Satu "Myös terveistä lapsista tehdään neurokirjoinlapsia sijaiskodissa" Tätä virkamiehet ja media eivät käsittele. Kukaan ei pysty kyseenalaistamaan sosiaalityöntekijää. Kyse on vain itsestäänselvistä diagnooseista, joi…
Me haastamme sanktioinnin toimintamallin sosiaalihuollossa ja valtionhallinnon etusijan määrääjänä. Sosiaalityöntekijät estävät siihen vastaamista äärimmilleen, jotta auktoriteetti pysyisi pisimpään
Elina Pekkarinen Lapsiasiainvaltuutettu arpoo ongelman ratkaisussa. Hän ei tunnusta sosiaalityöntekijän valehtelua. Elina Pekkarinen 17.3.2024 Suomen #lastensuojelu’laissa oli ennen käytössä kirjallinen varoitus, jossa …
Outous - Tottelu - Sairaus Sosiaalityöntekijä keksii sairaudet. Sosiaalityöntekijöiden puheet toimistossa vanhemmalle ovat samoja kuin kansalaisten ennakkoluulot. Ne eivät vastaa lakeja tai ihmisten elämäntilannetta. Ed…
https://www.youtube.com/watch?v=OhzBo0dZNpY Karl Jungin varjo on joko persoonan tai yhteiskunnan varjo. Se, joka ihminen ei halua olla. Marie-Louise von Franz kirjoitti, että "Varjo ei ole aina ja välttämättä vastustaja…
Lapsi ei voi huonosti. Sinä voit huonosti, koska sinä olet rasisti ja sinua ahdistaa omat ennakkoluulosi. Ei lapsi voi huonosti siksi, että hän on lapsi, siksi että huostaanotto on lapsen etu tai siksi, että lasta pitää…
15.3.2021 avin hylky. Ennen huostaanottoa, laiton kiireellinen sijoitus, kun lapsi oli terve ja iloinen siksi, että pyysin sosiaalityöntekijää sanomaan äidille, ettei hän saa jättää lasta yksin, jos minä en tule töistä …
@Jakke Jaturainen Vanhempien jääräpäisyyden vuoksi lapsi satutti itsensä! Huostaanotto oli paikallaan! Minä seisoin portaiden yläpäässä metrin päässä Toivosta. Sanoin äidille "ota Toivo". Toivo kaatui ja löi leukansa. M…
@Jakke Jaturainen Vanhempien jääräpäisyyden vuoksi lapsi satutti itsensä! Huostaanotto oli paikallaan! Minä seisoin portaiden yläpäässä metrin päässä Toivosta. Sanoin äidille "ota Toivo". Toivo kaatui ja löi leukansa. M…
Lastensuojelu on äärioikeistolainen sortojärjestö Sosiaalityöntekijät ovat uusi äärioikeisto ja alistava ryhmä tyranneja, jotka eivät käytä sotavoimia tai lakeja vaan kätkevät alistamisen kauniiden ja moraalisten asioid…
Huostaanotto on mahdoton tehtävä [https://www.lskl.fi/blog/lastensuojelun-rakenteelliset-ongelmat-on-korjattava/] @Onni Westlund, Pesäpuu Ry, sosiaalityöntekijä Tämäkään ei pysty kyseenalaistamaan sosiaalityöntekijän va…
Syy siihen, miksi eduskunta säätää lastensuojelulait ylimalkaisiksi: Sosiaalitoimen tarkoitus on tehdä poliittiset päätökset perheiden asioissa. Lastensuojelun tuki sotkeutuu yhteiskuntapolitiikkaan. Elina Pekkarinen Yl…
Tämä esimerkki on yliopiston amanuenssin ja kurssin opettajan käytöksestä, kun minä kyseenalaistin yliopiston verkkosivujen kurssitietojen merkkaustavan ja opettajan antaman tenttaustavan. He haluavat minun tottelevan h…
Lastensuojelun työntekijä ei sano meidän vahingoittavan lastamme vaan että olemme sairaita. Niin hän voi huostata lapsemme vetoamalla huoleen, todistamatta mitään haittaa AVI puuttuu lapsen tapaamisen olemattomuuteen va…
Syy siihen, miksi huostaanottoja ei koskaan lopeteta Tavoitteena ei ole pitkä huosta ja vieraannuttaminen vaan se mahdollisuus, että jos vanhempi ei tervehdy, niin lapsi tottuu sijaisvanhempaan eikä kärsi siitä, että va…
Kuplassa elämisen selitys lastensuojelussa Kirjoitin LinkedIniin juttuja ja minä näin siellä useita lastensuojelualan työntekijöitä, opiskelijoita, tohtoriopiskelijoita, järjestöjen edustajia. He kaikki puhuvat lastensu…
THL:n kehittämispäällikkö Laura Yliruka kertoo toimivansa vastaväittäjänä Anssi Lähde väitöstilaisuudessa Turun yliopistossa 5.4.2024. Lähteen väitöskirjan nimi on Pelkistettyä todellisuutta. Kiireellinen sijoitus ja as…
Kiireellisen sijoituksen tekeminen ei tarkoita, että lapsen vieminen kotoa on perusteltua. Se on kehäpäätelmä. Sosiaalityöntekijät perustelevat huolta aiempien sosiaalityöntekijöiden huolella. Joensuussa mustelma havait…
Sain sossut kiinni kuin koiran veräjästä sisäryhmän pönkittämisestä A Lastensuojelu ja syyllisten etsiminen on jälleen pinnalla. Tässä muistilista meille jokaiselle. Teemu Tarkoitat, ettei sosiaalityöntekijöitä saa syyl…
Tuen ja lain alistaminen lastensuojelulle Miksi Anteeksipyyntö ei auta -yhteisön kuvana on lapsi, jota ahdistelee huutava vanhempi, mutta he arvostelevat lastensuojelua? Onko heilläkin ennakkoluulo vanhempien pahuudesta…