kapi_

Pitkä ja monipolvinen elämä on jo takanani. Monessa olen mukana ollut, paljon nähnyt, paljon kokenut ja jotain vielä muistankin. Maailma on muuttunut paljon elinaikanani, niin myös elinympäristöni ja yhteisöni, jotka ovat vaihtuneetkin moneen kertaan. Muuttunut olen varmaan itsekin, kun muokkaajia on ollut paljon.
Tapsa Rautavaara lauleli ”en päivääkään vaihtaisi pois”. En yhdy tuohon varauksetta, mutta yhdyn kyllä laulun säepariin ”jotain jos toimissain väärin mä tein, suon senkin itsellein”. Elämää se kaikki on ollut. Kun elämä vielä jatkuu, yhä se elämältä maistuu, antejaan antaa ja varsin moniaalle edelleen kuljettaa. Myös maailmanmeno ja elämän ilmiöt yhä kiinnostavat niin, että otan niihin kantaa myös näillä palstoilla.
Tämän korkean iän saavuttaneen on kuitenkin ylöspäin katseensa kohdistaen joskus syytä huokaista näinkin:
Ah, painuva päivä, ma aamusta aloin,
jo lapsena leimusin, nuorena paloin,
mut tahtoni vielä ei tuhkaksi tulla,
jos vielä on valkeutta sulla!
(Eino Leino)
Ja onhan myös näin:
Niin kauan, kun on veri suonissas,
luut, jänteet lujina ja ominas,
niin kauan älä pyri kohtalon
majasta ahtaasta pois jalallas!
(Omar Khaijam)
Aloituksia
436
Kommenttia
6590
Hallituksella ei aihetta huoleen
HS:n tänäinen gallup näyttää, että hallituspuolueilla on edelleen kansan tuki. Tosin vain vihreät pystyivät nostamaan ka7447Lakien kunnioituksesta - ja sen puutteesta
Minä Keskustasta kaukana olevana en ymmärrä palstalla vellovaa hölötystä, jossa pidetään paheksuttavana ellei jopa rikol4147Politiikka on hiljentynyt - joten nyt muusta
Politiikan hiljennyttyä minulla ei ole viime aikoina ollut paljon asiaa tänne. Yhtäkään avausta en ole tässä kuussa tehn4646Ajatuksia tässä koronakaranteenissa
Pari viikkoa sitten tein avauksen, joka tietenkin on valunut jo kovin kauas, mutta rekisteröityneenä se oli profiilini k7245Keskustalle pientä ilon aihetta...
…antaa Helsingin Sanomat: https://www.hs.fi/politiikka/art-2000007639753.html Varmaan tuohon iloon yhtyvät palstan kep4045Poliittisella rintamalla rauhallista
Erich Maria Remarque kirjoitti aikoinaan ensimmäiseen maailmasotaan sijoittuvan menestysromaaninsa ”Länsirintamalta ei m2845Hallitus osoitti nopeaa toimintakykyä
Hallituksen kokoonpaneminen kesti melko kauan ja kokoonpanostakin saattoi tulla monien mielestä arveluttava siksikin, ku4545Keskustan veropoliittinen linja - onko sitä?
Ei liene kapinallinen näkemys se, että huonoon jamaan mennyt talous saadaan kuntoon vain joko menoja vähentämällä tai tu4245Suomi ei menesty suomalaisvoimin
Joskus viime vuonna luin jostain tutkimuksesta, jossa kerrottiin Suomessa työskentelevän säännöllisesti noin 100 000 muu4944Piti tämäkin vielä kokea!
Näin korkeaan ikään eläneenä olen kokenut elämässäni jo paljon ja monenlaista. Muistan vielä sodan aikaa pelkoineen ja t11243Kylläpä Sipilä yllätti!
Että Soivista ulkoministeri ja Stubbista valtiovarainministeri! Ei kai tuo yllätys ole vain Sipilän järjestämä, vaan yht4743Vuoden vaihtuessa
Ensi yönä vuosi vaihtuu. Tulevan vuoden merkkitapaus meillä on eduskuntavaalit. Niissä vaihtunee pääministeripuolue, sil8043Muutoksen aikaa elämme
Tuo otsikkoni sanoma on varmaan nyt konkretisoitumassa. Monellakin tapaa, mutta kun tällä palstalla olemme, ensiksi huom6239Ministerien erilaisista ongelmista
Valtiovarainministerillä Katri Kulmunilla näkyy olleen ongelmana liiallinen esiintymisjännitys, ja sen poistamiseksi hän2739Onko Väyrynen kansakunnan viimeinen reservi?
Viikonloppuni Tampereen Pyhäjärven rannalla hyvässä seurassa venähti pitkäksi ja vasta tänään kotiini palattuani ehdin l5839Kepupoliitikko ansaitsee tunnustustani!
Perjantaina palstan jättäessäni ilmoitin tulevani tänne aikaisintaan ensi viikolla. Tulenkin jo nyt. Väitetäänhän, että5239Mutta missä Keskusta?
”Keskustaa lähellä olevassa” Maaseudun Tulevaisuudessa on kirjoitus, jossa ennustetaan näin: >> Vihreät nousee lä1738Suomi kaupungistuu huimaa vauhtia
Käynnissä on valtava murros, ja jo varsin läheisessä tulevaisuudessa meillä tulee olemaan korkeintaan 10 kaupunkiseutua,4238Ministerit koronakriisissä
Aamun Hesarissa on kahden aukeaman juttu ”Näin ministeri onnistuivat koronakriisissä”. Juttu ei aukea netistä minulle, k2737Keskusta löysi helmen
Helmenkalastajana toimi Juha Sipilä, ja helmi löytyi kokoomuslaisista vesistä. Helmi on Anne Berner. Vielä eurovaalien a3137