Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
zacharia
profiilit
zacharia
zacharia
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
14
Kommenttia
428
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Ja provisioki on aika huono :D Alotin eilen ja oon nyt 6:a tunnissa saanu myytya yhden Tiede-lehden. Pitäis myydä joku 15 että sais edes palkan tässä kuussa :D
07.04.2006 18:50
Luen
13.03.2006 14:18
Kuulostaa melkein jääkiekolta.
23.02.2006 10:40
Lukisin Raamattua, sillä se se vasta vertauskuvallinen teos onkin.
14.02.2006 12:51
Olet nyt vapaa.
13.02.2006 11:39
Ei ole voitu osoittaa, etteikö Jeesuksen kaikki ihmetyöt olisi olleet vain vertauskuvia. Mitenkö siis suhtaudun? Symbolistisesti.
13.02.2006 11:38
Mites tämäkään liittyy ateismiin? Se, että mä olen ateisti ei tarkoita, että ajattelisin samoin kuin nuo kiinalaiset. Ai mikse? Koska ateismilla ei ole mitään johtajaa, joka sanoisi miten toimia.
Ateismi on vain vapautta kaikista uskonnollista normeista.
13.02.2006 11:36
Mihin tahansa löperiin kahlitsee henkiseen huumeeseen.
13.02.2006 11:34
"Sinua voi alkaa kiinnostaa, että mitä tapahtuu tämän rajallisen elämän jälkeen. " Kiinnostaa kyl ky kouralline muurahaisia.
13.02.2006 11:32
Koska minulle uskominen on vain henkistä heikkoutta; ei uskota omiin psyykkisiin voimiin, vaan pitää turvautua ulkoiseen attribuutiokeinoon.
Se, että olen vapaa alkoholista, tupakasta ja uskonnosta on elämäni suurin ylpeyden aihe.
12.02.2006 16:35
Mites tämäkään liittyy ateismiin? Ateismi ei ole uskonto, jolloin sillä ei ole kannattajia. Mitä hyvää ateismi on tehnyt? Onko se tehnyt yleensä mitään? Sillä ei ole jumalaa, jonka nimissä toimia, tai pyhää kirjaa, jota totella. Jos ei tottele jumaala, tottelee itseään, ei ateismia.
12.02.2006 16:33
Mites tämäkään liittyy ateismiin?
Ateismi ei käske ketään olemana tappamatta. Vaikka kaikki maailman ihmiset olis ateisteja, sotia olis silti. On parempi, että ainakin osa on uskovia, koska joku niistä saattaa noudattaa uskontonsa sääntöjä.
12.02.2006 16:30
Mutta mikä on aihe, ja miten se liittyy ateismiin?
12.02.2006 16:28
Mitenkä on, jos ei tunne pakottavaa tarvetta palvoa jessee eikä pelkää tai ole epätoivoinen?
12.02.2006 16:26
Mites tämäkään liittyy ateismiin? Jos murhaajat olivat ateisteja, niin meillä ja niillä on yhteistä vain se, ettei me uskota uhrien jumalaan.
12.02.2006 16:25
Jos olen biologisesti kykenemätön uskomaan, se tarkoittaa, ettei minulla ole samanlaista häiriötä etuaivolohkossa. Samat syyt, jotka aiheuttavat uskonnollisen kokemuksen ovat myös epilepsian taustalla.
12.02.2006 16:24
Mites tämä liittyy ateismiin? Kun olen ateisti, se ei tarkoita, että hyväksyisin jonkun toisen ateistin teot tai että edes välittäisin siitä. Suhtaudun tuohon niinkuin mihin tahansa ihmisoikeusrikkeeseen. Ainoa ero on, että kyse on kristinuskosta.
Ateismi ei ole uskonto, jolloin meitä ei rajaa mikään komformistisuus.
12.02.2006 16:22
En usko profeettaa, jonka sydämessä on kaksi ämmää :/
10.02.2006 22:30
Pelko on vain yksi syy uskoa. Muita syitä ovat häpeä, masennus, tarpeellisudeen tunne, perimässä olevat syyt, kuten neurofysiologiset syyt,kasvatus, koulutus...
10.02.2006 22:29
Katso edessäsi leviävää metsää. Se metsä on suuri, kaunis paikka, jossa kaikki elävät rauhassa. Siellä elää lintuja, jotka valitsevat aina joukostaan kolme, jotka syötetään ketuille ja poroille.
Ja eräänä päivä Jorma tuli metsään.
Jorma otti maasta sienen, söi sen, ja tulkitsi sen kärpässieneksi.
Jumala laskeutui Jorman eteen. Hän tarjosi Jormalle taikapapuja, joilla hän kuulemma voisi luoda täydellisen golfmailan. Sillä hän olisi oleva voittava tenniksen MM-kilpailut Planizan mäessä luistimet jalassa.
Jorma sai Jumalalta ohjeeksi istuttaa pavut naapurin auton pakoputkeen. Jorma meni naapurin autolle ja laittoi pavut pakoutken sisälle. Sitten maa alkoi täristä. Hänen edessään seisoi pian Eino Leino.
Eino soitti kanteletta alasti. Hänellä oli suojanaan vain vuoden 1988 Aku Ankka, jossa oli Don Rosan nimikirjoitus.
Eino sanoi Jormalle: Ollos tekemät' virhe sä nuori mies, etkö tieda sa, että jumala sinua vain johdattelee?
Jorma tiesi, että Eino oli paholaisen asialla. Hän ulvoi, ja Hopeanuoli loikkasi roskiksen takaa ja irrotti Einon Aku Ankasta yhden sivun. Eino alkoi itkeä, ja Jorma pyysi anteeksi.
Jumala laskeutui Jorman eteen Spice Girlsien soidessa taustalla. Hän sanoi: Jorma, sinä olet todellinen uskova, ja sinä olet luova uuden kansakunnan: Jormanuskon. Sinua tullaan palvomaan suurena vapahtajana.
Mutta Jumala varoitti Jormaa: eräänä päivänä olisi
naapuri piirtävä loukkaavan kuvan Jormasta. Siksi olsi naapuri rangaistava. Jorman piti olla muistava tämä.
Sitten Jorman sydän pysähtyi sairaalassa.
10.02.2006 22:24
4 / 22