
"»asetit kaikki hänen jalkojensa alle.» Sillä, asettaessaan kaikki hänen valtansa alle, hän ei jättänyt mitään hänen allensa alistamatta. Mutta NYT EMME VIELÄ NÄE KAIKKEA hänen valtansa alle asetetuksi".
Ole kärsivällinen, esimerkki! Sinunkin syntisi otetaan kyllä pois, etkä voi synnillä enää leikkiä!vartitornin skeidan mukaan.
taas kerran kirjoitti:
vartitornin skeidan mukaan.
lähteenä on virallinen kirkkoraamattu, ei jehovien eikä helluntailaisten oma lähdekirjallisuus!
- syntini
ekivaari kirjoitti:
Ole kärsivällinen, esimerkki! Sinunkin syntisi otetaan kyllä pois, etkä voi synnillä enää leikkiä!on otettu pois jo ajat sitten kun otin Jeesuksen puhtaana pysyneen veren armon vastaan syntieni sovittajana. Isä näkee minut täydellisenä Poikansa veren läpi. Mutta Jeesuksen sanojen mukaan niitäkin löytyy joilla ne pysyy. Etkö ymmärrä mitä pysyy sana tarkoittaa?
>>>Koska myös RAAMATTU SANOO Jeesusta JUMALAN KUVAKSI eikä totiseksi Jumalaksi,
- okein muistan
vaari väittää että siinä on käännösvirhe mutta ei hän niitä sanankohtia tarkista joilla saadaan Jeesuksen Jumaluus hävitettyä. Hyvä esimerkki ne sananlaskujen kohdat joita hän tyrkyttää vaikka ne on aikaisemmin hänelle oikaistu.
okein muistan kirjoitti:
vaari väittää että siinä on käännösvirhe mutta ei hän niitä sanankohtia tarkista joilla saadaan Jeesuksen Jumaluus hävitettyä. Hyvä esimerkki ne sananlaskujen kohdat joita hän tyrkyttää vaikka ne on aikaisemmin hänelle oikaistu.
olen viitannut vain muutamaan Raamatun jakeeseen joissa selvästi esiintyy Jeesuksen jumaluus. Ei tarvitse kuin lukea, uskoa ja ottaa vastaan.
Miksi ekivaari taistelee Jumalan Sanaa Herraa Jeesusta Kristusta vastaan? Aivana käsittämätöntä!- hirvas
jaikal kirjoitti:
olen viitannut vain muutamaan Raamatun jakeeseen joissa selvästi esiintyy Jeesuksen jumaluus. Ei tarvitse kuin lukea, uskoa ja ottaa vastaan.
Miksi ekivaari taistelee Jumalan Sanaa Herraa Jeesusta Kristusta vastaan? Aivana käsittämätöntä!mitä tarkoittaa jumaluus?
- to..
okein muistan kirjoitti:
VT:n kohdassa ei kerrota Jeesuksen jumaluudesta.
- vielä kummallisemmaksi
jaikal kirjoitti:
Miksi ekivaari taistelee Jumalan Sanaa Herraa Jeesusta Kristusta vastaan? Aivana käsittämätöntä!jos tietäisit kaikki ne kirjoitukset joilla häntä on yritetty opettaa. Aina jostain löytyy pakotie jolla sana saadaan itseään vastaan.
- Jos joku ihminen
to.. kirjoitti:
joka päiva aamusta iltaan pitkään, päivästä toiseen ja vuodesta toiseen kirjoittaisi jostakin kuuluisuudesta, esim Mannerheim, Sibelius tms.
Kaivaisi hänestä kaiken negatiivisen, hänen syntyperästä, perheestä, suvusta ja elämäntyöstä yleensä, tekisi halventavia heittoja herjauksen rajoja hipoen. Jankkaisi ja vänkäisi vaikka yksinään, jos ei muita löydy, niin:
pitäisitkö tällaista henkilöä täysijärkisenä? - se selvästi
to.. kirjoitti:
löytyy. Lue aluksi Hepr.1:1-10 ja Ps.102:25-28.
se selvästi kirjoitti:
löytyy. Lue aluksi Hepr.1:1-10 ja Ps.102:25-28.
kahdeksas jae on lainattu Psalmin 45:6 jakeesta, joka heprealaisissa kirjoituksissa kuuluu:
Psalmit 45
6 (45:7) "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka". [2. Sam. 7:16 ]
Tässä jakeessa siteerataan Daavidille Jumalan antamaa lupausta hänen valtaistuimensa pysyväisyydestä, eikä siinä nimetä ketään Jumalaksi, vaan verrataan ainoastaan kuningassuvun valtaistuinta Jumalan valtaistuimeen.
Kun katolinen kirkko on tehnyt kirjoitusten kopiointeja, on se samalla räikeästi uskaltanut väärentää myös juutalaisten hallusta löytyvää oikeata VT:n tekstiä.
Kaikkien Vanhasta Testamentista UT;iin lainatut siteeraukset olisi syytä tarkistaa, ovatko ne asianmukaisesti hepreasta muille kielille käännetty!- jae 10
ekivaari kirjoitti:
kahdeksas jae on lainattu Psalmin 45:6 jakeesta, joka heprealaisissa kirjoituksissa kuuluu:
Psalmit 45
6 (45:7) "Sinun valtaistuimesi on niin kuin Jumalan, se pysyy ikuisesti, sinun valtikkasi on oikeuden valtikka". [2. Sam. 7:16 ]
Tässä jakeessa siteerataan Daavidille Jumalan antamaa lupausta hänen valtaistuimensa pysyväisyydestä, eikä siinä nimetä ketään Jumalaksi, vaan verrataan ainoastaan kuningassuvun valtaistuinta Jumalan valtaistuimeen.
Kun katolinen kirkko on tehnyt kirjoitusten kopiointeja, on se samalla räikeästi uskaltanut väärentää myös juutalaisten hallusta löytyvää oikeata VT:n tekstiä.
Kaikkien Vanhasta Testamentista UT;iin lainatut siteeraukset olisi syytä tarkistaa, ovatko ne asianmukaisesti hepreasta muille kielille käännetty!jossa Isä sanoo pojastaan että hän on maan perustanut ja taivaat tehnyt. Aabraham sanoo näiden tekijää Jumalaksi. Laitan sanan kohdat jos tarvitset.
ekivaari kirjoitti:
Psalmit 45
Kaikkien Vanhasta Testamentista UT;iin lainatut siteeraukset olisi syytä tarkistaa, ovatko ne asianmukaisesti hepreasta muille kielille käännetty!että se olisi viittaus Psalmeihin.
* mutta Pojasta:
"< Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.>"Jos joku ihminen kirjoitti:
joka päiva aamusta iltaan pitkään, päivästä toiseen ja vuodesta toiseen kirjoittaisi jostakin kuuluisuudesta, esim Mannerheim, Sibelius tms.
Kaivaisi hänestä kaiken negatiivisen, hänen syntyperästä, perheestä, suvusta ja elämäntyöstä yleensä, tekisi halventavia heittoja herjauksen rajoja hipoen. Jankkaisi ja vänkäisi vaikka yksinään, jos ei muita löydy, niin:
pitäisitkö tällaista henkilöä täysijärkisenä?vuodesta toiseen Jumalan sanasta, Jeesuksesta Kristuksesta, ja vastaan myös henkilökohtaisesti kaikkien kirjoitusteni sisällöstä!
Mutta samalla tavalla ovat vastuussa omista kirjoituksistaan ne, jotka minua ja kirjoituksiani pilkkaavat! Jos joku pystyy Jumalan sanalla todistamaan jonkun ajatukseni vääräksi, otan huomioon kaikki vastaväitteet.
Tietääkseni herätyksesssämme ei ole yhtään Mannerheimiin tai Jean Sibeliukseen verrattavaa luonnonlahjakkuutta, josta olisin kirjoittanut jotakin negatiivista.- esitetty kysymys
Mohikaani_27 kirjoitti:
että se olisi viittaus Psalmeihin.
* mutta Pojasta:
"< Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.>"Mikset vastaa siihen?
jae 10 kirjoitti:
jossa Isä sanoo pojastaan että hän on maan perustanut ja taivaat tehnyt. Aabraham sanoo näiden tekijää Jumalaksi. Laitan sanan kohdat jos tarvitset.
kirjoittaja on lainannut Daavidin Psalmia 8, jossa Daavid ylistää Jumalaa hänen kättensä töistä ja teoista. Kristus Jeesus on kirjoitusten mukaan "Jumalan oikea käsi" jota Jumala on käyttänyt valmistaessaan luomakuntaa!
- laitetaan
ekivaari kirjoitti:
vuodesta toiseen Jumalan sanasta, Jeesuksesta Kristuksesta, ja vastaan myös henkilökohtaisesti kaikkien kirjoitusteni sisällöstä!
Mutta samalla tavalla ovat vastuussa omista kirjoituksistaan ne, jotka minua ja kirjoituksiani pilkkaavat! Jos joku pystyy Jumalan sanalla todistamaan jonkun ajatukseni vääräksi, otan huomioon kaikki vastaväitteet.
Tietääkseni herätyksesssämme ei ole yhtään Mannerheimiin tai Jean Sibeliukseen verrattavaa luonnonlahjakkuutta, josta olisin kirjoittanut jotakin negatiivista.nimien Mannerheim, Sibelius tms. tilalle Jeesus Kristus.
Pidätkö Hänen jatkuvaa alentamista ja herjaamista täysjärkisen puuhana? - olla nyt
esitetty kysymys kirjoitti:
Mikset vastaa siihen?
niin että vaari tarvitsee niitä sanankohtia joissa lähtökohtana on Hänen ihmisyys. Vaari ei tajua sitä että Hänen piti puhua niinkuin ihminen. Sana sanoo hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen ja Hän on edelleenkin Ihmisen Poika.
esitetty kysymys kirjoitti:
Mikset vastaa siihen?
tässä, niin vastaan Sinulle siihen kysymykseen.
En lähde etsimään ja selaamaan koko nettiä!
Mikä se kysymyksesi on?Mohikaani_27 kirjoitti:
että se olisi viittaus Psalmeihin.
* mutta Pojasta:
"< Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti, ja sinun valtakuntasi valtikka on oikeuden valtikka.>"omiasi selität! Minun Raamatussani Hepr.1:10 jakeen alaviittauksessa on mainittu lähdetiedoksi Psalmit 8:4 ja 102:26,27.
laitetaan kirjoitti:
nimien Mannerheim, Sibelius tms. tilalle Jeesus Kristus.
Pidätkö Hänen jatkuvaa alentamista ja herjaamista täysjärkisen puuhana?sanaa, Jeesusta Kristusta Jumalan poikana, siis Jumalasta lähteneenä sanana, en Isänä Jumalana;
5. Mooseksen kirja 18
15 "Sinun keskuudestasi, VELJIESI JOUKOSTA, Herra, sinun Jumalasi, herättää sinulle PROFEETAN, minun kaltaiseni; häntä kuulkaa.
18 PROFEETAN minä olen herättävä heille heidän veljiensä keskuudesta, sinun kaltaisesi, ja minä panen sanani hänen suuhunsa, ja hän puhuu heille kaikki, mitä minä käsken hänen puhua.
19 Ja joka ei kuule minun sanojani, joita hän minun nimessäni puhuu, hänet minä itse vaadin tilille.
20 Mutta profeetta, joka julkeaa puhua minun nimessäni jotakin, jota minä en ole käskenyt hänen puhua, tahi puhuu muiden jumalien nimessä, sellainen profeetta kuolkoon.'"
Otan ja ymmärrän Jumalan sanan ihan vakavasti.- on yksi Jeesuksen
ekivaari kirjoitti:
kirjoittaja on lainannut Daavidin Psalmia 8, jossa Daavid ylistää Jumalaa hänen kättensä töistä ja teoista. Kristus Jeesus on kirjoitusten mukaan "Jumalan oikea käsi" jota Jumala on käyttänyt valmistaessaan luomakuntaa!
monista nimistä. Kyllä Isällä itselläänkin on myös oikea käsi. Tiedätkö Eki raamatun uskonsankarit eivät häpeä kutsua häntä Jumalakseen vaikka sinä mitä ihmeellisimmillä selityksillä yrität kieltää tätä totuutta. Jeesus on valmistanut heille kaupungin.
13. Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä.
14. Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata.
15. Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin;
16. mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin.
>>Kristus Jeesus on kirjoitusten mukaan "Jumalan oikea käsi" jota Jumala on käyttänyt valmistaessaan luomakuntaa! ekivaari kirjoitti:
vuodesta toiseen Jumalan sanasta, Jeesuksesta Kristuksesta, ja vastaan myös henkilökohtaisesti kaikkien kirjoitusteni sisällöstä!
Tietääkseni herätyksesssämme ei ole yhtään Mannerheimiin tai Jean Sibeliukseen verrattavaa luonnonlahjakkuutta, josta olisin kirjoittanut jotakin negatiivista.>>>Mutta samalla tavalla ovat vastuussa omista kirjoituksistaan ne, jotka minua ja kirjoituksiani pilkkaavat! Jos joku pystyy Jumalan sanalla todistamaan jonkun ajatukseni vääräksi, otan huomioon kaikki vastaväitteet.
on yksi Jeesuksen kirjoitti:
monista nimistä. Kyllä Isällä itselläänkin on myös oikea käsi. Tiedätkö Eki raamatun uskonsankarit eivät häpeä kutsua häntä Jumalakseen vaikka sinä mitä ihmeellisimmillä selityksillä yrität kieltää tätä totuutta. Jeesus on valmistanut heille kaupungin.
13. Uskossa nämä kaikki kuolivat eivätkä luvattua saavuttaneet, vaan kaukaa he olivat sen nähneet ja sitä tervehtineet ja tunnustaneet olevansa vieraita ja muukalaisia maan päällä.
14. Sillä jotka näin puhuvat, ilmaisevat etsivänsä isänmaata.
15. Ja jos he olisivat tarkoittaneet sitä maata, josta olivat lähteneet, niin olisihan heillä ollut tilaisuus palata takaisin;
16. mutta nyt he pyrkivät parempaan, se on taivaalliseen. Sentähden Jumala ei heitä häpeä, vaan sallii kutsua itseään heidän Jumalaksensa; sillä hän on valmistanut heille kaupungin.
>>Kristus Jeesus on kirjoitusten mukaan "Jumalan oikea käsi" jota Jumala on käyttänyt valmistaessaan luomakuntaa!Jeesuksen ja apostolien opetusta, että YKSIN ISÄ ON JUMALA?
Johannes 17
3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".
1. Korinttolaiskirje 8
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa".
Efesolaiskirje
4:6 "YKSI JUMALA ja kaikkien ISÄ, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa".
Tämä on Paavalin määritelmä Isästä Jumalasta, ja hän on se ...
Ef. 3:15
"josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä",
Poikakin on saanut nimensä Isästä eikä Isä pojasta. Jumala antaa kaikelle nimen. Nimi ei tee jumalaa. Kaiken alkusyy ja alkulähde on Isä, joka on niin suuri, ettei hänellä ole isää eikä äitiä.- ekin kikkailu
ekivaari kirjoitti:
omiasi selität! Minun Raamatussani Hepr.1:10 jakeen alaviittauksessa on mainittu lähdetiedoksi Psalmit 8:4 ja 102:26,27.
on huipussaan. Turha täällä sitten on keskustella kun ekille tuodaan sanasta Jeesuksen Jumaluutta niin usein tulee selitys ei se alkutekstin mukaan ole oikein käännetty. Sano kaikki kohdat missä mielestäsi on käännetty väärin.
- on siinä
ekivaari kirjoitti:
Jeesuksen ja apostolien opetusta, että YKSIN ISÄ ON JUMALA?
Johannes 17
3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".
1. Korinttolaiskirje 8
5 "Sillä vaikka olisikin niin sanottuja jumalia, olipa heitä sitten taivaassa tai maassa, ja niitä on paljon semmoisia jumalia ja herroja,
6 niin on meillä kuitenkin ainoastaan YKSI JUMALA, ISÄ, josta kaikki on ja johon me olemme luodut, ja yksi Herra, Jeesus Kristus, jonka kautta kaikki on, niin myös me hänen kauttansa".
Efesolaiskirje
4:6 "YKSI JUMALA ja kaikkien ISÄ, joka on yli kaikkien ja kaikkien kautta ja kaikissa".
Tämä on Paavalin määritelmä Isästä Jumalasta, ja hän on se ...
Ef. 3:15
"josta kaikki, millä isä on, taivaissa ja maan päällä, saa nimensä",
Poikakin on saanut nimensä Isästä eikä Isä pojasta. Jumala antaa kaikelle nimen. Nimi ei tee jumalaa. Kaiken alkusyy ja alkulähde on Isä, joka on niin suuri, ettei hänellä ole isää eikä äitiä.kun sana niin monessa kohtaa toteaa Jeesuksen Jumaluuden. Sanasta tulee ristiriitainen. Kuulut marginaali ryhmään tässä asiassa. Etkö sinä voisi kunnioittaa suuren enemmistön vakaumusta ja lopettaa meitä loukkaava kirjoittelu.
- issaki
ekivaari kirjoitti:
omiasi selität! Minun Raamatussani Hepr.1:10 jakeen alaviittauksessa on mainittu lähdetiedoksi Psalmit 8:4 ja 102:26,27.
vaan kuuntelee oman yhteisönsä opettajia,ja toistelee niitä kuin papukaija,mitään raamatusta piittaamatta.
Ja vihdoin löytyi!
On kyllä ärsyttävää jo vanhan Mohikaaninkin puolesta, miten tuollainen harhaoppinen pyörittelee ja lyönyt Raamatulla päähän ihan vaan ilkeyttään.
Niin kuin muka valtio(kirkkohan kuuluu valtioon)ja kaikki muut olisivat väärässä ja hän yksin ois se viisas.
Kirjoitit Jeesuksesta kohdan:"Hän on totinen Jumala".
Millähän kohdalla Hän nyt vesittää tuonkin?
Kumma juttu kun kun uus ajatus tulee mieleen niin heti edellinen ei merkitsekkään mitään.
Ei hän Sanaa kunnioita vaan omia ajatuksiaan.
Hän ei käsitä Sanaa.
Jos käsittäisi niin tajuaisi ton:"Hän on totinen Jumala." :)- hirvas
auroraboreallis kirjoitti:
Ja vihdoin löytyi!
On kyllä ärsyttävää jo vanhan Mohikaaninkin puolesta, miten tuollainen harhaoppinen pyörittelee ja lyönyt Raamatulla päähän ihan vaan ilkeyttään.
Niin kuin muka valtio(kirkkohan kuuluu valtioon)ja kaikki muut olisivat väärässä ja hän yksin ois se viisas.
Kumma juttu kun kun uus ajatus tulee mieleen niin heti edellinen ei merkitsekkään mitään.
Hän ei käsitä Sanaa.
Jos käsittäisi niin tajuaisi ton:"Hän on totinen Jumala." :)lahkoilla on oppinsa, ja useimmat tunnustavat monijumalaista uskontoa.
Kuitenkin Jeesus ilmoitti, että Jumala on yksi, ja kannattaa uskoa niin, koska Hän oli Jumalan Poika ja Herra. Varmaan tiesi mistä puhui.
Kirkko kuuluu valtioon, se on selvää, ja Jeesus oli Ihmisen Poika ja Jumalan Poika ja Herra, muttei koskaan itse Jumala.
Tuo pitäisi olla selvä sellaiselle, joka sanoo uskovansa Jeesuksen opetuksiin. - sen lähes
Ja vihdoin löytyi!
Hän ei käsitä Sanaa.
Jos käsittäisi niin tajuaisi ton:"Hän on totinen Jumala." :)kaikki tajuaa mitä Johannes sanoo joka ei tunnusta Jeesusta lihaan tulleeksi tarkoittaa Jumalan lihaan tulemista. Itseasiassa raamatuntutkijat ovat yhtämieltä siitä että Johanneksen evankeliumi on kirjoitettu Jeesuksen Jumaluutta kieltävää harhaoppia vastaan. Ei tarvitse ihmetellä kun hän sanoo Jeesusta Totiseksi Jumalaksi.
- on täysin
selvä asia Hän on Totinen Jumala. Raamattu ei kerro että muilla taivaassa olevilla on sielu muulla kuin Jumalalla.
ekin kikkailu kirjoitti:
on huipussaan. Turha täällä sitten on keskustella kun ekille tuodaan sanasta Jeesuksen Jumaluutta niin usein tulee selitys ei se alkutekstin mukaan ole oikein käännetty. Sano kaikki kohdat missä mielestäsi on käännetty väärin.
kyllä aikanaan,
Matt. 10:26
"Älkää siis peljätkö heitä. Sillä ei ole mitään peitettyä, mitä ei tule paljastetuksi, eikä mitään salattua, mikä ei tule tunnetuksi".
Luuk. 8:17
"Sillä ei ole mitään salattua, mikä ei tule ilmi, eikä kätkettyä, mikä ei tule tunnetuksi ja joudu päivän valoon".
Sitten paljastuu sekin, mitä te sanotte väärin käännetyksi, nimittäin (Sananl.8:22) onko Jumalan sana syntynyt, tehty vai luotu, tahi peräti kaikkea tuota, niin kuin useat hepreankielen asiantuntijat sanovat, että se heprean sana merkitsee kaikkea tuota; "loi", "synnytti" ja "teki".hirvas kirjoitti:
lahkoilla on oppinsa, ja useimmat tunnustavat monijumalaista uskontoa.
Kuitenkin Jeesus ilmoitti, että Jumala on yksi, ja kannattaa uskoa niin, koska Hän oli Jumalan Poika ja Herra. Varmaan tiesi mistä puhui.
Kirkko kuuluu valtioon, se on selvää, ja Jeesus oli Ihmisen Poika ja Jumalan Poika ja Herra, muttei koskaan itse Jumala.
Tuo pitäisi olla selvä sellaiselle, joka sanoo uskovansa Jeesuksen opetuksiin.Raamatun kohta jonka laitoin?
on siinä kirjoitti:
kun sana niin monessa kohtaa toteaa Jeesuksen Jumaluuden. Sanasta tulee ristiriitainen. Kuulut marginaali ryhmään tässä asiassa. Etkö sinä voisi kunnioittaa suuren enemmistön vakaumusta ja lopettaa meitä loukkaava kirjoittelu.
Jumalan sana opettaa, että Jumalan sanasta ei saa
mitään poistaa eikä mitään lisätä. Ja jos ristiriitoja tulee, pitää ensisijaisesti uskoa ja totella sitä, mitä Jeesus ja tunnetut apostolit ovat opettaneet:
1. Timoteuskirje 6
3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja"
Jeesus rukoili Isää ja totesi, että ISÄ YKSIN ON TOTINEN JUMALA:
Johannes 17
3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".
Sen sijaan Jeesus yksin sanoi olevansa ihan avuton:
Joh. 5:30
"EN MINÄ ITSESTÄNI VOI MITÄÄN TEHDÄ. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt".
Jos Jeesus olisi sama kuin Jumala, hän olisi tullut itsestänsä. Mutta hän itse sanoi toisin:
Joh. 8:42
"Jeesus sanoi heille: »Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; EN MINÄ OLE ITSESTÄNI, vaan hän on minut lähettänyt»".
Tit. 2:1
"Mutta sinä puhu sitä, mikä terveeseen oppiin soveltuu", ja siihen soveltuu se, että uskomme Jeesuksen opetukseen, että
Joh. 14:10
"Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, MINÄ EN PUHU ITSESTÄNI; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen".auroraboreallis kirjoitti:
Raamatun kohta jonka laitoin?
tietää, minkä kohdan sinä Raamatusta laitoit? Olet kai sinä laittanut niitä useitakin?!
ekivaari kirjoitti:
tietää, minkä kohdan sinä Raamatusta laitoit? Olet kai sinä laittanut niitä useitakin?!
1.Joh 5:21"Hän on totinen Jumala ja iänkaikkinen elämä."
- miten hänet olisi
ekivaari kirjoitti:
Jumalan sana opettaa, että Jumalan sanasta ei saa
mitään poistaa eikä mitään lisätä. Ja jos ristiriitoja tulee, pitää ensisijaisesti uskoa ja totella sitä, mitä Jeesus ja tunnetut apostolit ovat opettaneet:
1. Timoteuskirje 6
3 "Jos joku muuta oppia opettaa eikä pitäydy meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen terveisiin sanoihin eikä siihen oppiin, joka on jumalisuuden mukainen,
4 niin hän on paisunut eikä ymmärrä mitään, vaan on riitakysymyksien ja sanakiistojen kipeä, joista syntyy kateutta, riitaa, herjauksia, pahoja epäluuloja"
Jeesus rukoili Isää ja totesi, että ISÄ YKSIN ON TOTINEN JUMALA:
Johannes 17
3 "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen".
Sen sijaan Jeesus yksin sanoi olevansa ihan avuton:
"EN MINÄ ITSESTÄNI VOI MITÄÄN TEHDÄ. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt".
Jos Jeesus olisi sama kuin Jumala, hän olisi tullut itsestänsä. Mutta hän itse sanoi toisin:
Joh. 8:42
"Jeesus sanoi heille: »Jos Jumala olisi teidän Isänne, niin te rakastaisitte minua, sillä minä olen Jumalasta lähtenyt ja tullut; EN MINÄ OLE ITSESTÄNI, vaan hän on minut lähettänyt»".
Tit. 2:1
"Mutta sinä puhu sitä, mikä terveeseen oppiin soveltuu", ja siihen soveltuu se, että uskomme Jeesuksen opetukseen, että
Joh. 14:10
"Etkö usko, että minä olen Isässä, ja että Isä on minussa? Niitä sanoja, jotka minä teille puhun, MINÄ EN PUHU ITSESTÄNI; ja Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen".voitu havaita olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen jos hän olisi puhunut vain Jumaluudesta käsin.
- hirvas
erikoista.
Joh. 17:3
Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja HÄNET, jonka sinä olet lähettänyt, JEESUKSEN KRISTUKSEN.
Joh. 8:26
Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta HÄN, joka on MINUT LÄHETTÄNYT, ON TOTINEN, ja minkä minä olen kuullut HÄNELTÄ, sen minä puhun maailman kuulla."
Joh.3:32-34
32 Ja mitä HÄN on nähnyt ja kuullut, sitä HÄN todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
34 Sillä HÄN, jonka JUMALA on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
1.Tess.1:8-10
8 Sillä teidän tyköänne on Herran SANA kaikunut; ei ainoastaan Makedoniaan ja Akaiaan, vaan kaikkialle on teidän uskonne Jumalaan levinnyt, niin ettei meidän tarvitse siitä mitään puhua.
9 Sillä itse he kertovat meistä, millainen meidän tulomme teidän tykönne oli ja kuinka te epäjumalista käännyitte Jumalan tykö, palvelemaan elävää ja TOTISTA JUMALAA
10 ja odottamaan taivaista HÄNEN POIKAANSA, jonka HÄN on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta.
On vain yksi totinen Jumala ja Isä, joka lähetti Poikansa Jeesuksen, ja me odotamme Poikaa vielä uudelleen saapuvaksi, sekin on totisen Isämme tahto. - se vaan on
hirvas kirjoitti:
erikoista.
Joh. 17:3
Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka YKSIN OLET TOTINEN JUMALA, ja HÄNET, jonka sinä olet lähettänyt, JEESUKSEN KRISTUKSEN.
Joh. 8:26
Paljon on minulla teistä puhuttavaa ja teissä tuomittavaa; mutta HÄN, joka on MINUT LÄHETTÄNYT, ON TOTINEN, ja minkä minä olen kuullut HÄNELTÄ, sen minä puhun maailman kuulla."
Joh.3:32-34
32 Ja mitä HÄN on nähnyt ja kuullut, sitä HÄN todistaa; ja hänen todistustansa ei kukaan ota vastaan.
33 Joka ottaa vastaan hänen todistuksensa, se sinetillä vahvistaa, että Jumala on totinen.
34 Sillä HÄN, jonka JUMALA on lähettänyt, puhuu Jumalan sanoja; sillä ei Jumala anna Henkeä mitalla.
1.Tess.1:8-10
8 Sillä teidän tyköänne on Herran SANA kaikunut; ei ainoastaan Makedoniaan ja Akaiaan, vaan kaikkialle on teidän uskonne Jumalaan levinnyt, niin ettei meidän tarvitse siitä mitään puhua.
9 Sillä itse he kertovat meistä, millainen meidän tulomme teidän tykönne oli ja kuinka te epäjumalista käännyitte Jumalan tykö, palvelemaan elävää ja TOTISTA JUMALAA
10 ja odottamaan taivaista HÄNEN POIKAANSA, jonka HÄN on herättänyt kuolleista, Jeesusta, joka pelastaa meidät tulevasta vihasta.
On vain yksi totinen Jumala ja Isä, joka lähetti Poikansa Jeesuksen, ja me odotamme Poikaa vielä uudelleen saapuvaksi, sekin on totisen Isämme tahto.yksinkertaista. Muilla kohdilla jyrätään selvästi sanottu asia.
Raamatun koko konteksti ja otetaan huomioon myös 1.Joh.5:20 jae, jossa puhutaan siitä, mitä varten Jumalan Poika tuli, "tunteaksemme sen Totisen," niin voidaan suoraan todeta, että Jeesuksen oman todistuksen mukaan Jeesus ei tullut maailmaan tehdäkseen oman nimensä tunnetuksi, vaan hän tuli Isän nimeä tunnetuksi tekemään:
Joh. 17:26
"Ja minä olen tehnyt sinun nimesi heille tunnetuksi ja teen vastakin, että se rakkaus, jolla sinä olet minua rakastanut, olisi heissä ja minä olisin heissä."
"En minä itsestäni voi mitään tehdä. Niinkuin minä kuulen, niin minä tuomitsen; ja minun tuomioni on oikea, sillä minä en kysy omaa tahtoani, vaan hänen tahtoaan, joka on minut lähettänyt".
Joh. 6:38
"Sillä minä olen tullut taivaasta, en tekemään omaa tahtoani, vaan hänen tahtonsa, joka on minut lähettänyt".
Lukijat itse päätelkööt, palvovatko he "totisena Jumalana" lähettäjää vaiko lähetettyä!- hirvas
se vaan on kirjoitti:
yksinkertaista. Muilla kohdilla jyrätään selvästi sanottu asia.
jyrätä, koska ihminen ei pysty jyräämään millään Jeesuksen opetusta. Joka uskoo siihen pelastuu, joka ei usko, se tuomitaan kadotukseen.
Ja minä uskon mitä Jeesus itse sanoi:
Mark. 12:29
Jeesus vastasi: "Ensimmäinen on tämä: 'Kuule, Israel: Herra, meidän Jumalamme, Herra on yksi ainoa;
Se on noin ja pysyy iankaikkisesti, paavien, lahkojen väärien profeettojen ja sinunkin väitteistäsi huolimatta.
Mitä Jeesus sanoi ja puhui, siihen sinun ei ole pakko uskoa. Minä taas uskon koska se on totuus.
Yksinkertaista, eikö totta!! - ei kerrota
to.. kirjoitti:
Jes.9:5 Väkevä Jumala Iankaikkinen Isä?!
- fgfkjpweåhgfk
ei kerrota kirjoitti:
on, onks sun pönttö ihan pimee.
ei kerrota kirjoitti:
Jesaja 9:5 jakeessa ei sanota, että syntynyt lapsi on Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, ... vaan siinä sanotaan että "HÄNEN NIMENSÄ ON Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas" jne.
- Eikö riitä
on täysin kirjoitti:
selvä asia Hän on Totinen Jumala. Raamattu ei kerro että muilla taivaassa olevilla on sielu muulla kuin Jumalalla.
ymmärys parempaan? Koko päivän inttäminen on ollut ekivaarilla aivan yhtä tyhjän kanssa, sillä ei jehovalaisopit kestä Raamatun totuuden kanssa.
Suorastaan naurattaa vastauksesi:
>>Jesaja 9:5 jakeessa ei sanota, että syntynyt lapsi on Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, ... vaan siinä sanotaan että "HÄNEN NIMENSÄ ON Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas" jne. - hirvas
Eikö riitä kirjoitti:
ymmärys parempaan? Koko päivän inttäminen on ollut ekivaarilla aivan yhtä tyhjän kanssa, sillä ei jehovalaisopit kestä Raamatun totuuden kanssa.
Suorastaan naurattaa vastauksesi:
>>Jesaja 9:5 jakeessa ei sanota, että syntynyt lapsi on Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, ... vaan siinä sanotaan että "HÄNEN NIMENSÄ ON Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas" jne.sinun kannaltasi yksi mutta. Jeesus tuntee omansa eikä Hän heitä pois yhtäkään, jotka Isä on Hänelle antanut. Minä ja Ekivaari puolustamme sitä totuutta, minkä Pyhä Henki on meille opettanut.
Ei Jeesus kysele sulta yhtään mitään, me tunnemme Hänen äänensä ja Hän meidän.
Näin tulee tapahtumaan, silloin sinun väittelysi on pelkkää tuhkaa. - ajatuksia.
hirvas kirjoitti:
sinun kannaltasi yksi mutta. Jeesus tuntee omansa eikä Hän heitä pois yhtäkään, jotka Isä on Hänelle antanut. Minä ja Ekivaari puolustamme sitä totuutta, minkä Pyhä Henki on meille opettanut.
Ei Jeesus kysele sulta yhtään mitään, me tunnemme Hänen äänensä ja Hän meidän.
Näin tulee tapahtumaan, silloin sinun väittelysi on pelkkää tuhkaa.Ehkä sinäkin hirvas voisit loistaa jehovalaisuutta pantomiiniesityksillä! Alahan kokeilla!:))
Mutta ekivaari on toista maata! Kun hän möläyttelee ja todistelee ihmisoppejaan, jopa irtoaa hyvät naurut!! :-D - to..
jaikal kirjoitti:
>>>Mutta samalla tavalla ovat vastuussa omista kirjoituksistaan ne, jotka minua ja kirjoituksiani pilkkaavat! Jos joku pystyy Jumalan sanalla todistamaan jonkun ajatukseni vääräksi, otan huomioon kaikki vastaväitteet.
"perkeleen" kiusata Jumalaa ja tarjota tälle maallisia valtakuntia? Kas kun ei paljon rahaa ja pitkää ikää?
Totisessa , Kristuxessa , Jumalassa , Tähän perustuxeen minä rakennan minun seurakuntaan kertoo Jeesus Pietarille että Jumala tekee ja rakentaa.
Ja tämä Sanoma yritetään vääntä joxi muux tänä päivänä...miten hänet olisi kirjoitti:
voitu havaita olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen jos hän olisi puhunut vain Jumaluudesta käsin.
mitä hän Isästä ja itsestänsä opetti, että Isä yksinkin totinen Jumala, mutta hän on kaikessa riippuvainen Isästä ja siitä, mitä Isä on hänelle antanut
Joh. 17:7
"Nyt he tietävät, että kaikki, minkä olet minulle antanut, on sinulta".
Isä voisi tehdä Pojalle tämän kysymyksen, mutta Poika ei voisi tehdä Isälle:
1. Kor. 4:7
"Sillä kuka antaa sinulle etusijan? Ja mitä sinulla on, jota et ole lahjaksi saanut? Mutta jos olet sen saanut, niin miksi kerskaat, ikäänkuin se ei olisi saatua?"on täysin kirjoitti:
ero ilmenee siinä, että Poika omistaa vain oman sielunsa, mutta vain Isä Jumala omistaa kaikki sielut:
Hes. 18:4
"Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu — ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee sen on kuoltava»"
Poika ei ostanut ihmisiä itselleen vaan Jumalalle:
Ilm. 5:9
"ja he veisasivat uutta virttä, sanoen: »Sinä olet arvollinen ottamaan kirjan ja avaamaan sen sinetit, sillä sinä olet tullut teurastetuksi ja olet verelläsi OSTANUT JUMALALLE IHMISET kaikista sukukunnista ja kielistä ja kansoista ja kansanheimoista —
Poika toimii Jumalan pehtoorina, Jumalan huoneen haltijana;
Heprealaiskirje 3
6 "mutta Kristus on uskollinen Poikana, hänen HUONEENSA HALTIJANA; ja hänen huoneensa olemme me, jos loppuun asti pidämme vahvana toivon rohkeuden ja kerskauksen".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1212348Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2142000Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j611503Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html1751314- 551238
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä751036Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa63962Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi36907- 52894
- 31855