Vapaa kuvaus

Aloituksia

706

Kommenttia

3584

1. Kambrikauden pehmytkudoslöydöt

Evoluutiouskovaisia järkyttää pehmeiden kudosten poikkeuksellinen säilyminen. Erityisen järkyttävää on, jos kambrikauden
    48
    683
  2. Koulutyttö kaatoi evoluution yhdellä kysymyksellä

Katkelma eräältä biologian oppitunnilta eräästä helsinkiläisestä koulusta syksyllä v. 2016: Opettaja Nieminen piti kuud
    32
    680
  3. Epigeneettinen epätasapaino ja syöpä

Tuore tutkimus vahvistaa jälleen kaiken, mistä olen tällä palstalla kertonut. (Linkki ketjussa) Häiriöt ja epätasapaino
    55
    679
  4. Neurokirurgi luopui darwinismista

Michael Egnor, tunnettu yhdysvaltalainen neurokirurgi kertoo Forbes:issa oman tarinansa siitä, miksi hän luopui evoluuti
    57
    677
  5. Miten solu käyttää ns. geenejä? OSA I

Ihmisen genomissa on vain n. 19,600 sellaista ns. geeniä, joita käytetään proteiinien valmistamiseen. Näinkin vähäisestä
    42
    676
  6. Viimeinen naula roska-dna:n arkkuun

Uunituore tieteellinen tutkimus kumoaa lopullisesti evolutionistien väitteet kuvitellusta roska-dna:sta evoluution raaka
    72
    670
  7. Indianan osavaltio sallii evoluutiokritiikin

Indianan osavaltion senaatti sallii opettajille akateemisen vapauden tuoda esiin todisteita evoluutioteoriaa vastaan. O
    55
    665
  8. Evoluutio ja uudet rakenteet/elimet

Eliöillä on monenlaisia rakenteita ja elimiä, kuten silmät, sydän, verenkiertojärjestelmä, sisäelimet, iho, perhosen sii
    103
    665
  9. Evoluutioteoria on uskonto

Tänään on palstalla ollut ihan asiallisiakin kommentteja, kiitos niistä. Nimim. doppel esitti seuraavan kysymyksen: "Jo
    Kreationismi ja älykäs suunnittelu
    55
    663
  10. Tiivistelmä evoluutioteorian mahdottomuudesta

Kaikesta siitä, mitä olen viimeisen 6 vuoden aikana oppinut, tulisi aika pitkä kirja, mikäli yksityiskohtaisesti kertois
    115
    662
  11. Virheelisiä väitteitä Distal-less geenistä

Nimimerkki Strong-Atheist heittelee jatkuvasti kommentteja, joissa hän väittää ns. Distal-less -geenin ohjaavan eliöiden
    24
    660
  12. Koodaamattomista RNA-molekyyleistä

Nyt on ihan pakko opettaa solon1:lle koodaamattomien RNA-molekyylien tärkeydestä, koska hän on useissa viesteissä väheks
    30
    649
  13. Ateistin strategia

Olen usein huvittunut lukiessani palstalla trollailevien ateistien kommentteja. Tässä reilun kolmen vuoden aikana olen h
    47
    644
  14. Pitkät ei-koodaavat RNA:t

Uskaltaisikohan tätä edes sanoa? Pitkien ei-koodaavien RNA-molekyylien samankaltaisuus ihmisen ja simpanssin välillä on
    64
    643
  15. Eliöt eivät kehity

Havainnot vahvistavat, että evoluutiota ei tapahdu. Eliöissä tapahtuva muutos on tietysti silmin havaittava tosiasia, mu
    15
    641
  16. Vaihtoehtoiset ohjelmat kuormittavat DNA:ta

Eliöiden adaptoituessa muuttuvaan ravintoon, ilmastoon, stressitekijöihin jne., niiden epigenomi kokee mekanismeihin per
    54
    637
  17. OPS ja evoluutioteoria

Ihan vaan tiedoksi: Jos opettaja opettaa peruskoulun 1-6-luokkalaisille evoluutiosta, rikkoo hän opetussuunnitelmaa tai
    Kreationismi ja älykäs suunnittelu
    33
    635
  18. Wikipedia on epäluotettava lähde

Wikipedia tunnustetaan yleisesti epäluotettavaksi informaatiolähteeksi, eikä sitä tule käyttää tieteellisessä tutkimukse
    38
    628
  19. Jokainen väite hyödyllisistä mutaatioista on kumottu

Törmään päivittäin väitteisiin, että ihmisen genomissa olisi tapahtunut hyödyllisiä mutaatioita. Olen tutkinut niistä jo
    58
    625
  20. Unohtakaa ApoA-I. Se on evoluutiotarina.

Pseudotieteelliset väitteet geneettisestä mutaatiosta, joka olisi kuulemma aiheuttanut pienessä italialaisessa Limone de
    42
    621