Oikein paljon kiitoksia!

--Kiittelijä--

Niin siis haluan vaan vielä kiittää sitä ihmistä joka ilmoitti tänään sairaalanpihalle autoon jätetystä koirasta. Olit kuulemma kertonut että koira on ollut kolme tuntia kuumassa autossa haukkumassa. Ihan tiedoksesi vaan että ensinnäkin koirat joskus jopa haukkuvat (ja kyseinen koira on vielä kaikenlisäksi herkkä haukkuinen rotua), koira oli autossa vain puolitoista tuntia ja ulkona lämmintä vain 13,8 astetta lämmintä. Voin kertoa että kun autolle menin siellä ei ollut edes kuuma, koira ei edes läähättänyt eikä edes vettä juonut kun tarjosin, että kiitos vaan aiheettomasta ilmoituksesta. Mitä jos keskittyisit jatkossa vain omiin ongelmiisi, etkä puuttuisi aiheettomasti muiden asioihin. Ja kiitos vielä hyvinkään kaupungille/sairaalalle siitä että sairaalan pihalla on liian vähän parkki paikkoja joten päiväni kruunasi parkkisakko vaikka auto oli ajettu metsään eikä taatusti ollut kenenkään tiellä!

24

663

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sitä saa mitä tilaa

Pakkoko se koira oli ottaa sinne sairaalanmäelle autoon paahtumaan.Ei ulkolämpötila kerro mitään kun joku on 1,5 tuntia autossa auringonpaisteessa.Kun ihminen hankki koiran,niin kadottaako hän kokonaan järjen käytön siinä samalla? Kiitä itseäsi siitä pysäköintisakosta ja kertaa vielä tieliikennelaki.Mikähän siinäkin on kun sakon saaneiden mielestä syy on aina muissa?

• --Kiittelijä--

Itse asiassa parempi kai että se koira oli autossa kuin kahden juoksuisen nartun kanssa. Kahdet vahinko pennut olisivatkin olleet paljon parempi vaihtoehto. Ja autossa ei todellakaan ollut kuuma! Niin ja helppo kai se on jättää auto vaikka sinne mäen alla olevalle pyrhöselle ja sitten könkätä keppien kanssa sairaalaan, kun ei riittävästi autopaikkoja. Tekeehän ihmiset loma matkojakin jolloin koira autossa useita tunteja.

• ,,,,,,,,,,,,,,,,, .

Paikallaan seisova auto kuumenee ihan eri tavalla kuin liikkeessä oleva.

Ihmisen pitää ottaa vain sen verran koiria että pystyy ne hoitamaan.

• ???

Eikös Taxi olisi ollut parempi kulkuväline tai linja-auto? Nykyään on linjurit matalalattia autoja johon on huonojalkasenkin on helppo mennä. Ei olisi ollut parkkiongelmia, sekä hommata koirille hoitaja siksi aikaa. Mielenkiintoista muuten , miten onnistuu autolla ajo "jalka paketissa"? Oliko automaatti ohjattu Mersu???

• Äimänä
        ,,,,,,,,,,,,,,,,, . kirjoitti:

Missä kohdassa metsää autosi oli, kiittelijä, kun pysäköinninvalvoja kirjoitti sille maksulapun?
        Älä maksa, jos autosi ei ollut pysäköintialueella. Asia on melkein sama jos se parkkipirkko tulisi kirjoittamaan maksulapun autooni joka on parkkeerattu Usmintien varteen kuusikkoon ollessani marjareissulla.
        Selvitä hitossa millä perusteella maksu on määrätty jos autosi todellakaan ei ollut pysäköintipaikalla. Kysy vaikka Laineen Pekalta

• --Kiittelijä--
        ,,,,,,,,,,,,,,,,, . kirjoitti:

Kai minä nyt herran jestas sen tiedän että paikallaan oleva auto kuumenee toisella tavalla. Mutta kun autoon menin siellä ei TODELLAKAAN ollut yhtään kuuma! Ja myös sen tiedän, että minä jos kuka pystyn ja osaan kyllä koiristani huolehtia, kumpa myös ne ketkä perättömiä ilmoituksia tekee pystyisivät huolehtimaan omista asioistaan.

• --Kiittelijä--
        Äimänä kirjoitti:

Missä kohdassa metsää autosi oli, kiittelijä, kun pysäköinninvalvoja kirjoitti sille maksulapun?
        Älä maksa, jos autosi ei ollut pysäköintialueella. Asia on melkein sama jos se parkkipirkko tulisi kirjoittamaan maksulapun autooni joka on parkkeerattu Usmintien varteen kuusikkoon ollessani marjareissulla.
        Selvitä hitossa millä perusteella maksu on määrätty jos autosi todellakaan ei ollut pysäköintipaikalla. Kysy vaikka Laineen Pekalta

Äimänä sinulle kiitos asiallisesta viestistäsi. Hyvä kommentti. Niin pitääkin ottaa selvää, että missä kohtaa se pysäköintialue alkaa ja missä loppuu. Mutta sen verran metsään mun auto oli ajettu ettei se ollut edes asfaltilla.

• --Kiittelijä--
        ??? kirjoitti:

Eikös Taxi olisi ollut parempi kulkuväline tai linja-auto? Nykyään on linjurit matalalattia autoja johon on huonojalkasenkin on helppo mennä. Ei olisi ollut parkkiongelmia, sekä hommata koirille hoitaja siksi aikaa. Mielenkiintoista muuten , miten onnistuu autolla ajo "jalka paketissa"? Oliko automaatti ohjattu Mersu???

En tietääkseni sanonutkaan että juuri mulla se jalka paketissa oli.

• Hau mats
        ??? kirjoitti:

Tuo sairaalan parkkipaikka on siis varsinainen katiska. Rahaa tulee kaupungille aika helpolla. Valtakunnallisestikin Hyvinkää on auton pysäköijälle aika vittumainen paikka.
        Luonnollisestikin ylimielinen ja leuhka pysäköinti pitää saada aisoihin. Mutta jos sairaalaa laajennetaan joka toinen vuosi parkkialue on jossain vaiheessa liian pieni. Jos auto joudutaan kymmenminuuttisen paikan etsinnän jälkeen pysäköimään vaikkapa sisääntuloväylän viereen puiden väliin, niin en ymmärä parkkipirkon pikkuruisten aivojen toimintaa, kun hän kirjoittaa pysäköintivirhemaksun siitä että sairaalan vierailija on kesinyt paikan jossa auton pysäköinti ei ole haitaksi kenellekään. Eikös pysäköinnin valvojan pitäisi tehdä vain työtä jota ymmärtää: Kytätä pysäköintikiekkoja, mihin asentoon aikasetus on kierretty, onko kiekon kotelon sininen väri oikean sävyistä ja onko nurkissa murtumia jotka ovat tulleet talvella tuulilasista jäätä poistettaessa.
        Ja jos kiekko on saatu kykiäisenä ulkolaiselta kauppiaalta ja se on 5 mm liian lyhyt, niin eikun sakottamaan.

Useimmat koirattomat ovat asiantuntijoita koira-asioissa. Esim. siitä, kuinka koiraa voidaan pitää auton sisällä. Raja näyttää olevan siitä istuuko koiran huoltaja samassa autossa, ei lämpötilasta eikä auringonpaisteesta.

• Ei kukaan näy
        --Kiittelijä-- kirjoitti:

En tietääkseni sanonutkaan että juuri mulla se jalka paketissa oli.

väittäneenkään että olisi sanonut sen olevan paketissa.Ajamaan pystytään,muttei yhtään kävelemään.Sakkolapussa lukee mikä on sakotuksen syy.Puistoalue,yksityisalue,liikennemerkillä kielletty ym. ym.Kaltaisiesi ansiosta "lappuliisoja" tarvitaan.

• Ei pahalla...

Auto nyt vaan ei ole mikään koiransäilytyspaikka. Kokeilepa joskus vaikka itse nököttää autossa paikallaan vaikkapa tuo puolisentoistatuntia, niin näet sitten että onko kivaa.

"Itse asiassa parempi kai että se koira oli autossa kuin kahden juoksuisen nartun kanssa. Kahdet vahinko pennut olisivatkin olleet paljon parempi vaihtoehto. Ja autossa ei todellakaan ollut kuuma!"

No mutta onko järkevää pitää montaa koiraa, jos ne eivät pysty elämään normaalisti yhdessä syystä tai toisesta? Miten olisi sterilointi, jos pennut eivät ole toiveissa?

Et sentään varmaankaan kuulu siihen ryhmään, jonka mielestä on ok laittaa koira työpäivän ajaksi sisälle pieneen häkkiin tai sulkea huoneeseen?

Kyllä eläinten laiminlyötejä sattuuu niin paljon, että mieluummin ilmoittaa liian herkästi kuin katselee sivusta kunnes ei ole mitään tehtävissä.

"Useimmat koirattomat ovat asiantuntijoita koira-asioissa."

Voin kuvitella, että koirattomankin on varmasti helppo olla asiantuntija, kun hetken aikaa seurailee koiranomistajien touhua. Kaduillakin näkee sellaista riuhtomista, repimistä ja remmillä läpsimistä koiran kolmen sekunnin pysähdyksen takia, että voi helposti arvioida taluttajan olevan liian kiireinen tai ymmärtämätön omistamaan koiraa. Suurin ongelma ihmisillä lemmikkien pitämisessä on juurikin tämä, että eivät ymmärrä eläimiään tai eivät osaa tai halua ottaa niiden tarpeita huomioon.

• --Kiittelijä--

Juu en todellakaan kuulu niihin jotka pitävät koiraansa autossa työpäivän ajan tai sulkevat koiran pieneen häkkiin!
      Minä kuitenkin olen se joka koirani parhaiten tunnen, Ja tunnen koirani niin hyvin että se taatusti mieluummin viettää sen puolitoista tuntia autossa kuin kotona! Usko tai älä, koiratkin ovat yksilöitä. Kaikki eivät todellaakaan ole samanlaisia.

Ja tottakai leikkautan uroksen heti kun/jos on varmaa ettei sitä käytetä jalostukseen. Ja ihan normaalisti pystyvät muuten elämään kuin vaan juoksujen aikana ja usein uros on muualla hoidossakin silloin.

Ja se on toki totta että ihan liikaa eläimien laiminlyöntejä tapahtuu, mutta tottakai se tuntuu musta pahalta kun turhaan syytellään.

Tuntuu että täällä musta yritetään tehdä jokin huono koiran omistaja tuolla perusteella, vaikkei koirallani edes ollut mitään hätää siellä autossa. Mun omatunto ei meinaan mua rauhaan jättäisi jos mun koiralla olisi siellä autossa jokin hätä ollut. Mutta mä voin kyllä nukkua ihan hyvillä mielin ilkeilyistä huolimatta sillä omatuntoni on puhdas. Tiedän antavani koirilleni parhaan mahdollisen elämän. Koirat ovat mulle yksi elämäni tärkeimmistä asioista enkä IKINÄ tekisi mitään jonka arvelisin olevan niille jotenkin haitaksi, vahingollista tai aiheuttavan niille kärsimystä. Ja riittää kun itse tiedän kohtelevani koiriani hyvin, ei mun sitä kenellekään tarvitse todistella.

Kiitos Hau mats asiallisesta viestistäsi. Niin on se kyllä tosiaan kumma kun edes sairaalalla ei ole tarpeeksi parkki paikkoja. Mihin sen auton sitten laittaa jos on pakko sairaalaan mennä, kun paikkoja on auttamatta liian vähän. Ja kivahan se niille parkkipirkoille on kun pääsee sakottamaan. Ja kun jos auto ei tosiaankaan ole ollut kenenkään tiellä. Mut niin tai sitten sairaala voisi vaikka lyhentää niitä parkki paikkojen aikoja. En tiedä mikä tuohon ongelmaan olisi ratkaisu mutta ei ole reilua että jos sairaalaan pitää mennä on periaatteessa "pakko" ottaa sakko koska et saa autoasi lailliseen parkkiin.

"Useimmat koirattomat ovat asiantuntijoita koira-asioissa. Esim. siitä, kuinka koiraa voidaan pitää auton sisällä. Raja näyttää olevan siitä istuuko koiran huoltaja samassa autossa, ei lämpötilasta eikä auringonpaisteesta. "

Ja tuo oli kyllä niin totta ja todella hyvin sanottu! Kiitos!

• Ei pahalla...

"Ja tunnen koirani niin hyvin että se taatusti mieluummin viettää sen puolitoista tuntia autossa kuin kotona!"

Sittenhän on kotona asiat hienosti jos mieluummin autossa tykkää yksin nököttää :D No vitsi vitsi... Niin tosiaan ei kyllä tänään sentään kovin lämmin päivä ole ollut. Kyllähän jotkut koirat ihan vartiointimielessäkin räksyttävät, vai mitä lie siellä sitten haukkunut heh.....

Luulenpa että ilmoittajalla on ollut mielessä, että koiraa aiotaan pitää autossa vielä pidemmänkin aikaa, jos hän on tilannetta siinä seuraillut ja halusi sitten varmistaa että kaikki on hyvin.

Keskustelun aloitus täällä saattaa joko ärsyttää lisää tai helpottaa tuntemuksia, mutta tiedossahan se on että vastauksia tulee laidasta laitaan mikä ei välttämättä vähennä suuttumusta. Tottakai syyttely ärsyttää, mutta eihän sinulle tästä mitään muuta koitunut ilmeisesti kuin pysäköintisakko, niin kaikki on varmaankin ihan hyvin.

• --Kiittelijä--

Heheh. Joo vaikka niin tällä kertaahan tuo uros olisi taatusti ollut mielllään kotona, kun noilla nartuilla tosiaan ne juoksut. Olisi varmasti enemmän kuin miellellään niiden kanssa puuhaillut sen puolitoista tuntia. =D

Joo meidän koira ainakin on taatusti nostanut metelin viimeistään silloin kun se parkkipirkko on tullut sakkoa kirjoittamaan. =D

Jep kyllähän se on tosiaan hyvä pitää silmät auki, ettei joku eläin jolla oikeasti on hätä niin kuole kesä kuumilla autoon.

Tuo mun aloitus viestihän on kirjoitettu juuri sillä suurimmalla vitutuksen hetkellä. Kun ärsytti koko asia ihan hitosti. Kyllähän sen tosiaan arvaa, että täällä voi saada ja saakin vastauksia laidasta laitaan niin kuin sanoitkin. =) Juu mutta ei siitä tosiaan ilmeisesti muuta seurannut kuin se hieno 30 euron sakko. Koira on hengissä ja voi mainiosti joten kaikki hyvin. =)

• Hali-Hali-Hali

Voi meitä suomalaisia.... lähimmäisenrakkaus senkun kukoistaa kun kaikesta pitää "nokkia" toisiaan.......

• Apina :)

Parempi niin että sanoo, mitä ajattelee...mikä se sellainen ihminen on, jolla ei ole omia mielipiteitä ja kaikki sanomiset ja tekemiset pohjautuvat toisten miellyttämiseen. Ei tämä mikään lohdutuspalsta välttämättä ole ja on väistämätöntä etteivät kaikki sanottavat ole positiivisia. Koko tapahtumahan olisi jäänyt pimentoon jos kyseinen ihminen ei olisi siitä tänne itse kirjoittanut, että omalla vastuulla. Tosin eihän aloittajalla sanomisten suhteen varmaankaan mitään hätää olekaan. Sellainen ihminen on, pakko johonkin on avautua jos ärsyttää ja mikäs siinä. Monille nämä eläinasiat ovat niin tärkeitä, että helposti tulee sanomista. On niin erilaisia käsityksiä siitä että miten lemmikkejä tulisi hoitaa.

• Puisto vai metsä

Tuolla alueella on paljon puistoalueita ja jos niille pysäköi niin koulumaksu napsahtaa.Puisto ei välttämättä ole nuollun näköinen,eikä toisen metsäänkään saa pysäköidä.

• å09resdxvbnko0uyghb

Itseasiassa minusta on hienoa, jos autossa olevasta koirasta on ilmoitettu eteenpäin - sehän osoittaa vain sen, että vielä on ihmisiä, jotka välittävät eläimistä ja ovat huolissaan niiden tilasta. Kokonaan toinen seikka on tietenkin se, että ensinnäkin on vielä "viileähkö" ja jos auto ei ole auringonpaisteessa, ei se vielä näillä keleillä kauhean äkkiä paahdu. Mutta itse en jättäisi koiraa, kissaa tai mitä tahansa eläintä autoon riutumaan säästä huolimatta.

Minusta olisi hirveää, jos ihmiset eivät välittäisi enää kanssaeläjistä (ovat ne sitten eläimiä tai ihmisiä) ja kävelisivät ja eläisivät vain omassa pienessä maailmassaan ja omassa todellisuudessa! Se miten ihmiset käyttäytyvät eläimiä kohtaan kertoo minusta aika paljon ihmisestä itsestään.

"Mitä jos keskittyisit jatkossa vain omiin ongelmiisi, etkä puuttuisi aiheettomasti muiden asioihin." Entä jos joskus itse apua tai koirasi tarvitsisi ulkopuolisen apua - kehoitatko silloinkin muita pitämään huolen omista asioistaan? Kyseinen ulkopuolinen ilmoittaja oli kuitenkin huolissaan koirasta ja halusi varmistaa, että sen omistaja tulee katsomaan, että kaikki on okei. Näin ainakin tämän itse tulkitsen.

Yllättävän paljon muuten näkee nykyään näitä "koiran ulkoiluttajia", jotka käyvät koiransa kanssa kaupassa - koira siis nököttää autossa isäntien ja emäntien käydessä shoppailemassa. Tätä "muoti-ilmiötä" en aivan ymmärrä.

Ja aloittajalle: jos nartuilla on juoksut, niin eikö urosta voi laittaa toiseen huoneeseen siksi ajaksi, kun on pois kotoa? Nykyäänhän on kaikenmaailman salpoja tms. joita koirat eivät varmasti saa auki. En oikein ymmärrä, miksi urosta ei voi jättää kotiin - tai sitten leikkauteta narttuja (uroksestahan sanoit jo, ettet tiedä käytetäänkö sitä vielä jalostukseen)?

Parkkisakkoihin: Hyvinkäällä saa todella helposti sakot, jos ei katso mihin autonsa jättää ja mielestäni onkin ehkä hyvä niin. Kovin monesti näkee, että ihmiset jättävät miten ja mihin sattuvat autonsa ja tuurilla vievät joko monen auton paikan huolimattomalla parkkeeraamisellaan tai tukkivat liikenteen jostain kohtaan. Pieni muistutus sakkojen muodossa saa toivottavasti ihmiset parkkeeraamaan huolellisemmin. Ja viittasit tuolla aiemmin, että sinulla ei ollut jalka paketissa eikä keppejä, joten olisitko voinut mahdollisen kyytiläisen jättää sairaalanmäelle ja kävellä itse tuon ylämäen Pyrhöseltä sairaalalle?

• on muuten.

niin, että Pyrhösen parkkipaikka on tarkoitettu Pyrhösen asiakkaille.

• --Kiittelijä--

Olet nyt vähän myöhässä kommettinesi. Tämä asia on nimittäin mun osalta täysin loppuun käsitelty. Olen sanonut kaiken mitä koen tarpeelliseksi. Ainut asia johon vielä jaksan kommentoida niin myöskään nartuista ei vielä tiedä käytetäänkö jalostukseen joten siksi niitä en vielä leikkauta. Ja loppujen lopuksi ihan yhtä lailla se koira kököttää siellä kotonakin. Joo onhan kotona enemmän tilaa, mutta toiset koirat pitävät autossa olosta enemmän kuin toiset. Autossa sentään näkee muutakin maailmaa kuin kodin seinät. =)

Mutta tämäpä tästä aiheesta kiitos ja mukavaa kesää kaikille. =)

• tiibetin spanieli

Eläinrääkkäystä jättää koirat autoon koskaan ja missään olosuhteissä 1,5 tunniksi. Jätä koirat ennemmin kotiin.
      Ihan hullua touhua. Ehkä sinun ei kuuluisi pitää koiria/eläintä lainkaan kun olt noin ajattelematon.

• hiki virtaa

Samaa mieltä tiibetin spanielin kanssa. Älä leikkauta koiriasi. Teetä pentuja=joku euro rahaa. Mene yksityiselle lääkäriasemalle, ei tarvitse koiran olla 1,5 tuntia odottamassa autossa.

• shgtrewehjuuj

Hahhahhah taas noi kaksi ylempää jotain riidan haastajia. =D

• Koirien kakka

Ne on niitä samoja jotka jättää koiran*askat teiden varsille....

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö

palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh
      Maailman menoa
      88
      2108
    2. Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.

"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläke­maksuilleen monin­kertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr
      Maailman menoa
      136
      1766
    3. Millä kolmella sanalla

Kuvailisit kaivattuasi?
      Ikävä
      180
      1316
    4. Miltä se tuntuu olla

vihattu ja kukaan ei puolusta?
      Ikävä
      241
      784
    5. Mitä mietit juuri nyt?

🤔
      Ikävä
      67
      732
    6. Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos

Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol
      Maailman menoa
      10
      711
    7. Kyllä mä oon valmis jos sä oot

Vaikka ja mihin... mutta paikka on väärä.
      Ikävä
      59
      708
    8. Trumpille jälleen voitto

Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako
      Maailman menoa
      211
      608
    9. Aurinkoni...

On ikävä sua ❤️
      Ikävä
      49
      566
    10. Haluan teidät molemmat elämääni

Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </3
      Ikävä
      37
      502
    Aihe