Vapaa kuvaus

Aloituksia

296

Kommenttia

1510

1. TE KUOLETTE SYNTEIHINNE JA PAHOIHIN TEKOIHINNE

Kyllä vain, ellette usko Jeesukseen siten kun hän on, te kuolette synteihinne ja pahoihin tekoihinne mitä te eläessänne
    Helluntailaisuus
    5
    192
  2. KIRJOITUSLUPA

Kirjoituslupa kyllä sopisi joisssain suhteissa, vaikka se olisi sananvapauden kaventamista, mutta kun tosi on, että näil
    Helluntailaisuus
    8
    191
  3. KRISTILLINEN USKO EI OLE TIEDON JA FAKTAN VASTAKOHTA

Kyllä vain, kristillinen usko perustuu TODISTETTUUN TIETOON, eikä mihinkään huuhaahan ja vuohipaimenten nuotiotaruihin,
    Ateismi
    9
    189
  4. MENEVÄT KASTEINEEN JA EHTOOLLISINEEN HELVETTIIN

Ikävä kyllä näitä on hellareissa ja luteriaisissa sekä muissakin, jotka ovat saaneet kasteen ja jopa useita ehtoollisia
    Helluntailaisuus
    11
    185
  5. TUHLAAJAPOJAN TARINA

Eräällä mihellä oli kaksi poika. Ja nuorempi heistä sanoi isälleen: Isä anna minulle se osa tavaroista mikä minulle on t
    Uskonnot ja uskomukset
    27
    184
  6. JUMALAKO VALEHTELISI?

Jumala on totuuden Jumala, ja haluaa totuutta salatuimpaan saakka! Kun nyt Jumala haluaa totuutta, niin hänkö olisi kir
    25
    183
  7. MAKSAMME KIRKON SYNNEISTÄ JA PAHOISTA TEOISTA HINTAA

Aivan oikein, me suomalaiset olemme joutuneet maksumiehiksi kirkon syntien ja virheiden takia. Jo yksin kadotukseen on m
    Luterilaisuus
    6
    182
  8. MENTÄVÄ RAAMATTUUN

Silloin ja silloin kastetaan viimeinen lapsi; tätä rataahan keskustelu luterilaisesta kirkosta usein menee. Tauti on ju
    Luterilaisuus
    8
    180
  9. EVOLUUTIO VAI LUOMINEN?

Tämän päivän nuoriso on psyykkisesti sairaampaa ja käyttää enemmän päihteitä kuin koskaan, materiaalisesta yltäkylläisyy
    29
    179
  10. USKOTTEKO JA TIEDÄTTEKÖ?

Tiedättekö, että kaikki mitä Raamattu sanoo sellaisia asioita, jotka voidaan tieteellisesti tutkia, niin noista kaikista
    Raamattu
    19
    176
  11. EI ILMAN VASTOINKÄYMISIÄ

Kyllä vain tässä on viesti niille jotka kokevat elämässään vastoinkäymisiä. Ihan ensimmäisiksi tahdon sanoa sinulle jok
    Kristinusko
    1
    176
  12. KORKEAT PANOKSET

Kyllä vain kun mitellään ateismin ja kristinuskon kesken, on olemassa korkeat panokset. Ateistien mielestä ihmisen olem
    Ateismi
    27
    173
  13. OIKEA JA VÄÄRÄ PROFEETTA

Ihmisen sisäisen elämän kaikkein tärkein asia on missä kunnossa hänen jumalasuhteensa on, onko kaikki kohdallaan vai puu
    Helluntailaisuus
    3
    173
  14. MINÄ USKON

Minä uskon Raamatun Luomiskertomukseen sellaisena kuin se on varsinkin alkutekstissä on meille ilmoitettu. Uskon, että J
    44
    172
  15. TIEDÄTTEKÖ TE

Tiedättekö, että Raamatussa ilmoitettu Taivaanisä ei ole yrmy ukko pilvenlaidalla, joka sieltä lähettelee mielivaltaisis
    Ateismi
    105
    172
  16. MITÄ KUKIN SAA AIKAAN?

Minäpä kerron teille mitä itse kukin saa aikaan: Joka uskoo Jumalaan Raamatun opettamalla tavalla, saa aikaan uusia Raam
    31
    171
  17. ONKO SE NYT SITTEN NIIN KAMALAN VAIKEAA?

Nähtävästi se on eräille niin kamalan vaikeaa tunnustaa, että raamatun Jumalalla on sellainen mahti, että hän kykeni men
    52
    171
  18. LUNASTETTU JEESUKSEN RAAKALLA KIVULLA JA TUSKALLA

Kyllä vain kristinuskon yksi kaikkein keskeisimmistä asioista on Jeesus ja että hän kärsi ristillä, ja lopulta kuolikin
    Helluntailaisuus
    13
    171
  19. HARRASTATKO RITUAALEJA

Kyllä vain, kaste ja ehtoollinen ilman Jeesuksen tuntemista ja häneen uskomista, ovat täysin turhia rituaaleja, rituaale
    Helluntailaisuus
    2
    170
  20. SYSTEEMIT HELVETIN ESIKARTANOISTA

Pankkiin pääsee jos pääsee kun konttoreita on harvassa. Ja mitä tapahtuu kun pääset pankkiin? Aivan, sinä et voi hoitaa
    Maailman menoa
    8
    169