Leeni Ikonen "#Lastensuojelu'n Villi länsi: Sosiaalityöntekijä (YTM) kielsi sijoitetulta lapselta kotilomat, koska "vanhemmilla oli kielteinen asenne." Vanhemmat olivat ilmaisseet huolensa lapsen tilanteesta: hoitavan l…
Keskeinen lastensuojelun ongelma ei olekaan se, että tarvitsemmeko me tukea tai onko se valhe. Virkamiehen väärässä olosta ei uskalleta puhua, koska se tekisi Suomesta epävakaan ja turvattoman maan.
Lastensuojelun työntekijät ottavat syrjäytyneiden ihmisten lapset huostaan ja sitten peilaavat reaktioita huostaanottoon omaan tavoitteeseensa maksimoida virkavallan tottelu. He kutsuvat tottelemattomuutta "kyvyttömyyde…
@CIVIX_ry "Ongelma lastensuojelussa on sekä sosiaalityöntekijöiden koulutus että sosiaalipolitiikka, joka nojaa rikkinäiseen teoriaan lapsen edusta (määritelmää tulee tarkastaa). Lapsen etu ei voi olla perheen edusta ir…
"Minkä takia perhekuntoutus jätetään antamasta?" Koska sosiaalityöntekijä ei tarvitse sitä oikeuttaakseen huostaanottoa. Perhekuntoutukseen viedään siksi, että annetaan tanttojen komentaa aggressiivisesti ja vanhemmille…
Lastensuojelun suojattu ajatuksellinen laatikko - ortodoksa Virkavallan hegemonia ei koskaan joudu kyseenalaistetuksi. Heterodoksaa ei päästetä ääneen. Suomalaisille on iskostettu dogma, ettei virkavallan kyseenalaistam…
Oikeustasoni muutettiin lastensuojelussa - paiskasin luurin johtavan sosiaalityöntekijän korvaan Minulla on ollut tällainen ilme suunnilleen viimeisen 15 minuuttia. Tai 20 minsaa. Tällainen mieliala. Klo 9.15. johtava s…
Lopeta asioimasta lastensuojelun työntekijöiden kanssa. He eivät ole turvallisia. Liity sen sijaan taisteluun lastensuojelun alistamiseksi perhelaitoksen alaisuuteen. Heti kun lastensuojelun työntekijöille sanoo jotain …
Sosiaalityöntekijä: "Huoli riittää ilmoitukseen -asennetta pitää lisätä" 1 Löysin LinkedInistä Lastensuojelun keskusliiton artikkelin https://www.lskl.fi/blog/lastensuojelutilastot-paljastavat-palvelujarjestelman-puutte…
Lastensuojelun kanssa asioimisen lopettaminen "Poika on sellaisessa laitoksessa, jossa hän voi todella huonosti. Vaadin, että hänet siirretään toiseen laitokseen. Sosiaalityöntekijä ei suostu. Ei ajatella yhtään lapsen …
Lastensuojelun todellinen ja laiton tavoite on kasvattaa lapset muualla, ja muotoilla läpimenevät valheet, jos vanhempaa ei voida kontrolloida
Minä olen puuha-Teemu, jolla on pitkään jatkuneita mielenterveyshuolia, ikätason vastaisia pahoja puheita, mentalisaatiohäiriö, kyvyttömyys itsereflektioon, kyvyttömyys näyttää yhteiskunnassa toimimisen mallia, kyvyttöm…
https://www.youtube.com/watch?v=ldFdJLuPwSI Minä luulen, että ainoa asia, minä minun pitää huostaanottoisänä tehdä, on se, että minä julkaisen kaikki viranomaisten salaiset päätökset ja kerron, miten ne ovat valheita. H…
Poliisille riipaiseva vetoomus: "Mä en halua että sisaruksia erotetaan ja multa otetaan sisarukset pous , sanoi 12 v Valitettavasti Suomen sossu tekee sen enstöikseen. Kiva jakaa työkseen lapsia sinne ja tänne." Mikä id…
"Isovanhempi vei alle kouluikäisen lapsen Suomesta Serbiaan viime vuonna. Teon taustalta löytyy synkkiä väitteitä lastensuojelusta." Tässä puolustuksessa ei ole päätä eikä häntää ja se ei kohdista mitään arvostelua mihi…
Hän yritti naamioida terveydenhoitajan ilmoituksen legitiimiksi ja sanoi lopuksi, että "minä en sua enää auttaa". Hän käytti samoja fraaseja niin kuin muut koko terveydenhoitopalveluissa. "Huostaanotto on okei, tapaamis…
"Äiti sai huostaanotetun lapsensa takaisin Kemiönsaarelaisen Ani Leikonniemen piina päättyi viikko sitten, kun hän sai lapsensa takaisin kotiin. IS 23.3.2010 6:18 Viranomaiset ottivat Leikonniemen nyt kolmevuotiaan poja…
Lastensuojelun sosiaalityöntekijä käyttää terveysvalheita ja eristämisrangaistuksia asemansa ja virkaprosessin toteuttamiseen. Lastensuojeluviraston diktatuuri johtaa vanhemman rankaisuun tottelemattomuudesta sosiaality…
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/13225 Hei, selitän miksi aloitteenne Aidosti tasa-arvoinen vanhemmuus ei korjaa isien tilannetta avioeron jälkeen. Syy on sosiaalihuollon virkamiehessä. Etsin vastuuhenkilöitä se…
Sosiaalipedagogia on teoria ihmisen kehittämisestä, joka sijoittuu kasvatustieteen ja sosiaalityön väliin. Sen yhteiskunnallinen tehtävä on korjata epätasa-arvoa. Sen yhteisöllinen tehtävä on integroida yksilöt yhteisöö…