spinning kengät

tietämätönxxxx

en tiedä tuliko tämä nyt oikealla osastolle, mutta kuitenkin.. Siis miten oikein ne spinning kengät kiinnitetään niihin polkimien lukkoon? Ja miten ne saa siitä sitten irti? onko siihen kiinnittämiseen ja irrottamiseen joku tietty taktiikka esim: työnnä ja vedä tai jotain sellaista? Kiitos jos joku viitsii neuvoa tietäämtöntä.

7

6466

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -tapauksessa

      Niissä on yleensä SPD-kiinnitys.
      Polkimeen ne ottaa kiinni kun sovittaa jalan siten että SPD lukkopalan etureuna on lukon etureunaa vasten ja sitten painetaan vain jalkaa alas ja naps, se menee kiinni.
      Aukeaa kun kääntää kenkää sivusuunnassa (kantapäätä sivulle), lukkopaloja on kahta mallia, palaa joka aukeaa kumpaankin suuntaan (hanki sellaiset) tai vain toiselle puolelle.

      Ja pala kiinnitetään kuusiokoloruuveilla kengän pohjassa olevaan peltilevyyn ja sen paikka on jonkin verran säädettävissä.

      • aloittaja tietämätön

        kiitos vastauksista. Juu spinningistä on kokemusta, mutta ostin vasta nyt ensimmäiset ihan oikeat spinningiin tarkoitetut kenkäni :)


    • Ota sitten

      selvää kunnollisesta pyöritystekniikasta.

      • käynyt?

        Onko kokemusta spinningistä?
        Polkupyöräpyöräilyssä pyritään nopeaan pyöritykseen eli >90 k/min jne.

        Spinningissä mennään musiikin ja ohjaajan ohjauksen mukaan ja välillä to del la hi taas ti..., eli lukoista saa lähinnä tukea ja mono pysyy paikallaan, mutta sitä pyöritystä ei pääse harrastamaan/hyödyntämään kuin ajoittain kun sprintataan...
        Olen itse tuota katsellut, kun nuoret polkee isolla vastuksella väkisin (ohjaaja käskee vielä polkemaan matalana peffa pitkällä) ja moni käy todella usein spinnaamasssa, mutta juju on siinä kauan polvet kestää tuota rääkkiä? Itse en mene ihan noihin hitaisimpiin vääntöihin mukaan ja pidän kohtuullisen pyörityksen, jottei polvet laukea.


      • käynyt? kirjoitti:

        Onko kokemusta spinningistä?
        Polkupyöräpyöräilyssä pyritään nopeaan pyöritykseen eli >90 k/min jne.

        Spinningissä mennään musiikin ja ohjaajan ohjauksen mukaan ja välillä to del la hi taas ti..., eli lukoista saa lähinnä tukea ja mono pysyy paikallaan, mutta sitä pyöritystä ei pääse harrastamaan/hyödyntämään kuin ajoittain kun sprintataan...
        Olen itse tuota katsellut, kun nuoret polkee isolla vastuksella väkisin (ohjaaja käskee vielä polkemaan matalana peffa pitkällä) ja moni käy todella usein spinnaamasssa, mutta juju on siinä kauan polvet kestää tuota rääkkiä? Itse en mene ihan noihin hitaisimpiin vääntöihin mukaan ja pidän kohtuullisen pyörityksen, jottei polvet laukea.

        kun aloitin spinningin pari vuotta sitten niin jotkut ohjaajat käyttivät tuota tekniikkaa, isolla vastuksella mahd.hitaasti, mutta eipä tuollaista enää juurikaan tule vastaan. Nykyään ainakin tuolla salilla mennään mielestäni aika nopealla pyörityksellä koko ajan...ja olen sitä mieltä, että joskus olisi aika nautinnollistakin taas laittaa vastukset toooodella koviksi ja saada pyörä juuri ja juuri liikkumaan niin että maitohapot kertyvät lihaksiin jonkun hyvän biisin soidessa kun valotkin on sammutettu ja voi keskittyä vaan siihen eteenpäin menemiseen...siis joskus, suht harvoin, olisi kiva taas mennä näin:)


      • magiso kirjoitti:

        kun aloitin spinningin pari vuotta sitten niin jotkut ohjaajat käyttivät tuota tekniikkaa, isolla vastuksella mahd.hitaasti, mutta eipä tuollaista enää juurikaan tule vastaan. Nykyään ainakin tuolla salilla mennään mielestäni aika nopealla pyörityksellä koko ajan...ja olen sitä mieltä, että joskus olisi aika nautinnollistakin taas laittaa vastukset toooodella koviksi ja saada pyörä juuri ja juuri liikkumaan niin että maitohapot kertyvät lihaksiin jonkun hyvän biisin soidessa kun valotkin on sammutettu ja voi keskittyä vaan siihen eteenpäin menemiseen...siis joskus, suht harvoin, olisi kiva taas mennä näin:)

        Kysytään tässä samassa kun on itsellä vähän epätietoisuutta.

        Mitä eroa on spinning kengissä ja maantiekengissä? Onko se lähinnä kengän ilmastoinnissa suurin ero.
        Sopiiko maantiepyöräkengät spinningiin? Onko Glosseissa jotain eroja niin että ei sovi kaikkiin kenkiin?


      • ja popot
        sfinski80 kirjoitti:

        Kysytään tässä samassa kun on itsellä vähän epätietoisuutta.

        Mitä eroa on spinning kengissä ja maantiekengissä? Onko se lähinnä kengän ilmastoinnissa suurin ero.
        Sopiiko maantiepyöräkengät spinningiin? Onko Glosseissa jotain eroja niin että ei sovi kaikkiin kenkiin?

        Ulkokäyttöön usein karkealla pohjalla olevaa maastomallia ja kevyttä ilman uria tms. maantiemallia (jolla usein hankala kävellä millään alustalla).
        Spinningiin usein sellaista enemmän tavallista tossua muistuttavampaa mallia, millä pystyy kävelemään salin lattiallakin (ja klossi ei osu lattiaan välttämättä kolostaan), ei siinä muuta eroa ole.
        Spinningissä yleensä SPD klossit ja sopivat useimpiin yleisiin kenkämalleihin, mutta löytyy varmaan kenkiä mihin ne ei sovi. Esim. omissa maantiekengissä ne piti asettaa aivan säätöjensä äärireunaan, jotta sai likimain ne keskelle..


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      186
      1850
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      112
      1016
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      97
      912
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      717
    5. 52
      684
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      578
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      536
    8. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      534
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      518
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      199
      473
    Aihe