Siirry sisältöön
Suomi24
ValikkoSulje

Suomi24-palvelut

• 24KeskusteluAiheet ja ketjutOlet täällä
  • 24TreffitSeuranhaku
  • 24ViihdeTV ja elokuvat
  • 24ChatJuttele reaaliajassa

Keskustelun aiheet

Kaikki aihealueetAloita keskustelu

Suosituimmat

• Paikkakunnat
  • Suhteet
  • Yhteiskunta
  • Terveys
  • Viihde ja kulttuuri

Kaikki aiheet A–Ö

• Ajanviete
  • Ajoneuvot ja liikenne
  • Harrastukset
  • Koti ja rakentaminen
  • Lemmikit
  • Matkailu
  • Muoti ja kauneus
  • Nuoret
  • Paikkakunnat
  • Perhe
  • Ruoka ja juoma
  • Ryhmät
  • SeksiK18
  • Suhteet
  • Suomi24 Blogi ★
  • SuomiAreena
  • Talous
  • Terveys
  • Tiede ja teknologia
  • Työ ja opiskelu
  • Urheilu ja kuntoilu
  • Viihde ja kulttuuri
  • Yhteiskunta

Muuta Suomi24:ssä

• Lainaa
  • Reseptit
  • Horoskooppi
  • Hyötylinkit

Ohjeet ja palaute

• Säännöt
  • Opastus
  • Palaute
  • Keskustelu Suomi24:stä
KirjauduRekisteröidy

Ilmoitukset

Ladataan…

Näytä kaikki
    Muokkaa profiiliaJulkinen profiiliAsetukset
    Kirjaudu ulos
    • Keskustelu
    • Viihde
    • Lainaa
    • Treffit
    • Säännöt
    • Chat
    • Keskustelun etusivu
    • Aiheet listaus
    • Paikkakunnat
      • Suhteet
        • Terveys
          • Viihde ja kulttuuri
            • Yhteiskunta
              Näytä lisää
              • Ajanviete
                • Ajoneuvot ja liikenne
                  • Harrastukset
                    • Koti ja rakentaminen
                      • Lemmikit
                        • Matkailu
                          • Muoti ja kauneus
                            • Nuoret
                              • Perhe
                                • Ruoka ja juoma
                                  • Ryhmät
                                    • Seksi
                                      • Suomi24 Blogi ★
                                      • SuomiAreena
                                      • Talous
                                        • Tiede ja teknologia
                                          • Työ ja opiskelu
                                            • Urheilu ja kuntoilu
                                                1. Keskustelu24
                                                2. pirjo.kudjoi
                                                1. Keskustelu24
                                                2. pirjo.kudjoi

pirjo.kudjoi

pirjo.kudjoi profiilikuva
                                                Joulu 2024
                                                Vapaa kuvaus

Olen dekkareita lukeva, käsitöitä ja liikuntaa harrastava viisvitonen.
                                                Toivoisin maailmaan enemmän suvaitsevaisuutta. Ja että ihmiset oikeasti välittäisivät toisistaan.
                                                "Iloitse tästä päivästä sillä se on elämä itse"
                                                Eläkäämme elämämme niin että jokainen eilenen olisi ihana muisto ja jokainen huominen uusi toivo!
                                                Mutta tärkeintä on tämä päivä, juuri tämä päivä!

Suosikkibändit/artistit: Yö, Popeda;Leevi, and, the, Leewinks
                                                Suosikkileffat: Badding, Kymmenen, pientä, neekeripoikaa
                                                Lempikirjat: Dekkarit
                                                Vapaa-aikanani: Teen, teen, pihatöitä, käsitäitä
                                                Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Virrat, Koli, Imatra
                                                Katson tv:stä mieluiten: Salkkarit, kotikatu, emmerdale, urheilua
                                                En pidä: kiireestä
                                                Ruoka & juoma: kaalikääryleet, makaroonilaatikko, maito

Kotimaa: ---
                                                Koulutus: ---
                                                Ammatti: Muu
                                                Siviilisääty: Varattu
                                                Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Liittynyt 23 v sitten
                                                Muokkaa profiilia
                                                25 aloitusta · 526 kommenttia
                                                Uusimmat aloituksetAloituksetSuosituimmat aloituksetSuosituimmatUusimmat kommentitKommentit
                                                • Samanlaisia kokemuksia mullakin. Joskus se ajeluttaa ihan ihmeellistä reittiä! Jotain helkkarin kinttupolkua ja talvella neuvoi sellaisille teille ettei niitä ollut edes aurattu! Ja kun kääntyi takaisin niin se huusi kilometri kaupalla että tee uu-käännös heti kun se on mahdollista!
                                                  Mutta siis oikeesti se on kyllä hyvä peli kaupungissa. On sen kanssa monta kertaa löydetty heti oikeaan paikkaan, ilman kartan kanssa sohraamista.
                                                  Hyvä vehje, kaikkea se ihminen keksii!
                                                  05.05.2008 09:02
                                                • Oma lomani alkaa vasta heinäkuun loppu puolella. Pidän neljä viikkoa.
                                                  Ja kyllä, teen vaikka mitä lomallani! Aina! Suursiivoan kodin, pesen matot ja kaiken minkä vaan irti saan. Leivon pakastimeen herkkuja. Yleensä eka viikko menee hommissa kotona mutta sitten vietän lomaa! En minäkään tarvitse mökkiä enkä rantaa. Oma omakotitalo riittää. Luen ja olen ulkona. Jos tulee vieraita niin hyvä, jos ei tule niin eipä se haittaa mitään. Aika kukuu ilman vieraitakin. Pääasia on ettei tarvitse lähteä töihin.

Tänä vuonna loma on hiukan erilainen. Lomani loppupuolella on nuorimman tyttären häät. Niissä riittää hommaa minullekin. Mutta normaalikuviot teen silti lomani alussa, siivous ym.

Älkää panikoiko sen loman kanssa! Loma tulee ja menee ja seuraava on vasta vuoden päästä. Tehkää jotain jos siltä tuntuu mutta pakko ei ole tehdä mitään. Pääasia on että saa kerättyä voimia että jaksaa taas paiskia hommia.

Hauskaa ja rentouttavaa lomaa kaikille! Ja hyvää kesää myös teille joilla ei lomaa ole! Nauttikaa kesästä!
                                                  05.05.2008 08:55
                                                • Seuraan kotimaisia sarjoja. FST5 tulee myös hyviä ohjelmia.
                                                  Luonto-ohjelmia olen katsonut aina.
                                                  Myös sisustus ja puutarhaohjelmat on ihan jees.
                                                  Tottakai uutis- ja ajankohtaisohjelmat on katselulistalla.

Turha jeesustella sen telkkarin kanssa! Ei tään katsomisessa ole mitään pahaa! Telkkaria katsoessa voi esim. neuloa. Mutta tietsikalla istuessa ei voi!

Jos jompi kumpi aparaatti pitäisi antaa pois niin ehdottomasti luopuisin ennemmin tietokoneestani.

Kuka katsoi "ruudun vangit"? Erittäin mielenkiintoista...
                                                  30.04.2008 06:04
                                                • Se ammatin vaihto olisi pitänyt tehdä aikaisemmin, kai...
                                                  Olen sellainen jahkailia ja arka ihminen ettn tee mitään noin tosta vaan. Olen tyytyväinen kun edes on töitä mitä tehdä. Se työn mielekkyys on kyllä niin ja näin. Ei huvita lähteä töihin mutta onneksi tällä viikolla on vain neljä työpäivää. Ja kohta on kesä ja loma.
                                                  Jos tässä nyt kymmenen vuotta jaksaisi ja voihan
                                                  58-vuotiaana jäädä varhaiseläkkeelle!
                                                  28.04.2008 06:36
                                                • Ennen aikaan keuhkotautiset syljeskeli. En ymmärrä näitä syljeskeleviä nuoria sitten alkuunkaan. Sotketaan kaikkien julkisten paikkojen ikkunatkin. Kerran yksi nuori heitti melkoisen mällin automme tuulilasiin kun ajoimme ohi. Mieheni löi jarrut pohjaan ja kaivoi trasselin takakontista ja karjaisi pojalle että nyt poika pyyhit. Poika pyyhki kiltisti ja toivottavasti oppi myös jotain.28.04.2008 06:23
                                                • Enpä usko että on mitään yhteyttä. Pikkulinnut on jo menneet pesimäalueilleen, metsiin. Ainakin tintit laulelee entiseen malliin, ne kunpesivät pihapuissa ja kuusiaidassa.
                                                  Eihän lokki kai syö pikkulintuja? Vai olenki ihan hakoteillä???
                                                  22.04.2008 09:06
                                                • Kuin edelliseen viestiin! Tähän se vastaus paremmin sopii.
                                                  Juu että kyllä väsyttää. Kymmenen vuotta sitten olin vielä ihan eri kunnossa.
                                                  Käyn jumpassa ja lenkillä. Pakko tehdä jotain ettei voimat lopu.
                                                  22.04.2008 09:02
                                                • Ei olla enää nuoria!
                                                  On oppiminen selvästi hitaampaa mutta oppi kuitenkin vielä päähän tarttuu. Mutta töitä saa tehdä.
                                                  Enempi minua rassaa tuo fyysinen puoli. Saa oikeasti tehdä töitä pitääkseen itsensä siinä kunnossa että jaksaa töissä käydä. Kymmenisen vuotta pitäis vielä jaksaa.
                                                  Ennen työssä jaksaminen oli itsestäänselvyys mutta ei enää. Käyn jumpassa ja lenkillä että saa kunnon pidettyä sillä tasolla että jaksan.
                                                  Koitetaan jaksaa!
                                                  22.04.2008 08:59
                                                • En kyllä kertakaikkiiaan uskalla edes ajatella! Kerran olen rullaluistimet jalkaani laittanut ja kun nousin seisomaan niin KYLLÄ HIRVITTI! Hivuttauduin hiljaa istumaan ja äkkiä rullikset pois jalasta ja päätin että ei ikinä enää!
                                                  Kun en ole vuosikausiin uskaltanut tavallisillakaan luistimilla luistella. Ei sitä enää näin vanhana hirviä!
                                                  Mutta luistelkaa te jotka vielä uskallatte! Mie ulkoilen jalkapelissä!
                                                  Hauskoja lenkkejä kaikille!
                                                  21.04.2008 09:51
                                                • Ei ole asiaa pihahommiin vielä pitkään aikaan. Lunta on etupihan puolellakin melko kinokset. Maantieteellisesti katsoen asun suomi-neidon keskivaiheilla. Oulunläänissä kuitenkin.

Ihana tuo orava juttu! Meillä oli lapsena kerran varis yhden kesän lemmikkinä. Naapurin pojat sen jostain metsästä haki. Sekin kulki meidän mukana kuin koira ikään. Ja kiusasi meitä lapsia, tukisteli ja yritti varastaa ruokaa. Jos sille antoi herkkupaloja niin se kantoi ne heti piiloon. Niitä löytyi sitten vaikka mistä, tyynyjen ja peitteiden alta, vaatteiden taskuista.
                                                  Kun syksy tuli ja muuttovaristen parvi pysähtyi pellolle niin meidän oma pikku varis lähti muuttolintujen mukaan eikä enää tullut takaisin. Seuraavana keväänä tosin yksi varis kiersi pihapiiriä ja istuskeli ja katseli meitä mutta ei se enää tullut meidän luo. Uskoimme ainakin että se oli se sama joka meillä oli ollut.

Tällaisia muistoja löytyi taas muistin sopukoista.
                                                  Oikein aurinkoista kevättä kaikille!
                                                  18.04.2008 05:31
                                                • Miten hyvä kirjoitus!!!
                                                  Oletpa melkoinen sanaseppo! Kiitos tuosta aloituksesta!

Kyllä se montaakin nykypäivän ihmistä kummaksuttaa kun ei meillä ollut mitään! Ei siis yhtään mitään!
                                                  Mutta elossa ollaan, ihme kyllä, niinkuin sanoit.
                                                  Ja ajatella, käytiinhän me koulua myös lauantaisin! Niinpä niin, lauantai oli ennen työ- ja koulupäivä.

Mutta yhtään päivää en pois vaihtaisi! En yhtään!

Hyvää jatkoa Sinulle! Ja yritetään edelleenkin pysyä hengissä!
                                                  14.04.2008 16:40
                                                • Kyllä luen! Tämä nyt on uusi juttu mutta kun meillä täällä töissä on vähän ongelmallinen työkaveri niin sattui silmään Ingalill Roossin kirja "Energiavaras". Kun toista ihmistä ei pysty muuttamaan niin on pakko muuttaa itseään ja omaa käytöstään ettei nyt ihan mennen tullen yli kävellä.
                                                  Olen kyllä kaiken kaikkiaan liian kiltti ihminen, kyllä muut minua ihan liikaa oljailee. Mutta minkäs teet kun on kiltiksi syntynyt niin sitä vaan on sellainen.
                                                  Mutta joskus minä vielä sanon suorat sanat...
                                                  14.04.2008 11:45
                                                • Meillä oli silloin pieni vauva, esikoisemme. Olin vauvan kanssa kahden kotona, mies oli töissä.
                                                  Kun kuulin uutisen ekan kerran radiosta, oli koko loppupäivän ihan kauhean ahdistunut ja paha olo. Vasta kun mies tuli töistä ja sain jutella hänelle, olo muttui.
                                                  Ei tällaiset onnettomuudet unohdu. Se oli koko kansaa koskettava suru. Samaan sarjaan luen Virtain vanhainkodin tulipalon ja autolautta Estoonian haaksirikon.
                                                  Kaikki ihan hirveitä onnettomuuksia.
                                                  14.04.2008 10:13
                                                • Löytyi yksi positiivinen puoli tähän ikääntymiseen! Siperia opettaa! Se on hyvin sanottu ja kaikenlisäksi ihan totta!
                                                  Katkera ja kateellinen ihminen on ruma. Se paistaa ihmisestä jo kauas.
                                                  Opetellaan positiivista ajattelua! Kaikesta ja kaikista löytyy jotain hyvää!
                                                  14.04.2008 10:07
                                                • Niin kannan huolta koko ajan. Välimatkaa on yli kaksisataa kilometriä, ihan joka risaukseen en pääse. Mutta melkein joka toinen viikko tulee käytyä, joskus useamminkin.

Vanhempani muuttivat palvelutaloon noin vuosi sitten. Olin silloin vuorotteluvapaalla ja pystyin hoitamaan heidän asioitaan ja olemaan apuna. Ja kun he sinne muuttivat oli se myös minulle iso helpotus. Siellä oli aina apu paikanpäällä eikä enää tarvinnut pelätä miten ne kotona selviää.
                                                  No nyt siellä palvelutalossa asuu enää isä. Äiti nukkuin pois tammikuun alussa. Isän kanssa soittelemme joka päivä ja käyn hänen luonaan yhtä usein kuin kävin äidinkin eläessä.
                                                  Äiti ja isä ovat koko ajan mielessä. Äitiä on kova ikävä ja ikävästä puhumme isänkin kanssa.

Monesti vanhempani tarjosivat rahaa heille tekemistäni töistä. En koskaan ottanut enkä ota vastakaan. Kyllä se on niinpäin että minä olen heille velkaa kaikesta mitä he ovat minulle antaneet ja eteeni tehneet. Nyt on minun vuoroni. Jos pystyisin korvamaan edes osan siitä mitä itse olen saanut.
                                                  14.04.2008 09:44
                                                • Älä nyt yhtään pyytele siellä anteeksi ja häpeile! Kumpaankaan ei ole mitään syytä!
                                                  Kerroit rehellisesti itsestäsi kun sitä kysyttiin.

Minä olen kohta 54 vuotias, pienen kaupungin palkkalistoilla, eläkeikään on vielä kymmenisen vuotta, tai vähän yli. Naimisissa olen ollut pian 34 vuotta. Mies on ollut sairaseläkkeellä viisitoista vuotta. Lapsia meillä on kaksi jotka asuvat jo poissa kotoa. Toinen lähempänä, toinen kauempana. Lapsenlapsia on kolme ja he ovat elämämme aurinkoja!
                                                  Rakkain harrastus on lukeminen. Teen myös jonkinverran käsitöitä. Liikuntaa harrastan säännölisen epäsäännöllisesti!
                                                  Rakastan elämää ja läheisiäni! Yritän elää ns. hyvää elämää, pitää huolen itsestäni ja läheisistäni.
                                                  Toivon että maailmassa olisi enemmän suvaitsevaisuutta ja hyvyyttä. Ja että kaiken kiireenkin keskellä muistaisimme muita ihmisiä!

Aurinkoista kevättä teille kaikille!
                                                  31.03.2008 09:40
                                                • Vastaan aina sähköposteihin ja myös tekstiviesteihin.31.03.2008 09:24
                                                • Nämähän on ihan harmitonta viihdettä. Niitä on kiva katsoa. Arkielämäähän niissä kuvataan.

Mutta nää tositeeveen hömppäsarjat saa kyllä karvat pystyyn! Ne missä julkkikset kisailee mitä kummallisemmissa ohjelmissa: milloin yritetään tanssia tai temppuillaan sirkuksessa tai yritetään saada koira oppimaan uusia temppuja! Hyi olkoon, silloin laitan telkun kiinni!
                                                  20.03.2008 06:35
                                                • Voi veikkonen! Mie nousen joka aamu ennen viittä! "Sorvin" ääressä on oltava hyvinkin ennen kuutta. Arvaa miltä maistuu puuro aikaisin aamulla? Maistuu ihan hyvältä kun ajattelee että on pakko syödä että jaksaa paiskoa hommia kolme tuntia ilman taukoa. Kaksi kuppia kahvia ja eikun menoksi.
                                                  Silloin kun oli vielä koira niin sekin oli ylhäällä samaan aikaan. Kävi aamupisulla ja haki kanssani lehden laatikosta eikä valittanut yhtään.
                                                  Mutta kyllä aamut on oikeasti ihanaa aikaa! Jos ei ole töihin menoa voi ihan kaikessa rauhassa juoda kahvit ja lukea lehden. ja kerkiää tehdä vaikka mitä kun ei nuku liian pitkään! Kannattaa kokeilla! Ihan totta!
                                                  12.03.2008 13:07
                                                • Tietävät että on järki tallella, ei se siitä ole kiinni!
                                                  Mutta tietävät muös että meillä on rahaa!!!
                                                  Ei nuorille tyhjätaskuille edes kannata kaupata mitään. Ja me olemme vielä sen verran hyvin kasvatettuja että emme haistattele myyjälle emmekä ihan vähällä lyö luuria korvaan.
                                                  Mulle on yritetty monesti kaupata kalaöljy kapseleita. Niitä saa kyllä kaupasta halvemmalla.
                                                  Mutta tänä aamunakin tilasin puhelinmyyjältä lehden. Olen tilannut kai kaikki lehteni puhelin myyjältä. Monesti ihan odotan että joku niistä soittaisi ja tarjoaisi jotain kivaa lhteä.
                                                  Niissä myyjissäkin on niin monenlaista.
                                                  12.03.2008 12:54
                                                Edellinen
                                                Sivu 18 / 27

Siirry sivulle

• 1
                                                • 2
                                                • 3
                                                • 4
                                                • 5
                                                • 6
                                                • 7
                                                • 8
                                                • 9
                                                • 10
                                                • 11
                                                • 12
                                                • 13
                                                • 14
                                                • 15
                                                • 16
                                                • 17
                                                • 18
                                                • 19
                                                • 20
                                                • 21
                                                • 22
                                                • 23
                                                • 24
                                                • 25
                                                • 26
                                                • 27
                                                Seuraava

Osallistu keskusteluun

• Vappu Pimiä lataa suorat sanat MasterChef-kritiikistä: "Tee niin tai näin, niin se on aina..."11

Vappu Pimiä liittyi viime MasterChef Suomi -kaudella arvovaltaiseen tuomaristoon. Pimiän rinnalla tuomaroivat Helena Puolakka ja Henri Alén. Pimiä toi tuomarikolmikkoon näkemystä ja kulmaa huippuravintoloiden keittiöide…

• Tiedätkö yhtäkään näistä "julkkiksista"? Elämäni biisi vieraslista la 10.10. hämmästyttää19

Elämäni Biisissä on totuttu näkemään suomalaisia julkisuuden henkilöitä, jotka ovat koko kansalle tuttuja. Vieraita on ollut mm. viihteen, taiteen, tieteen, urheilun, politiikan ja kulttuurin saralta. Jos on ollut koko …

• Onko valtionvelka pelkkä vitsi vai maksetaanko se joskus?!244

Miksi elämme yli varojen vuodesta 2008 alkaen ja maksaako sitä valtionvelkaa koskaan enää kukaan kokonaan pois? https://www.valtionvelka.fi/tilastot/tilastoja_valtionvelasta/ Yksityishenkilöhän menisi vain ulosottoon ja…

• Omenamuffinsit - Tämä vinkki saa leivonnaiset sulamaan suussa1

Omenamuffinsit on maistuva tapa saada omenasato talteen. Herkku onnistuu mainiosti myös kaupan omenoista. Mehevät omenamuffinsit syntyvät helposti muokkaamalla tavallista muffinssitaikinaa, et tarvitse herkulliseen lopp…

• Suomi24:n uudistuksia 202681

Tervehdys ja hyvää syksyä keskustelijat! 🍂 Suomi24:ää on uudistettu vaiheittain viime kuukausien aikana. Sivuston ulkoasua on selkeytetty ja yhdenmukaistettu. Samalla on tehty kaivattuja korjauksia erityisesti rekister…

Suomi24 Viihde

• Andy McCoy sai taiteilijaeläkkeen jo 61-vuotiaana - Eläkettä napsahtaa tämän verran kuussaTaiteen edistämiskeskus jakaa taiteilijaeläkkeitä. Taiteilijaeläkkeiden saajista uutisoi Keskisuomalainen.
                                                • Danny, 84, teki hätkähdyttävän ratkaisun – Missä on 25-vuotias Helmi Loukasmäki?Ilkka ”Danny” Lipsanen on musiikkineuvos ja musiikkilegenda.
                                                • Sutinaa TTK-kulisseissa! Nämä kaksi ovat rakastavaiset – Eikä kyseessä ole Erkku ja VeronicaTanssii Tähtien Kanssa on täynnä yllätyksiä.

Stara

• Rajuilma iskee Kreikkaan – luvassa jopa raekuurojaÄskettäin maailman parhaaksi lomamaaksi valitussa Kreikassa vieraileminen tuo ensimmäisenä mieleen
                                                • Andrew ei suostu luopumaan arvonimestään – haastaa ehkä kuninkaan oikeuteenBritannian kuningas Charles III veli Andrew Mountbatten-Windsor saattaa ryhtyä oikeustoimiin
                                                • Moni lapsi on syyslomalla kotona yksin – turvallisuusasiat tulee käydä läpiMoni lapsi ja nuori viettää koulujen syyslomien aikaan tavallista pidempiä

Etkö löytänyt etsimääsi?

Aloita keskustelu
                                                Suomi24

Suomen suurin keskustelupalvelu

Palvelut

• 24Keskustelu
                                                • 24Treffit
                                                • 24Viihde
                                                • 24Chat
                                                • Hyötylinkit
                                                • Reseptit
                                                • Horoskooppi
                                                • Lainaa

Ohjeet ja palaute

• Palautelomake
                                                • Opastus
                                                • Säännöt
                                                • Keskustelu Suomi24:stä

Kaupallinen yhteistyö

• Auto1 Vaihtoautot
                                                • TV-ohjelmat
                                                • Sanakirja
                                                • Tietosuojaseloste
                                                • Käyttöehdot
                                                • Evästeasetukset

© 2026 Suomi24, osa City Digitalia