2.2. Johdanto Koko sijaishuollon ajatus on toteuttaa lapsen etu vanhempia vahingoittamalla. Kyse pitäisi olla perheen eikä lapsen edusta, koska lapsi ja vanhemmat tarvitsevat toisiaan ja vanhempien huolet pitää ratkaist…
Onko huostaanotto tarkoitettu hädässä olevien lasten pelastamiseen vai vanhempien opettamiseen sosialisaatioon? Sijaishuolto on vanhempien yksityiselämän muokkaamista käyttämällä lasta välikappaleena, jolloin voidaan pa…
Ihmeen itsestäänselvää tilanpuutteeseen vetoamista, pahoittelua tilanteesta ja selvitysten lupaamista, tilastolliseen vauvakuolemaan vetoamista, tunteetonta ja epäpätevää auktoriteettia. Joku sairaanhoitaja on tuputellu…
Mitä luottamusta? Pysäyttäkää kiduttajat! Huostaanotto on kiellettävä ja korvattava perhelaitoksella https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/valvira-linjaa-lastensuojelun-sosiaalityontekijoita-ei-sovi-palkata-henkilostovuok…
Sijoituslasten kohtelu ponnahti jälleen pinnalle – lapsiasiavaltuutettu: ”Tilanne on sietämätön” Johannes Ijäs, Demokraatti 5.12.2012 Helsingin Sanomat "Huonoja sijoituksia" 4.12.2022 Ongelma on rajattu lasten kohteluun…
Uusi valtio "Jos isyys, äitiys ja perhe kielletään lailla, ihmisten sosialisointi turvataan oikealla tavalla eikä lastensuojelua enää tarvitse rahoittaa ja ylläpitää sitä varten 🤗"
Autoritarismi=Asiakaspalvelija, työntekijä, opettaja, yhdistyksen johtaja, sosiaalityöntekijä hallitsee merkitykset, kulkevat hänen kauttaan, nipottaa säännöistä ja turvallisuudesta, vähättelee tekonsa haittoja, vastaa …
Sisällysluettelo aloitteeseen 9794 Huostaanotto on kiellettävä ja korvattava perhelaitoksella Sisällysluettelo 1 Aloitteen sisältö ja lakiviitteet 2 Perustelut 2.1 Aloitteen tavoitteet 2.2 Johdanto 2.3.1 Lainaus: Nykyla…
Ovatko pitkittyneet sijaishuollot sitä, että vanhemmat eivät suostu noudattamaan virkamiehen ääneen lausumattomia odotuksia? Tai ehkä sostt sanoo, mutta ne ovat naurettavia ja vanhempi saa ne askel askeleelta? https://y…
Huoliseulassa "opittu avuttomuus". Varatuomari Ikonen mainitsi uskon "sosiaalisen perinnöllisyyden teoriaan". Kaveri kertoi sostt kysyvän vanhemmilta "kun sinäkin olit huostassa, niin antaisitko lapsesikin huostaan". Ko…
Tämän päivän tapaamisessa olin hyvin pojalleni. Alussa puhuttelin valvojia puhumalla päälle ja esittämällä kysymyksen tavaroiden siirtämisestä sisälle etukäteen. Se johtuu siitä, etten halunnut olla kohdeltu holhouksell…
23.11. Kadotetut Lapset Ryn järjestämä tapahtuma ja toimittajan järjestämä paneelikeskustelu Pikkuparlamentissa samana päivänä Eräs järjestäjistä Kadotetut Lapset Ry:stä kertoi idean, että perustetaan perhekahvila, joss…
Mennyt Sosiaalityöntekijä huomaa -isän pitkään jatkuneet mielenterveyshuolet, vaikka he pitivät minua persoonana, josta he eivät ole huolissaan -kyvyttömyyden itsereflektioon, kun yritän korjata hänen valheitaan, -menta…
Suomen valtio on syrjinyt minut, vienyt pojaltani kodin, läheiset ja tekaissut vikoja minulle ja terveelle ja rauhalliselle. Kirjoitin ja lauloin herätessäni viestin Toivo-kulta. Hyvää huomenta. Hyvää isänpäivää. Toivoo…
Olen nyt pyytänyt tapaamisia poikani kanssa ja käyn HUSn psykoosipoliklinikalla hankkimassa tutkimuksen mielentilastani. Tilanne huostaanottoa ennen ei ollut mielenterveysongelma, mutta te tekaisitte sen sen jälkeen saa…
Soslapsikylä on vihamielinen vanhempia vastaan, mutta ei siksi, että vanhemmilla on huolia vaan siksi, että heidät jätetään ulos. SOS-lapsikylä ei ole pelkkä ammattiliitto vaan jokin ihmeen neuvoa hallitukselle antava v…
Sos-lapsikylän mainostus on käynnissä. Siinä puhuu vanhempien tukihenkilö Satu tunteellisella, itsevarmalla ja rohkealla sävyllä. Pelkään hänen olevan se Satu, joka arvioi minua tulevassa poikani kanssa olemisessa. Main…
Diskurssissa asia redusoidaan miehen kimpaantumiseksi ja sairauksiksi. Lisäksi "miehen kyvyttömyydeksi noudattaa lakia" on tautologia. Ei lakia ole rikottu vain siksi, että viittaa lakiin. Miehen kokema valehtelu ja lap…
Eipäs juupas, minä tiedän paremmin kuinka paha se oli ja teorian syvällisistä yksityiskohdista Toistetaan vanhoja kirjatermejä kuin uskonnollisia mantroja. Edes silloin kun vastapuoli laittaa termit moderniin muotoon il…
Ne ovat molemmat Autoritarismia vs libertarismi. Katso poliittinen kompassi. Kommunismi on vasemmistoa, joka tavoittelee tasa-arvoa vapauden ja turvallisuuden kustannuksella ja fasismi oikeistoa, joka tavoittelee vapaut…