weha

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
212
Kommenttia
12428
Avaimet
Ilm.1:17. Ja kuin minä hänen näin, lankesin minä hänen jalkainsa eteen niinkuin kuollut, ja hän pani oikian kätensä minu100453Helluntaiseurakunta ja sama mieli?
Mitenkä ymmärretään se asia, kun kuuluu seurakuntaan, niin onko aina oltava samaa mieltä jokaisessa kysymyksessä? Uskon,7444Onko luetulla sanalla uudestisynnyttävä voima?
Lueskelin tuossa erästä palstaa, jossa niin väitettiin, että olisi. Oli joku kohta otettu Raamatusta tukemaankin tätä kä38442Kysymys
Mielenkiinnosta kysyn. Voiko mielestänne katolliset, Luterilainen uskovainen pelastua?2438ajatus leikki
Jos minä olisin teikäläinen ja haluaisin mennä uskovaisten seuroihin. Teillä kaikissa opetetaan niin monella tavalla. On51434Antteeksi pyydettävää?
onhan naiset aina odotusaikana hyvin tunteikkaita ja "ulalla"-. En sanonut sitä pahallla. Siinä ei ole mitään anteeksipy31425Miten määritellään
eriseusanen? Haluan vastata tähän Sectorin helppoon kysymykseen. On Jumalan valtakunnassa aina opettettu, että Jumalan54409Kielilläpuhuminen korintossa?
( Minulla on tästä Lutherin opetusta) Kirkkoisä Johannes Krysostomos (354-407) , sanoi ettei hänen aikanaan tiedetty mi9409Ortodoksisuus
palstalla oli mielenkiintoinen mielipide, nim. yxs, ortodoksi: Ei ole tavallista, että herätysliikkeet jäävät valtiokir5404Kaste= Jeesus
Laitan tähän Room.6-luvusta alkua, joka on mielestäni suurta kasteen evankeliumia: Room.6:1. "Mitä siis sanomme? Onko m134396Uskonpuhdistajan opetus syntien anteeksisaamisesta:
Luther sanoo tämän johdosta: ”... jos en saa syntiäni anteeksi, ellei rippi-isällä ole Pyhää Henkeä – eikä kukaan saata5387Ensimmäinen eli pääopinkohta
Jeesuksen Kristuksen Virka ja Tehtävä: MEIDÄN LUNASTUKSEMME Jeesus Kristus, meidän Jumalamme ja Herramme, on ”kuollut10386Yleinen vanhurskauttaminen:
On hyvä palata aina Raamatun ja Lutherin katekismuksen oppillaaksi. Kun Raamattu puhuu Jeesuksen yleisestä (Objektiivi20384Lutherin parannuksen armo:
Lutherin uskoontulo Merle D’Aubigné, Histoire de la Réformation du seizième siécle (1500-luvun uskonpuhdistuksen hist13373Miten löydämme oikean
seurakunnan? Tiedän että, eri hengellisyyksissä ajatellaan, että Raamattua lukemalla löytyy oikea seurakunta. Kun ihmine6370Olen saanut jo
Parannuksen armon, väärästä hengellisyydestä ja monet eri legalistiset luterilaiset sekaoppiset ryhmittymät oon saanut6364Antaako kasteen lupaus synnit anteeksi?
21. "Tuon esikuvan mukaisesti teidät pelastaa nyt kaste, ei siksi että te siinä luovuitte saastaisesta elämästä, vaan ko7364Luterilainen oppiko?
Raamatussa on mielestäni paljon ongelmallisa kohtia "Matti Väisäsen" kirjoille "kaste kirkossa" ja "kaste Raamatussa". O15351Tällä
palstalla on poistettu järjestelmällisesti kirjoituksiani. Perin reilu asia varmaan?25350Harhailut?
Mistä johtuu harhailut harhailut? Kun ei haluta uskoa, vaan torjua totuus. Totuus tässä on kuitenkin sellainen, että L8348