Erosin kirkosta ja eristäydyin seurakunnista pois

UskovaM1977

Olen ollut uskova 14-vuotiaasta lähtien. Synnyin evlut kirkon jäseneksi vanhempieni kautta. 6-vuotiaasta lähtien olen jotenkin vain "tiennyt", että Jumala on olemassa. 14-vuotiaana tulin uskoon, kun halusin valmistautua ripariin opiskelemalla Raamattua. Sitten tulin itsekseni uskoon, kun rukoilin "syntisen rukouksen", joka oli tässä käymässäni Raamattu -kirjekurssissa painettuna.

No siitä lähti sitten aika rankka vaihe elämässäni. Aloin riparin jälkeenkin käymään kirkossa ja päädyin käymään Vapaaseurakunnassa enemmänkin. Sitten evlut kirkossa tuli soiteltua kitaraa, kun vapaista suunnista tuttua ylistysmeininkiä levisi evlut kirkkoihin. Olin mukana tässä ja kitaraa soittelin sekä bassoa muutamassa ylistysryhmässä.

Vielä parina viime vuotena soittelin aikaisemmalla paikkakunnalla jossa asuin, paikallisessa evlut kirkossa bassoa eräässä ylistysryhmässä.

Sitten muutin työn perässä uudelle pienemmälle paikkakunnalle. Täällä minulla ei ole seurakuntayhteyttä eikä mitään. Evlut kirkon tila on menossa hunnigolle, eikä vapaiden suuntien "teeskentelyhihhulointihalleluujaaminen" jaksa enää kiinnostaa.

Erosin evlut kirkosta ja päätin etten enää aio sitoutua virallisesti mihinkään seurakuntaan. Kirkossa tai seurakunnantilaisuuksissa ei ole tultu sittemin enää käytyä. Ei enää 8 kuukauteen. Enkä mene.

Uskon Jeesukseen Kristukseen Herranani edelleen. Se ei ole hävinnyt minnekään. Mutta en aio sitoa itseäni mihinkään uskonnolliseen hihhulointihalleluujateeskentelijöiden joukkoon. Rukoilen ja luen Raamattua itse yksinäisyydessäni. Turvaan Herraan. Luen kirjoja. Ja kuuntelen netistä saarnoja jos haluan. Se riittää.

Yksin olen elänyt aina ja niin elän loppuun asti. En tarvitse ketään. Jumala riittää. Piste.

Työ ja koti, Jumala. Siinä kaikki mitä tarvitsen. Kiitos Herralle. Amen.

73

693

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UskovaM1977

Niin ja siitä rankasta elämänvaiheesta. Silloin 14-18-vuotiaana vanhempani eivät yhtään tykänneet kun kävin vapaissa suunnissa tai yleensäkään kirkossa. Siitä tuli aika paljon sanomista ja henkistä painostusta. Perheeni kun ei ollut mitenkään uskonnollinen. Pakolliset häät, hautajaiset ja ristiäiset olivat ainoita kertoja, kun vanhemmat astuivat kirkkoon. Ei edes joulukirkossa ikinä käyty. Sittemmin kaikki ovat eronneet kirkosta. No äiti taitaa kuulua edelleen evlut kirkkoon. Hän kai uskoo omalla tavallaan. En tiedä.
      Mutta anyways vasta 18-vuotiaana sain vapauden "tehdä mitä huvittaa" ja vapauduin vanhempieni painostuksesta. Se oli se aika rankka vaihe uskonelämässäni.

• Olet siis

kristitty versio hikikomorista.

• arja

Työ ja koti, Jumala. Siinä kaikki mitä tarvitsen. Kiitos Herralle. Amen.

Varmaan ihan hyvä juttu tässä elämäsi vaiheessa. Jos kuitenkin Herra on sinulle rakas, niin voithan rukoilla, että tapahtukoon Hänen tahtonsa myös suhteessasi toisiin uskoviin. Hän on kyllä voimallinen ohjaamaan sinut sellaiseen yhteyteen, joka on rakentavaa ja virkistävää sekä sinulle että muille. Tarvitsemme toisiamme pitemmän päälle, ei yksinäinen puu pesässä pala, sanotaan. Elämääsi siunaten

• tuhat ja yksi

,,, Erosin kirkosta ja vetäydyin uskonnollisistayhteisöistä pois,,,

Niin minäkin, lapsuudesta saakka oli petetty kristinuskolla aikistuttuani otin
        asioista selvää ja tulin siihen tulokseen ettei kristinusko oikeasti kuulu Suomalaiseen yhteiskuntaan siitä on pikkuhiljaa päästävä pois.

Kävin kirkossa viime kesänä uskonnolliseen rituaaliin osallistujat oli puettu valkoisiin vaatteisiin, yleisö oli vaihtanut farkut ja verkkarit juhlatamineisiin, minäkin komeilin kuin yliseksuaalinen pääministerimme, ja ovella meille jaettiin mustat kirja ohjelmalehtinen ja
        pyyhe kyynelten ja hien pyyhkimiseksi eikun sittenkin saunaan pefletti,
        - joo persuuksenalunen se oli! ja hyvä oli Jeesus Jumalaton perse ei ollut puupenkkiin tottunut.
        Sitten kun tilaisuus jatkui päästettiin köyhät kiertelemään haavien kanssa ympäriinsä oli tyttöjä ja poikia , yksikin oli niin köyhä ett pikkarit vilkkuivat ja toinen oli pelkissä sukkahousuissa tullut ,-kun kiire kait sen lie unohuttanut sen hameen meinaan,
        - eise muisti meinaan nuorilla , kun vanhemmallaiällä se pakkaa sitten se pukeutuminen sitten muistintakia vähän vajaaksi jäämään.
        Monet kävivät illallisellakin siellä alttarilla, aattelin jotta yhteyttämisateria ja eisitä niin yhtä olla ja en kirkossakaan oo niin , - pitää se illallinen sitten kotona syödä ja sitten se lantalaatikko heittää senperään kyljelleen.
        Ja sanakin kirijottaa; parempi se leivänkannikka vaekka iliman voeta ompi kotona rehellisyyvessä syyvä, kun ravintolloessa korruptiolounaita veronmaksajien piikkiin ihramahhaasa vetää.
        Menestysteoloogi olokoon tuostakkii er mielt.
        Esim. Jumala salli etuoikeuden ja siunauksen palvelijallee hotellit kalliimmastapäästä, uskomaan lomat ilmaiseksi ja veronmaksajat lentoliput ja jos mallisella mammonanpalvelijallakin on miksi ei Herran palvelijalla olisi etuoikeutensa , Jumala siunaa.
        Niin ei saa sanoa laitoinko köyhille Evlut. lapsille almuja ku vasenkäsikään ei saa tietää mitä oikeakäsi tekee. On se pirullista tuokin ohje kun minunkin koko ikänsä on täytynyt tehrä molemmin käsin ja vielä yhtä aikaa ,
        . mitenpä paljo siitäkin siihen syntisäkkiin on kertynyt, vanhoista ihmisistä sen sitten näkee kuinka paljon, jalka ei nouse yhtään ja keppikään ei auta ja vielä niin kumarassa mennään täytynee olla syntikuorma hirvittävä, - hirvittävä kantaa ja varmaan siinä on niitä toistenkin kuormia kannettavana ainakin menestysteologien kuormat lepää heidän hartioillaan.
        Entä nuoret jop pentele jalka nousee , ei helev synnistä tietoakaan ja kiire on jo pentele jalak nousee kuin kevytkenkäisellä naisella ja kadulla kopskops kop täältäsitä täältäsitä tavaraa tulee.
        Soita mitä vaan niin kuuntelen sujuvast , kaikki kappaleet ovat tanssittavia, tanssitaan vaan riemuitaan silloin kun riemuita voi, kaikkea voi hullutellakkin, ryypätäkkin voi jos mukana ei ole ryyppyputki, - täytyy olla muki tai kannu, mutta putkesta ei saisi kukaan ryypätä.
        Tunnistan nuo umpihihhulipoppoot, vaikken aivan siellä häränsilmässä ole ollutkaan , mutta pyörinyt siinä jo mukana , näin jälkikäteen, ainoastaan ehdoton rehellisyys pelasti minut vaurioitumatta, ajattelin jotta suljen suuni iankaikkisuuteen saakka enkä viittaa sanallakaan mihinkään uskontoon liittyvää, mutta kuinka kävikään ajatuksentie ja ihmisen tie käy usein toistarataa.
        Suljin pois häiritsevät tekijät ja aloin taas selvittää asioita, huomasinkin olevani nyt vapaa tai osittain kristinuskon manipuloivasta vaikutuksesta.

Ja siinä selvisi tuo minua vaivannut ongelmakin ja rukous jonka olin heittänyt näkymättömän puoleen;
        Anna minun, minun ymmärtää mitä Danielin kirjan ennustukset oikein tarkoittavat, jos se vain minun ymmärrykselläni on mahdollista ymmärtää !

Ja se ei tullut kuin profeetallinen valhe tulee Jumalalta valheprofeetalle yhtä-äkkiä !

Vaan se tuli tarkan tutkimisen tuloksena ja pitkän aikaa tiesin mitä tuli etsiä ja kun löysin luulin erehtyneeni, niin poikkeava oli se lopputulos.

Ja tuo lopputulos Danielin kirjan tulkinnastani on , Danielin unet, tulkinta ja se on sellainen jotta sen sanoma on ollut n, 2000 vuotta jo sellaisena jona minä sen esitän, mikään siinä ei ole muuttunut, kaikkien luettavissa.

Kristinusko on keksinyt Danielin kirjasta tuhansittain toisitaan poikkeavia valheita ja edelleenkin he keksivät jatkuvasti uusia, Jeesus Nasaretilaista ei edes ole Danielin kirjassa ja sinne he sen ovat saaneet uskonharhassa mahtumaan.

Minua ei tarvitse uskoa missään asiassa ,- pyydän ettette usko minua , vaan otatte asioista selvää.

• UskovaM1977
        tuhat ja yksi kirjoitti:

asioista selvää ja tulin siihen tulokseen ettei kristinusko oikeasti kuulu Suomalaiseen yhteiskuntaan siitä on pikkuhiljaa päästävä pois.

Kävin kirkossa viime kesänä uskonnolliseen rituaaliin osallistujat oli puettu valkoisiin vaatteisiin, yleisö oli vaihtanut farkut ja verkkarit juhlatamineisiin, minäkin komeilin kuin yliseksuaalinen pääministerimme, ja ovella meille jaettiin mustat kirja ohjelmalehtinen ja
        - joo persuuksenalunen se oli! ja hyvä oli Jeesus Jumalaton perse ei ollut puupenkkiin tottunut.
        Sitten kun tilaisuus jatkui päästettiin köyhät kiertelemään haavien kanssa ympäriinsä oli tyttöjä ja poikia , yksikin oli niin köyhä ett pikkarit vilkkuivat ja toinen oli pelkissä sukkahousuissa tullut ,-kun kiire kait sen lie unohuttanut sen hameen meinaan,
        - eise muisti meinaan nuorilla , kun vanhemmallaiällä se pakkaa sitten se pukeutuminen sitten muistintakia vähän vajaaksi jäämään.
        Monet kävivät illallisellakin siellä alttarilla, aattelin jotta yhteyttämisateria ja eisitä niin yhtä olla ja en kirkossakaan oo niin , - pitää se illallinen sitten kotona syödä ja sitten se lantalaatikko heittää senperään kyljelleen.
        Ja sanakin kirijottaa; parempi se leivänkannikka vaekka iliman voeta ompi kotona rehellisyyvessä syyvä, kun ravintolloessa korruptiolounaita veronmaksajien piikkiin ihramahhaasa vetää.
        Esim. Jumala salli etuoikeuden ja siunauksen palvelijallee hotellit kalliimmastapäästä, uskomaan lomat ilmaiseksi ja veronmaksajat lentoliput ja jos mallisella mammonanpalvelijallakin on miksi ei Herran palvelijalla olisi etuoikeutensa , Jumala siunaa.
        Niin ei saa sanoa laitoinko köyhille Evlut. lapsille almuja ku vasenkäsikään ei saa tietää mitä oikeakäsi tekee. On se pirullista tuokin ohje kun minunkin koko ikänsä on täytynyt tehrä molemmin käsin ja vielä yhtä aikaa ,
        . mitenpä paljo siitäkin siihen syntisäkkiin on kertynyt, vanhoista ihmisistä sen sitten näkee kuinka paljon, jalka ei nouse yhtään ja keppikään ei auta ja vielä niin kumarassa mennään täytynee olla syntikuorma hirvittävä, - hirvittävä kantaa ja varmaan siinä on niitä toistenkin kuormia kannettavana ainakin menestysteologien kuormat lepää heidän hartioillaan.
        Entä nuoret jop pentele jalka nousee , ei helev synnistä tietoakaan ja kiire on jo pentele jalak nousee kuin kevytkenkäisellä naisella ja kadulla kopskops kop täältäsitä täältäsitä tavaraa tulee.
        Soita mitä vaan niin kuuntelen sujuvast , kaikki kappaleet ovat tanssittavia, tanssitaan vaan riemuitaan silloin kun riemuita voi, kaikkea voi hullutellakkin, ryypätäkkin voi jos mukana ei ole ryyppyputki, - täytyy olla muki tai kannu, mutta putkesta ei saisi kukaan ryypätä.
        Tunnistan nuo umpihihhulipoppoot, vaikken aivan siellä häränsilmässä ole ollutkaan , mutta pyörinyt siinä jo mukana , näin jälkikäteen, ainoastaan ehdoton rehellisyys pelasti minut vaurioitumatta, ajattelin jotta suljen suuni iankaikkisuuteen saakka enkä viittaa sanallakaan mihinkään uskontoon liittyvää, mutta kuinka kävikään ajatuksentie ja ihmisen tie käy usein toistarataa.
        Suljin pois häiritsevät tekijät ja aloin taas selvittää asioita, huomasinkin olevani nyt vapaa tai osittain kristinuskon manipuloivasta vaikutuksesta.

Ja siinä selvisi tuo minua vaivannut ongelmakin ja rukous jonka olin heittänyt näkymättömän puoleen;
        Anna minun, minun ymmärtää mitä Danielin kirjan ennustukset oikein tarkoittavat, jos se vain minun ymmärrykselläni on mahdollista ymmärtää !

Ja se ei tullut kuin profeetallinen valhe tulee Jumalalta valheprofeetalle yhtä-äkkiä !

Vaan se tuli tarkan tutkimisen tuloksena ja pitkän aikaa tiesin mitä tuli etsiä ja kun löysin luulin erehtyneeni, niin poikkeava oli se lopputulos.

Ja tuo lopputulos Danielin kirjan tulkinnastani on , Danielin unet, tulkinta ja se on sellainen jotta sen sanoma on ollut n, 2000 vuotta jo sellaisena jona minä sen esitän, mikään siinä ei ole muuttunut, kaikkien luettavissa.

Kristinusko on keksinyt Danielin kirjasta tuhansittain toisitaan poikkeavia valheita ja edelleenkin he keksivät jatkuvasti uusia, Jeesus Nasaretilaista ei edes ole Danielin kirjassa ja sinne he sen ovat saaneet uskonharhassa mahtumaan.

Minua ei tarvitse uskoa missään asiassa ,- pyydän ettette usko minua , vaan otatte asioista selvää.

Itse olen ottanut jonkin verran asioista selvää..lähinnä kristinuskon synnystä ja Raamatun historiallisuudesta ja verrattuna kaikkiin muihin uskontoihin, Raamattu on ylivoimaisesti uskottavin ja historiaan sitoutunein. Kirkot valitettavasti omaavat käytäntöjä, jotka saattavat loukata ihmisiä. Nuo mainitsemasi asiat eivät minusta mitenkään vähennä todellisen Kristinuskon ja Jeesuksen sanomaa. Hänen sanansa pysyvät Totuutena. Ihmiset ovat käyttäneet uskontoa peloitteluna ja valtansa välineenä ja se on aina väärin. Ristiretket sun muut kauheudet ovat Jeesuksenkin mielestä täysin väärin. Rakkauden kautta pitää kaikenlaisen evankeliumin tulla julistettavaksi.

Tuolta ainakin jonkin verran löytyy kristinuskon rationaalista puolustamista:

http://www.nic.fi/~vlahsrk/tekstit/aivot.html

Itse olen vakuuttunut juuri kristinuskosta kolmelta alueeta löytyvien Jumalaan viittavien asioiden vuoksi:

1. Tiede
        On ihme että ylipäätään voimme kirjoittaa luonnon lait rationaalisesti matemaattisiin kaavoihin. Aikamoista järjestelmällisyyttä sattumanvaraisesti syntyneeltä universumilta. --> viittaa Luojaan

Alkuräjähdys on fakta. Mitään ei synny tyhjästä. Jos jollakin on alku, sille täytyy olla syy. Universumilla on alku, sille on siis syy. --> Viittaa Luojaan alkusyynä.

Universumin olemassaolo riippuu useasta kosmisesta vakiosta, joiden muuttaminen tuhannesosan/miljoonasosan verran tekisi elämän mahdottomaksi. Nämä vakiot esim painovoima, ovat uskomattoman tarkasti säädetty. --> Viittaa Luojaan vakioiden Säätelijänä.

2. Raamatun historiallisuus, Jeesuksen ylösnouseminen.
        Kristinuskoa ei olisi mitenkään syntynyt ellei Jeesus olisi oikeasti noussut kuolleista. Opetuslapset eivät hevillä uskoneet Jeesuksen kuolleista nousemista ja olivat melkoisia skeptikkoja. Epäilevä Tuomas jne. Silti Jeesus ilmestyi kuolemansa jälkeen sadoille. Kilpailevat teoriat hallusinaatioista, Jeesuksen virkoamisesta (ettei Hän oikeasti kuollut) tai että koirat söivät Jeesuksen ruumiin..eivät kestä tarkempaa tarkastelua. Jeesus nousi kuolleista, Raamattu on totta on ainoa looginen syy.
        Raamatun avulla arkeologia on löydetty paljon Raamatussa mainittuja paikkoja. Useat Raamatun henkilöt on todistettu oikeasti eläneiksi: kuningas Daavid, Jeesus, Pontius Pilatus, Johannes, Jaakob, ylipappi Kaifas etc. --> Viittaa kristinuskon (ja juutalaisen historian) todellisuuteen.

3. Henkilökohtaiset kokemukset Jeesuksen/Jumalan todellisuudesta.
        Olen kokenut usein Jumalan läheisyyden ja Hänen rakkautensa. Rukouksiin on vastattu ja olen saanut olla Hänen johdatuksessaan. Pari viimeisintä työpaikkaa on tullut suoraan Herralta. Ennen kuin tiesin työpaikoista mitään, Jumala sanoi profetioiden kautta että elämäni muuttuu. --> Uskoni Raamatun Jumalaan vahvistuu.

Anyways siunausta elämääsi ja lue myös niitä kristinuskoa älyllisesti puolustavia tekstejäkin.

• seurailija
        UskovaM1977 kirjoitti:

Itse olen ottanut jonkin verran asioista selvää..lähinnä kristinuskon synnystä ja Raamatun historiallisuudesta ja verrattuna kaikkiin muihin uskontoihin, Raamattu on ylivoimaisesti uskottavin ja historiaan sitoutunein. Kirkot valitettavasti omaavat käytäntöjä, jotka saattavat loukata ihmisiä. Nuo mainitsemasi asiat eivät minusta mitenkään vähennä todellisen Kristinuskon ja Jeesuksen sanomaa. Hänen sanansa pysyvät Totuutena. Ihmiset ovat käyttäneet uskontoa peloitteluna ja valtansa välineenä ja se on aina väärin. Ristiretket sun muut kauheudet ovat Jeesuksenkin mielestä täysin väärin. Rakkauden kautta pitää kaikenlaisen evankeliumin tulla julistettavaksi.

Tuolta ainakin jonkin verran löytyy kristinuskon rationaalista puolustamista:

http://www.nic.fi/~vlahsrk/tekstit/aivot.html

Itse olen vakuuttunut juuri kristinuskosta kolmelta alueeta löytyvien Jumalaan viittavien asioiden vuoksi:

1. Tiede
        On ihme että ylipäätään voimme kirjoittaa luonnon lait rationaalisesti matemaattisiin kaavoihin. Aikamoista järjestelmällisyyttä sattumanvaraisesti syntyneeltä universumilta. --> viittaa Luojaan

Alkuräjähdys on fakta. Mitään ei synny tyhjästä. Jos jollakin on alku, sille täytyy olla syy. Universumilla on alku, sille on siis syy. --> Viittaa Luojaan alkusyynä.

Universumin olemassaolo riippuu useasta kosmisesta vakiosta, joiden muuttaminen tuhannesosan/miljoonasosan verran tekisi elämän mahdottomaksi. Nämä vakiot esim painovoima, ovat uskomattoman tarkasti säädetty. --> Viittaa Luojaan vakioiden Säätelijänä.

2. Raamatun historiallisuus, Jeesuksen ylösnouseminen.
        Kristinuskoa ei olisi mitenkään syntynyt ellei Jeesus olisi oikeasti noussut kuolleista. Opetuslapset eivät hevillä uskoneet Jeesuksen kuolleista nousemista ja olivat melkoisia skeptikkoja. Epäilevä Tuomas jne. Silti Jeesus ilmestyi kuolemansa jälkeen sadoille. Kilpailevat teoriat hallusinaatioista, Jeesuksen virkoamisesta (ettei Hän oikeasti kuollut) tai että koirat söivät Jeesuksen ruumiin..eivät kestä tarkempaa tarkastelua. Jeesus nousi kuolleista, Raamattu on totta on ainoa looginen syy.
        Raamatun avulla arkeologia on löydetty paljon Raamatussa mainittuja paikkoja. Useat Raamatun henkilöt on todistettu oikeasti eläneiksi: kuningas Daavid, Jeesus, Pontius Pilatus, Johannes, Jaakob, ylipappi Kaifas etc. --> Viittaa kristinuskon (ja juutalaisen historian) todellisuuteen.

3. Henkilökohtaiset kokemukset Jeesuksen/Jumalan todellisuudesta.
        Olen kokenut usein Jumalan läheisyyden ja Hänen rakkautensa. Rukouksiin on vastattu ja olen saanut olla Hänen johdatuksessaan. Pari viimeisintä työpaikkaa on tullut suoraan Herralta. Ennen kuin tiesin työpaikoista mitään, Jumala sanoi profetioiden kautta että elämäni muuttuu. --> Uskoni Raamatun Jumalaan vahvistuu.

Anyways siunausta elämääsi ja lue myös niitä kristinuskoa älyllisesti puolustavia tekstejäkin.

Sen verran tarinasi liittyy tälle palstalle, että jos Raamatusta tutkii lopunaikoja käsitteleviä kohtia, niin aika usein teemana on poislähteminen, vetäytyminen, jonkinlaisen pesäeron tekeminen... Monenlaiset eksytyksethän pääsevät virtaamaan nimenomaan "yhteyden" varjolla, sellaisen yhteyden, johon ei Pyhä Henki kuitenkaan yhdy...

Kyllä uskovina meidän tulisikin olla rohkeita lähtemään pois sellaisesta, mikä ei ole tervettä ja raitista hengellisyyttä. Jos Jeesus joutuu viimeisenä päivänä sanomaan joillekin ihmisille, jotka ovat hänen nimessään tehneet ihmeitäkin, "Minä en tunne teitä", niin varmasti on hänen tahtonsa, että myös me vetäydymme pois tällaisten "uskovien" seurasta.

Mutta olen kyllä sitä mieltä, että jokainen uskova tarvitsee jonkinlaisen uskovien yhteyden, jos ei seurakuntaa, niin jonkinlaisen piirin jossa uskoaan voi jakaa ja siinä päästä terveesti kasvamaan.

Minäkin olen monenlaista hengellisyyttä nähnyt... Viimein erosin helluntailiikkestä ja kuulun nyt paikallisseurakuntaan, joka ei ole minkään kirkkokunnan tai herätysliikkeen alainen vaan on itsenäinen paikallisseurakunta. Kuljet vain rukoillen, niin Herra johtaa sinullekin aivan varmasti jonkin paikan, jossa saat kokea aitoa uskovien yhteyttä :)

• UskovaM1977
        seurailija kirjoitti:

Sen verran tarinasi liittyy tälle palstalle, että jos Raamatusta tutkii lopunaikoja käsitteleviä kohtia, niin aika usein teemana on poislähteminen, vetäytyminen, jonkinlaisen pesäeron tekeminen... Monenlaiset eksytyksethän pääsevät virtaamaan nimenomaan "yhteyden" varjolla, sellaisen yhteyden, johon ei Pyhä Henki kuitenkaan yhdy...

Kyllä uskovina meidän tulisikin olla rohkeita lähtemään pois sellaisesta, mikä ei ole tervettä ja raitista hengellisyyttä. Jos Jeesus joutuu viimeisenä päivänä sanomaan joillekin ihmisille, jotka ovat hänen nimessään tehneet ihmeitäkin, "Minä en tunne teitä", niin varmasti on hänen tahtonsa, että myös me vetäydymme pois tällaisten "uskovien" seurasta.

Mutta olen kyllä sitä mieltä, että jokainen uskova tarvitsee jonkinlaisen uskovien yhteyden, jos ei seurakuntaa, niin jonkinlaisen piirin jossa uskoaan voi jakaa ja siinä päästä terveesti kasvamaan.

Minäkin olen monenlaista hengellisyyttä nähnyt... Viimein erosin helluntailiikkestä ja kuulun nyt paikallisseurakuntaan, joka ei ole minkään kirkkokunnan tai herätysliikkeen alainen vaan on itsenäinen paikallisseurakunta. Kuljet vain rukoillen, niin Herra johtaa sinullekin aivan varmasti jonkin paikan, jossa saat kokea aitoa uskovien yhteyttä :)

Kyllä, olen samaa mieltä siitä että jonkinmoinen seurakuntayhteys olisi kuitenkin lopulta hyvä olla. Pitää rukoilla, että Herra johdattaa oikeaan seurakuntaan. Mutta mihinkään en aio tosiaan virallisesti liittyä. Valtion kirjoissa olen rekisterissä, se riittää.

Pari kertaa on eteeni pompannut se Raamatunkohta missä sanotaan ettei tulisi jättää seurakunnan kokousta. Ehkäpä Herra on tällä tavoin muistuttanut minua. Olen huomioinut nämä kyllä, Herra tietää sen.

Kuljen rukoillen.

• Tuom.
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Taidat olla riivattu, kun kuitenkin tiedät kristittyjen manöövereistä. Sun puolesta täytyy rukoilla. Ja jos vaan mitenkään kykenee, niin lue evankeliumeja, Joh. Tai jotain edes itse rukoilen. Sanon tämän vain sen vuoksi. Koska uskon, että pääset eroon noista. Ja tunnen sympatiaa tuhista kohtaan. Aika vaan pakkaa loppumaan itse kultakin syntiseltä. Olen ottanut selvää.

• Painatämämieleesituhis
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Voi reppanaa, järjen päätelmilläkö luulet Raamattua selittävän? EI onnistu IKINÄ, ellet käänny ja nöyrry Jumalan edessä ja ota Jeesusta vastaan pelastajanasi. Pallo on sinulla, mutta kuinka kauan? Viimeisellä ruomiolla et vou puolustella, etteikö sinua ole varoitettu. Myöhäistä on enää katua, kun on täältä ikuisuuteen lähdetty. Toimi siis.

• UskovaM1977 kirjoitti:

Kyllä, olen samaa mieltä siitä että jonkinmoinen seurakuntayhteys olisi kuitenkin lopulta hyvä olla. Pitää rukoilla, että Herra johdattaa oikeaan seurakuntaan. Mutta mihinkään en aio tosiaan virallisesti liittyä. Valtion kirjoissa olen rekisterissä, se riittää.

Pari kertaa on eteeni pompannut se Raamatunkohta missä sanotaan ettei tulisi jättää seurakunnan kokousta. Ehkäpä Herra on tällä tavoin muistuttanut minua. Olen huomioinut nämä kyllä, Herra tietää sen.

Kuljen rukoillen.

Sulle UskovaM1977: (Kolmas kerta, koska tässä vaiheessa teksti on niin pientä, etten näe sen virheitä kuin vasta lähetettyäni palautteen.)

Ymmärrän syyt, miksi erosit noista seurakunnista:
        - Et löytänyt niistä sitä elämää, mitä aito kristitty tarvitsee voidakseen kasvaa uskossa.
        - Huomasit niiden olevan ehkä lähinnä pelkän tapakristillisyyden vallassa.

Tämä lopun aika on vaikeaa meille, jotka emme tyydy ihmisten luomiin opillisesti harhautuneisiin ja apostolisille opetuksille vieraisiin uskontoihin, vaikka niitä kristinuskon nimikkeellä meille tarjotaankin.

Tuo Raamatunkohta, johon viittaat "älkäämme jättäkö omaa seurakunnan kokousta, niin kuin muutamien on tapana" tulee ottaa viitekehyksessään. Siinä viitataan sellaiseen elävään seurakuntayhteyteen, jossa itse seurakunnan Herra saa Pyhän Henkensä kautta rakentaa ja virvoittaa srk:n jäseniä.

Tuota Raamatunkohtaa ei pidä soveltaa lainkaan nykyisiin ihmisjohtoisiin ja opillisesti apostolien opetuksista harhautuneisiin seurakuntiin, vaan päinvastoin, sillä juuri sellaisista meidän tuleekin erota ja etsiä AITOA USKOVIEN YHTEYTTÄ apostoliselta pohjalta!

Olin vastaavassa tilanteessa kuin sinä tasan 40 vuotta sitten. Olen säilynyt uskossa Herran armon avulla kilvoitellen, lukemalla joka päivä Raamattua, rukoillen ymmärryksellä ja Pyhässä Hengessä, sekä pitäen yhteyttä todellisiin kristittyihin yksilötasolla. Herran ylistys laulaen ja kitaraa soittaen ovat tärkeitä minullekin ja mieluista Herralle :) Lisäksi olen pitänyt kotikokouksia viimeisen vuoden ajan ja tilaa täältä löytyisi sullekin :)

Mitä enemmän olen tutkinut Raamattua ja kristinuskon sisintä olemusta, sitä selvemmin olen huomannut sen erilaiseksi, kuin mitä nykykristityt sen luulevat olevan ja mikä hälyttävintä: myös entistä erilaisemmaksi, kuin mitä nykyiset seurakuntien opettajat sen opettavat olevan. En enää ihmettele niin paljoa kuin aiemmin Adonai Yeshuan huokausta, kun Hän viittasi toisen tulemuksensa ajankohdan uskovien hengelliseen tilaan, sanoessaan: "Kun Ihmisen Poika tulee, niin LÖYTÄNEEKÖ HÄN USKOA MAAN PÄÄLTÄ?"
        - Siis, että onko täällä silloin lainkaan enää sellaista uskoa, kuin millaisena Hän ja opeuslapsensa sen alunperin aikalaisilleen julistivat! Kaikki muunlainen uskon nimellä markkinoitu on vain uskottelua ja liturgiaa eli lustetta!

Voit lukea tutkielmistani vaikkapa seuraavista blogeista ja antaa palautetta:
        http://www.kristinuskon-perusteita.blogspot.fi/2012/03/kristinuskon-perusteita-osa-1-uusi.html
        http://toteutuneita.blogspot.fi/

Palautteesi voit lähettää tähän osoitteeseeni:
        [email protected]

PS. Oletko mukana facebookissa? Jos olet, niin meilaa mulle nimesi siellä. KIitos!

• May it be

Taas kerran ja kerran taas varo nuori ja vanhempikin takapuolesta nipisteleviä kirkkoisiä!

Sarvikuonon askelin lasitaloissa särkyy sun unelmat sielun sirpaleiksi.

Ne pyhän hengen nimeen puhdistavat omantuntonsa sun viattomuudellasi ja hyvällä uskolla. Kauniita kuvia maalailevat Jordanin virroista aamenia lausuen, pää taivaita viistäen, gnöössistään etsien.

Tylsiin tuhkanvärisiin pikkutaikkeihin verhoutuu pikkusielut maistellen moraalia huulillaan herrojen nimeen.

• arja

Aika outo kommentti, toisaalta hyvä runo.

jos "kirkkoisät" tai vastaavat käyttäytyvät typerästi se on heidän ongelmansa.
        Uskovat ovat periaatteessa samanarvoisia. Sitä parempi uskova, mitä lähempänä Herraa vaeltaa tässä elämässä. Tämä siis minun mielipiteeni.

• Ingemjör_81

Täydellistä seurakuntaa ei ole olemassakaan. Ihan kiva aihe, mutta ei kuulu tälle alueelle.

• tuhat ja yksi

"Täydellistä seurakuntaa ei ole olemassakaan. Ihan kiva aihe, mutta ei kuulu tälle alueelle."

nojoo mutta kirjoittajat ehkä jostain syystä itse halavat kuulua tälle palstalle ja näinolle pieni vuodatus olkoon sallittua.

• Sinun aiheesi

eivät koskaan kuulu tälle alueelle. Ne kuuluvat tieteiskirjallisuuteen.

• tuhat ja yksi
        Sinun aiheesi kirjoitti:

eivät koskaan kuulu tälle alueelle. Ne kuuluvat tieteiskirjallisuuteen.

,,, koskaan kuulu tälle alueelle. Ne kuuluvat tieteiskirjallisuuteen."

Tuota tieteiskirjallisuuden mahdollisuutta en ole edes pohtinut, mielestäni mielipiteeni eivät ylety sille tasolle, kiitos kuitenkin kohteliaisuudesta, mistään sieltä en ole inspiraatiotani kaivanut.

• 24wtr
        tuhat ja yksi kirjoitti:

,,, koskaan kuulu tälle alueelle. Ne kuuluvat tieteiskirjallisuuteen."

Tuota tieteiskirjallisuuden mahdollisuutta en ole edes pohtinut, mielestäni mielipiteeni eivät ylety sille tasolle, kiitos kuitenkin kohteliaisuudesta, mistään sieltä en ole inspiraatiotani kaivanut.

Pässi. Nimimerkin "Sinun aiheesi" kommentti oli osoitettu nimimerkille Ingenjör81, ei sinulle.

• tuhat ja yksi
        24wtr kirjoitti:

Pässi. Nimimerkin "Sinun aiheesi" kommentti oli osoitettu nimimerkille Ingenjör81, ei sinulle.

"Pässi. Nimimerkin "Sinun aiheesi" "

Niin on koska ;

PÄSSI Meedian ja Persian kuninkaat puski länttä kohden, mahtavampi pässinsarvi Persia kasvoi viimeisenä ja sen viimeinen kuningas oli Dareios , jonka kukisti lännestä tullut KAURIS jolla oli keskellä otsaa mahtava sarvi.
        Issoksessa Aleksanteri suuri kukisti Persian armeijan ja eteni siitä edelleen.
        Muodostaen Danielin kirjassa kuvatun neljännen valtakunnan.

• Elisa R

Ei tietenkään voi olla täydellistä, ei sinne päinkään jos seurakunta ei ole hengellinen Jumalan seurakunta. Mutta oikeaa, Jumalan omista koostuvaa seurakuntaa Jeesus kehoittaa täydellisyyteen Ef. 5:25-27;...niinkuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi itsensä alttiiksi sen edestä, että hän sen pyhittäisi, puhdistaen sen, vedellä pesten, sanan kautta, saadakseen asetetuksi eteensä kirkastettuna seurakunnan, jossa ei olisi tahraa eikä ryppyä eikä mitään muuta sellaista, vaan joka olisi pyhä ja nuhteeton.

Pienikin hapatus hapattaa koko taikinan.

• Sophia*

Joo. Noin vapaistasuunnista kristilliseen kirkkoon levinnyt tyhjänpäiväinen ja pinnallinen hengellisyys sai sitten tuonkin kristityn lähtemään pois omasta seurakunnastaan.

Vapaillasuunnilla on pitemmän päälle ollut aina huono vaikutus kristillisyyteen, se on kuin täytekakun kermavaahto, maistuu hetken hyvältä, ei ravitse ja lopulta tulee huono olo.

Uskokaa: helluntailaisuus on Raamatun varoittama viimeisten aikojen suuri eksytys joka johtaa uskosta luopumukseen. Helluntailaisuushan on toimintansa alusta asti aktiivisesti hyökännyt kristinuskon perusopetuksia, kirkkoja ja kristittyjä vastaan, houkuttelemalla heitä eroamaan kirkoistaan. Se on pelkkää uskonnollista viihdettä, harhaa, joka kuitenkin johtaa Kadotukseen. Helluntailaiset luovat illuusion "uskoontulosta", pelastuksesta ja johtavat luottamaan pelastuksessa omaan uskoonsa, ei Jeesukseen Kristukseen. Kaikessa antikristillisessa toiminnassaan he hyökkäävät elävää, todellista uskoa vastaan, kieltämällä mm. sakramentit, kuten herran pyhän Ehtoollisen ja jakavat omaa Muistoateriaansa. Tämä ei ole HPE ja jolle kristityt eivät saisi osallistua, sillä helluntailaisten omien oppien mukaan siinä ei ole läsnä Itse Jeesus Kristus ("sillä eihän Jeesus voisi olla yhtäaikaa sekä Taivaassa, että leivässä ja viinissä"). Se on ainoastaan leipä ja mehu (eivät yleensä tarjoa edes viiniä, sillä se voisi saada heidät lankeamaan julkiseen juoppouteen, näin se on vain Ristintyön vertauskuva, eikä todellista sydämenparannusta tarvitse tehdä.)

• UskovaM1977

Äläpäs puhu omiasi. Minulla ei ole mitään vapaita suuntia vastaan. Aikaisemmalla paikkakunnalla oli erittäin hyvä helluntaiseurakunta, joka teki yhteistyötä paikallisen evlut kirkon parissa. He julistivat selkeää evankeliumia Kristuksesta. Täysin Raamatun mukaisesti. Toki, kuten kaikissa seurakunnissa, on asioita joita en itse oikein Raamatun perusteella hyväksy. Evlut seurakunnassa on asioita ja omituisia Raamatusta löytymättömiä tapoja ja liturgioita, samoin helluntai-, vapaa- jne kirkoissa. Mikään seurakunta ei ole täydellinen. Jos seurakunta tunnustaa perinteisen Kristuksen evankeliumin ja tunnustaa Jeesuksen Nasaretilaisen Kristukseksi lihaan tulleeksi, Jumalan Pojaksi,kolmiyhteisen Jumalan toiseksi Persoonasi...apostolisen uskontunnustuksen...silloin seurakunta on hyvä. Täydellistä seurakuntaa ei ole olemassa.

Itse en vaan halunnut olla virallisesti minkään seurakunnan jäsen. Olen sydämmessäni uskova, en virallisesti. Se riittää.

• 1213

Hieno juttu, jos olet uskollinen Jeesukselle. Uskon, että ne, jotka tänä päivänä haluavat vielä olla Jeesuksen opetuslapsia ja hnelle kuuliaisia, tulevat vielä löytämään toisensa ja Jumalan seurakunta virkistyy jälleen. Enkä sinä päivän sinunkaan ei tarvitse olla "yksin", vaan voit nauttia iltapalan Jeesuksen muistoksi, niin kuin hän opetti :)

• Jos ole Facebookissa
      • UskovaM1977

En ole facebookissa. Sieltäkin lähdin pois. Ei kiinnostanut olla vakoiltavana.

• filadelfi

Sophia* levität valheellista tietoa elävän Jumalan seurakunnasta joka on totuuden pylväs ja perustus, jossa armon kokenut Jumalan lapsi kasvaa sanan ja toisen "hionnassa" armolliseksi Jeesuksen mielen mukaiseksi myös loukkaavaa lähimmäistään rakastavaksi.

Usko Jeesuksen lopun ajan ensimmäistä eksytystä:

Ja kun hän istui Öljymäellä, tulivat opetuslapset erikseen hänen tykönsä ja sanoivat: "Sano meille: milloin se tapahtuu, ja mikä on sinun tulemuksesi ja maailman lopun merkki?"
      Silloin Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Katsokaa, ettei kukaan teitä eksytä. Sillä monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä olen Kristus', ja he eksyttävät monta." (Matt.24:3-5).

• Elisa R

Mikä on mielestäsi Jumalan oikea seurakunta, joka on totuuden pylväs ja perustus? Se ei tullut esille kirjoituksessasi.

Ystävällisesti kysyen tärkeästä seikasta

• UskovaM1977
        Elisa R kirjoitti:

Mikä on mielestäsi Jumalan oikea seurakunta, joka on totuuden pylväs ja perustus? Se ei tullut esille kirjoituksessasi.

Jumalan seurakunnan muodostaa mielestäni jokainen yksilöihminen, joka tunnustaa apostolista uskontunnustusta. Piste. Mitkään ihmisen luomat instituutiot eivät ole tae kristittynä olemisesta. Jumala ei pelasta seurakuntia, vaan yksilöihmisiä.

• filadelfi
        Elisa R kirjoitti:

Esimerkiksi: http://www.armo.info/blogi/article/446/tervetuloa-jumalan-huoneeseen

Apostolien teot, alkuluvut osoittavat uuden liiton seurakunnan jossa Jumala, Pyhä Henki valitsee ja armoittaa julistajan huolehtimaan laumastaan ruokkien tiedon sanoilla mitä Henki puhuttavaksi antaa (Vrt. Apt.2:41-42).
        Kuuntele; http://www.netmission.fi/fi/mediat/streaming/?id=267&vid=6029#player

• Elisa R
        UskovaM1977 kirjoitti:

Jumalan seurakunnan muodostaa mielestäni jokainen yksilöihminen, joka tunnustaa apostolista uskontunnustusta. Piste. Mitkään ihmisen luomat instituutiot eivät ole tae kristittynä olemisesta. Jumala ei pelasta seurakuntia, vaan yksilöihmisiä.

Raamatusta voimme lukea, mikä on seurakunta; Se on uudestisyntyneiden pyhien yhteys, hengellinen, paikasta riippumatta. Ei todellakaan mitkään ihmisten tekemät instituutiot, liikkeet, järjestöt jne. ole hengellisiä seurakuntia. Ns. paikallisseurakuntia ei ole juurikaan olemassa, joissa kaikki olisivat samasta hengestä syntyneistä, eli olisivat samaa Kristus ruumista. Seurakunta on aika hajallaan. Hyvä, jos edes yksikään olisi lähellä. Onneksi tällaisiakin on.

Oletko UskovaM1977 rukoillut, että löytäisit jonkun/joitakin uskovia, joiden kanssa voisi pitää yhteyttä ja jakaa asioita? Se olisi hyvin tärkeää, vaikka voi olla aika vaikeaa, siis löytää. Aina voi keskustella ja yrittää, jos suinkin mahdollista?? Kun rukoillen kulkee, Jumala johdattaa, mutta jos läheltä ei ketään löydy, ei voi mitään. Melko yksinäisiä on muitakin. Yhteydet voidaan hoitaa hyvinkin kauas mm. puhelimella. Tällaista on tänä päivänä paljon.

• Kiitos ei !

• UskovaM1977
        Kiitos ei ! kirjoitti:

Kiitos ei nämä seurakunnat eivät ole totuudessa !

Heh, ei ole olemassa sellaista kristillistä seurakuntaa jota ei joku jossain pitäisi demonisena. Sinä varmaan käyt jossakin seurakunnassa? Joku varmasti ajattelee ettei se seurakunta jossa käyt, ole totuudessa ja on demoninen. Näin se menee. Turhaa seurakuntien välistä valtataistelua ja politiikkaa. Yksi syy miksi seurakunnat eivät kiinnosta!

• UskovaM1977
        UskovaM1977 kirjoitti:

Heh, ei ole olemassa sellaista kristillistä seurakuntaa jota ei joku jossain pitäisi demonisena. Sinä varmaan käyt jossakin seurakunnassa? Joku varmasti ajattelee ettei se seurakunta jossa käyt, ole totuudessa ja on demoninen. Näin se menee. Turhaa seurakuntien välistä valtataistelua ja politiikkaa. Yksi syy miksi seurakunnat eivät kiinnosta!

Tuossa hyvä biisi aiheeseen liittyen:

http://www.youtube.com/watch?v=62NyzwQQn80

• J.C.
        filadelfi kirjoitti:

Esimerkiksi: http://www.armo.info/blogi/article/446/tervetuloa-jumalan-huoneeseen

Apostolien teot, alkuluvut osoittavat uuden liiton seurakunnan jossa Jumala, Pyhä Henki valitsee ja armoittaa julistajan huolehtimaan laumastaan ruokkien tiedon sanoilla mitä Henki puhuttavaksi antaa (Vrt. Apt.2:41-42).
        Kuuntele; http://www.netmission.fi/fi/mediat/streaming/?id=267&vid=6029#player

No voi ei mitä esittämistä ja astian makua. Käytetäänkö mm. helluntaiseurakunnissa uutta raamatun käännöstä? Tässä ainakin.

• raamatusta

Matteuksen evakeliumista

Luku 24:23-28

22. Jos silloin joku sanoo teille: Täällä on Kristus, tai tuolla [hän on], älkää uskoko.

23. vääriä kristuksia ja vääriä profettoja nousee. He tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, nin että eksyttävät jos mahdollista, valitutkin.

25. Minä olen ennalta ilmoittanut tämän teille.

26. Jos siis teille sanotaan: Hän on erämaassa, älkää menkö sinne, tai Hän on sisällä talossa, älkää uskoko.

27. Sillä kuten salama leimahtaa idästä länteen, niin on oleva Ihmisen Pojan tuleminen.

28. Missä on RAATO, sinne korppikotkat kokoontuvat.

Kirjeestä Hebrealaisille

Luku 13:12 ja 13

12. Siksi myös Jeesus kärsi portin ulkopuolella pyhittääkseen kansan verellään.

13. Menkäämme siis hänen luokseen "leirin ulkopuolelle" hänen tähtensä pilkkaa kärsien.

Johanneksen ilmestyksestä

Luku 18:4

4. Minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: Lähtekää ulos siitä, te minun kansani ettette tulisi sen synteihin osalliseksi ja saisi tekin kärsiä sen vitsauksista.

Jesajasta

Luku 29:9

9. Viipykää ja odottakaa, tuijottakaa itsenne sokeiksi ja jääkää sokeiksi!
      He ovat juovuksissa, mutta EIVÄT viinistä, he horjuvat, mutta EIVÄT väkijuomasta.

• raamatusta

******* esiintyy Jeesuksena.

Eihän se lopun ajan eksytys muuten niin raju olisikaan ellei ******* esiintyisi Jeesuksena, valkeuden enkelinä ja sen apulaiset esiintyy saarnaajina ja parantajina.

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse ******* tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Paavalin toisesta kirjeestä Korinttolaisille

Luku 11:3,4

3. Pelkään kuitenkin, että KUTEN KÄÄREME KAVALUUDELLAAN PETTI EEVAN, teidänkin mielenne ehkä turmeltuu vilppittömyydestä ja puhtaudesta Kristusta kohtaan.

4. jos joku tulee luoksenne ja SAARNAA TOISTA JEESUSTA kuin meidän saarnaamamme, tai jos SAATTE ERI HENGEN kuin sen, minkä olette saaneet tai ERILLAISEN EVANKELIUMIN kuin sen minkä olette ottaneet vastaan, sellaista te hyvin suvaitsette.

kyllä, ******* tietää kuka on Jeesus!

Luuk. 8:28
        Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa."

Ap. t. 16:17
        Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien"

Johanneksen toisesta kirjeestä

9-11

9.Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa.
        Siinä opissa pysyvällä on sekä Isä että Poika.

10.Joka tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi.

11.JOKA LAUSUU HÄNET TERVETULLEEKSI JOUTUU OSALLISEKSI HÄNEN PAHOIHIN TEKOIHINSA.

Paavalin 2 kirjeestä korinttolaisille

Luku 6:14

14. Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä uskottomien kanssa.
        mitä yhteistä on näet vanhurskaudella ja vääryydellä?
        tai mitä yhteyttä on valolla ja pimeydellä?

• lainaius kirjoitus..
        raamatusta kirjoitti:

******* esiintyy Jeesuksena.

Eihän se lopun ajan eksytys muuten niin raju olisikaan ellei ******* esiintyisi Jeesuksena, valkeuden enkelinä ja sen apulaiset esiintyy saarnaajina ja parantajina.

13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
        14 Eikä ihme; sillä itse ******* tekeytyy valkeuden enkeliksi.
        15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.

Paavalin toisesta kirjeestä Korinttolaisille

Luku 11:3,4

3. Pelkään kuitenkin, että KUTEN KÄÄREME KAVALUUDELLAAN PETTI EEVAN, teidänkin mielenne ehkä turmeltuu vilppittömyydestä ja puhtaudesta Kristusta kohtaan.

4. jos joku tulee luoksenne ja SAARNAA TOISTA JEESUSTA kuin meidän saarnaamamme, tai jos SAATTE ERI HENGEN kuin sen, minkä olette saaneet tai ERILLAISEN EVANKELIUMIN kuin sen minkä olette ottaneet vastaan, sellaista te hyvin suvaitsette.

kyllä, ******* tietää kuka on Jeesus!

Luuk. 8:28
        Kun hän näki Jeesuksen, parkaisi hän ja lankesi maahan hänen eteensä ja huusi suurella äänellä: "Mitä sinulla on minun kanssani tekemistä, Jeesus, Jumalan, Korkeimman, Poika? Minä rukoilen sinua: älä minua vaivaa."

Ap. t. 16:17
        Hän seurasi Paavalia ja meitä ja huusi sanoen: "Nämä miehet ovat korkeimman Jumalan palvelijoita, jotka julistavat teille pelastuksen tien"

Johanneksen toisesta kirjeestä

9-11

9.Kuka ikinä menee edemmäksi eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa.
        Siinä opissa pysyvällä on sekä Isä että Poika.

10.Joka tulee teidän luoksenne eikä tuo mukanaan tätä oppia, älkää ottako häntä kotiinne älkääkä sanoko häntä tervetulleeksi.

11.JOKA LAUSUU HÄNET TERVETULLEEKSI JOUTUU OSALLISEKSI HÄNEN PAHOIHIN TEKOIHINSA.

Paavalin 2 kirjeestä korinttolaisille

Luku 6:14

14. Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä uskottomien kanssa.
        mitä yhteistä on näet vanhurskaudella ja vääryydellä?
        tai mitä yhteyttä on valolla ja pimeydellä?

"Semper.Fidelikseltä 9.2.2012 08:06 sopii hyvin tähän ketjuun!

Artturi Kukkula on saavuttanut korkean ja kunnioitettavan iän.
        Onnea ja Jumalan siunausta toivotan hänelle lämpimästi.

Totuuden nimessä on sanottava, että A.Kukkula tuskin omistaa henkien erottamisen armolahjaa. Hän on puhunut Pyhän Hengen saamisesta myös NokiaMission tilaisuudessa, Markku Koiviston johdattelemana. Jos Jumalan Henki olisi ohjannut Kukkulan toimia, olisi hänelle valjennut se, mistä NokiaMissiossa oli kysymys.

Rovasti O.Peltola ei ole minun opettajiani, mutta henkikasteesta hän varoittaa viisaasti; siitä, mitä voimia 'kasteissa' saattaa olla.

http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Neljaaaltoa.htm

>>Kun sain Artturi Kukkulan viettelemänä henkikasteen ja aloin puhua kielillä, koin ihmeellisen vapauttavan tunteen. Olin todella iloinen ikäänkuin vuosien taakat olisivat kirvonneet harteiltani. Olinhan etsinyt Pyhä hengen täyteyttä, toista siunausta, joka oli ollut Finneyn ja Moodyn valtavan vaikutuksen syy. Nyt sain sen vihdoinkin otettua omilla käsilläni toisen auttamana.
        Ekstaattinen kokemisen tapa ja voima on useimmissa ihmisissä piilevänä. Oikein käsiteltynä tämä piilevä ja luonnollinen ihmisen kyky kokea elämää saadaan kutsuttua esiin.

Kielilläpuhuminen on nyt osoittautunut tämän ekstaattisen kokemuksen esiintuojana kaikkein tehokkaimmaksi. Jostakin syystä useimpien ihmisten on suhteellisen helppo oppia puhumaan kielillä. Monien alttius kielilläpuhumisen ekstaattiseen kokemukseen kuorrutetaan sanoilla: Jumalan armolahja, Pyhän Hengen armolahja, taivaallinen kieli, jolla seurustelet Jumalan kanssa. Sille siis annetaan mitä hienoimpia nimityksiä, jotka saat uskoa todeksi ja silloin olet todella omasta mielestäsi suorassa ja välittömässä yhteydessä ekstaattisuusjumalan kanssa.

Pyhä Henki onkin heillä ja heille ekstaattinen kokemus. Itse hankin tämän kokemus- pyhänhengen Artturi Kukkulan kanssa kahden kesken ollessani NMKY:n rukouskammiossa helluntain tienoissa 1951.

Se rakkaus Jeesukseen, joka syntyy ihmisessä ekstaattisen kokemuksen avulla on keinotekoista ja valheellista. Saman ekstaasin avulla syntynyt halua lukea Raamattua ja rukoilla ja voittaa sieluja Kristukselle on pettävää. Se on hurmoksellista intoa, joka näyttää suuntautuvan oikeaan asiaan, mutta sen motiivi, sen perusta, sen liikkeellepaneva voima on väärä - se on kiihotus, kiihko, hurmahenkisyys. Se on ihmisen omien sielunkykyjen vapautumisen tuomaa voimaa.

• .........
        lainaius kirjoitus.. kirjoitti:

Totuuden nimessä on sanottava, että A.Kukkula tuskin omistaa henkien erottamisen armolahjaa. Hän on puhunut Pyhän Hengen saamisesta myös NokiaMission tilaisuudessa, Markku Koiviston johdattelemana. Jos Jumalan Henki olisi ohjannut Kukkulan toimia, olisi hänelle valjennut se, mistä NokiaMissiossa oli kysymys.

Rovasti O.Peltola ei ole minun opettajiani, mutta henkikasteesta hän varoittaa viisaasti; siitä, mitä voimia 'kasteissa' saattaa olla.

>>Kun sain Artturi Kukkulan viettelemänä henkikasteen ja aloin puhua kielillä, koin ihmeellisen vapauttavan tunteen. Olin todella iloinen ikäänkuin vuosien taakat olisivat kirvonneet harteiltani. Olinhan etsinyt Pyhä hengen täyteyttä, toista siunausta, joka oli ollut Finneyn ja Moodyn valtavan vaikutuksen syy. Nyt sain sen vihdoinkin otettua omilla käsilläni toisen auttamana.
        Ekstaattinen kokemisen tapa ja voima on useimmissa ihmisissä piilevänä. Oikein käsiteltynä tämä piilevä ja luonnollinen ihmisen kyky kokea elämää saadaan kutsuttua esiin.

Kielilläpuhuminen on nyt osoittautunut tämän ekstaattisen kokemuksen esiintuojana kaikkein tehokkaimmaksi. Jostakin syystä useimpien ihmisten on suhteellisen helppo oppia puhumaan kielillä. Monien alttius kielilläpuhumisen ekstaattiseen kokemukseen kuorrutetaan sanoilla: Jumalan armolahja, Pyhän Hengen armolahja, taivaallinen kieli, jolla seurustelet Jumalan kanssa. Sille siis annetaan mitä hienoimpia nimityksiä, jotka saat uskoa todeksi ja silloin olet todella omasta mielestäsi suorassa ja välittömässä yhteydessä ekstaattisuusjumalan kanssa.

Pyhä Henki onkin heillä ja heille ekstaattinen kokemus. Itse hankin tämän kokemus- pyhänhengen Artturi Kukkulan kanssa kahden kesken ollessani NMKY:n rukouskammiossa helluntain tienoissa 1951.

Se rakkaus Jeesukseen, joka syntyy ihmisessä ekstaattisen kokemuksen avulla on keinotekoista ja valheellista. Saman ekstaasin avulla syntynyt halua lukea Raamattua ja rukoilla ja voittaa sieluja Kristukselle on pettävää. Se on hurmoksellista intoa, joka näyttää suuntautuvan oikeaan asiaan, mutta sen motiivi, sen perusta, sen liikkeellepaneva voima on väärä - se on kiihotus, kiihko, hurmahenkisyys. Se on ihmisen omien sielunkykyjen vapautumisen tuomaa voimaa.

Juudaan kirjeestä

19. Nämä ovat hajaannuksen aiheuttajia.
        He ovat SIELULLISIA, HENKEÄ heillä ei ole.

1900-luvun alussa saatu profetia lopun ajoista

Pelastusarmeijan perustajan William Boothin (1829-1912) Jumalalta
        elämänsä loppuhetkissä saama profetia siitä, millainen on
        maailma, ja ns. kristikunnan hengellinen tila “päivää ennen
        Jeesuksen tulemusta”. Tässä ilmestyksessä on kuusi pääkohtaa, jotka
        sisältävät mm. seuraavat asiat:

“1. Silloin on politiikka ilman Jumalaa. Tulee päivä, jolloin koko
        läntisen maailman virallinen valtiopolitiikka on sellaista, että
        kukaan ei missään hallitsevissa tasoissa enää pelkää Jumalaa. Uusi
        sukupolvi poliittisia johtajia hallitsee Eurooppaa, sukupolvi joka
        ei pienessäkään määrässä pelkää enää Jumalaa.

2. Silloin on taivas ilman helvettiä. Tulee päivä, jolloin
        tapahtuu suuri irrottautuminen siitä, mitä Raamattu nimittää
        täyden totuuden evankeliumiksi. Silloin Raamatun profetian
        mukaisesti saarnataan korvasyyhyyn. Kuulijat määräävät, mitä
        saarnatuoleista julistetaan. Ja silloin yleinen määräys
        saarnatuoleille on tämä: ”Puhukaa lempeitä, makeita sanoja. Puhukaa
        taivaasta, jättäkää meidät vapaiksi, jotta emme joutuisi
        rasittumaan, kun saarnaatte helvetistä.”

3. Kristikunta on täynnä anteeksiantamusta ilman parannuksen
        tekemistä. Kristikunnasta katoaa se Raamatun oppi, että
        anteeksisaamista synnistä ei voi olla ilman, että tehdään
        parannusta synnistä.

4. Päivä ennen Jeesuksen tuloa on täynnä pelastusiloa ihmisillä,
        JOTKA EIVÄT OLE UUDESTISYNTYNEET YLHÄÄLTÄ.

5. ON PALJON USKONTOA, ILMAN PYHÄÄ HENKEÄ
        2.Tim. 3:5. Juuda 18,19.

6. Kristikunta ilman Kristusta. Kristus ei ole siellä, missä “VERI
        JA TULI” eivät ole voimassa - kieltäkää noista sanoista toinen, ja
        teillä on kristillisyyden muodot, mutta teillä ei ole Kristusta.“

• jouko nimemisen
        ......... kirjoitti:

Juudaan kirjeestä

parannusta synnistä.

Näky Kokkolan kirkossa vuonna 1981

Istun etupenkillä. Olen käyttänyt puheenvuoron Sanan ja rukouksen illassa ja katselen alttarille päin. Samassa tapahtuu jotakin – minut siirretään näyssä jonnekin alttarin taakse, josta näen koko kirkkokansan edestä päin. Kirkko on täynnä ihmisiä, eletäänhän vielä herätyksen aikaa.

Keskikäytävällä jonottaa valtava ihmisjono kaksi rinnan, satoja ihmisiä, pääsyä rukoiltavaksi. Kuljen hiljaa eteenpäin ja katseeni kiintyy alttarin vasemmalla puolella, (saarnatuolin puolella) toimivaan rukousryhmän. Veljet rukoilevat kädet kohotettuina apua tarvitsevien tai Hengen kosketusta kaipaavien puolesta.

Mutta jään ihmetellen katsomaan, kun veljien pannessa kätensä ihmisten päälle, käsien yläpuolella oleva ilma alkaa pyöriä ja kieppua, ja näen kolmen erivärisen ilmavirtauksen ikään kuin taistelevan keskenään tilasta päästä "mukaan siunaukseen". Yksi virtaus on väriltään musta, toinen harmaa ja kolmas valkoinen. Ne sekoittuvat toisiinsa miten vain eri ihmisten kohdilla. Jostakin syystä minulle on selvää siinä, että valkoinen on Jumalasta, harmaa on sielullista, ja musta on perkeleestä.

Kuljen hiljaa eteenpäin ja ihmettelen. Äkkiä vierelläni on ääni (enkeli), joka kysyy: "Miksi ihmettelet? Katsohan tuota toista rukousjonoa". Silloin huomaan, että myös oikealla puolella on "rukousjono". Tosin … en näe mitään jonoa.

Mutta alttarin reunalla on jokin hahmo, joka on kumartunut hyvin alas. Hän on valkoisissa vaatteissa ja polvillaan pää käsien varassa ,niin kuin Jeesus Getsemanen ahdistuksissa.

Kuljen hämmästyneenä eteenpäin hahmon vierelle ja kurkistan. Siinä on Jeesus. Hän on murheellinen. Ihmettelen ??? En ymmärrä mitään.

Silloin enkeli sanoo: "Älä ihmettele. Sinä näet tuon toisen jonon, jossa on paljon ihmisiä. Siinä kutsuttiin ihmisiä kokemaan siunauksia… Mutta tässä toisessa jonossa – jossa ei ole ketään – KUTSUTTIIN IHMISIÄ SEURAAMAAN JEESUSTA RISTIN TIELLE."

Näky päättyy.

• Per-Olof Malkilta
        jouko nimemisen kirjoitti:

Näky Kokkolan kirkossa vuonna 1981

Istun etupenkillä. Olen käyttänyt puheenvuoron Sanan ja rukouksen illassa ja katselen alttarille päin. Samassa tapahtuu jotakin – minut siirretään näyssä jonnekin alttarin taakse, josta näen koko kirkkokansan edestä päin. Kirkko on täynnä ihmisiä, eletäänhän vielä herätyksen aikaa.

Keskikäytävällä jonottaa valtava ihmisjono kaksi rinnan, satoja ihmisiä, pääsyä rukoiltavaksi. Kuljen hiljaa eteenpäin ja katseeni kiintyy alttarin vasemmalla puolella, (saarnatuolin puolella) toimivaan rukousryhmän. Veljet rukoilevat kädet kohotettuina apua tarvitsevien tai Hengen kosketusta kaipaavien puolesta.

Mutta jään ihmetellen katsomaan, kun veljien pannessa kätensä ihmisten päälle, käsien yläpuolella oleva ilma alkaa pyöriä ja kieppua, ja näen kolmen erivärisen ilmavirtauksen ikään kuin taistelevan keskenään tilasta päästä "mukaan siunaukseen". Yksi virtaus on väriltään musta, toinen harmaa ja kolmas valkoinen. Ne sekoittuvat toisiinsa miten vain eri ihmisten kohdilla. Jostakin syystä minulle on selvää siinä, että valkoinen on Jumalasta, harmaa on sielullista, ja musta on perkeleestä.

Kuljen hiljaa eteenpäin ja ihmettelen. Äkkiä vierelläni on ääni (enkeli), joka kysyy: "Miksi ihmettelet? Katsohan tuota toista rukousjonoa". Silloin huomaan, että myös oikealla puolella on "rukousjono". Tosin … en näe mitään jonoa.

Mutta alttarin reunalla on jokin hahmo, joka on kumartunut hyvin alas. Hän on valkoisissa vaatteissa ja polvillaan pää käsien varassa ,niin kuin Jeesus Getsemanen ahdistuksissa.

Kuljen hämmästyneenä eteenpäin hahmon vierelle ja kurkistan. Siinä on Jeesus. Hän on murheellinen. Ihmettelen ??? En ymmärrä mitään.

Silloin enkeli sanoo: "Älä ihmettele. Sinä näet tuon toisen jonon, jossa on paljon ihmisiä. Siinä kutsuttiin ihmisiä kokemaan siunauksia… Mutta tässä toisessa jonossa – jossa ei ole ketään – KUTSUTTIIN IHMISIÄ SEURAAMAAN JEESUSTA RISTIN TIELLE."

Näky päättyy.

Keisarin uudet vaatteet

Monet näyttävät nykyisin pelkäävän, että ihminen saattaa jäädä ilman jotakin hyvin tärkeää hengellistä siunausta, jos hän ei mene mukaan nykyisiin "eläviin liikkeisiin". Jeesus oli tietoinen tällaisista edessä olevista hengellisistä kiusauksista ja hän varoitti seuraajiaan niistä avoimesti. Hän sanoi mm.: "Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias (kr. voideltu)' ja eksyttävät monia..."

Matkaevääksi Jeesus jätti mm. seuraavan ohjeen: "Jos joku silloin sanoo teille: 'Täällä on Messias', tai: 'Messias on tuolla', älkää uskoko." Sillä "vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan." Matt. 24:5, 23.

Ihmiset ovat aina pelastuneet yksin Jumalan armon evankeliumin varassa ilman tietoa niistä uusista opeista ja elämyksistä, joita nyt saatetaan pitää varsinaisen kristillisyyden ilmentyminä ja jopa ytimenä. Pyhä Jumala ja hänen Poikansa Jeesus Kristus on Pyhän Hengen vaikutuksesta ollut tunnettu kristillisyydessä alusta lähtien.

"Älkää uskoko", sanoi Jeesus. Monet kuitenkin toimivat tänä aikana niin kuin ihmiset toimivat H.C. Andersenin sadussa "Keisarin uudet vaatteet". Sadussa ihmiset ihastelivat keisarin uutta pukua sen tähden, että oli levinnyt tieto, jonka mukaan vain viisaat ihmiset näkivät puvun. Koska kukaan ei halunnut olla tyhmä, kaikki ylistivät keisarin puvun kauneutta – kunnes pieni lapsi sanoi totuuden ääneen: "Eihän keisarilla ole vaatteita ollenkaan".

On tullut aika sanoa uuden kristillisyyden ihailijoille, jotka suurinkin joukoin kerääntyvät ihastelemaan keisarin uusia "hengellisiä vaatteita", ettei näitä vaatteita ole lainkaan olemassa. Tieto on kyllä levinnyt laajalle siitä, että se, joka ei näe näitä vaatteita, on epähengellinen. Koska kukaan ei halua olla epähengellinen, lähes kaikki ovat vaiti ja antavat tapahtumien mennä eteenpäin.

"Uusina vaatteina" ymmärretään mm. niitä kokemuksia ja tapahtumia, joista kerrotaan ja joita näytetään kokouksissa. Jos sairaiden sanotaan paranevan, jos kuulijat kaatuvat, jos ilmapiiri on elävän ja aidon tuntuinen, niin uudet "hengelliset vaatteet" ovat upeat ja oikeat hengelliset ihmiset näkevät ne.

Mutta kuka näissä tällaisissa vaatteissa aikoo pelastua tuomiopäivänä? Kuka voi Jumalan edessä peittää syyllisyytensä vetoamalla siihen, että maan päällä parantui taudistaan? Kuka voi pelastua tuomiolla sen tähden, että kaatui jossakin tilaisuuksissa lattialle? Kuka pelastuu sen perusteella, että kokouksissa oli lämmin, aito ja ystävällinen tunnelma tai että sai rukousvastauksen? Siihenkö viimeisenä päivänä voi panna toivonsa, että puhujat olivat kokouksissa vakuuttavia ja "palavia hengessä"? Siihenkö voi turvata, että on nähnyt ihmeitä ja tunnustekoja ja paljon ihmisiä koolla?

Sonnustautukaamme Kristuksen lahjavanhurskauden vaatteeseen, ettei meitä viimeisenä päivänä havaittaisi "keisareiksi, joilla ei ole vaatteita ollenkaan". Kristuksen lahjavanhurskaus on ainoa vaate, jossa voimme toivoa perille pääsyä. Liittykäämme yhteen rukoillaksemme, että sanoma tästä lahjavanhurskaudesta olisi hengellisten kokousten pääasia nykyaikana. Jeesus tarjoaa syntien anteeksiantamusta tänäänkin.

Tämä artikkeli on julkaistu ARMO RIITTÄÄ -lehdessä nro 5/2004 (14.12.2004).

• jouko niemiseltä
        Per-Olof Malkilta kirjoitti:

Keisarin uudet vaatteet

Monet näyttävät nykyisin pelkäävän, että ihminen saattaa jäädä ilman jotakin hyvin tärkeää hengellistä siunausta, jos hän ei mene mukaan nykyisiin "eläviin liikkeisiin". Jeesus oli tietoinen tällaisista edessä olevista hengellisistä kiusauksista ja hän varoitti seuraajiaan niistä avoimesti. Hän sanoi mm.: "Monet tulevat esiintymään minun nimelläni. He sanovat: 'Minä olen Messias (kr. voideltu)' ja eksyttävät monia..."

Matkaevääksi Jeesus jätti mm. seuraavan ohjeen: "Jos joku silloin sanoo teille: 'Täällä on Messias', tai: 'Messias on tuolla', älkää uskoko." Sillä "vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan." Matt. 24:5, 23.

Ihmiset ovat aina pelastuneet yksin Jumalan armon evankeliumin varassa ilman tietoa niistä uusista opeista ja elämyksistä, joita nyt saatetaan pitää varsinaisen kristillisyyden ilmentyminä ja jopa ytimenä. Pyhä Jumala ja hänen Poikansa Jeesus Kristus on Pyhän Hengen vaikutuksesta ollut tunnettu kristillisyydessä alusta lähtien.

"Älkää uskoko", sanoi Jeesus. Monet kuitenkin toimivat tänä aikana niin kuin ihmiset toimivat H.C. Andersenin sadussa "Keisarin uudet vaatteet". Sadussa ihmiset ihastelivat keisarin uutta pukua sen tähden, että oli levinnyt tieto, jonka mukaan vain viisaat ihmiset näkivät puvun. Koska kukaan ei halunnut olla tyhmä, kaikki ylistivät keisarin puvun kauneutta – kunnes pieni lapsi sanoi totuuden ääneen: "Eihän keisarilla ole vaatteita ollenkaan".

On tullut aika sanoa uuden kristillisyyden ihailijoille, jotka suurinkin joukoin kerääntyvät ihastelemaan keisarin uusia "hengellisiä vaatteita", ettei näitä vaatteita ole lainkaan olemassa. Tieto on kyllä levinnyt laajalle siitä, että se, joka ei näe näitä vaatteita, on epähengellinen. Koska kukaan ei halua olla epähengellinen, lähes kaikki ovat vaiti ja antavat tapahtumien mennä eteenpäin.

"Uusina vaatteina" ymmärretään mm. niitä kokemuksia ja tapahtumia, joista kerrotaan ja joita näytetään kokouksissa. Jos sairaiden sanotaan paranevan, jos kuulijat kaatuvat, jos ilmapiiri on elävän ja aidon tuntuinen, niin uudet "hengelliset vaatteet" ovat upeat ja oikeat hengelliset ihmiset näkevät ne.

Mutta kuka näissä tällaisissa vaatteissa aikoo pelastua tuomiopäivänä? Kuka voi Jumalan edessä peittää syyllisyytensä vetoamalla siihen, että maan päällä parantui taudistaan? Kuka voi pelastua tuomiolla sen tähden, että kaatui jossakin tilaisuuksissa lattialle? Kuka pelastuu sen perusteella, että kokouksissa oli lämmin, aito ja ystävällinen tunnelma tai että sai rukousvastauksen? Siihenkö viimeisenä päivänä voi panna toivonsa, että puhujat olivat kokouksissa vakuuttavia ja "palavia hengessä"? Siihenkö voi turvata, että on nähnyt ihmeitä ja tunnustekoja ja paljon ihmisiä koolla?

Sonnustautukaamme Kristuksen lahjavanhurskauden vaatteeseen, ettei meitä viimeisenä päivänä havaittaisi "keisareiksi, joilla ei ole vaatteita ollenkaan". Kristuksen lahjavanhurskaus on ainoa vaate, jossa voimme toivoa perille pääsyä. Liittykäämme yhteen rukoillaksemme, että sanoma tästä lahjavanhurskaudesta olisi hengellisten kokousten pääasia nykyaikana. Jeesus tarjoaa syntien anteeksiantamusta tänäänkin.

Tämä artikkeli on julkaistu ARMO RIITTÄÄ -lehdessä nro 5/2004 (14.12.2004).

hyvä kirjoitus!

Jumaluus vai ihmisyys?

2006

"Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen; hän
        nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti." (Fil. 2:5-8

Tässä puhutaan siitä Jeesuksen mielenlaadusta, mikä oli ratkaisevaa koko hänen elämälleen ja asetetaan se meidän eteemme ja sanotaan: "Olkoon teillä tämä sama mieli". Tehkää siis sama valinta! Onko tämä valinta sitten ratkaiseva pelastuksen suhteen, vai onko se vain ohje ihanteelliseen elämään? Onko meidänkin valittava ihmisyys jumalallisuuden sijasta -
        ja mitä se käytännössä merkitsee?

Näyttääkin siltä, että näidenkin kysymysten äärellä joudutaan sille vedenjakajalle, mistä tämän päivän kristillisyyden hajaannuksessa on paljolti kysymys.

Jeesus kehottaa meitä seuraamaan itseään. Kutsu seuraamiseen merkitsee mielenmuutosta sydämessä, ja lienee selvää, että Jeesuksen seuraaminen ilman Hänen mielenlaatunsa etsimistä on mahdotonta. Jos me siis tahdomme "seurata Jeesusta", niin meidän on etsittävä Kristuksen mielenlaatua. Siitä huolimatta, että se tuntuu tässä maailmassa liian vanhanaikaiselta, hankalalta,
        naureltavalta ja jopa mahdottomalta!

Mutta samalla nämä Paavalin sanat paljastavat nykyisen kristillisyyden tilan onttouden ja epätotuudellisuuden. Tämän sukupolven kristillisyys on kääntynyt tekemään omat valintansa, jotka ovat lähinnä irvikuvaa Jeesuksen valinnoille!

Mistä Jeesus kieltäytyi?

Fil. 2:6 sanotaan: Jeesus "ei katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen". Ehkä moni on miettinyt, mitä tämä oikein tarkoittaa? Uusi käännös (1992) sanoo: "Ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan
        vertainen". Tämä käännös on sinänsä totta, mutta se taas ei kerro sitä syvällistä ja voimakasta sanontaa, mitä Paavali käyttää, kun hän sanoo: "ei katsonut saaliiksensa".

Saalis (harpagmoos) merkitsee ryöstämistä tai ryöstösaalista. Sanaan sisältöä onkin vaikea mieltää, koska se esiintyy UT:ssa vain tämän ainoan kerran. Mutta vastaava verbi (harpazo) esiintyy 14 kertaa. Eikä sitä käytetä kertaakaan kuvaamaan merkitykseltään jotain sinänsä positiivista oikeutta, niin kuin uuden käännöksen voisi ymmärtää.

Esimerkiksi kerrotaan kuinka paha tempaa pois sydämeen kylvetyn sanan (Matt. 13:19). Tai susi ryöstää ja hajottaa lauman (Joh. 10:12). Ei siis puhuta annetusta oikeudesta, vaan jostakin, joka otetaan vääryydellä.

Mutta mistä tässä ryöstämisessä oikein on kysymys? Mitä ryöstetään ja keneltä?

Rakkaat kristityt. Kysymyksessä on sen ryöstäminen, mikä ei ihmiselle kuulu!

Tämä on eräs keskeinen, juuri tätä aikaa koskeva tosiasia. Että me emme vain kristittyinä ottaisi sitä, mikä ei ihmiselle kuulu – vielä ainakaan tässä ajallisessa elämässä. Jeesus ei tahtonut ottaa Isältä Pojalle kuuluvaa osuutta jumaluudesta, vaan hän antoi sen mennä!

Kuinka ihanat sanat! Antaa mennä, vaikka on tarjolla... Tämä ahne ja itsekeskeinen sukupolvi taistelee omien etujensa puolesta. Mutta Jumalan lapset voisivat yhäkin antaa kaiken mennä, ja etsiä sitä rikkautta, mikä on Kristuksen kanssa kätkettynä Jumalassa. Eikö ole totta, että ennen
        pyhät ihmiset enemmän valitsivat Jumalan valtakunnan, mutta antoivat rikkauden mennä.

Nykyään uskovatkin mieluummin valitsevat hyvinvoinnin, mutta antavat Jumalan valtakunnan mennä!

Jeesus olisi voinut ottaa Jumalan kaltaisuuden, mutta hän antoi sen mennä. Hän valitsi sen sijaan kärsivän ihmisen osan! Ihmisen, joka on itsessään täysin avuton ja vailla Jumalallista voimaa. Jonka ainoa voima ja toivo on siinä, että hänellä on Isä, joka on Jumala!

Meidän on ehkä vaikea ymmärtää, että Jeesus vapaaehtoisesti oli antautunut täsmälleen samankaltaiseen avuttomuuteen ja voimattomuuteen, kuin missä mekin olemme.

Ajattelemme , että hänellä oli kuitenkin kaiken aikaa joku jumalallinen valttikortti takataskussaan... Tai että hän olisi tarvittaessa voinut paeta tähän jumalallisuuteen... Mutta Fil.2 sanoo, että juuri tästä hän kieltäytyi, saadakseen olla niin kuin sinä ja minä...

• jatkoa2
        jouko niemiseltä kirjoitti:

hyvä kirjoitus!

Jumaluus vai ihmisyys?

2006

"Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli, joka ei, vaikka hänellä olikin Jumalan muoto, katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen, vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi, ja hänet havaittiin olennaltaan sellaiseksi kuin ihminen; hän
        nöyryytti itsensä ja oli kuuliainen kuolemaan asti, hamaan ristin kuolemaan asti." (Fil. 2:5-8

Tässä puhutaan siitä Jeesuksen mielenlaadusta, mikä oli ratkaisevaa koko hänen elämälleen ja asetetaan se meidän eteemme ja sanotaan: "Olkoon teillä tämä sama mieli". Tehkää siis sama valinta! Onko tämä valinta sitten ratkaiseva pelastuksen suhteen, vai onko se vain ohje ihanteelliseen elämään? Onko meidänkin valittava ihmisyys jumalallisuuden sijasta -
        ja mitä se käytännössä merkitsee?

Näyttääkin siltä, että näidenkin kysymysten äärellä joudutaan sille vedenjakajalle, mistä tämän päivän kristillisyyden hajaannuksessa on paljolti kysymys.

Jeesus kehottaa meitä seuraamaan itseään. Kutsu seuraamiseen merkitsee mielenmuutosta sydämessä, ja lienee selvää, että Jeesuksen seuraaminen ilman Hänen mielenlaatunsa etsimistä on mahdotonta. Jos me siis tahdomme "seurata Jeesusta", niin meidän on etsittävä Kristuksen mielenlaatua. Siitä huolimatta, että se tuntuu tässä maailmassa liian vanhanaikaiselta, hankalalta,
        naureltavalta ja jopa mahdottomalta!

Mutta samalla nämä Paavalin sanat paljastavat nykyisen kristillisyyden tilan onttouden ja epätotuudellisuuden. Tämän sukupolven kristillisyys on kääntynyt tekemään omat valintansa, jotka ovat lähinnä irvikuvaa Jeesuksen valinnoille!

Mistä Jeesus kieltäytyi?

Fil. 2:6 sanotaan: Jeesus "ei katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen". Ehkä moni on miettinyt, mitä tämä oikein tarkoittaa? Uusi käännös (1992) sanoo: "Ei pitänyt kiinni oikeudestaan olla Jumalan
        vertainen". Tämä käännös on sinänsä totta, mutta se taas ei kerro sitä syvällistä ja voimakasta sanontaa, mitä Paavali käyttää, kun hän sanoo: "ei katsonut saaliiksensa".

Saalis (harpagmoos) merkitsee ryöstämistä tai ryöstösaalista. Sanaan sisältöä onkin vaikea mieltää, koska se esiintyy UT:ssa vain tämän ainoan kerran. Mutta vastaava verbi (harpazo) esiintyy 14 kertaa. Eikä sitä käytetä kertaakaan kuvaamaan merkitykseltään jotain sinänsä positiivista oikeutta, niin kuin uuden käännöksen voisi ymmärtää.

Esimerkiksi kerrotaan kuinka paha tempaa pois sydämeen kylvetyn sanan (Matt. 13:19). Tai susi ryöstää ja hajottaa lauman (Joh. 10:12). Ei siis puhuta annetusta oikeudesta, vaan jostakin, joka otetaan vääryydellä.

Mutta mistä tässä ryöstämisessä oikein on kysymys? Mitä ryöstetään ja keneltä?

Rakkaat kristityt. Kysymyksessä on sen ryöstäminen, mikä ei ihmiselle kuulu!

Tämä on eräs keskeinen, juuri tätä aikaa koskeva tosiasia. Että me emme vain kristittyinä ottaisi sitä, mikä ei ihmiselle kuulu – vielä ainakaan tässä ajallisessa elämässä. Jeesus ei tahtonut ottaa Isältä Pojalle kuuluvaa osuutta jumaluudesta, vaan hän antoi sen mennä!

Kuinka ihanat sanat! Antaa mennä, vaikka on tarjolla... Tämä ahne ja itsekeskeinen sukupolvi taistelee omien etujensa puolesta. Mutta Jumalan lapset voisivat yhäkin antaa kaiken mennä, ja etsiä sitä rikkautta, mikä on Kristuksen kanssa kätkettynä Jumalassa. Eikö ole totta, että ennen
        pyhät ihmiset enemmän valitsivat Jumalan valtakunnan, mutta antoivat rikkauden mennä.

Nykyään uskovatkin mieluummin valitsevat hyvinvoinnin, mutta antavat Jumalan valtakunnan mennä!

Jeesus olisi voinut ottaa Jumalan kaltaisuuden, mutta hän antoi sen mennä. Hän valitsi sen sijaan kärsivän ihmisen osan! Ihmisen, joka on itsessään täysin avuton ja vailla Jumalallista voimaa. Jonka ainoa voima ja toivo on siinä, että hänellä on Isä, joka on Jumala!

Meidän on ehkä vaikea ymmärtää, että Jeesus vapaaehtoisesti oli antautunut täsmälleen samankaltaiseen avuttomuuteen ja voimattomuuteen, kuin missä mekin olemme.

Ajattelemme , että hänellä oli kuitenkin kaiken aikaa joku jumalallinen valttikortti takataskussaan... Tai että hän olisi tarvittaessa voinut paeta tähän jumalallisuuteen... Mutta Fil.2 sanoo, että juuri tästä hän kieltäytyi, saadakseen olla niin kuin sinä ja minä...

Joh. 5:19 sanookin: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän..." Ja Joh. 14:10: "Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen." Kun Jeesus oli Getsemanessa kiinniotettavana, hän ei sano: "Luuletteko, etten voittaisi teitä, jos haluaisin..." Ei, vaan hän sanoo: "Luuletteko, etten voisi rukoilla Isääni, että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin 12 legioonaa enkeleitä..."

Jeesus oli riippuvainen Isästä saman uskon kuuliaisuuden kautta kuin mekin olemme! Ero tässä asiassa onkin vain siinä, mitä sanotaan Joh. 8:29. Jeesus etsi ainoastaan Isän kunniaa, ja antoi oman kunniansa ja elämänsä mennä.

Me taas etsimme sitä, mikä on meidän omaamme, rikomme Jumalan käskyt ja teemme syntiä.

Ja juuri siksi onkin meille Isän armollisen rakkauden
        tähden valmistettu leposija Golgatan ristissä ja Jeesuksen verihaavoissa, eikä suinkaan hyväksi muuttumisessa ja jumalalliseksi tulemisessa.

Jumalallisuuden ryöstäminen

Tästä samaisesta ryöstämisestä kerrotaan jo 1. Moos. 3:4-5. Käärme houkuttelee ihmistä petoksellaan ryöstämään sen osan elämästä, mikä kuuluu vain Jumalalle.

Käärmeen sanoma on täsmällinen vastakohta sille, mitä Jeesuksesta sanottiin. Käärme sanoo: "Teistä tulee Jumalan kaltaisia."
        Tätä samaa jumalallisuuden muotoa tavoitellaan tänä päivänä estoitta uuskarismaattisessa liikkeessä. Jeesus taas ei katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen! Vaan hän antaa sen mennä.

Tämä jumaluuden tavoittelu kiehtoo taas tämän päivän ihmistä tavattoman voimakkaasti.

Hän haluaa päästä nauttimaan jumalallisuudesta ja tarjoaa maailmalle sellaista evankeliumia, missä ihmisenä olemisen rajallisuus voitetaan. Täsmälleen päinvastoin kuin mihin Jeesus sitoutui.

Juuri tällaisesta uuskarismaattinen kristillisyys unelmoi ja tavoittelee. Ja juuri tällainen "kristillisyys" kasvaa maailmalla, muu pikemminkin vähenee? Sen sijaan klassillinen kristinusko jonka esikuva on tässä: "Jeesus tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon"...on katoamassa. Kuitenkin, Jeesus valitsi
        sen tien, mikä on yhä tänäänkin seuraamisen arvoinen.

Se on itsensä kieltämisen ja ristinsä ottamisen tie. Sille tielle kuuluu lopulta sama lupaus lainaamamme Filippiläiskirjeen 2. luvun seuraavassa jakeessa:
        (9): "Juuri sen tähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut..."

Varoitus

Meidän on syytä nähdä, että uskovinakin me olemme alituisessa vaarassa langeta pois armon evankeliumista.

Ajattele vaikka kahta uskovaa ihmistä, joilla oli erinomaisen läheinen suhde Jumalan kanssa. Niin läheinen, että saattoivat keskustella Jumalan kanssa kasvoista kasvoihin - Adamia ja Eevaa. Mutta kuitenkin - tai ehkä juuri siksi (!) - he lankesivat.

Kuulkaa, rakkaat ystävät: Syntiinlankeemuskertomus onkin varsinaisesti uskovien ihmisten hengellinen lankeemuskertomus! Meillähän on taipumus nähdä lankeemus usein moraalisena tapahtumana.
        Mutta todellisuudessa se on selvästi uskonnollinen, siis hengellinen tapahtuma!

Rovasti Matti Väisänen kirjoitti kerran, että hänen mielestään "opilliset synnit ovat pahempia kuin moraaliset synnit".

Tuloksena oli vastalauseiden myrsky. Mutta - juuri tästä on kysymys.
        Väärä evankeliumi kadottaa! Mutta kuka tahansa heikko syntinen pelastuu, kun
        tarttuu kiinni armon evankeliumiin!

Jumalan Adamille ja Eevalle antama elämän piiri ei heille enää riittänyt silloin, kun käärme esitti, että on olemassa parempaakin hengellisyyttä. Ja he menivät pitemmälle, kun käärme tarjosi heille uutta jumalallista hengellisyyden astetta. Että heistä itsestään tulisi "Jumalan kaltaisia".

Sama voimakas kiusaus on silmiemme edessä tänäänkin. Mutta meidän kannattaa tarkoin miettiä, mitä Johannes mahtaa tarkoittaa, kun hän kirjoittaa (2.Joh.9.): "Kuka ikinä menee edemmäksi, eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa ..."

• jatkoa 3
        jatkoa2 kirjoitti:

Joh. 5:19 sanookin: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: Poika ei voi itsestänsä mitään tehdä, vaan ainoastaan sen, minkä hän näkee Isän tekevän..." Ja Joh. 14:10: "Isä, joka minussa asuu, tekee teot, jotka ovat hänen." Kun Jeesus oli Getsemanessa kiinniotettavana, hän ei sano: "Luuletteko, etten voittaisi teitä, jos haluaisin..." Ei, vaan hän sanoo: "Luuletteko, etten voisi rukoilla Isääni, että hän lähettäisi heti minulle enemmän kuin 12 legioonaa enkeleitä..."

Jeesus oli riippuvainen Isästä saman uskon kuuliaisuuden kautta kuin mekin olemme! Ero tässä asiassa onkin vain siinä, mitä sanotaan Joh. 8:29. Jeesus etsi ainoastaan Isän kunniaa, ja antoi oman kunniansa ja elämänsä mennä.

Me taas etsimme sitä, mikä on meidän omaamme, rikomme Jumalan käskyt ja teemme syntiä.

Ja juuri siksi onkin meille Isän armollisen rakkauden
        tähden valmistettu leposija Golgatan ristissä ja Jeesuksen verihaavoissa, eikä suinkaan hyväksi muuttumisessa ja jumalalliseksi tulemisessa.

Jumalallisuuden ryöstäminen

Tästä samaisesta ryöstämisestä kerrotaan jo 1. Moos. 3:4-5. Käärme houkuttelee ihmistä petoksellaan ryöstämään sen osan elämästä, mikä kuuluu vain Jumalalle.

Käärmeen sanoma on täsmällinen vastakohta sille, mitä Jeesuksesta sanottiin. Käärme sanoo: "Teistä tulee Jumalan kaltaisia."
        Tätä samaa jumalallisuuden muotoa tavoitellaan tänä päivänä estoitta uuskarismaattisessa liikkeessä. Jeesus taas ei katsonut saaliiksensa olla Jumalan kaltainen! Vaan hän antaa sen mennä.

Tämä jumaluuden tavoittelu kiehtoo taas tämän päivän ihmistä tavattoman voimakkaasti.

Hän haluaa päästä nauttimaan jumalallisuudesta ja tarjoaa maailmalle sellaista evankeliumia, missä ihmisenä olemisen rajallisuus voitetaan. Täsmälleen päinvastoin kuin mihin Jeesus sitoutui.

Juuri tällaisesta uuskarismaattinen kristillisyys unelmoi ja tavoittelee. Ja juuri tällainen "kristillisyys" kasvaa maailmalla, muu pikemminkin vähenee? Sen sijaan klassillinen kristinusko jonka esikuva on tässä: "Jeesus tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon"...on katoamassa. Kuitenkin, Jeesus valitsi
        sen tien, mikä on yhä tänäänkin seuraamisen arvoinen.

Se on itsensä kieltämisen ja ristinsä ottamisen tie. Sille tielle kuuluu lopulta sama lupaus lainaamamme Filippiläiskirjeen 2. luvun seuraavassa jakeessa:
        (9): "Juuri sen tähden onkin Jumala hänet korkealle korottanut..."

Varoitus

Meidän on syytä nähdä, että uskovinakin me olemme alituisessa vaarassa langeta pois armon evankeliumista.

Ajattele vaikka kahta uskovaa ihmistä, joilla oli erinomaisen läheinen suhde Jumalan kanssa. Niin läheinen, että saattoivat keskustella Jumalan kanssa kasvoista kasvoihin - Adamia ja Eevaa. Mutta kuitenkin - tai ehkä juuri siksi (!) - he lankesivat.

Kuulkaa, rakkaat ystävät: Syntiinlankeemuskertomus onkin varsinaisesti uskovien ihmisten hengellinen lankeemuskertomus! Meillähän on taipumus nähdä lankeemus usein moraalisena tapahtumana.
        Mutta todellisuudessa se on selvästi uskonnollinen, siis hengellinen tapahtuma!

Rovasti Matti Väisänen kirjoitti kerran, että hänen mielestään "opilliset synnit ovat pahempia kuin moraaliset synnit".

Tuloksena oli vastalauseiden myrsky. Mutta - juuri tästä on kysymys.
        Väärä evankeliumi kadottaa! Mutta kuka tahansa heikko syntinen pelastuu, kun
        tarttuu kiinni armon evankeliumiin!

Jumalan Adamille ja Eevalle antama elämän piiri ei heille enää riittänyt silloin, kun käärme esitti, että on olemassa parempaakin hengellisyyttä. Ja he menivät pitemmälle, kun käärme tarjosi heille uutta jumalallista hengellisyyden astetta. Että heistä itsestään tulisi "Jumalan kaltaisia".

Sama voimakas kiusaus on silmiemme edessä tänäänkin. Mutta meidän kannattaa tarkoin miettiä, mitä Johannes mahtaa tarkoittaa, kun hän kirjoittaa (2.Joh.9.): "Kuka ikinä menee edemmäksi, eikä pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa ..."

Harhautuva "hengellisyys"

Kristikunnassa on tapahtunut selkeitä muutoksia viimeisen sukupolven aikana. On tapahtunut siirtyminen vanhurskaasta elämästä ns. "hengelliseen" elämään.

Usko ei enää johda vanhurskaaseen elämään, vaan oman hengellisyyden rakentamiseen.

Tämä hengellinen elämä koetaan tänään tärkeämpänä kuin Jeesuksen mieli.

Onko tämä hengellinen elämä sitten todellista hengellisyyttä?
        on jo aivan eri asia. Vai onko se sitä Jumalalta varastettua hengellisyyttä, minkä Jeesus hylkäsi?

Menneiden aikojen pyhien elämä Jeesuksessa on korvattu nykyaikaisella elämällä Pyhässä Hengessä.

Ennen tämä koettiin samaksi asiaksi. Nykyään kuitenkin Pyhästä Hengestä etsitään jotakin sellaista, mitä yksin Jeesuksesta ei "saada irti".

Siksi ristin heikkous on jätetty ja menty etsimään hengellisiä
        "ylösnousemuksen" voimia.

Muutokset ovat jo niin selviä ja voimakkaita, että klassilliseen kristinuskoon
        verrattuna voi puhua uudesta uskosta ja toisesta evankeliumista.

Me harhaudumme, jos me etsimme hengellistä elämää, mutta ohitamme vanhurskaan elämän Jeesuksen mielenlaadussa!

Tässä Filippiläiskirjeen toisessa luvussa Jeesus osoittaa meille kuitenkin sen tien, jossa myös hengellinen elämä löytyy Jumalan aivoitusten mukaisena ja yltäkylläisenä.

Mutta vain antamalla sen mennä ja etsimällä ihmiseksi tulemisen merkillistä salaisuutta! Eikö juuri tämä ole ristinsä ottamista ja Jeesuksen seuraamista?

• lainaus yhestä

ketjusta!

"Kirjassa Mauno Saari: Saarnaaja, on Niilon omia päiväkirja merkintöjä.
        Niistä käy ilmi miten henki alkoi johdattaa häntä, kun hän Australiasta palattuaan alkoi toimia ihmeparantajana ja ihmeiden tekijänä.

Olen scannannut joitakin kohtia tästä kirjasta

http://p1.foorumi.info/vapaasana/viewtopic.php?t=20

Hämmästyttäviä sanoja, kannattaa lukea tarkkaan mitä hän sanoo!

Tässä muutamia rivejä;

"Hän havaitsee, että voiman ilmenemisessä on lainalaisuuksia, joiden kautta Jumala ilmeisesti tahtoo ohjata toimintaa tiettyyn suuntaan, ja joita lakeja noudattamalla hän pystyy jo jossain määrin säätelemään voimaa.

Mitä enemmän hän puhuu Pyhästä Hengestä, sen ominaisuuksista, arvovallasta ja kaikkivoipaisuudesta mitä enemmän hän antaa sisäänsä pakkautuvan säälin ihmisiä kohtaan purkautua oman persoonansa kautta rakastaviksi sanoiksi, mitä enemmän hän korostaa anteeksiantoa, sovitusta, Jeesuksen uhrautumisessa ilmenevää rajatonta rakkautta, sitä vahvemmin lämmin voima ottaa hänet kanavakseen.

VOIMA EI INNOSTU RAAMATTUTUNNEISTA, se tuntuu uinailevan tai peräti heittäytyvän passiiviseen vastarintaan, jos hän alkaa hiukankin sovitella armon ja rakkauden sanoman saumakohtiin ikäänkuin tiivisteeksi syyttäviä sävyjä.

Siihen hän huomaa itsellään olevan pyrkimystä, kun väsymys erityisesti painaa ja sen painon päälle vielä lastautuu käytännön huolia ja niiden tuomaa pahaa mieltä.

Vielä hankalammaksi käy olo ja hennommaksi voima, jos hänelle itselleen syntyy mielihalu nousta pystympään, ryhdistäytyä ja antaa ihmisten lumoutuneiden katseiden kutitella itseään aamen-huutojen sateen keskellä. "

tässä tämä ketju

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8656153

• jatkoa2
        lainaus yhestä kirjoitti:

ketjusta!

"Kirjassa Mauno Saari: Saarnaaja, on Niilon omia päiväkirja merkintöjä.
        Niistä käy ilmi miten henki alkoi johdattaa häntä, kun hän Australiasta palattuaan alkoi toimia ihmeparantajana ja ihmeiden tekijänä.

Olen scannannut joitakin kohtia tästä kirjasta

http://p1.foorumi.info/vapaasana/viewtopic.php?t=20

Hämmästyttäviä sanoja, kannattaa lukea tarkkaan mitä hän sanoo!

Tässä muutamia rivejä;

"Hän havaitsee, että voiman ilmenemisessä on lainalaisuuksia, joiden kautta Jumala ilmeisesti tahtoo ohjata toimintaa tiettyyn suuntaan, ja joita lakeja noudattamalla hän pystyy jo jossain määrin säätelemään voimaa.

Mitä enemmän hän puhuu Pyhästä Hengestä, sen ominaisuuksista, arvovallasta ja kaikkivoipaisuudesta mitä enemmän hän antaa sisäänsä pakkautuvan säälin ihmisiä kohtaan purkautua oman persoonansa kautta rakastaviksi sanoiksi, mitä enemmän hän korostaa anteeksiantoa, sovitusta, Jeesuksen uhrautumisessa ilmenevää rajatonta rakkautta, sitä vahvemmin lämmin voima ottaa hänet kanavakseen.

VOIMA EI INNOSTU RAAMATTUTUNNEISTA, se tuntuu uinailevan tai peräti heittäytyvän passiiviseen vastarintaan, jos hän alkaa hiukankin sovitella armon ja rakkauden sanoman saumakohtiin ikäänkuin tiivisteeksi syyttäviä sävyjä.

Siihen hän huomaa itsellään olevan pyrkimystä, kun väsymys erityisesti painaa ja sen painon päälle vielä lastautuu käytännön huolia ja niiden tuomaa pahaa mieltä.

Vielä hankalammaksi käy olo ja hennommaksi voima, jos hänelle itselleen syntyy mielihalu nousta pystympään, ryhdistäytyä ja antaa ihmisten lumoutuneiden katseiden kutitella itseään aamen-huutojen sateen keskellä. "

tässä tämä ketju

http://keskustelu.suomi24.fi/node/8656153

Hän kirjoittaa näitä havaintojaan muistiinja miettii, että tälle kovuudella ja peloilla ihmisiä nuijivalle ajalle

Jumala haluaa saarnauttaa helpotusta, huojennusta, rakkautta, pelastusta ja terveyttä.

Syksyyn mennessä hän huomaa voivansa tekstittömien saarnojen lisäksi puhua itse asiassa lähes jokaisen "vanhan Niilon" käyttämän saarnan myös nyt: samat entiset raamatunkohdat ja aiheet vain hän en suussaan kääntyvät nurinpäin.

Sama Jumala josta hän ennen näki julman sinimustana piirtyvän profiilin, tulena palavat ja usein vihaa hehkuvat silrnät, se sama Jumala ottaa nyt ihmisiä kämmenelleen hyvin kärsivällisesti ja rauhoittavasti ja katselee heitä rakkauden välkkeen täyttämin silmin.Niilo on toisinaan pakahtumiseen saakka täynnä tämän uuden tunteen ja näyn ja oivalluksien tuottamaa iloa.
        Se ilo on varattu hänelle kokouksiin.

Niin on mennyt orastava kevät ja alkukesä joiden kuluessa elämän varjot vaihtuivat ihmeelliseen valoon ja hän tutki ensin arkaillen ja jarrutellen sisäisiä tapahtumiaan. Ja niin on mennyt sydänkesä ja syksy. Niiden aikana hän avasi mielensä ja suunsa ja alkoi viimein toimia vapaasti koko sillä energialla joka kestämättömän pitkältä tuntuneen synkkyyden ja tuon orastuksen aikana oli häneen kasautunut.

Liikkeellä on nyt kaikki se mikä satoi hänen sisälleen Australiassa ja hän ajaa näillä rattailla suitset valtoimenaan, pidättelemättä niin mahtavaa laukkaa et tei hän enää ehdi edes kuvitella hallitsevansa reittiä, suuntaa ja nopeutta.

Myrsky vie eikä se anna Niilolle aikaa hiljentyä, suunnitella, organisoida, rauhoittua tai levätä.

Mutta ei hän sitä pyydäkään, ei silloinkaan kun saarnan tai rukoilun aikana kokoushuoneet alkavat keikkua silmissä ja näkökenttää saartaa ylhäältä, alhaalta ja sivuilta musta reunus. Koko hänen tarmonsa ja kaikki hänen voimansa ovat nyt liikkeellä lähes paniikinomaisella kiireellä. Tuntuu kuin veri syöksyisi suonissa tavallista nopeammin ja ajatukset pursuisivat niin vilkkaina että ne kaatuilevat toistensa paälle. Hänellä on apunaan pitkä ja ankara kokemus. Niilo on saarnannut lähes sen ...

Tässä joitakin otteita hänen päiväkirjastaan s. 85

"Nyt hän sen tietää varmemmin kuin koskaan. Tämä usko ei ole peräisin hänen järjestään tai päätöksistään. Hän ei ole suggeroinut itseään, ei aivopessyt kiduttavia kysymyksiä pois päästään. Kun kaikki oli tyhjää, häneen vain tuli Jumalan läheisyys.

- Se vain tuli, Pyhä Henki vain tuli, hän puhelee Linnealle. He ovat kotona kaksin ja makaavat vieretysten selällään kevättalven yönä. Niilo sanoo ymmärtäneensä silloin, kun tuo hengen kaatosade alkoi ja sadetta jatkui ja jatkui, uudella tavalla myös Pyhän Hengen olemuksen. Nyt hän käsittää vasta miltä tuntuu olla kukkuroillaan tuota pyhyyttä ja mitä Raamattu tarkoittaa sanoessaan, että kun Pyhä Henki tulee, sen vastaanottajat saavat voiman.

- Minun sisällä on nyt niin paljon voimaa etten tiedä mitä tapahtuu. Minä en osaa mitenkään sitä edes selittää, siellä vain on voimaa joka tuntuu ihan selvästi. .. Ja sitä kuule on niin paljon että minä saatan tästä lentää katon läpi avaruuteen koska tahansa. . .

Niilo alkaa nauraa hiljakseen niin että silmät kyyneltyvät. - Minä en ole koskaan ennen tiennyt miten valtava Jumala on."

• lainaus kirjoitus

"Näin kuinka joitakin ihmisiä alkoi kaatua jonossa, enkä pitänyt sitä outona ilmiönä, sillä olinhan kaatunut lukemattomia kertoja eri julistajien kokouksissa.

Kun vuoroni tuli, lensin lattiaan, ja aivan kuin liimauduin sinne.En voinut kontrolloida käytöstäni ja peloissani aloin itkeä kovaäänisesti, niin että koko kirkkosalin väki kiinnitti minuun huomionsa.

Silloin Jalovaara kiirehti luokseni rukousjonostaan, ja siunaili minua sanoen, että lisää voimaa tulee pysy siellä vain!

Kun yritin päästä lattialta ylös, voima painoi minut alas Se oli agressiivinen henki, joka teki mitä tahtoi.

Lopulta pääsin kontaten paikalleni.

Tämän epämiellyttävän kokemuksen johdosta, aloin tutkia Raamattua päivittäin.
        Ymmärsin Jumalan Sanasta ettei tällainen kokemus voi olla Jumalan Hengen toimintaa.

Jälleen mietin, mitä voimaa tämä sitten on?

Raamattua yhä enemmän tutkittuani, tulin siihen tulokseen että Jalovaara toimi eksyttäjähengen vallassa."

tässä tämä ketju

http://keskustelu.suomi24.fi/node/5295613

• jatkoa3
        jatkoa2 kirjoitti:

Hän kirjoittaa näitä havaintojaan muistiinja miettii, että tälle kovuudella ja peloilla ihmisiä nuijivalle ajalle

Jumala haluaa saarnauttaa helpotusta, huojennusta, rakkautta, pelastusta ja terveyttä.

Syksyyn mennessä hän huomaa voivansa tekstittömien saarnojen lisäksi puhua itse asiassa lähes jokaisen "vanhan Niilon" käyttämän saarnan myös nyt: samat entiset raamatunkohdat ja aiheet vain hän en suussaan kääntyvät nurinpäin.

Sama Jumala josta hän ennen näki julman sinimustana piirtyvän profiilin, tulena palavat ja usein vihaa hehkuvat silrnät, se sama Jumala ottaa nyt ihmisiä kämmenelleen hyvin kärsivällisesti ja rauhoittavasti ja katselee heitä rakkauden välkkeen täyttämin silmin.Niilo on toisinaan pakahtumiseen saakka täynnä tämän uuden tunteen ja näyn ja oivalluksien tuottamaa iloa.
        Se ilo on varattu hänelle kokouksiin.

Niin on mennyt orastava kevät ja alkukesä joiden kuluessa elämän varjot vaihtuivat ihmeelliseen valoon ja hän tutki ensin arkaillen ja jarrutellen sisäisiä tapahtumiaan. Ja niin on mennyt sydänkesä ja syksy. Niiden aikana hän avasi mielensä ja suunsa ja alkoi viimein toimia vapaasti koko sillä energialla joka kestämättömän pitkältä tuntuneen synkkyyden ja tuon orastuksen aikana oli häneen kasautunut.

Liikkeellä on nyt kaikki se mikä satoi hänen sisälleen Australiassa ja hän ajaa näillä rattailla suitset valtoimenaan, pidättelemättä niin mahtavaa laukkaa et tei hän enää ehdi edes kuvitella hallitsevansa reittiä, suuntaa ja nopeutta.

Myrsky vie eikä se anna Niilolle aikaa hiljentyä, suunnitella, organisoida, rauhoittua tai levätä.

Mutta ei hän sitä pyydäkään, ei silloinkaan kun saarnan tai rukoilun aikana kokoushuoneet alkavat keikkua silmissä ja näkökenttää saartaa ylhäältä, alhaalta ja sivuilta musta reunus. Koko hänen tarmonsa ja kaikki hänen voimansa ovat nyt liikkeellä lähes paniikinomaisella kiireellä. Tuntuu kuin veri syöksyisi suonissa tavallista nopeammin ja ajatukset pursuisivat niin vilkkaina että ne kaatuilevat toistensa paälle. Hänellä on apunaan pitkä ja ankara kokemus. Niilo on saarnannut lähes sen ...

Tässä joitakin otteita hänen päiväkirjastaan s. 85

"Nyt hän sen tietää varmemmin kuin koskaan. Tämä usko ei ole peräisin hänen järjestään tai päätöksistään. Hän ei ole suggeroinut itseään, ei aivopessyt kiduttavia kysymyksiä pois päästään. Kun kaikki oli tyhjää, häneen vain tuli Jumalan läheisyys.

- Se vain tuli, Pyhä Henki vain tuli, hän puhelee Linnealle. He ovat kotona kaksin ja makaavat vieretysten selällään kevättalven yönä. Niilo sanoo ymmärtäneensä silloin, kun tuo hengen kaatosade alkoi ja sadetta jatkui ja jatkui, uudella tavalla myös Pyhän Hengen olemuksen. Nyt hän käsittää vasta miltä tuntuu olla kukkuroillaan tuota pyhyyttä ja mitä Raamattu tarkoittaa sanoessaan, että kun Pyhä Henki tulee, sen vastaanottajat saavat voiman.

- Minun sisällä on nyt niin paljon voimaa etten tiedä mitä tapahtuu. Minä en osaa mitenkään sitä edes selittää, siellä vain on voimaa joka tuntuu ihan selvästi. .. Ja sitä kuule on niin paljon että minä saatan tästä lentää katon läpi avaruuteen koska tahansa. . .

Niilo alkaa nauraa hiljakseen niin että silmät kyyneltyvät. - Minä en ole koskaan ennen tiennyt miten valtava Jumala on."

"Syksyyn mennessä hän huomaa voivansa tekstittömien saarnojen lisäksi puhua itse asiassa lähes jokaisen "vanhan Niilon" käyttämän saarnan myös nyt: samat entiset raamatunkohdat ja aiheet vain hän en suussaan kääntyvät nurinpäin"

Niilo Yli-Vainion aika 1977 - 1982

Väsynyt ja paljon sairastellut Niilo Yli-Vainio (1920-1982) matkusti Australiaan vuoden 1976 lopulla. Niilo Yli-Vainion palattua Suomeen, hän oli kuin TOINEN MIES.

Hänen aikaisemmin niin TULISET PARANNUSSAARNAT olivat vaihtuneet rakkaudelliseen julistukseen.

Niilo Yli-Vainion kokouksissa ihmiset alkoivat kokemaan outoja, he kaatuivat Yli-Vainion rukoillessa. Aikaisemmin tuollaista oli tapahtunut lähinnä Suomessa vierailleiden ulkomaalaisten julistajien kokouksissa, kuten Lorne Foxin ja Tommy Hicksin. Helluntaiseurakuntien jäsenmäärä kasvoi Yli-Vainion julkisen toiminnan aikana (1977–1981) noin 6000 hengellä.

lähde: http://fi.wikipedia.org/wiki/Suomen_Helluntaiherätyksen_historia

Helluntai herätys tuli Suomeen metodistipappi

Thomas Ball Barrattin (1862–1940) vierailujen vaikutuksesta ja kautta

Vuonna 1906 Los Angelesissa pidetyissä yhteiskristillisissä rukouskokouksissa koettiin helluntaipäivän tapaisia ilmiöitä. Uskovat alkoivat puhua kielillä, profetoivat ja saivat nähdä sairaiden parantuvan rukouksen kautta.

Tieto epätavallisista ilmiöitä levisi lehdistön kautta eri puolille, ja väkeä alkoi tulla seuraamaan alkanutta herätystä.

Yksi tapahtumapaikalle tulleista oli norjalainen metodistipappi Thomas Barrat.

Hänen mukanaan alkanut herätys tuli Norjaan ja muihin Pohjoismaihin. Aluksi helluntaikokemuksen saaneet eivät halunnet muodostaa uutta herätysliikettä. Ajan myötä he kuitenkin ajautuivat omien kirkkojensa ulkopuolelle huomatessaan, ettei uudistuksella silloin ollut tilaa vanhoissa kirkoissa ja herätysliikkeissä. Uuden hengellisen kokemuksen saaneita alettiin helluntai-ilmiöiden perusteella kutsua helluntailaisiksi (Pentecostals).

Suomeen helluntaiherätys tuli vuonna 1911, jolloin norjalainen metodistipastori T.B. Barratt vieraili ensi kerran maassamme ja antoi opetusta Pyhän Hengen toiminnasta.

helluntaiherätyksen juuret ulottuvat 1700- ja 1800-lukujen suuriin herätysliikkeisiin Euroopassa ja Yhdysvalloissa. Hengellistä heräämistä ja sen jälkeistä pyhitystä opettaneissa liikkeissä syntyi 1900-luvun alussa voimakas hengellinen etsintä.

Kristillisyyden ilottomuus ja kaavamaisuus ei tyydyttänyt hengellisesti heränneitä ihmisiä, vaan he alkoivat odottaa samantapaista iloa ja voimaa kuin opetuslapset olivat kokeneet helluntaipäivänä Jerusalemissa.

• lainaus kirjoitus
        jatkoa 3 kirjoitti:

Harhautuva "hengellisyys"

Kristikunnassa on tapahtunut selkeitä muutoksia viimeisen sukupolven aikana. On tapahtunut siirtyminen vanhurskaasta elämästä ns. "hengelliseen" elämään.

Usko ei enää johda vanhurskaaseen elämään, vaan oman hengellisyyden rakentamiseen.

Tämä hengellinen elämä koetaan tänään tärkeämpänä kuin Jeesuksen mieli.

Onko tämä hengellinen elämä sitten todellista hengellisyyttä?
        on jo aivan eri asia. Vai onko se sitä Jumalalta varastettua hengellisyyttä, minkä Jeesus hylkäsi?

Menneiden aikojen pyhien elämä Jeesuksessa on korvattu nykyaikaisella elämällä Pyhässä Hengessä.

Ennen tämä koettiin samaksi asiaksi. Nykyään kuitenkin Pyhästä Hengestä etsitään jotakin sellaista, mitä yksin Jeesuksesta ei "saada irti".

Siksi ristin heikkous on jätetty ja menty etsimään hengellisiä
        "ylösnousemuksen" voimia.

Muutokset ovat jo niin selviä ja voimakkaita, että klassilliseen kristinuskoon
        verrattuna voi puhua uudesta uskosta ja toisesta evankeliumista.

Me harhaudumme, jos me etsimme hengellistä elämää, mutta ohitamme vanhurskaan elämän Jeesuksen mielenlaadussa!

Tässä Filippiläiskirjeen toisessa luvussa Jeesus osoittaa meille kuitenkin sen tien, jossa myös hengellinen elämä löytyy Jumalan aivoitusten mukaisena ja yltäkylläisenä.

Mutta vain antamalla sen mennä ja etsimällä ihmiseksi tulemisen merkillistä salaisuutta! Eikö juuri tämä ole ristinsä ottamista ja Jeesuksen seuraamista?

"Markku Koivisto, jota lainataan oheissa pätkässä Kristityn foorumilta:

Synnittömyys opista

Miksi synti ”riippuu” minussa?

Lyhyt kommentaari Room.7:13-25

On ajattelua, että risti on ikään kuin välietappi, tai pikemminkin pakollinen alku jollekin erityisemmälle, johon uskovan tulee päästä. Ristiltä tulee jatkaa eteenpäin. ”Olen vain armahdettu syntinen” –ajattelu kuuluu paikalleen jähmettyneelle vanhanaikaiselle kristitylle.

Uusi viini ei sovi vanhoihin leileihin, opetetaan. Uuden viinin kristityn tavoite on vallata maailma ja siihen valmistavat ns. Pyhän Hengen voiman ja Jumalan läsnäolon kokemukset, joita tulee tavoitella.

HUOM!

Näillä tarkoitan lukuisia, erilaisia ja erityisinä pidettyjä kokemuksia ja ilmiöitä aikamme kristillisessä kentässä: voimakkaita ruumiillisia kokemuksia kokoustilanteessa ja tunne-elämän vaikutuksia, jotka tulkitaan merkeiksi Jumalan läsnäolosta. Näistä kokemuksista saattaa tulla uskonelämän sisältö ja niihin pyritään etsiytymällä kokouksiin joissa puhujien tiedetään ohjaavan ihmisiä siihen suuntaan.

----------------------------------------------------------------

Roomalaiskirjeen 7 luku on ongelma monille aikamme uuden viinin raamatunopettajille, joiden mukaan synti ei enää riipu uskoon tulleessa.

Ihmisen kaksijakoista tilaa ei haluta täysin nähdä ja siihen on hyvä syy. Nimittäin: ilman Paavalin Roomalaiskirjeessä kuvaamaa todellista uskonkokemusta itsestä, on helpompaa edetä ristiltä edemmäs, korostamaan muita näkemyksiä Jumalan läsnäolosta ja uskontiestä, joka ei saa jäädä "vain" ristille.

Esimerkkinä lainaus tunnetun suomalaisen ”uuden aallon” herätysjohtajan opetuksesta:

”Synti Riippui Minussa Kiinni– Nyt Olen Erillinen.” (Otsikko).

”Ennen uskoontuloa, synti riippuu minussa kiinni. Sen varassa minä usein olen ja se kannattelee jotenkin minua elämässä kiinni (kuin tuoli ja sen päällä istuva olisivat yhtä). Jeesuksen pelastustyön kautta se (tuoli) ei ole enää osa minua. Kun minä tulen uskoon, minä jätän sen (voin lähteä kävelemään ja tuoli jää paikoilleen). Siinä on synti. Minä olen erillinen siitä.

Puhdista minut! Sinä olet erillinen siitä, mikä sinua vaivaa, mikä sinua kietoo. Joskus ’istahdan’ taas uudelleen syntiin, mutta silloin pyydän: ’Jeesus, sinun veresi tähden, puhdista minut!’” (Markku Koivisto, Nokia Missio, Kristityn kehityskertomus 19.2.2006 - Alleviivaus ja suluissa oleva JA).

Markku Koiviston ja muiden Uskonliikkeen opettajien Raamatun vastainen ihmiskuva (vain uuden luomuksen todellisuus, vanhaa ei ole enää ollenkaan) teettää karismaattisissa piireissä entistä suurempia lankeemuksia ja kohuja. Näitä on Suomessa, Eestissä, Amerikassa ja kaikkialla. Ja ne lisääntyvät, koska eksynyt äärikarismaattinen liike (joka odottaa Valtateologian (Cindy Jacobs etc.) povaamaa maailmanlaajuista herätystä) onkin itseasiassa valmistamassa antikristuksen tuloa."

• tässä muutama
        ......... kirjoitti:

Juudaan kirjeestä

parannusta synnistä.

hyvä keskustelu!

1.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/11038689

2.

http://keskustelu.suomi24.fi/node/10685442

• helluntalaisuus
      • ...

...

• ????

Ei löytynyt.

• ulos kutsu!

Johanneksen ilmestyksestä

Luku 18:4

4. Minä kuulin toisen äänen taivaasta sanovan: Lähtekää ulos siitä, te minun kansani ettette tulisi sen synteihin osalliseksi ja saisi tekin kärsiä sen vitsauksista.

• yksinkirkossa

Suomessa ei taida olla seurakuntaa, ei ainakaan asuin paikkakunnallani, jossa tuntisi olevansa hyväksytty ja syntyisi uskovien yhteys. Olen käynyt helluntaiseurakunnassa, yksin sain olla aina, ei kukaan puhunut mitään vaikka itse yritin lähestyä ja tutustua heihin, sama oli cityseurakunnassa ja samoin myös luterilaisessa, kuulun luterilaiseen seurakuntaan ja käyn sunnuntaisin siellä mutta ei siellä ole uskovien yhteyttä, suurin osa sieltä lähtee kotiinsa juttelematta kenenkään kanssa, ei minkäänlaista huomiota edes katseella toisiin kirkossa kävijöihin, turha yrittää saada kontaktia. Amen.

• Sepä Se

En miäkään kuulu mihinkään kirkkoon. HelluntaiSRK:sta erosin 18v ku tajusin että nuo kaste ym seurakuntaanliittymispainotukset tuntuivat vähän omituisilta. Näinä päivinä olen ajatellut myös oman herätysliikkeeni perustamista.

• ---

Eli haluat olla oman lahkosi lahkopomo. Sitähän tuo tarkoittaa? Onhan se toisaalta houkuttelevaa, ajatus siitä että on valtaa, vaikka vain pienen ihmisjoukon keskuudessa. Noinhan kaikki lahkot ovat alkunsa saaneet. Sinä tietenkin väität olevasi poikkeus ja oman tulevan "herätysliikkeesi" olevan hyvä ja viaton. Oikealla asialla :D

• Sepä Se

Ja lisätäkseni vielä ettei joillekin tule epäselvyyksiä, en ole kuulunut H:srkn lapsesta vaan minut liitettiin kasteen yhteydessä.

• tuhat ja yksi

"Ja lisätäkseni vielä ettei joillekin tule epäselvyyksiä, en ole kuulunut H:srkn lapsesta vaan minut liitettiin kasteen yhteydessä."

Joo eli olet joutunut uudestisyntymisharhaopin pauloihin.
        Kun perustaa oman seurakunnan niin silloin saa pitää keräämänsä varat itse , on kuin yksityisyrittäjä harmaantalouden piirissä.
        Mikäpäs sen tuottavampaa on kuin myydä tyhjää kalliista hinnasta ja olla pyramiidihuijauksen huipulla , näinhän tuo kristinusko on jakaantunut tuhansiksi ja taas tuhansiksi eri lahkoiksi ja kuitenkin kaikilla on se perusvalhe levitettävänään.

Raamattu kertoo juutalaiselle kansalle lähtekää BABYLONIASTA , ja ajankohta on n, 2500 vuotta sitten, helluntailiike on tuollakin Raamatunkohdalla kalastanut joukoikseen petettyjä sieluja kaikkialta myös toisista uskonliikkeistä.

Sama milloin ja miten kastaa se on vain uskonnollinen riitti.

Kaikenlaiset poppaukot ovat saarnanneet Jeesuksentuloa varmassa uskossa ja ovat kaataneet kansaa , mutta aika on ohittanut heidän Jeesuksen pian tapahtuvan varman tulon , minkä valheen hengen sanansaattajia nuo helluntailiikkeenkin harhaiset sanansaattajat ovat olleet ja edelleenkin ovat ?

Ja nämä saman liikkeen heitä seuranneet , yrittävät painaa villaisella edellisten sukupolvien erheet , jotta muka nyt se Jeesus tempaiseekin !

Kuin homot kaapista tuli Nokialiikkeenkin entinen johtohahmo ja osoitti sen että hän oli paossa homoutta Jeesuksessa ja siitä huolimatta oli läsnä kaataja liikkeessä , siis mikä henki tahi oppi siinä sitten on ?

Moni rikollinenkin pakenee Jeesukseen ja on sitten niin pelastunutta jottei enää osaa hävetä tekemisiään ja on edelleenkin kova konna sisimmältään , mutta suuntaa kovuuden uuden valheen opettamiseen nomittäin Jeesus oppi on sokaissut todellisuuden tajun jos sitä koskaan on ollutkaan ,
        - ja herkkäyskoisia taas hassutetaan.

• vaihtanut

Minäkin sain tarpeekseni luterilaisen kirkon liberaaleista uudistuksista ja erosin. Olen aina ollut uskovainen ja rakastan kirkkoja. Liityin katoliseen kirkkoon ja nyt olen hyvin onnellinen.

Onhan meillä myös ortodoksinen kirkko ja Luthersäätiö. Kaikissa näissä on kunnolliset jumalanpalvelukset.

• koettua

Sama täällä, hiukan samanlainen tarina. Asia minkä olen kuitenkin huomannut on, että jossain elämäntilanteissa on tärkeää saada tukea muilta uskovilta ja tietty vastavuoroisesti olla tukemassa. Minulle seurakunnaksi riittää tällä hetkellä uskova puoliso ja uskovat vanhemmat. Jokaiselle uskovalle tulisi olla ainakin yksi uskova, jonka kanssa voi keskustella elävästä Jumalasta ainakin joskus. Pahan henkivaltojen on huomattavasti helpompaa saada yksinäisen vaeltajan elämä sekaisin tavalla tai toisella kuin että on edes yksi uskova antamassa ehkä tärkeitäkin neuvoja epätoivoisena hetkenä.

• tuhat ja yksi

Pidän hyvin olemattomana muutoksena siirtymistä toisesta kristinuskonopista toiseen.
        Samat oppikirjat , sama hymni askeleet vain vähän erilaiset.

• *´'*
        tuhat ja yksi kirjoitti:

Pidän hyvin olemattomana muutoksena siirtymistä toisesta kristinuskonopista toiseen.
        Samat oppikirjat , sama hymni askeleet vain vähän erilaiset.

"Sentähden, lähtekää pois heidän keskeltänsä ja erotkaa heistä, sanoo Herra..."

2 Kor 6:17

Jumalan Pyhä rangaistus tulee luopuneen ja sekoitetun hajaantuneen kristikansan ylitse.

Joka siitä sanoutuu irti, säästyy Jumalan käden kuritukselta.

Ketjusta on poistettu 11 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä siellä ABC on tapahtunut

Tavallista isompi operaatio näkyy olevan kyseessä.
      Alajärvi
      168
      6757
    2. Kuvaile elämäsi naista

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      56
      2058
    3. Klaukkalan onnettomuus 4.4

Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes
      Nurmijärvi
      50
      2055
    4. Ukraina ja Zelenskyn ylläpitämä sota tuhoaa Euroopan, ei Venäjä

Mutta tätä ei YLE eikä Helsingin Sanomat kerto.
      Maailman menoa
      352
      1190
    5. Kuvaile elämäsi miestä

Millainen hän on? Mikä tekee hänestä sinulle erityisen?
      Ikävä
      54
      1182
    6. Kolari Klaukkala

Kaksi teinityttö kuoli. Vastaantulijoille ei käynyt mitenkään. Mikä auto ja malli telineillä oli entä se toinen auto? Se
      Nurmijärvi
      57
      1174
    7. Ooo! Kaija Koo saa kesämökille öky-rempan:jättimäinen terde, poreallas... Katso ennen-jälkeen kuvat!

Wow, nyt on Kaija Koon mökkipihalla kyllä iso muutos! Miltä näyttää, haluaisitko omalle mökillesi vaikkapa samanlaisen l
      Kesämökki
      14
      1061
    8. Olisinpa jo siellä, otatkohan minut vastaan

Olisitpa lähelläni ja antaisit minun maalata sinulle kuvaa siitä kaikesta ikävästä, tuskasta, epävarmuudesta ja mieleni
      Ikävä
      79
      950
    9. Kevyt on olo

Tiedättekö, että olo kevenee kummasti, kun päästää turhista asioista tai ihmisistä irti! Tämä on hyvä näin <3
      Ikävä
      84
      938
    10. Toivoisin, että lähentyisit kanssani

Tänään koin, että välillämme oli enemmän. Kummatkin katsoivat pidempään kuin tavallisesti toista silmiin. En tiedä mistä
      Ikävä
      14
      927
    Aihe