Juup, olen tässä nyt puolentoista vuoden ajan kärsinyt akuutista telogeenisestä hiustenlähdöstä ja nyt se on muuttunut todella pelottavaksi.
Löytyykö kohtalotovereita?
Olen etsinyt tästä vaivasta tietoa, mutta muuta hoitokeinoa ei ole kuin vain odottelu. Kroonista voisi hoitaa ehkä joissain tapauksissa lääkkeillä mutta akuuttiin auttaa vain lepo ja odotus. Monipuolinen ruokavaliokin auttaa.
En enää uskalla harjata hiuksiani, ettei hiuksia lähtisi nyt niin paljon. Ja paidoista joudun iltaisin nyppimään hiuksia pois vaikka millä mitalla, ei ole mukavaa.
Miten olette itse "hoitanut" hiuksianne ja miten selviätte ylipäätään?
Onko kukaan kokeillut vaivaan Priorinia tai vastaavaa? Auttaako?
Telogeeninen hiustenlähtö
4
5328
Vastaukset
- toinen :
kärsin siitä ja toivon jopa, että talvi jatkuisi, jotta saa pipoa pitää. Lippalakkiin joudun kai pikapuolin tyytymään, kun peruukkikin on muttei tee mieli laittaa sitä päähän.
Olen karseen näköinen "tukkapuoli".
Sänget on alkaneet innostua, mutta hitaasti kasvaa.
Hoitona käytän ja kannattaa käyttää sinkkiä ja kuparia lisäksi. Pesukerrat täytyy vähentää kerta viikossa jos sitäkään. (Paskassa kasvaa jos olla jaksaa). Oikein harmittaa kun lyhyessä ajassa näin on päässyt käymään. Katson vuos sitten otettuja valokuvia ja tosiaan hiuksia oli vaikka muille jakaa. Varmaan on monen muunkin ongelma. - mikä auttaa
krooniseen telogeeniseen hiustenlähtöön? Olen kärsinyt siitä nyt jo seitsemän vuotta, enkä ole löytänyt apua. Nyt alkaa olla viimeiset hetket ennen peruukkikauppaan astumista, joten olispa kiva löytää apua.
- essissi
Pysähtyi hiustenlähtö kuin seinään hiuslaserilla, uusin käsittelyä nyt jonku aikaa, mutta ennen jäi kymmeniä hiuksi yhdellä harjanvedolla ja nyt hyvä että yks kaks hiusta irtoaa. Mulle se ainaki toi avun
- Sunni**
Reilun vuoden on tukka tippunut. Alkuunpanijana toimi ymmärtääkseni stressitilanne (kriisi) joka jäi kroppaan jotenkin päälle. Huomasin itse tukan ohenevan, kampaaja alkoi huomauttamaan että ohenee, tuli kierre -> aloin kyttäämään tippumista. Suihkun jälkeen itkun kanssa kampasin, kourakaupalla tukkaa kampaan ja roskiin. Kiikutin jopa eri roskiksiin kotona, ettei näyttäisi niin karmealta kasalta. Melkein vuosi kului, tukka oheni ja entinen upea paksu "kruunu" oli entinen. Kuiva, rasvoittuva, päänahka kuulsi ja joutui paikkailemaan ettei ihan kaljulta näyttäisi. Hyppäsin labrassa, kävin sisätautilääkärillä ja viimeisimmäksi olen käynyt Hiusakatemiassa kapillaarihoidoissa. Tukkaa tippuu edelleen. Stresaaminen jatkuu, suurin stressin aiheuttaja taitaa tällä hetkellä olla pelko kaljuuntumisesta. Mulla on kuulemma pälvikaljutaipumus. Pitää vaan pitää yllä toivoa, että paluu entiseen on. Priorinit, Viviscalit sun muut tukkatabletit on kokeiltu ja sama olis pistää rahat hyväntekeväisyyteen. Jaksamista ja tsemppiä, helppoa tämä ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232642- 652586
Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1062310- 341599
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2391553- 321537
Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt371462- 281260
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201216- 951181