Palsta kuriin ja heti!

Juutalaisfani

Tämän palstan tarkoituksena on keskustella vain ja ainoastaan JUUTALAISUUDESTA. Palstan tarkoituksena ei ole keskustella Israelin valtiosta, sen hallituksesta, politiikasta tai ongelmista muuten kuin siinä määrin kuin se liittyy juutalaisuuteen.

Israel on juutalainen/juutalaisten valtio, mutta politiikasta keskustelu ei kuulu tähän keskusteluun. Sitä varten on olemassa toisia keskustelupalstoja.

Palsta tarvitsisi kipeästi oman sheriffinsä. Itse toivoisin hänen olevan juutalainen, jotta hän osasi vetää rajaa ja poistaa juutalaisuuteen kuulumattomat viestit. Kuka ryhtyy?

Sitä odoteltaessa: Palsta kuriin ja heti!

101

928

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Aatteleppaite2.0

Nyt kaiken maailman Jeesutelijat ovat vallanneet palstan Yeshuaman jutuillaan joissa ei ole päätä eikä häntää.

Nyt its easiaan eli juutalaisuuteen.
      Näillä kanoilla oli pää,leikataanko pää irti ennen vai jälkeen huispauksen?
      http://www.youtube.com/watch?v=x60G4Zs8J4g

• mathes

Yeshua oli juutalainen, apostolit olivat juutalaisia, suurin osa alkukristityistä oli juutalaisia. Kristinusko on Aabrahamin, Mooseksen, Joosuan, Daavidin ja Salomon usko siis juutalaisuutta.

• Aatteleppaite2.0

on vain uskonto.

• vihdoinkin ne
        Aatteleppaite2.0 kirjoitti:

on vain uskonto.

käyttämäsi luotettavat lähteet, joilla todistat sanomasi? Et ole tähän mennessä viitannut yhtenkään luotettavaan tutkimukseen.

• Aatteleppaite2.0
        vihdoinkin ne kirjoitti:

käyttämäsi luotettavat lähteet, joilla todistat sanomasi? Et ole tähän mennessä viitannut yhtenkään luotettavaan tutkimukseen.

mitä muuta se voi sitten olla?

• edelleenkään

mitä muuta se voi sitten olla?

et osaa todistaa väitteitäsi mitenkään. Sinulla on todistustaakka, mutta et pysty kantamaan sitä. Sinä itse esität väitteitä ja kysyt minulta, mitä ne todisteet sinun järjettömille väitteillesi voisivat olla.

Pakostakin tunnen myötähäpeää vuoksesi. En käsitä, mitä nautintoa saat tuosta, kun jatkuvasti munaat itsesi. Tällä palstalla on paljon tutkimustoiminnan periaatteita tuntevia ihmisiä. Sinä et niihin kuulu.

• Rai ai ai jaa...
        edelleenkään kirjoitti:

et osaa todistaa väitteitäsi mitenkään. Sinulla on todistustaakka, mutta et pysty kantamaan sitä. Sinä itse esität väitteitä ja kysyt minulta, mitä ne todisteet sinun järjettömille väitteillesi voisivat olla.

Pakostakin tunnen myötähäpeää vuoksesi. En käsitä, mitä nautintoa saat tuosta, kun jatkuvasti munaat itsesi. Tällä palstalla on paljon tutkimustoiminnan periaatteita tuntevia ihmisiä. Sinä et niihin kuulu.

Taitaa olla se todellinen syy lisääntyvään huoleesi kasvavasta häpeäntunteesa.

• sinä yrittää
        Rai ai ai jaa... kirjoitti:

Taitaa olla se todellinen syy lisääntyvään huoleesi kasvavasta häpeäntunteesa.

pelastaa onnettoman Aatteleppaiten pulasta. Koska hän itse ei osaa vastata mistään väitteistään, niin sinä voisit auttaa pientä poikaa.

• Rai ai ai jaa...
        sinä yrittää kirjoitti:

pelastaa onnettoman Aatteleppaiten pulasta. Koska hän itse ei osaa vastata mistään väitteistään, niin sinä voisit auttaa pientä poikaa.

Merkittäviä paljastuksia, - pritiivisistä asioista, ja kykenee siihen, toivon itse jatkossakin.

• hänen

Merkittäviä paljastuksia, - pritiivisistä asioista, ja kykenee siihen, toivon itse jatkossakin.

väitteestään "juutalaisuus on vain uskonto". Mielestäsi se on merkittävä paljastus. Käymme uskontotieteellistä keskustelua. Hänen olisi esitettävä tutkimukset, joilla hän kumoaa uskontotieteelliset tutkimukset, jotka väittävät ihan muuta.

Yksinkertaisuudellakin pitäisi olla jotkut rajat. Te molemmat (?) voisitte siirtyä keskustelemaan esim. jollekin fysiikan palstalle, jossa kerrotaan tutkimustuloksista. Te olisitte niitä onnettomia, jotka väittäisitte siellä, että maa on pannukakku ja kuu on juustoa. Teidän todisteet olisivat luokkaa "ymmärtäähän sen nyt jokainen". Loputtomiin inttäisit samaa päähänpinttymääsi ja muut hapeäisivät puolestanne.

• Balttis
        hänen kirjoitti:

väitteestään "juutalaisuus on vain uskonto". Mielestäsi se on merkittävä paljastus. Käymme uskontotieteellistä keskustelua. Hänen olisi esitettävä tutkimukset, joilla hän kumoaa uskontotieteelliset tutkimukset, jotka väittävät ihan muuta.

Yksinkertaisuudellakin pitäisi olla jotkut rajat. Te molemmat (?) voisitte siirtyä keskustelemaan esim. jollekin fysiikan palstalle, jossa kerrotaan tutkimustuloksista. Te olisitte niitä onnettomia, jotka väittäisitte siellä, että maa on pannukakku ja kuu on juustoa. Teidän todisteet olisivat luokkaa "ymmärtäähän sen nyt jokainen". Loputtomiin inttäisit samaa päähänpinttymääsi ja muut hapeäisivät puolestanne.

Tuottavat myös vain tarkastelukulmia asiohin, eivät mitään absolyystä ja lopullista totuutta, kuten on uskon päämäärän kohdalla, kuten voimme vaikkapa Jeesuksen sanoista havaita: "MInä Olen tie, ja TOTUUS, ja elämä."

Tiede on ihan mukavaa ja hyödyllistä, omalla tontillaan pysyessään, mutta muuten se on umpisokea.

Pitää valita oikeat, välineet jos aikoo päästä päämääräänsä, ja et kai sinäkään istu aasinselkään lentääksesi sillä: vaikkapa Jerusalemiin pääsiäiseksi, vaan etköhän sinä lennä sinne lentokoneella, ainakin jos olet suomenjuutalsia.

• eesau?
        Balttis kirjoitti:

Tuottavat myös vain tarkastelukulmia asiohin, eivät mitään absolyystä ja lopullista totuutta, kuten on uskon päämäärän kohdalla, kuten voimme vaikkapa Jeesuksen sanoista havaita: "MInä Olen tie, ja TOTUUS, ja elämä."

Tiede on ihan mukavaa ja hyödyllistä, omalla tontillaan pysyessään, mutta muuten se on umpisokea.

Pitää valita oikeat, välineet jos aikoo päästä päämääräänsä, ja et kai sinäkään istu aasinselkään lentääksesi sillä: vaikkapa Jerusalemiin pääsiäiseksi, vaan etköhän sinä lennä sinne lentokoneella, ainakin jos olet suomenjuutalsia.

kuin nim Jakob aikanaan hän puhui aina absolyyttisesta,suomeksi se on absoluuttinen. Mutta....

• Balttis
        eesau? kirjoitti:

kuin nim Jakob aikanaan hän puhui aina absolyyttisesta,suomeksi se on absoluuttinen. Mutta....

Puhuttiin ruotsia, niin se "absoluyuyuyuyuy...uyuyuytli on tarttunut sieltä.

• Aatteleppaite2.0
        edelleenkään kirjoitti:

sentään,mitä muuta juutalaisuus voi edes olla kuin uskonto,samoin kuin islam,fsm jne

• Aatteleppaite2.0

yritän parhaani jatkossakin.

• sitten

sentään,mitä muuta juutalaisuus voi edes olla kuin uskonto,samoin kuin islam,fsm jne

koskaan suostu esittelemään käyttämiäsi lähteitä?

• tosiaankin

yritän parhaani jatkossakin.

Perustele jatkossa väitteesi edes jotenkin. Niin voisit saavuttaa edes pientä uskottavuutta. Tällä palstalla olisi hyvä vastata sanomisistaan.

• Aatteleppaite2.0
        sitten kirjoitti:

koskaan suostu esittelemään käyttämiäsi lähteitä?

yksinkertaisen asian toteamiseen mitään lähteitä tarvitse,juutalaisuus on VAIN uskonto kuten mikä tahansa muukin.

• mutismia

yksinkertaisen asian toteamiseen mitään lähteitä tarvitse,juutalaisuus on VAIN uskonto kuten mikä tahansa muukin.

Tal tal tal mutismia?

• Mitä vaadit
        tosiaankin kirjoitti:

Perustele jatkossa väitteesi edes jotenkin. Niin voisit saavuttaa edes pientä uskottavuutta. Tällä palstalla olisi hyvä vastata sanomisistaan.

Om aa sitä!

• balttis
        Mitä vaadit kirjoitti:

Om aa sitä!

Sanasta ja Hengestä, Jumalan sanoista syntyneen lahjauskon, - sillä Kristus on voittanut minut.

• Aatteleppaite2.0
        mutismia kirjoitti:

Tal tal tal mutismia?

vain taikauskoa

• Balttis

vain taikauskoa

Koska talmusin mukaan, vain veri tuottaa silloin, sovituksen synneistä, vaikka eí todellakaan mikään kanan tai kukonveri!

• Yisrael 4ever

on vain uskonto.

Minä joudun näköjään joka palstalla kohtaamaan sinun nimimerkillä "aatteleppa ite" tyhmyyksiäsi (huoh!!!)

Taas siis sinä väität, että juutalaisuus on vain uskonto. EIKÄ OLE!!!

Minä olen itse siitä todiste - olen sukujuuriltani sekä äidin, että isän puolelta vahvasti juutalaista sukujuurta, mutta minä uskon Jeshuaan, eli olen Jeesukseen uskova eli messiaaninen juutalainen.

• 12+17
        Yisrael 4ever kirjoitti:

Minä joudun näköjään joka palstalla kohtaamaan sinun nimimerkillä "aatteleppa ite" tyhmyyksiäsi (huoh!!!)

Taas siis sinä väität, että juutalaisuus on vain uskonto. EIKÄ OLE!!!

Minä olen itse siitä todiste - olen sukujuuriltani sekä äidin, että isän puolelta vahvasti juutalaista sukujuurta, mutta minä uskon Jeshuaan, eli olen Jeesukseen uskova eli messiaaninen juutalainen.

olet syntyperältäsi (väittämäsi mukaan) juutalainen,joka on sittemmin kääntynyt kristinuskoon. Miksi sitä pitäisi mainostaa palstalla,jonka aiheena on juutalaisuus eikä kristinusko. En edes odota sinulta asiallista vastausta,toistat itseäsi täällä ilmeisesti loputtomasti. Toisaalla Suomi24:lla on lukuisia omalle uskonnollesi omistettuja palstoja joilla voit toteuttaa itseäsi. Tämä on väärä osoite.

• Rai Dayan

Sekä oikeasta juutalaisuudesta, sen edellytykisistä ja määrittelemisen perusteista, että siitä, kenellä on oikeus Israelin kansalaisuuteen jne.

• mieti tätä

Täällä keskustelu on vinossa koska ihmisillä ei ole tietoa juutalaisuudesta. Kun sitten muutama tulee tuomaan omaa itsekehitettyä sekoitusta niin jutut karkaa yhä mielettömämmiksi.
      Politiikasta voitaisiin keskustella, koska se voisi parhaimmillaan sisältää tosiasioitakin...mutta asenteet ovat nyt niin värittyneitä ettei synny asiallista keskustelua.
      Näinollen tämä palsta on muutaman itseoppineen profeetan temmellyskenttä eikä juutalainen sefu saisi siihen mitään muutosta. Ongelma ei ole väärässä paikassa olevasta aiheessa vaan tekstin sisällössä.

• balttis

Sillä he "oikeauskoiset" käsitykset, pystytään osoittamaan vääriksi, seurauksineen, - niin etteivät nämä "valhetiedon" ja ihmisviisauden pariutumis seurauksena syntynteet riivaajien opit, kestä Tooran ja profeettojen sanan valossa.

• ...
        balttis kirjoitti:

Sillä he "oikeauskoiset" käsitykset, pystytään osoittamaan vääriksi, seurauksineen, - niin etteivät nämä "valhetiedon" ja ihmisviisauden pariutumis seurauksena syntynteet riivaajien opit, kestä Tooran ja profeettojen sanan valossa.

...

• tietoa on

Tässä tietoa juutalaisuudesta:

- vihaa
        - sotaa
        - syrjintää
        - ylimielisyyttä
        - terrorismia
        - ahneutta
        - sadismia
        - ahdasmielisyyttä

Itse ovat antaneet käytöksellään itsestään tällaisen kuvan. Ei ole asenteista kiinni, vaan nähdyistä ja kuulluista tosiasioista.

• Aatteleppaite2.0
        tietoa on kirjoitti:

Tässä tietoa juutalaisuudesta:

- vihaa
        - sotaa
        - syrjintää
        - ylimielisyyttä
        - terrorismia
        - ahneutta
        - sadismia
        - ahdasmielisyyttä

Itse ovat antaneet käytöksellään itsestään tällaisen kuvan. Ei ole asenteista kiinni, vaan nähdyistä ja kuulluista tosiasioista.

ilosamomaa mitä jokainen uskonto levittää,ei uutta auringon alla.

• vanha ja vakaa

ilosamomaa mitä jokainen uskonto levittää,ei uutta auringon alla.

atomipomminkin...

• mieti tätä
        balttis kirjoitti:

Ei se minulla tunnu missään jos täällä ihmisillä on mitä merkillisimmät käsitykset. Harmittaa vain niiden puolesta jotka haluaisivat keskustella asiallisesti ja todellisen tiedon pohjalta palstan aiheesta. Ei kuitenkaan mitään niin pahaa ettei jotain hyvääkin: muutamat tekstit esittelevät kristinuskon näkemykset niin taitavasti ettei kukaan ole osanut selittää niitä niin selkeästi kuin esim Balttis. Hänen itsepaljastusmonologinsa näyttävät kirkkaasti mitä kauniin kiillotetun "rakkauden" takana piilee. Jos minun joskus pitäisi jollekin kertoa muutamalla selkeällä rivillä mitä kristinusko on, niin lainaisin hänen tekstejään. Sen jälkeen ei yksikään täyspäinen koskisi tikullakaan tarjottuun...

• ..

Jos Israelin politiikka ei kuulu juutalaisuuteen, niin ei sitten mikään!

Tekeekö noin kipeää, kun väkivaltauskonnon toimia arvostellaan ympäri maailman? Ei se kuule siitä auta, että tämä palsta joutuisi sensuurin kynsiin, kyllä lehdet silti kirjoittavat miten "jumalan luvattu kansa" tappaa aseettomia siviilejä.

• ei ole

uskonto. Luen palstan otsikko. Israelin polittikasta saa ihan vapaasti keskustella. Tuolla toisaalla on esim. politiikka-kansainvälinen politiikka -palsta. Sinne voi mennä juttelemaan.

• Eepu Eiku
        ei ole kirjoitti:

uskonto. Luen palstan otsikko. Israelin polittikasta saa ihan vapaasti keskustella. Tuolla toisaalla on esim. politiikka-kansainvälinen politiikka -palsta. Sinne voi mennä juttelemaan.

Ikäänkuin lomittain?

• ..
        ei ole kirjoitti:

kuuluu juutalaisuuteen ihan olennaisesti. Ainakin lähi-idässä. Sinua vaan suututtaa, kun et pysty sensuroimaan palstaa.

• Arvostelijatar

Juutalainen sheriffi olisi täällä tarpeen ja heti.

• Aatteleppaite2.0

tulisi ehdottomasti olla ateistisia sheriffejä,he ovat puolueettomia.

• Balttis

tulisi ehdottomasti olla ateistisia sheriffejä,he ovat puolueettomia.

On vallinnut uskon siitä että: ei ole jumalaa, voisi tehdä uskonasiota käsettelevällä toimivasta Sefusta puolueettoman. Ei uskosta osanton ole mikään puolueeton henkilö, vaan hengellisesti kuollut pakana - jolla ei ole muuta jumalaan, kuin se kaikkitietävä: "minä itte" - kunnes kuolema senkin korjaa. Jos istuu umpipimeässä, ei voi oikeastaan edes mielekkäästi yhtyä keskusteluun valosta - jota ei ole edes koskaan nähnyt. Sellaisen ihmisen elämähän on kuin syntymättömän sikiön elämää, äitinsä kohtua avaamatta.

• Aatteleppaite2.0
        Balttis kirjoitti:

On vallinnut uskon siitä että: ei ole jumalaa, voisi tehdä uskonasiota käsettelevällä toimivasta Sefusta puolueettoman. Ei uskosta osanton ole mikään puolueeton henkilö, vaan hengellisesti kuollut pakana - jolla ei ole muuta jumalaan, kuin se kaikkitietävä: "minä itte" - kunnes kuolema senkin korjaa. Jos istuu umpipimeässä, ei voi oikeastaan edes mielekkäästi yhtyä keskusteluun valosta - jota ei ole edes koskaan nähnyt. Sellaisen ihmisen elämähän on kuin syntymättömän sikiön elämää, äitinsä kohtua avaamatta.

ole mikään valinnan tai uskon tulos,se on järkeilyn riemuvoitto se todistaa että joukossamme on itsenäisesti ajattelevia ihmisiä.
        Kaikki me kuollaan samallailla ja maadutaan.ja tottakait ateisti on shefuna järkevämpi kuin hihhuli me olemme todellakin tasaisesti kaikkia uskontoja vastaan.

• Balttis

ole mikään valinnan tai uskon tulos,se on järkeilyn riemuvoitto se todistaa että joukossamme on itsenäisesti ajattelevia ihmisiä.
        Kaikki me kuollaan samallailla ja maadutaan.ja tottakait ateisti on shefuna järkevämpi kuin hihhuli me olemme todellakin tasaisesti kaikkia uskontoja vastaan.

Kirjoitellaan sivutoilla jotka käsittelevät (uskoa), uskomuksia ja uskontoja. Ei se että ihmisellä on vankka mielipiden kuin maailman napana, tarkoita sitä että se olisi totuus. Sekin on vain uskonvalinta, -tosin epäuskon, mutta valinta kumminkin.

• Aatteleppaite2.0
        Balttis kirjoitti:

Kirjoitellaan sivutoilla jotka käsittelevät (uskoa), uskomuksia ja uskontoja. Ei se että ihmisellä on vankka mielipiden kuin maailman napana, tarkoita sitä että se olisi totuus. Sekin on vain uskonvalinta, -tosin epäuskon, mutta valinta kumminkin.

todisteiden,onhan se nyt vaan saatanan typerää uskoa johonkin mutu tuntumalla,asiasta josta ei ole yhtään varteen otettaavaa todistetta.
        Jos YKSIKIN todiste saadaan Jumalasta niin minä olen ensimmäinen jonossa uskovaksi,mutta en silti palvojaksi;)

• Balttis

todisteiden,onhan se nyt vaan saatanan typerää uskoa johonkin mutu tuntumalla,asiasta josta ei ole yhtään varteen otettaavaa todistetta.
        Jos YKSIKIN todiste saadaan Jumalasta niin minä olen ensimmäinen jonossa uskovaksi,mutta en silti palvojaksi;)

Empiirinen tieto loppuu?

• olipa kerran ...
        Balttis kirjoitti:

Empiirinen tieto loppuu?

joihin kaltaisesi idiootti uskoo.

• Balttis
        olipa kerran ... kirjoitti:

Ja sen avulla on mahdollista, vastaanottaa ilmoitus, joka on tuotu meille empiirisen tietomme ja kokemupiirinmme ulko ja yläpuolelta, ja vastaanottaa se edeten kohti uutta ja parempaa: se on Jumalan antamien lupausten täyttymystä. Usko on varmin väline uuden kohtaamiseen, jolla pääsemme murtautumaan oman tuomitun eskistenssimme ulko- ja yläpuolelle; "herätettyinä HÄNESSÄ" - TOISEEN MAAILMAAN, - SE ON PAREMPAAN ELI TAIVAALLISIIN. Juuri tämä on taivaasta lähetetyn ilosanoman ydintä: se tulee luoksemme ylhäältä eikä suinkaan meistä, kuten sadut ja tarinat. Ihminen voi päästä toiseen eksistenssiin "nyt hetkessä", vain uskon kautta: Jumalan sanaan, joka ilmoittaa sen mikä on: vamita ja uutta sekä katoamatonta; - siis saman sanan voimalla, jolla myös "taivas ja maa" ovat vielä keskeneräisenä eksistenssinämme, joka on kulkemassa kohti loppupistettään, eli kaiken valmiiksi tuloa, seuraavaa katoamistaan. Kaiken valmiiksi tulon jälkeen, jää vain se mikä alussa jo oli, eli yksi ainoa "lepäävä" ja Pyhä suuri aina oleva: "Minä Olen". Kunnest taas tulevat uudet taivaat ja uusi maakin jossa vanhurskaus ASUU.

Jes.65:17,19; >> Sillä katso, Minä LUON UUDET TAIVAAT JA UUDEN MAAN. ENTISIÄ EI ENÄÄ MUISTETA, EIVÄTKÄ NE ENÄÄ AJATUKEEN ASTU; vaan te saatte ilota ja riemuita iankaikkisesti siitä, MITÄ MINÄ LUON. Sillä katso, ILOKSI LUON MINÄ JERUSALEMIN, RIEMUKSI SEN KANSAN. MINÄ ILOITSEN JERUSALEMISTA, ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä ("aavan meren tuollapuolen jossakin on maa, jospa sinne kerran...") eikä valituksen ääntä. >>

• Balttis
        Balttis kirjoitti:

Ja sen avulla on mahdollista, vastaanottaa ilmoitus, joka on tuotu meille empiirisen tietomme ja kokemupiirinmme ulko ja yläpuolelta, ja vastaanottaa se edeten kohti uutta ja parempaa: se on Jumalan antamien lupausten täyttymystä. Usko on varmin väline uuden kohtaamiseen, jolla pääsemme murtautumaan oman tuomitun eskistenssimme ulko- ja yläpuolelle; "herätettyinä HÄNESSÄ" - TOISEEN MAAILMAAN, - SE ON PAREMPAAN ELI TAIVAALLISIIN. Juuri tämä on taivaasta lähetetyn ilosanoman ydintä: se tulee luoksemme ylhäältä eikä suinkaan meistä, kuten sadut ja tarinat. Ihminen voi päästä toiseen eksistenssiin "nyt hetkessä", vain uskon kautta: Jumalan sanaan, joka ilmoittaa sen mikä on: vamita ja uutta sekä katoamatonta; - siis saman sanan voimalla, jolla myös "taivas ja maa" ovat vielä keskeneräisenä eksistenssinämme, joka on kulkemassa kohti loppupistettään, eli kaiken valmiiksi tuloa, seuraavaa katoamistaan. Kaiken valmiiksi tulon jälkeen, jää vain se mikä alussa jo oli, eli yksi ainoa "lepäävä" ja Pyhä suuri aina oleva: "Minä Olen". Kunnest taas tulevat uudet taivaat ja uusi maakin jossa vanhurskaus ASUU.

Jes.65:17,19; >> Sillä katso, Minä LUON UUDET TAIVAAT JA UUDEN MAAN. ENTISIÄ EI ENÄÄ MUISTETA, EIVÄTKÄ NE ENÄÄ AJATUKEEN ASTU; vaan te saatte ilota ja riemuita iankaikkisesti siitä, MITÄ MINÄ LUON. Sillä katso, ILOKSI LUON MINÄ JERUSALEMIN, RIEMUKSI SEN KANSAN. MINÄ ILOITSEN JERUSALEMISTA, ja riemuitsen kansastani; eikä siellä enää kuulla itkun ääntä ("aavan meren tuollapuolen jossakin on maa, jospa sinne kerran...") eikä valituksen ääntä. >>

Piti kirjoittaa.

• 3+8
        Balttis kirjoitti:

sitä aikaa, kun sinun kaltaisia ei enää ole. Kaltaisesi ovat käyneet iällisiksi ja kokeneet luonnollisen poistuman.

Juutalaiset pääsevät rauhaan ja uusi aika kukoistaa.

• 6+3
        Balttis kirjoitti:

Piti kirjoittaa.

tosta tulee joku laulu mieleen.

• Balttis
        olipa kerran ... kirjoitti:

Mikä hän ilmoitaa valmistaneensa, sinulle tulevaa suurta lepoa varten, niinkuin on kirjoitettu suurimmasta Sapatista: >> Niin tulivat (ei suinkaan meidän empirisessä kokomuspiirissämme vielä) taivas ja maa KAIKKINE JOUKKOINENSA. Ja Jumala päätti seitsemäntenä päivänä työnsä, jonka hän oli tehnyt, ja LEPÄSI SEITSEMÄNTENÄ PÄIVÄNÄ KAIKESTA TYÖSTÄNSÄ, JONKA HÄN OLI TEHNYT (Siinä eksistenssissä, jossa me nyt ikäänkuin vielä hetken, näytämme muka elävän. - Katoava harha; 1 Moos.2:17.) Ja Jumala SIUNASI SEITSEMÄNNEN PÄIVÄN (ja ainostaan sen kokonaisuudessa) ja pyhitti sen, koska hän sinä päivänä LEPÄSI (ja lepää yhtä, ikäänkuin samaan aikaan, - sen eksistenssin kanssa joka on meille ikäänkuin totta ja vielä läsnä oleva todellisuus, jossa me vielä hetken muka elämme kuolemantuomion alaisina, joka on kuitenkin jo Jumallle päättynyt kuudes päivä.) KAIKESTA LUOMISTYÖSTÄNSÄ, JONKA HÄN OLI TEHNYT. >>

Ja juuri tuohon lepoon, Hänen valmistamaansa lepoon hän kutsuu meitä; ristiinnulitun Jeesuksen Kristuksen kautta, joka myös selvästi sanoi:

Joh.14:31; >> Mutta että maailma ymmärtäisi Minun rakastavat Isää ja tekevät, niinkuin Isä on Minua käskenyt: "NOUSKAA, LÄHTEKÄÄMME TÄÄLTÄ".

• Balttis
        3+8 kirjoitti:

sitä aikaa, kun sinun kaltaisia ei enää ole. Kaltaisesi ovat käyneet iällisiksi ja kokeneet luonnollisen poistuman.

Juutalaiset pääsevät rauhaan ja uusi aika kukoistaa.

Levottomana autuaiden perässä, etsien vaikkapa kirjoitus virheitä, jos et muuta löydä, - kunnes tulet maaksi jälleen; tosin nyt unohtaen kokonnaan tämän tuomion:

>> Ja monet maan tomussa makaavista heräjävät, toiset iankaikkiseen elämään, toiset häpeään ja iankaikkiseen kauhistukseen. >> Joka kuukausi uudenkuun päivänä ja joka viikko sapatina tulee kaikki liha kumarten rukoilemaan minua, sanoo Herra. Ja he käyvät ulos katselemaan niiden miesten ruumiita, jotka ovat luopuneet Minusta; sillä heidän matonsa ei kuole, eikä heidän tulensa sammu, ja HE OVAT KAUHISTUKSEKSI KAIKELLE LIHALLE. >> Jes.66:24; Dan. 12:2

• Balattis
        6+3 kirjoitti:

tosta tulee joku laulu mieleen.

Katsoen etteivät he vain katko viljasta tähkäpäitä sapattina, - levottomina ja pahansuopina etsien syitä mistä heitä voisi syyttää.

• "kirjassa Palestine: Peace Not Apartheid Carter syytti Israelia palestiinalaisten maiden kolonisaatiosta ja piti sitä tärkeimpänä esteenä Lähi-idän rauhalle. Hän vertasi myös Israelin toimia Etelä-Afrikan apartheidiin."

kuinka osuvasti ilmaistu.

• G. G.

>>>Tämän palstan tarkoituksena on keskustella vain ja ainoastaan JUUTALAISUUDESTA. 

• dföslkdfjlkdjöla

Juutalaisuus on vain politiikkaa, koska raamattu on huumeissa kirjoitettua sontaa, samoin kaikki muu uskonto.

• Jälleen paikalle

Etkö todellakaan kykene häpeämään jatkuvaa valehteluasi? Et tietenkään, eiväthän lobbarit sellaiseen kykene.

• Yeshuan nimessä

sillä Israelin pyhä Herra on juutalaisuuden ydin, sen alku ja loppu, väkevä Jumala:

´Herran pelko on kuri viisauteen, ja kunnian edellä käy nöyryys.´ (Snl 15:33)

´Osta totuutta, Älä myy, osta viisautta, kuria ja ymmärrystä.´ (Snl 23:23)

´Salomon, Daavidin pojan, Israelin kuninkaan, sananlaskut, viisauden ja kurin oppimiseksi, ymmärryksen sanojen ymmärtämiseksi, taitoa tuovan kurin, vanhurskauden, oikeuden ja vilpittömyyden saamiseksi, mielevyyden antamiseksi yksinkertaisille, tiedon ja taidollisuuden nuorille. Viisas kuulkoon ja saakoon oppia lisää, ja ymmärtäväinen hankkikoon elämänohjetta ymmärtääkseen sananlaskuja ja vertauksia, viisasten sanoja ja heidän ongelmiansa. Herran pelko on tiedon alku; hullut pitävät halpana viisauden ja kurin.´ (Snl 1)

´Sentähden, kun meillä on näin suuri pilvi todistajia ympärillämme, pankaamme mekin pois kaikki, mikä meitä painaa, ja synti, joka niin helposti meidät kietoo, ja juoskaamme kestävinä edessämme olevassa kilvoituksessa, silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Yeshuaan, joka hänelle tarjona olevan ilon sijasta kärsi ristin, häpeästä välittämättä, ja istui Jumalan valtaistuimen oikealle puolelle. Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne. Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan, ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, Älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee; sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa". Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita? Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia. Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme? Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään. Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut. Sentähden: "Ojentakaa hervonneet kätenne ja rauenneet polvenne"; ja: "tehkää polut suoriksi jaloillenne", ettei ontuvan jalka nyrjähtäisi, vaan ennemmin parantuisi. Pyrkikää rauhaan kaikkien kanssa ja pyhitykseen, sillä ilman sitä ei kukaan ole näkevä Herraa; ja pitäkää huoli siitä, ettei kukaan jää osattomaksi Jumalan armosta, "ettei mikään katkeruuden juuri pääse kasvamaan ja tekemään häiriötä", ja monet sen kautta tule saastutetuiksi, ja ettei kukaan olisi haureellinen tahi epäpyhä niinkuin Eesau, joka yhdestä ateriasta myi esikoisuutensa.´ (Hebr 12)

´Ja te isät, älkää kiihoittako lapsianne vihaan, vaan kasvattakaa heitä Herran kurissa ja nuhteessa.´ (Efe 6:4)

´Ettekö tiedä, että jotka kilparadalla juoksevat, ne tosin kaikki juoksevat, mutta yksi saa voittopalkinnon? Juoskaa niinkuin hän (Mestari Yeshua), että sen saavuttaisitte. Mutta jokainen kilpailija noudattaa itsensähillitsemistä kaikessa; he saadakseen vain katoavaisen seppeleen, mutta me katoamattoman. Minä en siis juokse umpimähkään, en taistele niinkuin ilmaan hosuen, vaan minä kuritan ruumistani ja masennan sitä, etten minä, joka muille saarnaan, itse ehkä joutuisi hyljättäväksi.´ (1. Kor 9:24)

• Yeshuan nimessä

´Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku: Minä tiedän sinun tekosi: sinä et ole kylmä etkä palava; oi, jospa olisit kylmä tai palava! Mutta nyt, koska olet penseä, etkä ole palava etkä kylmä, olen minä oksentava sinut suustani ulos. Sillä sinä sanot: Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston. Minä neuvon sinua ostamaan minulta kultaa, tulessa puhdistettua, että rikastuisit, ja valkeat vaatteet, että niihin pukeutuisit eikä alastomuutesi häpeä näkyisi, ja silmävoidetta voidellaksesi silmäsi, että näkisit. Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus. Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun äänen ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa. Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'" (Ilm 3:14)

• Ei minkään fani

olla jonkun kansan fani? Faniuteen kuuluu sokeus olla näkemättä fanitettavassa olevia heikkouksia ja sen kyllä huomaa näissä Israelin ystävissäkin.
      Vai jotta oikein pukkia haluat kaalimaan vahdiksi, kun palstan seriffin pitäisi olla mielestäsi juutalainen.

• Bibi Veranda

Vain vain lihassa merkattu?

• maspik

tai muuallakaan, kenenkään tarvitse olla "juutalaisfani ", mutta palstan aihe on juutalaisuus ei kristinusko eikä Jeesus .
        Kaikilla uskonnoilla on historiansa, ne ovat syntyneet tiettynä aikana tietyissä olosuhteissa, tietyistä syistä, niin juutalaisuus, kuin kaikki muut. Juutalaisuuden ajatuksia ja näkökantoja täällä vain ei voi esittää, vaan yksi ilmeisen häiriintynyt kristitty kirjoittaja täyttää koko palstan omilla jeesushorinoillaan.Jokainen muu Eniron palsta on aiheenmukaisessa käytössä paitsi tämä. Ihmettelen ylläpidon välinpitämätöntä asennetta.

• Bibi Veranda
        maspik kirjoitti:

tai muuallakaan, kenenkään tarvitse olla "juutalaisfani ", mutta palstan aihe on juutalaisuus ei kristinusko eikä Jeesus .
        Kaikilla uskonnoilla on historiansa, ne ovat syntyneet tiettynä aikana tietyissä olosuhteissa, tietyistä syistä, niin juutalaisuus, kuin kaikki muut. Juutalaisuuden ajatuksia ja näkökantoja täällä vain ei voi esittää, vaan yksi ilmeisen häiriintynyt kristitty kirjoittaja täyttää koko palstan omilla jeesushorinoillaan.Jokainen muu Eniron palsta on aiheenmukaisessa käytössä paitsi tämä. Ihmettelen ylläpidon välinpitämätöntä asennetta.

Ole juutalainen veljenne, joka surmattiin, kuin Jumalan karista: Jes.53:ssa osoittaa ja historia todistaa?

• konstit on monet
        Bibi Veranda kirjoitti:

Vain vain lihassa merkattu?

ONKO SYDÄMESSÄ ESINAHKA? Kaikkea sitä kristittyjen sydämessä on. Pitää suorastaan ihailla sitä akropatiaa, millä te olette saaneet käännettyä vanhan kunnon tekstin (aivan kirjaimellisesti,) uuteen uskoon.

• Abi bin
        konstit on monet kirjoitti:

ONKO SYDÄMESSÄ ESINAHKA? Kaikkea sitä kristittyjen sydämessä on. Pitää suorastaan ihailla sitä akropatiaa, millä te olette saaneet käännettyä vanhan kunnon tekstin (aivan kirjaimellisesti,) uuteen uskoon.

Mutta vain ne, joilla on myös oleva Aabrahamin usko, siunataan yhdessä hänen kanssaa. Usko ympärileikaa sydämet ja ilman sitä on mahdotonta olla Jumalalle otollinen, vaikka kuinka leikeltäisiin lihaa.

• Ippola kella
        maspik kirjoitti:

ketjun aloittja kehuu olevansa "juutalaisfani". Ja sen tasoosia on kyllä jututkin.

• autss!
        Abi bin kirjoitti:

Mutta vain ne, joilla on myös oleva Aabrahamin usko, siunataan yhdessä hänen kanssaa. Usko ympärileikaa sydämet ja ilman sitä on mahdotonta olla Jumalalle otollinen, vaikka kuinka leikeltäisiin lihaa.

oman pippelinsä ja huomattuaan kuinka pipiä se tekee, lopetti koko ympärileikkauksen. (Luuk.21 Kun oli tullut kahdeksas päivä ja lapsi oli ympärileikattava, hän sai nimen Jeesus).

• fanille

painu vittuun siitä uhoamasta

• bipin pien

Sanatkin putoavat alatyylisiksi.

• Merkitty mies

Täyskäännös oikeaan päin!

Katse Yeshuaan päin!

Lepo!

• Yeshuan nimessä

Katseenne Jerusalemia päin kääntäkää!
        Katseenne ylöspäin nostakaa!
        Sydämmenne vastaanottavaiseksi repäiskää!
        Yhteen ääneen koko sydämestänne huutakaa: "Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen!"
        Armon ja rukouksen Henki vastaanottakaa!
        Suullanne Yeshua tunnustakaa Jumalan Pojaksi!
        Sydämenne ympärileikkauksen kautta mieleltänne uudistukaa rakastamaan Herraa ja lähimmäisiä!
        "Amen, Amen, Amen!" huutakaa.

Tämän jälkeen jokainen ottakoon kasteen Yeshuan nimessä ja yhteen kokoontuessanne kiittäkää ja ylistää ja täyttykää Pyhällä Hengellä ja Raamatun kautta oppikaa tuntemaan Isä Yeshuan nimessä, samoin Hengen armolahjat runsaana toimikoon rakennukseksi ja rakastakaa toisianne puhtaasta sydämmestä ja yhteysateriaa Yeshuan nimessä nauttikaa ja pitäkää huolta heikoista ja sairaista ja vajavaisista kukin ei omaa etuaan vaan lähimmäistensä parasta muistaen, niinkuin Yeshua on teitä muistanut, amen.

• Tapio A. Kärnä
        Yeshuan nimessä kirjoitti:

Katseenne Jerusalemia päin kääntäkää!
        Katseenne ylöspäin nostakaa!
        Sydämmenne vastaanottavaiseksi repäiskää!
        Yhteen ääneen koko sydämestänne huutakaa: "Siunattu olkoon hän, joka tulee Herran nimeen!"
        Armon ja rukouksen Henki vastaanottakaa!
        Suullanne Yeshua tunnustakaa Jumalan Pojaksi!
        Sydämenne ympärileikkauksen kautta mieleltänne uudistukaa rakastamaan Herraa ja lähimmäisiä!
        "Amen, Amen, Amen!" huutakaa.

Tämän jälkeen jokainen ottakoon kasteen Yeshuan nimessä ja yhteen kokoontuessanne kiittäkää ja ylistää ja täyttykää Pyhällä Hengellä ja Raamatun kautta oppikaa tuntemaan Isä Yeshuan nimessä, samoin Hengen armolahjat runsaana toimikoon rakennukseksi ja rakastakaa toisianne puhtaasta sydämmestä ja yhteysateriaa Yeshuan nimessä nauttikaa ja pitäkää huolta heikoista ja sairaista ja vajavaisista kukin ei omaa etuaan vaan lähimmäistensä parasta muistaen, niinkuin Yeshua on teitä muistanut, amen.

Pian Israelissa alkaa ihmiskunnan viimeisin sota ,jolloin koko jengi luopuu juutalaisista,pahasta ja rahasta !

• Pahan palvelija
        Tapio A. Kärnä kirjoitti:

Pian Israelissa alkaa ihmiskunnan viimeisin sota ,jolloin koko jengi luopuu juutalaisista,pahasta ja rahasta !

Raamtussa on ennustettu Isän Jumalan tahdon mukaan ja jihadin murhaajat toimivat Hitlerin pahuuden henkivaltojen jatkajina.

• mij zeh?
        Pahan palvelija kirjoitti:

Raamtussa on ennustettu Isän Jumalan tahdon mukaan ja jihadin murhaajat toimivat Hitlerin pahuuden henkivaltojen jatkajina.

yhtään mitään Hitleristä tai islamista.

• Paha sitä vaikuttaa
        mij zeh? kirjoitti:

vallassaan olevien ihmisten kautta ja voidaan nähdä hedelmistään. Laittomuus on syntiä, mutta Jumala tahtoo vanhurskautta.

• maspik
        Paha sitä vaikuttaa kirjoitti:

vallassaan olevien ihmisten kautta ja voidaan nähdä hedelmistään. Laittomuus on syntiä, mutta Jumala tahtoo vanhurskautta.

torah, vaikka kristityt ovat yrittäneet sen hävittää. Kristinskon hedelmät ovat olleet hirvittävät, siinä olet oikeassa .
        Sana joka suomeksi on käännetty vanhurskaudeksi tarkoittaa hepreassa oikeudenmuakaisuutta, sitä Jumala juuri halua, että ihminen tekee oikein, ei että hymistelee keksimistään uskonopeista vaan tekee oikein."Vain tätä JHWH sinulta odottaa: tee sitä mikä on oikein, osoita rakkautta ja hyvyyttä ja vaella valvoen, Jumalaasi kuunnellen. "

• Mooseksen kautta
        maspik kirjoitti:

torah, vaikka kristityt ovat yrittäneet sen hävittää. Kristinskon hedelmät ovat olleet hirvittävät, siinä olet oikeassa .
        Sana joka suomeksi on käännetty vanhurskaudeksi tarkoittaa hepreassa oikeudenmuakaisuutta, sitä Jumala juuri halua, että ihminen tekee oikein, ei että hymistelee keksimistään uskonopeista vaan tekee oikein."Vain tätä JHWH sinulta odottaa: tee sitä mikä on oikein, osoita rakkautta ja hyvyyttä ja vaella valvoen, Jumalaasi kuunnellen. "

Aabrahamin ja Jaakobin ja Israelin jälkeläiselle. Ja Jumala palavasti tahtoo vanhurskaan tahtonsa täyttymistä, samoin myös vanhurskautensa vastaanottamista, sillä Isä näki, että ihmiset eivät sitä voi itsessään omassa voimassaan täyttää, sillä laki on hengellinen, mutta ihminen on lihallinen. Siksi Isä lähetti Pojan Yeshuan sovittamaan ihmisten synnit ja kun Yeshua nousi taivaaseen, niin lähetti Pyhän Hengen kasteen hengellisenä sateena ja siitä on kirjoitettu Uuden Testamentin Apostolien Teoissa, sen alussa, kun täysin juutalainen alkuseurakunta sai vastaanottaa tuon lupauksen täyttymisen ja sitä seurasi apostolien vaeltaminen Jumalan ja Herran voimassa ja rohkeasti julistivat Jumalan Sanaa Pyhässä Hengessä ja samoin Yeshua paransi sairaita antoi vanhurskauttaan todistuksena ja opetuksena ja muistutti pyhistä kirjoituksista näiden lupausten täyttymisestä, sillä ilman sitä Hengen vuodatusta ja Jumalan voiman vaikutusta ei hyvä sanoma olisi voinut tulla ihmisille tunnetuksi ja pelastuksen toivoksi ja sydämen uskoksi ja Hengen vaikuttamaksi rakkaudeksi Herraa ja lähimmäisiä kohtaan. Mitään väärää eivät Jerusalemissa juutalaiset apostolit ja Yeshuan opetuslapset tehneet vaan olivat yhdessä koolla ja nauttivat yhteysateriaaa ja rukoilivat ja ylistävät Jumalaa ja julistavat hyvää sanomaa, sillä ilman Pyhän Hengen kasteen armolahjaa, ei voi ihmine vaeltaa Jumalan lain vanhurskaassa täyttymisessä ja sen hengellisessä Jumalan tahdossa, sillä joka vaeltaa Yeshuassa ja hänen Henkensä täyteydessä lakkaa kaikesta laittomuudesta eli synnistä eli lain vastaisesta rakkaudettomuudesta Herraa ja lähimmäisiä kohtaan, niinkuin on kivitauluihin kirjoitettu ja samoin sydämen ympärileikkauksessa ihmisten sydämmiin Jumalan vanhurskaus vuodatetaan lain täyttymiseksi heissä ei omavanhurskaudessa ja ihmisen oman ansion korostumisessa vaan yksin ansiottomassa vastaanottamisessa ja kiitoksen ja kunnian sen hyvän vanhurskauden antajalle Isälle Jumalalle Yeshuan nimessä, sillä hänessä on Jumalan vanhurskaus pyhässä veressä sovituksena ja elävässä vedessä puhdistettuna ja Pyhässä Hengessä todistettuna ja vahvistettuna. Näin myös Yeshua uskon alkajana ja täyttäjänä on ylistyksen kohde ja Herra, joka pelastaa ihmiset synneistään ja antaa Henkensä voimassa vapauden vaeltaa vanhurskaudessaan ja puhtaudessaan ja pyhyydessään, ilman synnin harjoittamista ja tekemistä, sillä siitä tunnetaan Jumalan lapset Yeshuassa, valitettavasti Paha tekeytyy vanhurskauden palvelijaksi ja käyttää myös Jeesuksen nimeä petollisuudessaan tehdessään valheitaan ja murhiaan, samoin kaikkea muuta laittomuutta. Mutta myöskään ilman Yeshuaa ei lainalaisuudessa kukaan ihminen itsessään voi vaeltaa Jumalan vanhurskaudessa, vaikka voikin täyttää lakia yhdessä ja toisessa myös omassa voimassa, mutta ei voi rakastaa Herraa Jumalaa ja Yeshuaa, niinkuin Isä lapsilleen tahtoo antaa voimaa myös rakastaa vihamiehiään ja rukoilla puolestaan ja tehdä hyvää vastustajilleen hyväksi ei pahaksi, sillä hyvään Isä kutsuu lapsiaan, vanhurskaaseen ja pyhään, Yeshuan opetuslapseuteen, sillä Herra ei tehnyt pahaa vaan paljon hyvää, myös voimakkaasti ja totuudellisesti arvosteli vastustajiaan, sillä estivät Jumalan vanhurskauden menestymistä omalla ja myös toisten osalla, kun valheilla estivät Jumalan vanhurskauden täyttymistä kasteissa ja hyvän sanoman leviämisessä, samoin parantumisissa sapattina, sillä hyvää sallitaan silloin tehdä, ja jopa kuolleista heräämisissä, sillä Jumalan kirkkaus niissä korotettiin, sillä vain Jumalalla on elämän ja kuoleman avaimet ja vain Herra voi syntejä anteeksiantaa, samoin siunata ja kirota, jos on tahtonsa kurituksessa ja rakkaudessa, mutta ne on jätettävä Jumalalle, eikä ihmisinä sielullisina antaa ukkosen jyristä ja salamoiden iskeä vastustajiin, niinkuin voimme lukea Yeshuan opetuksesta, sillä tuomionsa ovat vanhurskaat, samoin armonsa ja pitkämielisyytensä ja rakkautensa miittaamaton, vaikkei pohjaton, sillä myös tuomionsa ovat olemassa ja samoin tulijärvi pohjaton maapallon ytimessä, muttei tahdo yhdenkään hylkäävän armoansa, joka kasvattaa vanhurskaudessaan pyhitykseen ja puhtauteen ja kaikkeen hyvään hengelliseen, amen.

• mij zeh? kirjoitti:

Tässä sopivat jakeet Aatusta:
        Daniel, luku 8:
        23. Ja heidän valtansa lopulla, kun luopiot ovat täyttäneet syntiensä mitan, nousee kuningas, kasvoilta röyhkeä ja juonissa taitava.
        24. Ja väkevä on hänen voimansa, vaikka ei tosin hänen omasta voimastaan, ja >>>ihmeellisen paljon hän saa aikaan hävitystä;

• 18+18
        Yakov kirjoitti:

Tässä sopivat jakeet Aatusta:
        Daniel, luku 8:
        23. Ja heidän valtansa lopulla, kun luopiot ovat täyttäneet syntiensä mitan, nousee kuningas, kasvoilta röyhkeä ja juonissa taitava.
        24. Ja väkevä on hänen voimansa, vaikka ei tosin hänen omasta voimastaan, ja >>>ihmeellisen paljon hän saa aikaan hävitystä;

Salli mun nauraa.

• Tietysti kärsivänä
        18+18 kirjoitti:

Salli mun nauraa.

Jumalan Poikana kantoi sinunkin syntisi, samoin muiden, mutta jotta voisit vastaanottaa armoaan ja pääsisit eroon synneistäsi, sinun tulee syntyä elävästä vedestä, jota antaa anoville nimessään, samoin Pyhästä Hengestä, sillä on opetuslapsien Puolustajana tuloonsa asti, samoin saamme tulla Jumalan opettajamaksi.

> Salli mun nauraa.

Siitä vaan, niin Herrakin nauraa vastustajilleen, mutta sinun on hyvä tiedostaa, että Yeshualla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä, joten on naurun lisäksi hyvä rauhaa tehdä, sillä aivan varmaa on, että Herra voi nauraa viimeksi, sillä tulee asettamaan järjestykseen, niinkuin Jumala tahtoo ja tapahtuu, kun sapatinlepo maailmaan Uuden Jerusalemin kautta laskeutuu.

• Yeshuan nimessä
        18+18 kirjoitti:

Salli mun nauraa.

Salli mun surra, ja lisäksi rukoilla, että tietäisit, mikä rauhaasi sopisi.

• 5+13
        Tietysti kärsivänä kirjoitti:

Jumalan Poikana kantoi sinunkin syntisi, samoin muiden, mutta jotta voisit vastaanottaa armoaan ja pääsisit eroon synneistäsi, sinun tulee syntyä elävästä vedestä, jota antaa anoville nimessään, samoin Pyhästä Hengestä, sillä on opetuslapsien Puolustajana tuloonsa asti, samoin saamme tulla Jumalan opettajamaksi.

> Salli mun nauraa.

Siitä vaan, niin Herrakin nauraa vastustajilleen, mutta sinun on hyvä tiedostaa, että Yeshualla on kaikki valta taivaassa ja maan päällä, joten on naurun lisäksi hyvä rauhaa tehdä, sillä aivan varmaa on, että Herra voi nauraa viimeksi, sillä tulee asettamaan järjestykseen, niinkuin Jumala tahtoo ja tapahtuu, kun sapatinlepo maailmaan Uuden Jerusalemin kautta laskeutuu.

Herra tarkoittaa Jumalaa, ei Jeesusta.

En tiedä nauraako sinulle tai kenelle muullekkaan.
        Mielestäni lapsellinen ajatus koko Jumalan nauraminen, sen voi ymmärtää vain aikansa "lapsena", ja meidän olemattoman käsityskykymme ja Jumalan inhimillistämisen ihmisen kaltaiseksi , tuotteena.

• 8+13
        Yeshuan nimessä kirjoitti:

Salli mun surra, ja lisäksi rukoilla, että tietäisit, mikä rauhaasi sopisi.

ei sillä ole mitään merkitystä, kuolleet ( jeesus) eivät auta ketään. Eivät pysty, eivätkä kykene.

Laittomuuden lapsilla ei ole toivoa, heillä on ainoastaan valheturva.

• 18+18 kirjoitti:

Salli mun nauraa.

...viattomana ja synnittömänä Golgatan ristillä ja siksi Hän kykeni sovittamaan sinut Isä J-lan edessä ja ottamaan pois myös sinun veriruskeat syntisi.

Jos se on sun mielestäsi naurettavaa, niin sulle ei ilmeisesti ole annettu ymmärrystä asian suhteen!
        Hmmmm.... Syynä siihen saattaa olla sun julkeutesi ja paha sisusi(?)

Sä luulet ilmeisesti itse olevasi synnitön, vai kuinka?

• 10+18
        Yakov kirjoitti:

...viattomana ja synnittömänä Golgatan ristillä ja siksi Hän kykeni sovittamaan sinut Isä J-lan edessä ja ottamaan pois myös sinun veriruskeat syntisi.

Jos se on sun mielestäsi naurettavaa, niin sulle ei ilmeisesti ole annettu ymmärrystä asian suhteen!
        Hmmmm.... Syynä siihen saattaa olla sun julkeutesi ja paha sisusi(?)

Sä luulet ilmeisesti itse olevasi synnitön, vai kuinka?

Jokainen kuolee aikanaan, joko golgatalla tai golgatan alla.

• 10+18 kirjoitti:

Jokainen kuolee aikanaan, joko golgatalla tai golgatan alla.

On äärimmäisen tärkeää valita täällä maan päällä J-lan Poika Yeshua HaMashiach Herraksi ja Pelastajaksi, sillä vain Hän voi pelastaa meidät joutumasta Helvettiin! Ajan rajan tuolla puolen ei enää voi valintaa tehdä, vaan maan päällä tehty uskonratkaisu tai sen tekemättä jättö jää ikuisesti voimaan!

Yeshua on avannut meille taivaan oven ja sinne voidaan mennä vain Hänen kauttaan. Lueppa erään miehen kokemuksista kuoleman jälkeen, mitä hänelle näytettiin! Hän sai palata uskovan äitinsä rukousten vuoksi takaisin elämään varoittaakseen meitä muita vielä elossa olevia!
        http://www.ianmccormack.de/text/Finnish_Ian_McCormack.pdf

• siitä lukenut
        5+13 kirjoitti:

Herra tarkoittaa Jumalaa, ei Jeesusta.

En tiedä nauraako sinulle tai kenelle muullekkaan.
        Mielestäni lapsellinen ajatus koko Jumalan nauraminen, sen voi ymmärtää vain aikansa "lapsena", ja meidän olemattoman käsityskykymme ja Jumalan inhimillistämisen ihmisen kaltaiseksi , tuotteena.

"Miksi pakanat pauhaavat ja kansat turhia ajattelevat? Maan kuninkaat nousevat, ruhtinaat yhdessä neuvottelevat Herraa ja hänen voideltuansa vastaan: "Katkaiskaamme heidän kahleensa, heittäkäämme päältämme heidän köytensä." Hän, joka taivaassa asuu, nauraa; Herra pilkkaa heitä. Kerran hän on puhuva heille vihassansa, peljättävä heitä hirmuisuudessaan: "Minä olen asettanut kuninkaani Siioniin, pyhälle vuorelleni." Minä ilmoitan, mitä Herra on säätänyt. Hän lausui minulle: "Sinä olet minun poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ano minulta, niin minä annan pakanakansat sinun perinnöksesi ja maan ääret sinun omiksesi. Rautaisella valtikalla sinä heidät muserrat, niinkuin saviastian sinä särjet heidät." Tulkaa siis järkiinne, kuninkaat, maan tuomarit, ottakaa nuhteesta vaari. Palvelkaa Herraa pelvolla ja iloitkaa vavistuksella. Antakaa suuta pojalle, ettei hän vihastuisi ettekä te hukkuisi tiellänne. Sillä hänen vihansa syttyy äkisti. Autuaat ovat kaikki, jotka häneen turvaavat." (Psalmi 2)

Yeshua on Daavidinkin Herra kuten jo aiemmin saimme lukea toisesta psalmista. Herran nauramisesta on myös psalmissa 37:13: ´Jumalaton miettii vanhurskaalle pahaa ja kiristelee hänelle hampaitansa; mutta Herra nauraa hänelle, sillä hän näkee hänen päivänsä joutuvan.´ ja samoin psalmissa 59:9: ´Mutta sinä, Herra, naurat heille, sinä pidät kaikkia pakanoita pilkkanasi.´

Älä kuvittele, että pidän Jumalaa ihmisen kaltaisena, sillä voit katsoa koko maailmaa ja kaikkia ihmisiä ja luomakuntaa ja taivasta ja avaruutta ja kaiken loi sanallaan Yeshuan kautta, sillä Herra on Jumalan Sana. Isän suunnitelma oli kuitenkin synnyttää rakas Poikansa ihmiseksi naisesta, samoin kuin Aabrahamin johdatti uhrattavaksi Moorian vuorella, tuo Golgatahan on myös Herran pyhällä Siionin vuorella, niinkuin voimme tänäkin päivänä nähdä, ja on voimakas esikuvat Iisakin uhraamisesta, tässä kuitenkin Isä Jumalan ainosyntyinen Poika Yeshua tuli sovitukseksi ja lunastukseksi, kuten psalmista 53 voimme lukea kärsivästä ja lävistetystä Pojasta, jota myös myöhemmin valitetaan Jaakobin ahdistuksessa, kun pakanakansat hyökkäävät ja tallaavat pyhää kaupunkia 42 kuukautta eli 3,5 vuotta. Silloin siellä on myös Jumalan temppeli ja hävityksen kauhistus tulee sinne pyhälle paikalle, sillä Isä Jumala sallii Pahan niin tehdä ja samoin sotia juutalaisia ja pyhiä vastaan, niiden jotka pitävät Jumalan käskyt rakkaudesta ja samoin Yeshuan todistuksen, sillä on Herra ja Paha vihaa tätä, koska ei tahdo 144 000 poikalasta Yeshuan palvelukseen, sillä Paha on tuomittu ja tietää tuomionsa ja että aika on lähellä. Silloin päästetään myös nuo neljä langennutta enkelivaltaa siteistä ja tuhoavat ihmisiä runsaasti. Nuo muinaiset pahuuden henkivallat Israelia kohtaan vihamieliset, joita ei saatu hävitettyä pyhästä luvatusta maasta, myös nykyään nostavat päätään esimerkiksi Gazassa, silloin filistelaisina, sillä ilmeisesti jopa henkivallat ovat samoja, tuhoamaan pyrkiviä Herraa vihaavia.

• Jumalan lapsilla
        8+13 kirjoitti:

ei sillä ole mitään merkitystä, kuolleet ( jeesus) eivät auta ketään. Eivät pysty, eivätkä kykene.

Laittomuuden lapsilla ei ole toivoa, heillä on ainoastaan valheturva.

on yltäkylläinen hengellinen elämä Yeshuassa, joka on Isän oikealla puolella ja omistaa kaiken vallan, vaikka myös kirjoitukset tulevat täyttymään kaikkineen tuomioineen ja armon mahdollisuuksineen ja lupauksien täyttymisine, joten sinun ei tarvitse minusta vääriä todistuksia antaa, sillä olen Herran opetuslapsena saanut armoa armon päälle, samoin saan hänessä omistaa suuret lupaukset ja levon ja rauhan ja hengellisen varustuksen, eikä ole sielullista eikä ihmisistä, joten sitä samaa tahdon myös sinulle anottavaksi kehottaa, sillä ei ole laittomuutta vaan Jumalan armoa totuudessa ja rakkaudessa, toisin kuin ilman Yeshuaa olevilla ja näin vain heillä voi olla valheturva ilman Yeshuaa. Jos rakastat Elämää ja Herraa ja Jumalaa, niin rakasta myös sieluasi siten, että vastaanotat Jumalan lapseuden. Tulet myös ymmärtämään, mikä ero on ihmisen uskonnollisuudella ja elävällä Jumalan lapseudella ja Yeshuan seuraamisella ja ystävyydellä, sillä Herra Yeshua on Hyvä Paimen, joka paimentaa omiaan ja suojaa paimensauvallaan, emmekä vaella pimeydessä vaikka missä olisimme, sillä elämä on meille Yeshua ja kuolema on voitto, kun säilytämme kruunumme ja nimet elämän kirjassa, amen.

• ani 0998000xcvz
        Yakov kirjoitti:

On äärimmäisen tärkeää valita täällä maan päällä J-lan Poika Yeshua HaMashiach Herraksi ja Pelastajaksi, sillä vain Hän voi pelastaa meidät joutumasta Helvettiin! Ajan rajan tuolla puolen ei enää voi valintaa tehdä, vaan maan päällä tehty uskonratkaisu tai sen tekemättä jättö jää ikuisesti voimaan!

Yeshua on avannut meille taivaan oven ja sinne voidaan mennä vain Hänen kauttaan. Lueppa erään miehen kokemuksista kuoleman jälkeen, mitä hänelle näytettiin! Hän sai palata uskovan äitinsä rukousten vuoksi takaisin elämään varoittaakseen meitä muita vielä elossa olevia!
        http://www.ianmccormack.de/text/Finnish_Ian_McCormack.pdf

tehnyt ja teet kaikkesi tällä uskontopalstalla,jotta kukaan ei todellakaan halua olla missään tekemisissä mainostamasi (itsesi lisäksi) ihmisjumalan kanssa. Tämä tosin lienee myös tarkoituksesi,mutta kaikin mokomin vain,ei siinä mitään. Enjoy.

• ani 0998000xcvz kirjoitti:

tehnyt ja teet kaikkesi tällä uskontopalstalla,jotta kukaan ei todellakaan halua olla missään tekemisissä mainostamasi (itsesi lisäksi) ihmisjumalan kanssa. Tämä tosin lienee myös tarkoituksesi,mutta kaikin mokomin vain,ei siinä mitään. Enjoy.

...rauhaa ja siunausta sulle Yeshuassa!

Ps. Tanakh'in mukaan J-lan Sana ei koskaan tyhjänä palaja, vaan se saa menestymään kaikkialla sen, mitä varten se on lähetetty. Jos sä koet, ettei Ikuisen J-lan Sana eli Yeshua HaMashiach ole lainkaan sua varten, niin Häntä ei silloin ole edes lähetetty sua varten ja siksi pyydän sua ystävällisesti siirtymään pois lukemasta avauksiani ja menemään palstoille, jotka ovat sua varten :)

• maspik
        Yakov kirjoitti:

...rauhaa ja siunausta sulle Yeshuassa!

Ps. Tanakh'in mukaan J-lan Sana ei koskaan tyhjänä palaja, vaan se saa menestymään kaikkialla sen, mitä varten se on lähetetty. Jos sä koet, ettei Ikuisen J-lan Sana eli Yeshua HaMashiach ole lainkaan sua varten, niin Häntä ei silloin ole edes lähetetty sua varten ja siksi pyydän sua ystävällisesti siirtymään pois lukemasta avauksiani ja menemään palstoille, jotka ovat sua varten :)

kuin hedelmät, Jeesus on ollut omahyväinen paskanpuhuja jos sinusta voi päätellä.Tämä palsta ei ole sinua eikä jeesushömpää varten, joten olisitko ystävällineneja siirtäisit avauksesi kristillsille palstoille.

• maspik kirjoitti:

kuin hedelmät, Jeesus on ollut omahyväinen paskanpuhuja jos sinusta voi päätellä.Tämä palsta ei ole sinua eikä jeesushömpää varten, joten olisitko ystävällineneja siirtäisit avauksesi kristillsille palstoille.

...sulle aika tuntematon kirja(?)

Lainaukseni edelliseen palautteeseeni oli nimittäin Jesajasta ja hänen kirjansa kuuluu ilman muuta oikeaoppiseen juutalaisuuteen:
        Jesaja:
        55:11 "niin on myös minun Sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin."

Ps. Jos et satu tietämään, niin Yeshua HaMashiach on J-lan Sana, joka tuli lihaksi ja jonka juutalaiset murhauttivat Laista tuntemattomien roomalaisten sotilaiden kätten kautta.

• Jee Suxia!
        Yakov kirjoitti:

Lainaukseni edelliseen palautteeseeni oli nimittäin Jesajasta ja hänen kirjansa kuuluu ilman muuta oikeaoppiseen juutalaisuuteen:
        Jesaja:
        55:11 "niin on myös minun Sanani, joka minun suustani lähtee: ei se minun tyköni tyhjänä palaja, vaan tekee sen, mikä minulle otollista on, ja saa menestymään sen, mitä varten minä sen lähetin."

Ps. Jos et satu tietämään, niin Yeshua HaMashiach on J-lan Sana, joka tuli lihaksi ja jonka juutalaiset murhauttivat Laista tuntemattomien roomalaisten sotilaiden kätten kautta.

Miten juutalaiset olisivat voineet jeexuksen tappaa, maahan oli silloin Palestiina, jossa asui palestiinalaisia eli arabeja.

• 5x3=11
        Yakov kirjoitti:

Jesaja:

kukkanen tuo logos. Kristinusko perustuu logosmurhaan josta em sana itse kylläkin yritti yritti vapautua huutamalla viime hetkillään toista jumalaa avukseen.

Kristinuskon teologia on silkkaa ristiriitaa:kakkosjumalan tarkoitus on pyrkiä juutalaisten pääjumalaksi ja maalliseksi kunkuksi, mutta jotta kristinuskon isäjumalaksi kutsuttu tähänastinen pääjumala voisi voittaa pahan joka vallitsee kaikkialla taivaassa tapahtuneen enkelikapinan jälkeen, joku pitää tappaa jotta pääjumala leppyisi ihmisiin joiden vikana hän kapinaa pitää .Siihen tarvitaan "puhdasta "verta.Temppeliuhriajatus käännetään päälaelleen. Logos on valittu uhri.

Juutalaiset ei tykkää logoksesta joka puhuu koko ajan ristiin aiemmin ilmoitetun kanssa eikä tee muitakaan velvollisuuksiaan ja perheenkin voittaa epämääräinen poikaporukka. Kumpaakin "suunniteltua" käsikirjoituksen näytöstä hellenismifilosofian ruumiillistuma ei voi täyttää, roomalaiset hän kuitenkin saa teloittamaan itsensä, mellakoituaan Jerusalemissa Antonina- varuskunnan silmien alla. Se mitä heprealaiset kirjoitukset lupaavat voidellusta jäi kokonaan täyttämättä - paitsi aasilla ratsastaminen jota kandidaatti kai piti tehtävän tärkeimpänä osana. Näin jälkeen jäi juutalaisviha, kristinuskon perustavaramerkki ( "jumalan murhaajat!!!) ja epämääräinen lupaus logoksen paluusta jonka piti tapahtua kohta sanan ampaistua takaisin "taivaaseen " mutta joka nyt vähän myöhästyneenä kuulema tapahtuu ihan koska vain, jolloin osa ihmisiä tempaistaan yläilmoihin ja loput tapetaan. Tarina ei ole kai ole hyvä jos veri ei roisku? Sitten logoksen henki-isä hallitsee kaikkea, myös niitä joita keittää helvetissä ikuisesti kapinaa johtaneen enkeliparan kera. Kumpi muuten on tämän kristillisen tarinan oikea paholainen?

• J-s.A-lh Z-s.
        Yakov kirjoitti:

Jesaja:

haukutTalmudia josta et todellisuudessa tiedä mitään et edes sitä mistä käyttämänsä kumma kirjoitustapa on peräisin Olet yliveto pölkkyydessä.

• 5x3=11 kirjoitti:

kukkanen tuo logos. Kristinusko perustuu logosmurhaan josta em sana itse kylläkin yritti yritti vapautua huutamalla viime hetkillään toista jumalaa avukseen.

Kristinuskon teologia on silkkaa ristiriitaa:kakkosjumalan tarkoitus on pyrkiä juutalaisten pääjumalaksi ja maalliseksi kunkuksi, mutta jotta kristinuskon isäjumalaksi kutsuttu tähänastinen pääjumala voisi voittaa pahan joka vallitsee kaikkialla taivaassa tapahtuneen enkelikapinan jälkeen, joku pitää tappaa jotta pääjumala leppyisi ihmisiin joiden vikana hän kapinaa pitää .Siihen tarvitaan "puhdasta "verta.Temppeliuhriajatus käännetään päälaelleen. Logos on valittu uhri.

Juutalaiset ei tykkää logoksesta joka puhuu koko ajan ristiin aiemmin ilmoitetun kanssa eikä tee muitakaan velvollisuuksiaan ja perheenkin voittaa epämääräinen poikaporukka. Kumpaakin "suunniteltua" käsikirjoituksen näytöstä hellenismifilosofian ruumiillistuma ei voi täyttää, roomalaiset hän kuitenkin saa teloittamaan itsensä, mellakoituaan Jerusalemissa Antonina- varuskunnan silmien alla. Se mitä heprealaiset kirjoitukset lupaavat voidellusta jäi kokonaan täyttämättä - paitsi aasilla ratsastaminen jota kandidaatti kai piti tehtävän tärkeimpänä osana. Näin jälkeen jäi juutalaisviha, kristinuskon perustavaramerkki ( "jumalan murhaajat!!!) ja epämääräinen lupaus logoksen paluusta jonka piti tapahtua kohta sanan ampaistua takaisin "taivaaseen " mutta joka nyt vähän myöhästyneenä kuulema tapahtuu ihan koska vain, jolloin osa ihmisiä tempaistaan yläilmoihin ja loput tapetaan. Tarina ei ole kai ole hyvä jos veri ei roisku? Sitten logoksen henki-isä hallitsee kaikkea, myös niitä joita keittää helvetissä ikuisesti kapinaa johtaneen enkeliparan kera. Kumpi muuten on tämän kristillisen tarinan oikea paholainen?

...antaa kaikkiin noihin kysymyksiisi oikeat vastaukset ja että ne ovat yhteneviä kaiken sen kanssa, mitä Yeshua teki syntyessään eläessään, kuollessaan, ylösnoustessaan ja edelleenkin tekee?

Eri asia tietenkin on, että uskotko J-laa, joka on myös Tanakh'in Kirjoitusten alkuperäinen lähde...

Veren roiskumisesta puheenollen, kyllä Tanakh opettaa miten välttämätöntä oli Mooseksen Lakiliiton aikana suorittaa kaikki eläinuhrit ja miten niiden veri tuli valuttaa niistä irti ja että karitsan veri sekä hiehon tuhka oikealla tavalla vihmottuina tuottivat sovituksen synneistä puhdistaen sen aikaiset ihmiset lihanpuhtauteen.

Miten paljon kallisarvoisemmalla uhrilla ne puhdistetaankaan, jotka katsotaan arvollisiksi iankaikkiseen elämään!
        Etkö huomaa, miten J-la on viisaudessaan jopa estänyt Mooseksen Lain mukaiset eläinuhrit, että juutalaiset/israelialaiset heräisivät etsimään sitä TODELLISTA veriuhria, joka tuottaa siihen turvautuville täyden sovituksen?

Logos on kreikkalainen vastine J-lan Sanalle, joka on ikiajoista asti ollut olemassa ja tullut muinoin profeetoille antamaan heille tiedoksi sen, mitä kansalle piti milloinkin julistaa. Tanakh'in alussa jo mainitaan näin:

"Alussa Jumalat loi taivaat ja maan. Maasta tuli autio ja tyhjä. Pimeys oli syvyyden päällä ja Jumalain Henki liikkui vetten päällä. Jumalat SANOI: "Tulkoon Valkeus!" Ja Valkeus tuli. Ja Jumalat näki, että Valkeus oli hyvä...".
        - Hebrealainen sana Elohim on monikkomuoto sanasta J-la.
        - Tuohon aikaan ei oltu vielä luotu aurinkoa, kuuta eikä tähtiä, mutta Valkeudessa luotiin kaikki se mitä on tuosta hetkestä eteenpäin luotu maan päällä, merissä, ilmassa ja avaruudessa. Yeshua sanoi: "Minä olen maailman Valkeus, jos joku minua seuraa, niin hän ei pimeydessä vaella, vaan hänellä on oleva elämän Valkeus."

Lopeta säkin noi purnaamiset ja lähde minun laillani seuraamaan Yeshuaa, joka edelleenkin on se Valkeus, joka loistaa Isä J-lan kasvoista ja tuo maailmalle elämän ja nimenomaan Häneen uskoville iankaikkisen elämän!

Lopuksi kehotan sua - muistaen ettet ole vielä uudestisyntynyt - tarkoin lukemaan messiaanisen juutalaisen Charles Henry Mackintosh'in viiden Mooseksen kirjan selitysteokset, jotka löydät monella eri kielellä, myös suomeksi. Silloin silmäsi avautuvat näkemään ne sadat esikuvat Mooseksen kirjoissa, jotka kirjaimellisesti toteutuivat Yeshuan persoonassa ja Hänen toiminnassaan, hänen syntymästään alkaen, toimintansa ja kuolemansa kautta aina ylösnousemukseen jne.
        http://www.kirjasilta.net/macintosh/index.html

• J-s.A-lh Z-s. kirjoitti:

haukutTalmudia josta et todellisuudessa tiedä mitään et edes sitä mistä käyttämänsä kumma kirjoitustapa on peräisin Olet yliveto pölkkyydessä.

Sulla on vielä varaa kartuttaa 'sydämen sivistystä' :)

• Jee Suxia! kirjoitti:

Miten juutalaiset olisivat voineet jeexuksen tappaa, maahan oli silloin Palestiina, jossa asui palestiinalaisia eli arabeja.

Toi ei mee läpi! Sähän yrität vierittää syyn Messiaasi murhaamisesta sen aikaisten viattomien arabiparkojen niskoille. Se ei ole reilua...

• ....
        Yakov kirjoitti:

Sulla on vielä varaa kartuttaa 'sydämen sivistystä' :)

sinähän se jäit kiinni tietämättömydestä, eikö pitäisi myös sanoa J-us ?
        Et todella ole tiennyt mistä kirjoitustapa on peräisin no ukko joka kirjoittaa ruoholiitosta ei ole tiedoilla pilattu.

• J-us ibn Abdullah
        Yakov kirjoitti:

Toi ei mee läpi! Sähän yrität vierittää syyn Messiaasi murhaamisesta sen aikaisten viattomien arabiparkojen niskoille. Se ei ole reilua...

että roomalaiset listivät lampaan? Arabit olivat J-uksen kuolemaan yhtä syyttömiä kuin juutalaiset vaikka monet nykyarabit ovat alun perin olleet juutalaisia ja päin vastoin. Kumpikaan ryhmä ei J-usta teloitanut J-us on hyvin voinut olla alkuperältään isänsä puolelta arabi kuten monet palestiinalaiskristityt uskovat .
        Messias ei vielä ole tullut siksi sinäkin voit täällä mesota.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. J-mies mustassa

Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      63
      5006
    2. Mikä sinussa on

Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      73
      4032
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      269
      3751
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      128
      3224
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2964
    6. Rakkauteni

Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2648
    7. Ero 68-vuotiaana

Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      331
      2575
    8. Haluaisin niin paljon että

Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2266
    9. Pussataanko rakas keväällä

Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      42
      1994
    10. Mistä olet eniten

Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      110