Päivän Kotimaassa Rebekka Naatus kertoo, että häntä yritetään vaentaa jo kirkonkin puolelta. Onko SRK uhkaillut kirkkoa taas jollain, että Naatus saataisiin vaiennettua?
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/9990-toivottiin-etta-pidan-turpani-kiinni
Kirkkokin vaientaa Naatusta SRK:n pelossa.
32
909
Vastaukset
- Aikuisuutta kohti R.
Rebekalla on paha olla! Kirkkokin alkaa kyllästyä. Rebekka sinulle tiedoksi: Mediassa on monia mahdollisuuksia tulla kuulluksi, mutta jätä kristityt rauhaan. Sinä saat olla omine mielipitenesi mukana kirjoittelemassa ja sanailemassa, mutta etsi sellainen foorumi, jonne sinun ajatuksesi kuuluvat. SETA on yksi.
Anna jokaiselle ihmiselle uskomisen rauha ja puhu pahasta olostasi siellä, missä on sinun maailmankatsomuksesi sisäistäneitä ihmisiä. Toivotan siunausta.- Varmasti sairas?
Juuri niin. Jokaisella, joka ei usko SRK:hon, on paha olla. Näin on seuroissa aina saarnattu ja siihen uskomme, sillä puhujille on annettu valta puhua jumalan suulla!
Tämän olemme kertoneet kirkollekin, että vaientaisivat sen Naatuksen ja mielellään laittaisivat pakkohoitoon, sillä jokainen joka ei SRK:n sääntöjä noudata, on mielisairas. - Virta kääntyy
Kysymys Aikuisuutta kohti R. lle. Miksi kristityt pitäisi jättää rauhaan? Miksi kristittyjä ei saisi käännyttää totuuteen? Eikö juuri kristinuskoa ole levitetty valheilla, henkisellä väkivallalla, pakottamalla, väkivallalla, sorrolla, lasten riistolla vanhemmiltaan eli mitä julmimmin keinoin. Tähän on päästy muutaman tuhannen vuoden aikana. Nyt kristiusko sortuu muutamassa vuosikymmenessä ja syynä on vapaa tiedonkulku jota tämäkin palsta edustaa. Ei valheita, pakottamista, väkivaltaa tai taloudellista painostusta. Eikö asiat olekin hyvin?
- SRK vihaa Naatusta.
Meidän kaikkien kannattaa muistaa kuitenkin se, miksi Rebekka Naatus alunperin joutui SRK:n "kirkonkiroukseen". Naatus ilmoitti julkisesti, ettei hän hyväksy vl-lastenraiskaamista siihen liittyvine sairaine salaamis- ja vaientamisoppeineen.
Tästä SRK on edelleen Rebekalle hyvin, hyvin vihainen! - Aikuisuutta kohti
Tulipa kielteistä palautetta - aivan oikein. En tarkoitan R:n pahalla ololla SRK:n toimintojen aiheuttamaa ahdistusta, vaan hänen kirjoitustensa uusia kohteita. Ei kukaan ihminen halua tulla syrjityksi mielipiteittensä takia. Haluan vain yksinkertaisesti rohkaista Rebekkaa elämään mielenrauhassa. Älkää ystävät ajatelko, että ihminen on sairas, jos hänen ajatuksensa poikkeavat sinun mielipiteistäsi.
Rebekka on nyt vain niin tavattoman paljon kirjoitellut sellaista, joka ei vain tyydytä lukijoita. En odota, että saisin plus-pisteitä näistäkään kommenteista, mutta kääntäkäämme katseemme jouluun ja annetaan rauhan jatkua joulunkin jälkeen - kaikille, yksinäisillekin antoisaa joulua. Lämpimästi nimimerkki: "Aikuisuutta kohti." - Aikuisuutta kohti R.
SRK vihaa Naatusta. kirjoitti:
Meidän kaikkien kannattaa muistaa kuitenkin se, miksi Rebekka Naatus alunperin joutui SRK:n "kirkonkiroukseen". Naatus ilmoitti julkisesti, ettei hän hyväksy vl-lastenraiskaamista siihen liittyvine sairaine salaamis- ja vaientamisoppeineen.
Tästä SRK on edelleen Rebekalle hyvin, hyvin vihainen!"Aikuisuutta kohti"-nimimerkki vastaa. Rebekka taisteli muiden mukana pf:ää vastaan. Taistelu jatkuu uskovaisten keskuuudessa - ihmisten keskuudessa. Kysymys on erittäin vakavasta rikoksesta. Vastaan muuhun osaan toisessa vastauksessani. Monet ovat ahdistuneet ja nk. vl-läisten otsassa on merkki, jonka tahran aiheutti salailu, piilottelu ja väärin ymmärretty anteeksiantamus ja riipioppi. Tästä asiasta vielä kesksutellaan ja asia aukaistaa niin, ettei kukaan rikoksentekijä voi elää hymysuin seurapenkissä. Yhdestä seuratilaisuudesta, jonne tällainen pf-isä tulituomion jälkeen, hymysuin seurapenkkiin, noin puolet seuravieraista lähti pois ry:ltä. Eikö tämä kerro jotain.
Rebekalle toivon siunausta ja mahdollisuutta puhua asiansa ja kirjoittaa sinne, missä häntä kuullaan ja ymmärretään. Ei hän ole sairas enkä liene minäkään, mutta vertaistuki on tarpeen joskus kaikille. Joulurauhaa ja mielenrauhaa toivottaa -11-pisteen nimimerkki. Kysyt harmittaako noin huono tulos? Vastaan rehellisesti: harmittaa niin rutosti. - Lopettakaa se heti!
Aikuisuutta kohti R. kirjoitti:
"Aikuisuutta kohti"-nimimerkki vastaa. Rebekka taisteli muiden mukana pf:ää vastaan. Taistelu jatkuu uskovaisten keskuuudessa - ihmisten keskuudessa. Kysymys on erittäin vakavasta rikoksesta. Vastaan muuhun osaan toisessa vastauksessani. Monet ovat ahdistuneet ja nk. vl-läisten otsassa on merkki, jonka tahran aiheutti salailu, piilottelu ja väärin ymmärretty anteeksiantamus ja riipioppi. Tästä asiasta vielä kesksutellaan ja asia aukaistaa niin, ettei kukaan rikoksentekijä voi elää hymysuin seurapenkissä. Yhdestä seuratilaisuudesta, jonne tällainen pf-isä tulituomion jälkeen, hymysuin seurapenkkiin, noin puolet seuravieraista lähti pois ry:ltä. Eikö tämä kerro jotain.
Rebekalle toivon siunausta ja mahdollisuutta puhua asiansa ja kirjoittaa sinne, missä häntä kuullaan ja ymmärretään. Ei hän ole sairas enkä liene minäkään, mutta vertaistuki on tarpeen joskus kaikille. Joulurauhaa ja mielenrauhaa toivottaa -11-pisteen nimimerkki. Kysyt harmittaako noin huono tulos? Vastaan rehellisesti: harmittaa niin rutosti.Höpö höpö. SRK ei ole antanut piiruakaan periksi maallikoiden EHDOTTOMASTA rikosten rippisalailu-opista, joka tarkoittaa sitä, että rikosten salailu, uhrien vaientaminen, lastenpuolustajien vainoaminen ja muut sairaat oppinne jatkuvat edelleen.
SRK on Puheenjohtajansa johdolla ottanut kannan, että vl-uskovaisen tulee salailla myös sukukokouksissa ilmi tulleita lastenraiskaamisrikoksia, eli rippisalailupakko koskee kaikkia rikoksista tietäviä -olipa salaripistä kysymys tahi ei.
SRK on saarnannut Hännisen sulla kahden tyttärensä kahdeksan vuoden mittaisen raiskaamisen niin pieneksi synniksi, että siihen on jokainen vl-uskovainen sydämessään valmis. Sama mies on ivannut vl-lastenraiskaamisen uhrien kärsimystä vinoilemalla ettei enää uskalla halata omia tyttäriään koska joku tekee rikosilmoituksen.
Olavi Voittonen haukkui rikosilmoituksen tehneitä vl-lastenraiskaamisen uhreja "isänsä häpäisseiksi tyttäriksi" jne jne...
Koska "pedofilianvastainen taistelunne" tarkoittaa tätä, olkaa ystävällisiä ja lopettakaa se heti! - Johannansynti=totuus
"Aikuisuutta kohti"-nimimerkki vastaa. Rebekka taisteli muiden mukana pf:ää vastaan. Taistelu jatkuu uskovaisten keskuuudessa - ihmisten keskuudessa. Kysymys on erittäin vakavasta rikoksesta. Vastaan muuhun osaan toisessa vastauksessani. Monet ovat ahdistuneet ja nk. vl-läisten otsassa on merkki, jonka tahran aiheutti salailu, piilottelu ja väärin ymmärretty anteeksiantamus ja riipioppi. Tästä asiasta vielä kesksutellaan ja asia aukaistaa niin, ettei kukaan rikoksentekijä voi elää hymysuin seurapenkissä. Yhdestä seuratilaisuudesta, jonne tällainen pf-isä tulituomion jälkeen, hymysuin seurapenkkiin, noin puolet seuravieraista lähti pois ry:ltä. Eikö tämä kerro jotain.
Rebekalle toivon siunausta ja mahdollisuutta puhua asiansa ja kirjoittaa sinne, missä häntä kuullaan ja ymmärretään. Ei hän ole sairas enkä liene minäkään, mutta vertaistuki on tarpeen joskus kaikille. Joulurauhaa ja mielenrauhaa toivottaa -11-pisteen nimimerkki. Kysyt harmittaako noin huono tulos? Vastaan rehellisesti: harmittaa niin rutosti.Saitte neljän vuoden mittaisen erittäin ankaran ja hävyttämän painostamisen tuloksena savustettua Johanna Hurtiginkin pihalle yhteisöstänne. Jos tätäkin nimitetään "pedofilianvastaiseksi taisteluksi", olkaa niin ystävällisiä, ettette taistelisi pedofiliaa vastaan yhtään enempää, kiitos.
- pääoppi
Johannansynti=totuus kirjoitti:
Saitte neljän vuoden mittaisen erittäin ankaran ja hävyttämän painostamisen tuloksena savustettua Johanna Hurtiginkin pihalle yhteisöstänne. Jos tätäkin nimitetään "pedofilianvastaiseksi taisteluksi", olkaa niin ystävällisiä, ettette taistelisi pedofiliaa vastaan yhtään enempää, kiitos.
suuri kysymysmerkki
- Aikuisuutta kohti R.
Nimimerkki "Aikuisuutta kohti R." vastaa itse; siis minä vastaan. Olen pahoittanut anteeksiantamattomasti Rebekka Naatusta kehottamalla häntä kirjoittelemaan SETA:aan. Mehän tiedämme, minkä järjestön kirjainlyhenne seon. Muutin kirjainlyhenteen pienikirjaimiseksi seta (seuraava etappi takaisin arvoon/armoon).
Olen itse ollut kauhuissani kaikista vihapuheista ja takinkäännöksistä, lapsiuhreista, pf:stä jne. Nyt lankesin itse siihen, mistä olen ollut harmistunut.
Tämä on minun viimeinen kirjoitukseni tällä palstalla. Voin vakuuttaa, ettei mikään nimimerkki koske minua. En myöskään enää lue tätä palstaa.
Siunausta ja jouluiloa. Tämä kirjoitusretkeni tällä foorumilla opetti minua katsomaan lähimmäisiä yhä enemmän Laupiaan Samarialaisen tekojen kautta.
Koskaan en pysty lähellekään Hänen esimerkkiään noudattamaan.
Muistan äiti Teresan lausuneen, että jos voimme auttaa yhtäkin ihmistä, olemme tehneeet voitamme.
Itse en nyt auttanut Rebekkaa, joten tein väärin. Pyydän anteeksi.
Tervehtii "Aikuisuutta kohti R." - Hyvää jatkoa sinulle
Nimimerkki "Aikuisuutta kohti R." vastaa itse; siis minä vastaan. Olen pahoittanut anteeksiantamattomasti Rebekka Naatusta kehottamalla häntä kirjoittelemaan SETA:aan. Mehän tiedämme, minkä järjestön kirjainlyhenne seon. Muutin kirjainlyhenteen pienikirjaimiseksi seta (seuraava etappi takaisin arvoon/armoon).
Olen itse ollut kauhuissani kaikista vihapuheista ja takinkäännöksistä, lapsiuhreista, pf:stä jne. Nyt lankesin itse siihen, mistä olen ollut harmistunut.
Tämä on minun viimeinen kirjoitukseni tällä palstalla. Voin vakuuttaa, ettei mikään nimimerkki koske minua. En myöskään enää lue tätä palstaa.
Siunausta ja jouluiloa. Tämä kirjoitusretkeni tällä foorumilla opetti minua katsomaan lähimmäisiä yhä enemmän Laupiaan Samarialaisen tekojen kautta.
Koskaan en pysty lähellekään Hänen esimerkkiään noudattamaan.
Muistan äiti Teresan lausuneen, että jos voimme auttaa yhtäkin ihmistä, olemme tehneeet voitamme.
Itse en nyt auttanut Rebekkaa, joten tein väärin. Pyydän anteeksi.
Tervehtii "Aikuisuutta kohti R.""Tämä kirjoitusretkeni tällä foorumilla opetti minua katsomaan lähimmäisiä yhä enemmän Laupiaan Samarialaisen tekojen kautta."
Retkesi ei sitten ole ollut tyhjä. - Tunto tarkkana
Virta kääntyy kirjoitti:
Kysymys Aikuisuutta kohti R. lle. Miksi kristityt pitäisi jättää rauhaan? Miksi kristittyjä ei saisi käännyttää totuuteen? Eikö juuri kristinuskoa ole levitetty valheilla, henkisellä väkivallalla, pakottamalla, väkivallalla, sorrolla, lasten riistolla vanhemmiltaan eli mitä julmimmin keinoin. Tähän on päästy muutaman tuhannen vuoden aikana. Nyt kristiusko sortuu muutamassa vuosikymmenessä ja syynä on vapaa tiedonkulku jota tämäkin palsta edustaa. Ei valheita, pakottamista, väkivaltaa tai taloudellista painostusta. Eikö asiat olekin hyvin?
Totta. Kristinusko tarvitsee kasvojen pesun ja uudistumisen.
Eikä se tarkoita ns. fundamentalististen totuuksien palvontaa,
joille sydäntä ja omaatuntoa tärkeämpää on mekaaninen uskominen sana sanasta vuosituhansia sitten kirjoitettuun tekstiin ja sen uskominen Jumalan ehdottomaksi totuudeksi ilman omakohtaista tutkiskelua ja omantunnon kuuntelua ja Jumalan äänen kunnioitusta omassa sielussa.
Kristinuskon vääristymistä kirjoittaminen ja epäily kaikkia "totuuksia" kohtaan on tarpeellista. Mikään ei voi puhdistua ilman että tutkitaan omaa sydäntä ja sielua, ja uskon oppeja.
Kristinusko on pohjimmiltaan Jumalan työtä, ja voi löytää Jumalan lahjoittaman aarteen ihmiselle sen kautta, mutta ihmisen rakentamia harhoja täytyy välillä karsia. - Naiiville:
Rebekalle toivon siunausta ja mahdollisuutta puhua asiansa ja kirjoittaa sinne, missä häntä kuullaan ja ymmärretään. Ei hän ole sairas enkä liene minäkään, mutta vertaistuki on tarpeen joskus kaikille. Joulurauhaa ja mielenrauhaa toivottaa -11-pisteen nimimerkki. Kysyt harmittaako noin huono tulos? Vastaan rehellisesti: harmittaa niin rutosti."-11-pisteen nimimerkki. Kysyt harmittaako noin huono tulos? Vastaan rehellisesti: harmittaa niin rutosti."
En ole miinustesi takana, mutta voin kokemuksesta kertoa, että yksikin ihminen voi saada aikaan ne 11 miinusta. Jos laskuri näyttä ottavan monta kertaa peräjälkeen klikatut plussat ja miinukset, joskus ei. - Valehtelet ****
Virta kääntyy kirjoitti:
Nimimerkille "Virta kääntyy": valehtelet.
Olet valmis panettelemaan sellaisia ihmisiä, jotka ovat eri mieltä kanssasi joistakin asioista, ts. valehtelemaan heistä. Esim. jos pitää Raamatun mukaisesti homosuhteita syntinä, olet valmis panettelemaan tällaista ihmistä. Eikä se pelkkään valmiuteen, vaan myös käytännössä panettelet, valehtelet ja annat vääriä todistuksia.
- Omon
Srk:n tarina alkaa olla lopussa. Nuori sukupolvi nousee ja hiljalleen nämä ukonrahjukset jäävät vähemmistöön. Kunhan laskevat matkasauvansa niin alkaa ilma puhdistumaan ja joskus Srk voi jopa pyytää anteeksi hoitokokouksiakin, kunhan sinne pääsee ensimmäiset naiset mukaan. Rebekka ei vie kenenkään uskonrauhaa, jos jostakin näin tuntuu niin sitä rauhaa ei ole ollutkaan. Miesten pitää alkaa pikkuhiljaa totuttautumaan että naisillakin on oma sanansa sanottavana hengellisiin asioihin ja tietysti myös maallisiin.
- SRK pelkää naisia.
Olavi Voittonen sanoi SRK:n johtokunnan olevan "apostolinen kokous" ja siksi siellä ei voi olla naisia. Voittonen ja muut apostolit kyllä osaavat päättää esimerkiksi rikosten ehdottomasta rippisalailu-opista ilman yhdenkään naisen apua.
Miehet joutuisivat vielä luopumaan näistä sairaista opeistaan jos naiset saisivat olla mukana päätöksenteossa!
- valheita kerrot
Miksi avaaja valehtelet ja kerrot vähintäänkin muunnettua totuutta.
Kirkon toiminnan eli paheksumisen ja vaientamisen takana ei ole SRK vaan kirkon vapaamielinen siipi. Kyse on kirkon tavallisesta sisäisestä puheesta, jolla ei ole mitään tekemistä vanhoillislestadiolaisuuden kanssa.
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/9818-tuomiorovasti-cheerleadereista-mielenkiinto-keskittyy-makkarajonoon
Innokas Kärppä-fani, Oulun tuomiorovasti Matti Pikkarainen pitää Oulun seurakuntayhtymän tiedottajan Rebekka Naatuksen cheerleader-blogikirjoitusta yliampuvana moralisointina.
ja kirjoittelu jatkuu vielä näin:
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/9854-tuomiorovasti-keskustelee-cheerleader-blogin-kirjoittaneen-kanssa
Tuomiorovasti keskustelee cheerleader-blogin kirjoittaneen kanssa
Johannes Ijäs
28.11.2012 17:25
PikkarainenMOulun tuomiorovasti Matti Pikkarainen aikoo käydä keskustelun Oulun seurakuntayhtymän tiedottajan Rebekka Naatuksen kanssa tämän kirjoittamasta paljon kohua herättäneestä cheerleading-blogikirjoituksesta.
- Keskustelu sinänsä on ihan ok, mutta kyse on keskustelun tavasta. Nämä cheerleader-toimintaa harrastavat loukkaantuivat hyvinkin verisesti ja lähettivät Kalevalle pitkän kirjoituksen. Naatuksen blogikirjoituksessa annettiin asiantuntemattomasti cheerleadingille hyvin voimakkaan seksuaaliväritteinen sisältö. Se on tietysti ajan henki, kaikki pyritään näkemään sen silmälasin läpi. Tässä ei sinänsä ole minun puolelta tarkoitus nostaa sormea pystyyn ja sanoa kellekään, että hyi hyi, mutta ei meillä ole tarvetta myöskään olla besserwissereitä ja seksualisoida kaikkia asioita, innokkaana Kärppä-jääkiekkojoukkueen fanina tunnettu Pikkarainen sanoo.
Naatus kirjoitti näin:
http://www.kotimaa24.fi/uutiset/kotimaa/9814-kirkon-tiedottajan-cheerleader-kirjoitus-kuumensi-nettikeskustelijat
Naatuksen mukaan cheerleadereiden tarkoituksena on sulostuttaa jääkiekko-ottelujen tunnelmaa ”tarjoamalla heteromiehille pyllyä ja tissiä kiivaiden kaukalosessioiden välipaloina”.
”Cheerleading-toiminta näyttää missä on naisen paikka, kun mies pelaa. Se on käytävällä pyllynheilutuksessa viuhka kädessä”, Naatus lataa. Kaleva teki kirjoituksesta uutisen, jonka alle on kertynyt jo toista sataa kommenttia.
”Naisen tehtävä on näyttää hyvältä. Kyllä pojat pelaa”, toteaa nimimerkki Audimies uutisen kommenttiosiossa. ”Timppa” puolestaan katsoo, että ”jeesustelijat voivat omissa piireissään pitää huolen, että ei vahingossakaan liikaa ihoa vilahda”. Nimimerkki Ihmettelijä pohtii onko cheerleader-toiminnassa lainkaan kyse tasa-arvosta.- Mikä sulla mättää?
Mikä vika on heteroseksuaalisuudessa?
Entä muissa seksuaalisuuntautuneisuuksissa? - hajanaisia ajatuksia
Mikä sulla mättää? kirjoitti:
Entä muissa seksuaalisuuntautuneisuuksissa?Tunnetusti vl:t ai halua/pysty keskustelemaan näistä asioista. Srk on heillä jumalan sanaa eikä mikään raamattu. Monet vl:t pelkää sanoa yhtään mitään mitään mistään asiasta koska silloin joutuisi silmätikuksi seuroisssa ym. tilaisuuksissa. Kaikki pysyttelevät kuin pissi sukassa. Kollektiivinen hyväksyntä menee henkilökohtaisen uskon edelle. Toivoisin voivani sanoa että itse olette osanne valinneet, mutta niinhän asia ei ole.
- 19x10
- Osuipa Naatus naulan kantaan!
- Onhan se hyvä miettiä "että minkälaiset ulostulot tukevat linjauksia,"
- Onhan se hyvin vaarallista jos "seurakunnan edustaja voi puhua ilman, että sitä liitettäisiin taustayhteisöön" tai jopa kristillisiin arvoihin/ moraaliin.
- Vaikuttaa ihan siltä, että seurakunnan edustajien on parempi keskittyä PELAAMISEEN - - VL-uskonnon taakka
hajanaisia ajatuksia kirjoitti:
Tunnetusti vl:t ai halua/pysty keskustelemaan näistä asioista. Srk on heillä jumalan sanaa eikä mikään raamattu. Monet vl:t pelkää sanoa yhtään mitään mitään mistään asiasta koska silloin joutuisi silmätikuksi seuroisssa ym. tilaisuuksissa. Kaikki pysyttelevät kuin pissi sukassa. Kollektiivinen hyväksyntä menee henkilökohtaisen uskon edelle. Toivoisin voivani sanoa että itse olette osanne valinneet, mutta niinhän asia ei ole.
Kun syntyy vl-jumalan valtakuntaan, saa syntymälahjakseen suuren pahan. Joko hyväksyt kaikki opit tai menet helevettiin. Tottakai tämä asetelma aiheuttaa loppuiän traumoja.
- Antaa kukkien kukkia
19x10 kirjoitti:
- Osuipa Naatus naulan kantaan!
- Onhan se hyvä miettiä "että minkälaiset ulostulot tukevat linjauksia,"
- Onhan se hyvin vaarallista jos "seurakunnan edustaja voi puhua ilman, että sitä liitettäisiin taustayhteisöön" tai jopa kristillisiin arvoihin/ moraaliin.
- Vaikuttaa ihan siltä, että seurakunnan edustajien on parempi keskittyä PELAAMISEEN -Kyllä kirkko on moniääninen, mutta SRK valvoo jopa ulospotkimieen tekemisiä. Mitä ihmettä se enää Oulun Vanhojen Miesten elämään vaikuttaa jos Rebekka ei enää tuomitse homoseksuaaleja helevettiin?
- kaukaa katsova
hajanaisia ajatuksia kirjoitti:
Tunnetusti vl:t ai halua/pysty keskustelemaan näistä asioista. Srk on heillä jumalan sanaa eikä mikään raamattu. Monet vl:t pelkää sanoa yhtään mitään mitään mistään asiasta koska silloin joutuisi silmätikuksi seuroisssa ym. tilaisuuksissa. Kaikki pysyttelevät kuin pissi sukassa. Kollektiivinen hyväksyntä menee henkilökohtaisen uskon edelle. Toivoisin voivani sanoa että itse olette osanne valinneet, mutta niinhän asia ei ole.
hajanaisia ajatuksia 14.12.2012 20:08:lle
täältä kaukaa, asioita paremmin tuntematta, esitän kysymyksen Sinulle:
Mikä osapuoli aloittajan kirjoituksessa on:...vl:t ai halua/pysty keskustelemaan näistä asioista. ... ja ...Kaikki pysyttelevät kuin pissi sukassa. ...
Jääkiekkoilijat? Jäätanssi tytöt? Läänin rovasti? Kaleva? Kotimaa24? R.Naatus?Kirkko?
Eli mikä tai kuka taho tässä on vl:lää? - etkö osaa lukea
Mikä sulla mättää? kirjoitti:
Entä muissa seksuaalisuuntautuneisuuksissa?Miksi kirjoitat mikä mättää jos toteaa että lehtikirjoitelussa ei ollut kyse ollenkaan vanhoillislestadiolaisuudesta.
- Vastaa, poika.
etkö osaa lukea kirjoitti:
Miksi kirjoitat mikä mättää jos toteaa että lehtikirjoitelussa ei ollut kyse ollenkaan vanhoillislestadiolaisuudesta.
Hyväksytkö siis homoseksuaalit?
Montako vl-homoseksuaalia tunnet?
Kuinka he ovat seksuaalisuuntaumisensa tuoneet esille?
Oletteko vieneet heitä "saunan taakse" tai muuten ilmaisseet hyväksyntäänne? - olet ennakkoluuloine
Vastaa, poika. kirjoitti:
Hyväksytkö siis homoseksuaalit?
Montako vl-homoseksuaalia tunnet?
Kuinka he ovat seksuaalisuuntaumisensa tuoneet esille?
Oletteko vieneet heitä "saunan taakse" tai muuten ilmaisseet hyväksyntäänne?Olen nainen. Tunnen heitä jopa entisiä vanhoillislestadiolaisia sellaisia, enkä ole kuullut katkeraa puhetta. Olet omien ennakkoluulojesi vanki.
Oletat muuta kuin mitä tosiasioina lukee, oletat muuta kotimaa24 palstan teksteistä kerrotaan tapahtumista ja oletat muuta minusta. - Saunan taakse vaan?
olet ennakkoluuloine kirjoitti:
Olen nainen. Tunnen heitä jopa entisiä vanhoillislestadiolaisia sellaisia, enkä ole kuullut katkeraa puhetta. Olet omien ennakkoluulojesi vanki.
Oletat muuta kuin mitä tosiasioina lukee, oletat muuta kotimaa24 palstan teksteistä kerrotaan tapahtumista ja oletat muuta minusta.Montako vl-uskovaista homoseksuaalia sis tunnet?
Tiedän, ettet yhtään koska olette painostaneet ja savustaneet heidät kaikki pihalle firmastanne. - etsivä-xx
Saunan taakse vaan? kirjoitti:
Montako vl-uskovaista homoseksuaalia sis tunnet?
Tiedän, ettet yhtään koska olette painostaneet ja savustaneet heidät kaikki pihalle firmastanne.Läheistensä rakkaudessakin kasvanut homoseksuaali voi kokea, että ei usko kristinuskon Jumalaan ja opetukseen ylipäätään. Voi kokea näin ilman että tuntisi katkeruutta tai katkaisisi suhdettaan tuntemiinsa ihmisiin tai nämä häneen. Minä tunnen hyvin kypsän ihmisen, ihmisen, joka ei tiedä onko Jumalaa vai ei, ihmisen jonka elämänkekemus ja inhimillisyys puhuttelee, mutta kristittynä en usko, että ihminen, joka ei usko Kristuksen pelastustyöhön, ylipäätään voi pelastua. Eikä tämä ole häirinnyt keskustelujamme pätkääkään.
Jospa nimimerkki menisi itse saunan taakse ei ketään lopettamaan vaan miettimään ihmiselämää ja sitä voiko vanhoillislestadiolainen olla hänen mielestään ihminen. - Miksi savustatte?
etsivä-xx kirjoitti:
Läheistensä rakkaudessakin kasvanut homoseksuaali voi kokea, että ei usko kristinuskon Jumalaan ja opetukseen ylipäätään. Voi kokea näin ilman että tuntisi katkeruutta tai katkaisisi suhdettaan tuntemiinsa ihmisiin tai nämä häneen. Minä tunnen hyvin kypsän ihmisen, ihmisen, joka ei tiedä onko Jumalaa vai ei, ihmisen jonka elämänkekemus ja inhimillisyys puhuttelee, mutta kristittynä en usko, että ihminen, joka ei usko Kristuksen pelastustyöhön, ylipäätään voi pelastua. Eikä tämä ole häirinnyt keskustelujamme pätkääkään.
Jospa nimimerkki menisi itse saunan taakse ei ketään lopettamaan vaan miettimään ihmiselämää ja sitä voiko vanhoillislestadiolainen olla hänen mielestään ihminen.Miksi siis savustatte kaikki homoseksuaalit firmastanne pihalle?
En löytänyt kirjoituksestasi perusteluita sille. - hajanaisia ajatuksia
kaukaa katsova kirjoitti:
hajanaisia ajatuksia 14.12.2012 20:08:lle
täältä kaukaa, asioita paremmin tuntematta, esitän kysymyksen Sinulle:
Mikä osapuoli aloittajan kirjoituksessa on:...vl:t ai halua/pysty keskustelemaan näistä asioista. ... ja ...Kaikki pysyttelevät kuin pissi sukassa. ...
Jääkiekkoilijat? Jäätanssi tytöt? Läänin rovasti? Kaleva? Kotimaa24? R.Naatus?Kirkko?
Eli mikä tai kuka taho tässä on vl:lää?Koska srk on keskustellut. Srk käyttäytyy kuin jumalana asemassa oleva tai toinen vaihtoehto on että on hiljaa kuin ei ole mitään sanomista tai ei uskalla sanoa mitään
Ev.lut. kirkossa piispat ja papit kirjoittavat lehtiin ja antavat haastatteluja tv:hen. Niin kuin Irja Askola tännän Hs:ssa ja Kari Mäkinen Tv:ssä eilenkö se oli. Toimivat avoimesti ja rehellisesti.
Rebekan kirjoitus on ihan asiallinen, eikä ayynä olekaan kirjoitus vaan hänen henkilönsä joka on joutunut " kirkonkiroukseen" srk:n toimesta.
Olkaa nyt hyvä ihme rehellisiä älkääkä pettäkö itseänne vai oletteko niin aivopestyjä uskontonne taholta.
Toivon teille silti iloa ja valoa ja rauhaisaa joulunaikaa!
- AATTELEPA
MItä Helvettiä?? Joka asiaanko pitää liittää vl:ät mukaan?? En ymmärrä miten ne tähänki liittyy!!!! KEKSI PAREMPAA!
- Kommentoinpa
Rebekan kirjoitus, jossa hän kuvittelee cheerleaderit "miehisen vallankäytön" uhreiksi, on naiivi. Cheerleaderit varmasti tekevät hommaansa ihan vapaaehtoisesti omasta halustaan, koska saavat niin ihailua ja katseita. Rebekan tulkinta vaikuttaa rinnastavan cheerleadingin suunnilleen prostituutioon. Prostituoitu nainen ei oikeasti halua tehdä, mitä tekee, vaan on ikään kuin olosuhteiden pakosta ajautunut tilaansa.
On totta, että cheerleadingiin liittyy vahva seksuaalinen aspekti. Mutta samasta syystähän naiset itseään laittavat yleensäkin, vaikka eivät usein myönnäkään: saadakseen miesten katseita. Lisäksi on cheerleadingia halventavaa nähdä laji pelkkänä miesten katseiden magneettina, kun se on paljon muutakin. Ettei Rebekka vain olisi kateellinen cheerleadereille?
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kenellä oli ryppyinen paita, josta Halla-aho mielensä pahoitti?
Ei ollut Keskisarja, jonka paita vain repsotti housujen päällä puolittain. Muistatteko tapausta?403011Miksi Halla-aho on niin hyvin menestynyt - mutta punavihreä ei?
Hyvin näkee kuinka punavihreää ottaa pahasti päähän kun Virta on taas töppäillyt pahasti. Ja kun punavihreä ei pärjää, n352238Ruoan arvonlisävero menee käytännössä tukijussille
Ilman juomia elintarvikkeiden myynti vuonna 2025 oli reilut 15 miljardia euroa. Tuolla tasolla arvonlisävero pyörii pari482149Vihreät REPEÄMÄSSÄ oijoijoi....Virran sekoilut on liikaa
Jo ennestään vihreiden kannatus on suossa vaikka puolue istuu oppositiossa, nyt tuli Virran temppu kun häipyi tuosta vaa802019Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh541737Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr571469Poliisi tutkii keskiviikkoiltana Kiuruveden keskustassa tapahtunutta väkivallantekoa.
Itä-Suomen poliisi tutkii Kiuruveden keskustassa keskiviikkoiltana tapahtunutta epäiltyä väkivallantekoa. Tapaus on herä161462Mika Poutala salasi osallistumisensa Erikoisjoukkoihin
Poutala ryhtyi ministeriksi 13.6.2025 ja 5.8.2025 ilmoitettiin hänen olevan seuraavalla Erikoisjoukot-kaudella. http451279Siis HYI OLKOON! Ihmiset, eikö enää ole mitään rajaa?
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/4142eeb2-a589-4109-a5d0-e8f341df585c "Susanna Penttilän seksibussi kauhistutta1221198Puuma Martina iski nuoren miehen
Martina ja Hajji Muhis oikealta nimeltään Muhammad Abdilrasoon hempeilivät Tallinnassa. Hajji 28 vuotias ja Martina pian160925