kapi_
Pitkä ja monipolvinen elämä on jo takanani. Monessa olen mukana ollut, paljon nähnyt, paljon kokenut ja jotain vielä muistankin. Maailma on muuttunut paljon elinaikanani, niin myös elinympäristöni ja yhteisöni, jotka ovat vaihtuneetkin moneen kertaan. Muuttunut olen varmaan itsekin, kun muokkaajia on ollut paljon.
Tapsa Rautavaara lauleli ”en päivääkään vaihtaisi pois”. En yhdy tuohon varauksetta, mutta yhdyn kyllä laulun säepariin ”jotain jos toimissain väärin mä tein, suon senkin itsellein”. Elämää se kaikki on ollut. Kun elämä vielä jatkuu, yhä se elämältä maistuu, antejaan antaa ja varsin moniaalle edelleen kuljettaa. Myös maailmanmeno ja elämän ilmiöt yhä kiinnostavat niin, että otan niihin kantaa myös näillä palstoilla.
Tämän korkean iän saavuttaneen on kuitenkin ylöspäin katseensa kohdistaen joskus syytä huokaista näinkin:
Ah, painuva päivä, ma aamusta aloin,
jo lapsena leimusin, nuorena paloin,
mut tahtoni vielä ei tuhkaksi tulla,
jos vielä on valkeutta sulla!
(Eino Leino)
Ja onhan myös näin:
Niin kauan, kun on veri suonissas,
luut, jänteet lujina ja ominas,
niin kauan älä pyri kohtalon
majasta ahtaasta pois jalallas!
(Omar Khaijam)
Aloituksia
383
Kommenttia
6211
Mitä Suomen Keskusta tarkoittaa nimellään?
Uusi profiilikuvani osoittaa, että olen kaikkien alojen erikoisasiantuntija. Profiiliani klikkaamalla näette sen käsissä48473On maamme köyhä, siksi jää..
…runoili jo kansallisrunoilijamme Runeberg, tosin äidinkielellään näin ”vårt land är fattigt, skall så bli”, ja oikeassa36471Aika aikaansa kutakin
Eräät -varsinkin eräs – on jo kauan ennustellut Kharonin lautan olevan tulossa minua noutamaan. Lautan tulo ei pelota mi30465Suomi tarvitsee maahanmuuttajia
Juha Sipilä pian pääministeriksi tultuaan toi esille näkemystään, että Suomi tarvitsee maahantulijoita, sillä oma väestö27457Eikö Keskustassa arvosteta johtajuutta?
Tällä palstalla on toistuvasti kuultu kehuttavan pääministeri Sipilän erinomaista johtajuutta. Kehujalla ilmeisesti on t34453Keskustalaista taloustaitoa
Katsoin eilen illalla MOT-ohjelman tv 1:ltä. Sehän käsitteli keskustalaisen Nuorisosäätiön nousua ja romahdusta. Säätiön24448Kaatuuko tämä hallitus?
Vielä muutamia kuukausia sitten olin varma, että tämä hallitus pysyy pystyssä vaalikauden loppuun asti, ja sitten tulee31447Mistä uusin galluptulos kertoo?
Ylen Taloustutkimuksella teettämä gallup kertoo kepun nousseen taas puoluekannatuksen kärkeen, tosin vain 0,1 % erolla d69439Väyrynen ei ole ehdolla keskustan puheenjohtajaksi
Jopahan jotakin! Väyrynen taipui: https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/246731-paavo-vayrynen-tapasi-juha-sipilan-ja-taipui-38433Miksi Keskustan kannatus putoaa?
Vain muutaman viestin olen tänne viimepäivinä laittanut, kai vain tuolle avaukselle, jossa pidettiin mahdollisena Keskus28431Merkittäviä tapahtumia
Kun hallituksen muodostamisessa ei vielä ole tapahtunut ratkaisevaa, täytyy ottaa muu aihe tämänkin viikkoni tällä palst33415Vielä kerran Kekkosesta minäkin
Kekkonen on näköjään täällä edelleen aktuelli eräille. Miksipä ei olisi, sillä olihan hän merkittävä mies. Oliko sitä en36411Mielenkiintoista presidentinvaaleissa
Useimpien mielestä tulevat presidentinvaalit ovat harvinaisen mielenkiinnottomat, kun niiden lopputulos jo tiedetään. M60410Sahaako keskusta omaa oksaansa?
Luulenpa, että keskusta - tuttavallisemmin kepu - sahaa omaa oksaansa noilla älyttömillä sote- ja maakuntauudistushankke36409Keskustan sukellus jatkuu ja syvenee
En täällä enää viitsi paljon visitoida, mutta täytyyhän tulla sanomaan mielipiteensä tuosta tuoreesta gallupista. Viime60408Onko puolueiden kannatus normalisoitumassa?
Otsikollani viittaan tuoreimpaan gallupiin puolueiden kannatuksesta. Tuota gallupia on näköjään täällä jo kommentoitu, m44402Presidentti Mauno Koivistosta minäkin
Edellisessä viestissäni tiistaina lupasin jättää palstan rauhaan pitemmäksi aikaa. Tätä pitemmäksi se aika ei nyt jää. S36400Hallitus on muodostettu
Hallitus on vihdoin koossa. Tosin se vielä vaatii presidentin esityksestä tapahtuvan eduskunnan hyväksymisen, mutta koko35382Kapihan se tässä pitkästä aikaa
Pari kuukautta meni niin, että en palstaa avannut. Nyt sen tein, kun mielessäni oli asiaa mm. tuosta surkuhupaisaksi men41375Martti Ahtisaari sai ansaitsemansa läksiäiset
Hienot olivat hänen hautajaisensa. Upealla ohjelmalla ja osanottajajoukolla, jossa oli elossa olevien presidenttiemme li37365