Nykypäivän Israelilla ja Raamatun aikojen Israelin valtakunnalla ei ole mitään yhteistä.
Israelin maa Raamatun aikoina oli oma juttunsa. Meillä on melkoinen määrä tekstejä, joiden taustalla oleva totuus on piilossa.
Nyky-Israeilin väestöllä ei ole geneettisesti mitään tekemistä alueen asukkaiden kanssa. Ei voida puhua samasta kansasta, vaikka uskonto enimmin osin sama on. Itse asiassa palestiinalaiset ovat geneettisesti lähempänä Raamatun aikojen israelilaisia kuin nykyjuutalaiset.
Ajatus siitä, että israelilaisten ohjaaminen toimimaan samojen pelisääntöjen suhteen kuin muutkin olisi jotenkin Jumalan tahdon uhmaamista, on uskomattoman naivi ja lapsellinen.
Juutalaisille ajatusmalli varmasti sopii.
Jos Lähi-Idässä ei olisi öljyä, Israelin maailmanpoliittinen merkitys olisi paljon pienempi.
Israel...
131
480
Vastaukset
- Tuom.
Onko antisemitisti inh. realisti jo tiukasti sitounut johonkin viharyhmään? Viha juutalaisia ja kristittyjä kohtaan on huomattu, ja on aika päällepainavaa. Israel, juutalaiset on Jumalan valittu kansa, niinkuin muutkin Jumalan valitut. Tiedoksi vaan sellainen pieni "yksityiskohta", että joka käy Jumalan valittuja vastaan, se kirotaan seitsenkettaisesti . Mutta joka siunaa Jumalan valituita, sitä siunataan seitsenkertaisesti.
Tässä vaan ihan vakavasti otettavana vinkkinä, ettei sitten tule yllärinä, kun asiat alkavat vyörymään. Em. perustuu ihan Raamatun sanaan, ja olen sen myös itse saanut kuulla itse Herraltani. Joten olen omalta kohdaltani turvallisella mielellä, puoleni valinneena.
Täytyy myös huomauttaa, että arabeissa on enemmän kristittyjä, kuin juutalaisissa. Jos tapahtumat eivät toteudu niinkuin Raamattu ennustaa, niin sitten myönnän olevani väärässä. Mutta muistutan myös erään pohjoisen kirkkoherran muumiosta siitä, että jos hänen ruumiinsa ei mätäne, niin hän on puhunut totta. Jokainen voi matkatessaan Lapin porteilla käydä kyseisessä kirkossa toteamassa ihmettä. Kyse on siitä, että vetoaa Jumalan sanaan, ei omiin päätelmiin. "Jos minä puhun totta, niin ruumiini ei koskaan mätäne!" Käy ihmettelemässä ihmettä 1600-luvulta
"Tulee aika jolloin kalat häviävät merestä ja riista metsistä..." Lukekoot jokainen Kemin kirkkoherra Rungiuksesta, mitä hän ennusti lopunajoista.- Oikea Israelilainen
22.5.2011
Jos yrität väittää, että tämän kyseisen Lähi-idän valtion ns. juutalaiset kansalaiset edustaisivat enemmistöltään mukamas oikeata Juudan heimoa tai mitään muutakaan oikeata Israelin heimoa, olet pahasti erehtynyt ja tietämyksesi asiasta on suoraan sanoen surkea.
Ennen kuin jatkat itsesi nolaamista, ala tutkia aihetta. Siitä löytyy nimittäin aineistoa etenkin englanninkielellä erittäin paljon.
Näistä tämän Lähi-idän valtion ns. juutalaisten vaihtelevasti sekoittuneesta perimästä löytyy aineksia muun muassa Kainin ja Kanaanin, Edomin, jaafetilaisten kasaarien, mongolien jopa mustien jälkeläisistä. Aniharva on isänsä puolelta puhdas israelilainen vieläpä niin, että äiti olisi puhdas Aadamin jälkeläinen.
Jos puhtaita Juudan ja muiden Israelin heimojen jälkeläisiä etsit, mene tiettyjen valkoihoisten eurooppalaisperäisten kristittyjen ja jossain määrin myös valkoihoisten islaminuskoisten heimojen, sukujen ja perheiden luokse. He täyttävät myös Israelin heimoja koskevat profetiat, valhejuutalaiset ja tuo kyseinen valtio taas eivät täytä mitään, vaikka kuinka valtansa ja rahansa voimalla yrittävät.
Mistä muuten tiedät, ettei kyseinen inhottava realisti ole geneettisesti oikea israelilainen, samalla siis Seemin jälkeläinen, silti yrität leimata hänet antisemitistiksi? Olet mennyt valhesemitististen valhejuutalaisten eksytykseen kuten niin moni muukin.
Yhtäkään ainutta valhejuutalaisten juonitteluja ja pahoja aikaansaannoksia vastaan noussutta ei Jumala ole toistaiseksi kironnut eikä kiroa, vaan päinvastoin.
Käänny valhejuutalaisten kumartamisesta oikean Juudan kuninkaan palvelemiseen.
Minä olen syntyperäisesti oikea israelilainen tietystä heimosta ja tiettyjä heimoja edustava. Kiroatko vaiko siunaatko minua perheineni? - Tuom.
Oikea Israelilainen kirjoitti:
22.5.2011
Jos yrität väittää, että tämän kyseisen Lähi-idän valtion ns. juutalaiset kansalaiset edustaisivat enemmistöltään mukamas oikeata Juudan heimoa tai mitään muutakaan oikeata Israelin heimoa, olet pahasti erehtynyt ja tietämyksesi asiasta on suoraan sanoen surkea.
Ennen kuin jatkat itsesi nolaamista, ala tutkia aihetta. Siitä löytyy nimittäin aineistoa etenkin englanninkielellä erittäin paljon.
Näistä tämän Lähi-idän valtion ns. juutalaisten vaihtelevasti sekoittuneesta perimästä löytyy aineksia muun muassa Kainin ja Kanaanin, Edomin, jaafetilaisten kasaarien, mongolien jopa mustien jälkeläisistä. Aniharva on isänsä puolelta puhdas israelilainen vieläpä niin, että äiti olisi puhdas Aadamin jälkeläinen.
Jos puhtaita Juudan ja muiden Israelin heimojen jälkeläisiä etsit, mene tiettyjen valkoihoisten eurooppalaisperäisten kristittyjen ja jossain määrin myös valkoihoisten islaminuskoisten heimojen, sukujen ja perheiden luokse. He täyttävät myös Israelin heimoja koskevat profetiat, valhejuutalaiset ja tuo kyseinen valtio taas eivät täytä mitään, vaikka kuinka valtansa ja rahansa voimalla yrittävät.
Mistä muuten tiedät, ettei kyseinen inhottava realisti ole geneettisesti oikea israelilainen, samalla siis Seemin jälkeläinen, silti yrität leimata hänet antisemitistiksi? Olet mennyt valhesemitististen valhejuutalaisten eksytykseen kuten niin moni muukin.
Yhtäkään ainutta valhejuutalaisten juonitteluja ja pahoja aikaansaannoksia vastaan noussutta ei Jumala ole toistaiseksi kironnut eikä kiroa, vaan päinvastoin.
Minä olen syntyperäisesti oikea israelilainen tietystä heimosta ja tiettyjä heimoja edustava. Kiroatko vaiko siunaatko minua perheineni?Eli siis siunaan sinua sydämeni pohjasta perheinesi. Vastauksesi juuri osoittaa, että olen oikealla asialla. Kun olet vielä syntyperäisesti oikea ja oikeasta heimosta, ole siunattu. Ja kaikki muut, jotka Kristusta rakastavat kuuluvat juuri siihen "oikeaan heimoon". Minusta näin Jeesus opetti, juutalaisten kuningas, minkä näin yöllisessä näyssäni.
- Näinhän se on
Oikea Israelilainen kirjoitti:
22.5.2011
Minä olen syntyperäisesti oikea israelilainen tietystä heimosta ja tiettyjä heimoja edustava. Kiroatko vaiko siunaatko minua perheineni?Mitä vaahtoat ns. oikean juutalaisen valkoihoisuudesta ja samalla mainitset Seemin jälkeläisyydestä. Seemiläinen perimä ei ole vaalea ihoisuus, vaan enneminkin tummuus joten oikea juutalainen ihon pigmentti on tumma eikä vaalea.
- e435r
Tuom. kirjoitti:
Eli siis siunaan sinua sydämeni pohjasta perheinesi. Vastauksesi juuri osoittaa, että olen oikealla asialla. Kun olet vielä syntyperäisesti oikea ja oikeasta heimosta, ole siunattu. Ja kaikki muut, jotka Kristusta rakastavat kuuluvat juuri siihen "oikeaan heimoon". Minusta näin Jeesus opetti, juutalaisten kuningas, minkä näin yöllisessä näyssäni.
"yöllisessä näyssäni"
Noita kutsutaan uniksi. Kaikki näkevät unia asioista, joita jauhavat päivät pääksytysten. Te hihhulit luonnollisesti näette unia hihhuloimisesta. - OIkea israelilainen
Tuom. kirjoitti:
Eli siis siunaan sinua sydämeni pohjasta perheinesi. Vastauksesi juuri osoittaa, että olen oikealla asialla. Kun olet vielä syntyperäisesti oikea ja oikeasta heimosta, ole siunattu. Ja kaikki muut, jotka Kristusta rakastavat kuuluvat juuri siihen "oikeaan heimoon". Minusta näin Jeesus opetti, juutalaisten kuningas, minkä näin yöllisessä näyssäni.
23.5.2011
Kiitoksia kovasti siunauksen sanoistasi. Olen suorastaan ilahtunut ja yllättänyt niistä. Ne ovatkin aika harvinaisia nykyään.
Samoin siunaan minäkin sinua ja perhettäsi Kristuksen nimessä edustit sitten mitä tahansa kansaa tai heimoa. Ja jos tulin ilmaisseeksi kantani liian voimakkaasti, olen pahoillani etenkin siunauksen sanojesi jälkeen. Pidän ne kyllä mielessäni.
Mutta voi olla itse asiassa kohtalaisen todennäköistä, että sinunkin juuresi löytyvät jostakin Israelin oikeasta heimosta/heimoista, sillä onhan heitä Suomessakin aika tavalla. Joten aihetta tutkimiseen olisikin.
Vaan useimmat täällä olevista oikeista israelilaisista eivät tunne alkuperäänsä, koska Jumalan ilmoituksen mukaan israelilaisista tuli karkotuksen seurauksena (muita) kansoja eli goyimeja. - OIkea israelilainen
Näinhän se on kirjoitti:
Mitä vaahtoat ns. oikean juutalaisen valkoihoisuudesta ja samalla mainitset Seemin jälkeläisyydestä. Seemiläinen perimä ei ole vaalea ihoisuus, vaan enneminkin tummuus joten oikea juutalainen ihon pigmentti on tumma eikä vaalea.
23.5.2011
Mitä pötyä! Älä viitsi edes yrittää. Minä tiedän mistä todistan ja todisteita kyllä löytyy yllin kyllin.
Mutta mistä olet saanut päähäsi, että oikeat seemiläiset olisivat mukamas tummaihoisia? Älä yritä vetää todisteeksi siitä sekoittuneita valhejuutalaisia tai sekarotuisia tai sitten edes puhdasta tummaa rotua edustavaa henkilöä, vaikka olisi uskonnoltaan juutalainen. Kyllä ns. juutalaisuuteen on voinut kääntyä olematta geneettisesti oikea juutalainen.
Mitähän mieltä väitteestäsi olisivat ne valkoihoiset Jaafetin jälkeläisiä olevat kasaarijuutalaiset, jotka virheellisesti pitävät itseään seemiläisinä? Oletko kokeillut tarjota teoriaasi heille? Epäilenpä, ettet saisi oikein hyvää vastaanottoa.
Käännynnäisiä juutalaisuuteen on aikanaan jopa kovasti etsittykin esimerkiksi Jaafetin jälkeläisiä olevista, alunperin valkoihoisista kasaareista, jotka tekivät aikanaan kuninkaansa johdolla äärimmäisen kohtalokkaan väärän valinnan seurauksineen, kun heidän olisi tullut valita Kristus eikä hänen vihollisiaan.
Puhtaat seemiläiset ja edelleen puhtaat Aabrahamin jälkeläiset ovat valkoihoisia puhtaita Aadamin jälkeläisiä. Sana Aadam tarkoittaa Jumalan tarkoittamassa merkityksessä ihonväriltään rusottavaa eli rusottavaa (vaaleanpunertavaa) valkoihoista.
Myös puhtaat jaafetilaiset ovat valkoihoisia. Haamin jälkeläiset ovat näistä kolmesta Nooan pojasta kaikkein pisimmälle sekoittuneita.
Ne, jotka eivät kestä tätä Jumalan totuutta, yrittävät heitellä sen torjumiseksi "taikasanoja" kuten rasisti ja antisemitisti. Ei onnistu minun suhteeni enkä noita tyhjänpäiväisiä iskusanoja hetkeäkään pelkää. - soluja pukkaa?
On niillä yhteistä: Geenit!
- vielä tilaa yhdelle
soluja pukkaa? kirjoitti:
On niillä yhteistä: Geenit!
Eikä ne käytä kaktusdeodoranttii...???
- Inhottava realisti
Mikä ihmeen ANTISEMITISTI minä olen, jos en kaikkia israelilaisten tekoja kannata? Oletko aivan varma, että edes YMMÄRRÄT, mitä sana tarkoittaa? Riemustako tässä pitäisi huutaa ja hallelujaata huutaa jokaisen tapetun ihmisen vuoksi? Kas kun et sentään Hitlerin kannattajaksi minua väitä??
Saat aivan vapaasti lupailla mitä haluat. Me emme tule näkemään mitään uutta Lähi-Idässä. Eripura on tuhansia vuosia vanhaa ja valtioiden rajat keinotekoisia.
On takuuvarmaa se, että tapahtuipa Lähi-Idässä MITÄ TAHANSA, se on perusteltavissa Raamatulla. Ja JOS jokin yksittäinen tapahtuma EI toteudu, seuraava äärikristittyjen sukupolvi kehittelee uudet teoriat tapahtumille ja uudet sanaselitykset niin viikunapuille kuin Lopun Ajoillekin.
Äärikristittyjen sympatia Israelin toimia kohtaan on loputon. Totuushan on se, ettei konflikti ketään täysijärkistä tyydytä, mutta kunnon kristittyjen fundamentalistien asenteet ovat kuin keskiajalta - vääräuskoiset kuriin vaikka sitten atomipommilla!
Totuushan on se, ettei Israelia ympäröivilla arabimailla ole sotilaallisen voiton mahdollisuuksia Israelin sotakoneistoa vastaan. Siitä ovat huolehtineet Pyhän Kolminaisuuden muodostavat asekauppiaat, USA:n äärkristityt ja USA:ssa asustavat vaikutusvaltaiset juutalaiset.
Viisaasti Sinäkään Tuom. et ota mitään kantaa siihen ikävään faktaan, että nykyjuutalaiset EIVÄT ole millään tavoin samaa kansaa kuin Israelin kansa tuhansia vuosia sitten. No, sattuuhan sitä...- hyi sinua!
Ei se deodorantti nyt sentään tapa.
- filadelfi
Herra kyllä tuntee Israelin vanhan sukukunnan. Paavali; kun pakanain täysi luku on sisälle tullut niin kaikki Israel on pelastuva, Jumala ei kutsumistansa kadu. Jer.30:3-7, että ahdistuksen kautta kääntymys tapahtuu, kuin myös Jeesus Matt.24, ja Dan12:1.
Peite on juutalaisten silmillä, vasta Kristuksessa se otetaan pois. Jumala on asettanut että siunaamme Hänen ennen muita valittua kansaa, ettemme kiroukseen joutuisi. - Tuom.
Taidat olla tunnekuohuissas! Lähinnä vaikuttaa äärifundamentalistiselta islamistilta, jotka vihaa Israelin Jumalan valituita. Israelin kansa on hajoitettuna, vainottiuna ympäri maailmaa. Tulevat ilmeisesti palaamaan "niinkuin kyyhkyset lakkoihinsa". Jos historiaa vähän valistaisi, niin huom! jostain kumman syystä natsit tappoivat pyöreästi 6 miljoonaa juutalaista, miksi? Koska Hitlerkin tiesi, että he ovat tappaneet Jeesuksen. Hän sai siitä käänteisen motiivin "kostaa" juutalaisille. Kommunistit tekivät samaa Venäjällä. Siellä myös tapettiin "väärinajattelijoita", siis vihattujasi, seassa paljon juutalaisia.
Nytkun natsismi ja sen henkivalta taas nostaa päätään, niinkuin näyssäni olen nähnyt, niin kaltaisesi antisemitistit keittää vihapuheitaan kaikilla foorumeilla. Niinkuin kaikki lukijat voivat havaita inhottavan realistin kommenteista. Ollaan tulossa todistetusti Vihan aikaan aikaa myöten. IR voikin jo alkaa muuttaa nimimerkkiään ,"Vihan realistiksi". Kirjoituksista päätellen tekstin sisältö on jo pitkän aikaa muodostunut tiettyä, tiettyjä kansan, mielipideryhmiä, ryhmää vastaan. Mikä ON laittomuutta.
Näin hyvin esimerkinomaisesti laittomuuden ihminen tulee esiin rinta rottingilla ja uhoaa kaikkea juutalaista ja kristillisyyttä vastaan. Kun viha valtaa ihmisen, niin ajatukset eivät enää ole sellaisia tyynen pohdiskelevia, vaan vihan valtaamia, suorastaan surrealistisia.Mutta näin täytyy tapahtua, koska näin on kirjoitettu Raamatussa.
Aika on.Eivät natsit tappaneet 6 miljoonaa juutalaista. Muistaakseni suunnilleen 74000. Tuo 6 miljoonaa on neukkukommunistien propagandajuttu. Itse tappoivat omiaan ainakin 20 miljoonaa.
- Tuom.
sitroen kirjoitti:
Eivät natsit tappaneet 6 miljoonaa juutalaista. Muistaakseni suunnilleen 74000. Tuo 6 miljoonaa on neukkukommunistien propagandajuttu. Itse tappoivat omiaan ainakin 20 miljoonaa.
Neukkujen tappolukumäärää en kiistä, mitä olen lukenut ja arvioinut. Mutta kyllä ihan maailmanlaaajuisesti tunnustetaan juutalaisten holokaustin mittavuus. Nykynatsit tietyysti vähättelevät historian totuuksia. Toisaalta, jos ollaan niin natseja, niin eikös sitä pitäisi vaan hehkuttaa vihatun kansan murhattujen määrällä?
- UskisM1977
Juutalaiset eivät tappaneet Jeesusta. Roomalaiset tappoivat. Muutama fariseus sai kiihotettua pienen ryhmän juutalaisia vaatimaan Jeesuksen ristiinnaulitsemista ja Pontius Pilatus (roomalainen) sitten lopulta antoi periksi tämän painostuksen alla. Mutta suurin osa juutalaisesta tavallisesta kansasta tykkäsi Jeesuksesta ja siksi Jeesus voitiin pidättää ainoastaan salakavalasti Juudaksen petoksen kautta.
On siis minusta väärin laittaa juutalaisten syyksi Jeesuksen kuolema. Roomalaisethan sen ristiinnaulitsemisen käytännössä toteuttivat.
UskisM1977 - kuoleita on nykyään
UskisM1977 kirjoitti:
Juutalaiset eivät tappaneet Jeesusta. Roomalaiset tappoivat. Muutama fariseus sai kiihotettua pienen ryhmän juutalaisia vaatimaan Jeesuksen ristiinnaulitsemista ja Pontius Pilatus (roomalainen) sitten lopulta antoi periksi tämän painostuksen alla. Mutta suurin osa juutalaisesta tavallisesta kansasta tykkäsi Jeesuksesta ja siksi Jeesus voitiin pidättää ainoastaan salakavalasti Juudaksen petoksen kautta.
On siis minusta väärin laittaa juutalaisten syyksi Jeesuksen kuolema. Roomalaisethan sen ristiinnaulitsemisen käytännössä toteuttivat.
UskisM1977olihan juutalaisilla papeilla iso vastuu jeesuksen tuomioon,he olivat sen ajan uskontotieteilijöitä ja heillä oli vastuu,jos messias jostain ilmestyisi.silloin ei voisi tehdä virheitä.messiashan olisi heidän pää ja heidän olisi pitänyt vaikka puolustaa jeesuksen henkeä omalla verellään.esim.he vaikuttivat kansan mielipiteisiin puheilla niinkuin nykyäänkin.mutta he ovat kuoleita.
- jättäkää muut ulos
Teille voisi jo tilata aikaa nyrkkeiluhallilta, että pääsisitte oikein mottailemaan toisianne oikeasti turpaan!
- Inhottava realisti
Hmm...
Sinä Tuom. jotenkin puhut aina aivan eri asiasta kuin minä.
Melkoisen rennosti määrittelet minut sekä antisemitistiksi ja sitäkautta kai natsiksikin (?) ja ääri-islamistiksi. Hieman koomista, valitan, vaikkei kummissakaan ilmiöissä sinänsä mitään hupaisaa olekaan.
Periaatteessa toin molemmilla ilmiöillä ON yhtymäkohtansa ääriuskonnollisuuden kanssa. Kun varmuus omasta totuudesta on suuri, esiin tulevat AINA vastakkainasettelut.- en hurraa teille
Kannustusjoukkoihin tulee kyllä ikävähköä porukkaa, kumpikohan teistä mahtaisi tintata toisen kanveesiin?
- Tuom.
Hmmm... tottakai puhutaan tavallaan eri asioista, koska mielipiteiltäsi edustat ns. vastakkainajattelua. Kyllä pitkä mielipidevyörysi kertoo suorastaan syvällisestä kaunasta kaikkea kristillisyyttä, juutalaisuutta vastaan. Lievemmissäkin historiallisissa tapauksissa, kirjallisissa ilmauksissa, mm.ihmiset ovat langenneet mitä järkyttävimpiin kansanmurhiin.
Propagandasi on niin murhaavaa, että ei kertakaikkiaan voi tulla muuhun johtopäätökseen, kuin todeta, miten syvä viha leimuaa tiettyä kansanryhmää kohtaan. Melipideasioissa sana on aina vapaa. Mutta kun tietty jatkuva sanasota kohdistuu vimmatulla raivolla tiettyä vakaumuksellista väestöä kohtaan, niin voidaan puhua ihan oikeutetusti tekstuaalisesta teurastuksesta.
Tällainen vihateksti voidaan tulkita erittäin voimakkaaksi hyökkäykseksi ja vainoksi.
Etkä sinä siitä millään koomisella hupailulla selviä. Joudut vastuuseen jokaisesta sanastasi, mitä eetteriin päästät.Jokainen vastaa teoistaan, mutta myös sanoistaan.Joskus on sitten tilin teon aika.
Huomautan vielä, että itseeni en ole millään lailla satuttanut kommenttiasi. Mutta tiedän, että liikut aika vaarallisilla vesillä. Sitäpaitsi tällä palstalla esiintyy aika viattomia rohveettoja, mitkä on luokiteltavissa lähinnä "sammakkoprofessoreiksi". Sen vuoksi juuri kummeksuttaa tuollainen paatos? Mutta vihasi varmaan menee sitten "oikeaan" kohteeseen.Viharyhmäthän ovat nykyaikaa.- Inhottava realisti
Kerropa nyt Tuom. suorasanaisesti minulle se, missä kohti tekstini "huokuu vihaa"?
- taivaasta tänne tuli
Jeesus antoi ottaa itsensä kiinni ja laittaa ristille kärsimään ja kuolemaan meidän syntiemme takia, hän suostui siihen vapaaehtoisesti, eikä suutansa avannut vaikka sotilaat hakkasivat hänet pahasti ja pukivat pilkallisiin vaatteisiin, orjantappurakruunuun, joka rikkoi ihon ja siitä vuosi myös verta. Hän teki sen meidän takiamme, ei hänen sinne olisi kuulunut joutua vaan pahantekijöiden, mutta Hän maksoi synnit ettei meidän tarvitse muuta kuin uskoa Häneen...!
Kolmantena päivänä kuolleista ylös noustuaan Hän meni Isänsä luokse taivaaseen, josta Hän oli tänne maanpäälle alunperin tullutkin. - Tuom.
Inhottava realisti kirjoitti:
Kerropa nyt Tuom. suorasanaisesti minulle se, missä kohti tekstini "huokuu vihaa"?
Tunnetilastasi en tiedä, mutta tekstuaalinen ote kertoo siitä asenteesta, vastakkaisuudesta, mikä voidaan tulkita jatkuvana tiettyä uskonnollista kansalaisuutta vastaan. Toiston määrä ja propagandistinen tekstuaalinen hyökkäily voidaan tulkita vihamielisyydeksi. Esim. tekstissä ilmenee toistuva Israelin, juutalaisuuden ja kristinuskon vastaisuus. Tietynlainen uskonnollisideologinen ajojahti on tekstistä tulkittavissa. Siihen on jo moni reagoinut vastakirjoittelulla. Eikä se ole enää sivistynyttä aatteiden vaihtoa.
Ateistinen tai mikä tahansa ideologinen vuoropuhelu on ihan eri tason diskurssia. Nykyään ollaan huolissaan ihan yleisesti natsipropagandan lisääntymisestä. Suomeen on yritetty perustaa natsipuoluettakin, muttei mennyt läpi. Tällaiset viha-asenteet ovat lisääntyneet nykytodellisuudessa. Ja tietty kansan ryhmä-t ja uskonto ovat hyvinkin tuon tyylisen vihan kohteena. Em. kirjoittelu on omiaan lisäämään uhmaa, mikä näkyy tämänkin sivuston kirjoitteluna. Kannanotot , omastakin mielestä viattomat, saattavat polarisoitua, toisiaan vihamielisempään suuntaan.
Itse en väittele siitä, kuka on oikea juutalainen. Siitä aiheesta on jo ihan hyviäkin kirjoituksia tällä palstalla. Omassa ideoligisessa näkemyksessäni kaikki luodut ihmiset ovat saman arvoisia; yhtä hyviä ja syntisiä. Mutta on kyllä totta, että jotkut kansakunnat alkavat vainoamaan toisiaan, ympäri maailmaa on esimerkkejä. "Kansa käy kansaa vastaan." Näinhän Raamattukin ennustaa. Mutta millä muotoa olemme itse siihen osallisia, niin kannattaa olla tarkkana. - Inhottava realisti
Tuom. kirjoitti:
Tunnetilastasi en tiedä, mutta tekstuaalinen ote kertoo siitä asenteesta, vastakkaisuudesta, mikä voidaan tulkita jatkuvana tiettyä uskonnollista kansalaisuutta vastaan. Toiston määrä ja propagandistinen tekstuaalinen hyökkäily voidaan tulkita vihamielisyydeksi. Esim. tekstissä ilmenee toistuva Israelin, juutalaisuuden ja kristinuskon vastaisuus. Tietynlainen uskonnollisideologinen ajojahti on tekstistä tulkittavissa. Siihen on jo moni reagoinut vastakirjoittelulla. Eikä se ole enää sivistynyttä aatteiden vaihtoa.
Ateistinen tai mikä tahansa ideologinen vuoropuhelu on ihan eri tason diskurssia. Nykyään ollaan huolissaan ihan yleisesti natsipropagandan lisääntymisestä. Suomeen on yritetty perustaa natsipuoluettakin, muttei mennyt läpi. Tällaiset viha-asenteet ovat lisääntyneet nykytodellisuudessa. Ja tietty kansan ryhmä-t ja uskonto ovat hyvinkin tuon tyylisen vihan kohteena. Em. kirjoittelu on omiaan lisäämään uhmaa, mikä näkyy tämänkin sivuston kirjoitteluna. Kannanotot , omastakin mielestä viattomat, saattavat polarisoitua, toisiaan vihamielisempään suuntaan.
Itse en väittele siitä, kuka on oikea juutalainen. Siitä aiheesta on jo ihan hyviäkin kirjoituksia tällä palstalla. Omassa ideoligisessa näkemyksessäni kaikki luodut ihmiset ovat saman arvoisia; yhtä hyviä ja syntisiä. Mutta on kyllä totta, että jotkut kansakunnat alkavat vainoamaan toisiaan, ympäri maailmaa on esimerkkejä. "Kansa käy kansaa vastaan." Näinhän Raamattukin ennustaa. Mutta millä muotoa olemme itse siihen osallisia, niin kannattaa olla tarkkana."Onko antisemitisti inh. realisti jo tiukasti sitounut johonkin viharyhmään?"
"Propagandasi on niin murhaavaa, että ei kertakaikkiaan voi tulla muuhun johtopäätökseen, kuin todeta, miten syvä viha leimuaa tiettyä kansanryhmää kohtaan."
Täsmennä nyt minulle Tuom. perusteellisesti se, MITKÄ lauseeni ja sanavalintani viittaavat siihen että vihaan Israelia tai olen antisemitisti.
Onko kritiikki AINA sama kuin vihan osoittaminen?
Onko Sinullakin jokin ongelma, koska USEIN arvostelet ja kritisoit mielipiteitäni ja ajoittain ihan suoraan minuakin? Oletko hallitsemattoman vihan vallassa?
Käsitellään tämä aihe nyt loppuun kerralla!
"Mutta on kyllä totta, että jotkut kansakunnat alkavat vainoamaan toisiaan, ympäri maailmaa on esimerkkejä. "Kansa käy kansaa vastaan
Voidaanko siis sanoa, että Sinä vihaat minua, jos kerran olet ewri mieltä kanssani ja kritisoit minua?"
Kerro vielä lopuksi, millä aikaudella EI ole sodittu. - kummallisteknikko
"Onko antisemitisti inh. realisti jo tiukasti sitounut johonkin viharyhmään?"
"Propagandasi on niin murhaavaa, että ei kertakaikkiaan voi tulla muuhun johtopäätökseen, kuin todeta, miten syvä viha leimuaa tiettyä kansanryhmää kohtaan."
Täsmennä nyt minulle Tuom. perusteellisesti se, MITKÄ lauseeni ja sanavalintani viittaavat siihen että vihaan Israelia tai olen antisemitisti.
Onko Sinullakin jokin ongelma, koska USEIN arvostelet ja kritisoit mielipiteitäni ja ajoittain ihan suoraan minuakin? Oletko hallitsemattoman vihan vallassa?
"Mutta on kyllä totta, että jotkut kansakunnat alkavat vainoamaan toisiaan, ympäri maailmaa on esimerkkejä. "Kansa käy kansaa vastaan
Voidaanko siis sanoa, että Sinä vihaat minua, jos kerran olet ewri mieltä kanssani ja kritisoit minua?"
Kerro vielä lopuksi, millä aikaudella EI ole sodittu."Kerro vielä lopuksi, millä aikaudella EI ole sodittu."
Toivon, että pääsemme konsensukseen siitä mikä on realismia. Omasta mielestäni se ei ole pelkästään tosiasioiden havainnointia ja niistä päättelyä sikäli kuin päätelmät voivat olla täysin vääriä mikäli niissä ei ole mukana suhteellisuudentajua. Se puolestaan edellyttää ymmärrystä siitä miksi nykyään soditaan. Katson, että sotimisen syytä ei voi ymmärtää mikäli ei ole hahmottanut rahan luomisen prosessia. Asiayhteys näillä vaikuttaa varmasti tekaistulta, mutta koetan selittää.
Rahan luomisen prosessi - jos nyt hetkeksi suostut ottamaan sen ikäänkuin todeksi - edellyttää laajamittaista korruptiota. Se vaikuttaa kaikilla päätöksenteon portailla, suorasti ja epäsuorasti. Toinen vaikutus on kansojen kollektiivinen köyhdyttäminen, koska raha on velkaa.
http://www.youtube.com/watch?v=3EqnHXQLUbc
(Money as debt II)
Näin luodaan paitsi velka, myös kriisi sekä jännite, että konflikti. Muistan kertoneeni jo professori Lietaerin minuutin pituisesta videosta, jossa tämä kertoo rahan luomisesta, sekä viittasin mm. Soininvaaran blogiin, sekä kerroin miten tarvittaessa tuon lisää talouden tuntijoita vahvistamaan kirjoittamani. Ehkäpä tällä kertaa mainitsen toisen arvostetun ekonomistin, Galbraithin (uudelleen). Hän sanoi:
"The process by which banks create money is so simple the mind is repelled."
Prosessi, jolla pankit luovat rahaa, on niin yksinkertainen, että mieli torjuu sen.
Rahan virtuaalisuus ja sen tyhjästä polkeminen aiheuttaa väistämättömän romahduksen, se on aivan päivänselvää, mutta mitä se tarkoittaa, on toinen kysymys.
Katsotaanpa mikä mies Simon Schama on:
"Simon Michael Schama, CBE (born 13 February 1945) is a British historian and art historian. He is a professor at Columbia University.[1] He is best known for writing and hosting the 15-part BBC documentary series A History of Britain. "
http://en.wikipedia.org/wiki/Simon_Schama
Wikisivuilla mainitaan kirja:
Two Rothschilds and the Land of Israel
Kirjasta ote:
"According to Simon Schama's book, "Two Rothschilds and the Land of Israel", the House of Rothschild had acquired 80% of the land of Israel. "
(Tämän lainauksen todenperäisyyttä en ole itse vahvistanut, sen myönnän. Kuitenkin tiedän, että Rothshchildin pankkiirisuku on aina huseerannut Israelin asioissa, jo sen perustamiseksi.)
Faktat siis on osin kristallinkirkkaita, osa vahventamattomia, mutta toisten seikkojen tukemia. Logiikkaa puolestaan on se, että Israelin ollessa täysin riippuvainen Yhdysvalloista, sen ja koko maailman talouden raju romahdus aiheuttaa massiiviset vaikutukset Israeliin. - Inhottava realisti
Tuom. kirjoitti:
Itse en väittele siitä, kuka on oikea juutalainen. Siitä aiheesta on jo ihan hyviäkin kirjoituksia tällä palstalla. Omassa ideoligisessa näkemyksessäni kaikki luodut ihmiset ovat saman arvoisia; yhtä hyviä ja syntisiä. Mutta on kyllä totta, että jotkut kansakunnat alkavat vainoamaan toisiaan, ympäri maailmaa on esimerkkejä. "Kansa käy kansaa vastaan." Näinhän Raamattukin ennustaa. Mutta millä muotoa olemme itse siihen osallisia, niin kannattaa olla tarkkana.Niin, Tuom. Anna nyt ne konkreettiset esimerkit, joissa minä vihani Israelia ja sen kansalaisia kohtaan osoitan. Kiitos.
- AikaHerätä
Niin, Tuom. Anna nyt ne konkreettiset esimerkit, joissa minä vihani Israelia ja sen kansalaisia kohtaan osoitan. Kiitos.
IR:N antipatiat....
Ne ovat täällä erittäin tarkkaan nähdyt. Inho ja ylimielisyys uskovia, uskontoa, profetointia, jne. kohtaan. Hänen asenteensa on näkynyt kirkkaasti kuin aurinko.
Hän heittää uskikiset samaan "roskakoppaan", joissa IR:n leima on että he ovat järkeään käyttämättömiä, lähes älykääpiöitä, jotka eivät muuta osaa kuin raamatun sanoja. Ja niitäkin päin honkia!
Ja nyt? Kun IR pitää "luovaa taukoa" (?) uskiksien solvaamisesta, niin hän tosiaan samassa antikristillisessä hengessä on ottanut hampaisiinsa Israelin!
Mutta hän yksisilmäinen, puolueellinen ja negatiivisesti mustaksi värittynyt asenneilmasto näkyy tässä analyysissä:
- Hän ei yhdenvertaisuuden tasolla LAINKAAN mainitse, mitä Israelin ympärillä olevat arabimaat tekevät? Lähes jokaisessa arabi-muslimimaassa on ollut hirveää kuohuntaa! Sisällisodan kaltaista tuhoa, jossa oman maan päättäjät tappavat omia kansalaisiaan!
Onko IR "sokea"? Kyllä, ilmeisesti? Ja viha ja sokeus tekee aina puolueelliseksi. IR sättii Israelia, on siis rasistisella linjalla, koskapa jättää huomiotta sen, mitä arvabimaissa jyllää? IR:n voi pahimmillaan nähdä harjoittavan kansanryhmän syrjintää...
Mikään hänen (kroonisessa) linjassaan ei ihmetytä. Se näkyy kirkkaasti.
Hän ei näytä parantuvan uskoa, uskonnollisuutta, uskovia kohtaan kokemastaan viha-asenteesta. Terapia voisi auttaa, ja nöyrä itsetukistelu?
Mutta sen sijaan hän koettaa "tutkistella" toisia, löytää kaikki mahdolliset viat ja virheet uskovista. Ja nyt tulilijalla on Israel. Se on saman aggressio-syndooman tavanomainen kohde!
Lopuksi
Hölmöläiset rakensivat talon. He unohtivat tehdä ikkunat. Mikä neuvoksi?
- Otetaan säkki, ja kannetaan ulkoa auringonvaloa sisälle! Hyvä hyvä!
Ja niin he tekivät. Uudelleen ja uudelleen he toivat säkillisen valoa, mutta kumma kyllä - tupa ei siitä valoisammaksi tullut!
Tämä on sitä samaa, jota sanonta tarkoittaa: menee kuin vesi hanhen selkään! Se valuu pois...
Mitä tarkoitan? Pimeä talo ei säkillä kannetusta valosta valkene. Hanhen selkään valutettu vesi menee hukkaan...
IR? Kumpi olet? Pimeä talo, vaiko hanhen selkä? Molemmat merkit näkyvät.
Kulutat armon aikaasi hukkaan. Etsikkoaika hupenee. Etkä ota mistään ojennuksesta vaarin. Mutta eräänä päivänä, kun kirjat avataan, ja me seisomme Suuren Valkoisen Valtaistuimen edessä, jossa Lahjomaton Majesteetti lausuu lopulliset tuomiot, siellä sanotaan:
- Hän - Inhottava realisti - hän sai aikaa, hän sai mahdollisuuden, mutta....
Mutta? Miten kävi, miten käy? - Inhottava realisti
AikaHerätä kirjoitti:
IR:N antipatiat....
Ne ovat täällä erittäin tarkkaan nähdyt. Inho ja ylimielisyys uskovia, uskontoa, profetointia, jne. kohtaan. Hänen asenteensa on näkynyt kirkkaasti kuin aurinko.
Hän heittää uskikiset samaan "roskakoppaan", joissa IR:n leima on että he ovat järkeään käyttämättömiä, lähes älykääpiöitä, jotka eivät muuta osaa kuin raamatun sanoja. Ja niitäkin päin honkia!
Ja nyt? Kun IR pitää "luovaa taukoa" (?) uskiksien solvaamisesta, niin hän tosiaan samassa antikristillisessä hengessä on ottanut hampaisiinsa Israelin!
Mutta hän yksisilmäinen, puolueellinen ja negatiivisesti mustaksi värittynyt asenneilmasto näkyy tässä analyysissä:
- Hän ei yhdenvertaisuuden tasolla LAINKAAN mainitse, mitä Israelin ympärillä olevat arabimaat tekevät? Lähes jokaisessa arabi-muslimimaassa on ollut hirveää kuohuntaa! Sisällisodan kaltaista tuhoa, jossa oman maan päättäjät tappavat omia kansalaisiaan!
Onko IR "sokea"? Kyllä, ilmeisesti? Ja viha ja sokeus tekee aina puolueelliseksi. IR sättii Israelia, on siis rasistisella linjalla, koskapa jättää huomiotta sen, mitä arvabimaissa jyllää? IR:n voi pahimmillaan nähdä harjoittavan kansanryhmän syrjintää...
Mikään hänen (kroonisessa) linjassaan ei ihmetytä. Se näkyy kirkkaasti.
Hän ei näytä parantuvan uskoa, uskonnollisuutta, uskovia kohtaan kokemastaan viha-asenteesta. Terapia voisi auttaa, ja nöyrä itsetukistelu?
Mutta sen sijaan hän koettaa "tutkistella" toisia, löytää kaikki mahdolliset viat ja virheet uskovista. Ja nyt tulilijalla on Israel. Se on saman aggressio-syndooman tavanomainen kohde!
Lopuksi
Hölmöläiset rakensivat talon. He unohtivat tehdä ikkunat. Mikä neuvoksi?
- Otetaan säkki, ja kannetaan ulkoa auringonvaloa sisälle! Hyvä hyvä!
Ja niin he tekivät. Uudelleen ja uudelleen he toivat säkillisen valoa, mutta kumma kyllä - tupa ei siitä valoisammaksi tullut!
Tämä on sitä samaa, jota sanonta tarkoittaa: menee kuin vesi hanhen selkään! Se valuu pois...
Mitä tarkoitan? Pimeä talo ei säkillä kannetusta valosta valkene. Hanhen selkään valutettu vesi menee hukkaan...
IR? Kumpi olet? Pimeä talo, vaiko hanhen selkä? Molemmat merkit näkyvät.
Kulutat armon aikaasi hukkaan. Etsikkoaika hupenee. Etkä ota mistään ojennuksesta vaarin. Mutta eräänä päivänä, kun kirjat avataan, ja me seisomme Suuren Valkoisen Valtaistuimen edessä, jossa Lahjomaton Majesteetti lausuu lopulliset tuomiot, siellä sanotaan:
- Hän - Inhottava realisti - hän sai aikaa, hän sai mahdollisuuden, mutta....
Mutta? Miten kävi, miten käy?Hmm...
En voi sanoa ihannoivani arabimaita tai islamilaisuutta sen enempää kuin vaikkapa äärikristillisyyttäkään. En kokenut tarpeelliseksi arvostella arabimaiden sisäistä kuohiuntaa, koska asiat voi jokainen tervejärkinen itsekin nähdä.
Maailma on täynnä asioita, joita EN kommentoi.
Tämä avaukseni koski äärikristittyjen näkemyksiä Israelista ja juutalaisuudesta. Johonkin on pakko raja vetää.
JOS kirjoitukseni huokuvat kaikenlaisia tunteita, antanet ehkä konkreettisia esimerkkejä? - kummallisteknikko
Hmm...
En voi sanoa ihannoivani arabimaita tai islamilaisuutta sen enempää kuin vaikkapa äärikristillisyyttäkään. En kokenut tarpeelliseksi arvostella arabimaiden sisäistä kuohiuntaa, koska asiat voi jokainen tervejärkinen itsekin nähdä.
Tämä avaukseni koski äärikristittyjen näkemyksiä Israelista ja juutalaisuudesta. Johonkin on pakko raja vetää.
JOS kirjoitukseni huokuvat kaikenlaisia tunteita, antanet ehkä konkreettisia esimerkkejä?Mitä tarkoitat mainitsemallasi äärikristillisyydellä, termillä jota paljon käytät? Raamatussa kerrotaan miten hedelmistään puu tunnetaan. Miten saat tuon ajatelman pohjalta väkivallan kuulumaan jotenkin hyväksyttävänä osana kristillisyyteen? Jos katsotaan kuka Raamatussa edusti fanaattista suoraa toimintaa tavoitteidensa pohjalta, niin se oli Juudas Iskariot.
On syytä ottaa huomioon miten paljon maailmassa on kristillisyyden nimissä fanaattista uskonnollisuutta, joka poikkeaa terveestä opista enemmän tai vähemmän. Monet sitten muodostavat käsityksensä kristillisyydestä noiden erilaisten lahkojen ja jopa epäkristillisten kirkkokuntien perusteella.
Koska kuitenkin tuossa on jälleen kerran sellainen teema, johon syventymällä kristinuskosta osaton voisi korjata käsityksiänsä, tämä voi vedota siihen miten asia ei kiinnosta, koska asia ei ikäänkuin kosketa häntä. Se on erityisesti tässä tapauksessa ymmärrettävää, mutta hämmästyttävää kyllä, jostakin syystä ateistit saatttavat tuoda liudan asioita esiin kriittisessä sävyssä, joiden lähempi tarkastelu ei heitä sitten kiinnostakaan. Itselläni ei ole sellaista kokemusta, että jonkin muun aiheen parissa käytävät keskustelut johtaisivat samanlaiseen aloittajan ilmoitukseen mielenkiinnon lopahtamisesta.
Hengellistä, vai psykologista, mene ja tiedä, vaan kyllähän tuo viitteellisesti kertoo ensiksi mainitun puolesta. - kes-kus-te-lija
kummallisteknikko kirjoitti:
Mitä tarkoitat mainitsemallasi äärikristillisyydellä, termillä jota paljon käytät? Raamatussa kerrotaan miten hedelmistään puu tunnetaan. Miten saat tuon ajatelman pohjalta väkivallan kuulumaan jotenkin hyväksyttävänä osana kristillisyyteen? Jos katsotaan kuka Raamatussa edusti fanaattista suoraa toimintaa tavoitteidensa pohjalta, niin se oli Juudas Iskariot.
On syytä ottaa huomioon miten paljon maailmassa on kristillisyyden nimissä fanaattista uskonnollisuutta, joka poikkeaa terveestä opista enemmän tai vähemmän. Monet sitten muodostavat käsityksensä kristillisyydestä noiden erilaisten lahkojen ja jopa epäkristillisten kirkkokuntien perusteella.
Koska kuitenkin tuossa on jälleen kerran sellainen teema, johon syventymällä kristinuskosta osaton voisi korjata käsityksiänsä, tämä voi vedota siihen miten asia ei kiinnosta, koska asia ei ikäänkuin kosketa häntä. Se on erityisesti tässä tapauksessa ymmärrettävää, mutta hämmästyttävää kyllä, jostakin syystä ateistit saatttavat tuoda liudan asioita esiin kriittisessä sävyssä, joiden lähempi tarkastelu ei heitä sitten kiinnostakaan. Itselläni ei ole sellaista kokemusta, että jonkin muun aiheen parissa käytävät keskustelut johtaisivat samanlaiseen aloittajan ilmoitukseen mielenkiinnon lopahtamisesta.
Hengellistä, vai psykologista, mene ja tiedä, vaan kyllähän tuo viitteellisesti kertoo ensiksi mainitun puolesta.Nähty ja todettu on, että IReal kirjoittaa traumaattiselta lähtötasolta, koskien uskoa, uskontoja jne. Hän itse taannoin kirjoitti täällä ikävistä kokemuksistaan jossakin elämänsä vaiheessa, koskien uskovia.
Se selittää tuon kielteisyyden, antipatian. Se on kuin "sotakokemus" sodassa olleilla. Eivät monet niistä henkisistä traumoista koskaan vapautuneet.
Mikä on kohtuutonta? Se, että Inh Real. purkaa täällä - aivan sivullisiin ja asioihin osattomiin tuota traumaansa! Miksei mene puhumaan niille ihmisille, jotka aikoinaan loukkasivat, taikka tuottivat pettymystä. Miksei selvitä välejään asianosaisten kassa, ja sitten anna anteeksi?
Nyt hän katsoo (traumojensa) jatkuvan pahan olon vuoksi oikeudekseen mollata ja haukkua täällä uskovia. Joita ei kuitenkaan juurikaan tunne!
Leimaa täällä kirjoittavat "äärikristityiksi", vaikka suuri osa on ihan tavallisia ihmisiä. Arjen elämää eläviä. Järkeäänkin käyttäviä, jopa oppineita, sivistyneitä, monen lajin taitajia!
Mutta Inhott R:lla on lähinnä vain "yksi kategoria". Se on "äärikristityt fundamentalistit" jotka ylihengellisellä ylinopeudella kaahottavat taivaan tietä, ja ovat out tämän maailman asioista!
Terapiassa tunnetaan eräs termi. Se on transferenssitunne. Tunteen siirto.
Se toimii näin:
- kun lapsi taikka nuori kehitysvaiheessaan kokee jonkin erityisen tunnekokemuksen, ja kun koko tunnemaailma kehittyy murrosikään mennessä, nämä tunnemuistot ohjaavat ihmistä läpi elämän.
Kun kokee esim. uskonnollisen kauhun, tms:n herkässä tunneiässä, ja jos ei tätä asiaa prosessoi psyyken tasolla ----- vaan se jää sielun komeroon muhimaan, sen on todettu tuottavan aikuisiässä ongelmaa. Samoin kuin joku pelkotila, ahtaan paikan kammo, porukan kiusaamiskokemus, jne.
Transferenssitunne? Kun sitten aikuisena kuulee ja näkee jotakin samaa mitä lapsuuden uskonnollisessa kokemuksessa ( siis negatiivisessa) - niin se provosoi esille trauman. Vuosikymmenienkin takaa "tunnemuisto" nousee pintaan. Ja sokaiseekin.
Ihminen - aikuinen - alkaa käyttäytyä infantiilisti, reggression tasolla. Hän puhuu nykyolotilassa sitä "puhetta" - jota olisi pitänyt lapsena saada puhua. Mielipidettä. Irrationaalista tässä on se, että
ei osaa erottaa mennyttä, eikä nykyhetkeä. Kaikki sekoittuu yhdeksi tunnemylläkäksi.
Tunteen siirto. Tämän hetken tunne menee "henkilöhistoriaan" -ja noutaa sieltä tukahdetutkin tunteet. Ne ovat autenttisina; primääreinä usein niin vahvoja ja ehdottomia, että ne sokaisevat järjenkin. Ne ovat arsenaalia nykyhetkeen. Se selittää usein monet aikuisiän ilmiöt, tapahtumat. Jopa murhatkin, saati monet muut. Ihminen joutuu tämän transferenssitunteen, tunteen siirtoreaktion valtaan niin, että järki sumenee. Tahdon hallintavoimakaan ei pidä raiteilla. Jopa viha saa vallan. Alkaa vihata aikuisiässä ihmisiä, kun ei lapsena voinut eikä saanut vihastumista ja paheksumista näyttää!
Ja tämän selityksen olen monessa asiassa elämän varrella nähnyt. Sekä ammattityössä, että ihmisten elämää seuranneena.
Mutta ratkaisukin on. Että ihminen katsoo elämänsä tosiasioita. Ihminen voi eheytyä. Voi työstää traumaattiset tunteet. Voi antaa anteeksi lapsuuden loukkaajille. Voi oppia uusia malleja. Voi nähdä ihmiset. Voi eritellä, kuka kukin on? Jne. - kummallisteknikko
kes-kus-te-lija kirjoitti:
Nähty ja todettu on, että IReal kirjoittaa traumaattiselta lähtötasolta, koskien uskoa, uskontoja jne. Hän itse taannoin kirjoitti täällä ikävistä kokemuksistaan jossakin elämänsä vaiheessa, koskien uskovia.
Se selittää tuon kielteisyyden, antipatian. Se on kuin "sotakokemus" sodassa olleilla. Eivät monet niistä henkisistä traumoista koskaan vapautuneet.
Mikä on kohtuutonta? Se, että Inh Real. purkaa täällä - aivan sivullisiin ja asioihin osattomiin tuota traumaansa! Miksei mene puhumaan niille ihmisille, jotka aikoinaan loukkasivat, taikka tuottivat pettymystä. Miksei selvitä välejään asianosaisten kassa, ja sitten anna anteeksi?
Nyt hän katsoo (traumojensa) jatkuvan pahan olon vuoksi oikeudekseen mollata ja haukkua täällä uskovia. Joita ei kuitenkaan juurikaan tunne!
Leimaa täällä kirjoittavat "äärikristityiksi", vaikka suuri osa on ihan tavallisia ihmisiä. Arjen elämää eläviä. Järkeäänkin käyttäviä, jopa oppineita, sivistyneitä, monen lajin taitajia!
Mutta Inhott R:lla on lähinnä vain "yksi kategoria". Se on "äärikristityt fundamentalistit" jotka ylihengellisellä ylinopeudella kaahottavat taivaan tietä, ja ovat out tämän maailman asioista!
Se toimii näin:
- kun lapsi taikka nuori kehitysvaiheessaan kokee jonkin erityisen tunnekokemuksen, ja kun koko tunnemaailma kehittyy murrosikään mennessä, nämä tunnemuistot ohjaavat ihmistä läpi elämän.
Kun kokee esim. uskonnollisen kauhun, tms:n herkässä tunneiässä, ja jos ei tätä asiaa prosessoi psyyken tasolla ----- vaan se jää sielun komeroon muhimaan, sen on todettu tuottavan aikuisiässä ongelmaa. Samoin kuin joku pelkotila, ahtaan paikan kammo, porukan kiusaamiskokemus, jne.
Transferenssitunne? Kun sitten aikuisena kuulee ja näkee jotakin samaa mitä lapsuuden uskonnollisessa kokemuksessa ( siis negatiivisessa) - niin se provosoi esille trauman. Vuosikymmenienkin takaa "tunnemuisto" nousee pintaan. Ja sokaiseekin.
Ihminen - aikuinen - alkaa käyttäytyä infantiilisti, reggression tasolla. Hän puhuu nykyolotilassa sitä "puhetta" - jota olisi pitänyt lapsena saada puhua. Mielipidettä. Irrationaalista tässä on se, että
ei osaa erottaa mennyttä, eikä nykyhetkeä. Kaikki sekoittuu yhdeksi tunnemylläkäksi.
Tunteen siirto. Tämän hetken tunne menee "henkilöhistoriaan" -ja noutaa sieltä tukahdetutkin tunteet. Ne ovat autenttisina; primääreinä usein niin vahvoja ja ehdottomia, että ne sokaisevat järjenkin. Ne ovat arsenaalia nykyhetkeen. Se selittää usein monet aikuisiän ilmiöt, tapahtumat. Jopa murhatkin, saati monet muut. Ihminen joutuu tämän transferenssitunteen, tunteen siirtoreaktion valtaan niin, että järki sumenee. Tahdon hallintavoimakaan ei pidä raiteilla. Jopa viha saa vallan. Alkaa vihata aikuisiässä ihmisiä, kun ei lapsena voinut eikä saanut vihastumista ja paheksumista näyttää!
Ja tämän selityksen olen monessa asiassa elämän varrella nähnyt. Sekä ammattityössä, että ihmisten elämää seuranneena.
Mutta ratkaisukin on. Että ihminen katsoo elämänsä tosiasioita. Ihminen voi eheytyä. Voi työstää traumaattiset tunteet. Voi antaa anteeksi lapsuuden loukkaajille. Voi oppia uusia malleja. Voi nähdä ihmiset. Voi eritellä, kuka kukin on? Jne.Puuttumatta tekemäsi analyysin oikeellisuuteen, muu viestissäsi jäi askarruttamaan. Kerroit lopussa ratkaisusta, mutta kirjoittamasi mukaisesti se olisi ilmeisesti hänen henkilökohtainen urakkansa. Silti aivan alussa viestiäsi mainitsit näin:
"Hän itse taannoin kirjoitti täällä ikävistä kokemuksistaan jossakin elämänsä vaiheessa, koskien uskovia."
Kaipa me osaltamme voimme vaikuttaa siihen vahvistammeko noita vanhoja kokemuksia, vai pyrimmekö tarjoamaan myötämielisempää suhtautumista. Siitä en ole ollenkaan varma, kannattaako julkisesti analysoida, vaikka olen sitä itsekin tehnyt, koska toiset voivat kokea sen ylimielisyytenä sen sitä kuitenkaan olematta.
Ihan hyvää ajatteluahan sinulla viestissäsi oli, - Inhottava realisti
Mitä tarkoitat mainitsemallasi äärikristillisyydellä, termillä jota paljon käytät? Raamatussa kerrotaan miten hedelmistään puu tunnetaan. Miten saat tuon ajatelman pohjalta väkivallan kuulumaan jotenkin hyväksyttävänä osana kristillisyyteen? Jos katsotaan kuka Raamatussa edusti fanaattista suoraa toimintaa tavoitteidensa pohjalta, niin se oli Juudas Iskariot.
Hengellistä, vai psykologista, mene ja tiedä, vaan kyllähän tuo viitteellisesti kertoo ensiksi mainitun puolesta.Juudas Iskariot ei minusta edusta mitenkään sanan varsinaisessa merkityksessä "suoraa toimintaa".
Väkivaltaisuutta on ollut läpi ihmiskunnan historian. Niin kristinuskon kuin muidenkin uskontojen nimissä sitä on harjoitettu. Perusteluita on aina löytynyt.
Minun näkemykseni äärikristillisyydestä on se, että se edustaa sitä samaa ääriuskonnollisuutta kuin vaikkapa ääri-islam. Jos asiaa tarkastellaan vaikkapa historiallisesta perspektiivistä, ääriuskonnollisuus on usein johtanut ongelmiin. Jyrkkä vastakkainasettelu ei ikinä tuota hyviä hedelmiä, sanottiinpa sitten mitä tahansa. Ajatus siitä, että oma oppi on takuuvarmasti absoluuttisen oikea ja muiden ajatukset vähempiarvoisia, ei hyviin lopputuloksiin johda.
Olen mielestäni nostanut esiin useitakin asioita ja ollut valmis keskustelemaan niistä. Ainoa asia, johon en oikein perusteellisesti ole ollut valmis perehtymään, ovat olleet esittelemäsi näkemykset talouselämästä, joihin ÄO:ni vain ei ole tuntunut riittävän, kuten myönsinkin. Sille en mitään voi.
Arabimaat ja ääri-islam ovat monin tavoin pulmallinen ja monimutkainen kokonaisuus. En ihaile erityisesti sitä tapaa, jolla arabimaissa on toimittu, mutta oman lukunsa muodostaa esim. USA:n suhtautuminen noiden maiden hallitsijoihin - eipä kaikkea muuta kuin demokraattinen meno ole USA:takaan juuri puristanut ennen viime kuukausien tapahtumia. Ei vaikkapa Saudi-Arabiakaan kovin demokraattiselta vaikuta. Kas kummaa, eipä ole USA:kaan maata kuitenkaan näkyvästi tuominnut.
Tämän osion aihe ovat profetiat. Näkemykset Israelista liittyvät käsittääkseni profetioihin varsin olennaisesti. Sama toki koskee osin myös ympäröiviä maita ja niiden tapahtumia, mutta mielestäni suppeammin. MIkäli joku kokee aiheelliseksi asioista keskustella, meidän pitäisi kai siirtyä johonkin muuhun osioon.
On oikeastaan aika ihmeellistä, että aina vain allekirjoittanut on täällä kirjoittavista ihmisistä jotenkin häiriintynyt ja analyysin tarpeessa. Lukuisat muutkin kirjoittajat kuitenkin kirjoittavat varsin erikoisia näkemyksiä, mutta minä olen aina vain se kaikkein kieroutunein ja häiriintynein. Hivenen koomista... - Inhottava realisti
kes-kus-te-lija kirjoitti:
Nähty ja todettu on, että IReal kirjoittaa traumaattiselta lähtötasolta, koskien uskoa, uskontoja jne. Hän itse taannoin kirjoitti täällä ikävistä kokemuksistaan jossakin elämänsä vaiheessa, koskien uskovia.
Se toimii näin:
Mutta ratkaisukin on. Että ihminen katsoo elämänsä tosiasioita. Ihminen voi eheytyä. Voi työstää traumaattiset tunteet. Voi antaa anteeksi lapsuuden loukkaajille. Voi oppia uusia malleja. Voi nähdä ihmiset. Voi eritellä, kuka kukin on? Jne.Kuules nyt, "kes-kus-te-lija" & muut nimimerkit.
Minulla EI ole uskonnollisista ihmisistä traumoja lapsuudesta. Näkemykseni ääriuskovaisista ihmisistä ovat muodostuneet myöhemmällä iällä oman elämänkokemukseni ja VALITETTAVASTI myös työkokemukseni kautta. Enpä voi myöskään sanoa, että kokemukseni täällä keskusteluissa olisivat kaikin puolin ainakaan näkemyksiäni muuttaneet!
Minua TODELLAKIN ärsyttää halusi analysoida ja esittää arveluitasi minun mielenterveydestäni. Suoraan sanottuna Sinulla ei ole MITÄÄN pätevyyttä arvioida sen kummemmin minun kuin muidenkaan ihmisten olemusta ja persoonaa pelkän nettikeskustelun perusteella. Kukaan todellinen mielenterveyspuolen ammattilainen tai edes puoliammattilainenkaan ei niin toimisi.
Minä saan Sinulta jatkuvasti haukut milloin mistäkin asiattomuudesta, mutta IKINÄ et nosta konkreettisesti esille mitään sanomaani asiaa tai lausetta, joka väitteesi oikeiksi osoittaisi. Et ikinä. Päätavoitteesi on vain kaikin tavoin arvostella minua ja periaatteessa joku kai voisi kokea monet lausahduksesi loukkaaviksikinh. No, minä olen jo jotenkin tottunut niihin, joten antaapa tulla vain tuutin täydeltä, sekä pasuunan että pasunan voimin, vai mitä?
Kirjoittipa täällä kuka tahansa mitä tahansa, Sinä jätät tekstit huomioimatta ja keskityt suun pieksäntään minun teksteistäni. Ne ovat ilmeisesti kuin punainen vaate Sinulle ja jo nimimerkkini esiintyminen näköjään saa Sinut syttymään.
Pitäisiköhän minunkin siis joko vaihtaa nimimerkkiä tai aloittaa useamman nimimerkin käyttäminen? Ehkä se rauhoittaisi tilanteen? Onhan se toki myös TODELLA urheaa ja HIENOSTUNUTTA ja YLEVÄÄ käyttää useita nimimerkkejä ja SIITÄ erottaa Todellisen Keskustelijan, vai mitä? Se on hedelmällistä ja hyödyllistä ja osoittaa sen, että haluat todellakin KESKUSTELLA!
Jos siis haluat pelkästään riidellä kanssani, anna tulla vain. Lupaan vastata kaikkiin kirjoituksiisi niin paljon kuin vain ehdin. Ehkäpä moderaattorikin jossakin vaiheessa kyllästyy ja poistaa nämä tekstit.
Minun sietokykykyni tuli nyt jotenkin täyteen. Kaipa se osoittaa minun narsismini ja muutkin huonot luonteenominaisuuteni, joten se helpottaa jatkossa analyysien tekemistä, eiks jeh? - Tuom.
Juudas Iskariot ei minusta edusta mitenkään sanan varsinaisessa merkityksessä "suoraa toimintaa".
Väkivaltaisuutta on ollut läpi ihmiskunnan historian. Niin kristinuskon kuin muidenkin uskontojen nimissä sitä on harjoitettu. Perusteluita on aina löytynyt.
Minun näkemykseni äärikristillisyydestä on se, että se edustaa sitä samaa ääriuskonnollisuutta kuin vaikkapa ääri-islam. Jos asiaa tarkastellaan vaikkapa historiallisesta perspektiivistä, ääriuskonnollisuus on usein johtanut ongelmiin. Jyrkkä vastakkainasettelu ei ikinä tuota hyviä hedelmiä, sanottiinpa sitten mitä tahansa. Ajatus siitä, että oma oppi on takuuvarmasti absoluuttisen oikea ja muiden ajatukset vähempiarvoisia, ei hyviin lopputuloksiin johda.
Olen mielestäni nostanut esiin useitakin asioita ja ollut valmis keskustelemaan niistä. Ainoa asia, johon en oikein perusteellisesti ole ollut valmis perehtymään, ovat olleet esittelemäsi näkemykset talouselämästä, joihin ÄO:ni vain ei ole tuntunut riittävän, kuten myönsinkin. Sille en mitään voi.
Arabimaat ja ääri-islam ovat monin tavoin pulmallinen ja monimutkainen kokonaisuus. En ihaile erityisesti sitä tapaa, jolla arabimaissa on toimittu, mutta oman lukunsa muodostaa esim. USA:n suhtautuminen noiden maiden hallitsijoihin - eipä kaikkea muuta kuin demokraattinen meno ole USA:takaan juuri puristanut ennen viime kuukausien tapahtumia. Ei vaikkapa Saudi-Arabiakaan kovin demokraattiselta vaikuta. Kas kummaa, eipä ole USA:kaan maata kuitenkaan näkyvästi tuominnut.
Tämän osion aihe ovat profetiat. Näkemykset Israelista liittyvät käsittääkseni profetioihin varsin olennaisesti. Sama toki koskee osin myös ympäröiviä maita ja niiden tapahtumia, mutta mielestäni suppeammin. MIkäli joku kokee aiheelliseksi asioista keskustella, meidän pitäisi kai siirtyä johonkin muuhun osioon.
On oikeastaan aika ihmeellistä, että aina vain allekirjoittanut on täällä kirjoittavista ihmisistä jotenkin häiriintynyt ja analyysin tarpeessa. Lukuisat muutkin kirjoittajat kuitenkin kirjoittavat varsin erikoisia näkemyksiä, mutta minä olen aina vain se kaikkein kieroutunein ja häiriintynein. Hivenen koomista...Ehkä sinun keskustelumetodiikassa on jotain ongelmaa? En näe sinun näkemyksissäsi mitään koomista. Suljet ihan itse itsesi systemaattisaesti huumorin ja koomisuuden ulkopuolelle.
Ei kaikki ole ääriuskonnollisuutta, mitä linssiesi läpi näet. Et sinäkään näe objektiivisesti, koska narsistisuutesi ei voi millään hyväksyä normikristillisyyttä.
Kun sanelet juutalaisuudesta ja kristillisyydestä äärimielipiteitä, ja kun ne niin askarruttavat, niin kannustaisin matkaamaan Iraeliin. Sitten kantsii matkustaa vaikkapa Syyriaan ja Palestiinaan. Näe, koe! kiinnitäpä huomio vaikkapa islamisti maiden kansan nousuun. Mistäkähän mahtaa johtua? kannattaa kysyä niiltä kansannousijoilta. Juutalaisvaltiossa en vastaavaa kansannousua ole havainnut. Mutta sehän onkin ainoa sivistysvaltio Lähi-Idässä. Tämä vaan on totuus.
Jos mielijärjestö on Hizzbollah, niin en yhtään ihmettele noita äärikommentteja.
Sen verran poilitiikkaa, että Tuomioja lausui erittäin mielenkiintoisen mielipiteen: "Hamas kuuluu eurooppalaiseen soisaalidemokraattiseen perheeseen." On siis myös Israel vastainen. Sääli palestiinalaisia ihmisiä. Heille virtaa rahaa länsimaista, Usasta myös. Israelilaisten on erittäin vaikea puolustaa maataan, kun nämä terroristiliikkeet käyttävät viattomia siviilejä ihmiskilpinään. Juutalaisvaltiossa tällainen ei tule kyseeseenkään. Maata kierrellessäni, tulin vakuutttuneeksi, missä tukalassa asemassa Israel on.Näin myös mm. syyrialaisten konekivääripesäkkeitä muutaman metrin päästä, sekä koin ns. palestiinalaisten pommi-iskuja ja kaikenlaista murhaavaa ilkivaltaa jatkuvasti. Itse olin kolmen eri pommi-iskun potentiaalisena kohteena, ainoastaan olemalla turisti, järkyttävää! Mutta joskus oikeuden koura puuttuu asioiden kulkuun. Israel on vain valmistautunut puolustussotaan, ei hyökkäävään.
Sen verran profeetallisuutta, että joka koskee tähän Jumalan valittuun kansaan, niin se tulee kokemaan kovia. Jumalan lupaukset ja varoitukset pitävät paikkaansa. Kannattaa tutkia Raamatusta, niin käy selville, mistä on kysymys!Jos Jumala lupaa jotain, se tulee toteutumaan. Sen vaan tiedän, uskomattakin! - Inhottava realisti
Tuom. kirjoitti:
Ehkä sinun keskustelumetodiikassa on jotain ongelmaa? En näe sinun näkemyksissäsi mitään koomista. Suljet ihan itse itsesi systemaattisaesti huumorin ja koomisuuden ulkopuolelle.
Ei kaikki ole ääriuskonnollisuutta, mitä linssiesi läpi näet. Et sinäkään näe objektiivisesti, koska narsistisuutesi ei voi millään hyväksyä normikristillisyyttä.
Kun sanelet juutalaisuudesta ja kristillisyydestä äärimielipiteitä, ja kun ne niin askarruttavat, niin kannustaisin matkaamaan Iraeliin. Sitten kantsii matkustaa vaikkapa Syyriaan ja Palestiinaan. Näe, koe! kiinnitäpä huomio vaikkapa islamisti maiden kansan nousuun. Mistäkähän mahtaa johtua? kannattaa kysyä niiltä kansannousijoilta. Juutalaisvaltiossa en vastaavaa kansannousua ole havainnut. Mutta sehän onkin ainoa sivistysvaltio Lähi-Idässä. Tämä vaan on totuus.
Jos mielijärjestö on Hizzbollah, niin en yhtään ihmettele noita äärikommentteja.
Sen verran poilitiikkaa, että Tuomioja lausui erittäin mielenkiintoisen mielipiteen: "Hamas kuuluu eurooppalaiseen soisaalidemokraattiseen perheeseen." On siis myös Israel vastainen. Sääli palestiinalaisia ihmisiä. Heille virtaa rahaa länsimaista, Usasta myös. Israelilaisten on erittäin vaikea puolustaa maataan, kun nämä terroristiliikkeet käyttävät viattomia siviilejä ihmiskilpinään. Juutalaisvaltiossa tällainen ei tule kyseeseenkään. Maata kierrellessäni, tulin vakuutttuneeksi, missä tukalassa asemassa Israel on.Näin myös mm. syyrialaisten konekivääripesäkkeitä muutaman metrin päästä, sekä koin ns. palestiinalaisten pommi-iskuja ja kaikenlaista murhaavaa ilkivaltaa jatkuvasti. Itse olin kolmen eri pommi-iskun potentiaalisena kohteena, ainoastaan olemalla turisti, järkyttävää! Mutta joskus oikeuden koura puuttuu asioiden kulkuun. Israel on vain valmistautunut puolustussotaan, ei hyökkäävään.
Sen verran profeetallisuutta, että joka koskee tähän Jumalan valittuun kansaan, niin se tulee kokemaan kovia. Jumalan lupaukset ja varoitukset pitävät paikkaansa. Kannattaa tutkia Raamatusta, niin käy selville, mistä on kysymys!Jos Jumala lupaa jotain, se tulee toteutumaan. Sen vaan tiedän, uskomattakin!No niin, Tuom. Joko Sinä vihdoin olet valmis vastaamaan kysymyksiini?
""Onko antisemitisti inh. realisti jo tiukasti sitounut johonkin viharyhmään?"
Kerro vielä lopuksi, millä aikaudella EI ole sodittu."
Älä luennoi ja ala opettaa yhtä totuutta monimutkaisista asioista vaan seiso sanojesi takana. - Tuom.
Hmm...
JOS kirjoitukseni huokuvat kaikenlaisia tunteita, antanet ehkä konkreettisia esimerkkejä?Niin, eiköhän tuossa alla ole jo muiden reaktioita siihen omaan itserakkaaseen egoosi, mikä niin kaipaa sitten kommenttia. Narsistinen luonnetyyppi on niin "puoleensavetävä", että täytyy ihan kommentoida.
Ei tämä ole ainoastaan IR:n kohdalla. Mutta kun elämme tällaista narsistista kulttuuria. IR kuuluu tiettyyn ikäluokkaan, mille on ominaista "kaikki mulle ja heti". MINÄ on vaan oikeassa. olen tavannut tällaisia vastaavanlaisia ihmistyyppejä harrastuksissani. Niihin on soluttautunut juuri samantyyppisiä luonnerakenteita. He ilmaisevat, että ovat itse aina oikeassa ja saavat käyttäytyä niinkuin haluavat. Siis terrorisoivat yhteishyvää ja yhteishenkeä.
Kyseisen palstan aihe ja teema ei ole merkityksellinen, vaan kapinointi kaikkea yleisesti hyväksyttyä keskustelukulttuuria ja ajatusten sopuisaa vuoropuhelua vastaan. Uskonto ja kristillisyys nyt vaan sattuu tässä tapauksessa hollille. Helppo vihan kohde! - Väit-te-lijä
Puuttumatta tekemäsi analyysin oikeellisuuteen, muu viestissäsi jäi askarruttamaan. Kerroit lopussa ratkaisusta, mutta kirjoittamasi mukaisesti se olisi ilmeisesti hänen henkilökohtainen urakkansa. Silti aivan alussa viestiäsi mainitsit näin:
"Hän itse taannoin kirjoitti täällä ikävistä kokemuksistaan jossakin elämänsä vaiheessa, koskien uskovia."
Kaipa me osaltamme voimme vaikuttaa siihen vahvistammeko noita vanhoja kokemuksia, vai pyrimmekö tarjoamaan myötämielisempää suhtautumista. Siitä en ole ollenkaan varma, kannattaako julkisesti analysoida, vaikka olen sitä itsekin tehnyt, koska toiset voivat kokea sen ylimielisyytenä sen sitä kuitenkaan olematta.
Ihan hyvää ajatteluahan sinulla viestissäsi oli,Kommenttia Kummallisteknikolle...
Ratkaisu ongelmiin? Niin brutaalilta kuin se tuntuu, se on jokaisen oma valinta. Niin makaa kuin petaa. Näet, jos ei Jumalan apu kelpaa, jos ei Jeesuksen armo ja parantava voima kelpaa, on itse urakoitava. Mentävä vaikka siis ns. kallonkutistajalle.
Näin on mm. alkoholistien kanssa. Kukaan ei toisen puolesta voi auttaa!
Ja, jos joku on vahvoin tunnesitein entisen elämänsä vankilassa, niin siinä ei auta "pään silitys". Eikä siinä auta järkipuhe. Ei kehotus, ei mikään. On vain otettava itseä niskasta kiinni. Ja taas on kyse omista valinnoista.
Se, että julkisesti analysoin, viitaten ns. transferenssitunteeseen, jonka jokainen ammattilainen tunnistaa, kun aikuinen "oireilee" inttämisen tasolla, mitä siitä? Jos joku kokee sellaisen ylimielisyytensä, se on heidän ongelmansa. Jonkun subjektiivinen näkemys, mutta ei toki objektiivinen "totuus".
Kun IR toistuvasti kuin kerjää "apua" täällä, on loogista ja kohtuullista, että kirjoitetaan suosaselkäisesti. Itsehän hän omia juttujaan jänen tuo.
Ja jonkin aikaa en kirjoittanut hänen keskusteluunsa juuri mitään. Silloin hän sätti "etten osaa keskustella" ---- eli? Niin taikka näin. Mikään ei ole hyvä eikä tarpeeksi. IR ei tarvitse hyssyttelyä, vaan mitä ---- totuuteen tulemista oman itsensä kanssa. Ja tämän kirjoitan siksi, että jo tuhansia bittejä hän on "hoitanut ongelmiaan" - osoittelemalla sormella uskovien mm. huonoja tapoja. Minä en kuitenkaan tyyliäni ja tapojani muuta. Kirjoitan asiaa. - yhdenvertaisuutta...
Kuules nyt, "kes-kus-te-lija" & muut nimimerkit.
Minulla EI ole uskonnollisista ihmisistä traumoja lapsuudesta. Näkemykseni ääriuskovaisista ihmisistä ovat muodostuneet myöhemmällä iällä oman elämänkokemukseni ja VALITETTAVASTI myös työkokemukseni kautta. Enpä voi myöskään sanoa, että kokemukseni täällä keskusteluissa olisivat kaikin puolin ainakaan näkemyksiäni muuttaneet!
Minua TODELLAKIN ärsyttää halusi analysoida ja esittää arveluitasi minun mielenterveydestäni. Suoraan sanottuna Sinulla ei ole MITÄÄN pätevyyttä arvioida sen kummemmin minun kuin muidenkaan ihmisten olemusta ja persoonaa pelkän nettikeskustelun perusteella. Kukaan todellinen mielenterveyspuolen ammattilainen tai edes puoliammattilainenkaan ei niin toimisi.
Minä saan Sinulta jatkuvasti haukut milloin mistäkin asiattomuudesta, mutta IKINÄ et nosta konkreettisesti esille mitään sanomaani asiaa tai lausetta, joka väitteesi oikeiksi osoittaisi. Et ikinä. Päätavoitteesi on vain kaikin tavoin arvostella minua ja periaatteessa joku kai voisi kokea monet lausahduksesi loukkaaviksikinh. No, minä olen jo jotenkin tottunut niihin, joten antaapa tulla vain tuutin täydeltä, sekä pasuunan että pasunan voimin, vai mitä?
Kirjoittipa täällä kuka tahansa mitä tahansa, Sinä jätät tekstit huomioimatta ja keskityt suun pieksäntään minun teksteistäni. Ne ovat ilmeisesti kuin punainen vaate Sinulle ja jo nimimerkkini esiintyminen näköjään saa Sinut syttymään.
Pitäisiköhän minunkin siis joko vaihtaa nimimerkkiä tai aloittaa useamman nimimerkin käyttäminen? Ehkä se rauhoittaisi tilanteen? Onhan se toki myös TODELLA urheaa ja HIENOSTUNUTTA ja YLEVÄÄ käyttää useita nimimerkkejä ja SIITÄ erottaa Todellisen Keskustelijan, vai mitä? Se on hedelmällistä ja hyödyllistä ja osoittaa sen, että haluat todellakin KESKUSTELLA!
Jos siis haluat pelkästään riidellä kanssani, anna tulla vain. Lupaan vastata kaikkiin kirjoituksiisi niin paljon kuin vain ehdin. Ehkäpä moderaattorikin jossakin vaiheessa kyllästyy ja poistaa nämä tekstit.
Minun sietokykykyni tuli nyt jotenkin täyteen. Kaipa se osoittaa minun narsismini ja muutkin huonot luonteenominaisuuteni, joten se helpottaa jatkossa analyysien tekemistä, eiks jeh?IR:lle klo 14:46 tekstiin...
Kovasti ärtyneeseen tekstiisi jotakin.
Olet tosiaan itse kertonut negatiivisista kokemuksista uskonasioista, ja hyvä että nyt vahvistit sen. Niiden vaikutus näkyy tällä foorumilla. Purat pelkoa ja pettymystä ja vihaa - sivullisiin. Oikea menettely olisi sopia asiat niiden uskovien kanssa, jotka loukanneet. Nyt sitävastoin kaiken aikaa provosoit, haukut, teen oman pääsi analyysejä näin:
- uskovat fanaatikkoja, äärikiihkoisia, järkeään käyttämättöminä, uskovat kritiikittä... jne. Jos TUO kaikki mitä olet kirjoittanut ei ole "analyysiä" - ja vieläpä harhaan mennyttä (monin osin) niin mitä se on?
Toiseksi. Lue omat tekstisi, ja pyydä joku sivullinen arvioimaan. Kun kahlaat läpi suuren osan "tuotantoasi" profetiasivulla, niin ainakin ulkopuolinen voi nähdä mistä on kyse.
Kolmanneksi. Koska itse olet harjoittanut "puoskari-analyysi" - toimintaa tällä palstalla, leimannut uskovia lähes idiooteiksi ( = lue taas omia tekstejäsi) niin mikä pylväspyhimys joku IR voisi olla, ettei hänen tekstejään ja niiden taustoja voisi analysoida? Yhdenvertaisesti.
Neljänneksi. Nimimerkeistä? Joskus ihminen liikkuu työvaatteissa. Okei. Sitten vapaa-ajan asussa. Sitten on päällä menovaatteet, jopa juhlapuku.
Joskus rähjäinen vanha verkkapuku, rispaantunut t-paita, kengänromut jaloissa.... Toiset, jotka tuntevat tämän ihmisen, näkevät: kas vain! Siinhän se Maija-muori mennä lonksuttaa! Ja vaikka kauppaan menisi pihatyövaatteilla, ei ne sano: nyt on liian rumat vaatteet! Siis? Vaatteet ei ratkaise, vaan ihminen. Nimmari ei ratkaise, vaan teksti. On ihan mukavaa vaihdella nimmareita... Ja on myös relevantit muut syyt!
Viidenneksi. IR - olet jo lukuisia kertoja "haastanut" minua riitaan täällä. Pitääkö luetella ne keskusteluketjut? Olet kuin aimo soturi, kuin nyrkkeilijä, joka sanoo: antaa tulla! Ja kun en ole riitelemään ryhtynyt, olet aina pettynyt.
Nytkin petyt, sillä minä en ole riidanhaluinen. Mutta tiukka vastaväittäjä olen.
Nytkin annan tuutin täydeltä tekstiä. Mutta vastaaminen on täysin vapaaehtoinen. Ja? Ei keskustelusta nyt huoli sietokykyä menettää?
Relaa nyt hyvä ihminen.
Ja vielä, jos sallit? Et kai kuvittele, etteikö nettikeskustelujen runsaiden sanojen ja niiden muun arsenaalin puitteissa muka voisi tehdä analyysejä? Jokainen ammattilainen tekee. Mutta ei ole pakko itseänsä nii "tyrkylle asettaa" - että haastaa sellaisia tekemään.
On pantu merkille sekin, että eräät "opettaja-ihmiset" ovat alvariinsa täällä moittineet aikuisia ihmisiä "huonosta käytöksestä". Varsin opettajamaista? Mutta ei sovi nettipalstalla siis peruskoulun opettajan "opettaa" eläkeikäisiä?
Eli siis, ellei kukaan ammattilainen saa lausua mielipidetään se koskee myös opettajia, jotka kohtelevat aikuisia (täällä) kuin "alaluokkalaisia" .Siis, yhdenvertaisuus tässäkin. Ei opetata. Ei analysoida. Taikka sitten on vapaus. Eikö niin? - kir-joit-ta-ja
No niin, Tuom. Joko Sinä vihdoin olet valmis vastaamaan kysymyksiini?
""Onko antisemitisti inh. realisti jo tiukasti sitounut johonkin viharyhmään?"
Kerro vielä lopuksi, millä aikaudella EI ole sodittu."
Älä luennoi ja ala opettaa yhtä totuutta monimutkaisista asioista vaan seiso sanojesi takana.Eräs toistuva ongelma IR:n kommentoinnissa...
Alvariinsa hän "käskyttää" - milloin nimim. Tuom. milloin muita keskustelijoita: - sanokaa, missä niin kirjoitin? Missä kohden niin sanoin, näytä missä se on?
Aika TOIVOTONTA. Miksei itse "muista" missä mitäkin kirjoittaa? Miksei itse tajua sanojensa taustaa, motiivia, merkitystä, vaikutusta?
Miksi kaiken aikaa "käskyttää" toisia? Sanokaa, näyttäkää, kertokaa, mitä-missä-milloin!
Toivottoman tuntuista. Ja sjos joku sitten siteeraa, sanoo "näin sinä kirjoitit" niin päreet palaa, sietokyky loppuu. Nimim. Tuom. kuten useat täällä eivät voi välttyä näkemästä narsistista syndroomaa...
Toivottavasti loma auttaa stressiin. Ja löytyisi sellainen ihme-ihminen ( kun jumalaa ei IR:lla ole...) joka saisi jonkin valon säteen tuonne tunneliin! - Inhottava realisti
Tuom. kirjoitti:
Niin, eiköhän tuossa alla ole jo muiden reaktioita siihen omaan itserakkaaseen egoosi, mikä niin kaipaa sitten kommenttia. Narsistinen luonnetyyppi on niin "puoleensavetävä", että täytyy ihan kommentoida.
Ei tämä ole ainoastaan IR:n kohdalla. Mutta kun elämme tällaista narsistista kulttuuria. IR kuuluu tiettyyn ikäluokkaan, mille on ominaista "kaikki mulle ja heti". MINÄ on vaan oikeassa. olen tavannut tällaisia vastaavanlaisia ihmistyyppejä harrastuksissani. Niihin on soluttautunut juuri samantyyppisiä luonnerakenteita. He ilmaisevat, että ovat itse aina oikeassa ja saavat käyttäytyä niinkuin haluavat. Siis terrorisoivat yhteishyvää ja yhteishenkeä.
Kyseisen palstan aihe ja teema ei ole merkityksellinen, vaan kapinointi kaikkea yleisesti hyväksyttyä keskustelukulttuuria ja ajatusten sopuisaa vuoropuhelua vastaan. Uskonto ja kristillisyys nyt vaan sattuu tässä tapauksessa hollille. Helppo vihan kohde!Niin. Sehän se toki on kunnon keskustelua, että jotakin väittää, muttei sitä sitten kuitenkaan kykene perustelemaan.
Olen antisemitisti ja täynnä vihaa Israelia kohtaan. Lisäksi olen narsisti.
Sehän nyt on selvää. Perusteluita ei tarvita. Kun Oikea Uskova jotakin sanoo ja toteaa, asia on jämpti! - tiedättekö säännöt?
Onko toinen teistä ennen kokeillut nyrkkeilyä?
- kummallisteknikko
Kuules nyt, "kes-kus-te-lija" & muut nimimerkit.
Minun sietokykykyni tuli nyt jotenkin täyteen. Kaipa se osoittaa minun narsismini ja muutkin huonot luonteenominaisuuteni, joten se helpottaa jatkossa analyysien tekemistä, eiks jeh?IR, keskustelen ilolla valitsemistasi aiheista ja toivoisin miten argumentointia jaksettaisiin jatkaa silloinkin kun ne eivät näytä puoltavan omia käsityksiä. Meidän ei tule mennä siihen helppoon, että asiaa kohtaan tuntemamme mielenkiinnon menettäminen olisi riittävä syy luopua argumentoinnista, varsinkin jos omat argumenttimme ovat sisältäneet leimallisia ilmaisuja, tai jos ne ovat hyvin kriittisiä, jopa asenteellisesti värittyneitä. Totta kai keskustelusta saa silti vetäytyä milloin vain, mutta silloin uuteen keskusteluun lähtiessä tulisi miettiä mitä uskottavuutta on sillä kun itse jälleen kerran käyttää termejä 'faktat', 'realismi', 'todistaa'.
Kristityn tehtävänä ei ole kärkkyä toisen sanomisia päästäkseen osoittamaan toisen huonoutta ja tämän tekemiä virheitä, vaan evankeliumin levittäminen. Siihen kuuluu totuus. Vaikka et jaakaan tätä käsitystä kanssani, tiedostat miten siltä pohjalta tätä keskustelua on tarkoitus käydä. En siis käy sinua vastaan, mutta faktoina pitämäsi haastan mielelläni. - z
kir-joit-ta-ja kirjoitti:
Eräs toistuva ongelma IR:n kommentoinnissa...
Alvariinsa hän "käskyttää" - milloin nimim. Tuom. milloin muita keskustelijoita: - sanokaa, missä niin kirjoitin? Missä kohden niin sanoin, näytä missä se on?
Aika TOIVOTONTA. Miksei itse "muista" missä mitäkin kirjoittaa? Miksei itse tajua sanojensa taustaa, motiivia, merkitystä, vaikutusta?
Miksi kaiken aikaa "käskyttää" toisia? Sanokaa, näyttäkää, kertokaa, mitä-missä-milloin!
Toivottoman tuntuista. Ja sjos joku sitten siteeraa, sanoo "näin sinä kirjoitit" niin päreet palaa, sietokyky loppuu. Nimim. Tuom. kuten useat täällä eivät voi välttyä näkemästä narsistista syndroomaa...
Toivottavasti loma auttaa stressiin. Ja löytyisi sellainen ihme-ihminen ( kun jumalaa ei IR:lla ole...) joka saisi jonkin valon säteen tuonne tunneliin!Ei tuo ole likimainkaan niin toistuvaa kuin sinun multinikkeillen juoksemisesi IR:n perässä ketjusta toiseen soittamassa suutasi.
- kummallisteknikko
Alitajuntaa kutkuttamaan:
http://en.wikipedia.org/wiki/Rockefeller_Museum
"The building was donated to Israel by Dorothy de Rothschild. [4] Outside the President's Chamber is displayed the letter Ms Rothschild wrote to Prime Minister Shimon Peres expressing her intention to donate a new building for the Supreme Court."
http://en.wikipedia.org/wiki/Supreme_Court_of_Israel
"Prescott Sheldon Bush (May 15, 1895 – October 8, 1972) was a Wall Street executive banker, and a United States Senator representing Connecticut from 1952 until January 1963. He was the father of George H. W. Bush, 41st President of the United States and the paternal grandfather of George W. Bush, 43rd President of the United States."
"Despite some early financial dealings between Prescott Bush and a Nazi industrialist named Fritz Thyssen (who was arrested by the Nazi regime in 1938 and imprisoned during the war), Prescott Bush was neither a Nazi nor a Nazi sympathizer.[2][4]"
http://en.wikipedia.org/wiki/Prescott_Bush
"Fascio (plural: fasci) is an Italian word literally meaning "a bundle" or "a sheaf",[1] and figuratively league, and which was used in the late 19th century to refer to political groups of many different (and sometimes opposing) orientations. A number of nationalist fasci later evolved into the 20th century movement known as fascism"
http://en.wikipedia.org/wiki/Fascio
Kuva:
http://www.burningground.org.uk/userimages/JFK-addressing-Congress-1963_Fasces-on-Right-Wall1.jpg
Kuva:
http://en.wikipedia.org/wiki/Administrative_Office_of_the_United_States_Courts
Kuva:
http://www.free-photos.biz/photographs/culture/symbols/88013_fasces_mussolini-hitler_mark.php
Kuka oli Smedley Butler:
"In 1934 he was involved in a controversy known as the Business Plot when he told a congressional committee that a group of wealthy industrialists had approached him to lead a military coup to overthrow Franklin D. Roosevelt. The individuals that were involved denied the existence of a plot, and the media ridiculed the allegations. The final report of the committee stated that there was evidence that such a plot existed, but no charges were ever filed."
http://en.wikipedia.org/wiki/Smedley_Butler
Kaiken yllä olevan alitajuisen vaikuttamisen tavoite:
Esitetyt faktat rahan luomisesta eivät ottaneet tulta, joten tarkastellaan miten mahtisukujen, henkilöiden ja tapahtumien taustalla on tietenkin myös sellaista toimintaa, joka ei kestä päivänvaloa. Se vaatii viitteellistä kerrontaa; symboleita ja metaforia, jotta voidaan antaa eri tarkoituksiin kaksoismerkityksiä. Se puolestaan on mitä ominaisinta erilaisille 'seuroille, joilla on salaisuuksia', kuten eräskin itseänsä näin luonnehtii. Näin he eivät jää sanomisistansa kiinni, siis se osa porukasta, joka ymmärtää etsiä omaa etuaan ja samanhenkisiä sinänsä ihan kelvollisestakin porukasta. Tuo porukka vain on suurelta osin vedätettävissä, joten roistot keräävät sadon ja käyttävät muita hyödyllisinä idiootteina, sekä julkisivun kiillottajina.
Kuva Israelista:
http://www.google.com/imgres?imgurl=http://upfadi.persiangig.com/image/new_folder/Feremasori/Freemasonry - Dajjal of Apocalypse (78).jpg&imgrefurl=http://upfadi.persiangig.com/page.html&usg=__U7TOx6fBlfEyoj4MYR18lLWBMzU=&h=454&w=793&sz=71&hl=fi&start=1&zoom=1&tbnid=jKKdCld9FehSPM:&tbnh=109&tbnw=130&ei=LmvZTdOVNo6hOoqX0eEP&prev=/search?q=israel freemason pyramid&tbnh=118&tbnw=157&um=1&hl=fi&safe=off&biw=1904&bih=907&tbs=simg:CA...
Ajatus siitä, ettemmekö olisi alttiita alitajuiselle viestinnälle, on sama kuin väittäisi miten olemme neutraaleja kaikenlaiselle ehdollistamiselle.
Vaikka nyt itse käytin samaa ja periaatteessa manipuloin sinua, tein sen avoimesti. Lisäksi liitin osaksi kerrontaa faktoja, sekä tiedät miten olen perkaamaan sen rahan luomisen prosessin auki pelkillä faktoilla.
Mitä salaliittoihin tulee, niin kauan kuin maailmassa on sotia, rikollisuutta ja avoimuus puuttuu päätöksenteossa, yhtä kauan voimme olla varmoja siitä miten on myös kähmintää. En ole nähnyt yhtään esitystä tukemaan ajatusta, etteikö salaliitot ja -seurat olisi ylikansallisia ja sukupolvet ylittäviä. Ne voivat olla yhtä vanhoja kuin niiden olemassaolon syy; agenda, tavoite, ihanne, jotka myös ovat ainakin osin salattuja.- kummallisteknikko
Lisäksi liitin osaksi kerrontaa faktoja, sekä tiedät miten olen (korjaus:) valmis perkaamaan sen rahan luomisen prosessin auki pelkillä faktoilla.
- pitäisi kuules tehdä
Lisäksi liitin osaksi kerrontaa faktoja, sekä tiedät miten olen (korjaus:) valmis perkaamaan sen rahan luomisen prosessin auki pelkillä faktoilla.
Kyllä pitäisi sotaherrojenkin mennä sinne salille, ja katsoa kummat voittaa ilman verenvuodatusta...!
- KTS (Ei kirj.)
Pitää paikkansa. Palestiinan arabit ovat Vanhan Testamentin Israelin geneettisiä jälkeläisiä. Suurin osa heistä nimittäin kääntyi Islamin uskoon ja osa on kristittyjä ihan alkuseurakunnasta alkaen.
- :))
I.R. vuodattaa tyypillistä todistamatonta ainesta.
Jotta kesksustelu TÄSTÄ aiheesta voisi edes järkitasolla jatkua, esittäköön Inh.real pöytään isralilaisten (juutalaisten) geneettisen sukukartan: mitä- missä-milloin, eli TODISTAKOON luotettavin tieteellisin paradigmoin antropologian tasolla, etteivät Erets Israelissa nyt asuvat juutalaiset ole "juutalaista" perää.
Siis: väite ei riitä. Tulee esittää luotettavat todisteet, mitä geneettistä juurta nykys-Israelissa asuvat ovat? Niin kauan Inh.R. näyttää huvittavalta pelleltä ja kuin "taikurilta" joka nostaa hatusta pupujussin ja sanoo: tämä EI OLE pupujussi... tämä on villisika....
Sallittakoon, että naurattaa taas tuo I.R:n ontto väitelinja.... Säälittääkin. Eihän asioista selvillä oleva nykyihminen voi ottaa todesta I-R. väitettä, kun tiedetään pitkälle taaksepäin juutalaisten historiaa. Mutta jokin surukuteltava tarve I.R:lla on, että hän aina yrittää "väittää" - ontosti väittää, ja tekee itsensä huvittavaksi yhä uudelleen. Sääli. Luulisi hänellä olevan parempaakin tekemistä? Mutta trauma on syntynyt uskoa, uskonnollisuutta, näköjään myös kaikkea mikä koskee Raamattua ja nyt myös siis Israelia. Eikä I.R. osaa mennä traumaansa muualle hoidattamaan, kuin että täällä kerää alvariinsa säälin pistelukua... Luulisi opettaja-ihmisen ENSIN tutkivan taustoja, ennenkuin VÄITTÄÄ pähkähullua ja ei-uskottavaa satua....
(= Ja katsokaa vain, niin I.R. herpaantuu, kun Joku ei usko Hänen Satukertomuksiaan.... alkaa taas sättimään. Sillä Hänen Yhden Totuuden pamfletit on kuin kalansyötit --- ei niitä saa sivuuttaa...) - 24tewq
:)) kirjoitti:
Jotta kesksustelu TÄSTÄ aiheesta voisi edes järkitasolla jatkua, esittäköön Inh.real pöytään isralilaisten (juutalaisten) geneettisen sukukartan: mitä- missä-milloin, eli TODISTAKOON luotettavin tieteellisin paradigmoin antropologian tasolla, etteivät Erets Israelissa nyt asuvat juutalaiset ole "juutalaista" perää.
Siis: väite ei riitä. Tulee esittää luotettavat todisteet, mitä geneettistä juurta nykys-Israelissa asuvat ovat? Niin kauan Inh.R. näyttää huvittavalta pelleltä ja kuin "taikurilta" joka nostaa hatusta pupujussin ja sanoo: tämä EI OLE pupujussi... tämä on villisika....
Sallittakoon, että naurattaa taas tuo I.R:n ontto väitelinja.... Säälittääkin. Eihän asioista selvillä oleva nykyihminen voi ottaa todesta I-R. väitettä, kun tiedetään pitkälle taaksepäin juutalaisten historiaa. Mutta jokin surukuteltava tarve I.R:lla on, että hän aina yrittää "väittää" - ontosti väittää, ja tekee itsensä huvittavaksi yhä uudelleen. Sääli. Luulisi hänellä olevan parempaakin tekemistä? Mutta trauma on syntynyt uskoa, uskonnollisuutta, näköjään myös kaikkea mikä koskee Raamattua ja nyt myös siis Israelia. Eikä I.R. osaa mennä traumaansa muualle hoidattamaan, kuin että täällä kerää alvariinsa säälin pistelukua... Luulisi opettaja-ihmisen ENSIN tutkivan taustoja, ennenkuin VÄITTÄÄ pähkähullua ja ei-uskottavaa satua....
(= Ja katsokaa vain, niin I.R. herpaantuu, kun Joku ei usko Hänen Satukertomuksiaan.... alkaa taas sättimään. Sillä Hänen Yhden Totuuden pamfletit on kuin kalansyötit --- ei niitä saa sivuuttaa...)Katkeran ihmisen katkeraa puhetta. Hyvässä keskustelussa keskustellaan aiheesta, ei keskustelijoista. Sinä et osaa keskustella.
- HymyäHuuleen :)
24tewq kirjoitti:
Katkeran ihmisen katkeraa puhetta. Hyvässä keskustelussa keskustellaan aiheesta, ei keskustelijoista. Sinä et osaa keskustella.
24tewq --- ei osaa "keskustella". Aiheen sijasta hän sortuu siihen mistä toista moitttii! Kirjoittaa "Sinä et osaa keskustella". Niin?
Moittii toista keskustelun osaamattomuudesta. Itse ei "kesksutele" vaan osoittaa sormella. Sääli?
Ilmeisesti hänellä on "katkeran ihmisen katkeraa tuoetetta"?
Hän ei noudata omaa doktriiniaan:" Hyvässä keskustelussa kesksutellaan aiheesta...." Hän ei sitä noudata. Moittimislinjaa toisesta keskustelijasta...
Miten sen vanha kansanviisaus meni? Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin?
Ja miten se toinen? Näet rikan toisen silmässä, mutta et huomaa kurkihirttä omassasi?
Jospa 24tewq ottaisit kurkihirren omasta silmästäsi, ja alkaisit "keskustella asioista; aiheesta"? Jos on kompleksia, koeta katsoa syytä läheltä... - 3wr4eg
HymyäHuuleen :) kirjoitti:
24tewq --- ei osaa "keskustella". Aiheen sijasta hän sortuu siihen mistä toista moitttii! Kirjoittaa "Sinä et osaa keskustella". Niin?
Moittii toista keskustelun osaamattomuudesta. Itse ei "kesksutele" vaan osoittaa sormella. Sääli?
Ilmeisesti hänellä on "katkeran ihmisen katkeraa tuoetetta"?
Hän ei noudata omaa doktriiniaan:" Hyvässä keskustelussa kesksutellaan aiheesta...." Hän ei sitä noudata. Moittimislinjaa toisesta keskustelijasta...
Miten sen vanha kansanviisaus meni? Pata kattilaa soimaa, musta kylki kummallakin?
Ja miten se toinen? Näet rikan toisen silmässä, mutta et huomaa kurkihirttä omassasi?
Jospa 24tewq ottaisit kurkihirren omasta silmästäsi, ja alkaisit "keskustella asioista; aiheesta"? Jos on kompleksia, koeta katsoa syytä läheltä...Hyvä keskustelu käsittelee edelleenkin keskustelun aihetta, ei keskustelijoita. Opettele keskustelemaan.
- huonoKeskustelija
3wr4eg kirjoitti:
Hyvä keskustelu käsittelee edelleenkin keskustelun aihetta, ei keskustelijoita. Opettele keskustelemaan.
3wr4eg...
Mikset sitten keskustele? Opettele. Pari arvostelevaa lausetta ei ole keskustelua. Opettele siis. - mites Raamatussa?
:)) kirjoitti:
(= Ja katsokaa vain, niin I.R. herpaantuu, kun Joku ei usko Hänen Satukertomuksiaan.... alkaa taas sättimään. Sillä Hänen Yhden Totuuden pamfletit on kuin kalansyötit --- ei niitä saa sivuuttaa...)Sukuluettelot ovat turhia, mitä väliä niillä on tämän hetken kanssa? Väittelemisetkin ovat pelkkää turhuutta. Mitäs Raamattu sanoo?
- minkä tyypin löysit?
Jos toinen hakee arabin, toinen Israelilaisen ja katsotaan kumpi niistä näyttää siltä että tulette molemmat tyytyväisiksi?
- 24et
Hitler oli Isreaelille lottovoitto. Mies varmisti sen, että teki maa nykyään mitä tahansa, sitä ei saa arvostella ilman natsiantisemitistirasistileima napsahtaisi otsaan valoa nopeammin.
- tällainen vertauskuv
Hyvä puu tekee hyviä hedelmiä ja huono kelvottomia, sanotaan Raamatussa.
- Tietysti sukupolvet
ja niiden ihmiset ovat vaihtuneet, mutta lupauksien täyttyminen nähdään Jeesuksen profetaalisen sanan mukaan nyky Israelissa, sillä on saanut Jerusalemin viikunapuuhun lehtien puhkeamisena aivan samoin kuin kirotessaan kuivettui ja itki sen kohtaloa, sillä ei ymmärtänyt etsikkoaikaansa ja temppeleineen tuhottiin ja pois juutalaiset ajettiin vaikka jäännös jäikin.
Nyt on todella Jumala koonnut Jeesuksessa omansa luvattuun maahan vaikka ei vielä armon ja rukouksen Henkeä olekaan vuodatettu ja näin Herran sana ei sieltä ole vielä lähtenyt niinkuin lähivuosina lähtee.
Tärkeää on jokaisen ymmärtää Israelin asema Jumalan suunnitelmissa ja välttyä sotimasta Jeesusta vastaan, sillä on Juudan Leijona, eikä Herra muutu eikä kutsumustaan kansalta pois ota vaan sanansa tulevat täyttymään voimallisesti ja nopeasti kun sen aika koittaa Jumalan suunnitelmissa.- hyvä neuvo
Ostakaa sitten ne nyrkkeilyhansikkaat ihan omaksikin, kun tunnutte tarvitsevan sellaisia...!
- Inhottava realisti
Juutalaisten geneettistä taustaa on tutkittu ja ainakin aikaisemmin olen törmännyt tutkimustuloksiin, joiden perusteella juutalaisten tausta ei välttämättä ole niin selkeä kuin joissakin piireissä väitetään. Lähi-Idän ja Nyky-Israelin alueella asuvien geeniperimässä on varmasti yhtymäkohtansa, väitettiinpä mitä tahansa.
Jos jollakulla on tietoa aiheesta, luen mielenkiinnolla.
Sen sijaan aivan varmaa on se, ettei Israelin valtion toimien kriittinen ja neutraali arvioiminen ole antisemitismiä. Moisen väittäminen on melkoista höpöttelyä. Minulta useatkin vaativat perusteluita milloin mistäkin aiheesta, mutta eipä niitä näytetä minullekaan liikaa jaeltavan. Tuttu juttu.
Kun poliittisia ja sotilaallisia toimia tehdään, ne tekee ihminen. Siitä ei epäilystäkään ole. On melkoista mielenköyhyyttä väittää, että Lähi-Idän ongelmat olisivat aina ratkaistavissa vain sillä periaatteella, että Israel on aina oikeassa ja Jumalan asialla. Tilanne on erittäin monimutkainen ja riidat jatkuneet tuhansia vuosaia. Nähtäväksi jää, korjaantuuko tilanne ikinä.
Varmaa on myös se, että israelilaisille kelpaa ulkopuolinen tuki ja apu. Jos ei kelpaisi, he olisivat tyhmiä.
Juutalaisten yritteliäisyyttä ja kykyjä mitä erilaisimpiiin toimiin en epäile hetkeäkään ja heidän tiensä läpi aikakausien on ollut erikoinen. Sen sijaan, en kuitenkaan näe mitään erikoisen hienoa vaikkapa tiukan linjan ortodoksijuutalaisten toimissa. Heidän puuhansa eivät ole ainakaan parantaneet tilannetta Lähi-Idän sotkuissa.
Kristinuskon juuret ovat juutalaisuudessa. Kun soppaan otetaan mukaan myös islam, on kokonaisuus varsin muhkea. Äärikristittyjen piirissä ihailu Israelin toimia kohtaan on loputon ja ainoa varma asia on se, ettei puolueetonta tietoa Lähi-Idän seudun asioista helposti tule. Vaikkapa rauhanturvaajakokemusta omaavilla voisi olla mielenkiintoisia tosiasioita kerrottavana.
Ja kuten jo totesin, soppa on niin sekava, ettei mitään sellaista varmasti Israelin ympärillä tapahdu, ettei asiaa voitaisi väittää Raamatussa ennustetuksi. Viikunapuuvertaukset ym. ovat vain sanahelinää ja kun ennustukset jäävät taas kerran toteutumatta, kehitellään uusia tulkintoja vanhoista lauseista.- Tuttua juttua .IR
Tyhjää torven toitotusta I.R. Mihin olet jättänyt uskovien haukkumisen? Vai onko Israelin ja juutalaiskansan olemassolon nakertaminen uusin epätoivo-projektisi?
- kummallisteknikko
Luin joskus kasaarijuutalaisista. Heihin liittyvän väittämän mukaan, kasaarit eivät ole natiiveja juutalaisia, vaan hallitsijan kaiketi sekulaarista päätöksestä kansakunta tarvitsi monoteistisen uskonnon. Vaihtoehtoina olivat juutalaisuuden lisäksi kristinusko sekä islam. Mielenkiintoista tarinan kannalta on se, että mm. Rothschildin pankkiirisuku olisi tuota perua. Rothschildit ovat voimasuku, joka ajaa siionistisia pyrkimyksiä, aikoinaan mm. Israelin valtion perustamista.
Jotkut ovat sittemmin esittäneet, että nykyisraelilaiset ovat suurelta osin juuri näitä kasaarien perua, ja miten heitä varten perustettu valtio olisi melkoisen luokan höynäytys, koska - kuten näytät uskovan - nykyisraelilaiset eivät olisi geneettisesti lähellä alkuperäisiä juutalaisia. Olen myös nähnyt vedotun tutkimukseen, miten nuo väitteet olisi kumottu.
Kasaareista voi olla vaikeata saada objektiivista tietoa. Poliittinen motivaatio tulosten manipulointiin on liian suuri, että tavallinen tallaaja voisi luottaa siihen miten jokin tai useampikaan tutkimus ei olisi jollain tapaa väritetty.
Omalta osaltani olen jättänyt asian käsittelyn siihen, että pidän mielessä molemmat kertomukset ja varron josko siihen tulisi jotenkin selvyyttä, vaikka en pidäkään sitä kovin tärkeänä asiana. Riippumatta kasaarijuutalaisten osuudesta ja määrästäkään, juutalaiset yleensäkin ovat joutuneet kärsimään niin paljon, että heitä yhdistää kaikki koettu. En tee nykyään eroa kasaarin ja alkuperua olevan juutalaisen välillä, ja kukapa edes voisi. Juutalaisuus periytyy äidin puolelta. Totta kai siihen mahtuu monia juutalaiseen uskoon kääntyneitä. - Tuom.
Puolueetonta tietoa et tule koskaan saamaan muusta kuin Raamatusta. Se selittää että tulevat, että menneet; kuka on oikea juutalainen, geneettisesti tai uskonnollisesti? juutalaisuus periytyy äidin puolelta. On luonnollista maailman historian kulussa, että rotu on sekoittunut mitä moninaisimpiin haaroihin, nimenomaan diasporan vuoksi. Mihin "valittu kansa" perustuu? Ja mitä yleensä, "valittu" tarkoittaa? käsitteen auki selittäminen maallisilla ja titeellisillä käsitteillää on erittäin vaikeaa.
Se on totta, että puhumme IR: n kanssa eri kieltä. Toinen puoli puhuu inhimillistä, tai tieteelliskäsitteellistä kieltä. Toinen puoli puhuu uskontoa, siis uskonnollista kieltä. Uskonnollinen kieli on spekulatiivista tieteellisessä mielessä. Uskonnossa uskotaan ja puhutaan tavallaan. "Sitä maailma ei ymmärrä". Tässä mielessä mm. IR on maailma. Kun olen tiedeyhteisössä, niin en edes yritä puhua uskontoa, koska se ei kuulu sinne, eikä sillä ole mitään asiallista sijaa? Tällä palstalla taas olisi sopivaa jakaa kielenkäyttö molemminpuolin, tai ainakin "ymmärtää" toisen osapuolen kieltä. Historialliset faktat ovat taas eri juttu. Ihan oma mielenkiintonsa on se, mm. Kuka on oikea juutalainen?
Meillä uskonnollisella "kielialueella" uskotaan, että Jumala tietää ja tunnistaa omansa. Hengellisillä kristityillä ei siinä mielessä ole ongelmaa periaatteellisesti, koska Jumala sen aina ilmoittaa. Muttei välttämättä suurimmalle osalle. Raamatun mukaan ohjeistettuna meidän on valittava millä "puolella" ollaan. Puolen valinta ei tarkoita sitä, että aina oltaisiin oikeassa, vaan minkä auktoriteetin puoleen viitataan tai käännytään loppujen lopuksi.
Käsitykseni mukaan juutalaisuudessa painaa enemmän uskonto, kuin rodulliset määreet.. Vaikkakin siionismi on rodullinen uskonto. Rotuasiantuntijat sanokoot viisaammat sanat. Mutta se peite, se peite silmillä! Siis juutalaisenkin on tultava kristityksi, ja nähtävä se, minkä ovat ristiinnaulinneet!
Rotu vai uskonto?Itsellä on vain hengellisiä kokemuksia juutalaisten merkityksestä Jumalan silmäteränä. Mutta huomauttaisin, että pelastuvia kristittyjä on arabeissa enemmän. Siis loppujen lopuksi Jumala poimii omansa kaikista roduista ja sukukunnista.Mutta jostain syystä Jumala on Pyhän kaupunkinsa valinnut. Uskon, että kaikki olemme luotuina ihmisinä samalla viivalla, riippumatta syntytaustastamme. Mutta esimerkiksi yksi puolueellinen Raamatun ilmoitus valituista: "He eivät ole jalosukuisia." Tässä mielessä näen ristiriidan. Mitä vikaa jalosukuisuudessa on?
Raamattu vihjaa, että heistäkin pelastuu vain jäännös. Mikä "jäännös"? Harvat ja valitut, ja niistäkin osa luopuu. Vain harvat löytävät perille. Ainoa vastaus, minkä itse olen löytänyt: "Kelle Hän itsensä ilmoittaa." Siis mitä kukin on saanut Vakuudeksi! Ainoa vakuus ON Pyhän Hengen sinetti. Siinä onkin pohtimista. Mutta se joka sen on saanut tietää, mistä on puhe. - tyhmää riidellä
Luin joskus kasaarijuutalaisista. Heihin liittyvän väittämän mukaan, kasaarit eivät ole natiiveja juutalaisia, vaan hallitsijan kaiketi sekulaarista päätöksestä kansakunta tarvitsi monoteistisen uskonnon. Vaihtoehtoina olivat juutalaisuuden lisäksi kristinusko sekä islam. Mielenkiintoista tarinan kannalta on se, että mm. Rothschildin pankkiirisuku olisi tuota perua. Rothschildit ovat voimasuku, joka ajaa siionistisia pyrkimyksiä, aikoinaan mm. Israelin valtion perustamista.
Jotkut ovat sittemmin esittäneet, että nykyisraelilaiset ovat suurelta osin juuri näitä kasaarien perua, ja miten heitä varten perustettu valtio olisi melkoisen luokan höynäytys, koska - kuten näytät uskovan - nykyisraelilaiset eivät olisi geneettisesti lähellä alkuperäisiä juutalaisia. Olen myös nähnyt vedotun tutkimukseen, miten nuo väitteet olisi kumottu.
Kasaareista voi olla vaikeata saada objektiivista tietoa. Poliittinen motivaatio tulosten manipulointiin on liian suuri, että tavallinen tallaaja voisi luottaa siihen miten jokin tai useampikaan tutkimus ei olisi jollain tapaa väritetty.
Omalta osaltani olen jättänyt asian käsittelyn siihen, että pidän mielessä molemmat kertomukset ja varron josko siihen tulisi jotenkin selvyyttä, vaikka en pidäkään sitä kovin tärkeänä asiana. Riippumatta kasaarijuutalaisten osuudesta ja määrästäkään, juutalaiset yleensäkin ovat joutuneet kärsimään niin paljon, että heitä yhdistää kaikki koettu. En tee nykyään eroa kasaarin ja alkuperua olevan juutalaisen välillä, ja kukapa edes voisi. Juutalaisuus periytyy äidin puolelta. Totta kai siihen mahtuu monia juutalaiseen uskoon kääntyneitä.... että mottisitte toisianne turpaan mokoman asian takia?
- menkää salille
Tuom. kirjoitti:
Puolueetonta tietoa et tule koskaan saamaan muusta kuin Raamatusta. Se selittää että tulevat, että menneet; kuka on oikea juutalainen, geneettisesti tai uskonnollisesti? juutalaisuus periytyy äidin puolelta. On luonnollista maailman historian kulussa, että rotu on sekoittunut mitä moninaisimpiin haaroihin, nimenomaan diasporan vuoksi. Mihin "valittu kansa" perustuu? Ja mitä yleensä, "valittu" tarkoittaa? käsitteen auki selittäminen maallisilla ja titeellisillä käsitteillää on erittäin vaikeaa.
Se on totta, että puhumme IR: n kanssa eri kieltä. Toinen puoli puhuu inhimillistä, tai tieteelliskäsitteellistä kieltä. Toinen puoli puhuu uskontoa, siis uskonnollista kieltä. Uskonnollinen kieli on spekulatiivista tieteellisessä mielessä. Uskonnossa uskotaan ja puhutaan tavallaan. "Sitä maailma ei ymmärrä". Tässä mielessä mm. IR on maailma. Kun olen tiedeyhteisössä, niin en edes yritä puhua uskontoa, koska se ei kuulu sinne, eikä sillä ole mitään asiallista sijaa? Tällä palstalla taas olisi sopivaa jakaa kielenkäyttö molemminpuolin, tai ainakin "ymmärtää" toisen osapuolen kieltä. Historialliset faktat ovat taas eri juttu. Ihan oma mielenkiintonsa on se, mm. Kuka on oikea juutalainen?
Meillä uskonnollisella "kielialueella" uskotaan, että Jumala tietää ja tunnistaa omansa. Hengellisillä kristityillä ei siinä mielessä ole ongelmaa periaatteellisesti, koska Jumala sen aina ilmoittaa. Muttei välttämättä suurimmalle osalle. Raamatun mukaan ohjeistettuna meidän on valittava millä "puolella" ollaan. Puolen valinta ei tarkoita sitä, että aina oltaisiin oikeassa, vaan minkä auktoriteetin puoleen viitataan tai käännytään loppujen lopuksi.
Käsitykseni mukaan juutalaisuudessa painaa enemmän uskonto, kuin rodulliset määreet.. Vaikkakin siionismi on rodullinen uskonto. Rotuasiantuntijat sanokoot viisaammat sanat. Mutta se peite, se peite silmillä! Siis juutalaisenkin on tultava kristityksi, ja nähtävä se, minkä ovat ristiinnaulinneet!
Rotu vai uskonto?Itsellä on vain hengellisiä kokemuksia juutalaisten merkityksestä Jumalan silmäteränä. Mutta huomauttaisin, että pelastuvia kristittyjä on arabeissa enemmän. Siis loppujen lopuksi Jumala poimii omansa kaikista roduista ja sukukunnista.Mutta jostain syystä Jumala on Pyhän kaupunkinsa valinnut. Uskon, että kaikki olemme luotuina ihmisinä samalla viivalla, riippumatta syntytaustastamme. Mutta esimerkiksi yksi puolueellinen Raamatun ilmoitus valituista: "He eivät ole jalosukuisia." Tässä mielessä näen ristiriidan. Mitä vikaa jalosukuisuudessa on?
Raamattu vihjaa, että heistäkin pelastuu vain jäännös. Mikä "jäännös"? Harvat ja valitut, ja niistäkin osa luopuu. Vain harvat löytävät perille. Ainoa vastaus, minkä itse olen löytänyt: "Kelle Hän itsensä ilmoittaa." Siis mitä kukin on saanut Vakuudeksi! Ainoa vakuus ON Pyhän Hengen sinetti. Siinä onkin pohtimista. Mutta se joka sen on saanut tietää, mistä on puhe.Raamattua voi käsittää monelta eri kantiltakin katsottuna, mutta joidenkin täytyy oppia se kantapään kautta?
- jjhjhjhjk
menkää salille kirjoitti:
Raamattua voi käsittää monelta eri kantiltakin katsottuna, mutta joidenkin täytyy oppia se kantapään kautta?
Mihi ihmeen salille?? Mee ite sekoilemaan vaikka assalle.
- etsivä löytää.....
menkää salille kirjoitti:
Raamattua voi käsittää monelta eri kantiltakin katsottuna, mutta joidenkin täytyy oppia se kantapään kautta?
Mene sinne salille, ja ennen kaikkea LUE raamattua, ja RUKOILE että löytäisit
- niinsenäkyy
etsivä löytää..... kirjoitti:
Mene sinne salille, ja ennen kaikkea LUE raamattua, ja RUKOILE että löytäisit
Jo olis aika Inh.Rel & kumppanien mennä tosiaan salille.
Päivän saldo: tyhjää inttämistä.
- Dante`s
Tämä juutalaiskysymys on perustavanlaatuisimpia asioita kristinuskossa, joten uskovien on hyvin vaikea muuttaa käsityksiään siitä.
Se taisi olla nimimerkki Kristuksen valtakuntaa r, joka kirjoitti Israelin juutalaisten olevan suurelta osin sukua Venäjän etelärajan tuntumassa eläneille kasareille. Nämä ”valhejuutalaiset” kääntyivät juutalaisuuteen, eivätkä siis ole sukua antiikin juutalaisille.
Tämä kasariteoria ei kuitenkaan saanut palstalla vastakaikua. Vasta sitten, kun sinä rupesit tukemaan tämänkaltaisia teorioita, niin se rupesi tuntumaan uskottavalta.
Jotenkin mieli pistää kuitenkin vastaan.
Vielä vaikeampaa on tietysti varsinaisilla uskovaisilla, jotka eivät ehkä pysty lainkaan kyseenalaistamaan käsityksiään.
Mitenkään yhtäkkiä ei mielipiteitään pysty muuttamaan, ehkä sitten totutellen ajan kanssa. Tuntuu niin oudolta ajatella, etteivät Israelin juutalaiset olisikaan ”valittu kansa”, vaan tavallaan vaan hyväksikäyttäisivät kristittyjä tällä ”myytillä.”
Tämän päivän Helsingin sanomissa oli hyvä (pääkirjoitus?), jossa todettiin aatteiden ja uskontojen kaaduttua ihmisten olevan nyt onnettomampia kuin ennen. ”Tyhjällä ihmisellä on raskas olo.”
Myöskin yllä oleva kummallisteknikon kirjoitus oli rauhoittava. Aikaa on kulunut niin kauan, ettei kunnollista tietoa nykyjuutalaisten perimästä oikeastaan ole olemassa.
Ja mitä ne internetin kirjoitukset kasarijuutalaisista sitten todistavat? Internet on varsinainen epätiedon keskus. Kaikenlaiset ääri-ilmiöt: ääriuskovaiset ja toisaalta äärioikeistolaiset saavat huomiota internetissä ja julkaisevat myös asiallisen näköisiä sivustoja ja ”tutkimuksia”.- koetelkaa väitteitä
Jos yksi juutalainen tulisi ja esittäisi väitteen, että kaikki koko maassa ovat kuin hän, täysin samanlaisia, uskoisitteko?
- Kiinnostunut tyyppi
Juutalaisten perimääkin on tutkittu. Tuloksia vain ei ole helppoa löytää.
- Ihanaleijonatar
Teetätin dna-tutkimuksen. 95% eurooppalaista (kaukasialaista) rotua, 3,2 % juutalaista ja 1,8% muita rotuja, pääasiassa druuseja ja palestiinalaisia sekä beduiiniheimoja verrattaessa n. 5000 testattuun maailmalta. Aika hauska yhdistelmä. Välillä olen tosi eurooppalainen, välillä vähän juutalainen, joskus palestiinalainen ja joskus tekisi mieli olla vaeltava beduiini... Mutta Suomi on rakkain maa ja suurin osa suomalaisista varmaan omaa samantyylisen dna-koostumuksen kuin minä.... Miten siunattua on olla suomalainen ja rukoilla sen hyvinvoinnin, uskonnonvapauden ja ihmisten edestä! Se on päämääräni ja missioni. Olen käynyt Israelissa, ja tunsin kumma kyllä oloni kotoisaksi niin Israelissa kuin Länsirannallakin. Silti kahta en vaihda: Suomea ja Turun sinappia.
- tuhat ja tksi
Mitä väliä geneettisellä perimällä on ?
Kaikki mailman ihmiset omaavat samoja perintötekijöitä , juutalainen kansa sai alkunas raamatun mukaan heitteelle jätetystä heettiläisen ja amorilaisen jälkeläisestä !
Raamatun mukaan juutalaiset ovat maailman jumalattomin kansa ja sen todistaakin V.Tn, kirjoitukset.
Daavidko suuri sakari , viattomana paimenpoikana lingottuaan kiven Goljatin ohimoon,-
Vai tapatettuaan koko edellisen kuniknaan Saulin ja hänen sukunsa sukupuuttoon,-
vaiko hirmutekojensa ansioista jolla levitti valtakuntaansa.
Vai siitäkö kun Kristinusko omi kertomukset Iisain jälkeläisistä Jeesus tarinoihin.
Uskonnot eivät ajattelultaa ja sisimmältä olemukseltaan ole paljoakaan muuttuneet eteenkään arabimaissa , uskonsuunta ,heimo ,kuningas ja yksinvaltius on vallalla ja edelleenkin edeltäjät on tapettava jotta uusi suunta eri liittoutuma pääsee vallankahvaan yksinvaltiudella,kats, Iran, Irak.Tunisia.Egypti,Libya,Jemen ,Marokko ja Syyria.
Palestiina ja Israel ovat myös samaa sekasortoisen tilanteen kokonaisuutta , johon uskonkiihko ja juutalaisenuskon, kristinuskon ja islaminuskon perustavanlaatuiset harhakuvat antavat vihalle toimintamotiiveja.
Kristinuskoiset maat lietsovat kansan terrorismia henkiin murskaamalla noitten maitten kulttuureita,sota-asein ,- valtioitten terrorismin keinoin.
Vaikka länsimaisella sivistyksellä olisi jo kerrottavana riittävän selkeä viesti noitten kolmen uskonnon turmiollisesta vaikutuksesta ihmiskunnanhistoriassa.
mm, Obamakin sanoo jotta Koraania ei saa polttaa !
Ja hän sanoo myös siinä samalla ,mitään harhauskontoa ei saa paljastaa ,totuutta ei saa tuoda julki vaan totuus on hallinnollisilla päättäjillä jotka uskovat noihin ikivanhoihin harhauskomuksiin syntymäuskonsa mukaan ja tekevät päätökset taloudellisten seikkojen ja valtapyrkimyksien perusteella ja sitten selittävät tai paremminkin antavat uskonnolliselle vallantavoittelijoille varmuuden vuoksi riittävän osuuden heidän himoitsemastaan vallasta ja he voivat selttää kaiken kansallaisille Pyhiin kirjoituksiinsa vedoten; Toora,Uusitestamentti ja Koraani.
Myöskin muut kirjoitukset käy kuhan vain kansa pysyy hallinnassa ja oppi on täysin pähkähullua!
Suomiko hyvä maa, on se kuhan vain pystyttäisiin pitämään Stupit ja Kataiset sivussa poliitiikanteosta , ei meidän tarvitse antaa varoja toisten kulttuurien tuhoamiseen ,- ei NATOlle eikä EUn, tulevaisuuden joukoillekkaan.
Montako Hornettia Libyaan ,- ei tietenkään yhtään ,- vain tyhmä sanoo kun ei pyydettykään, miettikää vähäsen noitakin siinä lomassa,kun tulee mieleenne ;
Onko Geneettinen perimä sama Nyky Israelin juutalaista uskoa kannattavilla ihmisillä sama ,kuin se oli ELÄINUHRIRITUAALEJAHARLOITTAVALLAKANSALLAJOKAHALUSITUHOTAKAIKKIMUUTJUMALATJAKANSATMAANPÄÄLLÄNEITSYEITÄRASKAANAOLEVIAJALAPSIAKAANSÄÄSTÄMÄTTÄKOSKAHEIDÄNJUMALANSAOLINIINSANONUT.
Tuo kirjoitus oli luettavana keskenkasvuisen Israelais sotilaan mukana Gasan saarrossakin,- ase oli muuttunut lingosta panssarivaunuksi mutta oppi ei ollut muuttunut miksikään, Israelissakin on järki tullut joittenkin ajatuksiin, ( EHKEI kaikki sittenkään sitä geeniperimää!) - Tuom.
"Vielä vaikeampaa on uskovaisilla, jotka eivät kykene kyseenalaistamaan käsityksiään."
Kannattais ensinnäkin tutustua niihin "uskoviin". Keitä ne ensinnäkin ovat, ja minkälaisia tapauksia siihen ehkä kuuluu? Maailma on tuhansittain pullollaan erilaisia uskoviksi itseään kutsuvia.
IR ensinnäkin yleistää uskovat tiettyyn ääriuskovien ryppääseen. Lapsellisen tyhmää yleistystä. Kertoo uskovaisuuden stereotyyppisestä yleistämisestä. Kirjoittaa palstalla, minkä sisällöstä ei ole edes alkeelllista käsitystä.Kertoo omasta narsistisesta luonteenrakenteesta.
Mutta olipa narsisti tai ei, niin kansanryhmää vastaan kirjoittelu on rikollista ja tuomittavaa. Tietty "kansanryhmä" saattaa reagoida asiaan pahoilla mielin. Tähänkö pyritään? Kyseisessä tapauksessa ei enää mielipiteillä käydä ajatusten vaihtoa. - tuhat ja yksi
Eikö saa sanoa jotta tuhat voi olla ja on väärässä ja yksi on oikeassa vaan ei niistä tuhannesta edes yksikään.
>>> Kannattais ensinnäkin tutustua niihin "uskoviin". Keitä ne ensinnäkin ovat, ja minkälaisia tapauksia siihen ehkä kuuluu? Maailma on tuhansittain pullollaan erilaisia uskoviksi itseään kutsuvia.>>>
Huom! niin kauan tutustuin noihin ns, "uskoviin" ja siihen miksi ja millaisiin oppeihin he uskovat ,- niin kauan kun pääsin asioista selvyyteen , jottei heidän joukostaan mitään ratkaisua löydy, koska he ottavat totuutensa uskomisen kautta ja sen totuuden on jokin toinen taho määritellyt jo aikojen saatossa mikä se on ja sen jälkeen uskonnollinen organisaatio määrittää ,valvoo ,levittää,ottaa joukkooon , sulkee päätöksenteon ulkopuolelle, rankaisee ja palkitsee kannattajiaan ja lopulta tuo päätöksenteko koneisto muuttuu Puhän Hengen ohjaamaksi uuden valaistuksen antajaksi ihmiskunnalle ja sanoma on tietenkin nyt juuri saatua ja ajankohtaista ja juuri tälle ajalle joka on edellistä syntisempi ja sen tuomio on lähempänä kuin koskaan ennen joka ei usko ja liity tuohon mukaan.
Eräänlainen ääriaineisto täällä on edustettuna vähäväkisessä ja vain olemattoman kiinnostuksen kohteena olevalla profetiapalstalla.
Ja lapselliset tyhmiä ovat nuo harhaprofetiat joita tänne kirjoitellaan.
Asiallista tekstiä ei voi kirjoittaa ellei ymmärrä alkeellisiimpiakaan asioita tekstisisällöistä ja muita niissä ei ole kun alkeellisinta.
Ihmeellinen narsisti, kun analysoi vimpanpäälle omat narsistiset piirteensä-.
Ihmeellistä tuo rikollisuus nykyään , juurikun sananvapaudessa ollaan päästy alkuun,kun se oli viety sitä ennen oikeaoppisuuden nimissä ,Jumalan pilkkasyytöksiä esittäen;
ja nyt kun joku sanoo jotta tuhat on väärässä ja yksi oikeassa niin tuo yksikö silloin pahoittaa tietyn "kansanryhmän" , jonka seassa lymyää nuo tuhat ääriuskonnollisuuden oppia jotka ihmiset ovat sisällyttäneet harhaiseen maailmankuvaansa ja kun sitä maailmankuvaa loukataan tai kyseenalaistetaan niin he kokevat harhauskomuksiensa oleva loukkaus "kansanryhmää " vastaan tulevana hyökkäyksenä ,vaikka se vain on paremminkin kehoitus alkaa ottamaan asioista selvää ei uskomaan jonkun esittämiin asioihin ja oppeihin.
Torontolaisuuskin kun tuli Suomeen useat menivät mukaan mitään sen kummallisemmin ajattelematta ja kieriskelivät lattioilla Jeesusta ylistäen ja luulivat olevan niin kovin Pyhän Hengen vietävissä ja myöskin he ajattelivat olevansa tärkeitä ensihedelmiä suuren herätyksen alun kynnyksellä kun saarnaajat niin heille kertoivat.
Nuo kieriskelijät eivät tunteneet luonnonkansojen uskontoja eikä myöskään Samanismia, niissäkään kokemukset eivät synny niitä tavoittelematta.
Nauruherätys on täytynyt hakea opetella ,mantrat toistaa ja niihin tulee uskoa pelätä ,vakuuttaa,näytellä toistaa ja lopulta jokin herkempi henkilö joka kokee tuonlaisia liikutuksia jopa itsekseenkin saa liikutuksen ja pian salissa suuri joukko tain muutama muukin saa Afrikan alkuperäiskansojen tunteman rituaalisen kohtauksen tällä kertaa manaus on kohdistettu Jeesukseen ja se pelaa myös siinäkin nimessä.
Parempi lieneen olla määrittelemiesi rikollisten joukossa, siellä saa sanoa ajatuksensa yksi tuhatta vastaan ja ei tarvitse valehdella tuhansilla valheilla.
IRstä ei tarvitse sanoa mitään mutta Tuom. sanon jotta määritelmäsi ontuvat,-
Ja sanon jotta ooon jo tavannut muutaman oikeankin narsistin elämässäni sekä kasvanut on pihalla jo tänä kevännä narsisseja olen niitä jo katsellut sillä silmällä jotta kauniita ovat. - Tuom.
Joo kyllä oon oppinut lukemaan tekstejäsi. Arvostan perehtyneisyytäsi kaikkiin harhaoppeihin. Sanon vaan, että eletään sellaisessa narsistisessa kulttuurissa, mikä tuottaa narsistisia persoonallisuuksia.
Torontolaisuudesta olen ihan samaa mieltä kanssasi. Kun luin ajatuksesi, niinpä ei ole lisäämistä eikä juuri poisottamista kauttaaltaan.
Mutta narsismissa en anna periksi. Tarkoitan narsismilla erityisesti kulttuuristista määrittelyä. Narsistisia piirteitä esiintyy yhä useammalla nykyihmisellä. - tuhat ja yksi
>>> Mutta narsismissa en anna periksi. Tarkoitan narsismilla erityisesti kulttuuristista määrittelyä. Narsistisia piirteitä esiintyy yhä useammalla nykyihmisellä.>>>
Huommenna tapaan narsistin,-
Kulttuuristista määrittelyä en siitä katso olevan olemassakaan ,vaan käsitteelle on annettava jokin muu ilmaisu mikä milloinkin lieneekin.
Olen kylläkin sitä mieltä ettei kulttuurimme tuota noita narsistisisa piirteitä vaan ne antavat toimintamahdollisuuden toteuttaa jo olemassa olevaa narsistista suuntausta ja sekin johtuu siitä ettei ihmisille ole kyetty opettamaan sitä seikkaa joka tunnistaa tuon ja sitäkautta joukko narsisteja on sellaisissa tehtävissä jotka eivät oikeasti heille kuuluisi.
Pahaksi on päässyt ,- voiko narsistiin luottaa , - EI ! Ja se on ehdoton ei.
Jeesus Nasaretilainen taas kärsi suuruusharhasta ja samaisti itsensä jo aikaisemmin eläneisiin juutalaisten kirjoituksissa esiintyneisiin profeettoihin, vaikka heidän kertomuksensa olivat aivan eri henkilöistä ja Jeesuksessa uskovat vielä tänäkin päivänä, uskovat jotta Toora/Raamatun V.t. kertoi hänestä.- Elisa R
Nykykultuuri nimenomaan pönkittää narsistista käyttäytymis- ja ajatusmallia.
- 243e
Elisa R kirjoitti:
Eipä tule mieleen narsistisempaa ajatusta kuin se, että joku katsoo olevansa oikeutettu ikuiseen elämään vain siksi, että ajattelee asioista toisin kuin joku toinen.
- tuhat ja yksi
Elisa R kirjoitti:
>>> Nykykultuuri nimenomaan pönkittää narsistista käyttäytymis- ja ajatusmallia. >>>
Joten sairautta ei tunnisteta ja sitä kautta joudutaan kärsimään narsistien oikuista,sanoisin jotta täytyy kohdata ehkä useampikin narsisti ja siitä huolimatta ei tunnista heti sitä uutta tuntematonta , mutta kun on tunnistanut yhden narsistin seuraavan tunnistamiseen käytetty aika on lyhyempi.
Äläalistu kampanja olisi tässäkin asiassa tarpeellinen ja se muuten olisi oikeaan osunut ja on älä alistu narsistin palvelijaksi. - tuhat ja yksi
243e kirjoitti:
Eipä tule mieleen narsistisempaa ajatusta kuin se, että joku katsoo olevansa oikeutettu ikuiseen elämään vain siksi, että ajattelee asioista toisin kuin joku toinen.
>>> Eipä tule mieleen narsistisempaa ajatusta kuin se, että joku katsoo olevansa oikeutettu ikuiseen elämään vain siksi, että ajattelee asioista toisin kuin joku toinen. >>>
Siispä narsistille kuuluu kaikki ja sinäkin palvelet narsistia mutta hän ei jos siitä ei ole hyöttyä odotettavissa,narsisti ei ole kiitollisuuden velassa kenellekkään koska kaikki se minkä hän on saanut kuuluu hänelle,koska hän on sen ansainnut, riippumatta siitä kenen kustannuksella on hankittu. - Seurailijana
tuhat ja yksi kirjoitti:
>>> Nykykultuuri nimenomaan pönkittää narsistista käyttäytymis- ja ajatusmallia. >>>
Joten sairautta ei tunnisteta ja sitä kautta joudutaan kärsimään narsistien oikuista,sanoisin jotta täytyy kohdata ehkä useampikin narsisti ja siitä huolimatta ei tunnista heti sitä uutta tuntematonta , mutta kun on tunnistanut yhden narsistin seuraavan tunnistamiseen käytetty aika on lyhyempi.
Äläalistu kampanja olisi tässäkin asiassa tarpeellinen ja se muuten olisi oikeaan osunut ja on älä alistu narsistin palvelijaksi.Huomaatteko, kuinka IR - noustessaan Israelia - Jumalan silmäterää vastaan, on vetänyt itselleen - mitä? Jumala valvoo Sanaansa.
- Inhottava realisti
Seurailijana kirjoitti:
Huomaatteko, kuinka IR - noustessaan Israelia - Jumalan silmäterää vastaan, on vetänyt itselleen - mitä? Jumala valvoo Sanaansa.
Kerrohan nyt minullekin, mitä minä olen puoleeni vetänyt.
- tuhat ja yksi
Mistähän tuollainen käsite on syntynyt?
"Israelia - Jumalan silmäterää vastaan,"
Ja missä ,
"- mitä? Jumala valvoo Sanaansa. "
valvoo Sanaansa ja mikä se on ? - KTS (Ei kirj.)
Tämä fanituslauma unohtaa sen, että silmäteränä olo on henkistä eikä etnistä. Se velvoittaa:
Sananlaskut:
7:2 Noudata minun käskyjäni, niin saat elää, säilytä opetukseni kuin silmäteräsi.
Valitusvirret
2:18 Heidän sydämensä huutaa Herran puoleen. Sinä, tytär Siionin muuri, anna kyyneltesi virtana vuotaa yötä päivää! Älä suo itsellesi lepoa, älköön silmäteräsi ummistuko
5. Moos
11:26 Katso, minä asetan tänä päivänä teidän eteenne siunauksen ja kirouksen:
11:27 siunauksen, jos te tottelette Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä tänä päivänä teille annan,
11:28 mutta kirouksen, jos te ette tottele Herran, teidän Jumalanne, käskyjä
Roomalaiskirje:
9:27 Mutta Esaias huudahtaa Israelista: "Vaikka Israelin lapset olisivat luvultaan kuin meren hiekka, niin pelastuu heistä vain jäännös - häh??
Jos lähdetään siitä että Jumala on kaikkivoipa niin tuskin hän suojelisi ja siunaisia tälläisellä tavalla nykyistä israelin kansaa. Israelin valtion perustaminen uudelleen ja itsenäisyyden aika on täynnä ihmeitä mm. menestys maanpuolustuksessa.
Ja miten vertaat 2000 vuotta sitten siellä eläneiden geenejä nyt siellä asuviin? - Inhottava realisti
Millä tavalla se "siunaus" näkyy Israelin ja sen kansan elämässä esim. juuri nyt?
Kaikkialla ympärillä on vihollisia - nykyisiä tai entisiä. Jatkuva terroriuhka on päällä. Siunauksellista? - Tuom.
Kait ymmärtänet, että sitähän se siunaus juuri tarkoittaakin? Jatkuva terroriuhka.
Kaikki Jumalan omat tulevat vainottaviksi. Luulisin, että tuon näkökulman ymmärrät! Näin se näkyy. Vai heittäydytkö tietämättömäksi tässä suhteessa?
Uskovissakin on sellaisia, jotka kuvittelevat, että siunaus on jotain "hedonistista "nautintoa jo maan päällä, tai edes jotain? maanpäällistä lohtua. Mielihyvät ja Paratiisin autuaat nautinnot realisoituvat vasta taivaassa.
On siinä se logiikka, että kärsimykset ovat ajallisia, mutta ilot ovat ikuisia.
Herra koettelee, muttei hylkää lastaan. Sitä jota Herra rakastaa, sitä Hän kurittaa, on ihan tunnettua Raamattua. Kannattais lukea!- 34re
"Kait ymmärtänet, että sitähän se siunaus juuri tarkoittaakin? Jatkuva terroriuhka."
Onneksi asun maassa, jota ei ole noin valtavasti siunattu. - Tuom.
34re kirjoitti:
"Kait ymmärtänet, että sitähän se siunaus juuri tarkoittaakin? Jatkuva terroriuhka."
Onneksi asun maassa, jota ei ole noin valtavasti siunattu.Jos noin suuri onni on siunaamattomassa maassa asuessa, niin silloin kannattaa pitää onnensa. Mitä onkaan siunaamattoman onni? Enpä siitä muuta tiedä, kuin että hyvin ajallisesti lyhytnäköistä se on. Mutta onni se on lyhytkin onni.Ei muutakuin tsemppistä.
- tuhat ja yksi
Tuom. kirjoitti:
Jos noin suuri onni on siunaamattomassa maassa asuessa, niin silloin kannattaa pitää onnensa. Mitä onkaan siunaamattoman onni? Enpä siitä muuta tiedä, kuin että hyvin ajallisesti lyhytnäköistä se on. Mutta onni se on lyhytkin onni.Ei muutakuin tsemppistä.
>>> Jos noin suuri onni on siunaamattomassa maassa asuessa, niin silloin kannattaa pitää onnensa. Mitä onkaan siunaamattoman onni? Enpä siitä muuta tiedä, kuin että hyvin ajallisesti lyhytnäköistä se on. Mutta onni se on lyhytkin onni.Ei muutakuin tsemppistä. >>>
Siunaillaan vaan !
Mutta kysympä tuon sanan merkitystä näi alkajaisiksi,
Mitä se siunattu jen,, tarkoittaa ?
- Jeesus siunasi lapsia !
- Nykyään sinataan kylvö !
- Hautaan siunataan siunattuun maahan ,jottei kummittelisi kuolemansa jälkeen. ( siunaamattoman maan ukopuolelle haudattiin Suomessakin ihmisiä eivätkä he nousseeeet kummittelemaan sen enempää kuin siunatutkaan "haamut" !
- Siunatun kansan kärsimykset ja siunaamattoman ovat samat.
Kuulin kerran haudankaivajasta joka ei pelännyt mitään ja oli kaivamassa yöllä hautaa,peloitellakseen häntä toinen henkilö vetäisi lakanan ylleen ja liihotteli hautausmaalla ,kaudankaivaja vilkaisi vain "haamua" ja jatkoi töitään aivan hautuumaan pirtin vieressä.
Peloittelija kyllästyi puuhiinsa ja päätti kävellä lakanakorvilla hautuumaalta pois jottei haudankaivaja tunnistaisi häntä ja juuri kun hän oli astumassa portista ulos lapio heilahti sillä seurauksella jotta "haamu" heitti veivinsä.
Ja siihen haudankaivaja toksisi ; " Jaloitella täällä kyllä saa mutta portin toiselle puolelle ei ole asiaan".
Onneksemme kaikki hyväksytään hyväksyttyyn hautausmaahan, papille jääköön tehtäväksi joko hyväksyä tai siunata.
Ihmeellistä on koko "Jumalan oma" käsite sama on geeniperimämme ja kun alkaa uskoa perätömyyksiin niin silloin ihmisestä tulee "Jumalan oma".
Ja "Jumalan oma" on sitten se siunattu !? - 2wq4e3r
Tuom. kirjoitti:
Jos noin suuri onni on siunaamattomassa maassa asuessa, niin silloin kannattaa pitää onnensa. Mitä onkaan siunaamattoman onni? Enpä siitä muuta tiedä, kuin että hyvin ajallisesti lyhytnäköistä se on. Mutta onni se on lyhytkin onni.Ei muutakuin tsemppistä.
Mikäpä sinua pidättää maassa, jossa ei ole jatkuva terroriuhka päällä. Muuta Afganistaniin, se on kai tuollaiselle taivas maan päällä. On helppo ihailla terrorismin kanssa oikeasti vaikeuksissa olevia täältä rauhallisesta Suomesta käsin. Helppoa ja jokseenkin kieroutunutta.
- AikaKuluu
IR - 34re, ym:t----
Onneksi et nyt tiedät, mitä uhkaa kohden kuljet. Saat hetken pilkata iloisesti. - Inhottava realisti
Ajatus siitä, että se "siunaus" jotenkin näkyisi jatkuvina koettelemuksina, kuulostaa todella sairaalta ja vanhatestamentilliselta - olinpa sitten Raamatun asiantuntija tai en.
Jos Jumala osoittaa vaikeuksilla jo rakkautensakin, mitä suuttumus sitten mahtaa merkitä?
Käsitykset siitä, miten Jumalan suosio näkyy, näyttävät olevan hieman heittelehtivät.
Joillekin se tulee esiin onnellisina asioina ja vaikkapa siinä, että saa uuden asunnon(!) - Israelille se siunaus merkitseekin loputtomia koettelemuksia?
Valitan, nyt ei osu eikä uppoa...- Elämä ON
Pimeys ei käsitä valkeutta. Sokea ei "näe" sitä mikää näkevälle näkyy.
Epäusko ja ateistisuus on pimeää, kielteisyys näkee vain nurjaa ja pessimististä tasoa. Sellaiseen ei mikään hyvä "uppoa". Pahuus on kuin immuniteetti, se vihaa hyvää, oikeaa.
Koettelemuksissa Jumala pääsee osoittamaan apuaan. Olemustaan, rakkauttaan. Kun suurivatsainen ylensyönyt syö kaviaaria, ¨hanhenmaksaa ja kalleinta sisäfilettä ja ähkyilee viimeisen konjakkilasinsa kanssa....
- ei tällainen osaa ruokaa arvostaa? Miettii vain - mitä söisi - kun mikään ei enää oikein maistu? Mutta nälkäinen? Suomessakin. Osaa arvostaa sitä"leipää" jota leipäjonoissa jaetaan. Kaikki maistuu. Niinkuin suuren perheen lapsille aikoinaan, syrjäseudulla? Ruisleipä voilla voideltuna. Kalakeitto kesällä. Lanttukukko taikka perunakukko talvella. Jopa "kapa-kala-keitto" maistui nälkäiseen suuhun, kun oli hiihdetty koulusta viisi kilometriä, ja edellisestä koulun keitosta oli kulunut yli viisi 5 tuntia.
Että tämä ehkä joillekin valaisee, mitä merkitsee Jumalan rakkaus vaikeuksissa... teille, jotka ette pilkkaa ja halveksi Jumalan apua! Apu kelpaa ja maistuu, kun ei ole ylensyönyt ähky olo!
Jumalan apu ja siunaus koettelemuskissa ei ole "sairasta" - vaan tervettä opetusta. Jos tällainen asetelma ylipäätään olisi "sairasta" - niin sittenhän voitaisiin ajatella, että esim. KELAn tuet olisivat sairasta, vaikka ne ovat monelle hyvinvointivaltiossa tuiki tarpeen!
Se, joka halveksii apua, auttamista, Jumalaakin - osoittaa itse hyvin patologista ajattelua! Hädässä oleva ei saisi saada apua? Pahoin pelkään, että tuollaiset tyypit vielä kovasti ruikuttavat apua? Jotta puhuisivat pienemmällä suulla, tulisivat alas ylpeyden kukkulalta! - -
Elämä ON kirjoitti:
Epäusko ja ateistisuus on pimeää, kielteisyys näkee vain nurjaa ja pessimististä tasoa. Sellaiseen ei mikään hyvä "uppoa". Pahuus on kuin immuniteetti, se vihaa hyvää, oikeaa.
Koettelemuksissa Jumala pääsee osoittamaan apuaan. Olemustaan, rakkauttaan. Kun suurivatsainen ylensyönyt syö kaviaaria, ¨hanhenmaksaa ja kalleinta sisäfilettä ja ähkyilee viimeisen konjakkilasinsa kanssa....
- ei tällainen osaa ruokaa arvostaa? Miettii vain - mitä söisi - kun mikään ei enää oikein maistu? Mutta nälkäinen? Suomessakin. Osaa arvostaa sitä"leipää" jota leipäjonoissa jaetaan. Kaikki maistuu. Niinkuin suuren perheen lapsille aikoinaan, syrjäseudulla? Ruisleipä voilla voideltuna. Kalakeitto kesällä. Lanttukukko taikka perunakukko talvella. Jopa "kapa-kala-keitto" maistui nälkäiseen suuhun, kun oli hiihdetty koulusta viisi kilometriä, ja edellisestä koulun keitosta oli kulunut yli viisi 5 tuntia.
Että tämä ehkä joillekin valaisee, mitä merkitsee Jumalan rakkaus vaikeuksissa... teille, jotka ette pilkkaa ja halveksi Jumalan apua! Apu kelpaa ja maistuu, kun ei ole ylensyönyt ähky olo!
Jumalan apu ja siunaus koettelemuskissa ei ole "sairasta" - vaan tervettä opetusta. Jos tällainen asetelma ylipäätään olisi "sairasta" - niin sittenhän voitaisiin ajatella, että esim. KELAn tuet olisivat sairasta, vaikka ne ovat monelle hyvinvointivaltiossa tuiki tarpeen!
Se, joka halveksii apua, auttamista, Jumalaakin - osoittaa itse hyvin patologista ajattelua! Hädässä oleva ei saisi saada apua? Pahoin pelkään, että tuollaiset tyypit vielä kovasti ruikuttavat apua? Jotta puhuisivat pienemmällä suulla, tulisivat alas ylpeyden kukkulalta!"Pimeys ei käsitä valkeutta. Sokea ei "näe" sitä mikää näkevälle näkyy.
Epäusko ja ateistisuus on pimeää, kielteisyys näkee vain nurjaa ja pessimististä tasoa. Sellaiseen ei mikään hyvä "uppoa". Pahuus on kuin immuniteetti, se vihaa hyvää, oikeaa."
Et ole ensimmäinen uskovainen, jonka maailma on noin äärimmäisen mustavalkoinen. Onneksi olette vähemmistö. - Inhottava realisti
Elämä ON kirjoitti:
Se, joka halveksii apua, auttamista, Jumalaakin - osoittaa itse hyvin patologista ajattelua! Hädässä oleva ei saisi saada apua? Pahoin pelkään, että tuollaiset tyypit vielä kovasti ruikuttavat apua? Jotta puhuisivat pienemmällä suulla, tulisivat alas ylpeyden kukkulalta!Teleoperaattoreiden vanhat mainoslauseet eivät paljoa auta.
Ajatus siitä, että kärsimys jotenkin "jalostaisi" ja sitä kautta oppisi oikeaa elämää, voi tuntua jotenkin oikealtakin. Se ei kuitenkaan millään tavoin vaikuta itse ajatusmallien ontuvuuteen, johon nimimerkki "Elämä ON" ei ottanut mitään kantaa.
On loppujen lopuksi melkeinpä kieroutunutta ajatella, että Jumala ensin kurjistaisi ihmisten olemista ja sitten pitäisi tuntea kiitollisuutta siitä, että edes vähän saa lohtua tai apua.
Samalla logiikalla meidän siis pitäisi vaikkapa tuntea kiitollisuutta mukiloijaamme kohtaan siitä, että hän katkaisee vain toisen kätemme eikä molempia.
Uskontojen kannalta kärsimys, murhe ja ongelmat ovat asioita, joiden selittämisessä on pulmansa. Jos Jumala on hyvä, MIKSI niin moni kärsii täysin syyttä, ilman omaa syytään? Tälle asialle on kehitelty niin kristinuskossa kuin muissakin uskonnoissa selityksiä - kärsimys siis "jalostaa" ym.
KELA ei käsittääkseni millään tavoin aiheuta ihmisten ongelmia. Äärikristittyjen selitysmallien mukaan Jumala taas kärsimyksen kautta "koettelee" ihmisiä. Jos vertailujen tielle lähdetään, voitaisiin siis kuvitella palokunnan ensin itse sytyttävän palon ja sitten aloittavan sammutustoimet, jotta koko kaupunki ei pala!
Kuka ihme tässä jotenkin halveksii apua? Sitä apua voi antaa ja saada monin tavoin. Varsin usein se apu tulee ihmisiltä.
Enimmäkseen mustavalkoiset ajatusmallit ovat vain tuttua äärikristityn retoriikkaa. Minkäänlaista logiikkaa taustalta ei löydy, mutta eipä se ennenkään ole haitannut mitään. - HukkuuAvaruuteen
- kirjoitti:
"Pimeys ei käsitä valkeutta. Sokea ei "näe" sitä mikää näkevälle näkyy.
Epäusko ja ateistisuus on pimeää, kielteisyys näkee vain nurjaa ja pessimististä tasoa. Sellaiseen ei mikään hyvä "uppoa". Pahuus on kuin immuniteetti, se vihaa hyvää, oikeaa."
Et ole ensimmäinen uskovainen, jonka maailma on noin äärimmäisen mustavalkoinen. Onneksi olette vähemmistö.Onneksi Inhottava Realisti on tosi vähemmistö! Jumalaan ja Jeesuksen uskovia on sentään miljoonia, ja miljoonia! Hyttynen inisee, mutta mitä se Leijonan turkissa vaikuttaa?
- ValossaOn HYvä
Teleoperaattoreiden vanhat mainoslauseet eivät paljoa auta.
Ajatus siitä, että kärsimys jotenkin "jalostaisi" ja sitä kautta oppisi oikeaa elämää, voi tuntua jotenkin oikealtakin. Se ei kuitenkaan millään tavoin vaikuta itse ajatusmallien ontuvuuteen, johon nimimerkki "Elämä ON" ei ottanut mitään kantaa.
On loppujen lopuksi melkeinpä kieroutunutta ajatella, että Jumala ensin kurjistaisi ihmisten olemista ja sitten pitäisi tuntea kiitollisuutta siitä, että edes vähän saa lohtua tai apua.
Samalla logiikalla meidän siis pitäisi vaikkapa tuntea kiitollisuutta mukiloijaamme kohtaan siitä, että hän katkaisee vain toisen kätemme eikä molempia.
Uskontojen kannalta kärsimys, murhe ja ongelmat ovat asioita, joiden selittämisessä on pulmansa. Jos Jumala on hyvä, MIKSI niin moni kärsii täysin syyttä, ilman omaa syytään? Tälle asialle on kehitelty niin kristinuskossa kuin muissakin uskonnoissa selityksiä - kärsimys siis "jalostaa" ym.
KELA ei käsittääkseni millään tavoin aiheuta ihmisten ongelmia. Äärikristittyjen selitysmallien mukaan Jumala taas kärsimyksen kautta "koettelee" ihmisiä. Jos vertailujen tielle lähdetään, voitaisiin siis kuvitella palokunnan ensin itse sytyttävän palon ja sitten aloittavan sammutustoimet, jotta koko kaupunki ei pala!
Kuka ihme tässä jotenkin halveksii apua? Sitä apua voi antaa ja saada monin tavoin. Varsin usein se apu tulee ihmisiltä.
Enimmäkseen mustavalkoiset ajatusmallit ovat vain tuttua äärikristityn retoriikkaa. Minkäänlaista logiikkaa taustalta ei löydy, mutta eipä se ennenkään ole haitannut mitään.Inohttavan Realistin pinnallisia pohdintoja...
Kuka on sanontu, että Jumala "kurjistaisi" ihmisten olemista? Ja sitten, ja sitten?
Sellainen ajatusmalli on VAIN iNhottavan R:n kieroutunutta tulkintaa!
Kuka täällä kurjistaa? Pahuus ja pahat ihmiset. Ei JUMALA. Mutta Jumala sallii senkin, ja vaikka niin tapahtuu --- Hän osoittaa apunsa, voimansa ja ihmeensä.
Mutta epäuskoinen ateisti? Eihän sellainen pimeyden komero voi toki käsittää VALOA -- koska on lukinnut ovensa Jumalan Valolta, laittanut riippulukonkin oven päälle. Surku.
Mustavalkoíset ajatusmallit? Joo. Mustat, pimeät ajatusmallit ovat IR:n pääretoriikkaa. Uskovaisilla on sentään Valkeus ja he erottava Mustan ja Valkoisen, Pimeyden ja Valkeuden.
Ydinkysymys on: että kun on ongelmaa, hätää, niin apua tarvitaan. Olkoon se sitten KELA, ihmiset taikka viime kädessä tai primääristi Jumala.
Mutta IR:n maailma on niin PIMEÄ, ettei hän käsitä hätää. Ei soisi siihen apua. On pilkallinen kun apua tulee, varsinkin Jumalalta. Eli säälittävää pimeyttä. Säälittävää negatiivisuutta. Säälittävää epäinhimillisyyttä, todella säälittävää!
Jatka rämpimistä Pimeän Toivottomassa Suossa, kun Valo ei kelpaa... - Inhottava realisti
HukkuuAvaruuteen kirjoitti:
Onneksi Inhottava Realisti on tosi vähemmistö! Jumalaan ja Jeesuksen uskovia on sentään miljoonia, ja miljoonia! Hyttynen inisee, mutta mitä se Leijonan turkissa vaikuttaa?
Heh.
Silti on heitä, jotka näköjään tällaistakin MITÄTÖNTÄ hyttystä ilmatorjuntaohjuksilla ja koko verbaalisella arsenaalillaan jahtaavat?
On todella mielenkiintoista, että AINA, kun alan asetan nimimerkille Tuom. liian vaikeita ja suoria kysymyksiä, esiin nousee eri nimimerkeillä kirjoittelevia henkilöitä, jotka eivät nimimerkeissään tunne sanavälejä tyypillistä erikoistukea tarvitsevaa oppilasta enempää... - TarkkaHarkinta
Heh.
Silti on heitä, jotka näköjään tällaistakin MITÄTÖNTÄ hyttystä ilmatorjuntaohjuksilla ja koko verbaalisella arsenaalillaan jahtaavat?
On todella mielenkiintoista, että AINA, kun alan asetan nimimerkille Tuom. liian vaikeita ja suoria kysymyksiä, esiin nousee eri nimimerkeillä kirjoittelevia henkilöitä, jotka eivät nimimerkeissään tunne sanavälejä tyypillistä erikoistukea tarvitsevaa oppilasta enempää...Tämä on keskustelupalsta. Ei dialogi-palsta.
Eikä tämä ole ala-asteen oppilaiden eikä Opettajan palsta.
Ihan tarkoitoituksella Joku KirjoittaaIlmanSanaVälejäKoskaEräsNarsistiNiihinTakertuuKoskaSeOnHänenErityisAlaansaJaSyndroomanLuonne:::::::: :)
JK. HyttysenIninäKäynnistääJahtauksen :) EiIlmatoruntaOhjuksia
NimiMerkitOnTarkoinHarkittuja :) - yks vaan
- kirjoitti:
"Pimeys ei käsitä valkeutta. Sokea ei "näe" sitä mikää näkevälle näkyy.
Et ole ensimmäinen uskovainen, jonka maailma on noin äärimmäisen mustavalkoinen. Onneksi olette vähemmistö.Ajatus siitä, että se "siunaus" jotenkin näkyisi jatkuvina koettelemuksina, kuulostaa todella sairaalta ja vanhatestamentilliselta - olinpa sitten Raamatun asiantuntija tai en.
En tiedä varmuudella, mikä on koettelemuksien tarkoitus. Harvalle ihmisille niitä koettelemuksia jatkuvasti tulee, tai sitten on vikaa asenteissa ja tekee kärpäsestä härkäsiä.
Itsellä on ollut erittäinkin onnekasta elämää, mutta toki välillä on tullut "koettelemuksia". Kaikillehan ihmisille niitä tulee, vaikka muuta väittävät. Ehkä niiden tarkoitus on kasvattaa ihmistä, että oppii arvostamaan elämän pieniäkin asioita ja elämää yleensä, eikä aina narise pienistäkin asioista, kuin jokin prinsessa.
Myöskin se varmasti vahvistaa uskonnollisen ihmisen uskoa. Ateistia kasvattaa muuten vaan. Myöskin se panee ajattelemaan syntyjä syviä.
Mikä on koettelemuksien tarkoitus ??? - Koettelemuksissa...
yks vaan kirjoitti:
Ajatus siitä, että se "siunaus" jotenkin näkyisi jatkuvina koettelemuksina, kuulostaa todella sairaalta ja vanhatestamentilliselta - olinpa sitten Raamatun asiantuntija tai en.
En tiedä varmuudella, mikä on koettelemuksien tarkoitus. Harvalle ihmisille niitä koettelemuksia jatkuvasti tulee, tai sitten on vikaa asenteissa ja tekee kärpäsestä härkäsiä.
Itsellä on ollut erittäinkin onnekasta elämää, mutta toki välillä on tullut "koettelemuksia". Kaikillehan ihmisille niitä tulee, vaikka muuta väittävät. Ehkä niiden tarkoitus on kasvattaa ihmistä, että oppii arvostamaan elämän pieniäkin asioita ja elämää yleensä, eikä aina narise pienistäkin asioista, kuin jokin prinsessa.
Myöskin se varmasti vahvistaa uskonnollisen ihmisen uskoa. Ateistia kasvattaa muuten vaan. Myöskin se panee ajattelemaan syntyjä syviä.
Mikä on koettelemuksien tarkoitus ???Hyvä nimim. Yks vaan...
Apostoli Paavali opettaa selvästi, että erilaiset koettelemukset ovat meille "uskoa vahvistava" seikka. Aivan samaan tapaan kuin huippu-urheilija harjoittelee verille saakka, niin että maitohapot tihkuu lihaksista --- ja lopuksi voittaa ehkä mm-kullan taikka vastaavan!
Jumala kasvattaa lapsiaan. Taivasta varten. Mutta myös niin, että pienet vaikeudet karaisevat suurempia varten. Kasvattavathan vanhemmatkin lapsiaan elämää varten! Ei sen kummoisempaa ole!
Mutta ateisti, jonka filosofi on tämä: mihin puu kaatuu, siihe se maatuu! ei voikaan käsittää tätä? Hän elää vain "tätä elämäää". Koettaa löytää taivaan maan päällä. Sitten madot syövät ruumiin...
Joten, ei huoli kallistaa korvaansa ateistien ja skeptikkeojen "opeille". Sellaiset ovat näilläkin palstoilla kuin tunkiokärpäset. Pörräämässä ja haastamassa riitaa. Yrittäen ontoilla väitteillä nakertaa heikkojen uskoa!
Kasvaneet kristityt taas eivät sellaisiin haksahda....
Koettelemusten tarkoituksia on monia:
1) Ajallinen karaistuminen!
2) Kasvatus ikuisuutta varten; asioiden priorisointi!
3) Jumalan suuruuden ja olemuksen käsittäminen.
4) Ihmisyyden ja Jumalaluuden käsittäminen ja erottaminen.
5) Elämän asioiden arvostaminen ( niinkuin itse kirjoitit!)
Jne.jne. - Inhottava realisti
ValossaOn HYvä kirjoitti:
Inohttavan Realistin pinnallisia pohdintoja...
Kuka on sanontu, että Jumala "kurjistaisi" ihmisten olemista? Ja sitten, ja sitten?
Sellainen ajatusmalli on VAIN iNhottavan R:n kieroutunutta tulkintaa!
Kuka täällä kurjistaa? Pahuus ja pahat ihmiset. Ei JUMALA. Mutta Jumala sallii senkin, ja vaikka niin tapahtuu --- Hän osoittaa apunsa, voimansa ja ihmeensä.
Mutta epäuskoinen ateisti? Eihän sellainen pimeyden komero voi toki käsittää VALOA -- koska on lukinnut ovensa Jumalan Valolta, laittanut riippulukonkin oven päälle. Surku.
Mustavalkoíset ajatusmallit? Joo. Mustat, pimeät ajatusmallit ovat IR:n pääretoriikkaa. Uskovaisilla on sentään Valkeus ja he erottava Mustan ja Valkoisen, Pimeyden ja Valkeuden.
Ydinkysymys on: että kun on ongelmaa, hätää, niin apua tarvitaan. Olkoon se sitten KELA, ihmiset taikka viime kädessä tai primääristi Jumala.
Mutta IR:n maailma on niin PIMEÄ, ettei hän käsitä hätää. Ei soisi siihen apua. On pilkallinen kun apua tulee, varsinkin Jumalalta. Eli säälittävää pimeyttä. Säälittävää negatiivisuutta. Säälittävää epäinhimillisyyttä, todella säälittävää!
Jatka rämpimistä Pimeän Toivottomassa Suossa, kun Valo ei kelpaa...Kesäisin on valoisaa.
Kerrotko minulle sen, mistä määrittelit etten käsitä hätää? - Inhottava realisti
TarkkaHarkinta kirjoitti:
Tämä on keskustelupalsta. Ei dialogi-palsta.
Eikä tämä ole ala-asteen oppilaiden eikä Opettajan palsta.
Ihan tarkoitoituksella Joku KirjoittaaIlmanSanaVälejäKoskaEräsNarsistiNiihinTakertuuKoskaSeOnHänenErityisAlaansaJaSyndroomanLuonne:::::::: :)
JK. HyttysenIninäKäynnistääJahtauksen :) EiIlmatoruntaOhjuksia
NimiMerkitOnTarkoinHarkittuja :)Ei tämä oikein ole KESKUSTELUpalstakaan.
Tämä todellakin ON palsta, jonka kautta jotkut saavat kuvitelmiaan kertoilla muille, jotka vaihtelevasti ne todesta ottavat.
Lisäksi tämä on palsta, jonka kautta jotkut ihmiset saavat purkaa raivoaan muille olemalla mahdollisimman ilkeäkielisiä. Toki moisesta huomauttaminen on VÄHINTÄÄNKIN narsistista... - Elisa R
yks vaan kirjoitti:
Mikä on koettelemuksien tarkoitus ???Jokainen usko koetellaan (mm. tulessa koetellaan) monin eri tavoin. Juuri sillä tavoin, miten vähiten voisi odottaa. Raamattu puhuu paljon koettelemuksista. Kun on koeteltu, ja "läpäissyt" eri Jumalan sallimat koetukset, on saava siunauksen, palkan! Mitä se tarkoittaa? Se täytyy ymmärtää hengellisesti, koska uskovan elämä on hengessä vaeltamista. Yksi esimerkki siunauksesta on se, että kasvaa ja etenee uskonelämässään päivä päivältä, ei pysähdy (ettei jäisi taipaleelle), menee kohti luvattua, eli ikuista elämää, ja kenties on saanut olla Kristuksen palvelijana niin, että muitakin sinne ikuiseen elämään pääsisi.
Ihminen ei kasva uskossa, jos uskoa ei koeteltaisi. Monien tuskien, ahdistusten ja koettelemuksien kautta tie vie taivasten valtakuntaan.
Jumala koettelee kuuliaisuuttamme ja uskollisuuttamme häntä kohtaan. - KoetuksissaNähtyä
Elisa R kirjoitti:
Jokainen usko koetellaan (mm. tulessa koetellaan) monin eri tavoin. Juuri sillä tavoin, miten vähiten voisi odottaa. Raamattu puhuu paljon koettelemuksista. Kun on koeteltu, ja "läpäissyt" eri Jumalan sallimat koetukset, on saava siunauksen, palkan! Mitä se tarkoittaa? Se täytyy ymmärtää hengellisesti, koska uskovan elämä on hengessä vaeltamista. Yksi esimerkki siunauksesta on se, että kasvaa ja etenee uskonelämässään päivä päivältä, ei pysähdy (ettei jäisi taipaleelle), menee kohti luvattua, eli ikuista elämää, ja kenties on saanut olla Kristuksen palvelijana niin, että muitakin sinne ikuiseen elämään pääsisi.
Ihminen ei kasva uskossa, jos uskoa ei koeteltaisi. Monien tuskien, ahdistusten ja koettelemuksien kautta tie vie taivasten valtakuntaan.
Jumala koettelee kuuliaisuuttamme ja uskollisuuttamme häntä kohtaan.Hyvä kirjoitus Elisa R.
Valaiseva ja asianmukainen!
Niinkuin esi. urheiluvalmentaja valmentaa kilpailijaa, Jumalakin valmentaa meitä eteenpäin ElämänKilparadalla! Kohden taivasta... - yks vaan
Koettelemuksissa... kirjoitti:
Hyvä nimim. Yks vaan...
Apostoli Paavali opettaa selvästi, että erilaiset koettelemukset ovat meille "uskoa vahvistava" seikka. Aivan samaan tapaan kuin huippu-urheilija harjoittelee verille saakka, niin että maitohapot tihkuu lihaksista --- ja lopuksi voittaa ehkä mm-kullan taikka vastaavan!
Jumala kasvattaa lapsiaan. Taivasta varten. Mutta myös niin, että pienet vaikeudet karaisevat suurempia varten. Kasvattavathan vanhemmatkin lapsiaan elämää varten! Ei sen kummoisempaa ole!
Mutta ateisti, jonka filosofi on tämä: mihin puu kaatuu, siihe se maatuu! ei voikaan käsittää tätä? Hän elää vain "tätä elämäää". Koettaa löytää taivaan maan päällä. Sitten madot syövät ruumiin...
Joten, ei huoli kallistaa korvaansa ateistien ja skeptikkeojen "opeille". Sellaiset ovat näilläkin palstoilla kuin tunkiokärpäset. Pörräämässä ja haastamassa riitaa. Yrittäen ontoilla väitteillä nakertaa heikkojen uskoa!
Kasvaneet kristityt taas eivät sellaisiin haksahda....
Koettelemusten tarkoituksia on monia:
1) Ajallinen karaistuminen!
2) Kasvatus ikuisuutta varten; asioiden priorisointi!
3) Jumalan suuruuden ja olemuksen käsittäminen.
4) Ihmisyyden ja Jumalaluuden käsittäminen ja erottaminen.
5) Elämän asioiden arvostaminen ( niinkuin itse kirjoitit!)
Jne.jne.Niin tuo yläosa oli lainausta IR:n kirjoituksesta. Kirjoitan näköjään yhtä epäselvästi, kuin aina ennenkin. Olis voinna jotenkin erotella tekstit.
- :))
yks vaan kirjoitti:
Niin tuo yläosa oli lainausta IR:n kirjoituksesta. Kirjoitan näköjään yhtä epäselvästi, kuin aina ennenkin. Olis voinna jotenkin erotella tekstit.
Yks vaan --- ei haittaa.Kyllä se näkyi että seli IR:n tekstiä, se alku!
- Tuom.
Entäs ääriantisemitistin retoriikka ja logiikka? Inhottava... käy Jumalan tekoja ja logiikkaa vastaan. Vinkkinä vaan, että ensinkään Jumala ei toimi ihmisten mielen, järjen mukaan. Hän toimii tasan tarkkaan oman ilmoituksensa kautta. Hän ei nimittäin aloittele tulipaloja pienistä , mutta ihminen niitä saa aikaan monella muotoa. Tuli on usein Jumalan merkki suuttumuksestaan. Ja jos Jumala alkaa polttamaan, silloin palaa koko kaupunki ja suuri osa maakuntaakin. Saattaa heittää useita tulikiviäkin niskaan. "Taivas varjele mitä sieltä tulee."
Ikuinen kysymys on aina ollut, että miksi Jumala sallii ja tekee niin ja näin?
Yksi käsittämättömimpiä seikkoja on "tuntea kiitollisuutta mukiloijaamme kohtaan". Mutta usein on havaittu, että jos ei olisi "mukiloitu", niin ihminen olisi mennyt yhä syvemmälle syntielämään ja kauemmas Jumalasta. Aluksi Jumala on kutsunut hyvällä, mutta sitten jos armoa riittää tai toivoa on, niin Jumala kutsuu koettelemusten kautta. Tämä on tuttua kautta Raamatun historian, niin juutalaisten kuin pakanoidenkin kohdalla.
Miksi näin on? niin kysy Jumalalta. Kun elämä alkaa tuntua toivottomalta, ja ihmisiltä EI saa vastausta, niin he ovatkin alkaneet kysyä itse Jumalalta. Tähänhän Jumala juuri pyrkiikin, että käännyttäisiinkin hänen puoleensa.
Huh! kylläpä tässä Jumalaa joutuu puolustelemaan ja laittamaan sanoja Kaikkivaltiaan suuhun. Mutta huomattava osa "ääri-tai mietouskovista" ovat kuitenkin kääntyneet Jumalan puoleen ja saaneet vastauksen. Ovatpa vielä tyytyväisiä vastaukseenkin ja eivät millään luopuisi autuaallisesta toivosta, minkä ovat saaneet. Itse olen kaikelta osin saanut vastaukset, mutten niinkuin itse haluan! Siis noinkin suuren Vastaajan vastaustyyliä ja infoa kannattaa ottaa huomioon, nöyränä- ja silloin heidän sydämensä taipui YMMÄRRYKSEEN, eivätkä he enää mitään epäilleet!
Sillä tutkimattomat ovat Herran tiet! - Inhottava realisti
Koeta nyt päästä irti siitä antisemitismistä tai perustele viimeinkin se, millä tavoin minun ajatukseni sitä edustavat! Olenko kehoittanut ihmisiä tappamaan kaikki juutalaiset? Olenko sanonut ihailevani Hitleriä? Kaipailenko keskitysleirejä takaisin? Kerro suoraan äläkä loputtomiin palaa samaan aiheeseen!
Se, että alkaa selittämään kaikki asiat yliluonnollisilla voimilla, on TÄYSIN samanlaista kuin muinaisihmisten uskonnot. Luonnonvoimat olivat konkreettisesti jumalten tekoja tai peräti jumalten olemuksia ja se siitä. Nyt äärikristityt haluavat palata samalle tielle. Jokainen salama tulee Jumalalta ja jokainen mullistus on joko Jumalan rangaistus tai koettelemus.
Teoria siitä, että Jumala kärsimysten kautta houkuttelisi ihmisiä puoleensa, on vain teoriaa. Jos tutkiskellaan Raamattua, se on äärimmäisen vanhatestamentillista. Jeesus paransi ja auttoi ihmisiä. Hän EI keskittynyt koettelemaan ja rankaisemaan ihmisiä. Ero VT:n ja UT:n välillä onkin valtava. On vain tyypillistä äärikristittyjen puuhastelua valita se osa Raamatusta, joka omia haihatteluja tukee ja korostaa sitä.
"Tutkimattomat ovat Herran tiet!" on kaunis lause ja osoitus siitä, että aina eivät edes kekseliäät Raamatun kirjoittajat kyenneet perustelemaan tapahtumien irrationaalisuutta. Lauseen avulla voidaan antaa "lopullinen" vastaus kaikkeen ja hyvä on AINA ongelmatilanteissa vedota ihmisen erehtyväisyyteen. Se erehtyväisyyshän hyväksytään AINA vasta jälkeenpäin, mikäli jokin ilmiselvä Raamatun tulkintavirhe on pakko myöntää. Niin kauan kuin erheet on mahdollista kiertää tai uudelleenselittää, Pyhä Henki on ohjannut uskoviaan oikeaan ja oikein
On hyvä ja rehellistä, että myönnät laittavasi sanoja Jumalan suuhun. Siitähän viime kädessä aina on kysymys.
!- Tuom.
Kyllä Jumalakin niitä sanoja suuhun laittaa! Mutta siitähän sinä et tiedä. Mutta jos nyt ajattelee järkevää keskustelua, niin olisi hyvä määritellä ensinnäkin "ääriuskovainen", toinen jo palstan teemankin mukaan on käsite, "proofeetta". Näyttää siltä, että et käsitä näiden sisällöstä hölkäsen pöläytystä. Etkä näytä välittävänkään, koska ylimielisyydessäss luulet, että täällä uskis keskustelevat olisivat jotenkin oppimattomia tyhmiä. Raamatun sisällön tuntemisesta nyt puhumattakaan! Johtaa kieltämättä persoonas tulkintaan; mikähän tuotakin vaivaa?
Mutta hyvin fanaattiset ja jopa kansanryhmää vastaan, ja myös kristittyjä vastaan ollaan niin vauhkoamassa. Ja tietysti täysin asiantuntevia lausuntoja ollaan esittämässä tuntematta ihan peruskäsitteitä, kääntäen ne johonkin hallitsemattomaan historialliseen yhteyteen. Olenko jo kehottanut tutkimaan Raamattua ja sitten esittämään kannanottoja aiheisiin, mitkä eivät ole alkuunkaan hallussa. Pirun raamatun luku ei auta näissä keskusteluissa. Muutakuin kertoo vain asian osaisen antipatioista juutalaisia ja kristittyjä kohtaan, suorastaan vihamieliisyydestä ja tekstuaalisesta vainosta. Jotta käyppä peilin edessä.
- Inhottava realisti
Todista minulle se, että Jumala puhuu jonkun suulla. Uskon asian välittömästi - ei tarvita kuin todisteet.
Todista samalla myös se, että Sinun tapasi uskoa olisi jotenkin oikeampi kuin vaikkapa minun tai jonkun muun.
Lasken äärikriostityiksi kaikki sellaiset ihmiset, jotka nostavat uskonnon merkityksen suuremmaksi kuin ns. tapakristityt. Äärikristitty kuuluu useimmiten johonkin uskonnolliseen yhteisöön - vaikkapa nyt sitten helluntailaisiin tai adventisteihin tai lestadiolaisiin - mutta ei aina. Yhteistä äärikristityille on kaikille se, että oma tapa uskoa on korostunut ja muiden, hieman eri tavoin uskovien kanssa väittely syntyy helposti.
Suurehkolle osalle äärikristityistä Raamattu myös näyttää olevan kirjaimellisesti totta. Tämä johtaa usein esim. kreationismiin, mutta ei aina. Ja kreationismikin on - kutn tiedämme - jakautunut useampiin näkemyksiin.
Profetiat taas perustuvat useimmiten Raamatun osiin, joissa nämä profeetat "ennustivat" Messiaaseen liittyviä asioita ja muitakin Israelin kohtaloon liittyviä tapahtumia. Profetiat olivat äärimmäisen moniselitteisiä ja epäilemättä niin Jeesuis kuin opetuslapsetkin tunsivat profetioita. Varmaa on esim. se, että opetuslapsilla oli suuri tarve todistaa Jeesuksen toteuttaneen profetiat.
Nykypäivänä meillä on wannabe-profeettoja, joiden jutut joko menevät pieleen tai sitten tarinat ovat niin moniselitteisiä, ettei niitä kukaan tulkitsemaan kykene. Esim. loputtomat katastrofien ennustamiset ovat periaatteessa sekä lapsellisia että törkeitä, koska ihmisistä osa kuitenkin turinat uskoo! Näinhän kävi esim. äskettäin USA:n Lopun Aikojen ennustajan tapauksessa.
Sinun kanssasi keskusteleminen toimii joskus, toisinaan taas ei. Esim. nyt jätät suorat ja yksinkertaiset kysymykset antisemitsmistäni vastaamattta ja jatkat sepustuksia "fanaattisista" kiihotuksistani kristittyjä vastaan vaivautumatta perustelemaan ajatuksiasi kuin samoilla tutuilla tarinoilla.
Pyydänkin nyt Sinulta Tuom. vastausta yhteen ainoaan kysymykseen, jottei mene liian vaikeaksi.
Onko jo se Sinusta loukkaavaa ja kiihottamista ihmisryhmää/kansaa kohtaan, jos esitän näkemyksistäsi poikkeavia ajatuksia?- Näkyy
Joo, IR...
Eräälle sanottiin: "työläs on sinun potkia tutkainta vastaan".
On todennäköistä, että IR on lähestymässä erästä saldoa? Jumala on kyllästynty, saanut tarpeekseen. Hän NÄYTTÄÄ - kuka kukin on? - Tuom.
On! Ensiksi vastaus juuri sinun kysymykseesi. Perustuu toistoon, mikä saa yhä uudelleen ja uudelleen varmuuden siitä, että mitä kansanryhmää vastaan käyt, jo puoli vuotta about: Hirveä paatos ja propaganda. Erlaisten multinikkien säestyksellä. Ei ole enää keskustelua, vaan vihamielsyydeksi tulkittavaa.
Edelleen näyttää, että määrittelyt eivät ainoastaan onnu, vaan ovat aivan pielessä, ei siis mitään järkeä, uhoa kyllä piisaa. Kun kehoitan, että lue ensin Raamattua, niin se myös tarkoittaa sitä. Tämän jälkeen olet kelvollinen keskustelemaan relevantisti ja myös opettamaan sitä. Vaikket nyt uskoisikaan.
Juttus vaan on niin köyhiä asiantuntemukselta, että moni asiantuntija sinun mieltämästäsi "vastapuolelta" ei katso edes aiheeliseksi kommentoida.
Mutta täytyyhän jonkun kommentoida Inhin kantoja, siis myötätunnosta.
Israelin kansan historia ja tulevaisuus on naulittu Raamattuun. Ja siitä on niin paljon parempia asiantuntijoita, että kannattaa tutustua ensin niihin.
Jos viittaat maailmanlopun ennustajiin, niin silloin kehottaisin jättämään lapselliset spekuloinnit huumorihemmojen harteille. Jos vaikka itse esitän jonkin unen tai näyn, niin sen voi ihan hyvästä syystä laittaa kansanrunouden ja ihmisen luontaisen unimaailman tai utelliaisuuden piikkiin. Mutta jos joskus ilmenee jotain rukoushetken jälkeen, mitä Jumala haluaa ilmoittaa, niin ihan milenkiinnolla otan vastaan, tulipa keltä tahansa. Paljon on tullut nimittäin rohkaisevaa profetiaa sielunhoidollisessa mielessä, ja yleensä rohkaisua elää Kristusta korostavaa elämää ja odottaa autuaallisen roivon täyttymistä ilman maailmanlopun odotuksen hysteriaa.
Jos joku ero tässä suhteessa on mielipiteissä, niin ihan rauhassa ja ystävällisessä mielessä sen esille tuon.
Mutta toen perrään, niin koen mielipiteesi enemmältikin kohdistuvan sellaista uskonnollista mielipiteenilmaisua kohtaan, mistä itsekin olen aika kriittinen. Sen vuoksi meidän välinen erimielisyys koskee enemmältikin uskonnollispoliittista suhtautumista Israel-kysymykseen. Ja se voi aiheuttaa yksistään jo vakavia erimielisyyksiä. Nämä kaksi asiaa kannattaa erottaa toisistaan.
Näen silti tekstissä niin syvää Israelvastaisuutta, että kyllä se leimaa ihmistä. Se niinkuin sijoittaa ihmisen siihen vastakkaiseen leiriin, mihin en itse olisi ketään laittamassa. Sillä kristillinen evankeliumi saattaa kohdistua jopa toiveikkaammin Israeliiin vihamielisesti suhtautuviin arabimaihin. Mm. Egyptin koptikristityt, sääli heitä, sillä heitä vainotaan tänään. Entä Syyrian kristitryt? Kaikissa arabimaissa on juuri vainottuja kristittyjä. Miksi arabimaissa on tänään levottomuuksia? Kohtelevat väärin kansalaisiaan.
Minusta myös valittuja on juuri noiden arabimaissa olevien väärinkohdeltujen ihmisten joukossa. Se että miksi Israel olisi valittu kansa, perustuu aivan muihin kriteereihin, mitä meidän käsityskyky voisi ymmärtää. Se voi esim. perustua heille suotuun tehtävään, ei niinkään paremmuuteen kansana. Vaikka juuri juutalaiset kansakuntana ovat osoittautuneet ylivoimaisuutta sivistyksensä ja valtiollisen järjestyksensä suhteen vihamielisten islamistien ympäröiminä. - Inhottava realisti
Tuom. kirjoitti:
On! Ensiksi vastaus juuri sinun kysymykseesi. Perustuu toistoon, mikä saa yhä uudelleen ja uudelleen varmuuden siitä, että mitä kansanryhmää vastaan käyt, jo puoli vuotta about: Hirveä paatos ja propaganda. Erlaisten multinikkien säestyksellä. Ei ole enää keskustelua, vaan vihamielsyydeksi tulkittavaa.
Edelleen näyttää, että määrittelyt eivät ainoastaan onnu, vaan ovat aivan pielessä, ei siis mitään järkeä, uhoa kyllä piisaa. Kun kehoitan, että lue ensin Raamattua, niin se myös tarkoittaa sitä. Tämän jälkeen olet kelvollinen keskustelemaan relevantisti ja myös opettamaan sitä. Vaikket nyt uskoisikaan.
Juttus vaan on niin köyhiä asiantuntemukselta, että moni asiantuntija sinun mieltämästäsi "vastapuolelta" ei katso edes aiheeliseksi kommentoida.
Mutta täytyyhän jonkun kommentoida Inhin kantoja, siis myötätunnosta.
Israelin kansan historia ja tulevaisuus on naulittu Raamattuun. Ja siitä on niin paljon parempia asiantuntijoita, että kannattaa tutustua ensin niihin.
Jos viittaat maailmanlopun ennustajiin, niin silloin kehottaisin jättämään lapselliset spekuloinnit huumorihemmojen harteille. Jos vaikka itse esitän jonkin unen tai näyn, niin sen voi ihan hyvästä syystä laittaa kansanrunouden ja ihmisen luontaisen unimaailman tai utelliaisuuden piikkiin. Mutta jos joskus ilmenee jotain rukoushetken jälkeen, mitä Jumala haluaa ilmoittaa, niin ihan milenkiinnolla otan vastaan, tulipa keltä tahansa. Paljon on tullut nimittäin rohkaisevaa profetiaa sielunhoidollisessa mielessä, ja yleensä rohkaisua elää Kristusta korostavaa elämää ja odottaa autuaallisen roivon täyttymistä ilman maailmanlopun odotuksen hysteriaa.
Jos joku ero tässä suhteessa on mielipiteissä, niin ihan rauhassa ja ystävällisessä mielessä sen esille tuon.
Mutta toen perrään, niin koen mielipiteesi enemmältikin kohdistuvan sellaista uskonnollista mielipiteenilmaisua kohtaan, mistä itsekin olen aika kriittinen. Sen vuoksi meidän välinen erimielisyys koskee enemmältikin uskonnollispoliittista suhtautumista Israel-kysymykseen. Ja se voi aiheuttaa yksistään jo vakavia erimielisyyksiä. Nämä kaksi asiaa kannattaa erottaa toisistaan.
Näen silti tekstissä niin syvää Israelvastaisuutta, että kyllä se leimaa ihmistä. Se niinkuin sijoittaa ihmisen siihen vastakkaiseen leiriin, mihin en itse olisi ketään laittamassa. Sillä kristillinen evankeliumi saattaa kohdistua jopa toiveikkaammin Israeliiin vihamielisesti suhtautuviin arabimaihin. Mm. Egyptin koptikristityt, sääli heitä, sillä heitä vainotaan tänään. Entä Syyrian kristitryt? Kaikissa arabimaissa on juuri vainottuja kristittyjä. Miksi arabimaissa on tänään levottomuuksia? Kohtelevat väärin kansalaisiaan.
Minusta myös valittuja on juuri noiden arabimaissa olevien väärinkohdeltujen ihmisten joukossa. Se että miksi Israel olisi valittu kansa, perustuu aivan muihin kriteereihin, mitä meidän käsityskyky voisi ymmärtää. Se voi esim. perustua heille suotuun tehtävään, ei niinkään paremmuuteen kansana. Vaikka juuri juutalaiset kansakuntana ovat osoittautuneet ylivoimaisuutta sivistyksensä ja valtiollisen järjestyksensä suhteen vihamielisten islamistien ympäröiminä.Kuules.
Ihan tuosta multinikkihommasta vain.
Kirjoitan erittäin harvoin muilla nimimerkeillä kuin tällä. Erittäin harvoin.
Viimeksi harrastin hommaa siinä ketjussa, jossa nostin esille koko joukon niitä kohtia, joissa minua suoraan haukuttiin vailla mitään halua keskusteluun.
Silloinkin käytin multinikkejä vain siksi, että olin todella ärsyyntynyt. Te Rehdit Uskovat toki olitte liikkeellä "ystävällismielisellä hengellä", joten kaikki oli hienosti. Minä vain olin herkkähipiäinen - sattuuhan sitä. Hallelujaa! Sen jälkeen olen pysynyt tässä nimimerkissä.
Kun nyt aletaan multinikeistä puhua ja let rohjennut kertoa mielipiteesi touhusta minulle, vastaapa tähän kysymykseen:
mitä mieltä olet siitä, että eräs uskovainen kirjoittaja myös harrastaa multinikin käyttöä JATKUVASTI ja suorasanaisesti haukkuu minuakin? Onko multinikin käyttö uskovaiselle jotenkin hyväksytympää? Mikset tuomitse ikinä häntä? Saavatko uskovat toimia miten tahansa ja käyttää millaista kieltä vain, kun vastapuolena on tällainen narsisti, antisemitisti ja huono opettaja?
Ja lopuksi voisit vielä kertoa, missä tilanteissa minä olen samoin teitä uskovia haukkunut samaan tyyliin.
Antisemitisti-jankkauksesi ei minulle aukene. Jos arvioin kriittisesti Israelin toimia, EN ole antisemitisti. Älä viitsi puhua p:tä. - Tuom.
Kuules.
Ihan tuosta multinikkihommasta vain.
Kirjoitan erittäin harvoin muilla nimimerkeillä kuin tällä. Erittäin harvoin.
Viimeksi harrastin hommaa siinä ketjussa, jossa nostin esille koko joukon niitä kohtia, joissa minua suoraan haukuttiin vailla mitään halua keskusteluun.
Silloinkin käytin multinikkejä vain siksi, että olin todella ärsyyntynyt. Te Rehdit Uskovat toki olitte liikkeellä "ystävällismielisellä hengellä", joten kaikki oli hienosti. Minä vain olin herkkähipiäinen - sattuuhan sitä. Hallelujaa! Sen jälkeen olen pysynyt tässä nimimerkissä.
Kun nyt aletaan multinikeistä puhua ja let rohjennut kertoa mielipiteesi touhusta minulle, vastaapa tähän kysymykseen:
mitä mieltä olet siitä, että eräs uskovainen kirjoittaja myös harrastaa multinikin käyttöä JATKUVASTI ja suorasanaisesti haukkuu minuakin? Onko multinikin käyttö uskovaiselle jotenkin hyväksytympää? Mikset tuomitse ikinä häntä? Saavatko uskovat toimia miten tahansa ja käyttää millaista kieltä vain, kun vastapuolena on tällainen narsisti, antisemitisti ja huono opettaja?
Ja lopuksi voisit vielä kertoa, missä tilanteissa minä olen samoin teitä uskovia haukkunut samaan tyyliin.
Antisemitisti-jankkauksesi ei minulle aukene. Jos arvioin kriittisesti Israelin toimia, EN ole antisemitisti. Älä viitsi puhua p:tä."että eräs uskovainen kirjoittaja myös harrastaa multinikin käyttöä jatkuvasti ja suoranaisesti haukkuu minuakin?" Myös uskovainen harrastaa, niinkuin itse juuri omalta kohdaltasi myönsitkin! Onkohan kyseinen uskovainen islamisti, judaisti, ristitty, budhisti, hindu, luonnonkansojen uskontoon kuuluva? Tai ihan joku uskovainen! Mikähän se "uskovainen" oikein on, kun niitä on niin joka lähtöön?
Sitten sellainen ihan käsitteelliseen analyysiin kuuluva; mikä ero on tuomitsemisella ja analysoimisella, toteamisella? Eli siis, mitä eroa on saman asian toistamisella kolme kertaa, ja taas toisaalta, kolmekymmentä kertaa?
Käsittääkseni mielipiteen ja jonkinmoisen propagandistisen sodan välillä on juuri yksi indikaattori: jatkuva vastakirjoittelu jotain tahoa vastaan. On olemassa sellainen kuin sietokyvyn raja, ärsyyntymiskynnys. Jos ei tällaista käyttäytymisen perusmallia käsitä, niin jossain käyttäytymistavoissa on jotain pahasti pielessä tai ihminen ei ymmärrä tai ei ole oppinut sen seurauksia.
Minulle em. käytösmalli on tuttua. Käsittääksen tiedän, että mille taholle tahansa tietty vastakirjoittelu tuottaa juuri haettua "inhottavan" tarkoituksella haettua ärsyttämistä. Helpoin kohde raukkispersoonalle on juuri jotkut pyhäkoulu-uskovat. Ja tietysti kaikki suunnat niputettuina yhteen lokerikkoon, niinkuin "profeetatkin", vaikkei heitä nyt ole edes sen perimmäisessä mielessä ilmaantunut. Juuri tuo halveksivan ylimielinen suhtautuminen on pääasiallinen hengen tuote, mikä käännetään ikään kuin tuo vastapuoli olisi sellainen.
On makuasia, luonnehditaanko tuollaista tyyppiä esim. antisemitiksi tai muuten vaan jyrkän juutalaisvastaiseksi tai uskisvastaiseksi? Sen päättää tai kokee sen kohteeksi joutuneet. Mutta joka tapauksessa niitä on paljon. - HJHKJJH
Tuom. kirjoitti:
"että eräs uskovainen kirjoittaja myös harrastaa multinikin käyttöä jatkuvasti ja suoranaisesti haukkuu minuakin?" Myös uskovainen harrastaa, niinkuin itse juuri omalta kohdaltasi myönsitkin! Onkohan kyseinen uskovainen islamisti, judaisti, ristitty, budhisti, hindu, luonnonkansojen uskontoon kuuluva? Tai ihan joku uskovainen! Mikähän se "uskovainen" oikein on, kun niitä on niin joka lähtöön?
Sitten sellainen ihan käsitteelliseen analyysiin kuuluva; mikä ero on tuomitsemisella ja analysoimisella, toteamisella? Eli siis, mitä eroa on saman asian toistamisella kolme kertaa, ja taas toisaalta, kolmekymmentä kertaa?
Käsittääkseni mielipiteen ja jonkinmoisen propagandistisen sodan välillä on juuri yksi indikaattori: jatkuva vastakirjoittelu jotain tahoa vastaan. On olemassa sellainen kuin sietokyvyn raja, ärsyyntymiskynnys. Jos ei tällaista käyttäytymisen perusmallia käsitä, niin jossain käyttäytymistavoissa on jotain pahasti pielessä tai ihminen ei ymmärrä tai ei ole oppinut sen seurauksia.
Minulle em. käytösmalli on tuttua. Käsittääksen tiedän, että mille taholle tahansa tietty vastakirjoittelu tuottaa juuri haettua "inhottavan" tarkoituksella haettua ärsyttämistä. Helpoin kohde raukkispersoonalle on juuri jotkut pyhäkoulu-uskovat. Ja tietysti kaikki suunnat niputettuina yhteen lokerikkoon, niinkuin "profeetatkin", vaikkei heitä nyt ole edes sen perimmäisessä mielessä ilmaantunut. Juuri tuo halveksivan ylimielinen suhtautuminen on pääasiallinen hengen tuote, mikä käännetään ikään kuin tuo vastapuoli olisi sellainen.
On makuasia, luonnehditaanko tuollaista tyyppiä esim. antisemitiksi tai muuten vaan jyrkän juutalaisvastaiseksi tai uskisvastaiseksi? Sen päättää tai kokee sen kohteeksi joutuneet. Mutta joka tapauksessa niitä on paljon.Ootte te uskovat oikeesti aika säälittäviä. ´Multinikki on multinikki, uskovainen tai ei.
- reginarento...
HJHKJJH kirjoitti:
Ootte te uskovat oikeesti aika säälittäviä. ´Multinikki on multinikki, uskovainen tai ei.
On se hyvä, että joku edes osoittaa säälin tunteita. Vain empaattinen ihminen kykenee säälimään lähimmäisiään. - Mutta kysymykseen; minkä tähden säälit? Et maininnut siitä ollenkaan. Säälit vain???? No, alku kuitenkin ihmisyydelle!!
- Inhottava realisti
En ole havainnut surukseni Jumalaa näissä keskusteluissa. Suuren joukon mitä erilaisimpia kirjoittelijoita olen löytänyt. He ovat kyllä ymmärtääkseni ihmisiä
Jumalan kyllästymisestä en tiedä, mutta minua itseäni kyllästyttävät nämä feikkikeskustelijat, jotka heittelevät mitä erilaisinta juttua tulemaan, mutta eivät tiukan paikan tullen seiso sanojensa takana.
Sano myöskin kerrankin minulle suoraan, millaista rangaistusta Jumala niskoilleni oikein on tuomassa! Olen nimittäin monin tavoin tyytyväinen elämääni - ja kuten olen usein sanonut! - minulla on aikaa jopa tähän lapselliseen harrastukseenkin!- OleValmis
Ete ole haivainnut Jumalaa?
Mimsi olisitkaan? Kuule, Jumala pysyttelee kaukana pilkkaajista. Ja sellaiseksi olet itsesi kirjoituksillasi todistanut.
Tiukan paikan tullen ja ilman sitäkin - seisotaan kyllä sanojen takana....
Jumala kyllä näyttää Inhottavalle Realistille. Olkoon tyytyväinen taikka ei, se ei ole relevantti seikka --- vaan se, että Jumala on saanut tarpeekseen IR:n pilkaamisesta. Kaiken kattavasta. Tietoisesta, tahallisesta, jatketusta.
Ja kyllä jokainen - myös IR - näkee, tietää ja käsittää kun Jumala on liikkeellä!
Jumalaa kyllästyttää IR:n feikkikeskustelut, jatkuvat solvaavat jutut.
Silloin loppuvat ontot selitykset... - Tuom.
Jaap! Edelleen Jumalan vastuuta kantavana, povaisin vielä tässä vaiheessa ihan hyvältä näyttävää kiinnostusta jumalasioissa. Siis en näe sellaista rangaistusta, koska olet syytön siinä mielessä. Mutt syyllisyys astuu voimaan sitten kun ymmärrät mistä on kysymys`? ja tieten pilkkaat.
Mielestäni olet erittäin otollinen Jumalan lapseksi. Sinun inttäminen ja jatkuva tinkaaminen vaan osoittaa, että olet kiinnostunut aiheesta ja jopa kutsumusta olisi tarjolla.
Kaikkihan näyttää toistaiseksi ihan hyvältä.Mutta jos koet, että kutsumus olisi tarjottu, niin älä viivyttele. Sillä milloin ihminen tietää, että olisi se viimeinen kutsu?
Suurimmista vastustajistahan tulee juuri kovimpia kristittyjä. Näinhän kävi mm. Paavalille. Ulkonaisesti me pyristelemme tutkainta vastaan, mutta sisällinen ihmisemme huutaa: "Abba, Isä auta minua! Pelasta minut tästä nurjasta elämästä." Mutta jos elämä on ihanaa nykyisellään, niin anna sen jatkua myös ikuisuudessa!
- Inhottava realisti
Kanssasi jankuttaminen menee taas puuduttavaksi. Tämä keskustelu saa olla tältä illalta tässä.
Huomenna on uusi päivä. Enää kaksi päivää työtä ja sitten alkaa kesäloma!
Lupaan keskustella kanssasi aktiivisesti, jos lomalla vain jaksan vaivautua. On tämä kuitenkin sen verran Mukava Harrastus!- JumalaAntaaAjan
Ei ole lainkaan varmaa, että voisit jatkaa keskustelua?
Muista viisaus:
Ihminen päättää, Jumala säätää! - Toinen realisti.
JumalaAntaaAjan kirjoitti:
Ei ole lainkaan varmaa, että voisit jatkaa keskustelua?
Muista viisaus:
Ihminen päättää, Jumala säätää!Israel?
Luvattu maa ja valittu kansa?
Ottamatta mitään kantaa heidän geeni-ja muuhun perimäänsä sanoisin että kyseinen maa ja kansakunta on vain yksi valtio ja kansakunta muiden joukossa.
Ei siinä mitään sen kummempaa ole.
Jos joidenkin mielestä minunkin saldoni olisi näissäkin suhteissa täyttynyt ja kohta minulle näytetään kaapin paikka joltai taholta,niin se ei haittaa minua pätkääkään.
Kaikki kun pitää todistaa satavarmasti oikeaksi. - Yllätyksiä
Toinen realisti. kirjoitti:
Israel?
Luvattu maa ja valittu kansa?
Ottamatta mitään kantaa heidän geeni-ja muuhun perimäänsä sanoisin että kyseinen maa ja kansakunta on vain yksi valtio ja kansakunta muiden joukossa.
Ei siinä mitään sen kummempaa ole.
Jos joidenkin mielestä minunkin saldoni olisi näissäkin suhteissa täyttynyt ja kohta minulle näytetään kaapin paikka joltai taholta,niin se ei haittaa minua pätkääkään.
Kaikki kun pitää todistaa satavarmasti oikeaksi.Aina ei todistusta tule. Saattaa tulla tornado, tsunami, kolari, haaksirikko.
Niinkuin tulee monesti. Äkkiarvaamatta. Yllättäen. Äkillienen kuolemakin, vain sekunti - pari. - Tuom.
Hyvää kesälomaa IR:lle ja muille asianosaisille. Jos keskustelu on vain "puuduttavaa", mutta kuitenkin mukava harrastus, niin silloinhan keskustelu on kuitenkin suht. hedelmällistä? Tuottaako se uusia oivalluksia, valaistusta,ymmärrystä, niin sitä kait tässä olisikin syytä arvioida.
Käsittääkseni keskustelu on aikalailla lihan kypsyttelyä. Niinkuin villissä lännessä ratsastajat laittoivat raa an lihan hevosen ja satulan väliin. Näin aikaansa hiertyään liha alkoi kypsyä. Kypsyykö se nyt syötäväksi, niin aika näyttää?
Uskonnollisessa kielessä puolestaan Morsian odottaa vapautustaan lihan rasitteista, päästäkseen hääaterialle. Siinä Israel on ajan merkki, koostuipa se kuitenkin kahdestatoista sukukunnasta tai muusta valtiollisesta identiteetistään.
"Kun näette Israelin sotajoukkojen ympäröimänä, niin tietäkää, että aika on lähellä!"
- Inhottava realisti
Ja kas kummaa, ne onnettomuudet ja koettelemukset osuvat vuorollaan niin uskovien kuin muidenkin kohdalle...
Selitys on vain vaihteleva: uskovia "koetellaan", muille osuvat rangaistukset.- Matkalla vain
Kyllä. Jumal ei "rankaise" omiaan. Mutta jokainen kasvattaja opettaa ja kurittaakin. Onnettomuuksia taas sattuu kenelle vain? Niiltä ei ole suojassa Jumalan omatkaan. Tämä maailma kun on sellainen...
Ja siksi, uskova katsoo taivaaseen, koska täällä kaikki ihmiset ovat alttiita kaikelle.
- Jeppe10
Aikamoista puppua, mutta saahan sitä vapaassa maassa kirjoittaa mitä haluaa. Totuuden kanssa ei kuitenkaan tuolla kirjoituksella ole paljoakaan tekemistä. IR ei selvästikään tunne faktoja eikä myöskään Kirjoituksia, ja esittääkin siksi pelkkiä omia käsityksiään. Mielenkiintoista on, että IR:n ajatukset muistuttavat huomattavan paljon sekä erään valtamediamme toimittajien että Helsingin yliopiston teologisen tiedekunnan tutkijoiden näkemyksiä.
- israel
Oikea Israel on aina juutalaisvaltio!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saana airola ja. muusikko spekulaatiota
Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki141612Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla
Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2641589- 1331210
Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen
Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?1251114- 83797
- 164720
Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...
Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä168711Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri
Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala406624- 52582
Tajuan kyllä
että molemmilla on omat elämänsä ja kuvionsa ja rakkaansa. En odota mitään enkä ole tunkemassa mihinkään. Kai silti saa52525