Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
sfinski80
profiilit
sfinski80
sfinski80
Vapaa kuvaus
Aloituksia
28
Kommenttia
1220
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
mulla firefox.exe 286 500kt
plugin-container.exe 377 500kt
fyysinen muisti 28% vaikka ei ole muuta kuin firefox päällä, kuyitenkin on
koneessa 6gt ram, ja intel7.
Käynnistää tuon lisäksi vielä jonkun photoshopin niin johan pätkii tämäkin kone hieman.
18.08.2011 13:15
Se firefoxin uusin on suolesta,
Johtuu todennäköisesti firefoxin uudesta plugista, plugin-container.exe
Hyydyttää tehokkaammankin koneen, jos ei muistia ole riittävästi.
Se kun vie enemmän kuin itse firefox!
Tämä tiedosto pitää sisällään mm. silverlight ja muut turhakkeet.
Aikaisemmin ne asennettiin erikseen nyt firefox päättänyt että kuormitetaan konetta jatkuvasti.
18.08.2011 13:12
Taitaa tuota element versiota saada ihan prismojenkin hyllyiltä, ainakin itse näin jossain. Ja varmaan melkein mistä vain elektroniikka liikkeestä. Voi olla parhaat neuvot jos menet esim. Rajalan myymälään hakemaan.
16.08.2011 13:04
Lyhyt selostus noista: 18-55mm
Tarkoittaa lähinnä laajakuva objektiivia, toimii esim. maisema kuvassa, lähikuvassa.
55-200mm
Telezoom, eli käyttö enemmänkin hieman kauempana kuvaamiseen kuten lintujen kuvaaminen. 100mm kohdilla toimii hyvin ihmisen kuvaukseen.
f-luku
Kertoo objektiivin valovoimaisuuden, joka luonnollisesti lisää objektiivin hintaa.
mitä pienempi f luku sen parempi. Automaatti tarkennus toimii paremmin hämärässä eikä "sahaa" eli etsi kohdetta, jos parempi objektiivi.
kiinteäpolttoväliset objektiivit ovat piirroltaan parempia. tarkoittaa että zoomaus alaa ei voi säätää vaan kuvaajan on liikuttava sopivalle etäisyydelle, laatu on toisaalta myös parempi.
Tärkeintä olisi tietää mitä haluat kuvata.
04.08.2011 14:36
Vähän sama kuin ilotulitteiden kuvaaminen, joka on myös haasteellista.
Myös tv asennolla voi kokeilla. Jolloin säädät vain suljin aikaa.
Ilman jalustaahan tuollaisia ei kannata edes yrittää.
04.08.2011 14:13
Suoraan sanottuna tyytyväinen olet kunhan käteen sopii.
Tarvitsetko videokuvauksen järkkäriin?
Toki pieniä ominaisuus eroja löytyy kameroiden välillä, mutta suurempaan rooliin tulee kysymys mitä objektiivejä kannattaisi hommata.
Kamera on kuitenkin vain työväline.
Tosin hupikäyttään melkein suosittelen kuitenkin "järjestelmä pokkareita"
04.08.2011 14:10
Itse kokeilin dropboxia:
+lataa kaikki kuvat suoraan zip tiedostona.
+Helppo laittaa kuvat
-aivan turkaisen hidas laittamaan kuvia
-tarvitsee taas asentaa yksi ohjelma lisää koneelle
Itse käytän nykyisin ftp siirtoa, toimii kuin unelma.
Eli hommasin 30e/vuosi webhotellin, kuuluu oma kotisivu tila, 1gt vapaasti käytettävää tilaa. Ja mahdollista käyttää sähköpostia.
04.08.2011 13:59
Yksi tehokas tapa on sukset jalkaan. Tehokkaampaakin kuin juoksu
01.08.2011 13:51
Ei photoshopista ole ilmaisia versioita, kuin se trial 30 päivää.
Ihon saa hyväksi kun käyttää esim. blur toimintoja, pehmentää ihoa. Ja muitakin kikkoja löytyy.
01.08.2011 12:43
Myös tif päätteinen tukee layereita kuten psd:kin. Eli oikeastaan melkein sama kumpaa käyttää. Psd tietysti on yhteensopivampi jossain ominaisuuksissa jos adoben ohjelmissa pyöritään.
Tuosta piirrustusohjelmasta.
Ehkä paras selittää asia:
Kuvittele photoshop tavalliseksi siveltimeksi jolla piirrät paperille ilman viivottimia. Et saa täydellisiä ympyröitä, viivoja, muotoja. Eli photoshopin vahvuudet on kuvien muokkaus/värit, omien piirrosten/digitaalsen taiteen tekemiseen. Photoshopissa on muutama vektori työkalu mahdollisuus, mutta vektorigrafiikka ohjelmaa siitä ei tehdä.
Jos halua tehdä millimetritarkkaa työtä tarvitset sen "viivoittimen" eli ohjelman adobelta esim. Illustrator(Toiminta perjaate on että se piirtää kaikki muodot matemaattisilla kaavoilla=vektori grafiikka), toki muitakin ohjelmia on muilla valmistajilla.
01.08.2011 12:40
Meniköhän omassani silloin noin viikko, saavat kyllä nopeastikin se vähän riippuu mitä osia haluaa kaikkia ei välttämättä ole heti varastossa. Itsellä vähän viivästy kun noiden muistikampojen kanssa tuli säädettyä. Tosin itse hain itse sitten paikan päältä.
01.08.2011 12:07
Kannattaa oikeasti vakavasti miettiä tarvitseeko telezoomia. Aika usein se jää vain hetken huumaksi ja sitten harmittaa.
Itsellä on halpa digipokkari sitä varten jossa 14optinen zoomi, ei mitään hyvää laatua max tele päässä, mutta riittää niissä harvoissa paikoissa kun tarvitsee.
Ja järkkäri sitten "tosi" kuvaamiseen.
Itsellä on vain vanha 28-105mm linssi, ei sekään mitään L linssiä mutta voittaa kitin mennen tullen.
Seuraava vakava hankinta on kiinteä polttovälinen makro linssi 100mm tai 150 mm, toimii hyvin myös muotokuvaukseen.
Ja sen jälkeen vakavammin otettava laajakuva paremmalla valovoimalla.
26.07.2011 15:26
Tuskin meni "kokonaan" rikki.
Sai varmaan ylijännite piikin ja virtalähde todennäköisesti meni, tuskin muita.
Tosin ei sekään poissuljettua ole.
Itse ei kannata lähteä korjailemaan ellei ole osaamista.
26.07.2011 14:54
Kertoisi hyvin myös jos kertoisit myös sen mokkulan nopeuden. Jos se on joku 1mt tai 512kt niin tottakai pätkii, eikä johdu edes päivityksis
26.07.2011 14:32
Vielä rautalangasta. Puhelinmyynnissä on 2 viikon palauttamis oikeus riippumatta tuotteesta!
26.07.2011 14:29
"Kuului muutama laukaus samana iltana"
Noh mitäköhän voimme päätellä, jos ei kyseessä ollut kuitenkaan rikosta.
12.07.2011 10:05
Oikeastaan itsellä lähinnä oikean jalan puolelta. Vasen jalka ei hierrä niinkään.
12.07.2011 10:00
Itsellä myös k2 mach 100:set ja huomannut saman, Hiertää juurikin tuosta sisäsyrjästä aivan sen luun vierestä/päältä ihan verille. Muuten luistimet tuntuvat istuvan hyvin.
Ja ratkaisua itsekin mietin tuolle.
12.07.2011 09:59
Onhan noita vanhoja,
Quake, half life1/2, battlefield 2 :), doom, hexen,Heretic ja vanha kunnon duke nukem 3d ja legenda unreal tournament 2004.(Viimeisin yks parhaista netti räiskinnöist joskus)
Eri asia kuinka moni pelaa noita netissä vielä.
12.07.2011 09:19
Tarkoitin siis tiedostonkokoa, en siis kuvan mittoja :)
Suomenkiekelessäkin on näitä sekoittavia sanoja.
06.07.2011 09:21
25 / 61