..erityisesti kaikille palstan äideille, myöskin muille naisille, ja miehille!
Meillä kaikilla on äiti. Äiti voi olla rakkaudellinen äiti, tai narsistinen, meille jokaiselle silti merkityksellinen, elämämme antajana.
Miehen ja naisen narsismi on erilaista. Tyttärille on annettu mahdollisuus tulla itse äidiksi, miehille on jäänyt avustajan rooli tässä 'kopioitumistapahtumassa' (ihan hyvä rooli, en valita) ;)
Kaikki tiet veivät ennen maailman napaan Roomaan. Koska maailma on pullollaan teorioita, heitän sekaan omani; Narsismi saattaa olla kasvualusta mistä koko tunnemaailmamme kumpuaa. Narsismilla on yhteys vihaan, kateuteen, häpeään...iloon, empatiaan ja rakkauteen. Narsismi motivoi ja kannustaa. Ilman narsismia olisimme toivottomia laumasieluja. Häiriintynyt narsismi aiheuttaa sosiaalisia ongelmia. Olemme näin ollen ajateltuna siis melkein kaikki 'kilttejä narsisteja' , rakastamme itseämme, ja rakastamme lähimmäisiämme. 'Narsku' pitäisikin nähdä narsismivajeisena ihmisenä, jolla ilkeä itserakkaus on syrjäyttänyt terveen itserakkauden :)
Hyvää Äitienpäivää...
16
143
Vastaukset
- elämän kevät
"Sinun lapsesi eivät ole sinun vaan sosiaaliviranomaisten"
http://blogit.mtv3.fi/epikriisi/2011/01/20/tulosvastuullista-lastensuojelua/comment-page-1/#comments- M.B.
Niin siis, yxexä toivottaa hyvää äitienpäivää, niin sulla on tuollainen vastaus, että lapsesi eivät ole sinun vaan sosiaaliviranomaisten. En ymmärrä, että onko tuo vastaus yxexän rooliin avustajana kopioitumistapahtumassa, vai onko tuo lisäviesti kaikille palstan äideille vai miten.. Olkaa onnellisisa tänään, huomenna teistäkin on tehty naapurin toimesta ilmo??
Olisit oman ketjun voinut laittaa, minulle tulee mieleen psykopaattien harrastama asioitten epäasiallinen rinnastaminen toisiinsa kevyeen: Oho! - tyyliin..
Asia lienee kuitenkin ihan tärkeä ja huomionarvoinen tänäpäivänä tässä maassa, mutta sun rinnastus, sanotaanko, hieman ontuu....?? - elämän kevät
M.B. kirjoitti:
Niin siis, yxexä toivottaa hyvää äitienpäivää, niin sulla on tuollainen vastaus, että lapsesi eivät ole sinun vaan sosiaaliviranomaisten. En ymmärrä, että onko tuo vastaus yxexän rooliin avustajana kopioitumistapahtumassa, vai onko tuo lisäviesti kaikille palstan äideille vai miten.. Olkaa onnellisisa tänään, huomenna teistäkin on tehty naapurin toimesta ilmo??
Olisit oman ketjun voinut laittaa, minulle tulee mieleen psykopaattien harrastama asioitten epäasiallinen rinnastaminen toisiinsa kevyeen: Oho! - tyyliin..
Asia lienee kuitenkin ihan tärkeä ja huomionarvoinen tänäpäivänä tässä maassa, mutta sun rinnastus, sanotaanko, hieman ontuu....??Minä toivotan onnea vain omalle äidilleni, joka onkin maailman paras äiti sillä muita äitejä ei mulla ole. Voithan ilmoittaa viestini asiattomaksi jos siltä tuntuu.
- M.B.
elämän kevät kirjoitti:
Minä toivotan onnea vain omalle äidilleni, joka onkin maailman paras äiti sillä muita äitejä ei mulla ole. Voithan ilmoittaa viestini asiattomaksi jos siltä tuntuu.
Ei se nyt sinänsä asiaton ole. Yhteys vaan psykopaattisen hauska. Mulla on monta äitiä, joista ainakin yksi parempi kuin omani.
- elämän kevät
M.B. kirjoitti:
Ei se nyt sinänsä asiaton ole. Yhteys vaan psykopaattisen hauska. Mulla on monta äitiä, joista ainakin yksi parempi kuin omani.
Vainiin, taidatkin olla niitä peräkammarin poikia.. siis tyttöjä..
- M.B.
elämän kevät kirjoitti:
Vainiin, taidatkin olla niitä peräkammarin poikia.. siis tyttöjä..
En ku vintille suljettu mummon toimesta?? Onneksi en tajua :) Päivä säilyy kauniimpana..
Kiitos Yxex !
"Narsismi saattaa olla kasvualusta mistä koko tunnemaailmamme kumpuaa. Narsismilla on yhteys vihaan, kateuteen, häpeään...iloon, empatiaan ja rakkauteen"
Olen myöskin alkanut siirtyä demonisointivaiheesta tähän ajatukseen, sinne päin. Laitas tulemaan lisää ajatuksia niin kahtotaan mitä hullua saadaan aikaiseksi =)
Enkä näe narsistia itserakkaana vaan ihmisenä joka haluaisi rakastaa itseään mutta ei osaa. Siksi tarvitsee "apua" joka ei kuitenkaan koskaan täytä tyhjiötä. Siitä seuraa "purkauksia", huomionhakua ja muuta hämmentävää.
En mä tiä, jotenkin koko narsismiajatus on nykyään kääntynyt päässäni aivan toisenlaiseksi. Uhrivaiheessani se näyttäytyi paholaismaisena ja tietoisena kiusantekona. Nyt näkyy valoa tunnelin päässä.
Täältä tullaan, kiitos teidän kaikkien täällä !On tietynlaista rohkeutta uskaltaa ajatella asioita eri näkökulmista, jopa siitä että saattaa itse olla väärässä. Ja surun ja vihan vallassa ihminen aika usein sortuu jos ei nyt vääriin tulkintoihin, niin subjektiivisiin kuitenkin. Esim expuolisoaan narsistiksi 'luulevan' on usein vaikea sulattaa tietoa että ex pärjää hyvin jonkun toisen kanssa. Uhrille olisi mannaa se että kukaan ei tule toimeen hänen eksänsä kanssa, jolloin todistuisi se että uhrin uhrius on oikeutettua. Harvemmin näin on...kyseessä on yleensä aina kahden kauppa, johon soppaan myös 'uhri' on osallistunut :)
yxex kirjoitti:
On tietynlaista rohkeutta uskaltaa ajatella asioita eri näkökulmista, jopa siitä että saattaa itse olla väärässä. Ja surun ja vihan vallassa ihminen aika usein sortuu jos ei nyt vääriin tulkintoihin, niin subjektiivisiin kuitenkin. Esim expuolisoaan narsistiksi 'luulevan' on usein vaikea sulattaa tietoa että ex pärjää hyvin jonkun toisen kanssa. Uhrille olisi mannaa se että kukaan ei tule toimeen hänen eksänsä kanssa, jolloin todistuisi se että uhrin uhrius on oikeutettua. Harvemmin näin on...kyseessä on yleensä aina kahden kauppa, johon soppaan myös 'uhri' on osallistunut :)
Noooh, en mä nyt tiedä siltikään mitä tuosta miekkosesta pitäis ajatella raivareiden, uhkailun, kiristämisen ja projisointinsa, sekavien tunteidensa, käsittelykyvyttömyytensä ja valheidensa kanssa, mutta anyway ;)
Nykyään varsinkin, kun näkee asioita laajemmin, näen hänetkin toisella tavalla. Samat asiat siellä edelleen jyllää mutta MINÄ olen muuttunut.
Subjektiivisesti koen edelleenkin "jonkin" olevan pahasti pielessä, näen vaikuttavan kaikkiin hänen lähellään. Eli ei pelkoa siitä että tulisi muiden kanssa paremmin toimeen=)
Se ei ole ongelmani vaan keskityn tulemaan itseni kanssa toimeen.
Täällä pidin nimenomaan parhaimpana antina sitä monipuolisuutta asian tarkastelussa. Olin jo toista vuotta sekoillut tilanteen kanssa ja elänyt "uhrivaihetta".
Se teidän tyyli kyllä ensin hämmensi jo valmiiksi niin sekavassa tilassa olevaa meikäläistä mutta lopulta alkoi olo rauhottumaan ja aloin funtsimaan mukana niitä vaihtoehtoja. Se ei ole poistanut sitä tosiasiaa mitä hän on tehnyt ja/tai tekee koko ajan muutenkin, siis kaltoinkohtelua, mutta enää se ei saa minua kiinni "sillä tasolla". En vain voi enää ottaa henkilökohtaisesti jotain mitä minulle tehdään (omaa oloa helpottaakseen, vaikkakin syyttä usein) tai sanotaan jos se EI OLE sitä.
Kun aloitin matkan, pidin tätä mukanani :
Jokainen ihminen kohtaa elämänsä varrella hetken
jolloin mikään ei enää loukkaa meitä
silloin ymmärrämme
että toisten ihmisten reaktiot johtuvat HEISTÄ ITSESTÄÄN
eivät meistä
Tämä on siis henkilökohtainen matkani ja kokemukseni eikä ole keneltäkään pois jos en käsittele sitä "kuten kuuluu". Se tapa ei vain riittänyt tai tyydyttänyt MINUA. En aio pyytää sitä anteeksi.lynett kirjoitti:
Noooh, en mä nyt tiedä siltikään mitä tuosta miekkosesta pitäis ajatella raivareiden, uhkailun, kiristämisen ja projisointinsa, sekavien tunteidensa, käsittelykyvyttömyytensä ja valheidensa kanssa, mutta anyway ;)
Nykyään varsinkin, kun näkee asioita laajemmin, näen hänetkin toisella tavalla. Samat asiat siellä edelleen jyllää mutta MINÄ olen muuttunut.
Subjektiivisesti koen edelleenkin "jonkin" olevan pahasti pielessä, näen vaikuttavan kaikkiin hänen lähellään. Eli ei pelkoa siitä että tulisi muiden kanssa paremmin toimeen=)
Se ei ole ongelmani vaan keskityn tulemaan itseni kanssa toimeen.
Täällä pidin nimenomaan parhaimpana antina sitä monipuolisuutta asian tarkastelussa. Olin jo toista vuotta sekoillut tilanteen kanssa ja elänyt "uhrivaihetta".
Se teidän tyyli kyllä ensin hämmensi jo valmiiksi niin sekavassa tilassa olevaa meikäläistä mutta lopulta alkoi olo rauhottumaan ja aloin funtsimaan mukana niitä vaihtoehtoja. Se ei ole poistanut sitä tosiasiaa mitä hän on tehnyt ja/tai tekee koko ajan muutenkin, siis kaltoinkohtelua, mutta enää se ei saa minua kiinni "sillä tasolla". En vain voi enää ottaa henkilökohtaisesti jotain mitä minulle tehdään (omaa oloa helpottaakseen, vaikkakin syyttä usein) tai sanotaan jos se EI OLE sitä.
Kun aloitin matkan, pidin tätä mukanani :
Jokainen ihminen kohtaa elämänsä varrella hetken
jolloin mikään ei enää loukkaa meitä
silloin ymmärrämme
että toisten ihmisten reaktiot johtuvat HEISTÄ ITSESTÄÄN
eivät meistä
Tämä on siis henkilökohtainen matkani ja kokemukseni eikä ole keneltäkään pois jos en käsittele sitä "kuten kuuluu". Se tapa ei vain riittänyt tai tyydyttänyt MINUA. En aio pyytää sitä anteeksi.Lynett
"Se teidän tyyli kyllä ensin hämmensi jo valmiiksi niin sekavassa tilassa olevaa meikäläistä mutta lopulta alkoi olo rauhottumaan ja aloin funtsimaan mukana niitä vaihtoehtoja."
Hyvin sä olet pärjännyt. Muistan noista sanoistasi miten hämmentynyt itse olin palstalle tullessani. Mulla oli selvitettävänä ainakin kaksi asiaa; mitä mulle suhteessani tapahtui, ja, mistä ihmiset täällä puhui. Noin sadan vuoden :) kuluttua tajusin että narsismi ei ole mikään yksinkertainen eikä yksiselitteinen asia.
Täällä olevasta tiedosta voi jokainen halutessaan poimia juuri ne itselleen sopivat, ja itseltään ehkä puuttuvat tiedot. Tässä on mielestäni juuri tämän paikan monipuolisen ja monella tasolla olevan vertaistuen merkitys.
Kiitos että olet kirjoittanut tänne! :)
- lottamari<3
Kiitos kamu,...
http://www.youtube.com/watch?v=ZJXhVjD5oxk&playnext=1&list=PL7DC2EFB29DEBEC53 Kiitos Yxex-hyvä tästä kauniista aloituksestasi.
Otan toivottelusi hymyillen vastaan ja jaan ajatuksen kanssasi kaikille meille. Päivällä on merkityksensä minullekin, monin tavoin. Tänään minäkin olen noussut pöydästä, jonne ovat kerääntyneet läheiset, jotka minua äidiksi kutsuvat. Persoonallisella omalla tavallaan he muistavat minua ja yhdessä olemme riemuinneet elämän pienistä ja suurista menneistä, nykyisistä ja tulevista. Äiteydellä on monta hintaa ja lahjaa. Minulle se merkitsee montakin asiaa, mutta eräs tärkeimpiä, etten koskaan läheisiäni hylkää, jotka sydämessäni ovat.
Muistelen kaikkia äitejäni jotka ovat elämässäni vaikuttaneet. Omaani, kaikkia äidin viittaa hetken tai pidempään kantaneita, äidin roolia jäljitteleviä tai muuten vain opastajiani. Heidän kaikkien jakamia ajtuksia, kokemuksia ja opetuksia. Sitä hyvää mitä olen saanut. Kiitos heille kaikille siitä. Koska hyvää olen saanut ja sen hyvän pyrin antamaan myös eteenpäin tavalla tai toisella, hiljakseen, olkoon se kohde milloin mikäkin.
Ajattelen tänään myös erästä äitiä, jonka syli on tyhjä kaipauksesta. Hän on pyytänyt minua joskus jakamaan erään asian kanssaan. Sen aika ei ole vielä, eikä määränpää ole ehkä täällä. Mutta häntä muistaen annan teille yhden pienen tarinan. Pienen vain, ei teille tärkeän, mutta tälle kyseiselle äidille merkityksellisen. Hyvää Äitienpäivää Ystäväni.- unohda en
Toivoisin että minulla olisi ollut äiti joka olisi rakastanut minua, halannut kun sitä tarvitsin eikä huutanut ja löynyt. Minä pienenä tyttönä jouduin jatkuvasti lohduttaa äitiä mutta kukaan ei lohduttanut mua.
- M.B.
Koskaan ei ole myöhäistä saada hyvä äitisuhde tai hyvä lapsuus. Äidin ei tarvitse olla oma äiti. Kuka tahansa viisas vanhempi nainen käy, jonka seurassa uskaltaa antaa sisällään uinuvan pikkutytön herätä..
M.B. kirjoitti:
Koskaan ei ole myöhäistä saada hyvä äitisuhde tai hyvä lapsuus. Äidin ei tarvitse olla oma äiti. Kuka tahansa viisas vanhempi nainen käy, jonka seurassa uskaltaa antaa sisällään uinuvan pikkutytön herätä..
Komppaan MääBäätä. Minulla on samanlaisia kokemuksia kuin sinulla "unohda en". Varmaan monellakin palstalaisella. Mutta pyrin ottamaan onkeeni enempi niistä hyvistä kokemuksista. Menneitä ei saa takaisin itkemällä eikä kerjäämällä. Surra saa, jos siltä tuntuu. Tai sanoisinko, se pitääkin elää pois sydämestään. Muistettaisiin se, että on vain tämä yksi elämä, jota me itse elämme. Miten sen haluamme elää, on itsemme varassa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1071173
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt621133Miehen ja naisen ystävyys
Mitä järkeä on miehen ja naisen ystävyydessä jos toinen ajattelee toisesta enemmän= on rakastunut ja toivoo yhdessä oloa146856Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv64853- 68757
Naisten top-5 red flagit
1. Feminismi: kertoo keskenkasvuisuudesta, välttää vastuuta tekemällä miehistä kestosyyllisen kaikkeen 2. Ylipaino: kiel107649Pyydetään tiedonantoa "hyvinvointitalo"-hankkeen nykytilanteesta
ja aikataulusta. Odotetaanko uutta hallinto-oikeuden päätöstä. Hallinto-oikeushan antoi teknisenlautakunnan lupajaosto93607- 54588
- 78571
- 39528