Miehen logiikkaVastattu 17 v

Teititteletkö?

Tuli mieleen allaolevasta joulutestistä: Teititteletkö vanhempia ihmisiä tai asiakkaita, jos olet palveluammatissa? Mitä mieltä olet teitittelystä? Onko se kohteliasta vai luokkayhteiskunnan irvikuva? Toivotko, että sin…
Miehen logiikkaVastattu 18 v

Kielto-gallup

Haluaisitko kieltää lainsäädännöllä asiat, joista et itse pidä tai et voi hyväksyä? 1. Jos et haluaisi vahinkoraskauden sattuessa henkilökohtaisesti tehdä aborttia, niin haluaisitko sen laittomaksi? 2. Pitääkö eutanasia…

Onko ruoka kallista?

Suututan varmaan taas jonkun, mutta menkööt, kun olen alkuun päässyt. Tiedotusvälineissä on kohkattu, että ruoka on kallista ja leipäjonot ovat järjettömän pitkät. Kävin äsken kaupassa ja kiinnitin huomioni ostosteni hi…

Voiko "kemiaa" auttaa?

Tuli mieleen yhdestä eilisestä keskustelusta: Joku kysyi neuvoa, kuinka saada mies hurmattua. Neuvojahan sitten sateli (minunkin toimestani), mutta myöhemmin aloin miettimään asiaa tarkemmin. Jos kahden ihmisen välillä …

Palstan narsistit

Kukkosen aloitus stimuloi minut perumaan pyhät periaatteeni ja pistämään lusikkani palstasoppaan. Koska narsismi onkin todella yleistä, se on helppoa tunnistaa ja palstalla syytetään kaikkia jatkuvasti itsensä tehostami…
Miehen logiikkaVastattu 19 v

Vapaapäivän askareet

Taas on lusittu 13 päivää töissä viimeisen 2 viikon aikana ja on vihdoin vapaan aika. Minun vapaapäivääni kuuluu pitkään nukkuminen, asioiden toimittelu, happihyppely, lähitaistelukontakti, sauna, ämpärillinen virvokkei…
SinkutVastattu 14 v

Krantut sinkut?

Olen jälleen lueskellut tätä hulvatonta palstaa. Niin miesten kuin naistenkin ongelma tuntuu olevan, ettei löydy omat kriteerit täyttävää kumppania. Minulle tämä asia on suuri mysteeri. Tasoajattelu on tietysti kirosana…

Hyväksytkö kuolemanrangaistuksen?

Suomessa, kuten suurimmassa osassa länsimaista demokratioista, ei ole kuolemanrangaistusta. Sitä pidetään brutaalina kostona, ei rangaistuksena. Lisäksi aina on mahdollista, että rangaistus käytäntöönpannaan ja myöhemmi…
Miehen logiikkaVastattu 16 v

Puumat ja setämiehet

Tulipa tässä mieleen yhtenään pinnallepulpahtelevasta puumakeskustelusta, että kumpiko on mielestänne hyväksyttävämpää: 1.Parikymppinen nainen ja keski-ikäinen mies vai parikymppinen mies ja keski-ikäinen nainen? 2.Jos …

Tavis-gallup

Uudessa City-lehdessä oli suuren makuvaalin tulokset. Huomasin omaavani lähes kaikissa kysytyissä enemmistön mielipiteen. Enemmistö valitsee Nokian (93), ei Eriksonia (7) Syöttävät wc-parerirullan ulos (91), ei alaspäin…

Uraputki vai hukkaputki?

Nyt kun kesälomat vetelevät viimeisiään, on palstalla useampikin juttu töistä, uranputkista, naisten asemasta työmarkkinoilla jne. Minua kummastuttaa tässä keskustelussa erityisesti uralla eteneminen tai oikeastaan eten…

Alastomuudesta

Suhtautuminen alastomuuteen on kaksijakoista. Suomalaiset ovat saunakansaa, joten suurin osa lapsista on tottunut näkemään vanhempansa ja sisaruksensa alasti koko lapsuutensa ajan. Murrosiässä vähän aikaa peitellään its…

Sallittua miehille tai naisille?

Onko mielestäsi vielä näinä tasa-arvon aikoina sellaisia asioita, mitkä olisivat sallittuja tai mahdollisia vain toiselle sukupuolelle? Tai että joku asia herättää huomattavasti enemmän paheksuntaa jomman kumman sukupuo…
Miehen logiikkaVastattu 19 v

Tämmöinen löytyi sähköpostista

Uusi alkuaine Mendelejevin jaksolliseen järjestelmään on lisätty uusi alkuaine. Tähän mennessä tutkijat ovat saaneet siitä selville seuraavaa: Alkuaineen numero:115 Nimi: N A I N E N Merkki: Nn Löytäjä: Aatami Atomipain…
Naisen logiikkaVastattu 18 v

Järjesteletkö?

Rouva Ratikka saapui kotiin äitinsä hoivista. Toivuttuaan matkan rasituksista hän on ollut puuhakkaalla päällä tosin kuin minä uutta vuotta juhlittuani. RR siirtelee tavaroita kaapista toiseen, mikä näyttää minusta aiva…