eppu2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
40
Kommenttia
3813
Ovatko kasvit ystäviäsi, pidätkö kukista?
Kansalliskukkammehan on kielo. Puista, rauduskoivu. Kautta aikojen kukat ovat kertoneet kaikkea, värillä ja määrällä. Ho10817315Luotatko medioihin ja mihin?
Viimeaikainen tutkimus kertoo, että suomalaiset luottavat 60% sti YLEen MTV3:N ja STT:n. Samaa mieltä olen itse, silti a1272361Mihin käytät kevätenergiasi?
Siementen piilotteluun, toisten haukkumiseen, siivoamiseen, iloisesti laulaa luritellen, linnunlaulua kuunnellen, happam1281957Olemmeko valmiita vai keskeneräisiä.
Jokainen on varmaan kuullut sen sanonnan, mikä lie ranskalainen keksinyt, että olemme ihan hyviä sellaisena, kun olemme.1501780Arvot ja hyveet.
Kuulemma nykyään tämän kansan ensimmäiseksi arvoksi on nousut turvallasuus ja naapurissakin jo toiselle sijalle. Entäs h821502Maailman eläimet kuolevat sukupuuttoon!
Nisäkkäät ovat huolestuttavasti vähentyneet. Suurin kato on tapahtunut etelä-Amerikassa. Siellä on vähennys 90%. Suomess1121467Robotit tulevat!
Tekevät työt, ihmiset vain laiskottelevat. Niinkö se menee? Tehtaista ovat kuulemma jo vieneet ihmisiltä töitä. Kohta ne1181439Vieläkö teillä on oikeita kelloja?
Rannekelloja, herätyskelloja, seinäkelloja, kaappikelloja, vai tuijotatteko vaan näyttöjä. Luin juuri, että arvokellot m831259Mitä mieltä nykyajan uutisoinnista?
Minua vähän närästää, kun Ylen pääuutisiin ympätään viihdettä. Mielestäni räppikonserteistakin pitäisi kertoa jossain mu971243Telia lopettaa lankapuhelinten käytön.
Varmaan muut tulee perässä. Kukaan ei uusia enää ainakaan myy. Aattelin, että varmaan on vielä ihmisiä, joilla ainoa kei271109Oletteko käyttäneet kalkkimaalia, mielenkiitoista.
Itse en ole, mutta sillä voi kuulemma maalata vaikka kankaisen tuolinpäällisen. Toinen juttu mitä ajattelin. Viime kesäl461050Kulutammeko itsemme kuoliaaksi.
Pitää ostaa, että talouden pyörät pyörivät. Tulee jätettä, ilmasto saastuu, kun aina vain kulutetaan. Olen kuullut, että581033Mihin katosi lintukotomme?
Vai onko sitä ollutkaan? Silloin, kun oli vain pari sanomalehteä ja kenties yksi radio. Emme tienneet edes paljon siitä691028Henkinen jalanjälki.
Puhumme ekologisesta jalanjäljestä ja hiilijalanjäljestä, mutta millainen on yksilön ja ihmiskunnan henkinen jalanjälki,581001Millaisia asioita pelkäät vai pelkäätkö mitään?
Joku pelkää hämähäkkejä, joku toinen käärmeitä. Joku taas pelkää mokaavansa, joku sosiaalisia tilanteita ym. Luetteloa v50901Entä sydämen sivistys, kuuluuko se sivistykseen?
Minusta kuuluu ja sitä ei taida oppia kirjoista, vai oppiiko? Sosiaalisessa kanssakäymisessä sitä saattaa oppia, mutta k104872Ihmisten huolenaiheet.
Onko niitä Sinulla. Millaiset asiat huolettavat. Lähellä ja kaukaa. Nykyinen tiedonvälityksen nopeutuminen ja maailmanl56834Oletko ajokortin omistaja, ajeletko vielä.
Naiset 70 täytettyään luopuvat ajokortista useasti. Kynnys ajamiseen on usein suuri, kun ennen oli tapana, että mies use51611Älykännykän tuo nuorempi väki minulle ujutti.
No pitihän se ottaa, kun ilmaiseksi sai. Ne, kun ostaa aina niitä uusia. Juuri ja juuri osaan soittaa ja tekstata ja vas69522Julkiset palvelut ensisijaisesti nettiin.
Valtiovallan toive on, että 2022, 90% väestöstö asioisi sähköisesti viranomaisten kanssa. Tällä hetkellä yli 65 vuotiais56479