Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

19

Kommenttia

78

1. Niin, joulunhan pitäisi olla kaikille iloinen, ja aloittaja kertoi juuri olevansa hyvin ahdistunut.
  2. 1. Ikä?
    - 23

2. Mies/Nainen?
    - nainen

3. Missä olet juuri nyt?
    - kotona

4. Mitä ääniä ympäriltäsi kuuluu?
    - pyykinpesukone, telkkari, miehen karkinmaiskutus

5. Suolainen vai makea?
    - makea

6. Rokki vai reggae?
    - kummastakaan en luovu

7. Käytätkö alkoholia? Kuinka usein? Mitä juot?
    - käytän, joitain kertoja (1-3 krt) kuukaudessa, siideriä tai valkoviiniä

8. Oletko kesä,syksy,talvi vai kevätihminen?
    - kevät

9. Kaupunki vai maaseutu? Miksi?
    - kumpikin... maalle pitää päästä rentoutumaan välillä, mutta tykkään asua lähellä palveluja ja ihmisiä

10. Onko lemmikkejä? Mitä?
    - ei

11. Miten asut? Kenen kanssa?
    - omassa tuvassa mieheni kanssa

12. Tykkäätkö asua siellä missä asut nyt? Jos et niin missä haluaisit asua ja miksi?
    - tykkään oikein paljon

13. Käytätkö muita päihteitä kuin alkoholia tai tupakkaa?
    - en

14. Seuraatko tosi-tv ohjelmia?
    - en

15. Paras luonteenpiirteesi?
    - empaattisuus

16. Huonoin luonteenpiirteesi?
    - taipumus ahdistua

17. Oletko tyytyväinen ulkonäköösi? Jos et niin mitä muuttaisit?
    - en ole, ja vaikka mitä :) mutta pärjään näinkin, kiitos...

18. Millaisia ihmisä et ymmärrä?
    - ymmärrän yllättävän monenlaisia ihmisiä, silloin kun viitsin

19. Optimisti vai pessimisti?
    - idealisti ja realisti vuoropäivinä :)

20. Yleisin sivu netissä missä käyt?
    - varmaan suomi24 kun s-posti on täällä

21. Mistä asioista loukkaannut herkästi?
    - monista! mutta yleensä tiedän loukkaantumiseni turhaksi ja käsittelen sen yksikseni

22. Elätkö parisuhteessa?
    - kyllä

23. Mitä olet tehnyt tänään?
    - nukkunut, syönyt, käynyt ruokakaupalla

24. Mitäs aiot vielä tehdä?
    - nukkua ja syödä

25. Mitä söit viimeksi? Maistuiko?
    - suklaata, joo

26. Milloin valehtelit viimeksi? Mitä ja miksi?
    - öö... yritän välttää valehtelemista... sorrun siihen kyllä joskus, mutta nyt en saa päähäni viimeisintä kertaa.

27. Oletko onnellinen?
    - olen

28. Suosittele minulle jotain hyvää kirjaa? Perustele miksi se on hyvä
    - Liza Marklundin Uhatut on koskettava ja ajatuksia herättävä tositarina perheväkivallasta kärsineestä ruotsalaisnaisesta lapsineen

29. Suosittele minulle paikkaa jossa kannattaisi käydä? Ja miksi juuri siellä?
    - no vaatimattomasti Rio de Madres Amazonin sademetsässä oli ihan näkemisen arvoinen paikka :) hätkähdyttävän upea ja mielenkiintoinen!

30. Joko alkaa riittää kysymykset?
    - ei...

31. Vielä yks eli: Suosittele jotai nettisivua
    - ...
  3. Eiköhän tuo ole taas aika persoonakohtainen kysymys. Kuulostaa siltä, että teillä ei toimi, jos toista häiritsee.

Meillä on myös näin, minä uskovainen ja mies ateisti. Onneksi mieheni ei ole tiukka näkemyksensä tai näkemyksettömyytensä kanssa, vaan hänelle sopii, että tulevat lapsemme kastetaan ja että hän opettelee lukemaan lasten kanssa iltarukoukset :) Lasten iltarukoukset ovat minulle tärkeitä. Lisäksi on joulukirkko ja lasten myötä varmaankin myös pääsiäiskirkko, siinä toiveeni hänen osallistumisestaan. Ja onneksi ne hänelle sopivat, ja jos eivät sopisi, en tietenkään voisi vaatia. Joka tapauksessa nuo kastamiset ja kirkot ovat vain ulkoisia rituaaleja eikä uskoni ole niistä millään muotoa riippuvainen, eikä ainakaan mieheni osallistumisesta. Mukavia perheen tapoja vain.

Minä en kritisoi hänen näkemystään Jumalan olemassaolosta. Olemme kyllä keskustelleet asiasta ja keskustelemme varmaan tulevaisuudessakin, ja vaikka kumpikaan ei toisen näkemystä usko, niin toisen valintaa arvostetaan. Mitä nyt mies joskus huvittuneena jutuilleni tuhahtelee, mutta ymmärrän sen ja se on ok - jos ei usko, niin kuulostaahan se ihme tarinoinnilta! Rukoilen yleensä itsekseni, jos mieheltäni kysyt niin hän tuskin tietää minun aktiivisesti rukoilevan. Arvomme ovat hyvin samanlaiset, vaikka itse nimeämmekin niille erilaisen pohjan. Molemmat uskomme rehellisyyteen, oikeudenmukaisuuteen, hyväntahtoisuuteen, läheisistä välittämiseen ja muuhun sellaiseen, jotka ovat aika tavallisia arvoja väitti niiden perustaksi sitten uskontoa tai muuten vain hyvää kasvatusta.

Ei ongelma. Meille.
  4. Todella outo tavoite. Eikö tärkeämpi tavoite olisi löytää se oikea elämänkumppani, tutustua, rakentaa yhteistä elämää, ja sen jatkoksi mennä naimisiin jos siltä tuntuu. Ja tehdä tämä kaikki silloin kun se oikea sattuu kohdalle, ei kalenterista katsoen.

Mutta ei kaikki nuorena avioituneet tee sitä iän vuoksi, vaan juuri siksi, että ovat jo löytäneet sen oikean ihmisen. Mitä tuota sitten jahkailemaan.