Vapaa kuvaus

Aloituksia

725

Kommenttia

3861

1. Evoluutiota ei taaskaan tapahtunut

https://seura.fi/asiat/ajankohtaista/miksi-deltavariantti-katosi-japanista/?fbclid=IwAR3j947CILd6fWn8RBjfXtaKcpWBRP4xjJC
    17
    728
  2. Kambrikauden pehmytkudoslöydöt

Evoluutiouskovaisia järkyttää pehmeiden kudosten poikkeuksellinen säilyminen. Erityisen järkyttävää on, jos kambrikauden
    48
    712
  3. Pitkät ei-koodaavat RNA:t

Uskaltaisikohan tätä edes sanoa? Pitkien ei-koodaavien RNA-molekyylien samankaltaisuus ihmisen ja simpanssin välillä on
    64
    700
  4. Epigeneettinen epätasapaino ja syöpä

Tuore tutkimus vahvistaa jälleen kaiken, mistä olen tällä palstalla kertonut. (Linkki ketjussa) Häiriöt ja epätasapaino
    55
    698
  5. Neurokirurgi luopui darwinismista

Michael Egnor, tunnettu yhdysvaltalainen neurokirurgi kertoo Forbes:issa oman tarinansa siitä, miksi hän luopui evoluuti
    57
    693
  6. Miten solu käyttää ns. geenejä? OSA I

Ihmisen genomissa on vain n. 19,600 sellaista ns. geeniä, joita käytetään proteiinien valmistamiseen. Näinkin vähäisestä
    42
    693
  7. Koulutyttö kaatoi evoluution yhdellä kysymyksellä

Katkelma eräältä biologian oppitunnilta eräästä helsinkiläisestä koulusta syksyllä v. 2016: Opettaja Nieminen piti kuud
    32
    690
  8. Indianan osavaltio sallii evoluutiokritiikin

Indianan osavaltion senaatti sallii opettajille akateemisen vapauden tuoda esiin todisteita evoluutioteoriaa vastaan. O
    55
    678
  9. Viimeinen naula roska-dna:n arkkuun

Uunituore tieteellinen tutkimus kumoaa lopullisesti evolutionistien väitteet kuvitellusta roska-dna:sta evoluution raaka
    Kreationismi ja älykäs suunnittelu
    72
    678
  10. Evoluutio ja uudet rakenteet/elimet

Eliöillä on monenlaisia rakenteita ja elimiä, kuten silmät, sydän, verenkiertojärjestelmä, sisäelimet, iho, perhosen sii
    103
    675
  11. Evoluutioteoria on uskonto

Tänään on palstalla ollut ihan asiallisiakin kommentteja, kiitos niistä. Nimim. doppel esitti seuraavan kysymyksen: "Jo
    55
    674
  12. Virheelisiä väitteitä Distal-less geenistä

Nimimerkki Strong-Atheist heittelee jatkuvasti kommentteja, joissa hän väittää ns. Distal-less -geenin ohjaavan eliöiden
    24
    672
  13. Tiivistelmä evoluutioteorian mahdottomuudesta

Kaikesta siitä, mitä olen viimeisen 6 vuoden aikana oppinut, tulisi aika pitkä kirja, mikäli yksityiskohtaisesti kertois
    115
    670
  14. Wikipedia on epäluotettava lähde

Wikipedia tunnustetaan yleisesti epäluotettavaksi informaatiolähteeksi, eikä sitä tule käyttää tieteellisessä tutkimukse
    38
    670
  15. Ateistin strategia

Olen usein huvittunut lukiessani palstalla trollailevien ateistien kommentteja. Tässä reilun kolmen vuoden aikana olen h
    47
    661
  16. OPS ja evoluutioteoria

Ihan vaan tiedoksi: Jos opettaja opettaa peruskoulun 1-6-luokkalaisille evoluutiosta, rikkoo hän opetussuunnitelmaa tai
    33
    653
  17. PROTEIINI-ISOFORMIT JA EVOLUUTION MAHDOTTOMUUS

Medical Definition of isoform: Any of two or more functionally similar proteins that have a similar but not identical a
    Kreationismi ja älykäs suunnittelu
    40
    652
  18. Eliöt eivät kehity

Havainnot vahvistavat, että evoluutiota ei tapahdu. Eliöissä tapahtuva muutos on tietysti silmin havaittava tosiasia, mu
    15
    651
  19. Vaihtoehtoiset ohjelmat kuormittavat DNA:ta

Eliöiden adaptoituessa muuttuvaan ravintoon, ilmastoon, stressitekijöihin jne., niiden epigenomi kokee mekanismeihin per
    54
    648
  20. Jokainen väite hyödyllisistä mutaatioista on kumottu

Törmään päivittäin väitteisiin, että ihmisen genomissa olisi tapahtunut hyödyllisiä mutaatioita. Olen tutkinut niistä jo
    58
    640