Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

212

Kommenttia

12428

1. Avaimet

Ilm.1:17. Ja kuin minä hänen näin, lankesin minä hänen jalkainsa eteen niinkuin kuollut, ja hän pani oikian kätensä minu
    100
    453
  2. Helluntaiseurakunta ja sama mieli?

Mitenkä ymmärretään se asia, kun kuuluu seurakuntaan, niin onko aina oltava samaa mieltä jokaisessa kysymyksessä? Uskon,
    Helluntailaisuus
    7
    444
  3. Onko luetulla sanalla uudestisynnyttävä voima?

Lueskelin tuossa erästä palstaa, jossa niin väitettiin, että olisi. Oli joku kohta otettu Raamatusta tukemaankin tätä kä
    38
    442
  4. Kysymys

Mielenkiinnosta kysyn. Voiko mielestänne katolliset, Luterilainen uskovainen pelastua?
    Katolilaisuus
    2
    438
  5. ajatus leikki

Jos minä olisin teikäläinen ja haluaisin mennä uskovaisten seuroihin. Teillä kaikissa opetetaan niin monella tavalla. On
    51
    434
  6. Antteeksi pyydettävää?

onhan naiset aina odotusaikana hyvin tunteikkaita ja "ulalla"-. En sanonut sitä pahallla. Siinä ei ole mitään anteeksipy
    31
    425
  7. Miten määritellään

eriseusanen? Haluan vastata tähän Sectorin helppoon kysymykseen. On Jumalan valtakunnassa aina opettettu, että Jumalan
    54
    409
  8. Kielilläpuhuminen korintossa?

( Minulla on tästä Lutherin opetusta) Kirkkoisä Johannes Krysostomos (354-407) , sanoi ettei hänen aikanaan tiedetty mi
    Luterilaisuus
    9
    409
  9. Ortodoksisuus

palstalla oli mielenkiintoinen mielipide, nim. yxs, ortodoksi: Ei ole tavallista, että herätysliikkeet jäävät valtiokir
    Uskonnot ja uskomukset
    5
    404
  10. Kaste= Jeesus

Laitan tähän Room.6-luvusta alkua, joka on mielestäni suurta kasteen evankeliumia: Room.6:1. "Mitä siis sanomme? Onko m
    134
    396
  11. Uskonpuhdistajan opetus syntien anteeksisaamisesta:

Luther sanoo tämän johdosta: ”... jos en saa syntiäni anteeksi, ellei rippi-isällä ole Pyhää Henkeä – eikä kukaan saata
    5
    387
  12. Ensimmäinen eli pääopinkohta

Jeesuksen Kristuksen Virka ja Tehtävä: MEIDÄN LUNASTUKSEMME Jeesus Kristus, meidän Jumalamme ja Herramme, on ”kuollut
    10
    386
  13. Yleinen vanhurskauttaminen:

On hyvä palata aina Raamatun ja Lutherin katekismuksen oppillaaksi. Kun Raamattu puhuu Jeesuksen yleisestä (Objektiivi
    Luterilaisuus
    20
    384
  14. Lutherin parannuksen armo:

Lutherin uskoontulo Merle D’Aubigné, Histoire de la Réformation du seizième siécle (1500-luvun uskonpuhdistuksen hist
    Kristinusko
    13
    373
  15. Miten löydämme oikean

seurakunnan? Tiedän että, eri hengellisyyksissä ajatellaan, että Raamattua lukemalla löytyy oikea seurakunta. Kun ihmine
    Kristinusko
    6
    370
  16. Olen saanut jo

Parannuksen armon, väärästä hengellisyydestä ja monet eri legalistiset luterilaiset sekaoppiset ryhmittymät oon saanut
    Luterilaisuus
    6
    364
  17. Antaako kasteen lupaus synnit anteeksi?

21. "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan ko
    7
    364
  18. Luterilainen oppiko?

Raamatussa on mielestäni paljon ongelmallisa kohtia "Matti Väisäsen" kirjoille "kaste kirkossa" ja "kaste Raamatussa". O
    Kristinusko
    15
    351
  19. Tällä

palstalla on poistettu järjestelmällisesti kirjoituksiani. Perin reilu asia varmaan?
    25
    350
  20. Harhailut?

Mistä johtuu harhailut harhailut? Kun ei haluta uskoa, vaan torjua totuus. Totuus tässä on kuitenkin sellainen, että L
    Luterilaisuus
    8
    348